Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikrokytkimen vaihto A6 C5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikrokytkimen vaihto A6 C5

    Sain hankittua mikrokytkimen tuohon A6:een jannekni:n kautta. Asennusohjeet ovat saksankieliset ja mä en osaa sitä ollenkaan. Saiskos jostain apuja suomentamisessa, vastapalveluksena voisin yrittää tehdä tänne vähän kuvallisia ohjeita sen vaihtamisesta. Alla linkki kuvaan asennusohjeesta, joka pitäisi suomentaa.

    http://img211.imageshack.us/img211/3429/mikrokytkin.jpg

    Edit: Itse itselleni osittain vastaten:

    http://www.audiworld.com/tech/elec96.shtml
    http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1929857

    Jatkokysymyksenä asiaan: Jos mitään muita oireita ei ole kuin että pelkääjän ovea avattaessa ei valot syty kabiiniin, eikö silloin kyse ole siitä että tuo katkaisija on mäsä vai pitäisikö tässä nyt kuitenkin jostain haalia ehjä koko lukko?

    Edit2: Mitä työkaluja tuossa tarvitsee? Mulla on sopivat siihen asti että saan ikkunankehän irti ovesta, jouduin vaihtamaan ne sähköikkunan vaijerissa roikkuvat muovikilkkeet aikaisemmin.
    Viimeksi muokannut KKop; 13.12.2012, 22:24.

  • #2
    Kyllä, tuo katkaisija on rikki, tai sitten jotain mekaanista vikaa lukkomekanismissa ettei tuon mikrokytkin aktivoidu.

    Ikkunankarmin irroituksessa olet pärjännyt Torxeilla, nyt tarttet myös XZN työkaluja. Lukkomekanismi on kiinni kahdella M8 XZN pultilla. Lisäksi itse joutusin ohjeiden vastaisesti vielä löysäämään ovenkahvaa/lukkopatruunaa että sain lukkomekanismin irti, siinä tarvitaan ruuvimeisseliä lukituskielen löysäämiseksi ja 17mm kiintoavainta.

    Comment


      #3
      Onkos myös alustavia mikrokytkimen vikoja jos sisävalojen sammumiseen kuluu aikaa lähemmäs 10 sekuntia siitä kun on ovi mennyt kiinni? Kerran on käynyt näin kylmänä aamuna, että ei meinannu valot sammua. Muutoin ei ole oireillut.

      Comment


        #4
        Sama vika Rahikaisella. Pari kertaa nyt toistunut ja vasta näin kylmään aikaan. Puhdistus todennäköisesti auttais, jämähtää varmaan se öljynsekainen paska kylmyyttään sen verran.

        Comment


          #5
          Ei kai se mikrokytkin millään voitelulla (paitsi viimeisellä) tokene? Mulla tökkii apumiehen takaovi jatkuvasti ja toinen takaovi satunnaisesti. Uudet lukot on odottamassa ja vanhoihin vois jotain kytkinvaihtoja katella kun ne saa irti. Kerran olin jo niitä vaihtamassa, mutta sitten loppui työkalut (juurikin tuo XZN) kesken. Ehkä sitten kesällä jos olis lämmin talli käytettävissä. Ihan omalla tontilla.

          Comment


          • #6
            Mites toi suomentaminen vai eikö noissa ohjeissa ole mitään suomentamisen arvoista?
            Viimeksi muokannut KKop; 20.12.2012, 11:53. Perustelu: Typo

            Comment


            • #7
              Vanha kytkin pois, johdot poikki puolesta väliä, kolvaa johdon pätkät kiinni uuteen kytkimeen, laita se samaan asentoon kuin vanha, liimaa se kuumaliimalla paikoilleen, liitä johdot lukon piuhoihin, olet valmis :) Noin helppoa se on, oikeasti.

              Ainoa mihin kiinnität huomiota, on että liität johdot oikeihin pinneihin, 2 kolmesta kytketään... ainakin golffissa, kun nappi on pohjassa, tulee johtojen välissä olla 0 ohmia ja nappi ylhäällä ei saa yhdistää.

              Omassa vanha kytkin antoi vaihtelevia ohmilukuja, eli yhdisti mutta ei riittävästi. Voitelu ei auta mitään, kytkimen mekaniikka on suojattu ulkoisia rasituksia vastaan.

              Comment


              • #8
                Näin juuri! Vaikein homma on tuo lukkokoneiston irrotus.

                Comment


                • #9
                  Mitään vinkkejä siihen?

                  Edit: Milläs torxilla se ikkunan kehä lähtikään irti? Täytyy käydä ostamassa uus torx setti kun vanha ei ota löytyäkseen.

                  Edit2: Itse itselleni taas vastaten, Torx T15 and T45 // http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml
                  Viimeksi muokannut KKop; 20.12.2012, 18:57. Perustelu: Lisäkysymys

                  Comment


                    #10
                    Osaako joku sanoa onko mikrokytkimessä vika ja/tai piuhoissa kun apparin oven avaa niin sisävalot syttyy ja alkaa vilkkumaan tasaiseen tahtiin. Toinen takaovi oireilee myös samalla tavalla ja välillä ehkä jopa kaiuttimissa havaittavissa häiriötä oven avattaessa.yt vähän

                    EDIT: Meni nyt vähän väärään topicciin, mutta eiköhän se vastaus löydy tämänkin kautta.
                    Viimeksi muokannut Jaakou; 5.3.2013, 12:41.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla teki tuota kerran tai kaksi noin kuukautta ennen mikrokytkimen lopullista hajoamista, eli saattaa olla hyvinkin ensioireet hajoamisesta. Jos on muita oireita, niin vika löytynee ennemminkin ovelle menevistä johdoista...

                      Comment


                        #12
                        Tämä kyseinen valoshow on jatkunut jo melkein 2vuotta, Kaijuttimet vähemmän aikaa tai ainakin huomasin myöhemmin. Pitää siis johtoja alkaa tutkailemaan tarkemmin oven sisältä, kun haitarikumin sisällä näyttäisivät olevan vielä kunnossa.

                        Comment


                        • #13
                          Kyseessä varmaan sama kuuluisa mikrokytkin, mutta takaluukussa, kun ei takakontin valot syty luukkua avattaessa. Auto ei muutenkaan rekisteröi takaluukun avausta, eli esim ajotietokone ei ilmoita siitä, vaikka näyttää ovien avaukset.

                          Pienellä etsimisellä löytyi jotain ohjeita tuon kytkimen vaihtoon oviin, mutta ei mitään takaluukun osalta. Osaako kukaan auttaa?

                          Kyseessä siis A6 C5 Avant -00

                          Comment

                          Working...
                          X