Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bagged A4 Avant B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sitä itsekkin painoilen tässä. Ettei mee liian tummaksi :(
    Täytyy mallailla kun pääsee taas koneelle tarkistelemaan. Joku ei niin vannehopee ja nähty kuitenkin on hakusessa :)

    Comment


      Näin sivulistamiehenä ei aukea tuo pointti tuolle Speedlinejen sorvaukselle. Mitä siinä haetaan?

      Comment


      • Erilaisuus, massasta poikkeavuus. Speedlinet on tällä hetkellä kun katsoo liikenteessä niin yllättävän monessa autossa ja tästä syystä halusin lähteä vähän tekemään erilaista kuin muut. Näitä ei tiedettävästi ole kun 1 sarja mun lisäksi ainakaan Suomessa ja näin tämän ensimmäisen sarjan niin näytti toodella hyvältä niin miksi ei sitten itsekkin.

        Comment


          Itse jos oisin sorvauttanut, niin en kyllä tuollaista terävää kulmaa olisi jättänyt. Mitenkäs muuten vanteiden kantavuus kärsii tuollaisesta operaatiosta?

          Comment


          • Tuskin kärsi mitenkään. Materiaalia koneistetulle alueelle jäi kyllä vielä reilusti. Itse en ole siis huolissani, koska jos toinen sarja on kestänyt jo useamman vuoden ja kuitenkaan tällä ei missää radalla yms. mennä normi liikenteen lisäksi.

            Comment


              Ideana kyllä aika villi, tuliko katsottua vaa'alla kuinka paljon ainetta sheivattiin keskiöstä pois?

              Comment


              • Sulla on varmaan lujuuslaskelmat ja kolaritestit näyttää noista vanteista. Samoten tuosta korin heikentämisen vaikutuksesta kolariturvallisuuteen.

                Comment


                • Uskon että taho joka nämä teki niin tietää mitä tekevät. Sit jos meni huonoksi niin sit ostetaan sarja lisää vanteita, eikai siinä mikään.
                  Se mitö näihin modauksiin tulee niin oman henkenihän näissä vaarannan enkä teidän.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 24.10.2016, 08:45. Perustelu: Teksti siistitty, anteeksipyyntö hyväksytty.

                  Comment


                  • Yksinkö sinä tuolla liikenteessä tällä ajelet? Taho joka leikkasi rungosta palasia tietää mitä tekee? Leikkasit vissiin itse nuo iskarin yläpäät, joten tiedät mitä teet?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 24.10.2016, 08:46. Perustelu: Otetaan iisimmin jooko?

                    Comment


                    • Itse en ole tehnyt kumpaakaan ja jätän sen kertomisen siihen että kuka ne on tehnyt tarkemmin.

                      Pahoittelen aikaisempaa kommenttia, ilmaisu tapa oli väärä.
                      Viimeksi muokannut Hallikainen; 24.10.2016, 06:53.

                      Comment


                      • Uli uli. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Sivulistamiesten lienee vähän hankala ymmärtää. Perään hymiö. ":D"

                        Comment


                          Se mitö näihin modauksiin tulee niin oman henkenihän näissä vaarannan enkä teidän.
                          No nyt kyllä ansaitset vuoden tyhmin kommentti palkkion. Ja jos et ymmärrä miksi niin sitä suuremmalla syyllä.

                          Comment


                          • Kiitos, tämän olen halunnutkin :)
                            Pahoittelen että kaikki pahoitatte mielenne näistä asioista mutta tämä on tosiaan sivulistamiesten foorumi ja pahoittelen että jaan teidän kanssa tälläisiä juttuja joista selvästikkin pahoitatte mielenne.
                            Viimeksi muokannut Hallikainen; 23.10.2016, 22:19.

                            Comment


                              Minun mielestä nuo vanteet on hienot. Hienommat kun alkuperäiset.

                              Comment


                              • Kiitos ja tulee erottumaan erilaisuus kun saadaan valmiiksi.
                                Oli jo hetken suunnitelmissa vääntää näistä 3osaiset, mutta liian vaikeaksi olisi mennyt.
                                Ties minkälainen show siitä olisi tullut :)
                                Itse tykkään kovasti koneistuksen jäljestä.

                                Comment


                                  Onhan se ihan satavarmasti vedetty mutulla että onko nuo koneistuksen jälkeen riittävän kestävät. Tosin mutulla kuvien perusteella rengasliikkeistä saa ostettua heikompiakin vanteita kuin nuo speedlinet koneistuksella heikennettynä.

                                  Comment


                                  • Luulen itse että nämä vanteet kestävät varmasti enemmän ku parhaimmai 885 jota näkee jo paljon.
                                    Koneistuksessa ei ole otettu kun pultin syvennykset pois melkeen kokonaan. Vanteessa on siis vieläkin jälki mstä kohtaa pultti ottaa kiinni.
                                    Tosiaan, tämä on nyt toinen sarja johon on tehty kyseinen modaus ja ensimmäinen sarja on kestänyt jo monen auton alla kilometrejä, en ymmärrä miksi ne ei sitten minun auton alla kestäisi varsinkaan kun en aja missään radalla vaan rakennan autoa lähinnä show tyylisesti.
                                    Viimeksi muokannut Hallikainen; 23.10.2016, 22:47.

                                    Comment


                                    • Tähän väliin lisäksi kahden eri ammattimiehen arvio (suoraan minulle osoitettuna, ei netistä luettu, suomalaisia vannepajoja) ko. vannemallista;
                                      "Erittäin lujat vanteet, hyvä alumiinilaatu"
                                      "Todella hyvin ja huolellisesti valmistetut vanteet"

                                      Uskompa että tuon operaation jälkeen ne on edelleen kestävämmät kuin vannetukun seosmetallivanteet.

                                      Ja mitä keulan madallukseen tulee, niin se ei aiheuta vaaraa teille muille, tuskin mikallekaan.
                                      Viimeksi muokannut Volver; 24.10.2016, 07:29.

                                      Comment


                                        "Kahden eri ammattimiehen arvio" ei tarkoita yhtään mitään ennenkuin kertoo ketkä nämä väitetyt ammattimiehet ovat, mitkä ovat heidän krediittinsä ja mitä keinoja muutosten vaikutuksen selvittämiseen on käytetty. Minäkin uskon ufoihin mutta ei niistä mitään todisteita ole kukaan esittänyt.

                                        Ei, en ole nillittävä sivulistamies jonka mielestä autoa ei saisi muokata tai muuttaa mutta jos on niin sokea että kuvittelee aiheuttavansa vain itselleen murheita kun omaa autoaan pilkkoo ja sitä asiaa vielä kovaan ääneen huutaa niin pitää kai se kestää samasta aiheesta jotain kritiikkiäkin. Varsinkin jos yhtään mitää faktaa ei ole missään vaiheessa esittänyt tehtyjen muutosten vaikutuksista.

                                        Tarkoitan lähinnä tätä: "En usko että jos ajan kolarin tuolla niin se minkään vaikka toyotan kolaria pahentaa jos mun autoa on muokattu". Kyse onkin siitä että jos käykin niin että joudut siihen kolariin koska jokin autossa ei toimikaan normaalisti. Kolariin tai onnettomuuteen jota ei olisi tullut jos auto olisi ollut niiltä osin alkuperäisten valmistajan lujuuslaskemlmien mukainen. Haluaisitko itse olla hienon autosi kanssa ottavana osapuolena jos joku oman elämänsä superstara tulisi rälläkällä muokatulla E30 bemarilla kylkeen kun joku osa olikin yllättäen pettänyt?

                                        Lisätään vielä että auton ulkonäkö ja tekniikka ovat tässä tapauksessa kaksi eri asiaa. En arvostele lainkaan ulkonäköä pussihousut kainaloon asti nostettuna. Lähinnä sitä että jos kerran optiona on ostaa uudet vanteet niin pakkoko ne on ostaa vasta sitten jos jotain sattuu? Eikö valmistajalta olisi saanut tilattua tuollaiset valmiina niin ei tarvisi kuunnella rutinaa?

                                        Comment


                                        • Pahoittelen myös tuota kommenttia jonka kirjoitin näin:
                                          "En usko että jos ajan kolarin tuolla niin se minkään vaikka toyotan kolaria pahentaa jos mun autoa on muokattu".
                                          Tietenkin välitän muista tiellä liikkujista, sen takia annan melkein kaikille tietä jotka ovat liittymässä eteeni tai sitten jotain muuta tekevät edessäni. Tietenkin, jos jokin muokattu E30 vetäisee modin petettyä kylkeen niin tottakai siitä tulee paska fiilis, en sitä kiellä, uskon vain itse koska en ole ensimmäinen joka on esim nämä modit tehnyt niin miksi se hajoaisi minulla eikä kenelläkään muulla? Itse kuitenkin ajalen aika nätisti verrattuna moneen muuhun autoilijaan. Se mikä vanteiden ostoon tulee niin on katselee tätä materiaalia niin vanteista ei ole otettu yhtään pois kiinnityskohdista. Eli pulteille on vieläkin omat syvennykset. En tietenkään sano että nämäkään olisivat ikuiset, mutta tosiaan kun toiset kestäneet niin miksi ei nämäkään kestäisi.

                                          En siis laittaisi näitä alle jos vähänkin näyttäisi siltä että olisi riski mennä rikki tai epäilisin edes että olisi sellainen mahdollisuus, mutta niinkuin Volverikin sanoi, materiaali on todella vahvaa ja ei ollut mikään helppo työstettävä.

                                          Comment


                                          • Mun mielestä alkaa olla jo aika kaukaa haettu skenaario, että niiden ~kämmenen kokoisten reikien tai vanteiden, joista on koneistettu vähän tavaraa pois, takia aiheutetaan vakava onnettomuus tai onnettomuus ylipäätään, vrt se rälläkkämodattu e30 esimerkki.

                                            Comment


                                            • hopsis: Ymmärsit väärin. Koska minulla ei ole tuolla tavalla muokattuja vanteita, en ole saanut arviota lujuudesta muokkauksen jälkeen. Pointti oli se, että Speedlinet on lähtökohtaisesti lujat ja laadukkaat.

                                              Yritysten nimiä en halua paljastaa. Riittää kun tiedän itse mitkä vanteet on laadukkaita ja hintansa arvoisia ja mitkä eivät.

                                              Suoraan sanottuna typerintä tässä on se, että laittaa kuvia korin muokkailusta, varsinkin kun tietää ettei vastaanotto ole positiivinen. (Sori mika) Tästä syystä en audiclubista niin diggailekkaan kun pätemisen tarve ja mielensäpahoittaminen tuntuu olevan muodissa täällä. ":D"

                                              Tähän joku muita parempi audimies vastaa ettei mua täällä kaivatakaan. Tai sitten yp poistaa viestin, samapa tuo..
                                              Viimeksi muokannut Volver; 24.10.2016, 07:36.

                                              Comment


                                              • Kieltämättä. Olisin voinut jättää tälläiset asiat julkaisematta, se olisi ollut järkevintä.. Täytän reijät tässä talven aikana ja vanteet jäävät kyllä käyttöön.
                                                Niin kaikki saavat mielenrauhan asian tiimoilta ?
                                                Viimeksi muokannut Hallikainen; 24.10.2016, 08:14.

                                                Comment


                                                  Kai tässä kiteytyy se, että auktoriteetin pelossa elävää suomalaista harmittaa, kun joku toinen tekee laittomia modifikaatioita autoonsa, joiden vaikutuksista turvallisuuteen ei voi satavarmasti sanoa mitään.

                                                  Tietysti esimerkiksi liian lyhyet alustan joustovarat VOI ääritilanteessa johtaa hallinnan menetykseen tai sorvattu vanne VOI rikkoutua yllättävässä rasitustilanteessa, vaikka monttuun ajaessa. Riskit on olemassa, mutta realisoituuko ne ikinä, on toinen juttu.

                                                  Comment


                                                  • Tätä juuri olen miettinyt tässä itsekkin. Itse en ole modifikaatioita vastaan tietenkään, mutta mitenkäs moottorin tehon lisääminen jos aletaan miettiä niin sekään ei ole sallittua ilman muutoskatsastus hyväksyntää käsittääkseni? Sehän mahdollisesti lyhentäö moottorin käyttö ikää jolloin pahimmassa tapauksessa saattaa lohkoon tulla reikä ja öljyt lentää tielle?
                                                    Tosiaan, nämä tekemäni reijät ja modaukset, tarkistan noita reikiä monta kertaa viikossa ratkeemien varalta ja niutö ei ole tullut. Pahin rasitus kuitenkin on vielä vähän akkua lähempänä ja sinne ei ole koskettu juuri turvallisuus syistä ja reijät jätettiin oikeasti moneen tapaukseen verraten pieneksi. Reikiin on tulossa vahvikkeet jonka tekoa on jo mietitty, harjoiteltu ja selvitelty hyvin kestävää materiaalia.

                                                    Comment


                                                      Sen takia alustamodifikaatiot ovat luvanvaraista toimintaa, ettei tilanteen realisoitumista tarvitse itse miettiä.

                                                      Oli miten oli. Itsekään en lähtisi autoani silpomaan, vaan mielummin parannan turvallisuutta ja ajo-ominaisuuksia vaikka sitten ulkonäön kustannuksella. Minun autooni voi laittaa kaljatölkin katolle ja siihen saa koskea likaisilla käsillä, ilman että se vaikuttaa mielenterveyeeni tai radalla ajettuun kierrosaikaan. Toisille maalipinta on taas henki ja elämä, mutta ei siitä minulle tarvitse meuhkata jos istun omalla konepellillä.
                                                      Toivottavasti näissä modeissa tosiaan mietitään mitä tehdään, eikä hullunkiilto silmissä oteta millejä alaspäin vain siksi koska jostain voi nipistää. Ulosanti vaan on sitä mallia, ettei aina ihan kaikkea ajatella loppuun asti.

                                                      Joka tapauksessa autoharrastajien tulisi pitää yhtä jopa automerkistä ja rakentelusuunnasta riippumatta, että saataisiin lainsäädännöt järkeville leveleille ja aina kun intter neteissä kirjoitellaan, niin väärinymmärrysten mahdollisuus on vahvasti läsnä.

                                                      Peace

                                                      Comment


                                                      • Nämä muutokset on suunniteltu ja sen takia juuri jätettiin reijän näin pieniksi ja ei väkisin taiteiltu runkoa maahan. Toisin kun tapauksissa jotka on esim. ulkomailla tehty. Tutustunut ulkomailla tapahtuneisiin muutoksiin niin tässä leikkauksessa ei ole vielä mitään pelkoa. Tässä kuitenkin mentiin ulkonäkö mutta kuitenkin osana turvallisuus mielessä ja jätettiin tekemättä enempää vaikka halu oli kova. Kuitenkaan en halua vaarantaa kenenkään henkeä enkä myöskään omaani. Kyllä, saattaa jotenkin vaikuttaa tuollainen reikä kaaressa kolaritilanteessa, sen tiedän, mutta miten niin sitä en tiedä. En kuitenkaan usko että turvalaitteet ovat menneet viallisiksi.

                                                        Eli asioita ei tehdä hullunkiilto silmissä vaan pienen tutustumisen jälkeen aiheeseen ja jos kokemuksia löytyy niin kuin näistäkin niin en epäile kestävyyttä hetkeäkään.

                                                        Comment


                                                          No näin mä ainakin haluan uskoa.
                                                          Tässä vois nyt jokainen osapuoli vetää päivän happea ennen seuraavaa postausta.

                                                          Comment


                                                            Jotta kaikki vetäisivät vähän happea ja keskustelu rauhoittuisi tämä menee lukkoon vähäksi ajaksi.
                                                            Jusabergille kiitos asiapitoisesta viestistä!.

                                                            Palataan.....

                                                            Comment


                                                              Olkoon tosi lyhyt aika.

                                                              Jokainen miettiköön omalta osaltaan kommentointiaan. Pysytään asiassa ja ollaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. Ylimääräisen hesustelun voi jättää kokonaan poiskin, meillä on viranomaiset, jotka valvovat ajoneuvojen teknistä puolta. Yhtälailla eriäviä mielipiteitä joutuu sietämään.

                                                              Noniin, josko taas normaaliin päiväjärjestykseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X