Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauton kysymykset.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nettiauton kysymykset.

    Nettiautossa on mahdollista esittää kysymys myyjälle, esim. paljonko on väliraha, jos vaihdat tähän ja tähän. Ihmettelen, että ketä hyödyttää tieto, että on vastattu sähköpostiin. Seuraava kysymys voi olla melkein sama, kun ei ole tietoa, mitä on vastattu. Sitten jengi ihmettelee, kun tingataan tiukkaa hintaa( 18v-ihmiset) vaikka on vastattu, etten myy alle ??????€. Eikö olisi hyvä, kun tietäisi, mitä mieltä myyjä on aikaisemman ostajan ehdotuksesta.

    #2
    Samaa olen ihmetellyt. Luulisi oleven helpompi vastata kaikkien näkyville kuin vastata sata kertaa sähköpostilla samaan kysymykseen.

    Comment


      #3
      Voisi aivan yhtälailla kysyä, miksipä ei voisi vastata kysyjälle suoraan s-postiin. Esim. se että vaihto tilanteessa kysytty väliraha, on mielestäni myyjän ja ostajan välinen asia. Jokainen vaihto on mielestäni tapauskohtainen ja ei tarkoita sitä että jos tarjotaan esim. kahta hyvin samanlaista autoa vaihdossa, niin väliraha näihin olisi sama. Tämä oli nyt vain yksi esimerkki. Näkisin myös että myyjän ja ostajan välinen tiedonvaihto on heidän keskinäinen asiansa.

      Eikös sähköpostiin vastaamisessa hyödy juurikin se henkilö jonka on tarpeellistakin, eli kysyjä. Miksi kaikesta pitää / pitäisi tehdä julkista? Joku saattaa vielä nykypäivänäkin pitää kiinni siitä, että kaikki henkilökohtainen tieto ei ole julkista. Vaikka kyseisessä myyntipalvelussa onkin mahdollista esittää julkinen kysymys. Mutta tästä julkisesta kysymyksestäkin tulee myyjälle ilmoitus sähköpostiin, jolloin kysymykseen voi vastata myös s-postin kautta kysyjän s-postiin. Eikä tarvitse erikseen käydä vastaamassa Nettiauto.com:n kautta.

      En ymmärrä myöskään sitä, miksi Nettiauton kysymys kohdasta pitää tehdä Chat-keskustelu. Tosin tämä tyyli koskee yleensä tietynlaisia myyntikohteita. Vai onko kyse siitä, että auton myynti-ilmoitusten lukemisesta on tullut yhdenlaista viihdettä ja kun kaikki informaatio ei olekaan julkista, niin tämä aiheuttaa mielipahaa. Itseäni ei häiritse milläänlailla se, että kysyjälle on vastattu sähköpostiin. Päinvastoin, ei asia minulle kuulu mitä he keskenään keskustelevat. Itseäni ainakin kiinnostaa myyntikohde, eikä se mitä myyjä on toisten kanssa jutellut.

      Myös se että vaikka vastaus olisi julkinen, niin lähes poikkeuksetta kysytään samoja kysymyksiä huolimatta siitä että kysymys on jo esitetty aikaisemminkin. Eikös tästä ole hyvä esimerkki se, että jos laitat myynti-ilmoitukseesi "Ei vaihtoa", niin silti näitä vaihtokyselyitä tulee, vastaat niihin sitten julkisesti tai yksityisesti. Myös nämä sähköpostitse tulevat "tiukanhinnan" kyselyt eivät pääsääntöisesti johda mihinkään. Tehdään jopa kirjallisia tarjouksia ja kun vastaat siihen omalla tarjouksellasi tai jopa hyväksyt vastapuolen tarjouksen loppuu yhteydenpito siihen. Eiköhän sitä autokauppaa tehdä nykyäänkin loppujen lopuksi samallalailla kuin aikanaan, eli puhelimitse ja kasvokkain.
      Viimeksi muokannut okkim; 31.10.2015, 20:21. Perustelu: Lisätty kappaleajot.

      Comment


      • #4
        Onhan tuokin ihan totta. Mutta aika usein nämä "vastattu @" ovat vaan semmosista yleisistä asioista, mitkä olisi pitänyt olla kaiken järjen mukaan ilmoituksessa alunperinkin. Siitä tulee sitten nuo ihmettelyt, miksi niitä asioita ei voi laittaa suoraan ilmoitukseen, tai edes päivittää kun kerran kysytty?

        Comment


          #5
          Noita yleisiä asioita minäkin lähinnä tarkoitin. Esim. jos kysytään vaikka tehdyistä huolloista tai yleensä jostain mikä ei ilmoituksesta selviä. No soittaja on voittaja, mutta joskus se yksi tieto voi ratkaista jollekin sen viitsikö tuhlata enemmän aikaansa kyseisen yksilön kohdalla vai siirtyykö seuraavaan. Helpompi kaikkien, niin myyjän kuin ostajakandidaattien kannalta on kun vastaa kaikille näkyvästi, poislukien ehkä nuo välirahakysymykset.

          Comment


            #6
            Mutta aika usein nämä "vastattu @" ovat vaan semmosista yleisistä asioista
            Tuokin on kyllä totta. Nämä ilmoitukset myös useasti ovat juuri niitä, missä näitä julkisia kysymyksiäkin on paljon kun itse myynti-ilmoitus on vajavainen. En tiedä mistä johtuu, mutta yleensä kun itse olen autoa myynyt niin sähköpostikyselyt ovat lähinnä olleet vaihtokyselyitä. Toki itse pyrin kertomaan ilmoituksessa kaiken oleellisen.

            Comment

            Working...
            X