Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton isohuolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auton isohuolto

    Näyttää olevan oikein muodissa, että kaikilla on autot myynnissä juuri ennen jakopään remonttia.

    Hinta on kuitenkin korkealla, vaikka huolto on tekemättä.
    Tämä ottaa pipoon. =)

    #2
    Sehän on ostajalle myös neuvotteluvaltti hinnan alennukseen.

    Comment


      #3
      Ikinä siitä autosta ei saa kuitenkaan sitä huollon hintaa takaisin, joten järkevämpi myydä huoltamattomana. Jos auto on huollettu ja hinta kalliimpi kuin huoltamattomana, niin ostaja sanoo, että olisi tehnyt itse rempan ja osat olisi saatu kummin kaiman siskon veljen kissan firmasta -70% alella ja suostuu maksamaan vain 30% enemmän kuin ilman huoltoa.

      Vai aioitko itse maksaa siitä huolletusta autosta sen rempan verran enemmän? Et varmaankaan vaan ajattelit saada "ilmaisen" rempan autoon.

      Comment


        #4
        Luonnollisesti on täyttä typeryyttä laittaa enää penniäkään kiinni autoon, jota on myymässä.

        Comment


        • #5
          Tiedä siitä typeryydestä. Auton myynti vain on paljon helpompaa kun voi rehellisesti kertoa että isot huollot on tehty. Voihan sitä toki pitää autoa seisomassa turhanpanttinakin kun odottelee ostajaa joka ei jakohihnat kiinnosta, mutta kuten kauppakorkeassa opetetaan:
          1. Enemmän rahaa on parempi kuin vähemmän rahaa
          2. Raha nyt on parempi kuin raha huomenna.

          Ei ole sielläkään 7 vuotta mennyt ihan hukkaan.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Salonen
            Vai aioitko itse maksaa siitä huolletusta autosta sen rempan verran enemmän?
            Uudemmista autoista ei ostokokemusta mutta vanhemissa missä isot huoltotoimet tarkoittaa muutakin kuin jakopäätä niin olen lykännyt karsinnoissa jo heti sivuun ne mistä myyjä hehkuttaa ettei oo muuta tehny kuin tankannu. Eli sinänsä maksan mieluusti korkeamman hinnan vermeestä minkä ylläpitoon on panostettu. Toki jos sellaisen yllläpitämättömän sais ongittua riitttävällä hintaerolla niin silloin varmaan kiinnostuisikin.

            Mutta on tupanneet ne myyjät, joilta on tiedustellut että paljo hinta jos laitat tuon öljyvuodon, kolisevan voimansiirron sekä puslat kuosiin, nostamaan hintaa aavistuksen enempi kuin äkikseltään vois kuvitella rempan hinnan olevan nyrkkipajassa. Tai jos niistä alkuun rabattia tiukkaa niin "ei noi kalliita oo laittaa". Eli alea tiukatessa tippuu neljä viis, kuntoon laitettaessa nousee yhdeksän kymmenen saturaista.

            Omat kokemukset siis edukkaista yksityisten ympyröistä, hintatasoilla joissa tonnilla kolmella ei tee eroa niin niistä ei kokemuksia.

            Comment


            • #7
              Minä olen sitä mieltä että huollettuna ja myös isot rempat tehtynä on helpompi myydä. Ainakin jos on tuoreemmista kyse. Se antaa varmuuden että kaikki muukin on kunnossa.

              Esimerkiksi pari vuotta sitten laitoin myyntiin S40 turbon, ei mitään kiinnostusta, huolto tuli ajankohtaiseksi ja samalla jakohihnan vaihto. Teetin merkkihuollossa ja päivitin myynti-ilmon, Vulva meni heti kaupaksi ja useampi kyselijä oli autolla...

              Comment


                #8
                Onhan siinä auton korjauttamisessa myyjälle muutakin menoa kuin korjaamon listahinnat. Auton korjauttaminen vaatii lisäksi oman ajan kuluttamista asian eteen ja riskin ottoa, ettei jotain ylimääräistä kilahdakin myyjän käteen.

                Tässä ketjussa oli nyt kuitenkin kyse ehjästä autosta, jossa ainoastaan kilometriraja lähestyy isomman huollon rajaa, joten huolto tulee käytännössä heti ostajan toteutettavaksi. Auton aiemmat huollot ja ylläpito ovat täysin eriasia.

                Jos haluaa hyväntekeväisyyttä harrastaa, voi toki tehdä sen lähestyvän huollon ostajan puolesta omista rahoista. Totuus kuitenkin on, että silloin mitä suuremmalla todennäköisyydellä tienaat vähemmän. Ostaja ei siitä etukäteen huolletusta autosta niin paljon enempää suostu maksamaan - ette te, eivätkä muut -, että moinen olisi kannattavaa.

                Comment


                  #9
                  Toisaalta taas, jos itse tekee/teettää jakopäärempan, niin silloin virheen sattuessa lienee helpompi reklamoida. Itse tehdessä varmistuu myöskin laadukkaasta työn jäljestä. :)

                  Comment


                    #10
                    Toisaalta taas, jos itse tekee/teettää jakopäärempan, niin silloin virheen sattuessa lienee helpompi reklamoida. Itse tehdessä varmistuu myöskin laadukkaasta työn jäljestä. :)
                    Tein itse ja säästin selvää rahaa... :)

                    Kas kun kukaan ei ihan vapaaehtoisesti ole kertomassa näitä juttuja kun päätti säästää rahaa, teki itse ja sitten lakki kourassa kontaten korjaamolle kun homma ei mennytkään ihan käsikirjoituksen mukaan. Niinno, kukapa sitä itsestään naurettavan tekemään...

                    Comment

                    Working...
                    X