Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Risuja ja ruusuja autokorjaamoille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Turun marmorille kiitokset.

    Olivat pesseet kasin-lotjakkeen tuulilasivaihtotoimen yhteydessä.
    Se olikin melko suolassa, kiitos!

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Late1.8t Näytä viesti

      Kysyin sähköpostilla osaako korjaamo sanoa, mitä huoltoja lähitulevaisuudessa pitäisi tehdä kun 120 tkm kohdalla auto oli huollettu ko. korjaamolla ja jakohihna samassa paikassa aiemmin vaihdettu, en muista milloin. Kysymys oli ehkä tyhmä, mutta siihenhän olisi voinut vastata. ” Ei näillä tiedoilla voi sanoa” tms. Vastausta ei muutamaan päivään kuulunut joten toistin kysymyksen.

      Sain vastaukseksi liitteenä 120 tkm huollon laskun toimenpiteineen, saattena maininta (suora lainaus): “liitteenä meillä tehdy ainoa huolto”

      Totesin että tama ei pidä paikkaansa, myös esim. jakohihna vaihdettu.

      Korjaamon vastaus:

      “Niin haluatko siis koko historian vai mitä olet vailla?”
      Siis mikä korjaamo? Että tietää välttää.

      Comment


        #33
        Laitoin edellisen huollon tiedot, joka on ainoa joka meillä on tehty. On toki tehty myös jakohihnan vaihto, 2013? (en nyt enää muista) selasin historiaa mutta en ollut enää myöhemmin tänään hallilla, joten en päässyt vastaamaan postiisi.
        Kysyit siis huoltoja ja tuo lähettämäni oli ainoa huolto joka oli tehty, olisiko ollut viime vai toissa vuonna.

        Minulle jäi epäselväksi se, että koska vastasit että jakohihna vaihto tehty myös ja huoltokirja kadonnut, haluatko koko huoltohistorian mahdollisesti myös, koska ilmeisesti kuitteja ei ole tallessa ja koska huoltokirja viety.
        Pahoittelut jos vastaus tuntui tylyltä mutta kyllä, kiireessä asia jäi hieman epäselväksi minun osalta.

        Jos yksi huono s.posti on syy välttää korjaamoa, so be it. Valitettavasti meillä on tällä hetkellä todella kiire ja paljon töitä. Nyt joku sanoo ettei se saa olla syy. Mutta se vain on. Tällä hetkellä yritetään saada maaliin hallissa olevat ja kalenteriin varatut hommat kunnialla. Valitettavasti kiireessä tulee virheitä, jotka yritetään korjata parhaan mukaan.

        Comment


        • #34
          Itse olen erittäin tyytyväinen Lahden Laakkosen varaosamyyntiin. Aina on tullut apu, kun ei ole itse osannut hakea numeroa. Ostot tehdään sitten hinnan mukaan sopivista pisteistä. Suosin kyllä kyseistä merkkaria aina, kuin mahdollista.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti

            Jos yksi huono s.posti on syy välttää korjaamoa, so be it. Valitettavasti meillä on tällä hetkellä todella kiire ja paljon töitä. Nyt joku sanoo ettei se saa olla syy. Mutta se vain on.
            Kannattaako se ottaa negaa asiasta, jonka voisi muutamassa minuutissa hoitaa asiallisesti? Etenkin vielä aikaisemmalle moninkertaiselle asiakkaalle.
            "paha kello kauas kuuluu" jne.

            Comment


            • #36
              Tahtoo nuo asiakkaiden "muutaman minuutin" hommat olla niitä mihin tuhraantuu vartista puoleentuntiin aikaa...

              Comment


              • #37
                Oletko itsekin jonkin (auto)firman pomo/työntekijä? Siinä sähköpostiviestissä ei muutamaa minuuttia kauemmin kulu.
                Mikäli siis on rehellinen ja oikeasti ajattelee ja toimii firmansa (ja asiakkaankin) edun mukaisesti.

                Comment


                  #38
                  Ei tietenkään kulu, mutta kun kaikenmaailman mailit ja puhelut eivät jää siihen yksi per päivä.
                  Itsekkin autokorjaamolla töissä olleena, niin se osaa olla aikamoista rumbaa. Palvella asiakkaita puhelimitse, maililla ja ihan vielä livenä. Kun pitäisi yrittää tehdä vielä asennustöitä.

                  Comment


                  • #39
                    kaikenmaailman mailit
                    Itse otan, ja varmaan hyvin moni muukin, (jos en tiedä korjaamoa jo etukäteen luotettavaksi) yhteyttä sähköpostilla. Siitä vastauksesta näkee jo aika hyvin firman motivaation ja ammattitaidonkin töihin/korjaukseen, ja asiakaspalveluun. Usean kerran se palvelussuhde on tyssännyt jo juurikin siihen sähköpostiin.

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja ADHWAU Näytä viesti
                      Kannattaako se ottaa negaa asiasta, jonka voisi muutamassa minuutissa hoitaa asiallisesti? Etenkin vielä aikaisemmalle moninkertaiselle asiakkaalle.
                      "paha kello kauas kuuluu" jne.
                      Enkö selittänyt edellisessä viestissä asiaa tarpeeksi selvästi? Tein virheen kun kiireessä alunperin edes vastasin, olisi pitänyt odottaa parempaa hetkeä. Fakta on, että esim tällä viikolla se muutama minuuttikin on ollut tiukassa, prioriteettina on autot jotka odottaa pihassa valmistumista ja joille on luvattu valmistumisajankohta.

                      En minä negaa ota. Lienee minulla myös oikeus kertoa oma puoli asiasta, vaikka ei firman nimeä alunperin edes mainittu.

                      Meillä s.posti on juurikin se toivottu yhteydenottotapa. Vain siellä voin antaa töistä kustannusarvioita, jotta ne jää molemmille mustaa valkoiselle. Samoin ajanvaraukset, koska en ole aina komeen lähellä niitä ottamassa ylös.

                      Comment


                        #41
                        Tahtoo nuo asiakkaiden "muutaman minuutin" hommat olla niitä mihin tuhraantuu vartista puoleentuntiin aikaa...
                        Varmaan tarkotit puoleentoistatuntiin :D.
                        Tuo on kyllä ihan vakio, jos asiakas sanoo, että ihan vaan nopea homma, ei ikinä... siis IKINÄ.. oo nopee homma.

                        Comment


                        • #42
                          Jonkinlaisena yrittäjänä parikytvuotta toimineena tuli mieleen kommentoida. Jos sitä alkaa jokasuuntaan säheltää päivänmittaan, niin illalla saattaa huomata että ei ole saanut mitään järkevää laskutettavaa aikaiseksi.

                          Tie helvettiin kun on kivetty hyvillä aikomuksilla ;)

                          Comment


                          • #43
                            Yksi syistä miksi olen siirtynyt täysin yksityisen korjaamon puoleen. Asiakaspalvelu. Nykyisin käyttämäni korjaamo veloittaa just sen mitä tekee työtä. Viimeksi laskulla oli työn osuus 15min. ja osat. Ei taida ihan toteutua "merkkikorjamolla" eikä muissakaan ketjujen hallinoimissa liikkeissä. Usein minimi työn veloitus tunti, meni sitten se tunti tai 15min.
                            Viimeksi muokannut Juzaari; 11.11.2017, 14:36. Perustelu: Lisäys

                            Comment


                              #44
                              Paha yleistys joka ei pidä paikkaansa ainakaan Audi Center Oulu.

                              Comment


                              • #45
                                Audicenter Airport hoiti aivan törkeen hienosti korjaukset ja huollot tuossa viime viikolla. Eli ostin käytetyn auton, joka kuului noihin öljyä kakstahdin tapaan kuluttaviin. AC Airport korjasi ja teki 60tkm huollonkin tuohon samalla ja viikon verran rallattelin vara-autolla. Tässä osa toki oli sovittu ostettaessa, mutta öljyn kulutus tuli hieman sivusta.

                                Lisäksi, JT carfix on hoitanut mulle hommat aina tosi hyvin, vaikka välillä oon raahannut vääriä osia sinne ja tehnyt viime hetken kekeilyjä esim sijaisauton suhteen.

                                Comment


                                  #46
                                  Kaikesta huolimatta parhaamme yritetään. Mikon kanssa on onneksi aina saatu joku kippo alle.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Olen itsekin täysipäiväinen yrittäjä ja joudun tekemään välillä ns. ilmaista työtä kun erilaisia lausuntoja ja raportteja toimittelen varsinaisen maksetun työn ohella. Se vaan on osa duunia ja sille pitää myös varata aikaa. Se täytyy myös hinnoitella jotenkin, niin jokainen järkevä yrittäjä tekee. Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa huonon maineen. Se tuleekin sitten kalliiksi pidemmässä juoksussa. JT-Carfix ottaa tästä varmasti opikseen ja arvostan sitä että ko. yrittäjä kommentoi itse asiaa vaikka en firmaa nimeltä maininnut.
                                    Viimeksi muokannut Late1.8t; 12.11.2017, 11:43. Perustelu: Epäsopiva ilmaus poistettu.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa k*sipään maineen
                                      En osaa millään tasolla yhdistää tota lausetta JT-carfixiin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei tarvitsekaan. Ei yksi moka mainetta pilaa.

                                        Comment


                                          #50
                                          Asia on tältä osin käsitelty. Minä ja Late ei aiheesta enää tarvita keskustelua. Jatketaan seuraaviin risuihin ja ruusuihin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Samaa mieltä. Pahoittelen jos aiheutin kohtuutonta haittaa ja tuli käsitys että ko. firma hoitaisi asiat huonosti. Näin ei ole. Osaaminen ja palvelu on ollut hyvää, nyt vaan kävi näin ja varsinaisesti eniten tietysti harmittaa että autoon murtaudutaan ja tällaisenkin asian kanssa joutuu painimaan.

                                            Comment


                                              #52
                                              Audicenter Airportille täytyy kyllä itsekin antaa taas ruusuja, ja miksei maahantuojalle/audin organisaatiolle. Hoitivat hienosti pari ässään liittynyttä ongelmaa ilman allekirjoittaneen kukkaron keventymistä huolestuttavissa määrin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Espoon Audi Centerille kasa ruusuja täältä suunnasta: moottoriremontin sijasta pelkkä öljypumpun vaihto riitti tällä kertaa, ja ilman asiantuntevaa apua olisin varmaan jo tilannut vaihtomoottorin - turhaan. Tähän päälle ystävällinen henkilökunta sekä asiakkaalle jäävä hyvä mieli.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kuulostaa pahalle ( no pun intended).
                                                  Mikä sai miettimään jo uutta moottoria?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nimenomaan pahalta se kuulosti, öljynpaineet katosivat yllättäen ja samantein alkoi kilinä ja kolina kuulumaan. Onneksi ei ehtinyt käymään kauaa kuivana, sllä meni liikennevaloissa tyhjäkäynnillä eikä esim. moottoritiellä täydessä laukassa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ruusuja Autohuolto Karppinen OY - Haukipudas
                                                      Q5:sta porsi moniurahihnan ohjainrulla lomareissulla 27. pvä klo 02:30 Oulun motarilla. Auton sain ajettua hotellin eteen josta Hinaus-Hartikainen suositteli ja kuljetti auton Karppiselle heti aamulla seitsemältä.
                                                      Noin klo 11 jatkui matka jo kotiinpäin. Hintakaan ei päätä huimannut.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Oulun Pörhö. Tilasin Black Friday kampanjan innoittamana huollon A6:lle.
                                                        Huolto otettiin vastaan 09 ja homma ok. Jäin odottamaan paikanpäälle huollon valmistumista.
                                                        Asentaja sai työn päätökseen 12:30, seurasin tilannetta kahviosta, mistä näkee korjaamon puolelle.

                                                        Auton sain vasta 14:30, odotin 2 tuntia paikan päällä seuraamalla milloin saisisin huollon raportin ja laskun.
                                                        En ole ennen tuollaista aikaa odottanut autoa missään muussa huoltoliikkeessä, kun olen jäänyt paikalle odottamaan huollon valmistumista. Eikä auton palautuksesta vastaavalla asiakaspalvelijalla minun silmiini niin paljon ollut kiirettä, etteikö olisi ehtinyt aikaisemmin auton luovutusta hoitamaan.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Minä olisin saattanut jo tuossa kahden tunnin aikana kysyä, että mikä tilanne. :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Itsekin ihmettelen miksi ei tuota käyty kysymässä, että onko auto valmis? Uskoisin, että tuossa ovat vain unohtaneet, että asiakas odottaa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              En käynyt kysymässä muutamasta syystä.
                                                              Ensinnäkin käytiin kysymässä voidaanko tehdä muutama lisätyö, mikä oli ok. Tämä antoi odottaa olevan palvelun ajan tasalla.
                                                              Toiseksi, olin koko ajan palvelutiskin lähellä. Joten tieto oli huollossa asiakkaan paikallaolosta.
                                                              Sekä periaatteesta (ok, tässä kohti olisin voinut joustaa).
                                                              Aikaisempi kokemus muualta saadusta huoltopalvelusta antoi myös odottaa hyvää palvelua.

                                                              Olen asiakaspalvelu / myyntityössä itsekkin, joten tämänkin takia suhtaudun ehkä kriittisemmin palvelutoimintaan.

                                                              Varmasti taustalla on jotain mitä en tiedä tms.. Jokin varaosahaku tai muuta. Se on jossittelua.

                                                              Sitä mietin, onko tällainen odottaminen tai odotuttaminen yleistä muuten?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X