Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

OBD2 yhteensopivuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • OBD2 yhteensopivuus

    Tiedoksi vaan kaikille.

    Ilmeisesti Audi A6 2.5 TDI -98 ei ole OBD2 yhteensopiva. Olen ostanut 2 eri liitintä + ohjelmat, mutta ei toimi (OBDtester ja joku noname obd2-bluetooth + ilmaisohjelmia). Lopulta nöyrryin ja ostin VCDS ja hyvin pelitti.

    Erikoista oli se että kaikkien ohjelmien valmistajien sivuilla luki että A6 C5 on tukee OBD2 -protokollaa.

    Toivottavasti siis luit tämän ennen kuin ostat mitään.

    #2
    Niin, no, mielessä käy kysymys mikset heti ostanut ~30€ piuhaa ja vanhaa vag-com:a... Itse aloitin homman tuosta ja nyt on VCDS käytössä.

    Comment


    • #3
      Viisaus lisääntyy vähitellen -näköjään

      Comment


      • #4
        OBD2

        Tuli hankittua usb-obd2 kaapeli ja ladattua sille ajurit ja vcds-lite netistä.
        Siitä se hauskuus vasta alkoi. Ei ole muuten saanuut yhteyttä muualle kuin ajovaloihin ja hälyttimelle.Oon kokeillu jopa vanhaa vag-com 409.Ajureita oon vaihtanu ainakin 4 erilaiseen, riippuu miltä keskustelu palstalta oon lukenut.Latenssi arvojakin oon muuttanut moneen eri arvoon. Nyt tuntuu siltä että v***u olkoon, hommataan se e-skanneri niin ei tarvi tapella win visvan kans.Auto on muuten s4 b5 -98

        Comment


        • #5
          Sain jostain sellaisen kuvan että minun A6 väylä on Dual-K ??? eikä OBD2. Ne on kai eri asia ???

          Comment


            #6
            Jeps, noissa on ongelmana se että OBD2 ei ole ollut pakollinen euroopassa ennemuin 2000-> bensa-autoissa, ja 2002-> dieseleissä.
            OBD2 yhteensopivia laitteita on toki suollettu maailmalle jo 97 alkaen kun tuli pakolliseksi jenkeissä)
            Netistä kun katsoo sivuja joissa jengi raportoi testatuista autoista löytyy jopa 95-96 mallisia euroalueen audeja joissa väittävät OBD2 toimivan.
            Itse testasin OBD2 testerillä profiilin vanhempaa audia (jossa VCDS ei toimi kunnolla) muttei ymmärtänyt toisiaan. Noissa vanhoissa yhteysprotokolla on joku KW1781 TMS , testeristä löytyi KW2000.

            Comment


              #7
              Mulla on vanha sarjaportti kaapeli ja USB-OBD2 ja kyllä molemmilla saa yhteyden ainakin moottoriin ja ABS:ään.

              Samaisilla kaapeleilla en saa Caddyssä yhteyttä kuin moottoriin jostain syystä.
              Vag-comista 409 ja vanhempi versio käytössä.

              Comment


                #8
                Suurin sekasotku tulee kyllä varmasti siitä, että porukka ei oikein ymmärrä mitä OBD2 tarkoittaa. Osalle OBD2 on synonyymi sille, että autoon voi laittaa läppärin kiinni.

                Kyllä yhteysprotokollat on olleet VAGineissa aika vakaat monia vuosia. Ei niitä taida olla oikeastaan kuin kaksi erilaista vanha "ei-CAN" ISO 9141-2 ja sitten uusi CAN-väylille. Olen käsittänyt, ettei KWP2000 ei poikkea signaalina 9141-2:sta mitenkään, ainoastaan data on vähän laajempaa.

                Enemmänkin siis kyse ohjelmasta, joka sitä dataa tulkitsee ei adapterista, joka sen datan tuo.

                Comment


                  #9
                  Minulle tarjottiin käytettynä tuollaista vikakoodinlukijaa. Sen enempää puuttumatta laitteen laatuun (joka ei luultavasti ole kovin kummoinen), haluaisin tietää, mahtaako lukija olla yhteensopiva autooni.

                  Nettisivun mukaan tuon mötkylän protokollat ovat SAE-J1850 PWM, SAE-J1850 VPW, KWP2000(ISO-14230), ISO-9141, CAN BUS (ISO-15765-4) ja EOBD-II.

                  Auto on B5 vuosimallia 2000. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin lukija ei ole yhteensopiva auton kanssa?

                  Comment


                    #10
                    Kannattaa joku lukija hommata joka ymmärtää kunnolla VAG-autoja. Noilla yleismallisilla lukijoilla varmaan vikakoodit saa ulos, mutta ässän omistajan olis kyllä parempi päästä vähän syvemmälle systeemiin.

                    Comment


                      #11
                      Vähän otsikkoo sivuten: Mitenhän tuollaisen vähemmän aidon vag-comin sais kunnolla toimimaan? Ongelmana on se, että crackki ei halua toimia kunnolla. Eli ensin kun sen laittaa toimintaan, näyttää vag-com olevansa rekisteröity ja täys versio, mutta sitten kun menee esim. engine->measure blocks ja rupee kattelemaan grouppeja 25-> niin sillon putoo ohjelma rajoitetuksi versioksi ja sen jälkeen ei näytä kun groupit 1-25. Onko muita vaihtoehtoja kun sitten aito kaapeli ja ohjelma.

                      Comment


                        #12
                        Crackeistä täällä ei tiedetä, mutta 409.1 on vaikeahko ja 311.2 helppo versio...

                        Comment


                        • #13
                          minkälainen vikakoodin lukija käy A6 -98 2.4 avant?missäköhän ja minkälainen liitin?olisin kiitollinen vastauksista...ja oiskohan kellään suomenkielistä käyttöhjekirjaa kyseiseen malliin?

                          Comment


                            #14
                            Mikä tahansa KKL-adapteri ja VCDS 311.2, 409.1 tai Lite.

                            Comment


                            • #15
                              Joo että

                              itselläkin sama, että pitäisi saada vikakoodit luettua mutta pitkän selailun jälkeen epäselväksi jäi. Voisiko joku asiasta ymmärtävä kertoa minkälainen kaapeli käy a4 B5 1.8t -97? OBD2? Tai sitten siihen sopiva koodinlukija jos vcds ei rupea toimimaan .. :D Kiitän etukäteen :)

                              Comment


                                #16
                                Lite toimii hyvin B5 ja B6 kanssa. Kaapeli tosiaan mikä vaan KKL, tyhmä kaapeli.

                                Comment


                                • #17
                                  Mistä löytyy A4 2008 OBD rasia?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X