Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaukosäätöavainrungon vaihto toiseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaukosäätöavainrungon vaihto toiseen?

    Passatin stiletti-avaimesta lohkesi se alumiininen "taitto-osa" ja avain irtosi rungosta. Suutari lupasi vajaalla satasella teettää uuden avaimen ajonestoineen. Merkkiliikkeestä saisi lukituksen kaukosäädöllä varustetun avainen, mutta hintaa en ole uskaltanut kysyä. Ebayssä noita avainrunkoja eli leikkaamaton avain ja muovikuoret olisi parilla kympillä.

    Tuo avain toimii irrallisenakin eli ajonestosiru lienee tuon avaimen juuressa ja sen taas saa helposti vaihdettua uuteen avainrunkoon? Kaukosäädön elektroniikan taas saisi vanhasta napattua irti ja vaihdettua uuteen muovikoteloon?

    Onko tuossa jotakin riskiä mokata ja saada aikaan isompi vahinko? Riittääkö, että ostan ebaystä avaimen ja vaihdan kilkkeet vanhasta uuteen ja homma toimii?

  • #2
    Avaimen kaukosäätöosa on helposti opetettavissa keskuslukitukselle. Ajonestosiru on siinä runko-osassa, semmoinen pieni vastuksen näköine kapseli. Liimalla kiinni ja netin mukaan aika tiukastikin. Ajonestosiru vaatii koodauksen, mikäli uuden haluaa. mulla tuli kuorien mukana myös tyhjä ajonestosiru, minkä kävin koodauttamassa marmorilla.
    Suutarit kopioivat ajonestosirun tiedot uudelle, tyhjälle sirulle. Joissain ajonestoissa toimii joissain ei.
    Avaimen jyrsintä myös edullisinta suutarilla.

    Comment


    • #3
      Tutkin tuota avainta ja totesin, että jos saisi jostakin vanhan avaimen, niin saisi siitä vaihdettua tuon alumiiniosan tuohon vanhaan. Ei tarvitsisi kikkailla ohjelmointien kanssa. Jos jollakin on ylimääräinen tai parikin taittoavainta, niin saa tarjota sopuhinnalla.

      Ebaystä näyttäisi saavan parilla kympillä plus postit uuden avaimen elektroniikalla. Postin kulku vaan voi mennä kuukauden päähän, ja olisi mukava saada tuo käyttökuntoon ennen sitä.

      Comment


      • #4
        Onko avain tuollainen?
        http://img.photobucket.com/albums/v93/gohome/avain2.jpg

        Mulla on ylimääräisenä tuollainen pelkkä kuori avaus ja lukitusnapilla, ei siis kaukosäätöelektroniikkaa ja ajonestosirua sisällä.
        Siinä on jyrismätön avain kiinni, mutta senhän saa vaihdettua.

        Laita yv mikäli kiinnostaa.

        Comment


        • #5
          Justiinsa samanlainen. Laitanpa yv:n.

          Comment


          • #6
            Moks! Tilasin ebaysta parit kuoret avaimelle, ajatellen, että vaihdan vaan alkiperäisen sisuskalut tuohon uuteen kuoreen, niin ei tarvi maksella mitään avaimen uusintoja ja saa silti hyväkuntoiset muovit siihen. (Itse avain on ihan hyvässä kunnossa, muovit ja nappulat vaan kulunut.)

            Mutta toi kaukosäädön piirilevy on jotenkin niiteillä tms. kiinni siinä muovissa? En mä ainakaan lujempaa uskalla vääntää. Uskaltaako ne messinkiset(?) niitit porata irti ja vaan painaa se kiinni uuteen (ehkä liimata?), vai tarviiko tehdä jotai erikoista?

            Kyseessä siis se "flip-out" avain, jossa kolme kaukosäädön näppäinta (kiinni, takaluukku, auki.) vm. 2000 Audi A2:lle.

            Muuten vaikuttaa ihan simppeliltä vaihtaa vaan noi kuoret, mutta miten peevelissä ton kaukosäädön saa irti?

            Comment


              #7
              Suunnilleen noin kuten sanoit. Poraaminen kuulostaa vähän hankalalta, itse muistaakseni rautasahalla sahasin ne tapit poikki sieltä piirilevyn alta, kotelon läpi. Keinoja on tietysti monia. Uuteen voi laittaa vaikka kuumaliimaa, mutta pysyy se siellä ilmankin.

              Comment

              Working...
              X