Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 quattro Takaiskunvaimentajien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 quattro Takaiskunvaimentajien vaihto

    Tässä jonkinlaiset takaiskunvaimentajien vaihdosta. Näin minä tein, tehkää te muut mitenkä parhaaksi näettä :)

    1. Rengas irti. (varmista, että auto tukevasti ilmassa)
    2. Irroita iskarin alapultti.
    3. Irroita ulompi ylätukivarren pultti.
    4. Ota iskarin kotelon ylemmät pultit pois.
    5. Ota iskarin kotelon alemmat pultit pois.
    6. Ota iskarin alakiinnike irti kammettamalle se pois alemmasta tukivarresta ja taita tolppa pihalle lokasuojan sisältä. (itse käytin sorkkarautaa kammettamiseen)
    7.Laita iskarin kotelo kiinni ruuvipenkkiin ja avaa ylempi iskunvaimentajan pultti. Jos sinulla vakio jouset suosittelen jousen puristimia jo avatessakin. Itsellä tehdas madallus joten jännitystä ei ollut niin paljoa. Vaimentaja ja jousi lenti metrin, ku poistin pultin.
    8. Itse hion ja maalasin kotelon ja myös jousen matta mustalla ja matta lakalla.
    9. Asenna uusi vaimentaja paikoilleen ja tässä vaiheessa tarvitset niitä jousen puristimia.
    10. Asenna paketti takaisin paikoilleen autoon ja muista uittaa pultit kunnolla sielä vaseliinissa. Minun autoni ruotsin tuonti ja kun poistin iskunvaimentajan ylä ja alakotelon pultit oli ne ihan vaseliinissa vieläkin. Ruotsissa osataan.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Tanehau; 15.8.2013, 11:41.

  • #2
    Otat sen iskarin yläpään irti sieltä korista ei se muuten sieltä lähe. Kannattaa laittaa tuo iskarin yläpäässä oleva pultti sitten kiinni ennen ku alat tuota yläpäätä korista irrottamaan muuten räjähtää paketti silmille. Sitten otat viellä tuon ylätukivarren ulomman pultin auki ni saat siihen tilaa paremmin ja pääset painamaan alatukivartta alaspäin. Vetatin pultti kantsii kans ampuu auki.

    Comment


    • #3
      Silizium, thanks. Koitan tään viikon aikana saada ruuvattua ja pistän sitten paremmat kuvat tänne niin saa tulevatkin iskarin vaihtajat ottaa mallia.

      Comment


      • #4
        Vetoakselin pulttia minun ei tarvinnut avata. Mutta tosiaan se koko iskarin yläpäässä oleva kotelo irti korista niin, että ylätukivarsi jää siihen kiinni ja sitten Siliziumin mainitsema ylätukivarren ulompi pultti ja iskarin alapään pultti irti. Koko paketti iskareineen ja jousineen mahtuu tulemaan pyöränkotelosta ulos. Lokasuojan reunoja ei kannata kolhia. Iskarin yläpään peltikotelo on todennäköisesti aika mätä.

        Motonetin halvoilla kierretankopuristimilla vakiojousen laitto oli aika työlästä ja vaarallisen tuntuista. Takaisin kun laittaa, niin ennen pulttien kiristämistä tukivarren tulee olla luonnollisessa asennossa.

        Comment


        • #5
          Kertokaa jos pitää jotakin lisätä, tosi nätty ja kiva homma oli tehdä ku jäi kaikki ylimääräinen säheltäminen pois teidän neuvojen ansiosta :)

          Comment

          Working...
          X