Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Avant -takaspoileriasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B8 Avant -takaspoileriasiaa

    Enpä äkkiseltään löytänyt keskustelua aiheesta, joten tässä nyt sitten olisi.

    Omassa Avantissa siis S-line takaspoileri, ja huomasin että lisäjarruvalon ympäristössä on hieman ruostetta. Korjaaminen vaatinee spoilerin irroituksen, koska se reunustaa osin tuota jarruvaloa?

    Ja tuosta päästään sitten toiseen kysymykseen; onko kellään kokemusta tarvikespoilereista ja niiden istuvuudesta? RS4-tyylinen spoileri himottaisi, mutta orkkis maksaa tonnin, joka on mielestäni turhan kova hinta metrin muovinpalasta. Sopiiko RS4:n vastaava edes suoraan kunhan on ensin irroittanut S-line-spoilerin?

    #2
    Itse itselleni vastaten: nyt on kokemusta, eikä tarvikespoileri istunut. :) Onneksi palautus onnistui ongelmitta.
    Tämä toinen asia tosin ei selvinnyt, eli sopiiko RS4:n spoileri suoraan pre-faceliftiin, vai onko koreissa eroa luukun kohdalla?
    Viimeksi muokannut Killeri; 29.10.2018, 20:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


    • #3
      Mulla myös B8 Avantissa yrittää muuten ruosteettomassa autossa juuri tuosta jarruvalon yläreunasta ruostua. Otin takaluukun kannen auki ja lisäjarruvalon irti joskus vuosi sitten ja ruostuminen johtuu jarruvaloa kiinnipitävistä teräsklipsuista, jotka eivät selvästikään ole rosteria. Niistä ruoste on sitten päässyt hyppäämään itse spoileriin. Otin klipsut irti, hioin ruostetta pois ja kiinnitin jarruvalon silikonilla ja maalia spoilerin päälle. Jotain sinne jäi alle, sillä nyt yrittää taas punakukko pintaan.

      Spoileria ei kuitenkaan tarvinnut siis tuota varten irroittaa. Toki varmaan saisi homman paremmin hoidettua, kun ottaisi spoilerinkin irti.

      Comment


      • #4
        Toivottavasti et ihan silikonilla laittanut kiinni? Muistan kuulleeni jostain, että silikoni ei olisi ihan paras tuote autohommissa. Muistaakseni vaikuttaisi juuri ruostumiseen. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
        Joku liimamassa olisi varmaankin parempi vaihtoehto kiinnitykseen.

        Comment


        • #5
          Ei se sentään mitään saniteettisilikonia ollut, mutta jotain "väritöntä" yleisainetta. Mielellään kuulen, jos asiasta on kommentteja. Sikeflexihän siihen varmaan parasta olisi ollut, mutta sitä ei ollut käsillä, kun luukku piti laittaa kasaan.

          Itse kuitenkin enemmän luulen, että en saanut kaikkea vanhaa ruostetta pois ja se sinne jäi maalin alle muhimaan. En edes (onneksi) pyrkinyt tuolta osin täydelliseen lopputulokseen, vaan homman voi ottaa suhteellisen helposti uudestaan.

          Comment


            #6
            Muistaakseni vaikuttaisi juuri ruostumiseen.
            Jos on silikonia maalattavassa pinnassa niin ei se uusi maali tartu kunnolla ja ruostuuhan se jos pääsee happi ja kosteus sinne maalin alle.

            Comment

            Working...
            X