Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -98 kuskin ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Tänäpä tuli tarve saada A6 takaovi auki. Lukko ei ole minun omistusaikana kertaakaan auennut sisältä eikä ulkoa eikä auennut tänäänkään.

    Tein pienen huomaamattoman huoltoluukun josta sai lukon ronklattua auki. Kyseessä kuitenkin 300 eurolla ostettu arvoauto ni ihan mitä tahansa purkkapatentteja ei viittiny alkaa tekemään.
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Morjes. Elikkä potilaana a6 c5 2.4v6 quattro vm 01.
      Takaovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. Nuppi nousee mutta painuu takas alas kahvan mukana. Keskuslukituksella myös nuppi heiluu mutta ei aukea. Google ei auttanut tarpeeksi joten kysymys kuuluukin, miten tuon oven saisi avattua väkisin? Ei pääse käsiksi mihinkään. Lukkolaitettakaan tms. ei vaihtaa pysty ennen kun oven saa auki. Sijaintina lappeenranta, jos joku lähiseudulla sattuu vaikka tietämään jonkun kikkakolmosen.

      Comment


        #63
        FAQ osastolla on minun vuosia sitten kirjoittaman ohje safe-lukon ohituksesta. Siitä varmaan tässäkin tapauksessa kyse.

        EDIT: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e-moden-ohitus
        Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2019, 18:14. Perustelu: Linkin lisäys viestiin.

        Comment


          #64
          Näille kaikille A6 4B C5 Audeille käy ennemmin tai myöhemmin niin, että SAFE jää päälle, eikä ovea saa auki. Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä voi koodata SAFEn pois päältä.
          https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/sisusta-ja-sähköt/69073-solved-safen-disablointi?t=130342

          Etuoven voi sahata auki, mutta takaovi on vaikeampi tapaus.

          Minulla safe-moottorin vastus oli 50 ohmin luokkaa. Ennen kuin sille antaa virtaa voi katsoa onko piuhojen päässä vastus tuota suuruusluokkaa vai piuha poikki.

          Comment


          • #65
            Onko kokemusta ja neuvoja kun ovi ei avaudu millään keinolla, pystyykö ovi paneelin irrottamaan kiinni olevasta ovesta tuhoamatta isommin sitä? Auto a6 vm -02 ja kyse on apparin ovesta.

            Comment


              #66
              Eipä sitä oikein saa kun päädyssä on ruuvit joita ei ovi kiinni edes näe.

              Comment


                #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Artsi55 Näytä viesti
                Onko kokemusta ja neuvoja kun ovi ei avaudu millään keinolla, pystyykö ovi paneelin irrottamaan kiinni olevasta ovesta tuhoamatta isommin sitä? Auto a6 vm -02 ja kyse on apparin ovesta.
                Joko katsoit edelliseltä sivulta kuinka minä avasin repsikan oven? Kun kerroit, ettei ukea "millaan keinolla", niin sinulla on huono rautasahan terä :D Yksikään ovi ei ole jäänyt minulta avaamatta.

                Miksi se ovipaneeli pitäisi irrottaa ennen kuin ovi on auki? Paljon helpompi saada se ehjänä irti silloin kun ovi on auki. Lukonkin saa ehjänä irti, kun oven ensin avaa.
                Jos et osaa/pysty ohjelmoimaan SAFEa pois päältä, niin lukon mustan älylaatikon sisältä voi ottaa safen vivun pois. Silloin ei tule edes vikakoodia väärästä lukkokomponentista.
                Viimeksi muokannut pta; 21.5.2021, 04:26.

                Comment


                • #68
                  Ongelma ratkesi osin täältä saatuja neuvoja soveltaen, en ottanut rautasahaa heti käyttöön, mutta joku arveli että sahauksen tärinä olisi vaikuttanut avautumiseen jotenka otin ruuvarin ja vasaran ja muutama terävä napautus tästä pienestä raosta näkyvään lukon kiinnitysruuviin ja sesam aukeni, eikä tarvinnut rikkoa mitään,olin jo katsellut romikselta oveakin.

                  Comment


                    #69
                    ...ja sitten ilmeisesti disabloit SAFE-featuren?

                    Comment

                    Working...
                    X