Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.4 quattro-04 automaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.4 quattro-04 automaatti

    Olen hiljattain siirtynyt Mersun dieselistä otsikon mukaisen Audin omistajaksi. Minulla oli alkusarjan uusikorinen E220 cdi, jolla ajelin 200tkm ilman mitään vikoja. Olen nyt selaillut tätä keskustelupalstaa ja tuntuu siltä, että Audi on todella vikaherkkä auto ainakin automaattilaatikon suhteen, vai kirjoittavatko tänne vain ne joilla on murheita? Luulisi, että pääosa autoista kuitenkin kulkee ilman suurenpia vikoja vähintäänkin ensimmäiset 200 tuhatta? Tämä nykyinen auto on viimeinen vanhakorinen A6 ja sillä on ajettu vasta 40000km. Pitääkö alkaa varata jo nyt rahaa korjauskuluihin? Kertokaahan niitä positiivisia kokemuksia rohkaisuksi uudelle Audistille.

  • #2
    Luulenpa, että vain ongelmalliset tapaukset on vahvasti esillä.
    Itsellä on vag-automaatteja ollut kolme, tuttavapiirissä/sukulaisilla niitä on kanssa kolme. Lisäksi löytyy pihalta yksi ZF:n automaagi mersussa joita Audi myös käyttää.
    Plus että suvussa vielä kaksi muun merkkistä automaattia.

    Ei vikoja tähän saakka.

    Polliakin meillä on ollut asiasta:
    [COLOR=#22229c]http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=pollia[/COLOR]

    Comment


      #3
      Kun autolla ei vielä ole ajettu tuon enempää, kannattaa vaihteistoöljyt vaihtaa esim. 60tkm välein vaikkei huolto-ohjelmaan kuulukaan. Suurella todennäköisyydellä käyttöikä kasvaa huimasti vaikka pelotellaankin että saattaa poikia juuri öljynvaihdon takia. Tuo koskee enempi niitä, joihin eka vaihto tehdään liian myöhään ja sakat lähtee liikkeelle uuden pesevämmän öljyn irroittamana. Huoltamattomana todennäköisesti poikii joskus 200-300tkm paikkeilla.

      Omalla kohdalla kestosta vaikea sanoa, kun mittarissa vasta reilu 120tkm. Kahdesti vaihdettu öljyt+suodatin. Lievää ajoittaista nykäisyä on huollon jälkeen esiintynyt, mutta tasoittunut käytössä...

      Comment


      • #4
        Noin yleisesti ottaen on varmaan tarpeetonta vaipua synkkyyteen, uskoisin että Audimiehet ovat vain suhteellisen aktiivisia raportoimaan ja kyselemään apuja erilaisten vikojen tiimoilta.

        Muitakin kerhoja ja foorumeita tulee seurattua, ja ainakin mun näkemyksen mukaan täällä keskustellaan aika avoimesti sellaisistakin vioista ja ongelmista, mitkä tietävät runsasta rahan menoa ja tuskin saavat kyseistä Audin omistajaa julistamaan merkkiuskollisuuttaan sillä hetkellä.

        Toisin sanoen, se ei tarkoita vikojen määrässä mitään jos toisen merkkikerhon palstalla vioista ja niiden olemassaolosta keskustellaan vähemmän.

        Comment


        • #5
          "Olen nyt selaillut tätä keskustelupalstaa ja tuntuu siltä, että Audi on todella vikaherkkä auto ainakin automaattilaatikon suhteen, vai kirjoittavatko tänne vain ne joilla on murheita? Luulisi, että pääosa autoista kuitenkin kulkee ...."

          Noudata auton huolto-ohjelmaa. Lootan öljyt kannattaa vaihtaa hieman tiheämmin kotimaan olosuhteissa.

          Automaattilootan kestävyys on saanut liiankin huomiota! Näin pelotellaan ihmisiä vääriin tietoihin perustuen.

          Luulisin asian johtuvan vanhasta 3 vaihteisesta lootasta, joita oli aikoinaan Audissa. Niissä oli paljon vikaa, johtuen ehkä sen huonosta laadusta? Tai sitten öljynvaihtojen laiminlyönneistä?

          Nykyiset lootat kestävät saman mitä Mersun ,Bemarin jne, koska ovat saman valmistajan tavaraa.

          Minulla ZF:n valmistama loota on pelittänyt yli 200 tkm. Vaihdan öljyt hieman useammin kuin ohjekirja käskee.

          Huollosta/ ajotavasta on kysymys kestävyyteen kaikissa autoisssa.

          "Kertokaahan niitä positiivisia kokemuksia rohkaisuksi uudelle Audistille."

          Kaveri vaihtoi Audinsa uuteen Volvo v 80 kaikilla herkuilla. Ajoi sillä pari viikkoa ja vaihtoi sen takaisin Audi A6:een kaikilla herkuilla. Kysyin miksi? Hän mainitsi:" Kun on tottunut Audin ominaisuuksiin niin ei osaa muulla ajaa" Makuasia:)
          Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 2.6.2008, 14:31.

          Comment

          Working...
          X