Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön kattoluukku Kiinni.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön kattoluukku Kiinni.

    Ongelmakseni koitui vuotava kattoluukku.
    Kellään ideoita jolla sen saisi kiinni siististi ja pysyvästi? Olen katsonut veden poistoputket läpi yms. kuljettajan vedenpoisto putki on ilmeisesti poikki a-pilarin sisältä kun vuotaa suoraan jalkotilaan polkimien eteen.
    Muutenkin luukun moottori vetelee viimeisiä, joten en tahtoisi enään panostaa luukkuun kun en muutenkaan sitä varmasti käyttäisi.

    Olen miettinyt liimausta tms. Kellään parempia ideoita?


    Kiitos.

  • #2
    Älä nyt turhaan liimaa kiinni, jos se on toi kuskin puoleinen vedenpoistoputki joka vuotaa. Itse vedin uuden letkun a-pilarin suojan taakse, mahtuu nippanappa.
    Joku rane oli vaihtanut toinen katto tilalle (korinvaihto) ja vetänyt rälläkällä a-pilarin poikki ja samantien putket...
    Sitä moottoria vois ehkä huoltaa, tais olla joku linkki ohjeineen muistaakseni.

    Comment


    • #3
      Autossa vuotaa vasen taka ja se kuljettajan puoli. Plus itse luukuntiviste rupeaa olemaan aika tiensäpäässä.
      Itseasiassa tässäkin kärryssä on pilarit pantu poikki ja uutta kattoa tilalle, tosin ei omasta takaa.

      Comment


      • #4
        Aina, kun romiksella näkyy typ44, jossa on ehjä luukku, tekee mieli ottaa talteen. Yksi luukku sisäverhoiluineen ja tiivisteineen on tallessa. Tiiviste maksaa marmoritiskillä 67?.

        Viime viikolla evakuoin lähiromikselta yhdestä satasesta takahyllyn orkkis diskanttikaiuttimet ja priimakuntoisen tavaratilan välipohjan. Pitää vielä se neitseellinen kattoluukku käydä korkkaamassa -jos viitseliäisyyttä riittäisi, irrottaisin ennen kärryn paalausta koko kiskoston.

        Oletko puhdistanut ja rasvannut luukun kiskomekanismia? Itse asensin eilen moottorin alunperin käsivälitteiseen luukkuun. Moottori itsessään lienee aika toimintavarma.

        Comment


          #5
          Kattoluukun ei edes kuulu olla täysin vedenpitävä. Siellä luukkumekanismissa pitäisi olla "vesikourut", joihin mahdollisesti eli todennäköisesti tiivisteen välistä tippuva vesi menee ja sieltä edelleen pilareissa oleviin vedenpoistoputkiin.

          Mutta sen luukun saa helpostikin tiiviiksi esim. jollain polyuretaanimassalla ulkopuolelta saumaamalla, jos siis haluaa sulkea sen lopullisesti ja halvalla. Hyvä massa tuohon tarkoitukseen on esim. Cascon Marin&Teknik. On halvempaa mitä Sikamassa ja sillä saumatut liitokset on avattavissa vielä jälkikäteen, kun massa ei kovetu samalla tavalla kovaksi mitä esim. Sikafleksin 292:nen. Cascosauma on kovuudeltaan jotain silikonin ja Sian välistä.

          Suosittelisin kuitenkin tarkempaa tutustumista luukun toimintaan ja sen korjaamista.

          Comment


          • #6
            Luukun korjaaminen olisi se järkevin homma kyllä.
            Mites jos ne vesiletkut vaihtaa lähteekö ne ihan vain vetämällä pois vai onko ne kiinni jollain?
            "Pelottaa" vain että etupuoli vuotaa edelleen ja sitten taas lattia äänieristeet uusiksi --> turhaa työtä.
            Kuskin puoli tosiaan vuosi yön sateiden jälkeen jalkotilaan 1,5 cm vettä ja duuniin menossa tippoja tippui turvalle hyvään tahtiin :)

            Comment


            • #7
              Itse vaihdoin uus letku etuoikealle, ei mikään hirveä homma. Oven korinpuoleinen tiiviste irti, sisäkatto vähän auki ja vanha letku lähti vetämällä irti. Uusi letku tilalle ja a-pilarin sisään piiloon. Piti irrottaa hanskalokero ja jokunen pala sisustaa että sai tähdättyä tohon ulostuloreikään.
              Itellä on avantteja, niin en osaa sanoa millanen homma on vaihtaa tuore letku siihen taakse jos sedan.
              Ainakin kerran oli sisäkatto auki yli puolenmetrin verran (takaa) kun kakkosnelonen putos kattoon ja piti painaa lommo ulos. Ei ollut muistaakseni kauheen kovasti kiinni. Uskoisin että olis suht helppoa laittaa letku tohon d-pilariin mikäli poikki. Mahdollisesti tukossa sulla?

              Comment


              • #8
                Takapää autosta vaikuttaa simppeliltä, koska vasen takaletku oli kokonaan irti (vesikourun ja letkun välinen liitos) josta vuosi kattopaneelin päälle ja paneeli rupesi roikkumaan. Vasen etu taas on normaalisti kiinni tuosta kohtaa, mutta vuotaa jostain a-pilarin sisältä lattiallle.

                Comment


                • #9
                  Se on vähän huonompi homma kun vasen etu vuotaa, siellähän on yleensä vino pino releitä ja muuta sähköä ratin alla... Mutta eiköhän siihenkin sais suht helpolla uus letku vedettyä. Täytyy vaan löytää sopivan paksuinen letku joka ei taivuttaessa mene litteeksi.
                  Mun oma hätäkorjaus silloin kun en vielä tiennyt mistä vuotaa oli jeesusteipillä luukku kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Luukku on ollut koko tämän vuoden kiinni n. 5 cm leveällä sähkömiehenteipillä :)
                    Pitänee tutkia tuo kulma tarkemmin.

                    Comment

                    Working...
                    X