Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 hammastangon tiivistys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 hammastangon tiivistys

    C4 koppaiseen ässänrotteloon olen tiivistämässä hammastankoa ja tuntui menevän mukavasti typ44 remonttiohjeen mukaan, kunnes vastaan tuli sylinteriputken tiivisteiden irrotus. Mielestäni olen käyttänyt vähintään kohtuullista voimaa antaessani vasaralla vauhdinalkua ohjeessa purkuvaiheen 5. kohdan kuvissa näkyvään metalliosaan, mutta se ei tunnu liikahtavan ollenkaan.

    Jos vastapuolta koittaa tiirailla, niin siellä näyttäisi pilkistävän jokseenkin kuvan lukiteholkin näköinen palikka, mutta siellä putken ulkokehällä näkyy myös kolme pientä koloa ikäänkuin jotain työkalua varten. Pitääkö tuo tiivistenippu pyöritellä pois paikoiltaan jollain erikoisavaimella vai pitäisikö sen lähteä yksinkertaisesti lyömällä pois? Oma uskallus suuremman voiman käyttöön vaan loppui pienen koputtelun jälkeen.

    Niin, tiivistesarja C4:een löytyi Febin valikoimista saksanmaalta osanumerolla 23252 tai VAG 4A1498020A, posteineen jotain 70e kantturoilla. Pussissa tuli valtava kasa pieniä o-renkaita, vähintään koko ohjaushärdellin ja varmaan myös muun hydrauliikan tiivistämiseen.

    #2
    Typ44:ssä on se männän tangon stefapaketti juurikin kolmen pienen kielekkeen puristuksella kiinni. Todennäköisesti C4:ssä näkyy ne vastaavat kolme pientä kielekettä kolmion muodossa. Typ44:ssä lähtee ihan lyömällä FAQin mukaisesti irti niistä kielekkeistä, joten olisikohan tähänkin vain enemmän lekaa? Ei lähde typ44:ssäkään ihan hipaisulla vaan pitää olla napakka lyönti.

    Comment


    • #3
      Onko kukaan saanut C4 hammastankoon vaihdettua tuota männänvarren tiivistepakettia jota topicin aloittajakin kysyy. Ainakaan se ei samanlailla lähde kuin tuossa typ44 ohjeessa.

      Comment


        #4
        Juuh, olen vaihtanut useastakin. Tuo ohje ei toimi C4 malliin tuossa kohtaa eli sitä koko pakettia ei voi napauttaa irti. Jos haluaa tiivisteen vaihtaa niin pitää ohuella tapilla yms. Varovasti naputtaa ~puolestavälistä niin se irtoaa. On todella tiukassa.

        Tuohan ei C4 mallissa useinkaan edes vuoda eli jos kunnossa niin ei kannata koskea.

        Mulla on useampikin kunnostettu hyllyssä. Servotronic:lla ja ilman. Privalla yhteyttä jos tarvetta.
        Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2018, 20:52. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

        Comment

        Working...
        X