Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ohjaustehostimen vuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 ohjaustehostimen vuoto

    Noin viikko sitten aamulla käynnistäessä autoa huomasin ylimääräisen ulvonnan konehuoneen puolelta ja pikkasen rattia kääntämällä huomasin sen äänen tulevan ohjaustehostimesta. Heti hiipi mieleen, että enpä ole tehostimen öljyntasoja kattonut kertaakaan 13kk aikana mitä auton olen omistanut. No pinta oli MIN-rajan alapuolella ja kävin ostaa öljyä ja äänet vaikeni.

    Tänä aamuna sama homma. Katsoin pinnan, millin verran oli MIN-rajan alapuolella, lisäsin öljyä ja sillä hyvä. No jostainhan tuo näyttää vuotavan. Läikkää ei näy katoksessa ja alle ei mahdu kurkistelee. Siksi näin etukäteen jo tiedustelisin, että mahtaako olla jotain tyyppivikakohtaa mistä alkaa öljyä tihkumaan pihalle, joku tiiviste, stefa tms? Itse luonnollisesti asennoidun koko ohjausvaihteen ja tehostimen vaihtoon niin ei tule sitten ikäviä yllätyksiä ;)

    #2
    Ensimmäisenä katsoisin jäähdytinputkelle menevät letkut, alusta loppuun.

    Comment


      #3
      Letkut kato ekana. Eli koneen takana suunnilleen haitarin takana ja ne mitkä lähtee säiliöstä. Noissa käytetään niitä kertakäyttöklemmareita, jotka saattaa napsahtaa tai löystyä vuosien saatossa. Se jäähdytinhän menee siihen syylärin eteen.

      Takana on semmonen hydrauliikka kierreliitin joka vois olla löystynyt? Itse tehostin olis pahempi kun voi vuotaa siitä päältä alaspäin ja siellä on jakohihna. En tosin ole kuullut moista käyneen pahoin seurauksin.

      Comment


      • #4
        Nopeaa toimintaa. Öljynvaihto on edessä muutenkin niin saavat samalla tutkiskella.

        Comment


        • #5
          Öljyt vaihdettu ja tehostimen vuotoa tutkittu. Jännää sinänsä, että edellisen lisäyksen jälkeen öljyä ei oo hävinny. No hammastanko kuulemma menee vaihtoon jossain vaiheessa, oli sellasesta paikasta tihkuttanu.

          Kallistahan se on, koska tanko maksaa ~700€ ja n.5h töitä päälle. Ebaystä tietenkin halvemmalla.

          Comment


            #6
            Kannattaa kokeilla Forten ainetta joka on juuri tarkotettu tehostimen vuotoon. Meillä aikanaan loppu Ventosta kokonaan vuoto.

            http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto

            Comment


            • #7
              Nyt se sit hajos. Ajo nimittäin koko säiliöllisen öljyä pihalle siitä hammastangon välistä. saatana. Ja lomautukset painaa päälle :(

              Ei muuta kun ebaystä uutta tehostinta
              Viimeksi muokannut Pitkänen; 27.10.2011, 13:03. Perustelu: linkki poistettu kuvasta kun ei ole kuvaakaan enää

              Comment


              • #8
                No eihän sulla sit tehostimessa mitään vikaa ole? Hammastangon vaihtoon löytyy ohjeet täältä foorumiltakin eikä rahaa välttämättä mene kun muutama satanen jos vaikka käytetyllä osalla korjaa..

                Mä ostin hammastangon käytettynä 300e:llä ja itse sai haynesin korjausoppaan avulla tehtyä lopulta työt. Ensin olin viemässä german auto serviceen kunnes kolmen viikon jonotuksen jälkeen ilmoittivat etteivät viitsi/osaa moista remonttia tehdä.
                Viimeksi muokannut juhop; 15.5.2009, 14:13.

                Comment


                • #9
                  En ebaystä löytäny pelkkää hammastankoa, pelkästään tämmösiä pakkauksia

                  , eiks tässä nyt oo koko tehostin?
                  Viimeksi muokannut Pitkänen; 18.5.2009, 18:25.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkennan vielä, onko tossa mahdollista vaihtaa se hammastanko koko tehostinpaketin sisältä ja mistä niitä saa? Itse en löytänyt.

                    Jos ton koko paketin saa ebaystä kolmeensataan ja juhop oli ostanu hammastangon samaan hintaan niin kannattaahan se koko paketti sitten ostaa.

                    Comment


                    • #11
                      Toi sun linkin osa on juuri se hammastanko mistä tiivisteet pettää ja pitää vaihtaa koko paketti. mitään "korjaussarjaa" ei vissii tähän malliin ollut, pitää vaihtaa koko tanko. Tuossa ebayn tangossa ei oo raidetankoja kiinni eli ne pitää ostaa jostain muualta. sit pitää säätää aurauskulmat homman jälkeen..

                      käytetty on aina käytetty mutta uusi oli sen verran kallis niin mäkin ohuella lompakolla ostin sitten käytetyn..
                      Viimeksi muokannut juhop; 16.5.2009, 09:11.

                      Comment


                      • #12
                        Meinaatko, ettei raidetangot lähde rikkomatta irti kun pitää nekin vaihtaa?

                        Comment


                        • #13
                          Ite tilasin täältä viime kesänä hammastangon www.servopumpe-servolenkung.de
                          Sisemmät raidetangonpäät tuli mukana. Hinta tais olla 450 €. Jos olis lähettänyt entisen hammastangon tilauksen yhteydessä niin olis saanu uuden 300 €:lla.

                          Comment

                          Working...
                          X