Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohje: Vag-Com loggausten purku Exceliin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohje: Vag-Com loggausten purku Exceliin

    Eilen kun saunan jälkeen kikkailin loggauksia exceliin enkä suostunut muuttamaan manuaalisesti pilkkuja ja pisteitä. Ohjelma muutti välillä numerot päivämääriksi , mutta alla olevan ohjeen mukaan ainakin omalla kohdalla homma hoitui näppärästi ilman, että muutin käsin mitään.

    Omassa koneessa XP ja Office 2003-paketti. Vag-Com versio 409.1.

    Tässä ohje for dummies eli itseä ajatellen:

    1. Avaa Excel
    2. Hae haluttu loggaus Exceliin Data --> Import External Data --> Import Data
    3. Valitse haluttu Vag-Comin loggaus tiedosto --> klikkaa Open
    4. Avautuvassa ikkunassa varmista, että täppi on kohdassa Delimited (ylempi niistä kahdesta vaihtoehdosta)
    5. Klikkaa Next
    6. Avautuvassa ikkunassa laita täppi kohtaan Comma(Pilkku), jolloin sarakkeet erotetaan pilkkujen mukaan
    7. Klikkaa Next
    8. Avautuvassa ikkunassa Advanced --> vaihda Decimal Separator alasvetovalikosta ,(pilkku) --> .(pisteeksi) Tämä muuttaa numeroitten pisteet pilkuiksi.
    9. Klikkaa OK
    10. Klikkaa Finish
    11. Ohjelma kysyy vielä mihin kohtaat haluat kopioida datan ja itse olen klikannut vain OK, jolloin data on tulostunut vasemmasta yläkulmasta lähtien.

    Nyt sarakkeet ja arvot pitäisi kohdata, niin että on helppo tehdä käppyrät.

    Ei muuta kuin käppyröiden ihmettelyn iloa...vielä kun niistä tajuaisikin jotain!;D

  • #2
    Suomiexcel ja uudistettu versio, joutui hetken etsimään että löytyi. Mutta tässäpä vielä tuohonkin malliin sama ohje:

    1. Ylhäältä tiedot välilehti
    2. Valinta tekstistä
    3. Etsi haluttu loki tiedosto
    4. Valintana erotettu
    5. Seuraava
    6. Erottimena pilkku
    7. Seuraava
    8. Lisäasetuksista desimaalierottimeksi valitaan piste
    9. Valmis

    Vielä mahdollisesti kyselee, luodaanko uuteen asiakirjaan vaiko olemassa olevan päälle, itse laittanut aina uuteen.

    Comment

    Working...
    X