banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel
forum

Diesel Puristussytytteiseen moottoritekniikkaan liittyvät kysymykset

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Edi Edi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #1  
Vanha 12.09.2012, 13:09 Neste Pro diesel

Onkos kukaan täällä vielä kerennyt tällä aineella ajamaan? Itse ainakin koittaa meinasin kunhan tankin saa vajeentumaan tarpeeksi.

Toisella forumilla oli vähän puhetta, että olisi pumpparissa ainakin käyntiääni parantunut. Kulutuksenhan pitäisi tippua tuon mukaan, mutta pienet on erot kuitenkin. DPF autoille tuon pitäisi ainakin parempi olla ja suuttimetkin saattaisivat tykätä.

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...2C8158%2C19494
Otto. Otto. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 12.09.2012, 13:27

Perheen pösössä on ensimmäinen tankillinen noin puolessa. Ei mitään eroa edelliseen tankkiin verrattuna käyntiäänessä tai kulutuksessa. Katsotaan nyt, miten pidemmässä juoksussa sitten käy.
tumpsi tumpsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 12.09.2012, 13:40

Eikä maksa kuin kaksi euroa litralta?
Allekirjoittanut Allekirjoittanut ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Vanha 12.09.2012, 13:48

Syötin sunnuntaina Pro dieseliä 3.0TDI:n lähes tyhjään vatsalaukkuun. Käyntiääni muuttui hiljaisemmaksi, sävyltään pehmeämmäksi ja miellyttävämmäksi. Nesteen markkinoimaan kulutuksen pienenemiseen en pysty näillä testikilometreillä sanomaan vielä mitään. Mahdollinen (Nesteen/VTT:n mukaan 2-4%) tehon ja väännön kasvu pitäisi taas todentaa dynossa, perätuntumaan kun saattaa vaikuttaa myös piilotajuinen toive auton lisääntyneestä tehokkuudesta.

On tuotteessa kuitenkin sen verran tutkimusta takana, ettei se varmaankaan pahaksi ole näille vehkeille.

Lainaus:
Eikä maksa kuin kaksi euroa litralta?
Hinta ei poikennut mitenkään muista laaduista, ko. asemalta ei tosin muuta dieseliä edes saanut.

Viimeksi muokannut Allekirjoittanut 12.09.2012 13:49 Perustelu: typo
tumpsi tumpsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 12.09.2012, 13:55

Tarviipa ottaa kokeiluun kun sattuu Nesteen asema sopivasti kiikariin.
Edi Edi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 12.09.2012, 13:57

Täälläpäin hinta myös lähes sama, ehkä muutaman sentin tuli lisäystä 9.9.2012 kun laput tuli pistooleihin. Sehän voi muutenkin muuttua päivässä tuon verran, ei iso lisä kuitenkaan.
Samii- Samii- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 12.09.2012, 16:36

Täytyy koittaa tuota miten se reakoi tohon 1.9tdi pumppariin.. Harmi vaa että tuota ei paljoa myydä vielä kylmä-asemilla joissa on havemmat hinnat kuin normi asemilla vantaalla.
Stefa74 Stefa74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 14.09.2012, 17:59

Nyt toinen tankillinen menossa. Hinnanlisää tuntuis olevan 4 cnt litralle.
Samii- Samii- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 14.09.2012, 19:22

Ainakin avf hiljeni käyntiääni kun nyt on menossa tuota pro dieseliä passatissa. Täytyy rupee tankkaa tuota vain.
Pekka L Pekka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 14.09.2012, 20:16

..kuhan ei ois vaan samanlainen musta.tuntuu...homma ku aikoinaan Shellin VPowerin kaa....:)..va tuskin se huonompaakaan on...korva kuulee mikä kuulostaa hyvältä..ja dyno kertois saako sillä tehoa lisää...:O!! ps.ja ohan esim.Shellillä ollu V Power Dieseliä jo jonkun aikaa....sitä ku ei vaan saa talvilaatuna ni ei oo Suomeen ees tuotu..!!

Viimeksi muokannut Pekka L 14.09.2012 20:34
Brain Brain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 14.09.2012, 23:02

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pekka L Näytä viesti
..kuhan ei ois vaan samanlainen musta.tuntuu...homma ku aikoinaan Shellin VPowerin kaa....:)..va tuskin se huonompaakaan on...korva kuulee mikä kuulostaa hyvältä..ja dyno kertois saako sillä tehoa lisää...:O!! ps.ja ohan esim.Shellillä ollu V Power Dieseliä jo jonkun aikaa....sitä ku ei vaan saa talvilaatuna ni ei oo Suomeen ees tuotu..!!
En ota kantaa tuohon dieseliin mut kyllä on hirveetä luettavaa tuo teksti.
Edi Edi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 15.09.2012, 04:22

Itse nyt tankkasin ekan tankillisen tuota ainetta. Ehkä himpun parempi käyntiääni siitä seurasi, tiedä sitten onko pelkkää placeboo. dynossa olisi tarkotus käyttää autoa, ainut vain että ei ole lappuja ilman tuota ainetta niin ei voi verrata mihinkään...

Tarvitsee varmaan kuitenkin useamman tankillisen ennenkuin kukaan pystyy sanomaan yhtään mitään tuosta aineesta ja sen "parannuksista".
Stefa74 Stefa74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 15.09.2012, 08:12

Vtt:n toteamia testituloksia lukiessa vois todeta että tuo uus pro diesel on laadukkaampaa polttoainetta vrt aikaisemmin myynnissä olleet, esim tuhkaa ei palamisjätteenä käytännössä tule juuri ollenkaan. Eli tuota tulen tankkaamaan jatkossakin, jos ei sitten käy niin että vähän ajan päästä hinta karkaa.
MykinaZ MykinaZ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 15.09.2012, 10:15

Täälä meni eilen ensimmäiset pro dieselit tankkiin. Jokunen aika piti odotella tankille pääsyä ku ei viitsinyt sekasin laittaa edellisen abc dieselin kans. Joten tankki ihan tyhjäksi ja uutta tilalle. Ensimmäinen mielipide aineesti oli et tässä on nyt jotain noituutta. Oma auto meinaa tais jotenki häkeltyä kyseisestä menovedestä. Ensimmäiset 20 kilometriä vaikutti, että auton käynti olisi mennyt huonompaan suuntaan. Vähän enemmän ajettuani auto palasi kuitenkin täysin normaaliksi. Autoni 3.0tdi kone tarjoaa suomen teille ihan riittävästi tehoa (toki enemmänkin vois olla), niin oma mielenkiinto kohdistui enemmänkin parempiin kulutuslukemiin. Siispä suuntasinkin sitä testaamaan. Kaupunkiajossa ei ajotietokoneen mukaan tapahtunut mitään muutosta. Matka-ajo taas näytti 0,1 litran parannusta. Toki täytyy odottaa, että tankillinen on ajettu loppuun, niin saa laskemalla ihan oikeat lukemat.
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 15.09.2012, 13:22

Näyttäisi Tre:n seudullakin olevan saman hintaista "tavallisen" dieselin kanssa. Ja alkaa omankin auton mittari olemaan liki punaista, taidanpa siis itsekin kokeilla.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 15.09.2012, 15:43

Onko kukaan kokeillut Pro Dieseliä näihin vanhoihin jakajapumpullisiin koneiseen. Onko ollut havaittavaa eroa verrattuna normidieseliin?
wayne wayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 15.09.2012, 17:05

Toinen tankki menossa, ei havaittavaa vaikutusta...
TDIfreak TDIfreak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #18  
Vanha 15.09.2012, 17:25

Eka tankillinen aloitettu 2.5 TDI Multivan AHYssa ja samalailla kuluttaa ja käryää kuin ennenkin.
Bierdie Bierdie ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 16.09.2012, 10:59

aikanaan mediassa Neste mainosti, että tämä olisi muutaman prosentin kalliimpaa mutta kulutus olisi joku 5% vähemmän. Näin myös autoilija jäisi voitolle.

Voi olla, että tämä aine on nostanut yleensä dieselin hintoja. Neste nostanut, kun tuoteen raaka-ainehinta kalliimpi ja naapuri asemet vanhalla litkulla tulee perässä ja hakee parempaa katetta... mene ja tiedä.

Mut jos shellin w-poveria sais 98 hinnalla, niin vois sitä tankata. Nyt kun on kalliimpaa kuin 98 niin jääköön shellille (st1:lle)
Sape Sape ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 17.09.2012, 10:09

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bierdie Näytä viesti
aikanaan mediassa Neste mainosti, että tämä olisi muutaman prosentin kalliimpaa mutta kulutus olisi joku 5% vähemmän. Näin myös autoilija jäisi voitolle.

Voi olla, että tämä aine on nostanut yleensä dieselin hintoja. Neste nostanut, kun tuoteen raaka-ainehinta kalliimpi ja naapuri asemet vanhalla litkulla tulee perässä ja hakee parempaa katetta... mene ja tiedä.

Mut jos shellin w-poveria sais 98 hinnalla, niin vois sitä tankata. Nyt kun on kalliimpaa kuin 98 niin jääköön shellille (st1:lle)
Tuohon V-power aineeseen, jos ootte seurailleet speksejä niin shellin siirtyessä st1 omistukseen V-poweri muuttui ihan normi 98E5:ksi. Jos epäilyttää niin tuotetiedotteet löytyy ketjujen sivuilta.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 17.09.2012, 10:40

Vahvistan, tuli nuo tuotetietoläpyskät vakoiltua taannoin. Mitään järjellistä syytä ei V-powerin tankkaamiselle tänä päivänä enää ole.
Hulk75 Hulk75 on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 17.09.2012, 11:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
Vahvistan, tuli nuo tuotetietoläpyskät vakoiltua taannoin. Mitään järjellistä syytä ei V-powerin tankkaamiselle tänä päivänä enää ole.
OT: Jep tuo oli huono homma itse tankkasin aina ennen v-poweria perheen kakkosautoon jossa on 1.8T ja jolla ajetaan vähän. Auto oli paljon pirsakampi ja tuo vanhahan säilyi hyvin kun siinä ei olut etanolia.

Pitänee alkaa tankkaamaan tuota pro diiseliä kunhan vaan saapuisi myös kylmä asemille. Tuo liki tuhkattomuushan saattaa olla jopa merkityksellisempi kuin tehon kasvuja kulutuksen ja pieneneminen jos/kun autossa on kirjainyhdistelmä DPF.

Viimeksi muokannut Hulk75 17.09.2012 11:02 Perustelu: typo
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 17.09.2012, 12:28

Pitääpä testata tätä kunhan saa nykyisen tankin tyhjiin ajettua.

Eipä kannata DPFästä stressata. Jos alkaa prakaa niin sisuskalut mäkeen ja koodaus pois.
coupe89 coupe89 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 17.09.2012, 21:35

Itellä kohta pari tankkia ajettuna pro:lla ja perstuntumalla Nesteen väittämissä voisi olla perää. Ehkä kuiten todellisuutta kulutuksen suhteen kertoo enemmän se kun tarkastelee pidemmällä aikavälillä arkiliikenteessä.
TDIfreak TDIfreak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 18.09.2012, 21:39

On tuota jo kylmilläkin asemilla, tai ainakin tarra on.
qbo qbo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 18.09.2012, 21:55

amarokilla laskenu kolme tankillista menemään, harmillisesti rengaskoko vaihtu juuri samoilla hetkillä että ei saa vertailukelposta dataa :/
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 19.09.2012, 08:29

Mitenkä en ole yllättynyt: http://www.tekniikkatalous.fi/autot/...sa+syy/a839837

Eli pelkkää placeboa :)
nikos nikos ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 19.09.2012, 08:48

V-powerista sen verran, että on edelleenkin lisäaineistettua bensaa, ei normi 98E5:sta.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 19.09.2012, 08:58

Niinhän sitä mainostetaan. Kysymys kuuluu: entä sitten?

Tässä vielä tuotetietoläpyskät noista bensiineistä:

V-power:

http://www.shell.com/static/fin/down...power_2011.pdf

Verrokkina Nesteen tuote:

http://www.neste.fi/doc/130178_en.pdf
Sape Sape ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #30  
Vanha 19.09.2012, 10:33

Onhan muutkin bensat lisäaineistettua yhtiöiden toimesta.
tumpsi tumpsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 26.09.2012, 19:38

No nyt on tankki täynnä tätä lientä. Otin käyntiäänivideon ennen tankkausta, ja otan uuden kunhan saan ajettua sen tyhjäksi taas. Päästään ihmettelemään uskomatonta eroa äänimaailmassa!
Edi Edi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 26.09.2012, 23:03

Itsellä tuo vähän tosiaan paransi käyntiääntä. Kulutuksessa en kyl mitään huomaa, kaiken se vie mitä sinne laittaa kuitenkin :)

Neljäs tankki taisi lähteä tänään tuota.
Antti5 Antti5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 26.09.2012, 23:31

On tuossa itekki siirtynyt tuohon Pro kiisselin käyttöön ja toista kertaa kävin laskeen sitä tänään tankkiin ja ei nyt ainakaan mitään hirveitä eroja ole huomannut. Käynti ääni tosin on ehkä hieman pehmentynyt, mutta pitää nyt sitäkin kuunnella vähän tarkemmin kun on ajanut enempi tuolla litkulla. Kulutus on kutakuinkin sama eli kaikki mitä tankkiin laittaa niin sieltä myös häviääkin.
apuustin apuustin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Vanha 27.09.2012, 21:45

n. 3 tankillista takana Pro Dieselillä ja pääasiassa pitkiltä maatieajojaksoilta. Ainakaan 2.0D V70 Vollella en ole nähnyt mitään etua tavalliseen dieseliin. 80 - 120 km/h kiihdytyksissä vitosella täsmälleen samoja aikoja oli kumpaa tahansa tankissa. Keskikulutuskin näyttää täsmälleen samaa jos toiseen suuntaan ajaa reitin normidieselillä ja toiseen suntaan Pro:lla.
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 30.09.2012, 22:22

Jostain muistelisin lukeneeni, että tämä kulutusero tulisi selvemmin esille ajettaewsa pätkä-ajoa kaupungissa ja ylmällä koneella. Lämpösellä koneella ja maantie-ajossa ero lähes olematon (olisko ollu nesteen FB-sivuilla tai jossain). Harmi ku tuli just käytyä tankilla. Täytynee koittaa jahka saa ajettua tuon tyhjäksi.
niinjoo niinjoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 30.09.2012, 23:02

Täällä taas noussut kulutus tuolla litkulla, ennen tankillisella menty keskimäärin ~1250km niin nyt ei edes ajotietokone näytä kuin rapiat 1100km. Noh, seuraavalla tankkauksella näkee kun saa lasketun kulutuksen.

edit: Tankkauksesta laskettuna ~0.1l/100km vienyt enemmän kun yleensä. Tosin matka-ajoa on 90% omista ajoista joten taidan jatkossa tankkailla vaan halvimmasta mittarista mitä matkalla aina sattuu.

Viimeksi muokannut niinjoo 02.10.2012 04:49
dr_ink dr_ink ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 02.10.2012, 00:22

Mulla kans pompsahti tokan tankillisen puolivälissä 7.6->7.7l/100km, luultavasti vaan sattumaa.
Tämä siis suoraan ajotietokoneesta joka pitänyt aina kutinsa desin tarkkuudella.
Ajo 90% kehä 3:n sisäpuolella ja noin 70% kaupungissa.
Ajotietokone nollattu kansirempan yhteydessä, heinäkuun alussa, noin 5500km sitten. Onhan tässä kelitkin viilenneet.
Muuta en ole tossa omassa BRD:ssä huomannut. Nätisti se uudella kannella on aina käynyt, tai niin nätisti kun pumppari voi käydä.
DPF poltoista en osaa vielä sanoa, aiemmin poltteli noin 400-500km välein, johtuen varmastikkin tosta pääkaupunki painotteisesta ajosta.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 02.10.2012, 09:01

Ei varmaan tankillisen perusteella ja varsinkaan auton ajotietokoneen mukaan voi sanoa juuta eikä jaata Pro Dieselin kulutusvaikutuksesta. Tuo desin, parin heitto tulee kuitenkin niin helposti jo esim. vesisateen takia, että tankillisella ajettava matka ei ole millään tapaa vertailukelpoinen.
dr_ink dr_ink ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 02.10.2012, 16:33

Kuten sanoin; "luultavasti vaan sattumaa".
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 03.10.2012, 10:42

Tankkasin Tornion ABC:llä ja vaikka ajelin ihan normaalisti, kulutus oli ~4 desiä pienempi ajotietskan mukaan, kun normaalisti samalla matkalla. Mikähän tuonkin selittää. 0.1l eroja ei kannata edes mainostaa.

Itse en kuitenkaan usko tuohon Nesteen ihmeaineeseen. Meneehän tuo mun Passatti paperien mukaan maantiellä 4.3l satasella, vaikka todellisuus on 5.5-6l normi maantienopeuksilla. Kaikki on mahdollista labrassa.

Viimeksi muokannut Puuhapete 07.10.2012 17:31 Perustelu: dl->l
dr_ink dr_ink ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #41  
Vanha 05.10.2012, 20:30

Duunikaveri kehuskeli tänään huomanneensa, että hänen ekoteko volvossaan oli kulutus 5 tankin jälkeen tippunut myös tuon 0,4l/100km (vaikka Puuhapete puhuu 0,4dl). Autolla ajetaan pääasiassa vain työmatkaa joka on 65km suuntaansa 50/50% motari-kehä 3. Nyt kuulemma on jo 3.8l/100km keskikulutus. Vielä kun Neste pikkasen lisäaineistaa tota niin sehän alkaa työntää kukkasia putkesta :)
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #42  
Vanha 06.10.2012, 00:17

Tai jos piirtäisi tussilla sen kulutusmittarin lukeman eteen miinusmerkin, niin voisi tankista liruttaa ylitulevat bensat myyntiin... ;)
-TMK- -TMK- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 07.10.2012, 14:05

Neljä tankillista ajettu kyseisellä kiisselillä, eikä mitään huomattavaa ole mielestäni ainakaan vielä tapahtunut.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 07.10.2012, 17:36

Korjailin edelleiseen ajatustypot.
Tarkennuksena siis edelliseen, että tankkaan aina ABC:llä ja normaalisti pääsen tuon 1000km välin täällä paikallisesti tankkaamalla.

Yritin tuolla sanoa, että eroja tuntuu jostain syystä tulevan ihan muidenkin ketjujen polttoaineilla hieman tankkauspaikasta riippuen. Mittausmatkaa on kyseisellä välillä 500km ja aika usein ajan sen yhteen putkeen ilman taukoja.
Sarvijaakko Sarvijaakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #45  
Vanha 13.10.2012, 22:42

Ekan tankillisen jälkeen kokemukset: käyntiääni pehmeni aavistuksen ja edellisen 6tkm:n kulutuksen ollessa joka tankillisella sama, putosi Pro Dieselillä kulutus 0.6L/100km. Pakkohan se oli ottaa lisää tuota ihme-eliksiiriä.
PikkuMyy PikkuMyy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 14.10.2012, 10:43

Ajelin tossa syyskuussa ensin viikon tolla pro:lla ja sen perään viikko normidieselillä. Ajomatkat täysin samat, en kumpanakaan viikkona poikennut minnekkään kauppaan tms mikä ei kuulunut lenkkiin. Ajotietokoneen nollasin molempien vikkojen alussa ja täysin samaan kulutukseen pääsi. Normidieselillä kun tankkasi niin laski ettö pääsee noin 200km pidemmälle sillä samalla tankilla kun mitä pro laski. Tiedä sitten. Ei oikeen vakuttanut minua, joka siis ajaa viikossa sen 2000km joka myös oli se testi minkä ihan ihtse omalle autolleni tein. JAtkossa täällä tankataan ihan normidiesseliä kyllä...
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #47  
Vanha 25.10.2012, 11:05

Kesälaatua vältellessäni tuli sitten tankattua lähes tyhjään tankkiin kallista Pro Dieseliä. Viikon ajelun jälkeen todettava, että:
-käyntiääni pehmeni
-vääntö ja teho nousi (perstuntumalla mitaten)
-savutus täyskaasukiihdytyksessä väheni, tosin sen arviointi taustapeilistä on epäluotettavaa
-kulutus osapuilleen sama, ehkä 0.2-0.3 vähemmän satasella (~4-5%)

Jatkossa tankkaan tuota kyllä aina mahdollisuuksien mukaan. Hintaerosta se viime kädessä riippuu, tehoero on sen verran pieni, että ehdin kyllä normaalillakin dieselillä aasta beehen.

Täytyy sanoa, että on hieno tuote.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 25.10.2012, 11:18

Nesteen kortilla kun aina tankkaan diesel kärryni, niin tuota aina tullut tankattua. Eipä kyllä eroja ole omaan persdynoon tullut entiseen nesteen dieseliin mutta lienee ihan ok kamaa.
AnttiS AnttiS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #49  
Vanha 26.10.2012, 17:36

Voi olla toki pelkkää kuvitelmaa (placebo-efekti), mutta muutaman täyden tankillisen koekäytön jälkeen arvioisin, että savutus väheni, tehoa hieman lisää ja autoani vaivannut nykimisongelma lähes poistui. Nyt kun tankkasin ABC:ltä normilaatuista niin ainakin savua alkoi taas tulla vedätettäessä yli 3k kierroksilla ja nykismisongelmatkin palasivat. Pitänee ajaa tankki tyhjiin ja ottaa taas Pro:ta niin näkee toistuvatko em kokemukset...

Autollani on päästelty mittarin mukaan yli 521tkm ja suuttimia/ruiskua ei tietääkseni ole vaihdettu/kunnostettu.
goodis goodis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #50  
Vanha 26.10.2012, 22:32

ensimmäinen tankillinen tavaraa ajettu ja pääsi n. 100km pidemmälle kuin ennen. myös todellinen kulutus laskenut hieman. seuraava tankillinen laitettu ihme ainetta ja katsotaan jatkuuko sama trendi. harmi vaan kun muuttuu noi talvirajoitukset nyt pikkuhiljaa, niin ajosuorite muuttuu samalla.
Mani Mani ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 29.10.2012, 20:12

Itellä ainakin hiljeni käyntiääni huomattavasti. Ei tarvii hävetä et traktorilla ajelis.
Kulutuksesta paha sanoa ku vaihdoin samaa tahtia talvirenkaat alle ja kulutus putosi luokkaa 0.5l
Jotenkin kylmäkäynnistys on kuin lähtisi palmun alta.

se 5nm lisävääntö ei oikeen 500nm joukossa tunnu.
tumpsi tumpsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 30.10.2012, 13:04

Nyt kun on eka tankillinen tavallista soppaa Pro:n jälkeen ajossa, olen huomannut, että kylmänä käyntiääni on kyllä rumempi kuin Pro-testin aikana.
Sound Sound ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #53  
Vanha 30.10.2012, 16:15

Nyt ajellut jonkun aikaa topikin ihmelitkulla ja täytyy sanoa, etten ole huomannut mitään muutosta missään. Yhtä rumasti kehrää kuin aina ennenkin. :) No, hyvä että joillain toimii.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #54  
Vanha 30.10.2012, 16:33

Olisiko niin, että hieman tuoreemmissa ja/tai korkeaviritteisemmissä dieselautoissa ero on suurempi? Ruiskutuspaineissahan on tapahtunut huimaa kehitystä. Edit: noinhan tuo taitaa olla:
Lainaus:
Pumppusuuttimilla varustetussa autossa huipputeho kasvoi jopa neljä prosenttia...jakajapumpulla varustetuissa autoissa tehoeroa ei polttoaineiden välillä juuri havaittu

Viimeksi muokannut jpeltopuro 30.10.2012 16:39
jcarlson jcarlson on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Vanha 30.10.2012, 21:02

Pikemminkin etu luultavasti tulee moottoreissa joissa on käytetty tehtaan mappauksessa optimaalista myöhäisempää ruiskutusennakkoa NOx päästöjen vähentämiseksi, ts. useimmiten uudemmat moottorit joiden on täytettävä tiukemmat rajat. Syttymisviive lyhenee korkeamman setaaniluvun ansiosta jolloin lämmönvapautumisen ajoitus siirtyy optimaalisemmaksi ja hyötysuhde kasvaa.

Kylmänä syttymisviive on huomattavan pitkä, jolloin korkeasta setaaniluvusta on iso etu. Syttymisviiveen aikana osa polttoaineesta ehtii höyrystyä ja kun se viimein syttyy, se palaa hyvin nopeasti esisekoituspalamisena joka tuottaa jyrkän sylinteripainegradientin ja korkean huippulämpötilan. Ensinmainittu tuottaa melua ja jälkimmäinen typen oksideja.
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #56  
Vanha 30.10.2012, 22:29

Jaa voisha tuota koittaa...tokkopa kolinaa poistaa. :)
Matelija Matelija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #57  
Vanha 31.10.2012, 00:58

Ihmettelen vaan että missä kaikkialla tuota Pro Dieseliä saa kun ainakin ABC ostaa löpönsä Nesteeltä
ja mielestäni Nesteen kaikki diesel on kohta tuota kyseistä, joten voisko ABC:llä olla samaa tavaraa ilman ''tarroja'' pistoolissa ?
tumpsi tumpsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #58  
Vanha 31.10.2012, 07:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matelija Näytä viesti
Ihmettelen vaan että missä kaikkialla tuota Pro Dieseliä saa kun ainakin ABC ostaa löpönsä Nesteeltä
ja mielestäni Nesteen kaikki diesel on kohta tuota kyseistä, joten voisko ABC:llä olla samaa tavaraa ilman ''tarroja'' pistoolissa ?
Nesteen kylmäasemista puhumattakaan...
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #59  
Vanha 03.11.2012, 18:22

Sen paremmin asiasta mitään tiedä, mutta joillain kylmäasemilla on erikseen mainittu onko prota vai tavallista.
Stefa74 Stefa74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 03.11.2012, 20:30

Ei ole vielä mun kohdalle sattunut kylmäasemaa jossa olisi pro myynnissä. Hinnanero alkaa muuten olemaan selvä tavalliseen dieseliin verrattuna, ainakin oulun seudulla. 5 tankillista on nyt takana pro:lla ja oikeastaan ainut ero entisiin dieseleihin on hiukan pehmeämpi käyntiääni. Eiköhän sitä tule tuota kuitenkin jatkossakin laitettua, koska on tutkitusti parempaa polttoainetta.
Paaki Paaki ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #61  
Vanha 03.11.2012, 21:17

http://www.neste.fi/hakulista.aspx?p...2822,2823,3198

Siinä ne 45kpl kylmäasemia, joissa DiP-laatua myynnissä.
Mani Mani ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #62  
Vanha 05.11.2012, 18:38

Öljyt tuli käytyä vaihtassa ja pro dieselli ryllyttää niin pakko sanoo et käynti ääni putosi lisää.
Rupee kuulostaa jo ihan bensavehkeeltä :S

Nyt ku kattoo niin 0.2l pienempi keskikulutus, kuin mitä oli aikasemmin. Tosin renkaat saattaa vaikuttaa myöskin.

Elimäellä on halpaa pro dieseliä pukarolla. 1.559/l
niinjoo niinjoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #63  
Vanha 08.11.2012, 23:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niinjoo Näytä viesti
Täällä taas noussut kulutus tuolla litkulla, ennen tankillisella menty keskimäärin ~1250km niin nyt ei edes ajotietokone näytä kuin rapiat 1100km. Noh, seuraavalla tankkauksella näkee kun saa lasketun kulutuksen.

edit: Tankkauksesta laskettuna ~0.1l/100km vienyt enemmän kun yleensä. Tosin matka-ajoa on 90% omista ajoista joten taidan jatkossa tankkailla vaan halvimmasta mittarista mitä matkalla aina sattuu.
Otetaas hieman takasin, yksi suutin vuotaa kun seula joten voinee hieman vaikuttaa tulokseen. Hieman huvittava yhteensattuma kun tuon litkun jälkeen alkoi heti kaikki oireetkin :) Uutta testiä kun saa suuttimen vaiheltua.
Mani Mani ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 30.11.2012, 22:19

Kyllä lähtee kuin palmun alta -10 asteessa,ilman lohkaria.
The Base The Base ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #65  
Vanha 01.12.2012, 00:48

A5:n saa joku joka tankkaa Nestepro-dieseliä. Siinä hyvä syy tankata vaikka muuten aine olisikin ihan tavan kamaa...
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Vanha 01.12.2012, 08:08

Kyllä diiseli lähteee kui palmun alka -35:staki ilman lohkaria :) Ilman hehkuja voi olla jo työlästä.
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #67  
Vanha 01.12.2012, 12:25

Näin on, kyllä kunnossa oleva vehje starttaa kunhan ainetta tankissa on. Tosin omalla kohdalla tuntuu, että jotenkin kankeasti starttaa kylmänä tuolla Pro:lla. Voi olla että kuvittelen vaan, tai sitten hehku pimeenä. Eipä niitä yleensä tarvii kun eberi lämmittää.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #68  
Vanha 02.12.2012, 11:27

Lainaus:
A5:n saa joku joka tankkaa Nestepro-dieseliä. Siinä hyvä syy tankata vaikka muuten aine olisikin ihan tavan kamaa...
Maksaako vaivaa, kun toi A5:nen on kuitenkin 2.0Tdi-etuveto?

Nojoo, leikki sikseen. Linkki A5-arvontaan löytyy tästä:
http://www.neste.fi/kuittikisa/
ympyrä ympyrä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #69  
Vanha 02.12.2012, 17:53

Omassa 3.0tdi:ssa lukee ettei biodieseliä saa käyttää. Auto tuotu Saksasta ja on 2008 vuosimallia. Pystyyköhän pro dieseliä käyttämään?
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #70  
Vanha 02.12.2012, 17:55

Pystyy. Prodiesel ei ole biodieseliä.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #71  
Vanha 02.12.2012, 20:21

Tankillinen ajettu, 3.0 TDI 180 kW. Käyntiäänet hiljenneet, nyt autotallissa pysäytettäessä ei enää kuulosta siltä kun stahlvillelaatikko kaatuisi nurkkaan. Uskomattoman meluisa ollut tuo kone verrattuna edelliseen sixpäkkiin. Olisikohan pakokaasut hiukan toisenhajuisetkin, tuntuisi siltä? Kulutuksesta en osaa sanoa vielä mitään, mutta saattaisi uskoa sen olevan pari prossaa vähemmän. Tuli lunta niin ilmestyi tilastointiin liikaa muuttujia... Pitää ainakin kerran vielä tankata niin pääsee kisaan! Hintaero oli muistaakseni 8 senttiä expressaseman hintaan.
Edi Edi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #72  
Vanha 02.12.2012, 20:53

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ksarvala Näytä viesti
Tankillinen ajettu, 3.0 TDI 180 kW. Käyntiäänet hiljenneet, nyt autotallissa pysäytettäessä ei enää kuulosta siltä kun stahlvillelaatikko kaatuisi nurkkaan. Uskomattoman meluisa ollut tuo kone verrattuna edelliseen sixpäkkiin. Olisikohan pakokaasut hiukan toisenhajuisetkin, tuntuisi siltä? Kulutuksesta en osaa sanoa vielä mitään, mutta saattaisi uskoa sen olevan pari prossaa vähemmän. Tuli lunta niin ilmestyi tilastointiin liikaa muuttujia... Pitää ainakin kerran vielä tankata niin pääsee kisaan! Hintaero oli muistaakseni 8 senttiä expressaseman hintaan.
Jos Jyväskylässä tankkailet niin kannattaa huomioida että ainakin Keljon markettien ja Palokan kylmäasemilla myydään Pro dieseliä. Hinta huomattavasti halvempi noihin myymälä asemiin verrattuna..
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #73  
Vanha 02.12.2012, 21:05

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
Tosin omalla kohdalla tuntuu, että jotenkin kankeasti starttaa kylmänä tuolla Pro:lla.
Syitä toki voi olla monia, mut ihan ku olis omassa sama efekti. Eli snadisti pidempään joutu starttaa kuin ennen. Mut se voi olla ihan vaan sattumaa. :)

Viimeksi muokannut diffas 11.12.2012 18:21 Perustelu: edit: tankkaa -> starttaa. :D
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #74  
Vanha 11.12.2012, 18:24

Nyt on semmoinen 4 tankillistä laskettu tolla litkulla. Käyntiääneen en havainnut juurikaan muutosta. Savutti ehkä kyllä snadisti vähempi, kuin esim. shellin litkulla. Kulutuksessakaan ihan mahdotonta eroa ei nyt syntynyt, ehkä korkeintaa jotain desin parin luokkaa. Täytyy vielä keväällä jne testailla, kun lämpösemmät kelit. :)
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 11.12.2012, 23:35

Talvidieseliä menee aina enemmän kuin kesälientä, lämpöarvo on niin paljon huonompi.
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 12.12.2012, 06:29

Samoilla spekseillähä toi pro diesel meni myös kesällä.
MrMicke MrMicke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Vanha 12.12.2012, 12:50

Prosta oli tarjolla -5/-15 versio syksyllä. Nyt on tuo -32/-37. Molemmat vaihtoehdot löytyy nesteoil.fi -sivustolta kun tekee asemahakua. Näin voi valita mitä tahtoo tankata ja mistä sitä mahdollisesti saisi. Tällä hetkellä ei ole tarjolla -5/-15 -tavaraa.
mremonen mremonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 12.12.2012, 16:33

Olen muutaman tankillisen verran nyt ajellut tuolla pro:lla. Mitään eroa en ole huomannut, paitsi että lompakko tyhjenee nopeammin. No miksi sitten käytän tuota? Lähinnä noiden parempien pakkaskestävyysarvojen takia. Syksyllä ei tarvinnut jännittää ja nyt tuo talvilaatu vastaa lähes vanhaa arktista. Ei tarvi miettiä koko talvena mitä on pöntössä.
Pende Pende ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #79  
Vanha 12.12.2012, 18:41

Kyllä täytyy sanoa että melko "halvalla" väkeä vedätetään kun kuin ihovoiteilla ikään laitetaan vain "Pro" mukaan kuin "pro-keratiiniin" ja jengi alkaa mittaamaan. Niissä mitauskertoimissa kannattaa myös siellä säästön puolella ottaa huomioon ettei se nilkka ehkä sitten "jännittele" yhtä herkästi kuin "karvalakki-löpöllä" ja joku sormustimellinen säästyy.
Tässähän on kyse myyntivolyymeista ja niitähän koetetaan korjata vaikka poppaskonsteilla kun vielä tiedetään ettei edes kalamies ole niin taikauskoinen kuin automies...
Notta voihan sitä heittää verkot kalas......
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #80  
Vanha 12.12.2012, 20:05

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
Lähinnä noiden parempien pakkaskestävyysarvojen takia. Syksyllä ei tarvinnut jännittää ja nyt tuo talvilaatu vastaa lähes vanhaa arktista. Ei tarvi miettiä koko talvena mitä on pöntössä.
Ai, siellä itäisellä puolella kehä kolmosta on kovempia pakkasia kuin täällä lännessä :)


Kiitos ja anteeks, oli ihan pakko.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #81  
Vanha 12.12.2012, 21:04

Jaa-a, vetäisin tankkiin parikymmentä litraa prodieseliä, pohjilla oli joku 40l perinteistä dieseliä eli prodieseliä reilu 30% seos tankissa. Nyt kun olen ajellut tuosta tankillisesta noin puolet, niin kuvittelen auton käyntiäänen muuttuneet hieman pehmeämmäksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyseessä täytyy olla lumevaikutus, mutta silti... ihmetyttää.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #82  
Vanha 13.12.2012, 12:23

Täällä Jalasjärvellä ABC:n ja Nesteen dieselhinnoiossa on ollut 3 sentin ero, joten se pisti kokeilemaan myös tuota Prota. Tai no Audiin tankkasin sitä jonku 40 litraa siksikin, että siellä on vielä kesäliemet tankissa. Mitään eroa en ole huomannut käytössä, mutta eipä se varmaan mikään yllätys ole.

Passatissa on myös nyt eka tankki Prota ja toistaiseksi mitään eroa en ole huomannut. Samat keskikulutukset edelleen työmatkalla. Eikä moottorinkaan äänessä ole eroa mun mielestä. Tuossa parempi tavara varmaan vois jotain vaikuttaakiin, kun on uudempaa tekniikkaa kone.
ziiggiz ziiggiz on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 13.12.2012, 17:57

Onhan tuossa sitten se vihreä puolikin mikä puoltaa tuota pro dieselin käyttöä. Lainaus tuolta nesteen sivuilta: "Sisältää myös uusiutuvista raaka-aineista tuotetun komponentin, minkä ansiosta tuote vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 10-20 %."

Tietenkin jos se uusiutuva raaka-aine on tuotettu kaatamalla sademetsää ja rahdattu sitten Suomeen tms, niin ei sekään oikein hyvä ole.
NiGeRi NiGeRi on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #84  
Vanha 14.12.2012, 14:48

Itsellä oli muutama kuukausi sitten 2000 vuoden 330diesel bemari ja kylmänä tuppasi aina vähän tyhjäkäynti aaltoilemaan, mutta kun tankkasi tuota pro diesel litkua niin lopetti tämän? Eikä myöskään haissut ihan niin pahalle kun kylmänä käynnisti. En tiedä sitten johtuiko siitä että kelit alkoi kylmenemään vai onko tuossa litkussa oikeasti jotain eroa? ;D

Kukin uskoo mitä tahtoo, mutta itse väitän kyllä että tuossa bemarissa kyllä huomasi eron käyntiin lähdössä ja kulutuksessa. Nyt kun taas olen testannut sitä tuossa B7 2.0tdi:ssä en ole huomannut minkäänlaista eroa..
jcarlson jcarlson on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #85  
Vanha 14.12.2012, 14:52

Taisi bemarissa olla vähän hehkuja huonona niin paremman setaaniluvun pro diesel syttyi sitten kylmälläkin koneella iloisemmin.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #86  
Vanha 22.12.2012, 11:25

Menee vahvasti mutu osastolle, mutta koskaan aikasemmin ei ole tuo Audi lähtenyt noin helposti käyntiin -23 pakkasella mitä tänä aamuna.
Tankissa on siis Neste Prot, mutta en tiedä mikä sen osuus on käynnistymiseen. Syksyllä vaihdoin kyllä pumppuun kansien tiivisteet, joka se myös voi vaikuttaa.

Mutta siis tärähti käyntiin ihan samalla tavalla kuin olisi plussa keli. Tulispa -30 pakkasia niin saisin kokeilla oikeilla pakkasilla. Mulle on tärkeetä, että auto lähtee käyntiin lämmittämättä kovillakin pakkasilla.
joukolainen joukolainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #87  
Vanha 24.12.2012, 23:31

Kokkolassa poikkeavat, uudella Nesteen kylmäasemalla Heinolankaaressa tulevan uuden Citimarketin pihalla kannattaa käydä tankaamassa Prota, litrahinta on 1,459. Rautatienkadun Nesteellä taas sama aine on 1,589.
Stefa74 Stefa74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #88  
Vanha 25.12.2012, 19:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joukolainen Näytä viesti
Kokkolassa poikkeavat, uudella Nesteen kylmäasemalla Heinolankaaressa tulevan uuden Citimarketin pihalla kannattaa käydä tankaamassa Prota, litrahinta on 1,459. Rautatienkadun Nesteellä taas sama aine on 1,589.
Tässä nyt joulun aika tullu kokkolassa pyörittyä, ja eilen illalla huomasin tuon uuden nesteen kylmäaseman, ja pro:ta tuli tankki täyteen, hintakin reilusti halvempi kuin muualla.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #89  
Vanha 31.12.2012, 15:27

Kuittikisasta, rekisteröidäänkö osanotto vain kerran vai joka kerran kun syöttää tankkaustiedot? Mielestäni ei selvinnyt säännöistä, ainoastaan FB klikkaus tuplaa mahikset. Oikeastaan tuo pitäisi mainita selvemmin...
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #90  
Vanha 10.01.2013, 11:28

Ite ajellut nyt tällä enkä kyllä huomaa mitään eroa muihin diisseleihin.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #91  
Vanha 10.01.2013, 11:38

En tiedä, mutta Pro Diesel testien aikana Webasto ei oikein ole pelannut kunnolla. Välillä ei syty ja savuttaa reippaasti.
AJelen pitkää väliä ja mittarissa on vasta 30tkm, eli ei se nyt vielä olettaisi olevat karstassa, vaikka orggiswebasto ja itsestään se siellä pyörii useasti.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #92  
Vanha 10.01.2013, 15:41

Hiukan samansuuntaista havaintoa, ja kunnolla käydessäkin on mun mielestä savuisempaa.
A6 4G tosin loppuu löpön saanti jo kun tankissa olisi vielä parikymmentä litraa jäljellä eli n. kolmannes (korjaus tulossa). Itse otin tuon supplementary heater auto-asetuksen pois päältä, ettei turhaan käynnistele ja tuuleta loppukäryjä autotalliin. Peitto keulalle vaikka onkin yhtä nolon näköinen kuin puudeli kurahaalarissa.

Ja kuittikisaan voi osallistua useammalla kuitilla, lukeehan se siellä...
arponju arponju ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #93  
Vanha 10.01.2013, 17:26

Edellä mainittuja Webasto ongelmista valitteli työkaverikin käyttäessään Pro Dieseliä. Konserni autossa myöskin tehdas asennettu Webasto. Siirtyminen normaaliin dieseliin näyttäisi poistavan ongelmat, jotka olivat jatkuneet koko alkutalven. Nyt kuulemma toiminut 2vk ilman ongelmia.
mremonen mremonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #94  
Vanha 11.01.2013, 10:04

Olen tankkaillut ProDieseliä syksystä lähtien ja eberi huutaa joka aamu sen 20 min. En ole huomannut mitään ongelmia.
mremonen mremonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #95  
Vanha 11.01.2013, 10:06

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ksarvala Näytä viesti
Kuittikisasta, rekisteröidäänkö osanotto vain kerran vai joka kerran kun syöttää tankkaustiedot? Mielestäni ei selvinnyt säännöistä, ainoastaan FB klikkaus tuplaa mahikset. Oikeastaan tuo pitäisi mainita selvemmin...
En sitten tiedä että ovatko rakentaneet tietojärjestelmän, joka yrittää synkata kuitit ja weppisivun tiedot. Veikkaan, että tuskin. Itse en ota mitään kuitteja kun tankkaan. Mitä niillä tekeekään? Verotuksessa tuo p.a. ei ole vähennettävää. Ainakaan mulla.
Stefa74 Stefa74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #96  
Vanha 11.01.2013, 12:43

Ei ole täälläkään mitään ongelmia Prodieselin kans, eberi huutaa joka päivä, syyskuusta lähtien pro:lla menty.
Puuhapete Puuhapete on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #97  
Vanha 22.01.2013, 08:19

Webaston oikuttelu loppui, kun vaihtoi Pro Dieselistä tavis ABC:n dieseliin.
Yhtään oikkua ei ole ollut enään.

Voisko Webasto olla krantumpi polttoaineelle, kuin esim Eberi?
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #98  
Vanha 22.01.2013, 13:05

Pari tankillista ajettu kunnallisvirkamiesten löpöllä, eikä siinä tunnu olevan eroa. Ehkä vain kiinnitin huomiota vasta Pro:n jälkeen. Jokatapauksessa tehdasasenteinen, siis Eber, savuttaa enemmän kuin entiset jälkiasenteiset, väitän.

Jostain joku kertoi että Webaston versiolla/mallilla tjsp olis eroa, samaten Eberin tehdasmalli olisi eri, en ole vain muistanut katsoa konepellin alapinnassa olevasta tarrasta tyyppiä.
Nikke_ Nikke_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #99  
Vanha 23.01.2013, 10:25

Kovemmilla pakkasilla tuppas enemmän usvaa putkesta kun normaalilla nesteen dieselillä. Kulutus ja muu toiminta ihan samanlaista..
diffas diffas on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #100  
Vanha 23.01.2013, 11:16

Kaik firman autot liikkuu ainoastaan pro dieselilla, eikä yksikää ole ollut moksiskaan aiheesta webaston osalta. Isompi vesihöyry jos palaessa tulee, niin vois kuvitella et tuote palaa paremmalla liekillä. :) Pitää keväällä ja kesällä tesmia omassa v6ssa et onko silloin eroa, talvella en o mitää huomannu.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel > Neste Pro diesel


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Holset HX Pro sarjan ahtimet Pro Turbo Yritysilmoitukset 5 13.04.2012 20:28
5.1 Pro Logic surround suunnitteilla. Jonimies Sisusta ja sähköt 3 24.01.2012 15:55
Audi diesel vs BMW diesel, ostoaikeissa antti20 Diesel 37 20.05.2011 19:32
typ89 diesel, mitä suositatte? aliasJ Diesel 0 02.08.2007 10:37


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 17:21.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.