banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt
forum

Sisusta ja sähköt Kaikki elektroniikka, hifi, sisusta sekä ilmastointi sun muut varusteet.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #1  
Vanha 19.02.2012, 18:13 eber rikki?

Elikkäs auto on A4 (-05) 1.9tdi ja epäilys että eber on rikki.

Eli tänään aamupäivällä eber oli ajastettu lämmittämään. 10min oli ollut eberi päällä ja sen aikana ei ollut lämmittänyt millään tapaa. Tämän jälkeen eberi pois päältä ja uudestaan päälle jolloin nousi savua konehuoneesta ja auton sisälle tuli kauhea dieselin haju. Autolle tehtiin 150t km huolto perjantaina jolloin mm. vaihdettiin polttoainesuodatin. perjantaina ja lauantaina lämmitin toimi normaalisti ja tänään rupesi oireilemaan.

Onko kenelläkään ollut vastaavia pulmia? Mitähän tässä nyt auttaisi tehdä? Onko mahdollista että polttoaineletkuissa olisi ilmaa jonka johdosta tekee tätä? Suodattimesta kyllä imettiin ilmat pois ennenkuin autoa käytettiin ja lähdettiin ajamaan.. Kärsiikö lämmitintä käyttää jos se rupeaisi toimimaan normaalisti jos vika vaikka olisi tuossa että siellä olisi ilmaa? Nyt kaivattaisiin todella paljon apua kun ei vielä tässä vaiheessa haluaisi viedä autoa huoltoon ja maksaa tod. näk. tuhottomasti eberin huollosta..
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 19.02.2012, 19:11

Siis onko eeberin pa-syöttö varastettu auton omasta pa-linjasta? Mikäli näin on, niin juurikin tuonkaltaisia ongelmia on odotettavissa. Oma linja tankilta eeberille ehdottomasti.
wonderer wonderer ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 19.02.2012, 19:12

Mulla oli matkailuautossa eberi muutaman vuoden. Yleensä lähti tulille olipa keli mikä tahansa. Pari kertaa oli tuommoinen kuvaamasi tilanne ja dieselin katku ohjaamossa. Syynä molemmilla kerroilla oli liian alhainen akun jännite vikakoodien mukaan. Toinen mahdollinen vika oli liian vähäinen polttoaineen määrä tankissa, samat oireet. Polttoainetta otti kulkimen omasta tankista. Eli ei välttämättä itse laitteessa aina ole se vika. Vaikka höräisee ilmatkin, laite lähti kyllä ihan itsekseen käyntiin kun löpöä oli riittävästi.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Vanha 19.02.2012, 19:15

en tiedä miten syöttö on kytketty, eberi paikallaan jo silloin kun auton ostin..

Pitääpäs lukasta vikakoodit kun niitä en kerenny kattoo ollenkaan ja olla käyttämättä hetkeen eberiä ja antaa akun latautua..

Lisää ajatuksia ja tunnelmia kaivataan kumminkin hyvistä ideoista huolimatta jotta saadaan kaikki mahdollinen käytyä läpi jottei välttämättä ole tarvetta käydä huollossa..
Antti5 Antti5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Vanha 19.02.2012, 21:53

Mulla kans tekee tuon että pöläyttää savut kun on polttoaine vähänä ja imassu ilmat.
Tuossa viime viikolla korjasin yhen webaston audista jossa oli PA pumppu antautunu ja ei jaksanu pukata ainetta ja oli vielä PA putkikin irti pumpulta.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 19.02.2012, 22:13

no niin, vikakoodit luettu, löyty vika immobilizerin kautta ja minun muistin mukaan siellä oli jotain tähän malliin:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent (liittyiskö tuo jotenkin akkuun)?..
edelleen kun käynnistää eberin niin tulee sisälle niin paha dieselin tuoksu että melkein rupee oksettaan.. polttoainetta on tankissa, melkein täys tankki.. voisko se polttoaineen suodattimen vaihto sittenkin aiheuttaa tuon?
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #7  
Vanha 19.02.2012, 22:39

Tuo vikakoodi ei liity eberiin, eikä immobilizeriin. Moottorin lämpötila-anturi, kannataa huolestua vain, jos tulee nollauksen jälkeen uudestaan.
Kario Kario ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 20.02.2012, 07:36 Eber

Kuinkas porukka on huollattanut Ebereitä? 4-5 talvi menossa omassa, pelittää kyllä. Mutta kuinka kauan? Mitä sieltä ensimmäisenä menee? Kuinkas onkos siinä mitään "nuohousta" tarves suorittaa?
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 20.02.2012, 07:48

Lainaus:
Tuo vikakoodi ei liity eberiin, eikä immobilizeriin. Moottorin lämpötila-anturi, kannataa huolestua vain, jos tulee nollauksen jälkeen uudestaan.
Hyvä tietää ettei liity tuohon, tod näk jäänyt kun anturi uusittu syksyllä ja sen jälkeen ei ole vikakoodeja luettu..

Vika edelleen pysyy, ajossa kokeiltu myös eberiä käyttää ja samalla tavalla tekee.. Pitää vissiin soitella powerflashiin ja kysellä tarkaastusta/huoltoa tuohon..
MikkoP MikkoP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Vanha 20.02.2012, 11:00

En tiedä Oulun lumitilannetta, mutta viime talvena Helsingin auraamattomilla teillä sain kaksi kertaa omasta eberistä pakoputken tukkoon ajaessani lumivallin yli. Oireena juuri dieselin katku ja savu, eikä lämmitin käynnistynyt. Vikakoodi oli muistaakseni 52. Korjaus oli helppo: Auto tunniksi lämpimään autohalliin sulamaan.

Muutaman tuloksettoman käynnistysyrityksen jälkeen lämmittimessä on aika paljon palamatonta dieseliä, ja laitteen lopulta käynnistyessä on savu melkoinen. Kannattaa ajaa lenkki käynnistyskäryjä poltellessa, muuten joku soittaa savupilven takia palokunnan...
Antti5 Antti5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 20.02.2012, 18:00

Onko tuo alkuperäis asennus vai sitten jälkiasennus lämppäri?
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 20.02.2012, 20:45

kiitos neuvoista! Eberi rupes tässä päivän mittaan normaalisti pelittään ja vika oli nimenomaan tuossa että lumi tukkinu pakoputken josta nuo oireet lopulta johtuivat eli säikähdyksellä selvittiin!
Tertsa Tertsa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 19.05.2012, 20:08

Mitenkäs on vag comin kans, tunnistaako se jos eberis on häiriö ja näyttääkö se sen vikakoodin? Tuli hommattua tommone -99 a4 mis eberi sillä vanhalla kellolla mis ei oo diagnoosia..
Ittellä kun pistää tuon päälle, ni ilmeisesti vesipumppu pyörähtää 2sec ja thats it..
Ne kolme sulaketta oon tarkastanu tulipellin lähellä, tiedä sit onko muita jossai..

Kummalline ku se testaustoiminto aluks ei tee mitää muuta..

Viimeksi muokannut Tertsa 19.05.2012 20:26
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 20.05.2012, 13:53

Saattaa olla hehku rikki. Silloin ei rupea edes yrittämään itseään päälle.
Tertsa Tertsa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 20.05.2012, 14:57

Joo mut ny täytys saada varmistettuu asia, et jos revin sen irti ni saan samal vaihtaa hilut sinne..
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 20.05.2012, 15:49

Aika paha sitä on mennä satavarmaksi sanomaan, tuo laite kun taitaa vaatia erillisen testerin diagnostiikalle.
Tertsa Tertsa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 20.05.2012, 17:13

Juu mietein vaa et tunteeko tuo vag-com koko eeberiä..
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #18  
Vanha 20.05.2012, 17:48

Jälkiasennetut ei ainakaan ymmärrä.
Icharus Icharus ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 21.05.2012, 16:24

Suosittelen ostamaan sen viikkokellon että saat koodit, kokemuksien perusteella halvin tapa lähteä etenemään tommosen kanssa eikä tuurilla vaihdella osia..nm. kokemusta on :D Välillä näkyy niitä huuto.netissä ~70€ hintaan. Saat samalla paremman kellon.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 29.06.2012, 12:35

jatketaanpas tähän aloittamaani ketjuun.

Elikkäs kyseessä A4 B5 1.9tdi jossa eberi (mallia D4W SC) pashana. antaa vikakoodit F20 ja F41 elikkäs herjaa vesipumppua ja hehkutulppaa. Millainen homma vaihtaa vesipumppu ja hehkutulppa? Voisko vika olla pelkästään hehkussa?

Kuvia en valitettavasti saa otettua tähän hätään kun on sen verran vaativassa paikassa että pitää alapuolelta kahtoa..

Viimeksi muokannut Makkke 29.06.2012 14:55 Perustelu: Lisää tietoa..
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 29.06.2012, 21:55

Mulla herjas vesipumppua ja ei lähteny käyntiin. Vika oli siinä, että vesipumpulle menevä johto oli hankautunut vetaria vasten poikki. Kolvasin johdot takaisin, laitoin kutistesukat ja laittelin johdot vähän parempaan suojaan.

Kerranki oli halpa korjaus.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 29.06.2012, 22:36

Nyt esitetään tyhmiä kysymyksiä :) mihin se eberi on asennettu yleensä kun yläkautta ei millään löydä sitä vanhemmasta audista A4 B5. voisko olla asennettuna tulipellin alapuolelle?uudemmassa audissa A4 B7 se on kyllä niin näkyvällä paikalla siinä jäähdytinnestesäiliön alapuolella..

Viimeksi muokannut Makkke 02.07.2012 11:41 Perustelu: tarkennettu...
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 08.07.2012, 21:40

Ei ole paha homma vaihdella osia eeberiin, kun otat sen pöydälle. Yksinkertainen kapistus loppuviimein. Isukille vaihtelin juuri samanlaiseen eeberiin hehkun ekaa kertaa, aikaa meni noin vartti. En osaa sanoa mihin b5:ssä noita asennellaan, mutta jos moottoritilasta ei löydy, niin lokareiden sisään noita on jonkin verran tungettu. Vesiletkua seuraamalla löytynee helpoiten.
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 09.07.2012, 19:42

Mulla laitettiin kardaanitunneliin oma.
Antti5 Antti5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 19.09.2012, 20:56

Taas ois tuon oman eberin kans ongelmia. Lämmitin pyrittää vesipumppua jonkin aikaa ja sitte lopettaa toiminnan kokonaan toisinaan vesi pumppu vain pyörähtää pikkusen ja sammuu siihen. Vikakoodiksi antaa 31 combustion air blowert, tuo paloilma puhallin on vaihdettu viime talvena jonka jälkeenn alko pelaan, mutta sillonkin joskus teki niin että ei alkanu lämmittään ja pukkas savut. Pitäs saaha tuo lämppäri kuntoon ennen kun pakkaset alkaa.
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 22.09.2012, 13:34

Kannattaa hehku mitata samalla kun touhuat siellä kuorien alla. Joskus aiheuttavat mielenkiintoisia vikoja.
Antti5 Antti5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Vanha 23.09.2012, 10:15

pitääpä mitata sitten kun saa sen pois ja purettua.
toma- toma- on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 23.09.2012, 10:25

Hehku kannattaa vaihtaa jos ei ole kermaamista mallia, kermaamiset kestää "maailman" tappiin lähes. Samalla höyrystinsihti uusi jos lämmittimen malli on sellainen että on vaihdettavissa. Joissain sihti on kiinteä osa palopesää.

Paloilmapuhallin tai sen vikakoodi voi myös viitata rikkinäiseen ohjainlaitteeseen. Muistelen että ohjainlaite mittaa puhallinpiirin virrankulutusta ja siitä päättelee pyörintänopeuden ja kunnon. On ollu useempi eberi missä on moskaa jne päässyt puhaltimeen jumittamaan, varsinkin jos auton alle asennettu ja huonosti laitettu imuputki. Monta olen saanut toimimaan puhaltamalla paloilmapuhaltimen puhtaaksi paineilmalla. Puhallinmoottoria voi myös kokeilla sormin pyörittää, jos on jäykkä niin voi olla vika siinä.

Eberin käynnistyksessä laite puhaltaa pari sek. paloilmapuhallinta(jos vikaa niin ei lähde tästä eteenpäin), käyttää hehkuptulppaa ja taitaa tarkistaa muitakin anturiarvoja. Vesipumppua ei välttämättä edes kuule vaikka pyörisikin.

Viimeksi muokannut toma- 23.09.2012 10:33 Perustelu: lisää
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 23.10.2012, 07:25

Autona appiukon -97 (2.5TDI) vuotinen Caravelle jossa Eberi. Kun Eberin laittaa kellosta päälle puhallin tuhahtaa, vesipumppu käynnistyy mutta sen jälkeen ei tapahdu yhtikäs mitään. Eli naftapumppu ei lähde naksuttelemaan. Kun auton sitten starttaa niin hetken perästä alkaa myös lämmitin toimimaan ja kun auton jälleen sammuttaa niin toimii ihan kuten pitää.

Eli vikaa olisin paikallistamassa naftapumppuun, mutta kun itse olen vain näiden webastojen kanssa ihmetellyt, niin enpä varmasti osaa mennä sanomaan. Tässä ketjussa aikaisemmin joku kirjoitti että olisi auton polttoainelinjan kanssa samassa tuo lämmitin? Tämä varmaan osaltaan selittäisi oireita, eli kun auton oma pumppu saa polttoaineen liikkeelle, niin tämän jälkeen myös lämmittimen pumppu jaksaa pumpata? Vai olisiko mahdollisesti jotain muutakin, koska ei ala edes naksuttamaan? Aivovikaa en haluaisi uskoa koska kuitenkin toimii kunhan vaan saa ensin käyntiin. Ja sanomattakin lienee selvää että "asiantuntevat" pajat ovat aivan neuvottomia, hehku yms. hilppeet toimii eikä kuulemma mitään vikaa --> uuden asennus.

En huomannut vikakoodeja tarkastaa kun auto meillä vierailulla oli, mutta epäilisin ettei taida auton oman järjestelmän kautta yhteyttä tuohon saada. Tarkkaa malliakaan en tähän hätään saa kaivettua, kun on tuota välimatkaa rapiat 120km. Kaikenlaiset vinkit otetaan ilolla vastaan ja yritellään sitten vinkata eteenpäin jotta saadaan lämmitin Volkkarinvanhukseenkin toimintaan ennen kunnon talvikelien alkamista.
Vellu Vellu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 23.10.2012, 07:36

Olisiko tuossa virransaanti ongelmia koska kun auton laittaa käyntiin niin silloin lähtee polttamaan jolloin laturi pukkaa kunnon jännitettä. Lähtisin ekana katselemaan jännitteitä mittarilla Eberin puolelta kun sitä yrittää käynnistää auton ollessa siis sammuksissa.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 23.10.2012, 07:51

Varmaan kokeilemisenarvoinen vinkki. Tosin autossa on asennettuna myös tollainen DEFA ylläpitolaturi ja tämä oli päällä kun tuota sunnuntaina ihmeteltiin. Tosin eihän tuon latausvirta kovin huikea ole. Toisaalta jos virransaannissa on ongelmaa, niin voisi kuvitella että lämmitin sammuisi kun auton sammuttaa, mutta kun se käyntiin on saatu auton käynnissä ollessa, niin sammuttamisen jälkeen menee hienosti koko lämmityssekvenssi loppuun asti.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 25.10.2012, 07:15

taas olis tuohon eberiin liittyen (auto on a4 b7 -05 1.9tdi).

Elikkäs vika on tällä kertaa sen muotoinen että ajastin ei toimi eberissä, eli ei muunmuassa tänäkään aamuna odottanut lämmin auto kun lähti töihin.. Eberi toimii muuten normaalisti eli lähtee samantien huriseen ja lämmittämään kun laittaa sen päälle liekkinapista..

Mikähän mahtaisi olla vikana? Onko kellolaitteessa vikaa vai olisiko mahdollisesti piirilevy mennyt eberistä? Ajatuksia ja ehdotuksia otetaan vastaan..

Viimeksi muokannut Makkke 26.10.2012 07:49 Perustelu: lisäystä...
jad jad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 25.10.2012, 14:55

Onko kellon aika varmasti oikein?
paavmi88 paavmi88 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 25.10.2012, 15:40

Onko jäähdyttimessä nestettä oikea määrä, onko lämpösuoja napsahtanut, onko eberin kiertovesipumppu ehjä, naksuuko kun kytket päälle? Tossa voisi olla yleisimmät kyseisen vian aiheuttajat. Myöskin poltin saattaa olla likainen, puhdistuksella saattaa lähteä pelaan. Käyttötunnit saattavat tuon ikäsen auton polttimessa olla myös täynnä, poltinhuolto tai uusi poltin on kova sana.
Makkke Makkke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 26.10.2012, 07:49

kellon aika säädetty oikein, aika juoksee kellossa mutta mitään ei tapahdu.. eilen illalla heräsi ajastus henkiin ja eberi pöhisi autolle mentäessä mutta taas tänä aamuna ei tapahtunut mitään..

Jäähdytinnestettä on oikea määrä ja naksuu kun kytkee liekkinapista päälle ja silloin toimii normaalisti mutta ajastus toimii välillä ja ei toimi..
paavmi88 paavmi88 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 19.11.2012, 19:10

Tarkista Eberin tulppa ja palovahti!
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt > eber rikki?


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;) timi_67 Esson baari 554 19.01.2014 13:45
B6 S4:n takasumuvalo luulee olevansa rikki Lape Kori, valot, renkaat 6 02.10.2011 19:27
A4 B6 ajovalo rikki kaksa Sisusta ja sähköt 15 04.01.2011 19:36
A6 kuskin sähköpenkki rikki A80Q Sisusta ja sähköt 3 20.03.2008 09:24
Vetonivel/pyöränlaakeri rikki? jetti Moottori ja voimansiirto 11 05.06.2006 16:57


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 21:48.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.