Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EPC-valon syttyminen, Lisäkysymys Katalysaattorista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    EPC-valon syttyminen, Lisäkysymys Katalysaattorista

    Hain searchilla ja muutaman topicin löysinkin mutta ei vastaa mun tilannetta. Elikä todellakin satunnaisesti (3 kertaa/7kk aikana) on EPC-valo syttynyt palamaan ja joka kerta silloin kun on käynnistänyt lämpimän auton pienen pysähdyksen jälkeen. Auton tyhjäkäynti 1200 rpm ja "voimaton" eli menee varmaan safety-tilaan. Ongelma on aina poistunut yön aikana, aamulla taas kaikki ok kun töihin lähtee??? Mulla on huolto tulossa ja ajattelin mainita asiasta jos pieni juttu kyseessä.

    3.10.2006 Nyt kun mainitsin ongelman tulevan vain käynnistyksen yhteydessä niin tänään se tuli kesken tasaisen ajon...

    4.10.2006 Ei ole vit..u totta. Nyt jäin sitten elämäni 1. kerran tielle. Auto vain "sammui" ilman varoitusta kesken ajon 70 km/h vauhdista ja ei käynnistynyt enää. Sähköt ok ja startti pyöritti, mut that's it. Siinä sitä sitten oltiin pahimpaan ruuhka-aikaan kehä kakkosella juuri tunnelin ulkopuolella Karaportin puolella. Tässä kohdassa ei ole piennarta jonne auton olis saanut, joten se tukki koko oikeanpuoleisen kaistan. Hätävilkut päälle ja varoituskolmio hyvän matkan päähän mutta kuitenkin päätin mennä pientareelle odottelemaan hinausautoa. Sen verran pahoja tilanteita tuosta syntyi et olin varma et voin sanoa hyvästi audin persukselle... Suoraan sanoen kauheata katseltavaa =|

    Haluan tässä kiittää Audin tiepalvelua todella ripeästä toiminnasta, hinausauto tuli alle puolessa tunnissa ja vei kärryn Suomenojan Audille. Kuluja hinauksesta mulle 0?, kiitos vakuutuksen. Alustava veikkaus et bensapumppu hajosi, tiedä sitten... Rahaa tulee menemään omaisuus, koska käskin sitten samaan syssyyn tekemään LongLife huollon ja ilmastoinnin puhdistuksen.

    #2
    Uppia

    Tosi mukavaa keskiviikkoa...

    Comment


    • #3
      5.10.2006 Ei ole vit..u totta. Nyt jäin sitten elämäni 1. kerran tielle.....
      Nyt se on uskottava, on olemassa toinenkin maailma jossa eletään päivän etuajassa... ;-)

      Comment


        #4
        Ups...

        Korjattu. Vit...tus aiheuttaa lukihäiröitä...

        Comment


        • #5
          Veikkaisin boksi vikaa.

          Katso:

          http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...&highlight=epc

          Comment


            #6
            Kenties...

            Poikkeuksena tuohon tapaukseen auto teki täyden stopin eli ei käy ollenkaan. Harmittaa jos menee boxi vaihtoon kun on MTM:än lastu...

            Comment


              #7
              Ei ole totta!

              Soittivat korjaamolta et auto oli lähtenyt laakista käyntiin ilman mitään ongelmia ja häiriövaloja. Toisaalta sanoivat et vikamuistissa on yhtä ja toista asiaa liittyvää, jonka tutkimiseen menee kuulemma aikaa. Tää on just tätä...

              Comment


              • #8
                Nyt kun auto on lähtenyt käyntiin, kannattaa aukaista ohjain boksi ja kopauttaa itse boksiin. Jos sammuu, niin avot. Näin omastani vika löytyi.

                Comment


                  #9
                  Sitten taas monia meitä pikkutarkkoja kiinnostaa tarkat vikakoodit mitä ne on löytäneet... Kannattaa kysäistä ne ja toimittaa lista tänne miljoonien ihmeteltäväksi.

                  Comment


                    #10
                    Itelläni oli vastaavanlainen ongelma tossa viime talvena. Alkoin sillä että auto sammui itiksen parkkihallin ramppiin..siitä oli sitten kiva työnnellä auto pois. Auto siis sammui itsestään, eikä lähtenyt käyntiin tämän jälkeen, pyöritti kyllä starttia. MT näyttö meni vikatilaan ja EPC valo paloi. Yritin käynnistellä monta kertaa, mutta turhaan. Työnsin auton ruutuun ja kävin kaupassa, tämän jälkeen lähtin käyntiin. Kävin luettamassa vikakoodit ja muistaakseni näytti vikaa maffissa.

                    Tämän jälkeen ECP valo syttyi välillä ja taas sammui itsestään. Myös auto sammui useaan kertaan (vika siis ei ollut minussa). Autoon vaihdettiin ekana maffi, sen jälkeen akku ja vielä jotain lamda-antureita. Viat vain jatkuivat. Huomasin että kun ECP valo syttyy, autolla voi ajaa niin kauan kun kiekat laskee. Toisin sanoen valoissa piti heittää N päälle ja huudattaa konetta kaasulla. Samoin auto lähti sammumisen jälkeen käyntiin vain jos painoi samalla kaasua. Tässä vaiheessa olin luettanut vikakoodit jo viisi kertaa ja joka kerralla maffia/lamda singaalissa vikaa. Nyt vaihdettiin kaasuläppäyksikkö ja vika korjaantui. Ei ole tämän jälkeen ollut mitään vikaa.

                    Comment


                      #11
                      Vika on löytynyt

                      Vian syyksi paljastunut käyntinopeusanturi kampiakselilla. Anturi toimii hyvin noin 15 min, jonka jälkeen anturi tiltannut (anturin resistanssi hypännyt omiin fääreihin). Olivat testissä antaneet auton käydä kunnes äkkiä sammunut. Asentaja mitannut ja todennut anturin vialliseksi. Hintaa anturille 80? ja vaihtotyölle 113?. Toivotaan että vika oli sitten siinä...

                      Comment


                        #12
                        Tässä vikakoodit

                        16396 P0012 035 Rivi1, nokka-akselin varhaissäätö, ohjearvoa ei saavutettu
                        16706 P0322 035 Moottorin käyntinopeusanturi -G28
                        16965 P0601 035 Ohjainlaite viallinen

                        Ohjainlaitteen vikakoodia ei kuulemma saatu nollatuksi, sanoivat syyksi lastua??

                        Jottei asiat olisi liian hyvin niin huollon yhteydessä tuli seuraavaa:

                        - vasen ja oikea etujarruletku halkeillut *
                        - katalysaattorista sisukset irronneet*
                        - moottorinpohjasuojamuovi rikki
                        - jäähdytysnestevuoto koneen lämpötila-anturin laipan tiivisteestä
                        - oikean vetoakselin ulompi suojus rikki*
                        - kardaanin etulaippatiiviste vuotaa

                        Tähdellä merkityt pitää hoitaa pois ennen katsastusta. Kysymys tuosta katalysaattorista, onko niitä yksi vai kaksi? Audin hinta katille 1060? kuulostaa suolaiselta, onko muita vaihtoehtoja? Mainitsivat Audilla että lastu olisi syynä katin hajoamiseen (suurempi virtaus), voiko pitää paikkaansa?

                        Comment


                        • #13
                          Pistän vanhan ketjun jatkoksi, epc-valoa kysymykseni kuitenkin koskee.

                          Kävin vaihdattamassa by-passin (mallia 710N) viime lauantaina, koska piristytin autoani reilu kuukausi sitten uudella ohjelmalla (190hv/290Nm). No Laakkosen pikahuollon kaverilta oli alipainepikkuputken klemmarit lopussa ja hän puristi sitten yhtä kokoa isomman klemmarin siihen ja tuli siitä ihan jämäkän oloinen..

                          No jokatapauksessa eilen auto sammui pari kertaa liikennevaloihin ja sytytti joka kerta epc-valon. Lähti kuitenkin käyntiin samantien. Puutumista eikä nykimistä ei mielestäni esiintynyt. Heti tuli mieleen, että sehän johtuu siitä alipaineputken vuotavasta liitoksesta, mutta sytyttääkö vuotava by-passi epc-valoa (jos se nyt edes falskaa jostain liitoksesta)? Olisko seuraava mahdollinen syy MAF? Nyt auto toimii kuitenkin hyvin. En sitten tiedä vaikuttaisiko eilinen kova helle asiaan?

                          Vikakoodit käyn luetuttamassa tänään töiden jälkeen.

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodit oli seuraavanlaiset:
                            17947 P1539 035 Kytkinpoljinkatkaisin -F36
                            epäuskottava signaali

                            16706 P0322 035 Moottorin käyntinopeusanturi -G28
                            Ei signaalia
                            satunnainen

                            Eli -G28 toimii kehnosti ja kun ei toimi niin auto sammuu. Matkalla Laakkoselta pysähdyin kaupassa ja siitä kotiin ajaessa (1.5km) auto tuntui liikkuvan todella nihkeästi. Uskaltaako tässä lähteä tien päälle työreissulle ollenkaan vai pitäiskö käydä vaihdattamassa tuo G28? Sellanen pelko hiipii persiiseen, että nyt alkaa osia hajota kun ei mitään vikaa ole vielä ollut ja ensimmäinen 100tkm tulee täyteen. Kytkinpoljinkatkaisin ei tuo kuulemma mitään erikoista auton käyttäytymiseen kun vakionopeudensäädintäkään ei ole.

                            Comment


                            • #15
                              Vein auton tutkimuksiin Renkomäen Autoexperttiin (bosch car service) ja soittivat just, että pitkällisten tutkimusten jälkeen vaihtoon menisi juurikin tämä käyntinopeuden mittausanturi (n.120?) ja virtalukon pohja (n.50?)

                              Mikähän sen virtalukon pohjan on rikkonu? Ihme homma. Mutta minkäs teet, työajossa kun on niin pakko huollattaa.

                              Comment


                              • #16
                                Korjaus edelliseen: viaksi löytyi kampiakselin asentotunnistin, virtalukon pohja ja joku ns. päärele joka on jollain tavoin syyllinen virtalukon pohjaan.

                                Yht. n.350? (3.5h töitä +osat)

                                Comment

                                Working...
                                X