Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ufojen päivitys oikeisiin jarruihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei voi yleistää että 17" ei mahtuisi koska vanteita on erimuotoisia. Toisaalla käydään juuri 16" keskustelua RS2-jarrupäivityksen päälle S2:een ja tosiaan toiset vanteet sopii ja toiset ei.
    18" D-koria pienemmissä on mielestäni täysin järjetön talveksi.

    Comment


    • #32
      en sanonutkaan etteikö mahdu, mutta suosittelen isompaa vannetta.. omassa on nyt satulan ja vanteen kehän välissä vajaa millin rako! pikkukivet tekee naamuja kehään jäädessään satulan ja vanteen väliin, mutta eipä ne siellä mitään haittaa. Varmasti löytyykin joku 17" malli johon nuo mahtuisi heittämällä, mutta varmasti harvassa on.. ET varmaan määrää paljon miten mahtuu..

      Ja ne 18" talvinakit on järjettömissä hinnoissa ainakin vielä..

      Comment


        #33
        Varmasti löytyykin joku 17" malli johon nuo mahtuisi heittämällä, mutta varmasti harvassa on.. ET varmaan määrää paljon miten mahtuu..
        Kävin juuri hakemassa itselleni talvivanteiksi A4 New replikat et35 ja niillä jäi satulan ja vanteen väliin ainakin 1cm tilaa eli reilusti. Nuvolari replikat jouduin palauttamaan kun eivät sopineet.

        Comment


        • #34
          onko sulla nuo RS4 jarrut?

          Comment


            #35
            Oho, luin huolimattomasti. Hp2 löytyy.

            Comment


              #36
              Edelleen kaiman topikkia lainaten lyhyt selostus omasta projektista, jotakuta saattaa kiinnostaa tällainen pienempi askel ennen major release updatea.

              Viikonloppuna saatiin projekti kuntoon, kiitos Jarkko! Vanhat levyt ja satulat pois, UFO-tolpan ylin satulan kiinnityskorvake rälläkällä pois ja pyörännavasta muutama milli pois. Käytimme köyhän miehen sorvia, toinen pyörittää pitkällä jatkovarrella napaa ja toinen silpasee rälläkällä navan ulkokehältä tavaraa pois. Pyörimisnopeuden pitäminen tasaisena helpottuisi jos olisi valmiiksi tehty 1/2 tuuman lyhyestä jatkovarresta poran päähän sopiva versio, nyt mentiin käsipelillä. Jäljelle jääneet kaksi satulan kiinnitysreikää porattiin 14,5 millin terällä, jotta uudet pultit menee läpi, jengat kun ovat nyt satulassa. Fyysiset muutokset tolppaan tässä.

              B5 S4:n satulaan rakennettiin jarruputken pätkä satulasta tukirautaan (UFO-satulan rauta käytössä edelleen), johon siis letku kiinnittyy samoin kuin autocheckin palankulumisvaroitin. UFOjen jarruletkut ovat ratkaisevan sentin liian lyhyet ja niiden tilalle (olivat vaihtokunnossa joka tapauksessa) tuli samaisen B5 S4:n letkut. Levyinä Zimmermannin 321x30 47 milliä korkeat rei'itetyt niinikään B5 S4:n yksilöt.

              Tolpan modauksen ja jarruputken valmistuksen jälkeen ei muuta kuin osat kiinni, ilmaus ja koeajo. Ensi tuntumalta aavistuksen pehmeämpi poljintuntuma ja täysillä polkaistuna pysähtyy. Vaikka unohdin pyyhkiä levyt bräkleenillä. Kotimatka Rauma- Uusikaupunki-Turku ja perstuntumalla jarruteho vain parani kun suojaöljyt palaa pois ja palat (Remsat tuli levyjen mukana, katsotaan millaiset ovat) muotoutuvat.

              Hyvältä näyttää ja tuntuu. Laitan kuvia, jos saan jonnekin nettiin niitä tuupattua. Siihen mennessä halukkaille kuvia jaossa osoitteesta hannu.kulju ät auria.fi. Vanteiksi menee ulkokehän puolesta 16-tuumaiset, mutta vanteen muodon osalta vaatimukset näyttävät yhtä kovilta kuin UFOillakin. AWS Maranello on ainakin yksi, joka menee 16-tuumaisena. Se on malliltaan hyvin samantapainen kuin tuo kuvassa oleva.

              Eihän tuo halvin mahdollinen tapa ole, nuo uudemman Ässän satulat kun maksaa ne munuaiset ja mitä muuta se olikaan, karvan päälle 500 rahaa kappaleelta. Itse sain sellaiset sopivasti, siksi lähdin tuota kokoonpanoa tavoittelemaan. Tässä kun palstan veijarit pääsevät vauhtiin S4->RS4 updeittien kanssa, niin noita satuloita saattaa vapautua kipukynnyksen alittavaan hintaankin.

              Edit: kirotusvihreitä, tarkennuksia ja lisäyksiä

              Comment


                #37
                http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...dir=Jarrut_UFO
                Tämä oli unohtunut.

                Comment


                • #38
                  Olin unohtanut ottaa kuvan asennettuna..

                  taas ollut kiire laittaa paikalleen kun ei ole ehtinyt maalata satuloitakaan..

                  kuva6

                  kuva7

                  Comment


                  • #39
                    Kohtuu ahtaan näköstä! Miten talvella toimii, ei paljoo jäätä mahu vanteissa olemaan;)

                    Comment


                    • #40
                      ensimmäinen talvi tulossa vasta noilla jarruilla.. ei sinne mahdu ku valo väliin :) pikkukiviä on välillä mennyt väliin ja naarmuttanut vannetta, mutta eipä tuo haittaa.

                      Comment


                      • #41
                        Just meinasin pyytää sulta Hannu noita kuvia ,missä sulla on uudet jarrut..
                        Kyllä se millikin näköjään riittää:)
                        Mistäs sais itselle metsästettyä samanlaiset satulat?

                        Comment


                        • #42
                          varmaan kannattaa tarkkailla näitä rs4miehiä jos heillä on aikeita päivittää jarruja.. Itsellä oli onneksi mukana uuden veroiset palat(vw:llä 230?) ja satulat olivat 10tkm ajetut. Levyt 80tkm, mutta hyvät.

                          Comment


                          • #43
                            No niin kaikki rs4-miehet, päivittäkääs nyt niitä jarruja jo!:)
                            Ja myykää mulle vanhat satulat/levyt..
                            Ei mutta oikeesti, jos joku vaan on ajatuksissa päivittää etujarruja, niin mulle voi tarjota vanhoja..

                            Comment


                              #44
                              Tuosta sitten vaan ellei jo myyty.

                              Comment


                              • #45
                                Mä olen ymmärtänyt näistä teksteistä, että rs4 etujarrulevy menee ongelmitta paikoilleen ja satulankin saaminen paikoilleen on helppoa.
                                Mutta kun laittaa hp2:set niin on jo paljon enemmän hommaa, vai olenko nyt ihan ulalla?
                                Siksi siis haluaisin rs4:sen jarrupaketin.

                                Comment


                                  #46
                                  Terminologia on vähän hakusessa, mutta käsittääkseni tuo B5 S4:n paketti ei ole palstalla paljon puhekielessä käytetty HP2. Sinnepäin kylläkin. C4 S6 on HP2. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja sorry, tajusin vasta nyt, että haitkin nimenomaan RiSan jarruja.

                                  B5 S4 jarrut menee paikalleen tuossa mun ylempänä olevassa sepustuksessa kuvatulla tavalla. Puolen päivän homma nyt kun sen on kerran harjoitellut. Pikkuisen rälläkkää napaan ja tolppaan. Minä en sitä isoksi operaatioksi sanoisi. Vannevalikoima kapenee edelleen (UFOista) jonnin verran kun tuo levy on niin matala. Positiivisena se, että edelleen pärjää 16-tuumaisilla halkaisijan puolesta. Kaiman tapauksessa RS4 paketilla kuvat näyttää, että 17-tuumainenkin on kiikunkaakun.

                                  Tokihan noilla isommilla vehkeet teoriassa paremmin pysähtyy, mutta kun mullakin jo ABSit rutisee, niin mistä nuo isommat sen kummemman kitkan ottaisivat renkaan ja tien väliin? Ja kontrasti etu- ja takapysäyttimien välillä kasvaa aika isoksi vain etujarrut RiSa-palikoihin vaihtamalla.

                                  Comment


                                    #47
                                    Puoliksi OT: Onko B5-S4:n jarrujen laittaminen regulariin B5:een ihan bolt-on? Hyöty?

                                    Comment


                                      #48
                                      Hyöty: parempi teho ja katu-uskottavuus :)

                                      Asennuksesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta veikkaisin että plug and play. Tolppa on kyllä eri osanumerolla, eli saattaa siinä olla erilaiset korvakkeet satulalle.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ilmoitan myös että tuli UrS4:ään UFO:jen tilalle päivitettyä RS4 (b5) jarrut. Eli samat kuin "HT-tune Hannulla".

                                        Homma meni kyllä suht nätisti!
                                        Pultin reiät suuremmiksi 14mm poralla ja sopivat pultit ostaa.
                                        (sama koko/kierre kuin pyörän pulteissa, eli ei ns. normi kierre)
                                        RS4 jarru letkut kävi suoraan UrS4:n putkiin.
                                        Levy on navassa vähän huterasti kiinni (ilman pultteja siis, ja ei vitsailla), kun navan ympärys on ns. UrS4:ssä suora ja RS4 jarrulevyssä kiilamainen tai kartiomainen.
                                        Eli levy ei pysy paikallaan kuten UFO, jos sen vain asettaa paikoilleen.
                                        RS4 levyssä pystyi käyttämään UrS4:n jarrulevyn pidike pulttia
                                        (se pieni kuusiokolo pultti) kun yhtä reikää levystä vähän porasi isommaksi.

                                        Palojen tunnistinta en saanut toimimaan, johtoja yhdistelemällä (kokeilin kyllä eri päin) noh mutta se on toissijainen asia.

                                        Pysähtyy kyllä hyvin ja tuntuma jarruun on todella hyvä!!

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuli laitettua omaan urssiin kans samat jarrut.
                                          -91 vuooden corradosta näyttää käyvän jarruputki audiin :)
                                          on tosiaankin hyvä jarrutusteho näissä :)

                                          Melko bolt-on homma, mitä pieniä vastustamisia lukuun ottamatta..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pitäskö noissa b5 s4:n satuloissa olla kierteet? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ei noissa mulle tulleissa ainakaan kierteitä ole.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä ne minun muistikuvan mukaan satulassa on. Navassa on vain reiät. Katsoin eBaysta jarrujen kuvia, ja yhdestä näkyi myös huonosti kierteet satulassa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jep, satulassahan ne kierteet. (tuoreessa muistissa kun juuri rassaillu)

                                                http://kotisivu.mtv3.fi/pekka.pylvan...jarrut_014.jpg

                                                Jostain topikista tosin luin että S:ssä erilainen napa ja jarrut ei tavan A4:een käy, siis ainakaan heittämällä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Vahvistan myös että satuloissa. Ja jos UFO-tolppiin nuo istuttaa, niin yksi vanha kiinnityskorva pois ja kierteelliset reiät isommiksi, jotta pultit menee läpi tolpan. Jos sulla, Janne, ei kierteitä ole, niin ovatko ehkä uudemman malliset tai jotkut muut?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ne pitäs olla vm.99. Äkkiseltään näyttäs samalta kuin Pekan laittamassa kuvassa, mutta pitää käydä tallilla tarkastaan. Jos satuloista löytyy joku osanumero niin eikö siitä joku osais selvittää mihin ne kuuluu? Tuntus kyllä oudolta jos joku ois niistä kierteet pyyhkässy pois.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Semmonen tuli vielä mieleen että eikös nuo satulat muuttuneet jotenkin Faceliftin myötä?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Muuttu ne vähän jarrupalojen kiinnityksen osalta, mutta kyllä kaikissa (myös B5 RS4) jarruissa on kierteet samalla tapaa. Myös uudessa RS4 ja RS6 satuloissa on niin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyllä ne samalta näyttää. Kierteet vain on jonnekki hävinny. Reikä on sen 14mm. Eipä siinä taida muu auttaa kuin pyöräyttää uudet kierteet.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Joku ostanut tuollaiset omaan päivitykseen ja hätäpäissään porannut reiät isommiksi ennen kuin huomasi, että pitääkin jengata satulaan? Paljon isommaksi noita ei voi porata ja taas jengata kun sitten tulee ongelmaksi materiaalin riittävyys tolpassa. Ei sinne kovin isoa reikää voi tehdä jos meinaa, että satulat pysyy jarrutuksessa siellä kiinni.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Sehän tässä vähä huolettaa, että loppuuko tolpista rauta kesken. Mutta ei taida olla vaihtoehtoja jos ei hommaa uusia satuloita ja tee noista verkonpainoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X