banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto
Audiclub.fi etusivulle forum

Moottori ja voimansiirto Tekninen keskustelu moottoreista, niiden vaihdosta sekä voimansiirrosta.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #901  
Vanha 14.11.2017, 19:24

Uusilla öljyillä ei ole kuin muutama tuhat vasta takana, joten tuskin ominasuuksien heikkenemistä on kyse. Olisiko mitään vinkkiä heittää mistä tuota kulutusta voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan, että onko mahdollista pienennykselle? Vai täytyykö surutta siirtyä vahvempaan öljyyn..

Onneksi joillakin remontti tekee tehtävänsä ja pääsee tästä murheenkryynistä eroon.
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #902  
Vanha 14.11.2017, 19:41

Jos remontti on vasta tehty (niin kuin taisitkin sanoa) saattaa öljynkulutus vielä vähentyä tuosta kunhan on sisäänajo tehty.
Sami71 Sami71 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #903  
Vanha 01.12.2017, 20:27

Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #904  
Vanha 01.12.2017, 21:56

Kyllä kuuluu.
Teukka Teukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #905  
Vanha 02.12.2017, 09:42

B9:ssä lienee jo täysin eri kone jossa VOISI KUVITELLA että tämä olisi tässä kymmenen vuoden aikana osattu ottaa uudessa huomioon?
Mika__M Mika__M on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #906  
Vanha 02.12.2017, 10:25

On se varmaan otettu huomioon, kun se korjattiin jo edelliseen korimalliin.
Sami71 Sami71 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #907  
Vanha 02.12.2017, 10:25

No, sitten jää ostamatta
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #908  
Vanha 02.12.2017, 11:21

B8.5 on vika jo korjattu. Kuten tässäkin ketjussa on mainitty moneen kertaan.
Teukka Teukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #909  
Vanha 02.12.2017, 11:51

On mainittu. Ei se silti 100% totuus ole interwebsin perusteella ollut. Tosin tietty yksilöeroja varmasti tässäkin kohtaa on ja ne heijastuu suoraan aiempaan aiheuttaen huhuja jne.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #910  
Vanha 02.12.2017, 11:58

Eihän tuommosta kannata ostoslistalta poistaa jos korjaamisen hinta, nykyään jotain allekin 4000€ -vaan huomioidaan ostohinnassa -tällöinhän vielä lopputulos on parempi kuin mitä tuonikäisessä käytetyssä yleensä.
Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #911  
Vanha 02.12.2017, 18:22

On pitänyt kysyäkin, että mitä noi jakopään osat maksaa? Kiristin ja ketju ihan alkuperäisosana.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #912  
Vanha 02.12.2017, 18:42

Kopsasin itselleni talteen tuon kertomani tapauksen laskun ja siitä löytyy seuraavat omistajan maksettavasi jääneet osat jotka käsittääkseni ovat ne mitä jakopään remonttiin kuuluu -laskussa siis lukee että asiakas maksaa jakopään osat ja öljyn.:
Rail: 11,95€
ajoitusket 125€
kiristin 65,79€
Timing case 129,80
-lisäksi maksettavaksi jäi öljyt ja suodatin.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #913  
Vanha 02.12.2017, 19:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami71 Näytä viesti
Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen
Muistan joskus lukeneeni että flexifuel 2.0tfsi olisi erilaiset männät kuin näissä mitkä kuluttavat öljyä. Ilmeisesti näin ei ole kun tuohon kysymykseen vastattiin myöntävästi?
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #914  
Vanha 05.12.2017, 12:07

Mitenkäs on ollut, jos ja kun porukka on teetättänyt jakopääremontin tuon remontin yhteydessä, niin onko vain osien hinta jäänyt itselle maksettavaksi vai onko työstäkin vemoitettu jotain? Olettaen siis, että öljynkulutus remontin maksaja on joku muu, kuin auton omistaja
Tero V. Tero V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #915  
Vanha 05.12.2017, 12:56

Lainaus:
Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.
Tuo tehtaan/maahantuojan/merkkihuollon vastaantulon määrä riippuu sitten ihan siitä keneltä sitä käy kysymässä, kuka kysyy ja miten kysyy. Todennäköisesti vastaantuloon vaikuttaa myös horoskooppimerkki sekä tietysti kuun asento.

100tkm ajettuun 2010 1.8tfsi A4:ään vastaantulo olisi ollut paikallisen merkkihuollon mukaan 70% kuluista, korjauskulut yhteensä 6000 euroa. Maksettavaa olisi siis jäänyt melkein 2000 euroa. Tässä tapauksessa kuitenkin "pilkkuvirhe" huoltodokumenteissa vapautti merkkihuollon kaikesta vastaantulolupauksista, joten korjaus teetettiin muualla.

Se että autoa ei ole huollettu merkkihuollossa ei ole ongelma, mutta silloin dokumentit huollosta tulee olla kattavat ja täydelliset. Jos auto on ostettu merkkiliikkeestä ja huollettu merkkihuollossa täsmällisesti huolto-ohjelman mukaan niin vastaantulo on ilmeisesti suurempi. Toki silloin niiden huoltojen yhdeydessä on jo maksettu aika paljon extraa siitä että saa vähän enemmän alennusta korjauksesta.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #916  
Vanha 05.12.2017, 19:41

Kaava on suunnillen näin:
Yksikin ylitys huoltovälissä, ei vastaantuloja.
Jokaisesta huollosta pitää olla tosite öljystä, jos ei ole, ei vastaantuloja.
Minulta on historioita välillä kysytty ja kun kuitissa lukee oikea öljylaatu ( sama Castrol kuin mitä marmori käyttää) ei ongelmia ole tullut.
Mutta, kuten Tero kirjoitti, on tästäkin huolimatta vastaukset kirjavia. En tiedä voiko koneelle kirjailla asian monellakin tavalla, kun vastaukset tosiaan vaihtelee.
Kilometrit vaikuttaa myös vastaantuloon.
fallos1 fallos1 on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #917  
Vanha 06.12.2017, 10:04

Oma A6 2.0 tfsi-07 hörppi öljyä 1l/1000km. Kilsat oli jotain 170tkm. Eka vaihdoin huohottimen,ei vaikutusta. Sit vaa männänrenkaat vaihtoon ja öljynkulutus loppu. En jaksanu alkaa kokeilee eri öljyjä,koska se olis ollu pelkkää rahanhukkaa. Öljyrenkaat ihan kulutustavaraa näissä. Niin ja ölberit vaihdettu 15tkm välein uudesta asti.

Viimeksi muokannut fallos1 06.12.2017 18:26 Perustelu: Kirotusvire
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #918  
Vanha 06.12.2017, 11:44

Flexifuel 2.0tfsi on erilaiset männät mutta öljyrenkaat on yhtä ongelmalliset kuin normiversioissakin.
jiipee- jiipee- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #919  
Vanha 07.12.2017, 23:27

Onko näin, että -07 A4 BWE moottorilla ei pitäisi olla vielä niin altis tuolle öljynsyönnille? Jakopäähän taitaa olla hihnalla ja jos joku muistais vielä vaihtovälin?
Dwarner Dwarner ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #920  
Vanha 08.12.2017, 00:14 Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Mulla ollut kaksi BWE:tä. Toinen 06 ja nykyinen 07. Molemmissa hävinnyt öljyä ehkä noin desi-kaksi per 10tkm (huom: 10 000km, ei siis tuhat). Kokeilin joskus, että noin pienen vajaan juomalasillisen kun kaatoi, niin oli taas täysissä. Edellisessä saattoi tosin olla turbo jo ehtookunnossa, kun imuputkeen kertyi mustaakultaa ja nykyisessä vähän tihkua venttiilikopan tiivisteessä. Tämä nykyinen menee välillä 5tkm ettei pinta hievahdakaan ja sitten jossain kohtaa menee se pieni määrä. Liittynee vissiin johonkin matka-ajoon, kun kone menee lämpimämmäksi. Josko se tuo hapertunut kumitiiviste silloin vähän päästää. Näiden perusteella uskallan kuitenkin sanoa, etteivät ainakaan mitattavasti syö, jos ei jokin paikka vuoda.
Jakopää taisi olla 90tkm. Alunperin se on kai 120tkm, mutta suomen maahantuoja tiputtanut suositusta karumpien olosuhteiden takia. Toiseen sen vaihdoin, kun arvelutti nyrkkipajan työnjälki. Nykyisessä ei ole tullut vielä eteen.

Viimeksi muokannut Dwarner 08.12.2017 00:32
icemii icemii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #921  
Vanha 08.12.2017, 08:20

Täällä kanssa -06 BWE jossa on 7500km öljynvaihtoväli ja tuolla määrällä jos on pelkkää maantietä isommilla kierroksilla saattaa tikun pinta värähtää, muuten ei. Sen vuoksi suht lyhyt vaihtoväli että sama öljy ei liian kauaa viihdy moottorissa ja olen ajatellut että jos koneessa on turbo ja ketjukäyttöisiä osia niin sitten lyhennän väliä alkuperäisestä (koskee muitakin merkkiä kun audia).
Natte Natte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #922  
Vanha 08.12.2017, 10:29

Muistanko väärin että ohjekirjassa hihnanvaihto 180 tkm. Mulla vaihdettu 126 ekan kerran.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #923  
Vanha 08.12.2017, 10:41

Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.
protoni protoni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #924  
Vanha 08.12.2017, 10:53

Ilmeisesti Suomen haastavissa olosuhteissa suositus on vaihdella hihnaa 120 tkm välein huoltokirjan suosituksesta poiketen. Joissakin lähteissä on mainittu jopa 90 tkm vaihtoväli. Taitaa olla sama virsi liki kaikilla hihnavetosilla vageilla.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #925  
Vanha 08.12.2017, 11:17

1.8TMPI kysyin Laakkoselta hihnanvaihtoväliä ja sanoivat siihen tehtaan määrittämän vaihtovälin olevan 180tkm. Tiedä sitten miten 2.0TFSI mutta luultavasti on sama kuin ohjekirjassa ja kaikkihan saavat suositella mitä lystäävät, eri asia tarvitseeko suosituksia noudattaa.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #926  
Vanha 08.12.2017, 12:00

Vaihtoväli on 180tkm mutta joissain ohjeissa, joihinkin moottoreihin, lukee että hihna on tarkastettava joka huollossa 90tkm jälkeen.
Minä en ainakaan ota omalle vastuulle sitä, että 140tkm kohdalla huollossa sanotaan, että hihna ok ja seuraavana päivänä menee poikki.
Onneksi ikä tulee vastaan suurimmassa osassa ennen tuota kilometrirajaa.
Dwarner Dwarner ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #927  
Vanha 08.12.2017, 18:17

Eikös nuo 180tkm+ hihnan vaihtovälit ole niille öljykylvyssä oleville uudemmille koneille? Ainakin Jenkeissä nämä 1st gen TFSI:t on 75-90 tuhatta mailia vaihtovälillä.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #928  
Vanha 08.12.2017, 22:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.
Kaverin CDLA otti Castrolia n. litran tuhannella, nyt Shellillä pienempi mutta silti menee.
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #929  
Vanha 13.12.2017, 10:50

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sammakko Näytä viesti
Mitenkäs on ollut, jos ja kun porukka on teetättänyt jakopääremontin tuon remontin yhteydessä, niin onko vain osien hinta jäänyt itselle maksettavaksi vai onko työstäkin vemoitettu jotain? Olettaen siis, että öljynkulutus remontin maksaja on joku muu, kuin auton omistaja
Osaako joku sanoa tähän kohtaan, että onko remontin yhteydessä veloitettu vain osien hinta eikä koko jakopään remontin hintaa? Sillä kyselen, kun sain vajaan 500€ laskun maksettavaksi jakopää remontista tuon yhteydessä. Olivat siis hinnoitelleet 900€ josta jättänyt minulle maksettavaksi n. puolet hinnasta.

Ei kai koko remontin hintaa ole syytä laskuttaa öljynkulutus remontin yhteydessä, kun kone revitään auki joka tapauksessa? Tai en minä tiedä, sen takia kyselen. Muutenkin kummastuttaa, että hinnoittelevat omassa korjaamossaan merkkiliikkeiden tavoilla. Tulee vain tunne, että yritetäänkö tätä kautta periä remontin kuluja jollain tapaa takaisin...

Viimeksi muokannut Sammakko 13.12.2017 21:29
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #930  
Vanha 13.12.2017, 17:48

Jos tuo öljynkulutusongelma ratkeaa pelkillä uusilla männänrenkailla niin mitähän tuollainen pelkkä rengastus maksaa jollain pikkupajalla?Männänrenkaat 100e ?ja työtä 4-6h ?Mietin vaan et jos ei saa merkkiliikettä tulemaan mukaan maksumieheksi niin onko tuo vaihtoehto ?
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #931  
Vanha 13.12.2017, 17:57

Se rengastus ei siksi ole niin yksinkertaista, koska uuden malliset öljyrenkaat eivät sovi vanhoihin mäntiin. Eli mäntien urat tulisi koneistaa uudelleen, kuten tässä topicissa muistaakseni aiemmin jo todettu.

En tiedä onko kukaan kokeillut laittaa uusia vanhan mallisia renkaita? Sen verran on hommaa tuossa remontissa, ettei varmaan kukaan halua vanhan mallisilla renkailla mennä ja odottaa uudelleen alkavaa öljynkulutusta
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #932  
Vanha 13.12.2017, 18:47

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viesti
Jos tuo öljynkulutusongelma ratkeaa pelkillä uusilla männänrenkailla niin mitähän tuollainen pelkkä rengastus maksaa jollain pikkupajalla?Männänrenkaat 100e ?ja työtä 4-6h ?Mietin vaan et jos ei saa merkkiliikettä tulemaan mukaan maksumieheksi niin onko tuo vaihtoehto ?
Männät maksaa tarvikkeena luokkaa 400e ja niissä on uuden mallin renkaat.

Ja renkaiden vaihto ei todellakaan ole 4-6 tunnin homma. Männät pitää saada koneesta pois. Ja se vaatii niin sylinterikannen kuin öljypohjan irroituksen. Ja öljypohjan yläosa ei lähde irti ilman että irroitetaan vaihteisto, koska 2kpl pultteja on insinööri laittanut niin, että niitä ei ilman laatikon irroitusta saa pois.
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #933  
Vanha 13.12.2017, 21:19

Kuullostaa siis siltä, että homma tehdään kuitenkin kone paikallaan autossa? Yllätys, itse luulin että nopeampi nostaa kone pois keulalta kokonaan.
Niconce Niconce ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #934  
Vanha 13.12.2017, 21:26

Moottori irroitetaan ja työ kestää 2-3 työpäivää.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #935  
Vanha 13.12.2017, 22:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
Kuullostaa siis siltä, että homma tehdään kuitenkin kone paikallaan autossa? Yllätys, itse luulin että nopeampi nostaa kone pois keulalta kokonaan.
Sen voi tehdä kummalla tavalla tahansa. Mutta 4-6 tunnin hommaa siitä ei saa tekemälläkään. Tuohon päälle meillä kanavien puhdistus kannesta, tulee sekin samalla tehtyä.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #936  
Vanha 13.12.2017, 23:25

Mä luulin että mä olen optimisti noiden aikataulujen kanssa. :) Toi 2-3 päivääkin on tälle hommalle semmonen että pitää olla kovan luokan ammattimies touhuamassa ja hyvät vehkeet, en toki epäile etteikö Nikolta onnistuisi.
Niconce Niconce ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #937  
Vanha 13.12.2017, 23:40

Jos ei tuu ns. odottamattomia viivästyksiä, niin kahteen päivään noita on tullu tehtyä. Jos tehdään samalla laajempaa kunnostusta, kuten edellä mainittu imukanavien puhdistus, niin sitten menee kolmannelle päivälle.
1.8TFSI multitronic yhdistelmä mukavin puuhastella.
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #938  
Vanha 14.12.2017, 15:26

No on se sit ihan helkutinmoinen homma. Ei ihme et ei kukaan halua kokeilla pelkkien renkaiden vaihtamista.
Onko nuo männät siis n.400e/kpl vai koko satsi ? Ei tuosta taida halvalla päästä muuten kuin et jos itse pystyy tekemään...
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #939  
Vanha 14.12.2017, 19:51

Ei kannata lähteä rengastamaan koska öljyrengas on niin matala ja reiät niin pieniä öljyrenkaissa että kohta on taas mäntä tällainen.
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #940  
Vanha 14.12.2017, 20:05

Ja tarvikkeena tuo 400e on tosiaan koko satsi.
Tume85 Tume85 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #941  
Vanha 15.12.2017, 01:39

Itellä on nyt 1800km rempasta takana ja puoli litraa öljyä hävinnyt, onkos tämä normaalia? Ennen remppaa söi 2 litraa per 1tkm
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #942  
Vanha 15.12.2017, 10:22

Kannattaa ajella vielä muutama tonni, yleensä rauhoittuu.

Näissä remonteissa on hyvä muistaa, että jos sylinterissä on pitkittäisiä naarmuja, niin renkailla ei välttämättä tule kuntoon. Meillä on nyt levällään kone, jossa ei reilusti hoonaamallakaan lähtenyt kaikki pois, joka tarkoittaa sitä että on arpapeliä jääkö kone kuluttamaan öljyä vai ei.
Nämä ovat vielä aivan sylinterin yläpäässä eli huonoimmassa mahdollisessa paikassa.
Korjaamoiden on syytä olla tarkkana kun kone avataan.
Tume85 Tume85 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #943  
Vanha 15.12.2017, 19:30

Ok seuraillaan vielä tilannetta, kyseinen korjaamo oli tarkastanut sylinterit ym. Ja kaikki oli kuulemma kunnossa.
Jaketzu Jaketzu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #944  
Vanha 28.12.2017, 16:53

Itselläkin aloitetaan öljynkulutuksen mittaus huomenna.. kun hankin auton meni 3000km ilman lisäystä mutta nyt öljynvaihdon jälkeen 1500km välein ja viimmeisimmän kerran jo 1350km jälkeen piti litra lisätä.. eli olen lisännyt öljyä 4350km matkalla 3litraa.. autolla ajettu 94tkm joista itse 20tkm
lmfth lmfth ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #945  
Vanha 09.01.2018, 19:11 Audi TT tfsi 2.0 2007 - öljynkulutuksen testi??

Tarjosin vaimon 133Tkm ajettua Audi TT TFSI 2.0 vm 2007 autoa autokauppaan vaihtoautona, ja sain kuulla, että näihin pitää tehdä joku ”öljynkulutuksen testi” jossa ajetaan 1000 km ja seurataan öljynkulutusta. Muuten autoliike ei suostu maksamaan autosta juuri mitään! Onko kellään kokemusta/tietoa tällaisesta testistä?
Kommentti tuli ihan puun takaa -autoon ei ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä vuosihuoltojen välillä...
Olen toki lehdistä lukenut VAG konsernin autojen suuresta öljynkulutuksesta joissakin tapauksissa - mutta koskeeko se joitakin tiettyjä moottorityyppejä ja kuuluuko Audi TT:n moottori niihin. Kyseessä on siis etuvetoinen coupé.
Sparco Sparco ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #946  
Vanha 10.01.2018, 09:28

Öljykulutusongelma on vain ketjukoneissa eli vm. 08 ylöspäin. Sinun moottorissasi on jakopää vielä hihnalla, joten öljynkulutus ongelmaa ei ole.
Niconce Niconce ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #947  
Vanha 10.01.2018, 10:16

Kyllä hihnavetoinen 2.0TFSI on tunnettu myös öljynsyönnistään.
Dwarner Dwarner ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #948  
Vanha 10.01.2018, 12:48

Ihan kokemuksestako puhut? Kahden B7 kokemuksella kulutus pari desiä/10tkm.

Viimeksi muokannut okkim 10.01.2018 12:49 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #949  
Vanha 10.01.2018, 13:55

Itsellä menee nyt alle 10tkm omistuksen perusteella tuollainen 0,5-0,7l / 4000km. Vaihdoin LL-öljyistä tavallisiin 5W-40 liemiin (luokituksen mukaisiin). Toki viime aikoina tullut pääasiassa vain todella lyhyttä ajoa tuolle ja jostain lueskelin että pätkäajo saattaa kulutusta lisätä. Autona siis 2007 A6 2.0TFSI (BPJ)
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #950  
Vanha 10.01.2018, 14:04

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dwarner Näytä viesti
Ihan kokemuksestako puhut? Kahden B7 kokemuksella kulutus pari desiä/10tkm.
Kyllä on tunnettu. Ei lähellekkää niin paha kuin ketjuversio, mutta kyllä niitä on. Osuu usein 4F koriin mutta olen törmännyt muissakin koreissa.

Autoliike on ehkä vaan peloissaan sen takia, että on 2.0TFSI. Ei ne tiedä onko siellä EA113 vai EA888.
Niconce Niconce ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #951  
Vanha 10.01.2018, 17:47

Pulla sen tuossa kiteytti. Ja kyllä, vastaan on tullut monia EA113 öljysyöppöjä. Kone pitkittäin tai poikittain.
Topau Topau ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #952  
Vanha 10.01.2018, 18:15

Eikös VV-autolta ole tullut lausunto, että he eivät katso kieroon näitä ongelmavehkeitä vaan ihan normaalihyvitys? Koskee siis vain Audi, VW ja Seat centereitä. Kyllä tuostakin keltaiseen lehdistöön jutun saa, jos pahasti harmittaa. ;-)
buzz buzz ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #953  
Vanha 11.01.2018, 19:16

Joo on tosiaan hihnakoneissakin öljynsyöntiä. Velipojan ex-B7 oli todellinen öljypoltin myös. Ei ihan samaa tasoa kuin B8:t mutta ei se tainnut paljoa jäädäkään niistä.
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #954  
Vanha 13.01.2018, 15:58

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Topau Näytä viesti
Eikös VV-autolta ole tullut lausunto, että he eivät katso kieroon näitä ongelmavehkeitä vaan ihan normaalihyvitys? Koskee siis vain Audi, VW ja Seat centereitä. Kyllä tuostakin keltaiseen lehdistöön jutun saa, jos pahasti harmittaa. ;-)
Jaahas, mikä se tuollainen lausunto on?
EvrFrost EvrFrost ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #955  
Vanha 21.01.2018, 16:35

Hei,

Mistä tietää onko autossa tuo ea888 tyypin öljyä kuluttava moottori? Missä tuo on mainittu huoltokirjassa?
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #956  
Vanha 21.01.2018, 18:25

Moottorikoodista olisi apua, löytyy huoltokirjan etusivulta tarrasta, jossa kaikki pr-numerot yms.
Topau Topau ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #957  
Vanha 21.01.2018, 18:48

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
Jaahas, mikä se tuollainen lausunto on?
En löytäny sitä enää netistä, mutta jossakin lehdessä semmosta merkin edustaja julkisesti kertoi. Joku jolla tämä on ajankohtaista voi varmaankin kysyä tuota liikkeestä ja raportoida tänne viimeisimmän tiedon. Tämä tietysti vaatii sen, että kumartaa Ingolstadiin viidesti päivässä ja huoltokirja on priimakunnossa. ;-)
EvrFrost EvrFrost ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #958  
Vanha 21.01.2018, 20:10

Moi

Koodeja löytyy: 8TA 06Y,
CDNC, MNA NGU

Kiitos avusta.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #959  
Vanha 21.01.2018, 21:54

Hetken googlailulla löytyi TIETO. CDNC on EA888.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2018-01-21-21-52-51.jpg‎
Views:	187
Size:	91,7 Kt
ID:	56505  
EvrFrost EvrFrost ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #960  
Vanha 21.01.2018, 22:14

Moi

Aivan, kiitos. Tuo auto vie yli 1L/1000km öljyä. Se ei voi olla normaalia. Mitä suosittelette tehtäväksi? Auto liikkeestä ostettu.
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #961  
Vanha 21.01.2018, 22:28

Liikkeeseen eka yhteys asiasta. Sen jälkeen Audille öljynkulutuksen aloitus- ja lopetusmittaukseen. Näiden välillä ajoa 1000km, tai kunnes öljyvalo syttyy. Mikäli ohjearvoinen 0,5l/1000km kulutus ylittyy, saa korjauskustannus arvion, jolloin taas yhteys liikkeeseen. Mittaus tulisi tällöin myös olla sinulle maksuton. En mitään korjauksia yms. tekisi omatoimisesti, koska liike nostaa siinä kohtaa kädet pystyyn.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #962  
Vanha 21.01.2018, 22:35

Toki kannattaa selvittää huoltokirjasta etukäteen tehdyt huollot, niiden kilsat ja käytetyt öljyt.
Kuski Kuski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #963  
Vanha 22.01.2018, 15:49

Onko tuo AXX koneella oleva tuo vanhempi 03-04 malli mikä esintyy noissa alkupään A3 2.0TFSI Quattro koneissa? Eli voisi olettaa että on vanhempaa tekniikkaa -> mahd. öljyn kulutusta ei ole.

Foorumi haku ei tuottanut oikein tulosta, pari tuollaista A3 TFSI 2.0 koneella olisi kiikarissa nettiautossa.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #964  
Vanha 22.01.2018, 16:55

Vähemmän riskaabeleja ne on, mutta satunnaisia yksilöitä voi olla. Itsekin uskalsin bhz koneisen ostaa.
Breach Breach ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #965  
Vanha 22.01.2018, 20:59

Oma -06 vuoden a4 2.0 tfsi quattro bgb koneella ja öljynkulutus n. 1dl/1000km, mittarissa 228tkm
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #966  
Vanha 24.01.2018, 12:50

Tuosta ohjetta tässäkin ketjussa moneen kertaan kysyttyyn asiaan. Eli mitä tehdä jos autosi kuluttaa öljyä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=164515
Poikarukka Poikarukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #967  
Vanha 24.01.2018, 14:04

Ohje on hyvä ja tarpeellinen, mutta lista moottoreista ei kyllä auta ongelmaisten päättelyssä. Listalla on kaikki EA888 sukupolvet ja mallit. Tuossa on GEN.3 koneitakin listattu eivätkä ne taida olla pahinta riskiryhmää. Voisi olla erillisenä koonti missä on niitä pahimpia (kaikissa tietysti voi olla). 2008-2011 GEN.2 taitaa olla se?
Mika__M Mika__M on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #968  
Vanha 24.01.2018, 14:27

Ei siellä kyllä kaikkia ole listattu. Pihassa seisoo kaksi autoa EA888 gen3 moottorilla eikä kummankaan moottorikoodia ole tuossa listassa (kuten ei toki kuuluisikaan olla).
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #969  
Vanha 24.01.2018, 16:12

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viesti
Ohje on hyvä ja tarpeellinen, mutta lista moottoreista ei kyllä auta ongelmaisten päättelyssä. Listalla on kaikki EA888 sukupolvet ja mallit. Tuossa on GEN.3 koneitakin listattu eivätkä ne taida olla pahinta riskiryhmää. Voisi olla erillisenä koonti missä on niitä pahimpia (kaikissa tietysti voi olla). 2008-2011 GEN.2 taitaa olla se?
Pointtina listassa on, jossa muuten lukee alussa "mm" joka tarkoittaa "muun muassa" on ohjeistaa yleisesti miten pitää toimia jos auto kuluttaa öljyä. Ei ole siis mikään eksakti lista eikä ole tarkoitus ollakkaan, vaan yleisohje miten toimia.
Ihmiset jotka eivät ole foorumin normaaleja käyttäjiä tai muuten valistuineita aiheesta tai autoista yleensä, on tarkoitus tällä auttaa alkuun ja tuota reittiä homma yleenaä selviää tavalla tai toisella.

Toki jos tuntuu että ohje on riittämätön ja omalta osalta sitä voisi parantaa, on tämä foorumi täysin vapaa siihen. Foorumi on tasan niin hyvä kuin sen käyttäjien tuottama sisältö. Parannetun version voi lähettää privalla modeilla tai admineille ( minulla ei priva ole käytössä)
Poikarukka Poikarukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #970  
Vanha 25.01.2018, 09:25

Niinkuin sanoin, tarpeeseen ja hyvä että asiaa ohjataan. Itselläni ei sinänsä ole mitään motivaatiota listaa väsätä. Arvostan kyllä aktiivikäyttäjien tekemää vapaaehtoista työtä.

Huomaa vain foorumia lueskellessa asiassa olevan kaksi kohtaa. Auton osto (mitkä mallit todennäköisesti miinoja tai tarvitsee kiinnittää huomiota asiaan) ja kun se on saatu pihaan ja mehut hävinneet (mitä teen -vaihe). Nyt Kysyjä kysyi auton / koneen mallia uskaltaako ostaa. Tällaiselle listalle olisi siis tarvetta. tottakai kaikista malleista löytyy jollain todennäköisyydellä öljynsyöjiä. Esimerkiksi A5 mallit rajoittuu aikalailla 2008-2011 (ja niissä tietyt koodit). Tällainen malli / kone lista olisi käytännöllinen. Pohjatyöhän on nyt tehty Pullan toimesta ja varmasti asiaan on näkemystä tietäen tekijän taustat.

Viimeksi muokannut Poikarukka 25.01.2018 09:47
Hengailija Hengailija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #971  
Vanha 29.01.2018, 16:41

Olisiko ehdotuksia liikkeestä mäntäremontin tekoon Oulun alueella tai lähistöllä? Mielellään sieltä edullisemmasta päästä.

Itselläni on A5 Coupe 2009 2.0 TFSIllä ja 125tkm mittarissa. Viime aikoina öljynkulutus on noussut ja on nyt noin puoli litraa per 1000km. Auto on Saksasta haettu ja softaa päivitelty, joten mennee kustannukset omaan piikkiin.
meite meite ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #972  
Vanha 30.01.2018, 09:44

Oulussa Vepsäläinen ainakin mainostaa omaavansa Audi-osaamista:
https://www.autokorjaamovepsalainen....i-huolto-oulu/
Oma kokemus vaan Vepsäläisestä on se, että eivät tuntihinnoittelullaan eroa enää hirveästi Pörhöstä..

Kannattaa kysäistä Autokorjaamo Leinoselta että olisiko hänellä kiinnostusta tehdä remonttia:
https://www.finder.fi/Autokorjaamoja...stiedot/416502

Yhden miehen vanhanliiton nyrkkipaja, eli tuntiveloitus ei ole ihan järkyttävä. Kertoili viimeksi käydessäni että olisi tehnyt useammankin männänvaihtoremontin TFSI-moottoreihin, eli tietotaitoa pitäisi olla.

Itse olen teetättänyt tuolla yhden kytkinrempan ja useammat öljynvaihdot, aina on hommat pelittäneet erittäin hyvin!
Hengailija Hengailija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #973  
Vanha 30.01.2018, 10:24

Kiitoksia kommenteista meite!

Pitääpä kysellä tuolta Leinoselta asiasta. Vepsäläisellä olenkin käyttänyt autoa normaalihuollossa, mutta hinnat ovat tosiaan viime vuosina nousseet ja jotenkin epäilen, että siellä remppaa ei kannata hinnan puolesta hoitaa.
Eemeli82 Eemeli82 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #974  
Vanha 01.02.2018, 06:44

Mitenkäs tuollainen CESA koneinen vuosimallia 2011 oleva TFSI TT. Onko noissa koneissa ollut öljynkulutus ongelmia? Yhtä tuollaista käytiin katsomassa ja lupasin hivenen tutkailla autoa ja mahdollisia ongelmia. En nyt ainakaan löytänyt tuosta koneesta mistään juttua öljynkulutuksen suhteen eikä tässä Pullan laittamassa listassakaan tuota konetta mainita.
Onkos tietoa onko noissa muita asioita mitä pitäisi katsoa. Kyseessä myyjäliikkeen tuoma saksan tuliainen, joten varsinaisesti mitään historiaa siitä ei Suomesta löydy, kun ei ole vielä rekisterissä täällä ollut. Valmistenumeron sain liikkeestä ja sillä ajattelin vähän tietoja kaivella autosta ja tuon moottorikoodin sillä löysinkin jo.

Paljonko muuten öljynkulutuksen mittaus maksaa merkkiliikkeessä?
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #975  
Vanha 01.02.2018, 21:03

Itse en ole törmännyt noiden koneiden osalta öljynkulutukseen, joku jolla on faktaa, voisi asian varmistaa.

TT osalta muuten tarkistaisin ainakin tässä facelift mallissa takavalojen toiminnan, satunnaisia maadoitusvikoja tullut vastaan. Jos autossa on sähköinen takaspoileri niin sen toiminta syytä kokeilla. Lasinnostimiin kiinnittäisin myös huomiota. Eli että varmasti lasi nousee ja laskee oven avauksen yhteydessä ja ettei nostimesta kuulu ylimääräisiä ääniä lasia liikuttaessa. Pieni suhina ajossa tuntuu olevan ominaisuus karmittomien ovien kohdalla, mutta suurempi suhina vaatii jo säätämistä. Oman kokemuksen perusteella perin luotettava auto.
jonni jonni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #976  
Vanha 01.02.2018, 21:13

Minulla vm -12.ei kuluta kuin hyvin minimaalisesti.Viimeeksi laitettu Mobil 1 esp 5w-30w. ja kulutus väheni vieläkin.
Jaketzu Jaketzu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #977  
Vanha 13.02.2018, 10:48

Hei kerroin tuossa jokin aika sitten omastani audi 1.8TFSI autosta ja öljynkulutuksesta. Teetin öljynkulutuksen mittauksen ja tulos oli yllättävät 1.42L/1000km jatkotoimen piteiksi männät ja kierotkanget onneksi auto oli merkkihuollettu aina ja ajallaan niin meni valmistusvirheenä "tehtaan" piikkiin minulle ei tullut muita kuluja kuin öljyt, öljysihti, tulpat öljysihti oli kuulema "rikki" ja tulpat olivat karstan peitossa vaikka 8tkm sitten vaihdettiin huollossa. Autolla ajettu nyt vajaa 500km öljynkulutus rempan jälkeen ja öljyä ei ole palkin mukaan kadonnut vielä yhtään. Toivottavasti tämä ongelma poistui tällä remontilla ja öljyinä sisällä 5w-40 magnatec ja 15tkm vaihtovälillä. Kuinkans nuo "sisäänajo" öljyt että milloin kannattaisi vaihtaa uudet öljyt? seuraavaan öljynvaihtoon olisi 6tkm (eivät nollanneet mmi:stä )ja seuraavan huoltoon 21tkm?
CED CED ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #978  
Vanha 13.02.2018, 12:01

Vaihda viimeistään tuohon 6tkm mennessä uudet öljyt ja suodatin, niin ei tarvitse murehtia. Ellei merkkihuollosta annettu parempia ohjeita?
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto > Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Avainsanat
tfsi, öljynkulutus


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 13:13


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 09:58.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.