banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto
Audiclub.fi etusivulle forum

Moottori ja voimansiirto Tekninen keskustelu moottoreista, niiden vaihdosta sekä voimansiirrosta.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #901  
Vanha 14.11.2017, 19:24

Uusilla öljyillä ei ole kuin muutama tuhat vasta takana, joten tuskin ominasuuksien heikkenemistä on kyse. Olisiko mitään vinkkiä heittää mistä tuota kulutusta voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan, että onko mahdollista pienennykselle? Vai täytyykö surutta siirtyä vahvempaan öljyyn..

Onneksi joillakin remontti tekee tehtävänsä ja pääsee tästä murheenkryynistä eroon.
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #902  
Vanha 14.11.2017, 19:41

Jos remontti on vasta tehty (niin kuin taisitkin sanoa) saattaa öljynkulutus vielä vähentyä tuosta kunhan on sisäänajo tehty.
Sami71 Sami71 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #903  
Vanha 01.12.2017, 20:27

Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #904  
Vanha 01.12.2017, 21:56

Kyllä kuuluu.
Teukka Teukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #905  
Vanha 02.12.2017, 09:42

B9:ssä lienee jo täysin eri kone jossa VOISI KUVITELLA että tämä olisi tässä kymmenen vuoden aikana osattu ottaa uudessa huomioon?
Mika__M Mika__M on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #906  
Vanha 02.12.2017, 10:25

On se varmaan otettu huomioon, kun se korjattiin jo edelliseen korimalliin.
Sami71 Sami71 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #907  
Vanha 02.12.2017, 10:25

No, sitten jää ostamatta
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #908  
Vanha 02.12.2017, 11:21

B8.5 on vika jo korjattu. Kuten tässäkin ketjussa on mainitty moneen kertaan.
Teukka Teukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #909  
Vanha 02.12.2017, 11:51

On mainittu. Ei se silti 100% totuus ole interwebsin perusteella ollut. Tosin tietty yksilöeroja varmasti tässäkin kohtaa on ja ne heijastuu suoraan aiempaan aiheuttaen huhuja jne.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #910  
Vanha 02.12.2017, 11:58

Eihän tuommosta kannata ostoslistalta poistaa jos korjaamisen hinta, nykyään jotain allekin 4000€ -vaan huomioidaan ostohinnassa -tällöinhän vielä lopputulos on parempi kuin mitä tuonikäisessä käytetyssä yleensä.
Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #911  
Vanha 02.12.2017, 18:22

On pitänyt kysyäkin, että mitä noi jakopään osat maksaa? Kiristin ja ketju ihan alkuperäisosana.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #912  
Vanha 02.12.2017, 18:42

Kopsasin itselleni talteen tuon kertomani tapauksen laskun ja siitä löytyy seuraavat omistajan maksettavasi jääneet osat jotka käsittääkseni ovat ne mitä jakopään remonttiin kuuluu -laskussa siis lukee että asiakas maksaa jakopään osat ja öljyn.:
Rail: 11,95€
ajoitusket 125€
kiristin 65,79€
Timing case 129,80
-lisäksi maksettavaksi jäi öljyt ja suodatin.
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #913  
Vanha 02.12.2017, 19:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami71 Näytä viesti
Tervehdys viisaat. Osaako ketään sanoa kuuluuko seuraavan mallinen audi tähän kuuluisaan öljynsyöjien heimoon. Audi A4 2,0 turbo vm. 2010 179 heppainen. Bensa/etanol koneinen
Muistan joskus lukeneeni että flexifuel 2.0tfsi olisi erilaiset männät kuin näissä mitkä kuluttavat öljyä. Ilmeisesti näin ei ole kun tuohon kysymykseen vastattiin myöntävästi?
Sammakko Sammakko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #914  
Vanha 05.12.2017, 12:07

Mitenkäs on ollut, jos ja kun porukka on teetättänyt jakopääremontin tuon remontin yhteydessä, niin onko vain osien hinta jäänyt itselle maksettavaksi vai onko työstäkin vemoitettu jotain? Olettaen siis, että öljynkulutus remontin maksaja on joku muu, kuin auton omistaja
Tero V. Tero V. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #915  
Vanha 05.12.2017, 12:56

Lainaus:
Jos öljysyöpöstä autosta löytyy täydellinen huoltohistoria niin moottori korjataan Audin piikkiin -tai ainakin vielä pari viikkoa sitten esimerkkinä eräs 2011 mallinen korjattiin, omistaja maksoi muutaman satasen jakopään osista ja öljyistä jotka viisasta vaihtaa työn yhteydessä.
Tuo tehtaan/maahantuojan/merkkihuollon vastaantulon määrä riippuu sitten ihan siitä keneltä sitä käy kysymässä, kuka kysyy ja miten kysyy. Todennäköisesti vastaantuloon vaikuttaa myös horoskooppimerkki sekä tietysti kuun asento.

100tkm ajettuun 2010 1.8tfsi A4:ään vastaantulo olisi ollut paikallisen merkkihuollon mukaan 70% kuluista, korjauskulut yhteensä 6000 euroa. Maksettavaa olisi siis jäänyt melkein 2000 euroa. Tässä tapauksessa kuitenkin "pilkkuvirhe" huoltodokumenteissa vapautti merkkihuollon kaikesta vastaantulolupauksista, joten korjaus teetettiin muualla.

Se että autoa ei ole huollettu merkkihuollossa ei ole ongelma, mutta silloin dokumentit huollosta tulee olla kattavat ja täydelliset. Jos auto on ostettu merkkiliikkeestä ja huollettu merkkihuollossa täsmällisesti huolto-ohjelman mukaan niin vastaantulo on ilmeisesti suurempi. Toki silloin niiden huoltojen yhdeydessä on jo maksettu aika paljon extraa siitä että saa vähän enemmän alennusta korjauksesta.
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #916  
Vanha 05.12.2017, 19:41

Kaava on suunnillen näin:
Yksikin ylitys huoltovälissä, ei vastaantuloja.
Jokaisesta huollosta pitää olla tosite öljystä, jos ei ole, ei vastaantuloja.
Minulta on historioita välillä kysytty ja kun kuitissa lukee oikea öljylaatu ( sama Castrol kuin mitä marmori käyttää) ei ongelmia ole tullut.
Mutta, kuten Tero kirjoitti, on tästäkin huolimatta vastaukset kirjavia. En tiedä voiko koneelle kirjailla asian monellakin tavalla, kun vastaukset tosiaan vaihtelee.
Kilometrit vaikuttaa myös vastaantuloon.
fallos1 fallos1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #917  
Vanha 06.12.2017, 10:04

Oma A6 2.0 tfsi-07 hörppi öljyä 1l/1000km. Kilsat oli jotain 170tkm. Eka vaihdoin huohottimen,ei vaikutusta. Sit vaa männänrenkaat vaihtoon ja öljynkulutus loppu. En jaksanu alkaa kokeilee eri öljyjä,koska se olis ollu pelkkää rahanhukkaa. Öljyrenkaat ihan kulutustavaraa näissä. Niin ja ölberit vaihdettu 15tkm välein uudesta asti.

Viimeksi muokannut fallos1 06.12.2017 18:26 Perustelu: Kirotusvire
jcarlson jcarlson on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #918  
Vanha 06.12.2017, 11:44

Flexifuel 2.0tfsi on erilaiset männät mutta öljyrenkaat on yhtä ongelmalliset kuin normiversioissakin.
jiipee- jiipee- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #919  
Vanha 07.12.2017, 23:27

Onko näin, että -07 A4 BWE moottorilla ei pitäisi olla vielä niin altis tuolle öljynsyönnille? Jakopäähän taitaa olla hihnalla ja jos joku muistais vielä vaihtovälin?
Dwarner Dwarner ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #920  
Vanha 08.12.2017, 00:14 Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Mulla ollut kaksi BWE:tä. Toinen 06 ja nykyinen 07. Molemmissa hävinnyt öljyä ehkä noin desi-kaksi per 10tkm (huom: 10 000km, ei siis tuhat). Kokeilin joskus, että noin pienen vajaan juomalasillisen kun kaatoi, niin oli taas täysissä. Edellisessä saattoi tosin olla turbo jo ehtookunnossa, kun imuputkeen kertyi mustaakultaa ja nykyisessä vähän tihkua venttiilikopan tiivisteessä. Tämä nykyinen menee välillä 5tkm ettei pinta hievahdakaan ja sitten jossain kohtaa menee se pieni määrä. Liittynee vissiin johonkin matka-ajoon, kun kone menee lämpimämmäksi. Josko se tuo hapertunut kumitiiviste silloin vähän päästää. Näiden perusteella uskallan kuitenkin sanoa, etteivät ainakaan mitattavasti syö, jos ei jokin paikka vuoda.
Jakopää taisi olla 90tkm. Alunperin se on kai 120tkm, mutta suomen maahantuoja tiputtanut suositusta karumpien olosuhteiden takia. Toiseen sen vaihdoin, kun arvelutti nyrkkipajan työnjälki. Nykyisessä ei ole tullut vielä eteen.

Viimeksi muokannut Dwarner 08.12.2017 00:32
icemii icemii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #921  
Vanha 08.12.2017, 08:20

Täällä kanssa -06 BWE jossa on 7500km öljynvaihtoväli ja tuolla määrällä jos on pelkkää maantietä isommilla kierroksilla saattaa tikun pinta värähtää, muuten ei. Sen vuoksi suht lyhyt vaihtoväli että sama öljy ei liian kauaa viihdy moottorissa ja olen ajatellut että jos koneessa on turbo ja ketjukäyttöisiä osia niin sitten lyhennän väliä alkuperäisestä (koskee muitakin merkkiä kun audia).
Natte Natte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #922  
Vanha 08.12.2017, 10:29

Muistanko väärin että ohjekirjassa hihnanvaihto 180 tkm. Mulla vaihdettu 126 ekan kerran.
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #923  
Vanha 08.12.2017, 10:41

Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.
protoni protoni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #924  
Vanha 08.12.2017, 10:53

Ilmeisesti Suomen haastavissa olosuhteissa suositus on vaihdella hihnaa 120 tkm välein huoltokirjan suosituksesta poiketen. Joissakin lähteissä on mainittu jopa 90 tkm vaihtoväli. Taitaa olla sama virsi liki kaikilla hihnavetosilla vageilla.
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #925  
Vanha 08.12.2017, 11:17

1.8TMPI kysyin Laakkoselta hihnanvaihtoväliä ja sanoivat siihen tehtaan määrittämän vaihtovälin olevan 180tkm. Tiedä sitten miten 2.0TFSI mutta luultavasti on sama kuin ohjekirjassa ja kaikkihan saavat suositella mitä lystäävät, eri asia tarvitseeko suosituksia noudattaa.
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #926  
Vanha 08.12.2017, 12:00

Vaihtoväli on 180tkm mutta joissain ohjeissa, joihinkin moottoreihin, lukee että hihna on tarkastettava joka huollossa 90tkm jälkeen.
Minä en ainakaan ota omalle vastuulle sitä, että 140tkm kohdalla huollossa sanotaan, että hihna ok ja seuraavana päivänä menee poikki.
Onneksi ikä tulee vastaan suurimmassa osassa ennen tuota kilometrirajaa.
Dwarner Dwarner ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #927  
Vanha 08.12.2017, 18:17

Eikös nuo 180tkm+ hihnan vaihtovälit ole niille öljykylvyssä oleville uudemmille koneille? Ainakin Jenkeissä nämä 1st gen TFSI:t on 75-90 tuhatta mailia vaihtovälillä.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #928  
Vanha 08.12.2017, 22:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
Hihnavetoinen TFSI kärsii jonkun verran myös öljynsyönnistä. B7 ja 4F koreissa olen törmännyt ihan mittavaankin kulutukseen. Mutta mittakaava on huomattavasti pienempi kuin ketjuvetoisissa.
Kaverin CDLA otti Castrolia n. litran tuhannella, nyt Shellillä pienempi mutta silti menee.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto > Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Avainsanat
tfsi, öljynkulutus


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 13:13


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 11:35.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.