banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt
Audiclub.fi etusivulle forum

Sisusta ja sähköt Kaikki elektroniikka, hifi, sisusta sekä ilmastointi sun muut varusteet.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Mika__M Mika__M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2701  
Vanha 09.05.2017, 10:25

Ihan simppeli ja tyhmä kysymys, oletko varmasti mennyt syöttämään koodia valinnalla 16-Security Access?

Itse nimittäin joskus silmät ristissä valinnut 11-Login ja se ei johda oikein mihinkään...

Mitään muuta koodia kuin tuo 31564 en ole nähnyt.
peeki peeki ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2702  
Vanha 09.05.2017, 18:33

Onnistuin aamulla pääsemään tuolla koodilla. En kuitenkaan ehtinyt ajaa autoa tasaiselle lattialle työpaikan sisälle mutta uusi yritys illalla. Poikkeavaa oli illan kokeiluun se että istuin auton sisällä ja sammutin auton; en avannut ovea välillä. Illalla koittaessa ovi oli kyllä kiinni mutta ei luonnollisesti käynnistettäessä sitä. Pitää koittaa kepillä painaa jarrua oven ollessa kiinni...
Mika__M Mika__M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2703  
Vanha 09.05.2017, 19:16

Oikea proseduuri taitaa mennä niin, että auto tasaiselle alustalle ja jätetään tyhjäkäynnille. Sitten avaat ikkunan ja vedät kaapelin siitä ulos. Annat auton käydä ja suljet oven. Sen jälkeen aloitat säätötoimenpiteet.

Auto käynnissä, kaikki ovet ja luukut kiinni, vain ikkuna auki. Jos avaat yhdenkin oven, niin kalibrointitouhut keskeytyy siihen ja homma alkaa alusta. Mutta ei siinä auton käynnistämisessä pitäisi mitään keppitemppuja tarvita, auto saa olla valmiiksi käynnissä ennenkuin läppäriä edes avataan.
peeki peeki ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2704  
Vanha 09.05.2017, 20:58

Uudestaan käyty yrittämässä.. Pääsen sisään koodilla. Homma kaatuu siihen kun tulee vikakoodi upper level exceeded tai time-juttu tai jtn muuta.. Ja auto ns normikorkeudessa menee joistain nurkista yli rajojen esim vas etunurkka 525mm jne. Minun arvio koko jutusta on tämä:
Oikea etupussi on vuotanut pitopaineventtiilistä: tämä korjattu..
Vuodon vuoksi kompura on joutunut käymään useasti--> ryynit märkiä, kompuran tuotto lopahtanut korkean käyntisyklin ja ryynien kastumisen vuoksi--->kondenssivettä järjestelmässä---> venttiililohko ei toimi; venttiilit jumittaa..
Yksi asia johtaa toiseen ja nythän laskiessa alustaa toinen puoli jää paaaljon ylemmäs kuin toinen; joka pyörä on eri korkeudessa.

Kompressorin korjaussarja on tilattu, venttiililohko pitää vielä tilata. Pitopaineventtiilit pitää testata etteivät ole jumissa (letkut irti pitopaineventtiilistä ja pitäisi laskea tiettyyn tasoon ts pussin sisälle jää 3.2 tai 3.5bar painetta..
spi222 spi222 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2705  
Vanha 10.05.2017, 11:24

Hei vaan kaikille. Eka viesti foorumille, vaikka on tullut stalkattua jo vuosia ja neljäs audi itsellä menossa.

Itse asiaan:
Tuli jälkiasennettua vakkari 4f A6:seen vuosimallia 2006 ja sain koodauttua sen toimimaan. Autossa on mmi 2g high ja mittaristossa värinäyttö, niin onnistuuko tähän vuosimalliin koodata vakkarin infot näkymään mittariston ajotietokoneen näytöllä eli näkyisi esim. asetettu nopeus? En googlella löytänyt tähän suoraa vastausta.

Tälläistä siis meinaan:

Viimeksi muokannut spi222 11.05.2017 07:31 Perustelu: Kuva lisätty
mikko.rautavuori@indfino. mikko.rautavuori@indfino. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2706  
Vanha 17.05.2017, 17:46 Kellään VCDS Tampereen/Kangasalan seudulla?

Olisko kellään Tampereen seudulla VCDS+piuhaa ja olisi halukas tulemaan herätteleen sähköistä pysäköintijarrua A6:sta Kangasalle? Mieluiten pian esim. huomenna 18.5.? Avusta voisi jotain pientä maksaakin kun ei ite viittis hankkia 400€:n piuhaa tätä varten. Auto siis sähköinen jarru päällä takajarrupalojen vaihdon jäljiltä, joten sillä ei voi ajaa testerin luo.
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2707  
Vanha 17.05.2017, 19:41

Oliskos jollain tietoa että saako VCDS:n oletus tallennuspaikan muutettua jotenkin, eli se mihin se tallentaa auto-scannit ja logit automaattisesti.
Ajatuksena olisi muuttaa se läppäristä niin että ne tallentuisi johonkin jaettuun kansioon ja voisi niitä sitten tarvittaessa tarkastella kotikoneella.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #2708  
Vanha 17.05.2017, 20:19

Olisko mitään jos virittelis jonkun kansion peilauksen tai automaattisen varmuuskopioinnin siihen jaettuun kansioon.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2709  
Vanha 17.05.2017, 20:25

Kai se toimis että luo Logs-nimisen pikakuvakkeen sinne VCDS-kansioon ja se kansio on oikeasti sitten jossain muualla, vaikkapa Dropbox-kansiossa.
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2710  
Vanha 17.05.2017, 20:29

Googlettelin tuota vielä ja 2014 ross-tech on vastannut että tuota on pyydetty mutta ei ole listalle menossa ihan heti.
Suositteli tekemään symbolic linkin, mutta tuntuu että ei se toimi tässä tapauksessa.
Pitää tuota varmuuskopiota kokeilla.
Google Driveen tuo olisi tarkoitus yhdistää.
e. Pitää tuota Jultsu_ ratkaisua kokeilla tuolla symbolic linkillä, ajattelin sen linkin ensin toisinpäin, mutta nyt mä hokasin.
KimmoL KimmoL ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2711  
Vanha 17.05.2017, 21:02

Testasin tuossa, asensin VCDS:n myös USB tikulle ja toimii sieltä+ logit tallentuu sinne. Mielenkiintoisempi testi oli, kun asensin VCDS:n myös koneeni OneDrive verkkolevylle. Ohjelma toimii myös sieltä ja tiedostot/logit päivittyivät myös OneDrive asemalle.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	VCDS asennus.jpg‎
Views:	148
Size:	72,3 Kt
ID:	53151  
Kuiders Kuiders ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2712  
Vanha 28.05.2017, 18:42

Pystyykö VCDS kanssa nollaamaan automaattivaihteiston? Koittanut etsiä, mutta tuloksetta.
horch horch on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2713  
Vanha 29.05.2017, 14:21

Eikö joitain laatikoita saanut nollattua jotenki että virta päälle puoleksi minuutiksi ja kaasu pohjaan tai jotain sinnepäin?
Mika__M Mika__M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2714  
Vanha 29.05.2017, 14:33

Automaattivaihteiston saa "nollattua" mutta tarkemmat ohjeet vaihtelevat laatikoittain. Kristallipalloni ei suostunut kertomaan minkä laatikon ohjeita tässä nyt kaivattiin?
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2715  
Vanha 29.05.2017, 23:38

Kerro vaikka 6HP19 askin nollaus, haluasin koittaa sitä jos olisi vaikutusta "ongelmaan".
Jotain virta päälle, kaasu pohjaan ohjeita löyty googlella, mutta niissä oli eroja niin paljon että en ainakaan vielä löytänyt oikeaa.
Mika__M Mika__M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2716  
Vanha 30.05.2017, 07:43

Saisiko sen sitten noilla ohjeilla? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Basic_Settings

Kaasupoljinta niissä painellaan, mutta noiden ohjeiden perusteella vaikuttaa että VCDS tarvitaan myös avuksi, pelkkä kaasun painelu ilman noita esitöitä ei ehkä tuota toivottuja tuloksia.
Samppa Samppa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2717  
Vanha 31.05.2017, 09:54

Olisiko kenelläkään tietoa miten saan C7 S6:sta nopeusvaroituksen koodattua pois? 120kmh tulee aina hälyytyys, tämä onnistuu poistaa koodaamalla mittaristo eri maa asetukseen. Olen tehnyt sen kerran kaverin volkkariin mutten löydä nyt sitä mistään.
jukkar jukkar ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2718  
Vanha 31.05.2017, 10:18

Eikös sen saa pois päältä ihan Infotainmentista... car -> järjestelmät-> kuljettajan avustus -> nopeusvaroitus
Samppa Samppa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2719  
Vanha 31.05.2017, 13:01

Se on eri varoitus joka on MMI:ssä. Tämä on koodattu mittariston maa-asetuksiin.

"Look at the third digit in the coding (Market version):

1 - "EU" 24 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
2 - "USA" 12 hour clock
3 - "Canada" 12 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters)
"The third digit in the code is the country code. The codes are:
4 - "UK" 24 hour clock (should result in odometer in miles)
5 - Japan
6 - Saudi Arabia
7 - Australia"

Viimeksi muokannut Samppa 31.05.2017 13:44
Kuiders Kuiders ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2720  
Vanha 31.05.2017, 17:34

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika__M Näytä viesti
Saisiko sen sitten noilla ohjeilla? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Basic_Settings

Kaasupoljinta niissä painellaan, mutta noiden ohjeiden perusteella vaikuttaa että VCDS tarvitaan myös avuksi, pelkkä kaasun painelu ilman noita esitöitä ei ehkä tuota toivottuja tuloksia.
Tuollaisen kuvan sain äsken. Niin tuosta käy laatikko selville? VCDS on tosiaan käytettävissä mikäli on sille tarvetta.
Mika__M Mika__M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2721  
Vanha 31.05.2017, 19:55

Eikös tuo nyt ole sitten 09L? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...drive_sequence

Ei taida olla tuolle lootalle mitään sen ihmeellisempää tehtävissä VCDS:n kanssa.

http://forums.ross-tech.com/showthre...-at-low-speeds

Tuolla toisaalta on mietintää, että ongelmista olisi joku tehtaan ohjeistus jossa ainakin päivitetään lootan softa versioon 0090. Näyttäisi sinullakin olevan vielä 0050. Toisaalta tuolla puhutaan myös jenkkien lootasta joten eihän tuo välttämättä edes päde eurooppalaisiin autoihin...
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2722  
Vanha 31.05.2017, 20:50

09l lootan arvoja ei pysty nollaamaan jos softa ei ole ajantasalla.. nerokasta? Eli softaus ja sit mukautusajo joka on yhtä persettä
Arpakuutio Arpakuutio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2723  
Vanha 02.06.2017, 11:45

A8 Audissa ABS yksiköllä koodi 01044 - Control module incorrectly coded 35-00--. Mitähän tämä yrittää kertoa?
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2724  
Vanha 02.06.2017, 12:35

No se kertoo, että ABS yksikkö väärin koodattu.

Tietämättä auton taustoja, kunnon vikakoodilistausta(ohjainyksikön tunnistetiedot) ja vuosimallia on vaikea sanoa, miksi siinä on koodaus väärin.
Arpakuutio Arpakuutio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2725  
Vanha 02.06.2017, 19:10

Tuontiauto. ABS-vika oli jo ostaessa. Katoin vcds:llä että koodi oli autoon sopiva. Auto herjaa myös ohjausakselin kulma-anturia. Ratti suorassa näyttää 0astetta niinkuin kuuluukin. Tämä vika mahdollista poistaa ja tulee käynnistäessä takaisin.
En tiedä onko ohjausyksikkö alkuperäinen.
Auto 2000 vuoden alkupuolelta. 2,5 TDi quattro.


Täytyy testailla viikonlopun aikana

Viimeksi muokannut Arpakuutio 02.06.2017 19:16
V3lmu V3lmu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2726  
Vanha 03.06.2017, 18:31

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja V3lmu Näytä viesti
Tähän hieman päivitystä. VCDS:n lisäksi hommattu Delphi DS150E + BMW:n 20pin adapteri + MB:n 32pin adapteri.
Update: Nykyisin asemapaikkana Oulun Ritaharju ja satunnaisia kertoja tulee käytyä Vieremällä :)
Yhteydenotot pysyvät samana: Yv/joni.piippo@luukku.com

Viimeksi muokannut V3lmu 03.06.2017 18:39
retro retro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2727  
Vanha 03.06.2017, 22:22

Miten pääsisi 4f a6:ssa muuttanaan etudlr:t palamaan sumareissa? Long coding ei aukea, tarvitaanko joku koodi? Kanada ei auta.

Sitten onko jollain tietoa saako sähköisen takakontin moottorien pysäytysherkkyyttä muutettua. Pitäisi vähän lisätä sitä arvoa, kun silloin tällöin tökkää eikä mene kiinni. Aina sama kohta ja sormella auttaminen estää jumit.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2728  
Vanha 03.06.2017, 22:29

Miltä ohjainpurkilta koitat tuota tehdä?
retro retro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2729  
Vanha 03.06.2017, 22:37

09 central electronics.
Arpakuutio Arpakuutio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2730  
Vanha 03.06.2017, 23:58

Navigation plus kadottanu koodauksen. Samoin oli tehnyt ABS yksikkö jonka sain koodattua.
Mistä löydän ohjeet koodaukseen. Rosstechin sivuilta en löytänyt ohjeita. 37-navigation ei avaa ohjeita niinkuin monilla muilla ohjainyksiköllä avautuu. Tarvis keksiä jostain login koodi ja softakoodi.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2731  
Vanha 04.06.2017, 05:51

Lainaus:
09 central electronics.
Löytyykö kanavalta 46 purkkia?
retro retro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2732  
Vanha 04.06.2017, 17:02

Löytyy.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2733  
Vanha 04.06.2017, 17:06

Katsopa sieltä sitten.
JarRaj JarRaj ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2734  
Vanha 06.06.2017, 15:43

Aamulla tapahtui hetkellinen "puutuminen" risteyksestä lähtiessä 70km ajon jälkeen. Normalisoitui kyllä heti. Auto oli päivän parkissa ja töistä lähtiessä moottorinvikavalo paloi taulussa. Kaikki toimi kuitenkin normaalisti. Muutaman kerran kokeilin käynnistää uudelleen, mutta valo ei sammunut. Löytyiskö joltakin apua vikakoodien lukuun Akaan lähiympäristöstä? Auto on siis A6 4f 3.0tdi quattro automaatti.
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2735  
Vanha 06.06.2017, 16:25

Vaatiiko Crafter login-koodia suuttimien ohjelmoinnissa?
Jos tarvii, niin mikä se mahtaa olla?
Osottautunut aika hankalaksi tuo Crafterin ja VCDS:n yhteistyö.
Koodi:
Address 91: LT3 Engine        Labels: 074-906-032.clb
   Part No SW: 074 906 032 BA    HW:             
   Component: R5 2,5L EDC 0401SG  5176  
   Revision: --H02---    Serial number: VWZDZ0F1006043
   Coding: 0003072
   Shop #: WSC 14500 205 65830
   VCID: 5293393FCDC6ECD105-8006
Vertti Vertti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2736  
Vanha 08.06.2017, 20:05

Mahtaisiko Turun seudulta löytyä jotakuta jolla olisi kaapeli ja olisi halukas auttamaan muutaman VCDS koodailuhomman kanssa?

Seuraavanlaatuisia keissejä olis kyseessä:
- Ovien automaattilukituksen(kun nopeus yli x km/h) poisto
- Turvavyön hälytyksen(ainakin ääni) disabloiminen
- Avaimien kaukosäätimien parittaminen keskuslukon kanssa

Potilas on profiilin mukainen A4 B7. Sikäli jos tuollaiset onnistuu koodailla niin tarjoan ilomielin pullakaffet ja/tai muutakin vaivan palkkaa mitä tuollaisten puuhastelu saattaisi vaatia...
Greenboy- Greenboy- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2737  
Vanha 08.06.2017, 21:17

Auto Q5 2ltid

Mitä kummaa tuo tarkoittaa?
Onko se se niinsanottu n75 vena?


Thursday,08,June,2017,21:12:15:14505
VCDS Version: Release 17.1.0 (x64) Running on Windows 7 x64
www.Ross-Tech.com

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 NH HW: 03L 906 022 B
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H01 9977
Software Coding: 01210023180F2920
Work Shop Code: WSC 03057 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022NH A01008 (AU48)
ROD: EV_ECM20TDI03L906022JT.rod
VCID: 78C7AB9BC3EBE281F7-802C
1 Fault Found:

5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275)
P1016 00 [039] - Open Circuit
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 247049 km
Date: 2017.06.08
Time: 21:10:04

Engine speed: 851.50 /min
Normed load value: 34.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 28 °C
Intake air temperature: 18 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.520 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 851.5 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Accelerator position: 0.00 %
Ambient air pressure: 1008 hPa
Ambient temperature: 15.0 °C
Air mass: specified value: 278.8 mg/stroke
Intake air temperature: 18.9 °C


Readiness: 0 0 0 0 1
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2738  
Vanha 08.06.2017, 22:04

Ei ole N75, vaan N275 niinkuin testeri sanoi, löytyy ilmanpuhdistimen läheisyydestä, onko ilmansuodatin vaihdettu hetki sitten? Jos liitin jäänyt vain auki.
Tuo venttiili kun aukeaa, ilmansuodattimen läpi vedetään ilmaa konehuoneesta, eli lämmintä ilmaa, oliskos ilma vielä ollut johdettu pakosarjan ohi, sellainen läppä ilmanputsarikotelon pohjassa.
Greenboy- Greenboy- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2739  
Vanha 09.06.2017, 08:10

Ei ole vaidettu mutta turpo vaihdon yhteydessä varmaan ollu irroitettuna niin pitänee tarkistaa tuo että kaikki liittimet on kii kytkettu suodatinlaatikkoon.

Kiitoksia tarkennuksesta.

Syy selvis, liitin oli pohjasta irti.

Viimeksi muokannut Greenboy- 09.06.2017 14:00 Perustelu: Syy selvis
Rampe Rampe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2740  
Vanha 17.06.2017, 09:14

Oisko Forssan seudulla ketään koodaamaan needle sweep päälle ja takalasinpyyhkijän automaatti toiminto pakilla pois ?
ilyx ilyx ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2741  
Vanha 19.06.2017, 08:26

Ongelmia V8 -92 moottorin vikakoodien lukemisessa. Käytössä Vag-Com 311, Win XP, sininen USB kiinakaapeli + 2x2 adapteri.

Kuvan mukaisesti liittimet vasemmalta oikealle:
1. Supply. Ei tule jännitettä lainkaan, diagnostiikkasulake ehjä. Otin jännitteen 2x2 adapterille suoraan akusta.
2. Automaattilaatikko. K- ja L-linjat, molemmissa +12V, yhteys Vag-Comilla onnistuu.
3. Mittaristo. Pelkkä L-pinni? +12V tulee, mutta yhteys Vag-Comilla ei onnistu.
4. ECU. K-pinni, ei tule jännitettä missään tilanteissa. Vastus maahan muistaakseni noin 45kohm. Ei yhteyttä Vag-Comilla.
5. Ilmastointi. K-pinni, +12V. Yhteys Vag-Comilla onnistuu.

Onko ideoita mitä lähteä kokeilemaan seuraavaksi? Käsittääkseni tuohon ecun pinniin pitäisi kuitenkin tulla +12V?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20170618_122432.jpg‎
Views:	106
Size:	164,4 Kt
ID:	53582  
Gogg Gogg ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2742  
Vanha 20.06.2017, 10:35

Moro, onkos kellään Päijät-Hämeen seudulla tai lähistöllä VCDS sydeemejä jotta vois tarkastella vähän meikäläisen A4 B7 3.0 TDI:tä?

Pitäisi ainakin herättää vakkarin viiksi elämään ja ehkä katsoa vähän moottorin elämää notta voisi nukkua yönsä rauhassa :)
markniss markniss ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2743  
Vanha 20.06.2017, 12:05

Pohjanmaa/Vaasa+100km alueelta ketään ohjelmoimaan aux in käyttöön Audi concert 2+ soittimeen. Auto on A4 B7 2008. Helppo homma on, ohjeetkin mulla tässä mutta VCDS puuttuu.. Korvausta vastaan tietysti!
retro retro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2744  
Vanha 06.07.2017, 22:28

4F Allroadissa kun luistoneston vaihtoehdot ovat päällä tai offroad, niin saisiko ABS-boksista kooodailtua tuon kuvittelemaan olevan normaali A6 ja antaisi ottaa ESP:n kokonaan pois?
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2745  
Vanha 06.07.2017, 22:51

Ei vissiin saa, pitäs laittaa normi kutosen softa sisään jotenki..

Viimeksi muokannut Killeri 06.07.2017 22:53 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
speed and power speed and power ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2746  
Vanha 06.07.2017, 23:11

Täällä nyykaapin suunnalla olis piuha ainaski, jos et lähempää löydä markniss.

Viimeksi muokannut speed and power 06.07.2017 23:15 Perustelu: ...
mika245 mika245 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2747  
Vanha 15.07.2017, 13:32

Helou. Onnistuisko joltain ohjelmoida led päivävalot Audi A6 3.0tdi -04 kulkineeseen/onko mahdollista? Entinen omistaja päivitellyt etuvaloja (oliskos s6), "0" asennossa palavat led päiväajovalot ei herjaa mitään, ja kun kääntää vaikka automaatille niin herjaa "side light/daytime running light" molemmilta puolilta... Originaalit ilmeisesti pelkillä parkkipolttimoilla.

Viimeksi muokannut okkim 15.07.2017 14:18 Perustelu: "Profiilin kulkineet" vaihtuu ajan saatossa.
V3lmu V3lmu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2748  
Vanha 15.07.2017, 17:43

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja V3lmu Näytä viesti
Update: Nykyisin asemapaikkana Oulun Ritaharju ja satunnaisia kertoja tulee käytyä Vieremällä :)
Yhteydenotot pysyvät samana: Yv/joni.piippo@luukku.com
Update: Yhteydenotot nykyisin: Yv / joni.piippo.1991@gmail.com :)
James Potkukelkka James Potkukelkka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2749  
Vanha 25.07.2017, 10:24

Tervehdys, erittäin ärsyttävä ominaisuus A5:ssa (vm 2014). Moottorin ollessa käynnissä ja kuskin oven avautuessa alkaa hirveä varoitusäänen pimputus. Saako tuon jotenkin kytkettyä pois päältä? Infotainmentin asetuksista en löytänyt apua.
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2750  
Vanha 25.07.2017, 10:28

Muuta lääkettä ei ole toistaiseksi löytynyt, kun kertaluonteinen mykistys pyyhinviiksen ok/reset-nappia yhesti tai kahesti painamalla.
James Potkukelkka James Potkukelkka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2751  
Vanha 26.07.2017, 13:22

Noniin, kahdella napin painalluksellahan se hälytys kuittaantuu, kiitos. On muuten perin typerä keksintö. Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki tuon suunnittelijalle.
jopi jopi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2752  
Vanha 26.07.2017, 15:10 koodailua

oisko ketään kajaanista joka vois koodata a6 - 05 3.0tdi uudet suuttimet toimintaan?
mopar340 mopar340 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2753  
Vanha 07.08.2017, 10:21

Moro löytyykö Kokkolan suunnilta osaavaa henkilöä A6 -12 ilma alustan madallukseen??
Toki jonkinlainen sovittu korvaus hyvästä työstä :)
Kuiders Kuiders ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2754  
Vanha 15.08.2017, 13:35

A4 B7 1.8Tq - 06. Pystyykö kyseiseen autoon koodaamaan siten, että ajovalopesurit käytössä vain sillon kun katkasija siinä asennossa, että voi käyttää pitkiävaloja? Kyseisessä autossa ei siis ole DRL-valoja.
osammy osammy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2755  
Vanha 12.09.2017, 12:05

Jos jollain tarvetta Pohjanmaan suunnalla koodien lukemiseen tai koodailuihin, niin minulta löytyy nyt VCDS Hex-V2. Voi laittaa yv. tai sähköposti.
pjoottor pjoottor ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2756  
Vanha 16.09.2017, 13:01

Osaakos joku suoriltaa sanoa mistä johtuu että en pääse engine puolella tuohon coding 2 valikkoon? Siinä oli ensin semmonen login nappula mitä painon ja laitoin koodin mikä olikin ilmeisesti väärin ja nyt se on harmaana ja siinä tosiaan lukee tuo coding eikä login? Pitäisi saada jälkiasennettu vakkari aktivoitua sieltä.
VeeKasi VeeKasi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2757  
Vanha 16.09.2017, 13:48

Hello! Tämä keskustelu on kai joskus käyty jo..mutta onkohan näistä ns. kapulamallin testereistä mihinkään? Vai onko läppäri+VCDS-softa se ainut oikea vaihtoehto jos haluaa oikeaa vikadataa? tämmönen kompakti kapula ois vaan näppärä kun kulkis aina mukana vaikka hanskalokerossa..

tämmöstä siis tarkotan:

http://www.obd2tool.com/goods-508-DM...r+KM+Tool.html
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2758  
Vanha 17.09.2017, 05:01

Kyllahan tuommosella kapulalla moottorin koodit lukee, mutta antaa tosiaan vain ne yleismalliset koodit joita saa sitten googletella etta mita ne meinaa. Minulla oli aikanaan VAG405 lukija jolla kylla paristakin B6:sta moottorin koodit sai ulos. En viittakymppia enempaa kylla mistaan tuommosesta kapulasta maksaisi. VCDS+tietokone on se paras tyokalu.
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2759  
Vanha 18.09.2017, 09:10

Ja tietokoneeksikin käy joku halpa windows-tabletti, niin ei tarvitse raahata tiiliskiveä mukana.
marklain marklain ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2760  
Vanha 21.09.2017, 19:18

Olisko Salossa kellään VCDS:ää? Pitäisi kuitata tuo airbag vikakoodi.
vesmur vesmur ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2761  
Vanha 28.09.2017, 21:16

Minulla on ongelma, että yhdellä määrätyllä tietokoneella AI-USB+CAN antaa virhettä (-99) failure to communicate. Kaapeli toimii samassa autossa toisella tietokoneella, mutta ongelmallisella Lenovon Yoga460 läppärillä ongelma toistuu toisessakin kokeilemassani autoissa.

Ongelmaläppärilläkin Options -> Test onnistuu liki 100 % varmuudella, mutta skannauksen aloituksen jälkeen muutamassa sekunnissa operaatio tyssää ja tuo (-99) tulee ruutuun. VCDS:n sekä USB-ajurien poistaminen ja uudelleen asentaminen ei vaikuta. Palomuurit on otettu pois päältä testien ajaksi.

Onko kokemuksia vastaavasta ja mikä avuksi?
Jimi555 Jimi555 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2762  
Vanha 01.10.2017, 23:00

Olisiko Turun seudulla halukasta vcds omistajaa koodaamaan auxin ja muutaman muun asian B7:aan, vaivanpalkkaa vastaan?
nahkiss nahkiss ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2763  
Vanha 03.10.2017, 17:19

Toinen Turkulainen tässä kaipailee samaa, eli cd-vaihtaja päälle concert II mankkaan auxia varten. C5 alla. Vaivanpalkka toki ja tarvittaessa voi lähteä kauemmaskin V-S:n lähettyvillä.
aajii aajii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2764  
Vanha 05.11.2017, 10:32

Kellään kokemusta VCDS.stä macillä?

Itsellä siis win10pro bootcampin kautta macbook pro late 2013.lla ja ongelmana, että VCDS ei osaa tunnistaa kaapelia oikein.
Kone kyllä löytää kaapelin, mutta ajurit eivät pelaa. Olen yrittänyt päivittää ajurit, mutta tuloksetta.
Kaikki muut usb-laitteet toimii windows puolella ja kaapelikin on aito.

Ideoita..?
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2765  
Vanha 05.11.2017, 10:59

Käyttänyt jo 5 vuotta VCDS:ää virtualboxin kautta macissä. Mikä johto tarkalleen? Voisin suositella tota virtualboxia, tietoturvallisempi ja nopeampi käyttää kaikin puolin.
aajii aajii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2766  
Vanha 05.11.2017, 20:23

Jos en nyt ihan väärin muista niin AI-USB+CAN-kaapeli.
Ei jaksaisi alkaa vaihtamaan kun ainut missä käytän windows puolta on maxxecun mtune ja tuo vcds.

En ole perehtynyt virtualboxiin, mutta jos win-puoli käynnistyy bootcampilla n.3 sekunnissa ja loput toiminnot niin nopeasti kun kerkeää klikkailla niin tuskin minun kevyessä käytössä kovin isoa eroa on.
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2767  
Vanha 05.11.2017, 22:04

Tuo AI-USB+CAN ei toimi niillä ross-techin ajureilla mitkä vcds asentaa, päivittäessä pitää muistaa ottaa ruksi pois ajurien päivityksestä.
Tässä samassa viestiketjussa on tuota ongelmaa ratkottu ennenkin, haulla löytyy varmaan, on linkit ajureihin yms.
Käytännössä pitää nuo AI-ajurit vain asentaa uudelleen.
aajii aajii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2768  
Vanha 06.11.2017, 11:29

Jännä kun alunperin windows-pohjalla olevilla koneilla tuo kaapeli on toiminut suoraan ilman sen kummallisempia asetuksia.
Täytyy tarkistaa ajurit niin jos se sillä lähtisi pelaamaan.

e: latasin aiusb.exe:n ja homma pelaa. Kiitokset vinkistä!

Viimeksi muokannut aajii 06.11.2017 19:46
nufan nufan ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2769  
Vanha 06.11.2017, 21:33

Tästä on varmaan ennenkin ollut keskustelua, mutta mistä johtuu, että omasta vcds:stä puuttuu long coding kohta. 05 4F auto ja kaapeli on kuukauden vanha hex v2 3vin versio.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2770  
Vanha 07.11.2017, 06:38

Puuttuu miltä ohjainlaitteelta?
nufan nufan ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2771  
Vanha 07.11.2017, 07:53

Instrumen cluster 17, mut mikäli oikein ymmärsin, niin se long coding näkyy vasta vm 2008 eteenpäin.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2772  
Vanha 07.11.2017, 09:11

Kyllä, täysin mahdollista tuolle ohjainlaitteelle. Sen olemassaolo on siis ohjainlaitekohtaista.
icemii icemii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2773  
Vanha 17.11.2017, 10:12

Mistä valikosta säädetään vcds:llä A4 B7 lampunpesurien viivettä?
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2774  
Vanha 17.11.2017, 12:24

Veikataan/arvataan/muistellaan 09-central electric ja sieltä Long Coding
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2775  
Vanha 17.11.2017, 13:18

VCDS-kyssäri, liittyen B8 3.0Tdi CAPA -moottorin/vaihteiston tukikumien tsekkaamiseen/toimintaan/toimimattomuuteen (mounting). Ongelma on siis auton runkoon tulevat värinät:

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=19
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2776  
Vanha 17.11.2017, 14:00

Lainaus:
Veikataan/arvataan/muistellaan 09-central electric ja sieltä Long Coding
Ei ole B7:ssa vielä minkään valtakunnan long codingia tai sen helperiä.
Lainaus:
Mistä valikosta säädetään vcds:llä A4 B7 lampunpesurien viivettä?
En ole kyllä alkuunkaan varma saako sitä säädettyä, jos saa niin keskuselektroniikan alla adaptaatioissa voisi olla. Samasta paikasta saa ainakin sopeutettua lampunpesurit päälle tai pois.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...onics_(8EC/8ED)
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2777  
Vanha 20.11.2017, 12:15

Onko tuossa kaapelin rekisteröinnissä ollu ongelmia lähiaikoina? Tuli ostettua muutama kuukausi sitten aito HEX-V2 10 vin lisenssillä ja tuosta rekisteröinnistä ei myyjä maininnut mitään. Nyt vaan ilmoitti että pitää suorittaa rekisteröinti että käyttöä voi jatkaa.

Rekisteröinti tehty mutta yli 24h jo kulunut eikä ole tullut minkään sortin vahvistus koodia sähköpostiin...
Kalle Kalle ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2778  
Vanha 22.11.2017, 13:23

Onnistuukohan 8J TT:n S-Tronic aka DSG askia ohjelmoida VCDS:llä sellaiseksi ettei ns. tippi-tilassa vaihda itsestään isommalle vaan hakkaa vaikka rajoitinta vasten. Varsin ärsyttävä ominaisuus, tulee tehtyä tuplavaihtoja usein kun auto päättääkin että vaihdanpa kuitenkin. Jotkut softaajat lupaavat ainakin tämän tehdä ns dsg-softan yhteydessä, mietin olisiko se ihan codingia muuttamalla tehtävissä..

Ainakin C5 korisen 2.7 bitin tippiaski onnistui ja myös samankorinen RS6 tuli koodattua.
jarskii- jarskii- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2779  
Vanha 07.12.2017, 19:29

Käytiin loggaamassa maf-arvoja omasta kulkineesta ( A4 B5 1.8T AJL ) ja nyt olis excel-tiedostona tuo mutta miten tuon tiedoston sais jotenki järjelliseen muotoon? voin olla väärässä mutta olisinko ollu jostain lukevinani että tätä varten olisi olemassa joku ohjelma?

Viimeksi muokannut Killeri 07.12.2017 19:53 Perustelu: Tarkennettu profiilin kulkine.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2780  
Vanha 07.12.2017, 19:50

Kyllä on: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52781
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2781  
Vanha 07.12.2017, 23:05

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalle Näytä viesti
Onnistuukohan 8J TT:n S-Tronic aka DSG askia ohjelmoida VCDS:llä sellaiseksi ettei ns. tippi-tilassa vaihda itsestään isommalle vaan hakkaa vaikka rajoitinta vasten. Varsin ärsyttävä ominaisuus, tulee tehtyä tuplavaihtoja usein kun auto päättääkin että vaihdanpa kuitenkin. Jotkut softaajat lupaavat ainakin tämän tehdä ns dsg-softan yhteydessä, mietin olisiko se ihan codingia muuttamalla tehtävissä..

Ainakin C5 korisen 2.7 bitin tippiaski onnistui ja myös samankorinen RS6 tuli koodattua.
Ei onnistu
Kalle Kalle ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2782  
Vanha 11.12.2017, 03:21

Ookkoo, tarkoitatko pelkästään ettei VCDS:llä onnistu vai ettei onnistu millään?

Viimeksi muokannut Killeri 11.12.2017 07:23 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Sisusta ja sähköt > VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Avainsanat
vag-com, vagcom, vcds


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 07:34.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.