banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel
Audiclub.fi etusivulle forum

Diesel Puristussytytteiseen moottoritekniikkaan liittyvät kysymykset

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #301  
Vanha 16.07.2017, 09:59

Tuolta ilmoituksesta löytyy ihan osanumerot, joita voi verrata vanhoista suuttimista löytyviin osanumeroihin. Nuo kyllä kävät BMK -koneeseen.

Toimitusaika noissa on yleensä noin 2 viikkoa, ellei myyjän kanssa saa sovittua jotain pikatoimitusta (DHL express tms.).
jopi jopi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #302  
Vanha 17.07.2017, 12:25

pitääköhän tonne eps germanylle laittaa toi pantti raha nyt erikseen ennen kun laittaavat suuttimet tulemaa ku ei nyt oikeen saanu tosta saksast google kääntäjäl selvää?

bitte den Pfandbetrag wie in der Artikelbeschreibung per Paypal oder Vorkasse
auch unbedingt mitberechnen, damit wir Ihnen das Teil zusenden können.

Den Pfandbetrag erstatten wir Ihnen nach Eingang des Altteils natürlich wieder.
Das Altteil muss komplett sein und äußerlich nicht Beschädigt etc.


Bitte bei der Rücksendung unbedingt Rechnungskopie mitsenden und Bankdaten
hinterlegen, damit wir zuordnen können von wem das Teil kommt.

tollanen viesti siet tuli ku tilasin?
villho villho ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #303  
Vanha 17.07.2017, 12:49

Jos panttimaksu ei sisältynyt siihen ostosummaan, etkä ole panttia vielä tosiaan maksanut, niin ymmärtääkseni haluavat tietää, että maksatko tuon pantin Paypalilla vai etukäteismaksulla (pankkisiirto), koska ennen panttimaksun suorittamista eivät lähetä osia.

Oletan, että jos valitset Paypalin, niin heiltä tulee Paypalin kautta sinulle pyyntö maksaa pantti (tämä on se helpoin, nopein ja turvallisin tapa, koska ainoastaan tarvitsee käydä kuittaamassa tuo maksu Paypalissa) tai jos etukäteismaksun, niin saat tilisiirtoa varten tarvittavat tiedot (turvattomin ja hitain tapa maksaa).

Ja kommentoivat vielä, että pantti palautetaan, kun ovat vastaanottaneet vanhat osat, joiden pitää olla täydelliset ja jotka eivät saa olla ulkoisesti vaurioituneet.

Jos haluat jatkaa saksalla ja käyttää Paypalia, niin itse vastaisin jotain tällaista:
Lainaus:
Ich möchte den Pfandbetrag per Paypal bezahlen. Sie können mir die Zahlungsanforderung mit meinem Paypal Benutzernamen senden: <ja tähän sinun Paypal-käyttäjätunnuksesi>
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #304  
Vanha 17.07.2017, 12:51

Tuolta tilasin https://m.autodoc.fi/
jopi jopi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #305  
Vanha 17.07.2017, 13:45

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viesti
Jos panttimaksu ei sisältynyt siihen ostosummaan, etkä ole panttia vielä tosiaan maksanut, niin ymmärtääkseni haluavat tietää, että maksatko tuon pantin Paypalilla vai etukäteismaksulla (pankkisiirto), koska ennen panttimaksun suorittamista eivät lähetä osia.

Oletan, että jos valitset Paypalin, niin heiltä tulee Paypalin kautta sinulle pyyntö maksaa pantti (tämä on se helpoin, nopein ja turvallisin tapa, koska ainoastaan tarvitsee käydä kuittaamassa tuo maksu Paypalissa) tai jos etukäteismaksun, niin saat tilisiirtoa varten tarvittavat tiedot (turvattomin ja hitain tapa maksaa).

Ja kommentoivat vielä, että pantti palautetaan, kun ovat vastaanottaneet vanhat osat, joiden pitää olla täydelliset ja jotka eivät saa olla ulkoisesti vaurioituneet.

Jos haluat jatkaa saksalla ja käyttää Paypalia, niin itse vastaisin jotain tällaista:
kiitos paljon! tuolta paypalista toi panttimaksu pyyntö tosiaan löytyi jospa ne nyt lähtis tulemaan
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #306  
Vanha 20.07.2017, 17:49

Onko jossain vinkkejä suuttimien vaihtoon? Tarviaako paineet päästää järjestelmästä pihalle jotenkin, ennen kuin avaa suuttimien liitoksia? Lähteekö muoviset paluuletkut kuinka ehjänä irti? Tai tarviaako itse suuttimien kaivamiseen kolostaan mitään erikoistyökaluja? Jotain muuta huomioitavaa ennenkuin hommaan ryhtyy? Ja onko järkevää samaan hengenvetoon vaihtaa polttonesteen suodatin?
Tommi[FIN] Tommi[FIN] ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #307  
Vanha 21.07.2017, 11:31

Ei tarvitse päästää suuttimilta paineita pois, repsikanpuolelta ilmanputsari ja kuskinpuolelta paisarin kun siirtää edestä pois saa ne vaihdeltua ihan hyvin. Paluu linjat irtoaa kun ottaa siitä päästä kiinni ja nostaa sen ''hatun'' ylös (n.1cm) sen jälkeen varovasti ottaa kiinni molemmin puolin letkuista ja nostaa irti. Takaisin laitossa kannattaa uusiin laittaa hieman jotain liukastetta että saat ne helposti pohjaan. Varaa asennukseen uusiin suuttimiin uudet kupariprikat ja o-renkaat. Suutin saattaa olla kiinni siinä määrin että tarvitsee vetovasaraa, suuttimen kierre on M14x1.5. Huomioi kumminko päin lukitusrauta on suuttimessa kun otat niitä pois, suutin muutenkin kannattaa painaa käsin ensin pohjaan ja sen jälkeen vasta kiristellä mutterit.
Tässä vielä youtuben maailmasta video irroitukseen ja kiinnitykseen: Klick

Polttoainesuodatin ja öljyt kannattaa vaihtaa samalla. Öljyn sekaan kun varmastikkin on päätynyt dieseliä.
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #308  
Vanha 21.07.2017, 12:21

Tommilta tulikin hyvät ohjeet. Lisäyksenä sen verran, että 4. sylinterin paluulinjaan pääsee huonosti käsiksi ellei pura imuputkea pois tieltä, ainakin A4 B7:ssa.
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #309  
Vanha 21.07.2017, 21:42

Kiitos selventävistä ohjeista ja video valaisi hyvin työvaiheet. Onko muuten motonetissä tai biltemassa vetovasaraa ja sopivaa kierresovitetta jos ja kun sellaista työssä tarvitsee? Tai mistä Tampereen seudulta sellaisen löytää, ajatuksissa oli huomenna vaihdella. Oli kyllä kohtalaisen hinnakkaat nuo o-renkaat marmorilla, sen 16e kpl joten sai kyllä jäädä hyllyyn.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #310  
Vanha 22.07.2017, 10:25

Varsinkin kun muualta saa 0,30€ kappale :D Osta kuitekin uuden venakopantiivisteet mistä suutin menee läpi. Vituttaa sitten taas irroittaa suuttimia kun alkavat hikoilemaan.

Viimeksi muokannut Gismo2 22.07.2017 10:27 Perustelu: typo
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #311  
Vanha 22.07.2017, 10:34

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MSalmi Näytä viesti
Tuolta tilasin https://m.autodoc.fi/
Joudutko maksamaan lähetys kulut itse palautus suuttimille?
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #312  
Vanha 22.07.2017, 10:49

Joo ostinkin nuo tiivisteet, jotta ei tarvitsisi tehdä toiseen kertaan. Eiköhän sen joudu itse maksamaan, ei ainakaan paketin mukana tullut mitään takaisin lähetys ohjetta.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #313  
Vanha 23.07.2017, 19:59

Joskus tilasin "briteistä" uudet kunnostetut imusarjat jotka kuitenkin tuli puolasta. Pantin maksoin ja ihmettelin mitenköhän tämä takaisin lähetys toimii kun en saanut mitään ohjeita vaikka kyselin. Viikko osien saapumisen jälkeen perus DHL tyyliin soitti jamppa että olisin oven takana ja paketti pitäisi lähtee. Sanoin että tuleppa huomenna uudestaan kun en ole kotona :D Hauskaa olisi ollut jos ei olisi vielä kerenny osia vaihtaa. Pistä postia ja kysy jotta saat panttirahasi takaisin. Itse suosin aina niitä jotka myy samaan hintaan uusia suuttimia mutta ei edes ota vanhoja takaisin.
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #314  
Vanha 26.07.2017, 12:51

Laitoin minäkin nyt sitten uudet ruutat tilaukseen autodocilta. Eli lisäksi tarvitsee ne venakopan päälle tulevat tiivistekannet. Kuinka onnistuneesti olette saaneet ne muoviletkut irti ehjinä suuttimien päältä, vai onko todennäköisesti viisasta tilata jo valmiiksi uudet? Työkaluiksi kai varattava liukuvasara ja semmonen kalu millä saa tiivistepinnat puhtaaksi kannesta. Tarviiko suuttimien painikepalikat uusia samalla, vai voiko käyttää vanhoja?
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #315  
Vanha 26.07.2017, 17:22

Voi käyttää vanhoja. Kiristys sitten sen 10nm
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #316  
Vanha 28.07.2017, 06:03

Jahas suuttimet vaiheltu, mutta auto ei lähteny käyntiin. Koitettiin ilmata virtoja päälle rumppaamalla ja vcds engine moduulista basic settings kanavalta 35 ajaa pumppua joku 7 kertaa. Ei vaan hörähdä käyntiin, melkein sahas jo akun loppuun. Mitähän vielä keksisi?
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #317  
Vanha 28.07.2017, 10:35

Onko suodatin vaihdettu? Jos sitä ei ole esitäytetty, saattaa startissa mennä todella pitkään. Näkyykö korkeapaineliitoksissa vuotoja? Nouseeko railipaine startin aikana VCDS:llä seurattuna? Antaako vikakoodeja?
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #318  
Vanha 28.07.2017, 14:53

En vaihtanut suodatinta vielä, meni ilta pitkälle ja koitin käyntiin pelkiltään suuttimien vaihdon jälkeen. Ei näy vuotoja. Uutena vikakoodina antaa p0104 mass air flow Sensor intermitten, aikaisemmin olleet koodit p1195 fuel pressure regulator valve, p1282 valve for fuel metering, p0401 egr system ja 6 pytyn hehku pimeänä
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #319  
Vanha 28.07.2017, 15:15

Ja high fuel pressure (actual) pysyy 0 startatessakin.
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #320  
Vanha 28.07.2017, 16:18

Ota paineanturi irti ja kokeile startata, menee ns default arvolla ja suihkuttaa herkemmin ainetta
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #321  
Vanha 28.07.2017, 17:03

Jos ottaa raililta piuhan irti ei ruiskuta yhtään mitään. Jos raili paine ei nouse lähelle 300bar niin ei aloita ruiskutusta ollenkaan. Oiskohan railipaine anturin johto saanut kipeetä. Ite mitä noita laittanut niin lähtenyt viimeistään toisella yrittämällä mutta järjestelmä on kyllä ilmattu ensin.
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #322  
Vanha 28.07.2017, 17:11

Pystyykö tuon ilmaamaan jotenkin manuaalisesti? Tyyliin suuttimelta liitos irti ja pyörittää pumppua?
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #323  
Vanha 28.07.2017, 18:00

Paine anturin liitin ja näkyvillä olevat johdot näyttäs olevan ehjiä, voikohan sen jotenkin kätevästi mitata tai muuten varmistaa, onko siinä jotain hämärää?
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #324  
Vanha 28.07.2017, 19:10

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gismo2 Näytä viesti
Jos ottaa raililta piuhan irti ei ruiskuta yhtään mitään. Jos raili paine ei nouse lähelle 300bar niin ei aloita ruiskutusta ollenkaan. Oiskohan railipaine anturin johto saanut kipeetä. Ite mitä noita laittanut niin lähtenyt viimeistään toisella yrittämällä mutta järjestelmä on kyllä ilmattu ensin.
200bar riittää. Ideana tässä on se että kun ottaa tuon railpaineanturin johdon irti niin auto menee ns vikatilaan ja toimii esiasetetuilla painearvoilla. Suuttimia kun ei auota ennen 200bar. Nyt kun piuha on irti niin ecu alkaa avaamaan suuttimia ja on mahdollista että käynnistyis herkemmin.
Hookoo Hookoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #325  
Vanha 28.07.2017, 21:11

Tuli vaihdettua itsekin 3.0TDI-leiriin ja ilmeisesti heti vuotavalla suuttimella olevaan yksilöön kun ajon päälle rupea sauhuttamaan tyhjäkäynnillä kun tarpeeksi kauan antaa käydä.

Suutinten arvot olivat seuraavat;

Kanava 072: -62 -16 -6 cyl 1 -0,42 mg
Kanava 073: -36 -10 -2 cyl 2 -0,42 mg
Kanava 074: -34 -4 -2 cyl 3 0.00 mg
Kanava 075: -26 -2 -4 cyl 4 0.28 mg
Kanava 076: -34 -4 -6 cyl 5 0.33 mg
Kanava 077: -20 -6 -2 cyl 6 0.24 mg

Selviääkö tuon ykköspytyn suuttimella toistaiseksi?
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #326  
Vanha 28.07.2017, 21:46

Kyllä noi kaikki on huonoja kun yli -20 pakkasella
Hookoo Hookoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #327  
Vanha 28.07.2017, 23:22

On ne varmaankin, mutta eikös se ollu joku -45 se raja? Ei tarvi paljon katsastusta yrittää ku niin sauhuaa :D

Mitä kaikkea tuonne muuten kannattaa uusia samalla kun noita vaihtaa tai korjauttaa?
Täällä paikallinen dieselhuoltaja tekee n. 100€/suutin huollon niin olisi hyvä tietää mitä siihen tarvii lisäksi kun suuttimet käyttää irti.
Pitääkö huollettuja suuttimia koodata mitenkään kun pysyisivät koodeiltaan yms. samoina auton näkökannalta?
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #328  
Vanha 29.07.2017, 08:30

Tiivisteet nyt varmaan ainakin, 3kpl / suutin. Alin on kuparinen, keskimmäinen ja ylin taasen kumisia, marmorilla oli muistaakseni ainakin ylin kohtuu kallis. Ja samalla varmaan sitten nuo kovin mainitut tiivistekannet.
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #329  
Vanha 29.07.2017, 17:55

Auto saatiin käyntiin, ja sit huomattiin että yksi paluuletku liitin ilmeisti vuotaa tai uusi tiiviste ollu huono. Mistähän saa uudet paluuletkut? Onkohan kalliit marmorilla? Onko olemassa jotain väliaikaista kikkaa millä liitoksen saisi pitämään?
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #330  
Vanha 29.07.2017, 20:12

Letkut esim ebay tarvike 150€, oem n. 450€
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #331  
Vanha 30.07.2017, 11:58

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
200bar riittää. Ideana tässä on se että kun ottaa tuon railpaineanturin johdon irti niin auto menee ns vikatilaan ja toimii esiasetetuilla painearvoilla. Suuttimia kun ei auota ennen 200bar. Nyt kun piuha on irti niin ecu alkaa avaamaan suuttimia ja on mahdollista että käynnistyis herkemmin.
Siis jos piuha on irti niin saat sahata apuvirralla vaikka startin hajalle ja auto ei käynnisty. Jos ecu ei saa raili anturilta mitään tietoa tai paine jää alle pyydetyn niin suihkutusta ei aloiteta. Omalle kohdalle ei ainakaan vielä yhtäkään ole sattunut mikä menisi "vika" tilaa ja käynnistyisi tai edes yrittäisi kun anturi irti. Vai olenka tyhmä enkä ymmärrä pointtiasi.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #332  
Vanha 30.07.2017, 12:00

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MSalmi Näytä viesti
Auto saatiin käyntiin, ja sit huomattiin että yksi paluuletku liitin ilmeisti vuotaa tai uusi tiiviste ollu huono. Mistähän saa uudet paluuletkut? Onkohan kalliit marmorilla? Onko olemassa jotain väliaikaista kikkaa millä liitoksen saisi pitämään?
Kokeile uutta o-rengasta tai sitten tosiaan kokonaan uusi sarja. Muutamassa tapauksessa ollut niin että itse liitin mennyt niin ihmeen haperoksi että vaikka nätisti ottanut irti on liitin murentunut?!?
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #333  
Vanha 30.07.2017, 12:07

2 sek vieterillä käyntiin ilman railpaineanturia.. ihmeellistä vai mitä?http://cloud.tapatalk.com/s/597da1d4...730_120623.mp4

Tällä konstilla saa auton käyntiin jos paine jää oikeasti vajaaksi esim huonon pumpun takia, en tiedä avaisko ilmalukkoa paremmin kun aukoo suuttimia..

Viimeksi muokannut tarzi90 30.07.2017 12:16
Hookoo Hookoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #334  
Vanha 30.07.2017, 17:47

Onkos tässä nyt toimiva resepti remonttiin poislukien itse suuttimet:

- WHT000884, O-rengas 16,2 x 1,5, 6 kpl
- 059130119 / WHT007480, O-rengas 2,8 x 1,5, 6 kpl
- 059130519, tiivisterengas 7,7 x 1,5, 6 kpl
- 059130216C, kiinnityslevy / tiivistetaso, 6 kpl
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #335  
Vanha 30.07.2017, 18:19

Vaikuttaisi auto toimivan paremmin, tarkemmin kun otti silmän käteen niin olihan se poistoputken pikku tiiviste rikki. Vanhasta suuttimesta paremman näköinen tilalle ja vuoto loppui. Käyntiin laitettiin siten, että paineanturi oli irti ja samalla kun starttia pyöritti niin avasin ykköspytyn suuttimen putkea ja kun ilmat hävis suutin kiinni ja hörähti käyntiin. Nyt uusilla suuttimilla tehnyt sen, että ravistaa käynnistyksen jälkeen hetken ja taasaantuu sitten normaaliksi. Täytynee seuraavaksi keskittyä noihin muihin polttoaine puolen vikakoodeihin jos ne nyt uusilla suuttimilla vaikuttaisi asiaan? Vai onko jotain, mikä muu voisi tuon käynnistys ravistuksen aiheuttaa?

Viimeksi muokannut MSalmi 30.07.2017 18:46
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #336  
Vanha 30.07.2017, 18:44

Ilman railipainetietoa mennään vakiokartalla, ja kone kyllä käy. Taas jos railin päässä olevan paineensäätöventtiilin liittimen nappaa irti, ei paine nouse yli 60 bar.
Hookoo Hookoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #337  
Vanha 30.07.2017, 20:59

Jos tilaa uusia suuttimia, sisältävätkö nuo suuttimet nuo kaikki uudet tiivisteet?
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #338  
Vanha 31.07.2017, 10:20

Yleensä tulee molemmat o-renkaat (suuttimen varsi ja paluulinja) ja se kupari tiiviste. Mutta suosittelen tarkistamaan.
MSalmi MSalmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #339  
Vanha 31.07.2017, 11:29

Autodoc:lta tilatuissa suuttimissa tuli paluulinjan o-rengas ja kuparinen prikka mukana, muttei varren o-rengasta.
Keke67 Keke67 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #340  
Vanha 31.07.2017, 17:26

Finjectorin suuttimissa ei tullut varren o-rengasta mutta muut tuli. Marmorilla kaikista kallein on se paluulinjan, olikohan 16€ hujakoilla jos en hirveästi valehtele. Varren 6€ ehkä ja kupari 7-8€.
Hexa` Hexa` ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #341  
Vanha 31.07.2017, 23:07

http://m.ebay.com/itm/BOSCH-Einsprit...=1815356298002

Tuolta tilasin viikko sitten, kuparitiiviste ja paluulinjan o-rengas löytyy mutta suuttimen varren o-rengasta eikä tulolinjan tiivistettä ei ollut
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #342  
Vanha 01.08.2017, 08:51

Mitä tiivistettä meinaat tulolinjan tiivisteellä? Onkohan meikällä jäänyt joku huomaamatta. Perjantaiksi pitäisi saada kaikki haalittua, kun iski laiskuus ja meinasin kuitenkin viedä pajalle vaihtoon.
Hexa` Hexa` ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #343  
Vanha 01.08.2017, 13:38

Ei siihen tulevaan linjaan tiivistettä tulekkaan, etkan kuva oli vähän harhaanjohtava. Eli varren o-rengas ja venttiilikopan tiivistetaso puuttuu noista
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #344  
Vanha 05.08.2017, 13:55

Eilen vaihdatin omaani boschin tehdaskorjatut suuttimet. Nyt tuo tekee sitä, että kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen käy hetken ikään kuin vajailla pytyillä. Onko tässä nyt kyse vielä auton tottumattomuudesta uusiin ruuttiin, vai onko jotain mennyt asennuksessa pieleen? Koodaukset näytti olevan oikein, kaikki korjausarvot vielä tasan 0,0 mikrosekuntia. Tuosta alkuhytkymisestä kun selvitään, niin hyvin käy eikä näytä tulevan putkistakaan yhtään mitään ulos. Ei vikakoodeja.
mulk mulk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #345  
Vanha 05.08.2017, 22:54

Yks hehku huono.
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #346  
Vanha 05.08.2017, 23:04

Se tuli itellekin ekana mieleen, mutta ovat noin 1,5 vuotta vanhoja, eikä ennen suuttimien vaihtoa ollut vastaavaa ongelmaa. Täytynee seuraavaksi tarkistaa rail-paineen nousu startin yhteydessä. Tyhjäkäynnillä näytti kyllä olevan just pyynnissä. Täytynee jatkaa tästä jossain toisessa ketjussa, kun ei luulisi noissa suuttimissakaan nyt vian olevan. Teki muuten samaa hytkyttämistä lämpimälläkin koneella.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #347  
Vanha 06.08.2017, 16:03

ETRALTA saatte kupari tiivisteet sekä varren että paluulinjan o-renkaat ja hintaa jokaiselle alle euron. Tai about sitä luokkaa
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #348  
Vanha 06.08.2017, 16:04

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja b7567 Näytä viesti
Eilen vaihdatin omaani boschin tehdaskorjatut suuttimet. Nyt tuo tekee sitä, että kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen käy hetken ikään kuin vajailla pytyillä. Onko tässä nyt kyse vielä auton tottumattomuudesta uusiin ruuttiin, vai onko jotain mennyt asennuksessa pieleen? Koodaukset näytti olevan oikein, kaikki korjausarvot vielä tasan 0,0 mikrosekuntia. Tuosta alkuhytkymisestä kun selvitään, niin hyvin käy eikä näytä tulevan putkistakaan yhtään mitään ulos. Ei vikakoodeja.
oletko varma että ovat boschin tehdas korjatut. Kun ei bosch näitä korjaa. Ainakaan suomen Bosch servise eikä saksan. Ellei tilanne ole sitten viimevuoden muuttunut.
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #349  
Vanha 06.08.2017, 17:06

Tarkalleenottaen nämä: https://m.autodoc.fi/bosch/694599 ja vanhat kelpaa vaihdossa.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #350  
Vanha 07.08.2017, 16:16

Tuohon hintaan pitäisi kyllä olla ihan brand new. En tuosta kyllä saanut selvää että olisi mitenkään korjatut\huolletut.
b7567 b7567 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #351  
Vanha 07.08.2017, 16:37

Boschin paketeissahan nuo tuli, hologrammitarrat ja kaikki. Sillä ajattelin korjatuiksi, kun eräs suutin mitä tarkastelin, niin rungossa näytti olevan rusehtavaa tahraa.
Keke67 Keke67 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #352  
Vanha 08.08.2017, 12:52

Eiköhän noi ole ihan bräniköitä.
Hookoo Hookoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #353  
Vanha 11.08.2017, 14:00

Pari kysymystä vielä ennen remonttia.
- Mikä on sylinterien järjestys keulasta päin katsottuna että osaa oikean suuttimen ohjelmoida?
- Ohjelmoidaanko suuttimet ennen käynnistysyritystä?
- Pitikö ilmailla järjestelmää jotenkin?


Huomasin tuossa kun EPS-Germanyn suuttimia tarkastelin että näissähän on nuo paluupuolenkin o-renkaat.
https://drive.google.com/file/d/0B7R...ZPNk1PVmM/view
https://drive.google.com/file/d/0B7R...hWSGJwZDg/view
Eikös näistä nuo pitänyt puuttua? Hyvä jos ovat lisänneet nuo vakioksi näihin kunnostettuihin.

Viimeksi muokannut Hookoo 11.08.2017 19:55
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #354  
Vanha 11.08.2017, 22:24

Apparin puolen keulassa nro 1, lähimpänä kuskia nro 6. Koodaus ennen käynnistystä. Ilmausta ei tarvii
Noname Noname ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #355  
Vanha 18.10.2017, 09:42

Osaako kukaan sanoa, passaako nuo suuttimet mun autoon?
Audi a6 2006 3.0tdi quattro bmk

https://m.ebay.de/itm/Einspritzd-se-...-/161022519088

Viimeksi muokannut Killeri 18.10.2017 17:46 Perustelu: Allekirjotukset turhia täällä.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #356  
Vanha 18.10.2017, 12:04

Ab loppuinen pitäs käydä kyllä. Nuo vaan taitaa vaatia vaihdossa samanlaista koodia suuttimille. Kato mitä sun suuttimis lukee
Aatumann Aatumann ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #357  
Vanha 18.10.2017, 19:06

Tilasin juurikin nuo suuttimet bkn koneiseen. Hieman huonolla kokemuksella. Itse tilaus tuli ajallaan viikossa. Suuttimet paikalleen, suodattimen vaihto, koodaus ja konetta pestessä meni noin 5h. Auto lähti käyntiin kävi hetken hyvin sitten rupesi savuttamaan rankasti harmaata kolinan kera. Kolmospyttyyn takaisin ehjin vanha suutin ja harmaan savutus loppu mutta epätasainen tyhjäkäynti jäi, kierroksilla pelasi hienosti.
Ajoin 800km tarkistin korjausarvot 4 pytyllä - 24ms 6 pytyllä - 18ms ja edelleen tyhjäkäynnillä vapinaa. Niiden tilalle laitoin vanhat ja tyhjäkäynti tasaantui. Reklamoin eps-germanylle vastasivat että laittaa reklamaatiolapun kanssa tulemaan Saksaan.
klahti klahti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #358  
Vanha 20.10.2017, 14:07

BMK, 350tkm ajettu
VCDS arvot:
072 10 18 6
073 16 10 10
074 12 16 0
075 -16 -6 0
076 18 22 10
077 16 22 10

Onko tuo tulkittava niin, että 4. vuotaa ja muut tukkoisia?
Öljyn määrä ei ainakaan vähene, ennemmin saattaa lisääntyä.
Valkoista haikua saattaapi olla tyhjäkäynnillä ja vähän haiskahtaa silloin oudolle.
Käy kyllä tasaisesti ja vetää ok. Käynnistyy helposti. Tosin oli kuulevinani tökkäsynki, kun oli seissyt vain pari minuuttia ennen uudellenkäynnistystä. Startti on jo uusittu ennakoivasti.

4. uusiksi ja puhdistusainetta tankkiin? Vai onko kuitenkin syytä uusia kaikki? Ei ole ainakaan huoltokirjaan merkitty aiempaa suutinremppaa.

Viimeksi muokannut klahti 20.10.2017 14:28
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #359  
Vanha 20.10.2017, 15:06

Periaatteessa jos ei öljy lisäänny ja auto toimi ok, niin turha tehdä mitään.
Jos taas ajattelee niin että autolla ajaa vielä toiset 100 tai 200tkm, niin ei se huoltotoimenpiteenä ole hullumpi että laittaa kaikki uusiksi. Suuttimien kaikki viat ei näy noissa arvoissa.
maneesi maneesi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #360  
Vanha 20.10.2017, 18:50

Eikös se niin mene, että arvoista ei välttis näe jos suutin nokottaa palotilaan?
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #361  
Vanha 21.10.2017, 10:40

Kyllähän se tässä ketjussa on aika moneen kertaan mainittu.
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #362  
Vanha 21.10.2017, 23:43

Klahti: vaihda vaan 4 suutin, varmasti vuotava suutin kannattaa aina vaihtaa. Mäntä kun on jo sit vähän työläämpi..

Mullakin pitkästi plussalla kaikki mut auto toimii ok
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #363  
Vanha 23.10.2017, 20:16

tarzi90 mistä päättelit että juuri 4 suutin on se joka vuotaa sylinteriin? -16 on ihan hyväksyttävä arvo. Ja kun tuppaa uusilla aidoillakin suuttimilla oleen tuota luokkaa arvot. Kun noista arvoista edelleenkään näe sitä vuotaako suutin sylinteriin silloin kuin ei pitäisi.
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #364  
Vanha 23.10.2017, 20:46

Uudemmat asb ja ccwa koneet ei taida ikinä vetää miinukselle, aina plussalle. Sen verran tullut tietoon mäntäsulamisia juurikin suuttimien takia niin en lähtis kokeileen mihin ne vuotaa. Varsinkaan kun yhden suuttimen vaihto ei ole kovinkaan kallista vrt muihin käyttökuluihin.

Tuossa autossa kun on haikuoiretta niin lähtisin tuosta yhdestä suuttimesta liikkeelle mikä vuotaa 'johonkin'

Viimeksi muokannut Killeri 23.10.2017 21:07 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Noname Noname ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #365  
Vanha 06.12.2017, 20:46

Moi.
Osaako kukaan vinkata mistä 059130277AB uudet suuttimet edullisimmin.
Mielellään uudet ei kunnostetut.
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #366  
Vanha 07.12.2017, 19:49

Noniin, nyt löytyy sitten vastauksia tuohon suutin ongelmiin ja ehkä apujakin jonkin verran jos on samanlaisia ongelmia kuin minulla aiemmin mainittuna.

Eli Saksasta tulleet suuttimet jotka toimivat vähän aikaa eivät olleen aivan sitä mitä piti olla. 4/6 suuttimista vuoti ja säädöt olivat aivan perseelleen. Tuossa juttelin Kuopion Dieselin kaverin kanssa ja sanoi että en ole ainoa jolla ollut samoja ongelmia. Ilmeisesti osa saksasta tulleista suuttimista vain uudelleen kasataan vanhoilla osilla ja jos tietyt toleranssit täyttyvät, osat lähetetään asiakkaille.

Näin kävi myöskin minun tapauksessa jossa juurikin tuo 4 suutinta falskasi sekä eivät olleet edes oikein säädetty. Tästä oppineena suosittelen tarkistamaan suuttimet jotka tulevat muualta aika kriittisesti varsinkin jos hinta on matala. Hyvä puoli oli että saksan firmalta neuvoja kysyttäessä sanoivat että reklamaatiolla onnistuu, mutta huonon puolena taas että suuttimet olisi pitänyt irroittaa ja lähettää saksaan joss olisi mennyt x määrä aikaa ja sitten tehneet vasta päätöksen miten tekevät. Ja autohan olisi luonnollisesti seisonut tämän aikaa.
TDIfreak TDIfreak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #367  
Vanha 09.12.2017, 11:45

Oliko tuo firma Kuopion Auto-Diesel?
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #368  
Vanha 09.12.2017, 11:55

Kyllä oli, muistin firman nimen väärin näköjään.

Lisänä vielä että aiemmin turbiinin humppaukseksi luultu seilaus hävisi kokonaan myös suuttimien kunnostuksen myötä. Samoin pieni röhiminen tyhjäkäynnissä.
-Tontsa- -Tontsa- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #369  
Vanha 11.12.2017, 00:46

Latte, ymmärsinkö oikein että tämä Kuopion Auto-Diesel teki jotain niille sun EPS-Germanylta hankkimiin suuttimiin ja sai auton pelaamaan?

Mielestäni koko tämä huollettujen suuttimien myyminen on hyvin hyvin kyseenalaista puuhaa. Valtuutettu Bosch huoltoliikkeen kaveri (Linnus-Auto Kokkola) sanoi minulle että ei näitä suuttimia voi huoltaa kun ei näihin suuttimiin saa osia ja jos joku muu väittää jotain muuta, se puhuu paskaa. Tässä ketjussa nyt ollaan hyvin huomattu millaisia ongelmia porukalla on niiden huollettujen kanssa ollut että pitää varmaan jopa paikkaansa ainakin osittain. Ja kuten Lattellekkin oltiin sanottu Kuopiosta, kasattu todennäköisesti vanhoilla osilla.

Toisaalta, kolmossivun videossa turkin poika sujuvasti vaihtaa uuden suutinkärjen suuttimeen ja savutusongelma on tipotiessään. Vaihtaa siis kärjen mitä ei ole saatavilla? Tässä videossa myös hienosti osoitetaan, että ei siihen vuodon toteamiseen tarvita 50 000€ boschin testipenkkiä välttämättä. Itse aion tehdä omiin suuttimiin vastaavan testin ensi viikolla paikallisen traktorimiehen kotiverstaan penkissä jolla päästään n. 250bar paineeseen.

Onko olemassa lukijoiden joukossa yhtään pitempiaikaista positiivista kokemusta huolletuista suuttimista että auto on pelannut hyvin?

Lisäksi Suomen maasta löytyy tälläinen "commonrail pelle peloton" joka ei edusta boschia ja jopa hän sanoi samaa että osia jotka sieltä menee ei saa, mutta epäili että kiinassa niitä jo värkkäillään. Esim. suutinkärjelle on oma varaosanumero. Jos jollain on suutin kädessä niin siitä näkee sen ja vois koittaa googlata sitä. Esimerkiksi antoi vw crafterin suutinkärjen numeron F00VX40014.

Lisäksi ihmettelen autodocin tai autonvaraosat24.fi (käytännössä sama lafka) myymiä uusia suuttimia että onko ne oikeasti uusia vai mitä ne on? Vaihto-osa sarakeella ei ole kumpaakaan mainintaa, kyllä tai ei. Tämä silloin mielestäni tarkoittaa että uutta alkuperäistä osaa ollaan myymässä. Mutta sitten kuitenkin halutaan vanhat ruutat vaihdossa takasinpäin? Mitä mitä, mielestäni vähän haiskahtaa? Tästäkin keskustelin Linnus-Auton kaverin kanssa ja hän sanoi että näiden kanssa pitää olla hyvin tarkkana. Sen verran monella boschin kurssilla on tullut istuttua että eräälläkin näistä oli vierekkäin ulkonäöllisesti kaksi täysin identtistä bosch suutinta pahvilaatikkoa myöten. Erotuksena että toinen oli aito ja toinen piraatti mikä hajoaa puolen vuoden kuluessa. Ei me harrastajat kyllä helpolla päästä ku kaikki vaan koittaa viedä meiltä rahat keinoja kaihtamatta. Aamen =).

Loppukaneettina mainittakoon, että olen laittanut pari päivää sitten Bosch maahantuojalle sähköpostia missä esitin kaksi pääkysymystä, saako näihin suuttimiin osia ja onko autodocin suuttimet aitoja. Katsotaan mitä saadaan vastaukseksi vai saadaanko mitään.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #370  
Vanha 11.12.2017, 07:58

Vaihto-osa vaaditaan, koska Bosch kunnostaa ne vanhat ja myy uusina ulos. Runko käytetään vanhaa, liikkuvat uutta.

Se ettei Boschilta saa osia, ei tarkoita ettei osia olisi saatavilla. Samaan tapaan kuin ahtimiin saa tarvikeosia, vaikka ahtimien valmistajat eivät niitä toimita. Kestoikä ja laatu on sitten toinen asia. Toki jostain se Bosch ne osansa ostaa.

Viimeksi muokannut pulla 11.12.2017 13:13
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #371  
Vanha 11.12.2017, 12:47

Osia tulee saataville jos on tarpeeksi isot markkinat. Boschia ei muiden kunnostukset kiinnosta, joten he ei muille tarjoa osia ilmeisesti.
Näitä kunnostettuja suuttimia kauppaavat voi hyvinkin teettää omia osia tarpeisiinsa, kun osien kopiointi ei ole kiellettyä.

Aikoinaan ei pumppusuuttimia kukaan korjannut, eikä niihin saanut kärkiä. Nykyään ihan normihommaa vaihdella niihinkin kärkiä. Runkoa ja siinä olevaa elektroniikkaa ei välttämättä löydy osana.
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #372  
Vanha 11.12.2017, 17:05

Kyllä juurikin näin Tontsa. EPS-Germanylta tulleet suuttimet olivat ns. korjattuja vaikka oli vain kasattu vanhoilla osilla, hieman kiillotettu ja laitettu menemään.

Ja suuttimia korjataan, Bosch itsessään ei osia tee mutta esim. italiasta(olikohan finral tai joku) neuloja suuttimiin saa ja ilmeisesti ovat toimineen hyvinkin.

Mitä tulee ''uusiin'' suuttimiin niin juttelin tuossa tämän Kuopion auto-dieselin kaverin kanssa ja sanoi että suurin osa näistä on vanhoja runkoja johon on laitettu uudet romut sisään. Faktaa tästä ei ole joten aika kuulopuheiden perusteella olen.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #373  
Vanha 11.12.2017, 18:44

No Firad Italiassa tekee kärjen kuin kärjen melkeinpä. Aikoinaan olisivat tehneet semmosen kärjen kun halus, mutta olis pitäny erä ostaa ja hinta oli korkeampi kun "hihnatavaralla"
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #374  
Vanha 11.12.2017, 19:48

Jaa, Firadikos se olikin :D No mutta kuitenkin, toiminut ilmeisesti hyvin kun ei ole vielä kukaan niistä käynyt reklamoimassa joten oletan että toimivat sen verran kuin pitääkin. Suuttimethan eivät koskaan ole absoluuttisesti pitävät vaan antavat aina vähän läpi.

Tähän auttaa venttiilin vaihto joka päästää paineen pois railista. Ilmeisesti vanhan mallinen paineventtiili ei päästä kaikkea pihalle ja jättää sisälle aina 50-60 baaria ja tästä johtuen se puskee vähän ainetta sylinteriin. Uusi taasen päästää paineet pois jolloin ainettakaan ei nolla baareilla pääse suuttimista fuskaamaan.

Olivat tämän kuulemma paikan päällä pajalla kokeilleet ja todenneet useammalla autolla.
-Tontsa- -Tontsa- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #375  
Vanha 11.12.2017, 22:39

Soittelin tänään uudelleen tonne Linnusautoon ja asioita selvisi hieman lisää. Heidän kauttaan on mahdollista ostaa niin uutta kuin tehdaskorjattuakin suutinta. Hintaero naurettava, korjattu 390€ ja kokonaan uusi 425€. Tehdaskorjatun jos ostaa niin vanhat pitää lähettää vaihdossa. Kokonaan uusiin ei tarvitse. Nyt puhutaan siis suuttimesta 0445115078 joka on autodocissakin se kalliimpi vaihtoehto. Mulla on nuo versiot omassa kulkineessa (ASB). Tietenkin ne kalliimmat prkl ku muuten nää on niin halpoja =).

Sitten kysyin että mitä niillä vanhoilla tehdään tai mikä on tehdaskorjattu suutin jos kerran osia ei saa? No asiahan on näin että tottahan toki boschilla itsellään on tehtaalla mitä vaan osia mutta niitä ei anneta edes valtuutetulle huoltoliikkeelle. Kuulemma suuttimen kun purkaa niin siellä on sisällä porauksia ja muita muotoiluja joilla pyritään vaikuttamaan sumun muotoon ja silloin kun suutin puretaan on takaisinpäin kasatessa kohdistaminen hyvin haasteellista. Bosch ei ilmeisesti halua ottaa mitään riskejä laaduun suhteen eikä näin ollen myy osia ulos vaan hoitavat homman itse. Tästä voisi ehkä päätellä, että autodocin myymät suuttimet on noita tehdaskorjattuja kun vanhat halutaan vaihdossa. Tehdaskorjatusta suuttimesta ei kuulemma näe mitenkään ulospäin että osa on korjattu eikä uusi. Kaikki hilppeet on uusia. Piezosuutin sisältää äärimmäisen vähän mitään sähköä ja nekin osat on kuitenkin myös uusia tehdaskorjatussa suuttimessa. Vaihdossa tulleiden runkojen hylkäysraja on myös hyvin kriittinen. Hylkytapauksessa kuitenkin rungot on aina pois piraattimarkkinoilta, tämäkin on varmaan mietitty. Uudemmissa autoissa kuulemma tämä piezotekniikka on jätetty kokonaan pois ja käytetään jälleen elektromagneettisia suuttimia. Tälläsiä tietoja sieltä tippui.

Ainiin, maahantuojakin vastasi lähettämääni mailiin kiittämällä yhteydenotosta ja lähettämällä linkin mistä voi etsiä lähimmän jälleenmyyjän joka auttaa sinua kysymyksissäsi. Että näin.

Tiedätkö Latte tarkemmin mitä niille sun ruutille vielä tehtiin että rupes pelaamaan?
Rampe Rampe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #376  
Vanha 12.12.2017, 08:40

Onko kellään kokemuksia näistä?

https://www.ebay.de/itm/Einspritzdus...s=aid%3D111001
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #377  
Vanha 12.12.2017, 17:28

Penkitettiin kaikki kuusi ja säädöt laitettiin kohdilleen. Neljään uusittiin neulat ja kahteen muuhun ''hiottiin''. Noiden jälkeen eivät penkissä enää saaneet suuttimia fuskaamaan.
-Tontsa- -Tontsa- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #378  
Vanha 12.12.2017, 19:46

Paljonkas tuli kustannuksia?

Viimeksi muokannut Killeri 12.12.2017 21:50 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Latte Latte ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #379  
Vanha 12.12.2017, 21:09

845e ja rapiat, periaattessa jos olisin ollut viisas niin olisin vanhat suuttimet käyttänyt tuolla ja selvinyt todennäköisesti halvemmalla, mutta ajattelin luottaa saksaan ja tämän siitä sai..
klahti klahti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #380  
Vanha 13.12.2017, 09:40

Omaan vehkeeseen (BMK) olen suuttimia katsellut ja Boschin katalogi antaa suuttimelle tuon numeron 0445115078 (317€ autonvaraosat24.fi) mutta katalogin viereisessä sarakkeessa on 0986435358 (230€+pantti 60€) . Tuon jälkimmäisen otsikossa lukee exchange ja kierrätysnuolet eli tuohon koodin sisältynee se vanhojen palautus.
https://ru.bosch-automotive.com/en/r...ogs/catalogs_1
Catalog "Diesel Fuel Injection 2012/2013"
Mutta en tuosta oikein saanut selkoa onko jompikumpi tai molemmat kierrätettyä tavaraa vai kumpikin uutta suutinta.

Bosch eXchange/ alkuperäiset Bosch-tehdasvaihto-osat
▶ Kunnostustyöt tehdään vain sertifioiduissa Bosch-yksiköissä
Alkuperäisvarustukseen tehdyt uudistukset otetaan huomioon kunnostusprosessissa
▶ Kuluvat osat korvataan 100 %, samoin kaikki kriittiset osat
▶ Varaosina käytetään vain alkuperäisiä Bosch-varaosia
100% toimivuuden tarkastus kaikille kunnostetuille komponenteille
Ympäristöystävällinen, koska CO2-päästöt laskevat ja raaka-aine-resursseja säästetään

Osanneeko kauppiaskaan sitten kertoa oikeasti, että onko tuote alkuperäinen vai piraatti lienee sitten vielä oma tarinansa.
Gismo2 Gismo2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #381  
Vanha 15.12.2017, 17:37

Tietääkseni vieläkään Bosch ei toimita eikä korjaa kyseisiä suuttimia. Tästä puhuin joskus aikaisemmin ja suomen bochin kanta oli edelleen sama lokakuussa 2017. Omaan korvaan kuullostaa aidot boch korjatut kusetukselta mutta jos jollain tietoa miten saksassa tai muualla niin vois hiettää ilmoille tietoa. Siis kyse nimen omaan noista bmk koneiden piazo suuttimista.
mäggäri mäggäri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #382  
Vanha 16.12.2017, 13:29

Olisiko jollain nakkaa nuo polttoaineen painelukemat startilla pyörittäessä/startatessa, sekä käynnin aikana?

Auto-com:lla pajalla 320bar dieselin paine, tulisiko Audi A4 ASB startata jo?




Murtovarkaat tölvivät autoa muutenkin, en tiedä mitä hauskoja jekkuja keksineet, ettei auto starttaa. Mm. ne kilvet lähti.
tarzi90 tarzi90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #383  
Vanha 16.12.2017, 21:31

N 200 bar käynnistyy.

Tyhjäkäynnillä n 260bar, max sit pitkästi yli 1000bar
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel > 3.0 TDI suuttimet


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
3.0 tdi 165 kw tai 3.0 tdi 171 kw mikä ero? CEMDOGAN Diesel 2 06.05.2010 22:43


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:29.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.