banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Turbot
Audiclub.fi etusivulle forum

Turbot Kaikki imupuolen ylipaineistamiseen liittyvä keskustelu.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #601  
Vanha 02.12.2017, 16:37

K03 RS6 pakosiivellä ja billettikompuralla sekä avarretulla kotelolla lykkäs jonnekin 260hv nurkille. Toi on varmaan aika lailla maksimi, mitä 03- lähtöisestä paketista voi saada irti. Oli toki cooleri, pakosarja,downpipe ja putki kunnossa.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #602  
Vanha 02.12.2017, 17:29

Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #603  
Vanha 02.12.2017, 18:24

Niin en minä pelkästään viilaa vaan aattelin tehä työstökeskukselle ohjelman joka sitten käy kanavat läpi toki viimeistelyyn pittää käyttää muutakin.
Niinhän nuo poijat ottaa 1.6 vaparista yhellä kaasarillakin 180hp. Vaatii vaan aikaa ja osaamista. Olikos kellään niitä mittoja.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #604  
Vanha 02.12.2017, 19:46

Ottaa ja ottaa. Siinä vaparissa ei vaan ole sitä kuristinta imu ja pakopuolella. Kyllä näitä 1.8T koneita on siihen malliin jo täälläkin tehty, että resepti on tiedossa. Vakioahdin ei anna toivomaasi tehoa, vaikka miten viilaisit kanavaa ja vaihtaisi nokkaa.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #605  
Vanha 02.12.2017, 23:15

Lainaus:
Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
Olihan siellä. Portti oli kairattu niin hyväksi kun sen sai, mutta onhan se totta, että melkosen pienestä reiästä se kaasu pakotettiin menemään. Ei mikään paras ratkaisu, mutta oli kyllä hilpee arkiajossa, heräsi meinaan aika rivakasti.
Outonaapuri Outonaapuri on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #606  
Vanha 03.12.2017, 15:37

Jotenkin itse tuumisin, että ois "helpompi" vaihtaa ahdin, suuttimet yms kuin alkaa nokkia ja kantta tekemään. No, ei siinä, pete varmaam tietää paremmin. Vastatkaahan joku joka osaa Peten kysymykseen niin pääsee mies tekemään..
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #607  
Vanha 03.12.2017, 16:42

Varmaan on helpointa itse mitata ko.asiat jos auto löytyy pihasta. Jos meinaa ohjelmaa tehdä niin itse mittaaminen on varmasti luotettavin tapa.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #608  
Vanha 03.12.2017, 18:08

No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #609  
Vanha 03.12.2017, 18:13

Tässä on varmaan rivien välistä koitettu jo kertoa, että kannen rassaamisella ja nokkien vaihdolla ei oo järkevää lähestyä tuota sun tehotavoitetta... Hyrrä, cooleri, suuttimet, putkisto ja bensapumppu reseptillä tulee hyvä. Jos noista jättää yhden pois, niin ei tuu hyvä. No ehkä se vakio coolerillakin voi toteutua, mutta ei se ainakaan järkevä valinta tuossa kohtaa ole.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #610  
Vanha 03.12.2017, 23:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peteboy Näytä viesti
No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
Ei kyse ole siitä. Kyse on siitä että jos aiot cnc koneelle tehdä ohjelman kanavien muotoiluun ja alat laskea imuputkien pituutta ja siihen liittyvää ilman liikettä, on syytä mitata itse nuo asiat, jotta tulee varmasti oikein. Vittumaista kun palotilan koko tai imukanavan pituus kerrotaan täällä väärin ja isolla vaivalla kairattu kansi laskelmineen voi heittää roskikseen. Minulla ei ole noita infoja muutenkaan antaa.
Ja toisaalta kuten yllä JM jo toistamiseen sanoi. Mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia jos et aio käyttää jo hyväksi todettua reittiä ko.tehojen saavuttamiseksi.
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #611  
Vanha 04.12.2017, 03:06

Ollaan nyt asiallisia. Kun katsoo minkä kokoinen on k03 pakopesä ymmärtää miksi ei kauhesti kannata panostaa kanteen. Toki ainahan hyötysuhdetta voi parantaa mutta kuten n-ryhmän ralliautoissa rajoitetaan imuilman maksimia imureijän halkaisialla voi miettiä kuinka paljon puolet pienemmästä reijästä voi puhaltaa ulos.
Tuommoinen kannen viimisen päälle hierominen voi tuntua fiksulta vaparissa. Välttämättä se ei tuo mitään hyötyä pakopuolelta ahistuneessa turbo koneessa.
Jos ajattelis järkevästi käytettyjä työtunteja saavutettuu hyötyyn voisi ola järkevää sijoittaa aika sopivan ahtimen metsästykseen kuin että tekisi työstökeskuskeen sopivan ohjelman kannen kanavien viimeistelyyn. Toki harrastaessa tulee tehtyä mitä itse pystyy tekemään. Jos itselläni olisi mahdolisuus ja resurssit sekä aikaa hieroa kansi optimaaliseksi miksi en tekisi sitä?
J-M Koopikka J-M Koopikka on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #612  
Vanha 04.12.2017, 11:19

1.8T ja 250-300 tavoitteena, niin eikö tuohon kannata apinoida 165kw koneiden konstruktio. Tuolla kuiteskin saa sen 260 tai karvan ujon 300 heppaa riippuen käytetystä polttoaineesta, myös vääntö tulee asettumaan sinne 400nm nurkille.

Osat pitäisi olla suhteellisen helposti saatavilla, varsinkin jos löytää jonkun, joka on päivittänyt S3:sta tai TT:tä seuraavalle stagelle.
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #613  
Vanha 04.12.2017, 11:52

Kannattaa huomioida että todennäköisesti kytkin menee vaihtoon myös. Alkuperäinen alkaa luistamaan noilla väännöillä.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #614  
Vanha 04.12.2017, 16:42

Komppaan edellisiä tuon kannen kairailun tarpeellisuudesta. 500hv ylityksiä vakio kannella on Suomessa useita, itseni mukaan lukien.
Venttiilien koot saat etkasta tai varaosa puljuista, jos ne kiinnostaa. Kannen palotila on 42ml, männän kuoppa riippuu siitä mikä moottorityyppi kyseessä samoin tiivisteen paksuus. Että tarkkaa palotilan kokoa ei pysty lonkalta heittämään. Nämä asiathan kuitenkin saa muutamassa tunnissa mitattua, kun kansi on irti. Tuskin se kansi kuitenkaan on kiinni cnc koneessa heti purun jälkeen ;)
Noita risoja 1.8t kansia on nurkat väärällään, jos alustava tutkimustyö kiinnostaa, niin eti sellanen jostain.
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #615  
Vanha 04.12.2017, 22:44

Mulla olisi AWT-kansi vääntyneillä pakoventtiileillä ja paskaksi ajetuilla nokkien rattailla. Saa hyvin edukkaasti tarvittaessa, jos mikun ei tarvi ruveta sitä ehjäämään.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #616  
Vanha 05.12.2017, 18:48

Ja mulla pari kolme pakoseetien välistä halennutta kantta. Saa 0,70e kilo hakea pois.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #617  
Vanha 05.12.2017, 21:56

Minkäs mallin kansia?
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #618  
Vanha 05.12.2017, 22:36

Pikkukanavaisia
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #619  
Vanha 06.12.2017, 10:15

Mites noi seetit kesää ohentamista? Ainakin mun kannessa kanavan ja seetin yhtymäkohdassa on melkoiset portaat. Tekis mieli pirrata ne siistiksi, mutta tuntuu vähän siltä, että matskua saattaa lähteä liikaakin pois vai kärsiikö niitä vingutella niin, että kanavan ja seetin pinta on samassa tasossa?

Viimeksi muokannut JM 06.12.2017 15:09
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #620  
Vanha 06.12.2017, 14:42

Eihän tuosta ole haittaa laitat vain 4" putken ja isomman turbon niin virtaa paremmin. Ja jotku 1000 suuttimet niin riittää soppa.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #621  
Vanha 06.12.2017, 15:01

Aika väsyny... 750-1000cc EV14 vaihtoehtoja olen kyllä pyöritellyt konstruktiooni. Molemmat varmaan käy vähän paineensäätimestä riippuen.

Viimeksi muokannut JM 06.12.2017 15:06
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #622  
Vanha 09.12.2017, 18:47

Näin lauantain ratoksi....

Noniin nyt on täysi 3" putki sisältäen myös 3" elbowin. Auto kävi tänään dynossa uudestaan ja samalla säädettiin taas. Tulos. Pyöräteho nyt 188kW, viimeksi pyöräteho oli 193kW vakio putkella ????

Näyttääkö ST-motorsin dyno päin persettä vai miksi tuo 3" rännin vaihto tuntui vaikuttavan pirusti.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #623  
Vanha 09.12.2017, 18:52

Mitä autolle on nyt tehty putken lisäksi että tuollaisia pyörätehoja?
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #624  
Vanha 09.12.2017, 19:11

Niin tuo on mitsun tulos. 3" putkella tehot ja väännöt laskee 2.5" putkeen verrattuna.
Eli 2.5" putki menee takaisin paikoilleen.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #625  
Vanha 10.12.2017, 12:19

Ei sotketa mitsuja tähän keskustelluun yhtään enempää. Tämä on Audifoorumi ja tässä käsitellääm 1.8t koneen laittoa.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #626  
Vanha 10.12.2017, 12:54

Ohhoh. Nyt ymmärrän kommenttisi. Eräs liike myy 3" putkea kisa katilla 1350e. Itse haen rst putkea ja mutkia sekä hitsaan Tigillä niin ei maksa 150e enempää ja kisakatti Saksastan 150e Suomessa n250-750e. Kyllä mielummin pidän 1000e lappusen omassa taskussa.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #627  
Vanha 10.12.2017, 13:54

Mihin tuo hintavertailu ja pullistelu nyt liittyy? Pysyttäiskö nyt otsikon mukaisessa aiheessa ilman henkseleiden paukuttelua ja pään aukomista joka toisessa viestissä? Jos on huono olla eikä kestä mitään neuvoja/ehdotuksia niin varmaan helpompi jupista yksin omassa tallissa ja kiivetä vaikka perse edellä puuhun.
Itse ainakin nyt yli 10v 1.8t koneen kanssa puuhastelleena alkaa jotain vinkkejä olla mielessä millä saa kustannustehokkaasti mitäkin aikaan. Ilman että keksii polkupyörää uudelleen.
Outonaapuri Outonaapuri on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #628  
Vanha 10.12.2017, 14:11

Ei ton mukana pysy kukaan, trollanneeko tahallaan vai liekö ajatuksen juoksu muuten vaan "lennokasta".
samza samza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #629  
Vanha 10.12.2017, 14:13

mites noi hybridit nyt sitten oikein menee, kun ulkomailla niin kovasti hehkuttavat että k03 johdannaisella hybridillä menee 300hp rikki ja k04 versiolla yltäisi sinne lähelle 350hp. Lähinnä tuolla brittifoorumeilla tuota hehkutusta seurannut ja dynokäyriäkin siellä on vilahdellut.

tuossa joku linkki noihin brittien hypetyksiin http://r-techperformance.co.uk/vag/1...-turbo-tuning/
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #630  
Vanha 10.12.2017, 17:02

Vähän epäilen brittipoikien dynotuksia. Mulla oli käyttis äss3:ssa 2.0 stroukkikone ja finturbon k04 hybridi ja 1,3bar jäätiin alle 300hv.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #631  
Vanha 11.12.2017, 04:06

Ottomoottorin virityksessä on kyse hengityksen parantamisesta. Venttiilit ja nokat säätelee sisään ja ulos hengitystä. Turbolla tehostetaan sisäänhengitystä. Pakosarja jos antaa epätasaisen syklin turbolle niin siittä ei saada kunnon hyötyä irti. Soppaa tarpeeksi ettei lämpötila männänpäällä nouse liian korkeaksi.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #632  
Vanha 11.12.2017, 06:40

Kyllä perusteet on hallussa, mutta se että mitä esimerkiksi audin 20V kanteen kannattaa millekkin teholle tehdä niin siitäkin on tällä foorumilla jotain tietoa.
Dona tainnut muutaman kannen tehdä ja muillakin kokemusta mitä pienet ja isommatkin tehot vaatii.
Ugemi Ugemi on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #633  
Vanha 11.12.2017, 07:24

Hengityksen parantamista tässä juuri ehdotetaan. Se on ihan sama mitä kansi virtaa(karrikoidusti), jos pakoputkessa on tuumanen reikä, eli tässä tapauksessa pienen pillerin kokoinen ahdin. Se kun ei virtaa tiettyä määrää enempää. Tottakai se kannen parantaminen parantaa toimintaa hieman, mutta ei puhuta varmasti kymmenistä hevosista, kun se ahdin ei ole mitoitettu siihen.
Jos et usko, niin pistä siihen vapariisi johonkin putken laippaan tuumanen reikälevy ja kokeile miten toimii.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Turbot > Nyt alkaa 1.8t viritys..

Avainsanat
k04


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 3 (1 käyttäjää ja 2 vierasta)
J-M Koopikka
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
80q 1.8T jääratahauskuutin porkkis Projektit 334 19.07.2015 23:18
A6 -98 1.8t, Sähköt sekaisin, apuva! Makkez Sisusta ja sähköt 12 16.12.2010 23:29
280tkm ajettu 1.8t paspartuu Moottori ja voimansiirto 1 16.07.2007 00:42
1.8t ja isojen poikien viritys. Tykki Turbot 17 06.03.2005 15:15


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 07:44.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.