banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Turbot
Audiclub.fi etusivulle forum

Turbot Kaikki imupuolen ylipaineistamiseen liittyvä keskustelu.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #601  
Vanha 02.12.2017, 16:37

K03 RS6 pakosiivellä ja billettikompuralla sekä avarretulla kotelolla lykkäs jonnekin 260hv nurkille. Toi on varmaan aika lailla maksimi, mitä 03- lähtöisestä paketista voi saada irti. Oli toki cooleri, pakosarja,downpipe ja putki kunnossa.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #602  
Vanha 02.12.2017, 17:29

Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #603  
Vanha 02.12.2017, 18:24

Niin en minä pelkästään viilaa vaan aattelin tehä työstökeskukselle ohjelman joka sitten käy kanavat läpi toki viimeistelyyn pittää käyttää muutakin.
Niinhän nuo poijat ottaa 1.6 vaparista yhellä kaasarillakin 180hp. Vaatii vaan aikaa ja osaamista. Olikos kellään niitä mittoja.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #604  
Vanha 02.12.2017, 19:46

Ottaa ja ottaa. Siinä vaparissa ei vaan ole sitä kuristinta imu ja pakopuolella. Kyllä näitä 1.8T koneita on siihen malliin jo täälläkin tehty, että resepti on tiedossa. Vakioahdin ei anna toivomaasi tehoa, vaikka miten viilaisit kanavaa ja vaihtaisi nokkaa.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #605  
Vanha 02.12.2017, 23:15

Lainaus:
Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
Olihan siellä. Portti oli kairattu niin hyväksi kun sen sai, mutta onhan se totta, että melkosen pienestä reiästä se kaasu pakotettiin menemään. Ei mikään paras ratkaisu, mutta oli kyllä hilpee arkiajossa, heräsi meinaan aika rivakasti.
Outonaapuri Outonaapuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #606  
Vanha 03.12.2017, 15:37

Jotenkin itse tuumisin, että ois "helpompi" vaihtaa ahdin, suuttimet yms kuin alkaa nokkia ja kantta tekemään. No, ei siinä, pete varmaam tietää paremmin. Vastatkaahan joku joka osaa Peten kysymykseen niin pääsee mies tekemään..
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #607  
Vanha 03.12.2017, 16:42

Varmaan on helpointa itse mitata ko.asiat jos auto löytyy pihasta. Jos meinaa ohjelmaa tehdä niin itse mittaaminen on varmasti luotettavin tapa.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #608  
Vanha 03.12.2017, 18:08

No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #609  
Vanha 03.12.2017, 18:13

Tässä on varmaan rivien välistä koitettu jo kertoa, että kannen rassaamisella ja nokkien vaihdolla ei oo järkevää lähestyä tuota sun tehotavoitetta... Hyrrä, cooleri, suuttimet, putkisto ja bensapumppu reseptillä tulee hyvä. Jos noista jättää yhden pois, niin ei tuu hyvä. No ehkä se vakio coolerillakin voi toteutua, mutta ei se ainakaan järkevä valinta tuossa kohtaa ole.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #610  
Vanha 03.12.2017, 23:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peteboy Näytä viesti
No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
Ei kyse ole siitä. Kyse on siitä että jos aiot cnc koneelle tehdä ohjelman kanavien muotoiluun ja alat laskea imuputkien pituutta ja siihen liittyvää ilman liikettä, on syytä mitata itse nuo asiat, jotta tulee varmasti oikein. Vittumaista kun palotilan koko tai imukanavan pituus kerrotaan täällä väärin ja isolla vaivalla kairattu kansi laskelmineen voi heittää roskikseen. Minulla ei ole noita infoja muutenkaan antaa.
Ja toisaalta kuten yllä JM jo toistamiseen sanoi. Mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia jos et aio käyttää jo hyväksi todettua reittiä ko.tehojen saavuttamiseksi.
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #611  
Vanha 04.12.2017, 03:06

Ollaan nyt asiallisia. Kun katsoo minkä kokoinen on k03 pakopesä ymmärtää miksi ei kauhesti kannata panostaa kanteen. Toki ainahan hyötysuhdetta voi parantaa mutta kuten n-ryhmän ralliautoissa rajoitetaan imuilman maksimia imureijän halkaisialla voi miettiä kuinka paljon puolet pienemmästä reijästä voi puhaltaa ulos.
Tuommoinen kannen viimisen päälle hierominen voi tuntua fiksulta vaparissa. Välttämättä se ei tuo mitään hyötyä pakopuolelta ahistuneessa turbo koneessa.
Jos ajattelis järkevästi käytettyjä työtunteja saavutettuu hyötyyn voisi ola järkevää sijoittaa aika sopivan ahtimen metsästykseen kuin että tekisi työstökeskuskeen sopivan ohjelman kannen kanavien viimeistelyyn. Toki harrastaessa tulee tehtyä mitä itse pystyy tekemään. Jos itselläni olisi mahdolisuus ja resurssit sekä aikaa hieroa kansi optimaaliseksi miksi en tekisi sitä?
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #612  
Vanha 04.12.2017, 11:19

1.8T ja 250-300 tavoitteena, niin eikö tuohon kannata apinoida 165kw koneiden konstruktio. Tuolla kuiteskin saa sen 260 tai karvan ujon 300 heppaa riippuen käytetystä polttoaineesta, myös vääntö tulee asettumaan sinne 400nm nurkille.

Osat pitäisi olla suhteellisen helposti saatavilla, varsinkin jos löytää jonkun, joka on päivittänyt S3:sta tai TT:tä seuraavalle stagelle.
VilleP VilleP on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #613  
Vanha 04.12.2017, 11:52

Kannattaa huomioida että todennäköisesti kytkin menee vaihtoon myös. Alkuperäinen alkaa luistamaan noilla väännöillä.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #614  
Vanha 04.12.2017, 16:42

Komppaan edellisiä tuon kannen kairailun tarpeellisuudesta. 500hv ylityksiä vakio kannella on Suomessa useita, itseni mukaan lukien.
Venttiilien koot saat etkasta tai varaosa puljuista, jos ne kiinnostaa. Kannen palotila on 42ml, männän kuoppa riippuu siitä mikä moottorityyppi kyseessä samoin tiivisteen paksuus. Että tarkkaa palotilan kokoa ei pysty lonkalta heittämään. Nämä asiathan kuitenkin saa muutamassa tunnissa mitattua, kun kansi on irti. Tuskin se kansi kuitenkaan on kiinni cnc koneessa heti purun jälkeen ;)
Noita risoja 1.8t kansia on nurkat väärällään, jos alustava tutkimustyö kiinnostaa, niin eti sellanen jostain.
arto s arto s on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #615  
Vanha 04.12.2017, 22:44

Mulla olisi AWT-kansi vääntyneillä pakoventtiileillä ja paskaksi ajetuilla nokkien rattailla. Saa hyvin edukkaasti tarvittaessa, jos mikun ei tarvi ruveta sitä ehjäämään.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #616  
Vanha 05.12.2017, 18:48

Ja mulla pari kolme pakoseetien välistä halennutta kantta. Saa 0,70e kilo hakea pois.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #617  
Vanha 05.12.2017, 21:56

Minkäs mallin kansia?
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #618  
Vanha 05.12.2017, 22:36

Pikkukanavaisia
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #619  
Vanha 06.12.2017, 10:15

Mites noi seetit kesää ohentamista? Ainakin mun kannessa kanavan ja seetin yhtymäkohdassa on melkoiset portaat. Tekis mieli pirrata ne siistiksi, mutta tuntuu vähän siltä, että matskua saattaa lähteä liikaakin pois vai kärsiikö niitä vingutella niin, että kanavan ja seetin pinta on samassa tasossa?

Viimeksi muokannut JM 06.12.2017 15:09
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #620  
Vanha 06.12.2017, 14:42

Eihän tuosta ole haittaa laitat vain 4" putken ja isomman turbon niin virtaa paremmin. Ja jotku 1000 suuttimet niin riittää soppa.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #621  
Vanha 06.12.2017, 15:01

Aika väsyny... 750-1000cc EV14 vaihtoehtoja olen kyllä pyöritellyt konstruktiooni. Molemmat varmaan käy vähän paineensäätimestä riippuen.

Viimeksi muokannut JM 06.12.2017 15:06
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #622  
Vanha 09.12.2017, 18:47

Näin lauantain ratoksi....

Noniin nyt on täysi 3" putki sisältäen myös 3" elbowin. Auto kävi tänään dynossa uudestaan ja samalla säädettiin taas. Tulos. Pyöräteho nyt 188kW, viimeksi pyöräteho oli 193kW vakio putkella ????

Näyttääkö ST-motorsin dyno päin persettä vai miksi tuo 3" rännin vaihto tuntui vaikuttavan pirusti.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #623  
Vanha 09.12.2017, 18:52

Mitä autolle on nyt tehty putken lisäksi että tuollaisia pyörätehoja?
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #624  
Vanha 09.12.2017, 19:11

Niin tuo on mitsun tulos. 3" putkella tehot ja väännöt laskee 2.5" putkeen verrattuna.
Eli 2.5" putki menee takaisin paikoilleen.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #625  
Vanha 10.12.2017, 12:19

Ei sotketa mitsuja tähän keskustelluun yhtään enempää. Tämä on Audifoorumi ja tässä käsitellääm 1.8t koneen laittoa.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #626  
Vanha 10.12.2017, 12:54

Ohhoh. Nyt ymmärrän kommenttisi. Eräs liike myy 3" putkea kisa katilla 1350e. Itse haen rst putkea ja mutkia sekä hitsaan Tigillä niin ei maksa 150e enempää ja kisakatti Saksastan 150e Suomessa n250-750e. Kyllä mielummin pidän 1000e lappusen omassa taskussa.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #627  
Vanha 10.12.2017, 13:54

Mihin tuo hintavertailu ja pullistelu nyt liittyy? Pysyttäiskö nyt otsikon mukaisessa aiheessa ilman henkseleiden paukuttelua ja pään aukomista joka toisessa viestissä? Jos on huono olla eikä kestä mitään neuvoja/ehdotuksia niin varmaan helpompi jupista yksin omassa tallissa ja kiivetä vaikka perse edellä puuhun.
Itse ainakin nyt yli 10v 1.8t koneen kanssa puuhastelleena alkaa jotain vinkkejä olla mielessä millä saa kustannustehokkaasti mitäkin aikaan. Ilman että keksii polkupyörää uudelleen.
Outonaapuri Outonaapuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #628  
Vanha 10.12.2017, 14:11

Ei ton mukana pysy kukaan, trollanneeko tahallaan vai liekö ajatuksen juoksu muuten vaan "lennokasta".
samza samza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #629  
Vanha 10.12.2017, 14:13

mites noi hybridit nyt sitten oikein menee, kun ulkomailla niin kovasti hehkuttavat että k03 johdannaisella hybridillä menee 300hp rikki ja k04 versiolla yltäisi sinne lähelle 350hp. Lähinnä tuolla brittifoorumeilla tuota hehkutusta seurannut ja dynokäyriäkin siellä on vilahdellut.

tuossa joku linkki noihin brittien hypetyksiin http://r-techperformance.co.uk/vag/1...-turbo-tuning/
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #630  
Vanha 10.12.2017, 17:02

Vähän epäilen brittipoikien dynotuksia. Mulla oli käyttis äss3:ssa 2.0 stroukkikone ja finturbon k04 hybridi ja 1,3bar jäätiin alle 300hv.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #631  
Vanha 11.12.2017, 04:06

Ottomoottorin virityksessä on kyse hengityksen parantamisesta. Venttiilit ja nokat säätelee sisään ja ulos hengitystä. Turbolla tehostetaan sisäänhengitystä. Pakosarja jos antaa epätasaisen syklin turbolle niin siittä ei saada kunnon hyötyä irti. Soppaa tarpeeksi ettei lämpötila männänpäällä nouse liian korkeaksi.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #632  
Vanha 11.12.2017, 06:40

Kyllä perusteet on hallussa, mutta se että mitä esimerkiksi audin 20V kanteen kannattaa millekkin teholle tehdä niin siitäkin on tällä foorumilla jotain tietoa.
Dona tainnut muutaman kannen tehdä ja muillakin kokemusta mitä pienet ja isommatkin tehot vaatii.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #633  
Vanha 11.12.2017, 07:24

Hengityksen parantamista tässä juuri ehdotetaan. Se on ihan sama mitä kansi virtaa(karrikoidusti), jos pakoputkessa on tuumanen reikä, eli tässä tapauksessa pienen pillerin kokoinen ahdin. Se kun ei virtaa tiettyä määrää enempää. Tottakai se kannen parantaminen parantaa toimintaa hieman, mutta ei puhuta varmasti kymmenistä hevosista, kun se ahdin ei ole mitoitettu siihen.
Jos et usko, niin pistä siihen vapariisi johonkin putken laippaan tuumanen reikälevy ja kokeile miten toimii.
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #634  
Vanha 11.12.2017, 10:28

Mitä tuolla aiemmin mitsun pakoputkeen tuli niin 3" putkella teho tippui pienempään verrattuna koska hukkis pääsi virtaamaan hieman paremmin ja piti vähemmän ahtoja. Johtuu mitsun ahdinten erikoisesta hukkiksesta eikä siitä että turboautossa voisi joskus pienempi putki olla kokonaisvirtauksen kannalta parempi.
Jäykemmällä hukkiksen kellolla kompensoimalla olisi teho noussut.
Offtopicia mutta sama pätee kaikkiin turbomoottoreihin.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #635  
Vanha 11.12.2017, 11:01

Lainaus:
Soppaa tarpeeksi ettei lämpötila männänpäällä nouse liian korkeaksi.
Siinä ei tosiaan soppa auta, jos ei kaasut mahdu kulkemaan turbon läpi. Mulla on tästä ihan omakohtaista kokemusta tulppien sulattelun myötä. Sulivat sekä viinalla, että bensalla ja silti sopat oli kohdallaan. Kun sen pakopesän ottaa käteen ja miettii, että miten 260hv:n pakokaasut mahtuu menemään nileusta, jossa on euron kolikon kokoinen reikä, alkaa asian ongelmallisuus hahmottua. Vaikka kuinka kairaisi sitä hukkiksen nielua paremmaksi, se ei millään riitä ohjaamaan riittävästi pakokaasua ohi tuon ahtaan nielun.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #636  
Vanha 11.12.2017, 11:40

Vayne kirjoitti alkupään sivuilla näin.
En tiedä mistä jengi repii noita monsteri putkia, itse paukuttelen 2.5 " putkella 450-500 hv 1.9 koneessa. Kokeilin 3" ränniä ja meni kaikki huonommaksi
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #637  
Vanha 11.12.2017, 17:31

Paljonkos sulla oli pakolämmöt ennen turboa?
Mikä oli lamda arvo? Kun tulppat suli.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #638  
Vanha 12.12.2017, 10:40

Enpä muista enää tarkkaan. Säädössä ne jo suli ekan kerran. Mittari oli säätäjän kourassa, mutta ei ne sopan puutteeseen kyllä sulaneet.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #639  
Vanha 12.12.2017, 22:12

Männät ovat yleensä alumiinia ja sulamislämpötila on 660° yleensä tulpat ovat kestäneet korkeampia lämpöjä. Palotapahtumassa lämpöä säädellään ilman suhteella polttoaineeseen.
Mitä enemmän ilmaa suhteessa polttoaineeseen sitä kuumempi. Kisavehkeissä meillä on sulanut tulppia ja pari repullista mäntiäkin ollaan sulatettu.
VilleP VilleP on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #640  
Vanha 12.12.2017, 22:46

Eiköhän suurin osa tätä topiccia lukevista tiedä seoksen vaikutuksen palolämpötilaan, joka ei toki ole ainoa tekijä.
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #641  
Vanha 13.12.2017, 13:04

Ne männät sulaa siihen että nakutus rikkoo rajakerroksen jolloin lämpö pääsee siirtymään mäntään. Ihan normaalissakin ottopalamisessa huippulämpötilat on parituhatta astetta.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #642  
Vanha 13.12.2017, 15:22

Tuo 660 hieman otti tosiaan "korvaan", kyllä urssissa ainakin pakolämmöt vielä ahtimen nielussa oli sen 750-950 jos en väärin muista.
VilleP VilleP on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #643  
Vanha 13.12.2017, 19:13

Puhtaan alumiinin sulamispiste on 660c. Mutta kuten John tuossa jo totesikin, ei ne lämpene sinne asti ellei käy naku naku. Ja liekkö männät puhdasta alumiinia?
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #644  
Vanha 13.12.2017, 21:02

Kyllä niiden seostenkin sulamispisteet siellä tontilla on. Alumiini johtaa lämpöä tehokkaasti, ja mäntiä jäähdyttää jatkuvasti ilmavirta ja öljyruiskut. Pitää siis tarkastella lämmön siirtymistä kappaleeseen, ja siitä pois, ei niinkään palotapahtuman lämpötilaa.
samza samza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #645  
Vanha 27.12.2017, 09:32

Tuolla noita brittien dynotuksia: http://18t-tuning.co.uk/dyno-graphs/
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #646  
Vanha 28.12.2017, 12:04

Minkälaisia ilamääriä kuuluis td04 ahtimella kulkea?

Mulla nyt td04hl #5 ja 0.8bar paineella 5500-6500 rpm välillä yli 200g/s ja maksimi 220g/s 6700rpm
Tuntuu vähän reilulta omasta mielestä.

Painetestinkin tein mutta mitään selkeää vuotoa ei löytyny.

Viimeksi muokannut OTOr 28.12.2017 12:32
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #647  
Vanha 28.12.2017, 15:18

Joku yhtälö ei noissa dynolapuissa täsmää. Pieni potkuri tuo k04 ja vaatis jokseenkin paljon ahtopainetta saavuttaakseen nuo tehot ja siihen siitä turbosta ei ole. Ja nuo dynolaput ei näytä siltä, että olis ajettu maksimi buustilla vaan pikemminkin laimeella paineella käyrien muodon puolesta. Ehkä ne vaan siellä osaa paremminkuin me täällä Suomessa...
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #648  
Vanha 28.12.2017, 23:22

TD04HL-15T esim. Saabista virtaa about tuon 220g/s joten on ihan linjassa. On se perus k04:sta isompi.
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #649  
Vanha 29.12.2017, 10:51

Kiitos tiedosta.
Saabista tuo ahdin onkin lähtöisin.
Teemu_H Teemu_H ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #650  
Vanha 30.12.2017, 18:52

Oma TD04HL-15T #6 tuottaa 1.1bar paineella audissa 260g/s.
pekii pekii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #651  
Vanha 30.12.2017, 21:26

260g/s on jo aika paljon. 1.8T:ssä kiinni? Mitkä muut speksit?

Viimeksi muokannut Killeri 30.12.2017 22:40 Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu. Poista se myös sovelluksesta.
Teemu_H Teemu_H ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #652  
Vanha 30.12.2017, 23:54

A4 1.8TQ -99 kyljessä kiinni, lisäks tietenkin pakosarja, 3"ID MAF/imuputki, putkisto, FMIC, deca 630cc. Bensalla tällähetkellä pikkusen alle 300hv. Tarkotus kytkin vaihtaa ainakin vielä ja softata uudelleen RE85:lle.
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #653  
Vanha 31.12.2017, 00:08

Taitaa olla maffin skaalaus hieman pielessä eli luku ei ole täysin vertailukelpoinen. Sinänsä tuo ahdin piisaa bensalla kyllä tuohon n. 300hv maksimissaan mutta virtauksena pikemmin 230-240g/s. Vakion hukkaportin kellon löysyys rajoittaa maksimeita jonkin verran etenkin E85:lla kun nakutus ei ole ongelma.
Teemu_H Teemu_H ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #654  
Vanha 31.12.2017, 00:17

Vcds antaa ainakin tuon 260g/s. Kyllähän tuolla ahtimella pitäs ~320hv saada pihalle. Porkkiksen säätämänä ja lopuksi tokas että ilmamäärien mukaan ollaan pikkusen alle 300hv:n. Ja tosiaan vakiokytkin on aikas rajoillansa jo, joten ei ahtopaineiden kanssa lähdetty leikkimään. Säätöpäivänä paineet oli jopa 1.4bar, mutta tällä säällä tuo 1.1bar
samza samza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #655  
Vanha 31.12.2017, 10:37

eikö nuo g/s ole aika viitteellisiä noissa vanhemmissa, ainakin vaijerikaasullisissa? varmaan näyttää vaikka maffin piuha olis irti?

Viimeksi muokannut samza 31.12.2017 11:00 Perustelu: X
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #656  
Vanha 31.12.2017, 13:39

Teemulla teoreettinen MAF-putken kokoero on noin +50% vrt vakio. Softa on tehty steppi kerrallaan niin, että soppa oli ensin vakiosuuttimilla MAF vaihdettuna kuten vakionakin. Lähtökohta siis teoriapohjalta, johon sitten hienosäätö käytännön mukaan. Softassa lopullinen MAFin ero on noin 55% vakioon, joten muutama prosentti siinä saattaa olla todellisuuteen virhettä. Ei mitään kamalan isoa kuitenkaan sillä oletuksella, että tehtaan käppyrä on kohillaan :)

Ja kuten Sami tuossa sanoi niin vähän viitteellisiä ovat numerot verrattuna sähkökaasuaikakauden vehkeisiin, joissa ainakin itse pidän lukemia luotettavampina.
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #657  
Vanha 31.12.2017, 19:55

Minkä firman k04-022 pohjainen ahdin on nyt todettu parhaaksi tuonne 280-300hv maastoon.
Tuli tuossa löydettyä ahtoputkistosta litran verran öljyä. Joten vanha turbo on hyvällä arvauksella tullut elinkaaren loppuun.
Mitään toisen merkkistä viriahdinta tuonne on ihan turha survoa, kun tuossa avossa on niin paljon vahvikkeita, kun estää hyvin monen viriosan sopivuuden.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #658  
Vanha 31.12.2017, 20:46

Tuolta löytyy hyvää tietoa niin turboista, pakoputkista, pakosarjoista ymm.
www.torquecars.com
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #659  
Vanha 31.12.2017, 22:20

Finturbo nyt ainakin tekee hyvän ahtimen. Kerrot tehotoiveet niin toteuttavat sen mukaan.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #660  
Vanha 31.12.2017, 22:38

Tuolla jenkkilässä ja myös saksassa osataan asiakaspalvelu ja laatu. Itse olen hommannut jo yli 10 vuotta kilpamoottorien osat muualta kuin suomesta. Laita mulle postia jos tarvit osoitteen. Hinta ero esim mahle mäntä suomessa 275e jenkeissä 150e
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #661  
Vanha 31.12.2017, 23:25

Ja tulleineen sekä arvonlisäveroineen tuo 150€ on reilut 200€.
Kaitsu35 Kaitsu35 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #662  
Vanha 01.01.2018, 16:32

Riittääkö normaali ilmanputsari+kotelo n 300hv tehoihin vai olisiko viisaampi laittaa vaparisuodatin? Ram-airin Induction kitti olisi hyllyssä mutta mietin että onko tarvetta sitä asennella. Ajq-kone kyseessä.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #663  
Vanha 01.01.2018, 16:51

Kävisin ekana imusarjasta poistamassa valupurseet ymm. Ettei synny hiastavia pyörteitä.
Vaparin huono puoli, pääsee moottoriin likaa joka kuluttaa konetta. Penkissä olis hyvä säädättää jolloin näkee ilmamäärä. Paras teho n 0.9 lambdalla = 1kg bensaa 13kg ilmaa.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #664  
Vanha 01.01.2018, 17:12

Kyllä riittää kotelo. Voihan sinne koteloon ostaa jonkun vapaavirtaus paneelisuodattimen. Imusarjaan en kajoaisi mitenkään. Muutaman 1.8t imusarjan auki leikanneena niin ne on siistiä jälkeä sisältä. Purseet lähinnä ulkopinnassa.
Ilmamäärät näkee myös tienpäällä säätäessä.
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #665  
Vanha 01.01.2018, 17:15

TT:n koteloa kyllä muokkaisin jollain tapaa, kun se kotelon "imukärsä" lokarin sisälle on mallia naurettava. Liekkö 1.6 golffissakin sama.
To87 To87 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #666  
Vanha 01.01.2018, 17:35

1.9tdi ilmanputsarissa imuilmanotto tötterön reikä oli aika pieni. Ael vitos dieselissä poistin sen kärsän kokonaan.
Imuäänet ainakin rupes kuulumaan. :D
Kaitsu35 Kaitsu35 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #667  
Vanha 01.01.2018, 18:29

No täytyy sitten miettiä että reijittääkö sen vakiokotelon vai pistääkö suoraan sen ram-air setin kiinni. Kauheat imuäänet kun ei ole nyt tilauksessa vaan ilman riittävyys, 3" maffi ja oversized tip-putki siitä jo löytyy.
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #668  
Vanha 03.01.2018, 21:16

Se vakio kotelon imuputki on todellakin pienempi kun 1.6 vaparissa, omassa autossa kotelo rajoitti 12g/s ilmavirtausta, suodatin noin muuten on erittäin riittävä isollekkin teholle jos sen alle saadaan vaan ilmaa.

Ja on muuten suolasen hintaisia noin k04:set, alkuperäisestä(ei marmorilta) pyydetään 1ke, virimallista 1.4ke. mitä tuossa soittelin parit paikat.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #669  
Vanha 03.01.2018, 22:18

^Niin ovat ja edelleenkään tuohon 1400e hintaan ei saa kestävää laakerointia. Fin turbon hybridihyrrä kesti ensimmäinen 30-40tkm ja se seuraava alko olemaan sohlo 50tkm käyttisauto köröttelyllä.
Lähtisin tuolla rahalla ostamaan viripakosarjan ja kunnon turbon.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #670  
Vanha 03.01.2018, 22:37

Katsoppas tuolta https://www.turbodynamics.co.uk/shop
Korjattu. Nyt pääsee sisään

Viimeksi muokannut Peteboy 04.01.2018 19:13
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #671  
Vanha 04.01.2018, 06:01

Lainaus:
Se vakio kotelon imuputki on todellakin pienempi kun 1.6 vaparissa, omassa autossa kotelo rajoitti 12g/s ilmavirtausta, suodatin noin muuten on erittäin riittävä isollekkin teholle jos sen alle saadaan vaan ilmaa.
Muutenkin sellainen kutina, että ne haljenneet putket turbolle mentäessä johtuvat samasta syystä (se kallis paksu putki), kun turbo joutuu imeen sellaista mitä sille ei tarjota, mikä aiheuttaa sen verran kovaa alipainetta tuohon putken, että se painuu kasaan ja ajan mittaan halkeaa/menee rikki.

Kotelon pohjaa ei kannata reikiä. On helppo tapa saada kyllä ilmaa filtterille, mutta lämpöisillä keleillä auto saa aika äkkiä lämpöhalvauksen, kun imuilma on liian lämmintä. Pakkasilla toimii kutakuinkin kuin sinisen junan vessa.
samza samza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #672  
Vanha 04.01.2018, 08:15

Jonde: Jos olet kutakuinkin tuonverran valmis investoimaan ahtimeen niin kokeile tuota http://0afa09.7.ekm.shop/bbt-k418t-180-p.asp
Itsellä oli ihan vähällä lähteä tilaukseen mutta tulikin yksi toinen hyrrä vastaan niin jäi tuo sitten. Eli tuo olis niitä brittien hypettämiä ahtimia joilla mahdollisuus päästä jopa sinne 350hp :D :D luokkaan "with all supporting mods"
Ja siis "paras" pulttaakiinni ahdin k04 paikalle heidän mukaan.
Kaitsu35 Kaitsu35 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #673  
Vanha 04.01.2018, 11:03

Omaani tehtiin ahdin proturbolla, pitäisi riittää sinne 300hv asti. Saan tuon auton säätöön parin viikon päästä Porkkiksen alihankkijalle niin sitten voin kertoa suurinpiirtein mitä sieltä irtoaa. Oikeastaan kaikki mitkä vaikuttaa tehoon on vaihdettu/parannettu, konetta ei ole avattu eli vakio sisuskaluilla mennään.
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #674  
Vanha 04.01.2018, 19:18

Dona.
Tuo on huono jos eivät fin-turbolla saa laakerita kestämään tuohon rahaan. Menee idea koko ahtimesta siihen kun saisi kerran vuodessa repiä pois. Saa ehdottaa avomalliin sopivia osia jos tiedät.
Tuossa on vaan korin ja apurungon väli todella ahdas, minkä takia edes 3" viri k04 DP:t eivät mahdu.

J-M Koopikka.
Tuo imuputken kasaan meno on omassakin autossa tuttu ilmiö, kuten myös lämpökuolema. Nyt paikoillaan on silikoninen tuuninki versio letkusta ja ilmansuodattimena kuiva kartio lämpöeristeellä vuoratussa peltikotelossa

Kaitsu35. Porkkiksen softalla itsekkin ajelen ja mäntsälään menisi säädettäväksi myös uudella ahtimella, joten kerro ihmeessä miten käy.

Mitä noihin k04 300hv tason viriahtimiin noissa linkeissä tulee, niin kaikilla tuntuu olevan ihan samat osat käytössä kun mitä fin-turbo kertoi heidän versiossaan olevan.
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #675  
Vanha 12.01.2018, 20:05

Kyllä menee vaikeaksi yhden turbon osto. Hyville ulkomaisille ei löydy joko euro dealeria tai sitten saatavuus on 2-3kk. Kotimaiset myyjät lupaavat palata asiaan kun soittaa ja mailaa, mutta hiljaista on pidellyt niiden kanssa.
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #676  
Vanha 20.01.2018, 15:10

Ei nyt varsinaisesti viritykseen liity, mutta läheltä aihetta liippaa:

1.8T ANB motti kyseessä ja siinä on alkuperäis suuttimet, koodilla: 06B133551B. En löydä oikein mistään fakta tietoa, että paljon nuissa on virtaus arvo. Tietoa on löytynyt väliltä 170cc-230cc mutta mikä se sitten se oikea arvo on? Pitäs uudet suuttimet ostaa, kun misfire kulkee suuttimen mukana pytystä toiseen, joten minun logiikan mukaan silloin on vika suuttimessa. Reipas puoli vuotta pysyi poissa, kun suuttimet putsailin, mutta nyt tuli takaisin. Helpoin ois tietenkin ostaa samanmoisia suuttimia satsillinen uusia, mutta ajattelin, että sopisiko esim. vaikka tt suuttimet? Niitäkin kun olisi helpommin tarjolla, vai osaako tuo ecu sopeuttaa eri suuttimia itse, jos vähän isommat sattuisivat olemaan?

Ja jos asialla jotain merkitystä on, niin autossa on FMIC, 3" putkisto, GT2871 ahdin, 040bosch pumppu ja ohjelma kyseisille romppeille.
TuomoR TuomoR ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #677  
Vanha 20.01.2018, 23:17

Matti-
06B133551B
Bosch numbero 0280155825
161cc@3bar

Tuolta löytyy bosch suuttimien virtaus http://www.gomog.com/allmorgan/InjectorRatesBosch.html
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #678  
Vanha 28.01.2018, 14:39

Mitäs mieltä porukka on olisiko järkevämpää laittaa jatkot tarvitseviin pitkäkärki suuttimiin jatkot ylä- vai alapäihin?

Yläpään jatkoilla kärki olisi aika pitkällä kanavassa jarruttamassa ilmavirtaa, mutta suihku ei roiskisi seinille niin paljoa.
Alapään jatkoilla taas saattaisi kanavan seinille joissain tilanteissa jäädä enemmän polttoaine pisaroita?
JjyKs JjyKs ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #679  
Vanha 29.01.2018, 11:21 1.8T custom ohjelmien tekijää

1.8T GT28RS:ällä, isommalla MAF:illa, custom peltisarjalla, vahvemmilla veiveillä, sekä GoFastBitsin elektronisella ahtopaineensäätimellä kaipaisi ohjelman tarkastusta/uudelleenohjelmointia.

Auto on tällä hetkellä säädetty ahtamaan 1.6bar N75 kiinni, mutta liikkeestä ostettu enkä saanut edelliseen omistajaan yhteyttä, niin ei tuolle kauheasti kenkää uskalla antaa. Tällä hetkellä ajan ahtopaineensäätimen kera, ahdot rajoitettuna 1.2bariin.

Eli kukas näihin nykyään tekee ohjelmia, mieluiten ihan käsityönä, eikä hyllystä "valmista" ohjelmaa ottamalla? Toiveena olisi siis ohjelma mikä toimii tuon ahtopaineensäätimen kanssa kivasti yhteen, oli se sitten säädetty mihin tahansa välillä 0.8-1.6 bar. Tuossahan on siis tuo "scramble" toiminto, millä voidaan normaalisti rajoittaa ahdot vaikkapa 1.2 bar, ja nappia painamalla seuraavan kiihdytyksen ajaksi 1.6bar jne.
jannekk jannekk on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #680  
Vanha 29.01.2018, 11:24

www.erikoismoottori.fi

Uskallan suositella.
DrMiLo DrMiLo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #681  
Vanha 29.01.2018, 11:44

Erikoismoottori!
GaIIe GaIIe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #682  
Vanha 29.01.2018, 13:00

Ja kolmas kerta. Erikoismoottori!
JjyKs JjyKs ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #683  
Vanha 29.01.2018, 15:10

Erikoismoottorille laitettu viestiä, aika selvällä kannatuksella näyttää menevän + sopivan ajomatkan sisällä :)

Viimeksi muokannut Killeri 29.01.2018 22:27 Perustelu: Asia käsitelty yksityisviestein.
Kaitsu35 Kaitsu35 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #684  
Vanha 04.02.2018, 18:51

No niin kaikkien hajonneiden osien(map-anturi, tulpat) vaihdon jälkeen auto saatiin säädettyä, suuret kiitokset Erikoismoottorille ja alihankkijalle. Proturbon hybridiahdin riittää todistettavasti 310hv tehoihin noilla kaikilla modauksilla mitä itselläni on.
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #685  
Vanha 04.02.2018, 21:07

Kiitos kiitäjälle.
Ei tässä alihankintaa ollut kuviossa, jälleenmyyjä/edustaja kylläkin :)
Kaitsu35 Kaitsu35 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #686  
Vanha 04.02.2018, 21:17

Juu, oli tuo sana vähän hukassa mutta pääasia että kaikki toivottavasti ymmärsi mitä tarkoitin.
JoonaA JoonaA ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #687  
Vanha 14.02.2018, 22:11

Paras ns. bolt on putkisto B7? Suomesta löytyy heikosti, löysin vain milltekin versiota. Onkohan tuosta kenelläkään kokemuksia? Olisiko kenelläkään vinkata puljua josta hommata koko putkisto turbolta taaksepäin?

Missähän järjestyksessä tätä kannattaisi alkaa räpläämään, alusta (kallistuksenvakaajat + coiloverit?) -> putkisto (kisakatin tarpeellisuus?) -> päivitetty DV (forge?) -> lastu? Näillä näkymin em. viritykset saisi aluksi ainakin riittää. Alusta tällähetkellä vakio, punaisilla iskareilla eli ilmeisesti tehtaan sportti.

Myytkö porkkis putkistoja?
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #688  
Vanha 15.02.2018, 13:36

Koitan pysyä osien diilauksesta erossa. Poikkeuksen tekee APR- ja Racingline-kamppeet.

Eikös autoosi sopisi ihan ray/simons rosteripiippu järkihintaan?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #689  
Vanha 15.02.2018, 13:43

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JoonaA Näytä viesti
Paras ns. bolt on putkisto B7? Suomesta löytyy heikosti, löysin vain milltekin versiota. Onkohan tuosta kenelläkään kokemuksia? Olisiko kenelläkään vinkata puljua josta hommata koko putkisto turbolta taaksepäin?

Missähän järjestyksessä tätä kannattaisi alkaa räpläämään, alusta (kallistuksenvakaajat + coiloverit?) -> putkisto (kisakatin tarpeellisuus?) -> päivitetty DV (forge?) -> lastu? Näillä näkymin em. viritykset saisi aluksi ainakin riittää. Alusta tällähetkellä vakio, punaisilla iskareilla eli ilmeisesti tehtaan sportti.

Myytkö porkkis putkistoja?
Milltek on hyvä. Ei toki markkinoiden halvin eikä kalleimmasta päästä myöskään, mutta ihan hintansa arvoinen.
Simonssia voi myös yrittää etsiä. On varmasti halvempi.

Alusta/ jarrut
Softa
Downpipe
Putkiston ei ihan heti ahdista.
Ehjä vakio bypass toimii hyvin, ei tarvetta tarvikemalleille.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #690  
Vanha 15.02.2018, 14:04

Tehdastekoisesta simonssista oikein hyvät kokemukset. Ei pidä sotkea noita tehtaan tuotteita motonetin pöntöistä itse väkästeltyihin virityksiin. Äänimaailma on tehtaan tuotteessa ihan erilainen positiivisessa mielessä.
JoonaA JoonaA ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #691  
Vanha 15.02.2018, 16:17

Tarkoitus tosiaan olisi saada hiukan ääntäkin irti vakioputken lehtipuhaltimeen verrattavissa olevan äänimaailman sijaan. Millaisilla äänillä simons vaikuttaa? Mistä JM ostit?

DP:n sopiva koko vissiinkin 3" ja loppuputki sitten 2,5"?
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #692  
Vanha 15.02.2018, 16:24

Marteliukselta tilasin omani. Normaaliajossa ei pörise, ja sitten kun vähän enemmän yrmäyttää, tulee ääntäkin sopivasti. Tyhjäkäynnillä rahtusen verran bassoa. 300hv asti luulis pääsevän ihan helposti 2.5" dp+putki kombolla. Jos hyrrän vaihtelee, niin kaipa se 3" dp voi olla siinä kohtaa ihan fiksu päivitys.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #693  
Vanha 15.02.2018, 16:27

Ja jos Saksasta tilailee niin Fox taitanee olla samaa tavaraa kuin Simons.

http://www.ebay.de/itm/Fox-Duplex-Sp...t/232521247818
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #694  
Vanha 15.02.2018, 17:25

Simonsin putki ollut ihan hyvä laatuinen. Äänimaailma ei ollut ollenkaan hullumpi, hiljainen sisälle kun piti ja tarvittaessa vähän pörinääkin. Milltek on taas hieman enemmän pettymys, tuloksena oli liian hiljainen putkisto joka häviää vakiolle äänissä.
JarnoN JarnoN ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #695  
Vanha 15.02.2018, 20:52

Samalla moottorilla B6:ssa tuo Simons/BSR oli itselleni pettymys, miljoonakuussataa klemmariliitosta eikä juuri äänet muuttuneet vakiosta.

BN-Pipesia uskallan itse suositella.
haraa haraa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #696  
Vanha 15.02.2018, 21:13

Mulla sama homma Simonssin kanssa kuin jarnolla. Koko putkisto aika hiljainen, mutta kun korvasi keskivaimetimet suoralla putkella rupesi ääntämään jonkin verran. Miinuksena tuli tietysti mukava kumina moottoritie nopeuksissa, kun ei ole kuin pelkät takapään vaimentimet.
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #697  
Vanha 15.02.2018, 21:51

Resonaattoripönttö keskelle, niin häviää kumina ja metallinen soundi yläkierroksilla.
-03 tq -03 tq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #698  
Vanha 16.02.2018, 09:55

Uutena nuo simonsin tehdas putket olleet aika hiljasia. Ajan kanssa alkaa tulla "bassoa". Ei pörise milloinkaan eikä ala käymään hermojen päälle pitemmässäkään ajelussa. Itseasiassa äänet sisälle hyvin maltilliset, mutta ulospäin selkee ero vakioon. Kaasupohjassa eron kuulee sitten selvemmin...
Jonde Jonde on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #699  
Vanha 16.02.2018, 17:06

Omassa vermeessä ei simonsissa. eikä milltekissa ole keskipönttöä ollut, vain yksi iso poikittainen takavaimennin. Ja molemmissa ollut kaksi klemmaria, katin jälkeen yksi ja taka-akselin kohdalla toinen.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Turbot > Nyt alkaa 1.8t viritys..

Avainsanat
k04


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
80q 1.8T jääratahauskuutin porkkis Projektit 334 19.07.2015 23:18
A6 -98 1.8t, Sähköt sekaisin, apuva! Makkez Sisusta ja sähköt 12 16.12.2010 23:29
280tkm ajettu 1.8t paspartuu Moottori ja voimansiirto 1 16.07.2007 00:42
1.8t ja isojen poikien viritys. Tykki Turbot 17 06.03.2005 15:15


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 21:06.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.