banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #401  
Vanha 29.04.2016, 00:07

Kaytiin edellisen pomon kanssa ostattelemassa tuommosta Z4:sta, ei sopinut hanelle, koska oli turhan pitkaselkainen ja silmat olivat justiinsa tuulilasin ylareunan korkeudella, eli ei nahnyt kunnolla eteenpain. Tallaiselle 1.69m patkalle olisi ollut ihan soppeli.
Weskuu Weskuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #402  
Vanha 30.04.2016, 11:31

No onneks mä oon just tollanen pätkä , 172cm
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #403  
Vanha 30.04.2016, 22:19

Nyt on ajossa 2005 Phaeton W12. 248tkm mittarissa mutta se ei muualta näy eikä tunnu. Kyllä on tämän jälkeen vaikea istua vaimon 4F kutoseen olematta pettynyt. Phaeton ei sporttinen mutta mukavuus on kyllä jotain mitä ei D3 kasi samalla koneella saavuta, on meinaan ajettu työn puolesta jonkin verran vianhakua kyseisellä laitteella.
Tai no petyn mihin vaan tämän jälkeen. Saksassa kokeiltu mutkaista motaria 250kmh ja menee kuin kiskoilla ja kovin vaivatta.
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #404  
Vanha 30.04.2016, 23:57

Et ole vielä ajanut isoa Bemaria. :)
buzz buzz ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #405  
Vanha 01.05.2016, 00:20

Tuohon ylläolevaan voisin kompata :)
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #406  
Vanha 01.05.2016, 08:13

Ainakaan E65 ei vaikuta, uudempia 700-sarjalaisia en ole ajanut. Ja en mä osaa ostaa vag ulkopuolelta, menee sormi suuhun korjatessa :D
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #407  
Vanha 01.05.2016, 08:29

Kyllä toi phaeton on aivan käsittämättömän aliarvostettu laite. Sellainen olisi ollut mahtava mutta hinnat oli vielä liikaa itselle. Vaan se lämmitettävä ratti kelpaisi mikä jerellä satavarmasti on, mulla on vaan nappi sille.
Vaan kunhan tuosta viimeisestä audista pääsee eroon niin voi olla että pysytään näissä sisarmerkeissä jatkossakin. Vaikkei siinä vikaa olekaan, niin maine tuntuu menneen ja pitäminen on kallista volkkariin verrattuna. Konsernimerkissä pysytään melko varmasti tulevaisuudessakin, ei nappaa opetella uuden merkin ominaisuuksia kun yhden konsernin jekut alkaa olla jo kohtuudella tiedossa. Ei kylläkään poissuljettua. Vaan kyllä on melkoista hermolepoa omistaa tuollainen halpa passatti. Toki se menee rikki samalla tapaa, mutta mahtava hälläväli-kulkine. Sen kanssa oppinut ihan uusia mukavia juttuja, mitä ei aikaisemmin ole tullut tehtyä itse.
Joukahainen Joukahainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #408  
Vanha 01.05.2016, 09:02

700 Bmw ei anna 500 sarjalaiseen oikeastaan kovin paljon mitään uudemmissa, vanhemmissa ero on huomattava. Olen muutaman kerran miettinyt vaihtoa seiskaan 2014-2015 vuosimalliseen mutta ero on viitoseen niin merkityksetön ettei vaihtoa ole tapahtunut. 500 sopivalla voimalinjalla ja itselle sopivilla varusteilla on ajajan auto, edes äänimaailmassa ei ole huomioitavaa eroa.

700 sarja ei yllä Bmw:llä läheskään niin suureen eroon pienempiin luokkiinsa kuin kilpailijoillaan Audilla A8 ja Mb:llä S.
JPohja JPohja ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #409  
Vanha 01.05.2016, 09:47

Aika jännä kommentti. Koeajoin saman ikäisen hinnat alkaen version ja eroa passattiin ei ollut kuin remote control ohjaus. Suorastaan surkea esitys ja jäi kyllä silloin pois laskuista. Pitääkin käydä ajamassa toista samanlaista!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
Nyt on ajossa 2005 Phaeton W12. 248tkm mittarissa mutta se ei muualta näy eikä tunnu. Kyllä on tämän jälkeen vaikea istua vaimon 4F kutoseen olematta pettynyt. Phaeton ei sporttinen mutta mukavuus on kyllä jotain mitä ei D3 kasi samalla koneella saavuta, on meinaan ajettu työn puolesta jonkin verran vianhakua kyseisellä laitteella.
Tai no petyn mihin vaan tämän jälkeen. Saksassa kokeiltu mutkaista motaria 250kmh ja menee kuin kiskoilla ja kovin vaivatta.
Mehtala Mehtala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #410  
Vanha 01.05.2016, 10:34

Juuri tälläviikolla ajelin tuollaisella z4 bemarilla, ajettu noin 160tkm ja olikohan vuosimallia 2003 ??
Muuten vaikutti ihan kivalta laitteelta, mutta pieni auto se on, eikä sovellu ainakaan itselle (184). Sisusta vaikuttaisi kestävän ihan hyvän näköisenä, mutta ulkokuoren kaikki muovi ja kumiosat alkaneet halkeilla ja haurastua todella karseaan kuntoon. Moottorina oli tuo 3.0 ja 170kw riittää kyllä aivan mainiosti tuollaiseen laitokseen. Hyvin jaksaa mennä myös matalilla kierroksilla, mutta parhaiten jaksaa siellä 4000rpm ja ylöspäin. Kyseisessä tapauksessa kytkin oli ikävän on - Off tyyppinen, joten se vei hieman fiilistä pois.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #411  
Vanha 01.05.2016, 17:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viesti
Aika jännä kommentti. Koeajoin saman ikäisen hinnat alkaen version ja eroa passattiin ei ollut kuin remote control ohjaus. Suorastaan surkea esitys ja jäi kyllä silloin pois laskuista. Pitääkin käydä ajamassa toista samanlaista!
Kyllä tämä hakkaa Passatin ihan joka suhteessa 100-0. Kaksi 3c passattia ollut vuoden sisään, toinen loppuunajettu 2005 3.2 ja toinen 2010 Highline TDI.

Itseasiassa 3.0TDI ei tuntunut yhtään samalle kuin tämä W12.
Weskuu Weskuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #412  
Vanha 03.05.2016, 21:51

Onko noita Z4 saanut ilman ilmastointia? Vai onko Gynther ollut nuuka...
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/.../Z4/2003/Espoo
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #413  
Vanha 10.05.2016, 09:50

Auton vaihto alkaa olla lähempänä kuin lähin puhelin ja vaihtoehdot vaan vilisee mielessä. Viimeisin päähänpisto on Rangen Evoque SD4 koneella (190hv) ja Dynamic varusteilla. Onko kellään kokemusta ko. vehkeestä?
Tiedän ettei ole suuren suuri, mutta itselle ei takapenkillä ole mitään väliä ja paksi riittänee kahden ihmisen kauppakasseille. Suvit ei normaalisti oikein nappaa, mutta tässä voisi olla sitä jotain vähän erikoisempaa.
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #414  
Vanha 10.05.2016, 17:55

En tiedä mutta mulla on ollut tuo sama tauti jo pitkään. Ja vielä samoilla oireilla. Kaikkien viimeisten vaihtojen yhteydessä olen selaillut Evoquet ja Jagen facelift XF:t läpi ja melkein jo vedellyt ostohousuja jalkaan.

Aina olen kuitenkin päätynyt johtotähteen...
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #415  
Vanha 27.05.2016, 05:38

Voi että. 991 Porsche GT3 ja ammattikuski oppaana radalla. Eihän tällaiseen ole koskaan mahdollisuutta omistamis mielessä. Mutta ihan turha enää haaveilla että joku perus ratakinneri vois antaa samoja fiiliksiä..... En suosittele kenellekkään.
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #416  
Vanha 04.06.2016, 13:18

Koeajoin eilen Audi A6 2,0 TDI vm 2011 manuaalina ja BMW 520 F11 vm 2011 automaattina. Jos niistä pitäisi valita niin BMW:n laittaisin. Audi oli paljon levottomampi ajaa ja meluisampi. Myös BMW:n sisustan materiaalit vaikutti laadukkaammalta. Joutuuko 16-vuoden Audi-rakkauden jälkeen koittamaan vierasta?

Onko jollain foorumilaisella F11 520 mallia? Mitä kannattaa huomioida jos alkaa sellaista ostamaan?
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #417  
Vanha 04.06.2016, 19:25

Ketjuvikojahan noissa N47-sarjan koneissa on ollut.
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #418  
Vanha 04.06.2016, 20:39

Ai näissä uudemmissakin on ollut niitä. Harmi... taitaa jäädä hankkimatta tai sitten pitää se huomioida ostaessa.
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #419  
Vanha 05.06.2016, 10:57

Nyt en ole ihan varma, mutta eikö N47 koneen ketjuviat ole olleet hieman vanhemmissa malleissa. Kaverilla tollainen Bemmu oli ja joskus ollut lainassa, niin erittäin hyvä ajaa ja mielyttävän laadukkaan oloinen.
Audi Audi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #420  
Vanha 05.06.2016, 11:28

Juu, vanhemmissa N47 moottoreissahan ketju ongelmaa esiintyy. Mutta ongelma jatkuu jossain määrin myös uudemmissakin N47 koneissa (X1, X3, 5srj F10/11 yms.) Muutoin varmasti oikein harkinnan arvoinen auto tuollainen F11. En ole sellaista päässyt ajamaan, mutta edellinen E61 on oikein miellyttävä ja hiljainen kulkine. Samaa mieltä tuosta meluisuudesta, että Audi on tällä saralla hieman huonompi. Lähinnä Audissa häiritsee rengasäänet, jotka kantautuvat hyttiin osittain melko ärsyttävästi.
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #421  
Vanha 05.06.2016, 12:34

Kävin lukemassa BMW-palstalta ja kyllä nämä ketju ongelmat jatkuu näissä uudemmissakin, mutta on kuulemma harvinaisempia. Ikävä silti kun jakopään remontti maksaa siihen sitten 5000 €. Ehkä siirryn katsomaan 3,0 diesel malleja ja vertailen niitä vastaavaan Audiin.

Myös takajousituksen pusseja niistä kuulemma menee aika tiuhaan. Se nyt ei ole ongelma kun on kuulemma niin helppo vaihtaa.
Audi Audi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #422  
Vanha 05.06.2016, 13:03

Tuota pikkudieseliä kun on varsin hyvin tarjolla, niin luulisi että sieltä löytyisi myös sellaisia jotka uskaltaisi omistaa (jakopää tehty). Vai onko nuo sellasia että heti kohta joutuu tekemään uudestaan jakopään? Toisaalta ei sitä uskalla ostaa yhtikäs mitään kulkupeliä, jos vain "tuijottelee" tyyppivikoja. Olikos tuo koeajamasi A6:n 4F vai 4G?

Viimeksi muokannut Audi 05.06.2016 13:10
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #423  
Vanha 05.06.2016, 14:02

4G mallia ajoin. Täytyy sanoa että odotukset olivat isot sitä kohtaan, mutta ajettavuus, sisämelu ja laadukkuus eivät olleet mielestäni paljon yhtään nykyistä kummempia. En tiedä tuosta jakopäästä. Pitää sitä selvitellä... Sen takia olisi mahtava "koittaa vierasta" että ei tulis heti tongittua kaikkia vikoja siitä vaan nauttia ajosta.
Audi Audi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #424  
Vanha 05.06.2016, 19:44

Menee vähän chättäilyn puolelle tämä. Itse hatkinnut seuraavaksi kulkineeksi 4G kutosta kun auton vaihto jossain vaiheessa koittaa. Odotukset myös korkealla, vielä ei ole tullut sellaista ajettua. Sääli sinänsä, jos ei koeajolla 4G yllättänyt positiivisesti. Toinen vaihtoehto on F11 BMW, pikkudieselillä. Mutta niissä kun tosiaan on tuo jakopää murhe ja kolmelitranen karkaa hinnallisesti hieman kauas.
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #425  
Vanha 05.06.2016, 20:04

Pitää vielä käydä ajamassa uudemman kerran jotain toista 4G mallista. Eihän sitä tiedä vaikka oli huono yksilö.
itaplok itaplok ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #426  
Vanha 18.10.2016, 14:50

Tuli reilu kuukausi sitten haksahdettua ja ostettua Japanilainen. Taino.. talouden automerkkitasapaino säilyi entisellään, koska entinen kakkosautokin oli Japski. Nyt vain vanha Audi jäi kakkosautoksi.

Tuli hankittua Subarun Outback vm-12 diesel koneella. Allroadia olisi tehnyt mieli mutta vieraisiin joutui, koska näppi ei pitänyt oman sarkan vaossa. Sinänsä OB on tuntunut ihan ok:lta. Sisusta on hieman muovinen, kone kylmänä kuulostaa kuin siellä olisi riisin jyviä mukien päällä ja 1. ja 2. vaihteet ovat hieman jäykkiä. Ykkönen on liian pitkä mutta samalla liian lyhyt. Muuten kuitenkin tyytyväinen, koska samalla rahalla ei olisi saanut vähän ajettua ja kohtuu samanikäistä Allroadia..

Täytyy nyt toivoa, että tuli tehtyä hyvä hankinta. Tuntuu, että (nykypäivänä) auto kuin auto on täysin yksilö ja merkistä riippumatta voi tulla jos jonkinlaista vikaa ja harmia. Tämäkin oli yksi syy Japanilaisen hankintaa.. Varaosien hinnat (ainakin kulutusosien) ovat huomattavasti alemmat kuin Audeissa.
an13 an13 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #427  
Vanha 18.10.2016, 16:29

Subarun korjausosien hinta taas on aika korkea ja välillä toimitusajat pitkiä jos joutuu Japanista tilaamaan. Eikä niitä löyty ebay.de niinkuin Audin osia, pitää vaan toivoa ettei niitä niin paljoa tarvitsisikaan.
akku akku ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #428  
Vanha 26.10.2016, 22:16

Minäkin 10 Diudi vuoden jälkeen lähdin taksiautoilijoiden-kerhoon. Kovasti Audia kyttäsin, mutta foorumilla olevat karut tarinat vag-dieseleiden ongelmista ajoi vieraaseen syliin... :-(

Aitoa Torsenia tulee vielä ikävä, mutta josko seuraavaksi taas rinkula-keulainen...?
Ao linkistä tarina hakureissustani.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=59667

Ja kiitoksia kaikille kerholaisille vuosien aikana saaduista neuvoista ja henkilökohtaisestakin avusta!
Ja kyllä mä täällä käyn edelleenkin kääntymässä, on yleinenkin keskustelu täällä varsin vilkasta ja asiallista.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #429  
Vanha 27.10.2016, 18:50

On niillä vaan hintaa, mut ihan mukava pirssi tuollainen jos tilojen kanssa tulee toimeen. Velipojalla olt tuommoinen ja kahden aikuisen + pienen ihmisen lomareissun tavarat sopivat kyytiin kun hankki suksiboksin katolle.

Nelivetoisena tuommoinen on hieman painavan oloinen, muistikuvani mukaan vajaavetoinen on hieman dynaamisemman tuntuinen. Liekö omapaino senverran vaikuttaa ?
JouniH JouniH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #430  
Vanha 06.11.2016, 22:26

Olen kanssa harkinnut siirtymistä vieraaseen merkkiin. Nykyisen A6 C7 jakopää ongelman vuoksi. Tuntuu olevan vaikeata vaihtaa merkkiä vaikka en ole vielä muuta tehnyt kun katellu netissä vaihtoehtoja. On sitä niin merkki vammaiseksi kerenny. :)

Yhtenä vaihtoehtona olen pitäny xc60 volvoa. Niitä on hyvin tarjolla varusteltuna. Hinta varusteisiin nähden edullinen. Iän ikuinen viisipyttynen D5 on viissiin "hyvä" moottori. Tosin vanhanaikainen automaatti siinä perässä ei houkuta kyllä yhtään.

Bemari 5-sarjaa olen kans selaillut. Suurin osa myytävistä karvalakkeja täällä ruotsissa.

No, mites mersu e-sarja? Luin, että 250cdi koneessa olis suutinvikaa. Ilmeisesti jonku verran jakopää ongelmaa ollu.

Heh, on nämä foorumit surkeita ku "kaikki" viat on täällä luettavissa. :)


Kehutaan nyt kuitenki nykyistä kuutosta sen verran, että tiloiltaan on kyllä loistava. Ja minusta hiljainen. Kaksi aikuista, kaksi lasta turvaistuimineen, kaksi koiraa ja viidenpäivän tavarat laskettelu reissulle menee aika kivuttomasti lastata. Tietenki suksiboksi oli katolla. Peräkontin olen jakanu pitkittäisellä verkolla, että koirat mahtuu toiselle puolen ja kassit toiselle.
Weskuu Weskuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #431  
Vanha 07.11.2016, 20:19

Siirryimpä minäkin bmw leiriin... Olisin kyllä halunnut A4 Quattron mutta, ei lompakko antanut myöden ostaa riittävän uutta 2,0tfsi koneista. Ne mihin lompsa olis suostunu olivat vanhempia kuin -10 , näissä vanhemmissa pelkäsin öljynsyöntiä.
Joten mennään nyt e90 325
OoPee83 OoPee83 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #432  
Vanha 20.11.2016, 09:31

Tämä vaihto oli itselläkin lähempänä kuin koskaan.
Rouvan Q5 tuli kuuden vuoden ikään ja hän halusi vaihtelua - ajattelin, että parempi vaihtaa autoa kuin miestä.

Farkku A6:sen (vm 2014/2015) varteenotettava kilpakosija oli 3,5 L BMW X6, mutta neljän päivän koeajon jälkeen A6 vei pidemmän korren. Syy oli pääosin ajotuntumassa, viidessä istuimessa ja peruutuskamerassa. Ulkoisesti vaimo piti jopa enemmän X6:sta. Iso miinus X6:lle siitä, että naisihmisen hankala yltää laittamaan takapenkillä lasten turvaistuimien turvavöitä kiinni ja ulos astuessaan kurakelillä sotkee aina housut astuinlaitaan.

Nyt mietin parhaillaan A7:n korvaajaa. A8 ei ole vaihtoehto, RS6 olisi lapsuuden / nuoruuden unelma, mutta vain kaksi munuaista lahjoitettavissa elinten mustaanpörssiin huoltoja teettäessä.
ksarvala ksarvala ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #433  
Vanha 14.12.2016, 17:22

Sattuu sitä muillakin
Brand: BMW

Name: Series 1, Series 2, Series 3, Series 4, X3, X4, X5, X6, i8
Batch number/Barcode: Vehicles built between 2011 and 2016 are affected.

Risk: Fire, Injuries

The control unit of the electronic power steering may have been incorrectly manufactured. This may cause a fire even when the vehicle is parked. Furthermore, steering assistance might fail while driving.

Measures taken by economic operators: Recall of the product from end users (By: Manufacturer)
Country of origin: Germany
Alert submitted by: Germany
Risk Type: Serious
Products were found and measures were taken also in: Ireland, Poland
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #434  
Vanha 14.12.2016, 19:26

Veljen X1 joka tuli E60 525:n tilalle on tällä hetkellä pajalla. Oli laskenut osan öljyistään autokatokseen ja loput ajossa motarille. Mut positiivista on että jakopää ei sentään kerennyt vielä porsia ;)
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #435  
Vanha 25.12.2016, 22:01

Löytyykö kokemuksia Mesen R-sarjasta? 2006-2008 mallit 7-paikkaisena selvästi Q7:kaa halvempia.
Razur Razur ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #436  
Vanha 25.12.2016, 22:13

R on pieni auto. Q3 / Q5 voisi olla lähempänä vastaavuutta.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #437  
Vanha 25.12.2016, 22:23

En ole vielä Q3/Q5 nähnyt 7-paikkaisena.
Razur Razur ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #438  
Vanha 25.12.2016, 22:50

Q7 kyydissä en kyl ole ollu, mutta R kyydissä tuntui kuin olisi ollu polon tms takapenkillä. Etupenkkien selkänojissa oli lovet jalkoja varten, että sopisi edes jotenki kyytiin. Jos kyyditettävät on kaikki lapsia, ei tuo 7 hlöä ole varmasti ongelma.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #439  
Vanha 25.12.2016, 23:00

Itse en ole R:n kyydissä ollut, mutta ulkomitoilta näyttää tilavalta. Joitakin testejä olen lukenut ja siellä sisätilaa on kehuttu. Toki monivikainen taitaa olla... Q7:lla olen ajanut 6-paikkaisena ja se ei kyllä mikään tilaihme ole. Oma perhe on 2+2, mutta välillä tulee isompaakin tarvetta. JenkkiSuveja Ford Expedition/Lincoln Navigator on tullut katseltua, mutta aika hakusessa vielä ollaan.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #440  
Vanha 26.12.2016, 07:46

R on kyllä niin monivikainen että jää pahimmat vagit kauas taakse ja en uskalla edes sivulauseessa sellaista suositella.
JM JM ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #441  
Vanha 26.12.2016, 11:34

R-mursua on kahta pituutta. Pidemmässä luulis tilan riittävän. Noita on myös valmistettu melko pitkällä aikavälillä ja voisi kuvitella, että jotain "tauteja" olisi matkan varrella paranneltu. Uusilla valoilla olevia ei taida kovin paljoa olla kaupan. Myös varustelulla voi vähän vaikuttaa tuohon vikaherkkyyteen. Esimerkiksi teräsvietereillä olevasta mallista puuttuu ainakin yksi hemmetin kallis ja vikaherkkä osakokonaisuus. Eipä tuolle ärrälle ole kyllä mitään vastaavaa vaihtoehtoa oikein olemassa, mutta kyllä siihen ehjäämiseen saa varmaan rahaa vähän varata. Lisäksi olis varmaan hyvä tuntea joku mursuja korjaava paja, joka oikeasti osaa ehjätä noita, eikä vain vaihtaa osia kamalalla hinnalla.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #442  
Vanha 26.12.2016, 20:53

Oma budjetti on sen verran pieni, että alkupään mallit olisi kyseessä. Tuosta kalliista monivikaisuudesta olen lukenut ja oma budjetti ei kestäisi kalliita remppoja. Joten se siitä.
Teukka Teukka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #443  
Vanha 26.12.2016, 21:35

Jotenki hanurista, lienen ennenkin tämän sanonut mutta niin kauan ollut konsernin autoja alla ettei muista ole mitään tietoa. Sit taas konsernin vehkeet jotka olisi ns. Budjetissa sisältävät v-mäisiä tyyppivikoja joiden korjailut eivät houkuta taas yhtään. Ketjut ja öljynsyönnit jne. Tai sit laite jossa ei toistaseksi ole tiedossa mitään vastaavaa ei mahdu budjettiin vielä vuosiin. Tajusin äskettäin ettei alla ole ikinä ollut noin vanhaa autoa kuin nyt. Kun vertaa vm. Vastaan ostovuosi. Ensimmäinen autoni oli vain 12 vuotias ostohetkellä. Nykynen täytti syksyllä 16v....
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #444  
Vanha 26.12.2016, 23:31

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viesti
Q7 kyydissä en kyl ole ollu, mutta R kyydissä tuntui kuin olisi ollu polon tms takapenkillä. Etupenkkien selkänojissa oli lovet jalkoja varten, että sopisi edes jotenki kyytiin. Jos kyyditettävät on kaikki lapsia, ei tuo 7 hlöä ole varmasti ongelma.
Kun risuja tuntuu tulevan monelta, niin meiksi kyllä diggaa tuota autoa varsin paljon. Meillä on ollut firmassa sama R vuodesta 2008 asti, vaihdettiin XC90 siihen. Siitä lähtien ollaan tehty sillä +300tkm. Mielestäni sen verran hieno laite ja konsepti, että harmittaa, ettei Mese jatkanut sitä. Teknisesti se on käytännössä sama kuin ML ja GL linjakkaassa korissaan (eteenkin pitkä versio)), ilman että täytyy sietää silmissään katumaasturia. Jos alla ei olis Audia, niin edelleen harkitsisin sitä vakavasti myös omaksi käyttöautoksi.

Mitä tiloihin tulee, niin en kyllä nyt ymmärrä noita Villen tilanahtauskommentteja. Toinen penkkirivi on tiloiltaa hyvä, penkit säätyy pituussuunnassa sekä myös selkänojan kaltevuuden voi säätää. Mun mielestä näillä ei ole mitään tekemistä Polon kanssa, oletkohan sekoittanut johonkin toiseen Mesen malliin? Jos penkki on aivan etuasennossaan, niin sitten on mahdollista, että polvitila on Polon luokkaa, mutta tähän ei kyllä ole tarvetta koskaan. Voidaan vaikka koeistua uudestaan, koska haluan todella nähdä livenä, miten sinne ei mahdu ;)

R:stä on keskirivin osalta kahta versiota, 2:n ja kolmen istuttavat ja sitä myötä kolmannen rivin omaavissa auto on siis rekisteröity kuudelle tai seitsemälle. Se on lisäksi yksi niistä harvoista autoista, jossa 3. penkkirivi on ihan oikeesti varsin mukava istuttava ja se oli myös hankintaperuste asialle - esimerkiksi sielä istuu jopa tuossa lyhyemmässä versiossa todella paljon paremmin, kuin Q7:n kolmannella rivillä. Sielä ns. matkustaa ihan mielellään. Ns. kolme normaalimittaista ihmistä mahtuu hyvin peräkkäin.

Mitä vikoihin tulee, niin tuo meidän auto on juuri sellainen "tappiin asti varusteltu versio". Ilmapussit on ainakin vaihdettu kerran koko kierros, mutta sama lienee myös millä tahansa n. 400tkm ajetulla ilma-alustaisella Audilla. Lisäksi auton pysäköintitutkajärjestelmä on nikotellut etupään tutkien osalta oikeastaan koko meillä olo ajan. Vika lienee joko johtosarjassa tai ohjainyksikössä. Takaluukussa ei myöskään tahdo nuo maalit pysyä, olisko nyt toinen takaluukku menossa. Normaaleita kuluvia osia on vaihdettu, mutta erityisen monivikaisena en ainakaan tuota meidän Italiantuontiyksilöä tohdi haukkua. Nyt kun Terho juuri vaihtoi autoon uudet Retrofitlab:in projektorit, niin taas näkeekin jotain :)

Viimeksi muokannut QHad 26.12.2016 23:43
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #445  
Vanha 27.12.2016, 02:01

Täsmennetään että Evo-X ärrät, noita saanee muualtakin kuin retrofitlabista. Menee "heittämällä" vahvasti lainausmerkeissä... :)

https://www.youtube.com/watch?v=4ImcKD5SByw

Itse autosta en oikein osaa sanoa tällä kokemuksella oliko lintu vai kala, mutta ainakin tällainen normaalimittainen (193cm/120kg) sai oikein toimivan ajoasennon, eli etupenkillä tilaa kuitenkin riittävästi.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #446  
Vanha 27.12.2016, 02:47

Jes, kyseisessä yksilössä on alcantarasporttipenkit, jotka ovat omasta mielestänikin oikein hyvät. Niistä saa aikaiseksi erittäin rennon ja mukavan ajoasennon matka-ajoon. Istuinosakin on niin pitkä, että varsinaista liikuteltavaa reisitukea ei kaipaa. Meiksi on vielä minikokoinen Terhoon verrattuana - ainakin pituudeltaan :) Lisäksi autoa ajelee silloin tällöin naishenkilö, johon suhteutettuna meiksi on jättiläinen, eli tuntuu sopivan hyvin kaiken kokoisille :)
välkky välkky ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #447  
Vanha 28.12.2016, 22:07

Yhdyn noihin Karrin kommentteihin. Serkulla on ollut reilun vuoden kuudelle rekisteröity R eikä siinä ole ollut mitään ihmeitä. Tilaa on tosiaan toisella ja kolmannellakin rivillä hyvin, ei tarvitse istua polvet suussa. Ja tavaraakin kulkee hyvin, esim. ulko-ovi karmeineen mahtui hyvin kyytiin.
Razur Razur ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #448  
Vanha 29.12.2016, 07:26

Omat kokemukset tosiaan sellaisesta pätkä ärrästä. En tiennyt että on samaa mallia tila-autonakin. Siellä voi tilaa olla paremmin.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #449  
Vanha 29.12.2016, 22:05

Meidän oma on just tuo pätkä ärrä, ihan kummatkin on kyllä tila-autoja ;) Tosin kun pätkässä on tilat matkustajille käytössä, niin tavaratila on todella nimellinen ja eikä pitkäakselivälisessäkään sitä ihan kauheesti ole jäljellä.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #450  
Vanha 17.04.2017, 19:17

Ikä(kuljettajan​) alkaa täälläkin jo painaa, työajot t5 portterilla joka päivä kun taitan niin kroppa on tottunut helppoon autosta- ja autoon nousuun.

Perheen auto on tällähetkellä sporttialustainen b8, se tuntuu tosi matalalta ja kulku autoon ei ole enää niin kivaa;)

Olen varoen katsellut audin tilalle n.-12 mallin tiguania, olisi hieman korkeampi auto.

Nyt kuitenkin kovin kuume on mb glk 220 tai 320 cdi malleihin.

Yhden w204:n kokemuksella tuo mersu tuntuu miellyttävämmältä, 220 koneen vääntö oli aika mukava tuossa pikkukorissa.

Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta tai jopa kokemusta ko. autoista?
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #451  
Vanha 18.04.2017, 16:57

GLK 220 4Maticista on kokemuksia sekä 204:sta.

GLK on kyllä paras auto kokonaisuutena mikä mulla on ollut. Mukava istua sisään ja ulos tuon korkeuden vuoksi ja Mersun neliveto toimii kivasti automaattilaatikon kanssa. Lisäksi GLK on erittäin hiljainen, mitä 204 taas ei ole. Saattoi olla ehkä jopa hiljaisempi kuin tämä nykyinen Eemeli.

204:n ostin uutena Veholta mutta vaihdoin sen jo vuoden jälkeen pois. Sisämelu ja yleinen laatuvaikutelma ei ainakaan tuossa premium business -varusteisessa ei vain natsannut. GLK oli selvä parannus tähän, vaikka läheistä sukua 204:lle onkin.

220 vie GLK:ta aivan tarpeeksi ainkin itselleni mutta en osaa arvostaa tehoa käyttöautossa muutenkaan. 220:nen 204:ssä on varmasti ripeä.
Heksa K Heksa K ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #452  
Vanha 28.04.2017, 00:05

Auton vaihtoa tuli pyöriteltyä mielessä jo pitkään ja monen näköisiä vaihtoehtoja spekuloitua. Urheiluselkämallin A5 tuntui kiinnostavalta jossain vaiheessa, välillä taas joku muu. Audin V6tdi:n jakopää ei kuitenkaan enää herättänyt luottamusta vaikka omalla jo yli 300t olikin ajettuna ilman murheita, joten kun tammikuun alussa lähti pitkään talossa palvellut pitkäkatto B7 pohjoiseen oli merkin vaihto edessä. Yksi syrjähyppy tuossa jo olikin aiemmin baijerilaiseen hassutteluautoon ja nyt tuli sitten haettua Saksasta sopivasti kohdalle sattunut Tähdellinen C218.393. Lyhytkattoinen B7 jäi vielä kakkosautoksi ettei tarvitse kuitenkaan ihan ilman olympiavolkkareita elää.
TN69 TN69 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #453  
Vanha 10.05.2017, 19:54

Työkuvioiden muututtua ja työmatkan jäätyä enää alle 5km, vaihtui autokin uuteen. Muutos oli radikaali, kadunvarressa on nyt tuliterä Toyota Yaris Hybrid. Tiedän, mutta 2 hengen taloudelle ja periaatteessa vain kaupunkiajoa, tuo oli ideaalinen. Onhan se autona kovin kaukana Audista, kaikki on ohuempaa, muovisempaa ja äänekkäämpää. Mutta on se kieltämättä kätevä kaupungissa ja menee yllättävän paljon pelkällä sähköllä, kun moottori on lämmennyt tarpeeksi. Huolestuttava asia on huomion kiinnittyminen kaikkeen mittaristojen esittämään tietoon ajamisen sijaan, ja sen lisäksi mun päälle meinataan vaihtaa kaistaa jatkuvasti... Toivottavasti joskus taas pääsen palaamaan Audin pariin, on se kuitenkin aina ollut "mun merkki" :(
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #454  
Vanha 10.05.2017, 20:57

Nyt tuli aika surullinen postaus, ei jatkoon :/
Buuhiz- Buuhiz- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #455  
Vanha 10.05.2017, 21:03

Nykyään kumipyörillä oleminen on se verran hintavaa, että joskus autoilu kannattanee ajatella järjellä. Mutta että yaris...
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #456  
Vanha 10.05.2017, 21:15

Nooh, tuossa just viikonloppuna hyvälle ystävälle sen käytössä olleen rikkinäisen Audin tilalle hommattiin Auris Hybrid. Kriteereinä oli bensakone, automaatti, keskikokoinen kokoluokka, vakkari ja pienet kulut, uudempi kuin 2009 ja alle 13k hinta. Noilla hakutekijöillä Nettiautosta löytyy kymmeniä autoja mutta puolet on Vag-konsernia muttei yhtään Audia. Niitä ei vaan voi suositella. Yksi Opel Astra 1.6 turbo 180hv oli liipaisimella mutta sen kulku ja kulutus oli niin huonossa epäsuhdassa ettei se päässyt jatkoon.

Onhan se Auris Audin jälkeen aika ei pula, etenkin ohjaus on huono, mutta vajan 13k hinnalla sai lähes virheettömän 85tkm ajetun auton, jossa oli paras varustelu (mm. peruutuskamera, avaimeton kulku) niin valinta oli aika helppo. Ja tuollaisen saa aina myytyä helposti.
viinikka viinikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #457  
Vanha 14.05.2017, 13:50

Tässä rupee meilläkin oleen kohta auton vaihto mielessä. Tai useastihan se mielessä, mutta tuli sillain semi puskista muutto eteen Helsinkiin nyt kesällä ja kilometrit putoaa murto-osaan nykyisestä. Nyt olenkin miettinyt sopivaa peliä, jolla kulkeutuu 4 henkilöä+koira+tavarat ja talvella kiekkovermeet. Työpaikat meillä tulee todennäköisesti oleen niin, että autoa ei tarvita työmatkoihin. Hybridiä olen vähän haaveillut, jolla voisi tarvittaessa liikkua lyhyitä siirtymiä sähköllä. Liisariautoonkin olisi kai mahkut ja niistäkin voi ajatuksia heittää.
rka1 rka1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #458  
Vanha 14.05.2017, 14:17

Tuli vaihdettua Audi A6 3.0 Mersu C 250 CDI 4Matic:iin. Minulla oli muutama tarjous mukana, kun menin Veholle. Laitoin pöydälle 3 muualta saamaani tarjousta A6:sta ja sanoin, että kyllähän Veho samaan pystyy. Myyjä vähän nikotteli, meni vaihtoauto vastaavan luo neuvottelemaan, pitkään istuivat ja antoivat lopulta A6:sta saman hinnan minkä olin muualta saanut. Arvelisin säästäneeni tuossa kolmisen tonnia, siis jos ei olis ollut noita muualta saatuja tarjouksia. Tuota muuten kannattaa käyttää, siinä on faktaa siitä mitä
autosta tarjotaan.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #459  
Vanha 29.10.2017, 18:36

Vieläkin on audi liipasimella, rouva tuumasi että glk on niin ruma ettei sillä aio ajaa. Yhtä käytiin jopa katsomassa mutta siihenpä se sitten jäi.
Joten mersu jää vaihtoehdoista pois.(ite olisin ottanut glk:n, mutta kait sen auton pitää pääkäyttäjääkin miellyttää)

Mulla on muutama vaihtoehto mielessä, fl tiguan, xc60, f25 x3.

Mielipiteenne ovat arvokkaita.
Joku korkeampi auto pitäisi löytää.
Buuhiz- Buuhiz- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #460  
Vanha 29.10.2017, 20:16

Tuo tiguan jollain ulkonäköpaketilla (R-line tai jotain?) on kyllä herkullisen näköinen paketti.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #461  
Vanha 29.10.2017, 20:20

Volvon skippaisin ihan vaan siksi että jonkun rikkoutuessa osia saisi muualtakin kuin merkkarilta. Volvo on kiva ajaa, mutta omistaa en sellaista halua.
atak atak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #462  
Vanha 30.10.2017, 05:19

Mitä itsellä on pre-fl Tiguan ollut, niin hyvä perusvarma auto. Pääsee kyllä ajamaan päällystämättömien teiden ulkopuolellakin ja neliveto on toimiva ja looginen. FL tiguanissa ei enää liene Aisinin laatikkoa, joten siitä ei enempää. Pre-fl tigun keskialueen ohjaus on melko tunnoton, toivottavasti faceliftiin olisi tehty parempi ohjaustehostin, tai se olisi edes koodattavissa paremmaksi. Kannattaa tutustua kuitenkin! Käytettynä löytyy hyvillä varustepaketeilla olevia.
jokes911 jokes911 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #463  
Vanha 30.10.2017, 17:29

Aisinin laatikko VAG vehkeissä? Mitä mä olen missannut?
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #464  
Vanha 30.10.2017, 17:57

Joo, touareg, q7 ja muutamat pikkuvolkkarit käyttää turbiinitomaattina aisinia zf lisäksi. Löytyy se kyllä esim volvoistakin.
jokes911 jokes911 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #465  
Vanha 31.10.2017, 11:17

Laitas linkki sellaiseen autoon jossa Aisinin laatikko
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #466  
Vanha 31.10.2017, 11:27

Kaikki prefacelift 2.0TDI Tiguanit automaatilla. Kaiva nettiautosta sopiva.
Samoin Touareg ja Q7
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._transmissions
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #467  
Vanha 31.10.2017, 12:25

Tuossa on vielä SSP aiheesta:
http://www.evosoft.dk/diagrams/DSG.pdf
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_291_d1.pdf
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #468  
Vanha 17.11.2017, 18:12

Huomenna pitäs käydä xc60 koeajamassa..
Volkkareista ja Audista joutuu nyt jonkun vuoden pysyä erossa, kun nuo uudemmat alkaa tulla sopivaan hintaluokkaan niin katotaan taas.
mc22 mc22 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #469  
Vanha 19.11.2017, 08:49

Mamman -99 2,5tdi avant quattro A6:n 390tkm, vaihdettiin 210tkm ajettuun -11 farkku 4*4 170 heppaseen Superbiin tuossa kesällä.
Pytyt väheni 2:lla, torsen muuttui haldeksiksi, mutta vaihteet vaihdetaan vieläkin itse. Ei vielä ole tullut valittamisia mammalta.
Kulutus on 1,5 litraa pienempi kuin Audissa. Skodassa on karalan ohjelma sisällä ja potkua pitäisi olla 440 nm ja 204 hp.
Kyllähän tuollakin ehtii ja pääsee. Vastaavaa A6:een olisi pitänyt löytää euroja melkein 10keur lisää.
Ajelkoon mamma nyt muutaman vuoden tuolla ja katsellaan sitten mikä tulee taloon.
kazaalite kazaalite ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #470  
Vanha 24.11.2017, 20:59

4f 3.0tdi vaihtui BMW e65 760 ja ei voi olla kuin tyytyväinen
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #471  
Vanha 24.11.2017, 21:38

Virittely taitaa jäädä harrastukseksi, joten oisko käyttöautona Lexus RX400h hyvä valinta? Ekoiluun täytyy pyrkiä ja perheen kanssa matkaa vuodessa ei tule kovin monta tuhatta kilometriä. Hybridiä olen kuitenkin hakemassa ja käytetyn budjetilla.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #472  
Vanha 25.11.2017, 03:17

Firman pätkä ärrä vaihtu pitkään ärrään. Siinä on 2-rivillä enemmän jalkatilaa kuin Superbissa tai S-mersussa. Meni muuten baanalla 240km/h mittarinopeutta, ihan ok 195kW:lle laivalle :)
LogI LogI ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #473  
Vanha 25.11.2017, 08:21

Lainaus:
Huomenna pitäs käydä xc60 koeajamassa..
Reilu puoli vuotta ja 18tkm on perheen ja vaimon käytössä ollut xc60 ja tyytyväisiä on oltu eiliseen asti... 128tkm mittarissa ja perä ulvoo, ei ollut pyöränlaakeri. Kohtalotovereita löytyi muitakin, aika masentavaa laatua. Perä sama kuin Freelander2 ja siinä lukee FoMoCo
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #474  
Vanha 25.11.2017, 08:42

Samaa olen kuullut tuosta ulvonnasta, laatikko tai perä ääntää tietyssä nopeudessa. Kuulemma ominaisuus, ei vika.. tiedä sitten. Ääntää ne kyllä joissain audeissakin ;)
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #475  
Vanha 25.11.2017, 11:08

Lainaus:
Reilu puoli vuotta ja 18tkm on perheen ja vaimon käytössä ollut xc60 ja tyytyväisiä on oltu eiliseen asti... 128tkm mittarissa ja perä ulvoo, ei ollut pyöränlaakeri. Kohtalotovereita löytyi muitakin, aika masentavaa laatua. Perä sama kuin Freelander2 ja siinä lukee FoMoCo
Perä noissa tuntuu olevan ongelma. Kaverin vastaavaan tehtiin peräremontti suunnilleen samoilla kilometreillä. En nyt muista mitä kaikkea sinne vaihdettiin, mutta oli aika arvokas, jotain 3k€ remppa.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #476  
Vanha 25.11.2017, 17:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
oisko käyttöautona Lexus RX400h hyvä valinta?
Ei juuri tuosta mallista kokemusta mutta pari Lexusta tuttavapiirissä.

Varaosat maksaa sitten paljon kun niitä tarvitsee. Tarvikkeena saatavuutta ei juuri ole ja osien hinnat korkeat myös Euroopassa. Amerikasta voi löytää edullisemmin mutta ei ihan huomiseksi ole kotiovella.

GS430 ylätukivarsi taakse (pallo ei vaihdettavissa) noin 600€ ja kuukauden toimitusaika...
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #477  
Vanha 25.11.2017, 18:23

Minusta ekoilu ja vanha maasturihybridilexus ei osu samaan lauseeseen. Kai lexuksen kokoisen maasturin saa jollain oikeasti vähemmän kuluttavalla koneella.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #478  
Vanha 25.11.2017, 18:31

Mulla ei vaan budjetti riitä niihin kalliimpiin vehkeisiin, valitettavasti. Vähemmän kuluttavilla dieseleillä menee yli 1K€/v käyttömaksuihin. Tuollainen vanha rotisko selviää 700-800€ halvemmalla vuodessa ja kilometrejä ei tulisi hirveästi.
QuattroV6 QuattroV6 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #479  
Vanha 25.11.2017, 18:37

Minulla oli vajaan vuoden -06 RX400h. Huonolaatuisin autoni ikinä. Vähän päälle 200 tkm ajettuna hankin. Korjattavaa oli. Jäähdytin vuoti, takalasinpyyhkijän moottori hajosi, kattoluukun vaijerit rispaantui ja jämähti auki. Viimeisin niitti oli kaikki jouluvalot mittaristossa ja "check hybrid system". Vettä boksissa.

Lisäksi Xenonvalot meni ballasteineen vaihtoon, yms. Jäi 6 vikaa päälle kun luovutin tämän kanssa. Ei riittänyt aika harrastamaan.

Lähti tämän jälkeen vaihtoon W211 Mersuun bensaveekuutosella ja elämä hymyilee taas huolettomuuttaan.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #480  
Vanha 25.11.2017, 18:44

Tekniikan Maailma 15/2005: Lexus RX 400h

Mitattu kulutus:

Moottoritie (113km/h): 9,9L
Suorahko kestotie (84km/h): 8,0L
Kaupunkiajo (39km/h): 7,4L
Koeajon aikana keskimäärin: 10,5L
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #481  
Vanha 25.11.2017, 19:36

Omankin A6 2.7bit aut. ilmoitettu kulutus: Kaupunki: 18.1 l/100km, Maantie: 8.8 l/100km ja Yhdistetty: 12.2 l/100km. Vuosimaksu päästöjen mukaan olisi yli 500€. Alkaapa siinä lähes mikä tahansa uudempi olla "eko". Passatissa ajoneuvovero vuodessa on n.330€ painon mukaan. Samaan pääsisi A6 3.0tfsi, mutta hankintahinta karkaa käsistä toistaiseksi.
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #482  
Vanha 03.12.2017, 12:33

Tuli vaihdettua aanelkku e61 530xd:hen. Kokeillaan miten elämä bemaristina alkaa sujua. Voimalinja ainakin tuntuu hieman herkemmin toimivalta kun vastaava 4f.
jukkuk jukkuk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #483  
Vanha 03.12.2017, 15:41

Onko kokemuksia range rover evoquesta? Olisi kiva kuulla tyyppivioista, moottorin toiminnasta ja nelivedosta yms. Pienet tilat takana on mutta kun se on niin näyttävän näköinen..
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #484  
Vanha 03.12.2017, 16:41

https://www.google.fi/search?q=range...GvCsmFZpC_nogC

Tuosta kun plaraa.
jukkuk jukkuk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #485  
Vanha 03.12.2017, 19:22

Vaikuttaa oikein hyvältä ja luotettavalta.. Tutulla oli tuollainen ja hänellä ei ollut mitään vikaa 5v/180tkm. Niin olis ollu kiva saada kokemuksia vielä täältä.
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #486  
Vanha 04.12.2017, 12:42

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
Tuli vaihdettua aanelkku e61 530xd:hen. Kokeillaan miten elämä bemaristina alkaa sujua. Voimalinja ainakin tuntuu hieman herkemmin toimivalta kun vastaava 4f.
Mulla 10tkm takana manuaalivaihteisella e61 530d:llä, alkaa ymmärtää miksi näissä isoissa dieseleissä suositaan automaattilaatikoita. Hyvä auto pitemmille reissuille nopeilla ja hyväkuntoisilla teillä, erittäin tuskastuttava auto huonokuntoisilla pikkuteillä osaksi laatikon sekä ajettavuuden takia.
Yksi todella ärsyttävä seikka tuossa korimallissa on vesikourujen puuttuminen yhdistettynä ikkunakarmien ja katon kaareutumiseen; katolta tippuu aina vedet suoraan penkeille, kun oven aukaisee ja sama homma takaluukun kanssa.

Ruostesuojauksen ja sinkityksen osalta e60/e61 tuntuu olevan valovuoden e39:n edellä.

440tkm mittarissa ja alkuperäiset suuttimet ja ahdin vielä paikoillaan. Ohjelmoituna 280/600 oikein pirteä tuollaiseksi laivaksi, mutta 8litran keskikulutus nyt isoilla nastapyörillä on melko suuri. 16-tuumaisilla kitkapyörillä keskikulutus jäi jo sitten 7-7,5 litran hujakoille.

Alkuperäiset takaiskarit vaihdoin juuri syksyllä. Ilmajouset näissä tuntuu kestävän, vaikka hieman rispaantuneen oloiset nuo orkkispussit ovatkin jo. Alustan puslia tällainen malmikasa kyllä syö ja sen huomaa ajossa, tuohonkin pitää keväällä alkaa uusimaan apurunkojen puslat ja yksitellen kaikki reaktiotangot+muita tukivarsia, jos ei ennen sitä vaihdu 'oikeanmerkkiseen'.

Viimeksi muokannut vV8m5 04.12.2017 16:07 Perustelu: lisäys
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #487  
Vanha 04.12.2017, 17:45

Joo ainakin taajama/kaupunki ajossa tuo automaatti+iso kone on aika bueno ajella, joskin janoinen. 4f:ään verrattuna alustan mukavuus hieman kehnompi. Tilatkin varsinkin pituus suunnassa kehnommat, mutta riittää minulle kun pääasiassa yksin ajan.

Varusteet ja multimedia systeemi taas valovuoden vastaavaa audia edellä. Vaikkakin tähän on vaihdettu uudempi näyttö systeemi. Pelonsekaisin tuntein odotan kevättä kun mukana tuli 285/30/19 kesänakit. Voi olla että vaihtuvat johonkin säädyllisempään.
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #488  
Vanha 04.12.2017, 19:18

I-drive on kyllä osoittautunut suhteellisen näppäräksi käyttää eikä tarvitse siirtää katsetta tiestä juurikaan keskinäytön ja helpon käytettävyyden ansiosta. Cd-soittimen lisäksi löytyvä navin dvd-soitin on myös plussaa, kun siinä toistaa mp3 dvd:t. Hieman vanhanaikaista tosin, mutta hyvin sai vanhan pöytäkoneen musiikit kulkemaan autoon mukana.

Tuossa mulla on jotkut lowtecin -30mm jouset edessä ja takana ilmajousitus laskettu samaan tasoon. Kesäpyörinä mullakin 19-tuumaiset; edessä 235/35/19 ja takana 275/30/19, ei tuolla juuri hurjastella hiekkatiellä ja mieluummin kiertää pahimmat tieosuudet (sekä kivet ja männynkävyt) pitemmän reitin kautta. Takanakit kuluu omilla ajoilla (n.20tkm) yhdessä kesässä, mutta tuollaiset 275/30/19-kiinakumit onneksi löytyy netistä huimaan 70euron kappalehintaan.

Tyyppivikoina mainittakoon touringissa takaluukun rispaantuvat johtosarjat ja kosteudesta hapettuva antennivahvistin (radiotaajuudet häviää eikä kaukokeskuslukko pelitä). Lisäksi reaktiotankojen ja tukivarsien väljyydet aiheuttaa tutinoita sekä tärinää ja apurunkojen puslat väsyy nopeasti vaihtokuntoon. Imusarjan läpät kolmilitraisissa dieseleissä on saattanu aiheuttaa konerikkoja, mutta suurimmasta osasta nämä onneksi jo poistettu.

Viimeksi muokannut vV8m5 04.12.2017 19:25
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #489  
Vanha 05.12.2017, 19:39

Omasta löytyy kiintari, saa ihan hyvin musaa talteen.

Kyseinen johtosarja jo vaihdettu ja ens viikolla menee vaihtoon antenninvahvistin:D Pitää tuo alusta käydä läpi kun ehkä hieman tuntuu epämääräisiä tutinoita välillä, voi toki johtua kw3 etutolpista. Säätyykö tuo takajousitus jotenkin automaattisesti vai miten?
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #490  
Vanha 05.12.2017, 19:53

Se perä pitää asetetun korkeuden automaattisesti. Anturit on siellä ison takatukivarren päällä. 16" välikelinrenkaita vaihtaessa huomasin, että säätää korkeutta auton ollessa sammutettunakin. En tiedä onko vika vai ominaisuus.

Inpalla (=bemarin Ross-Tech vcds) tuon perän korkeuden saa säädettyä.
https://www.e-ville.com/fi/3045312-m...a-ediabas.html

Tutinat pitäis loppua reaktiotangot uusimalla ja jos ei sittenkään niin sen jälkeen apurunkojen isot puslat ja eteen alatukivarret vaihtoon. Sen jälkeen jopa tuollainen takaveto isoilla/leveillä nakeilla menee kuin juna, näin isot pojat väittävät. En usko kw:n tolppien aiheuttavan tutinoita.
54mmy 54mmy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #491  
Vanha 05.12.2017, 20:09

Takavedossa pienemmät jarrut kuin nelivedossa? En meinaan usko, että 16" vanteet menis tuohon omaan nelivetoon alle, on satula sen verran lähellä vannetta jo 17" vanteilla.
vV8m5 vV8m5 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #492  
Vanha 05.12.2017, 20:18

Luulisi olevan, onhan siinä suurempi omamassa ja vetokyky. Tai sitten nuo 16" ovat ainoat mitkä mahtuu, tulee nuokin jarruista täyteen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2017-12-05-20-19-54.jpg‎
Views:	164
Size:	78,5 Kt
ID:	55897  
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audista vaihto vieraaseen


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Koneen vaihto 2.5tdi>1.9tdi Tero78 Diesel 38 07.01.2014 12:56
j-plugin vaihto? Nikke2010 Moottori ja voimansiirto 9 28.02.2011 20:48
A6 2.0 vm. 2006 etujarrupalojen vaihto? Stahlville Kori, valot, renkaat 1 11.06.2009 07:45
Moottorin vaihto A4 1,8 -> 1,8t Glor10us Moottori ja voimansiirto 1 30.05.2007 00:36
Jakopään vaihto + venttiilien ohjurinkumien vaihto 100 AAD weld Moottori ja voimansiirto 3 11.12.2006 14:01


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 05:35.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.