banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Juhpe Juhpe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 29.04.2008, 13:21 Audi A3 Sportback:ia ostamassa

Harkinnassa olisi laittaa uusi Audi A3 Sportback 1.4TFSI tilaukseen, mutta muutama kysymys olisi teille kaikille Audeista ja varsinkin tuosta A3:sta enemmän tietäville.

Koeajossa tuo A3 tuntui erittäin laadukkaalta ja mahtavalta ajettavalta. Alusta ja ohjaus toimii kuin ajatus. Kävin ajamassa sekä vakio- että urheilualustalla ja kyllähän tuo urheilualusta tuntui tasaisella mutkatiellä vielä huomattavasti paremmalta. Muutama kysymys siis tuosta sporttialustasta:

- Kuinkahan tuo sporttialusta mahtaa toimia talvella kun kaikki paikat kaupungissa (ainakin täällä savossa päin) on täynnä "nimismiehen kiharoita"? Tippuuko paikat hampaista ja meneekö tärinään hermot?

- Ajattelin myös pitää vakio rengaskoon (205/55R16) myös sporttialustan kanssa jos se tulisi raksittua tilaukseen. Toimiiko tuo vakio rengaskoko sporttialustan kanssa yhteen vai meneekö silloin alustaan laitetut rahat hukkaan?

Ainoa varsinainen moite koko autossa (tai ainakin koeajoautoissa) oli aivan järkyttävä rengasmeteli. Saksan sileillä teillä kun viikon verran viime kesänä ajeltiin samanmoisella A3:lla niin melua ei ollut juuri nimeksikään, mutta Suomen karkeat tiet tuntuu olevan A3:lle myrkkyä. Koeajoautoissa oli tietysti jotkin Pirellin W/Z-nopeusluokan renkaat, jotka ei melua varmasti ainakaan hiljennä.

- Eli arvoisat uusikorisen A3:n omistajat: saako oikeilla rengasvalinnoilla (205/55R16 ja T tai H nopeusluokka) jyrinää yhtään hiljennettyä? Motarinopeuksilla tuntui, että pelkääjän paikalla istuvallekin pitää huutaa. Koeajoautoissa melu oli niin kamalaa, että en ole varma pystyisinkö sen kanssa elämään. Jos sitä edes vähän saisi pienennettyä niin se varmaan olisi jo siedettävällä tasolla. Sanokaa nyt, että se johtui vain renkaista ja karkeista kevät-teistä ja kyllä se siitä kun vaihtaa pehmeämmät renkaat ja kesän lämpö tasoittaa tiet... :-) Auto oli muilta osin niin pirun hyvän tuntuinen, että ei haluaisi jättää tilausta tekemättä pelkän rengasmelun takia. Auttakkee...
xapanthe xapanthe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 29.04.2008, 14:52

Tuosta A3:sta sen verran että motarinopeuksilla melutaso on huomattavasti korkeampi verrattuna A4/A6, pieni auto -> huonommat äänieristeet. Melutasoa toki saa pienennettyä oikeilla rengas ja vannevalinnoilla. Huomaa myös, että rengasvalmistajien kumimateriaaleissa ynnä rakenteissa on sen verran eroa, että saman kokoisten eri valmistajien renkaat pitävät eritasoista melua!

Sen verran mukava auto kokoonsa ja hintaansa nähden toi A3 SB on, että varmaan itsekkin laitan työsuhdeautoksi 1.4TFSI tai 1.8TFSI S-tronic:illa. Ja huomaathan sen, että kun vertaat sisään kantautuvaa melua, vertaa eri valmistajien vastaaviin äläkä saman valmistajan isompiin autoihin. Itse myönnän monesti tehneeni näin kun täällä töissä on tullu totuttua A6/Q7 tasoisiin peleihin.

Sporttialustaan itse satsaisin kyselemättä, kumminkin on kyse vain muutamasta hassusta satasesta. Keskikyynärnoja kyselemättä hankintaan. 2 viikkoa kun töistä otin juurikin 1.4TFSI attraction (eli ei sport) auton alle niin sporttialusta ja keskikyynärnoja oli sellasia mitä jäin kovasti kaipaamaan. Eli Ambition varustelutaso alle (17" vanteet, urheilualusta ym) ja keskikyynärnojaa siihen.

P.S. Ota parempi äänentoisto (Bose Sound System n. 1000€). Perus Audi Concert tuotti pettymyksen tossa autossa. Ääni karkaa ilmeisesti ulos todella pahasti (A4/A6 verrattuna) joten äänentoisto omasta mielestäni kuulostaa paljon laimeammalta vakiona.
Tomppo Tomppo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 29.04.2008, 17:08

Itsellä ollu omistuksessa uusi A3 sportback 1.4 tfsi n. kolme viikkoa. Mittarissa nyt 1500km.

Auton alla oli ostettaessa alkuperäiset Pirellin kesärenkaat koossa 205/55/16. Näillä ajoin n. 120km ja ostin tilalle 225/40/18 Goodyear excellencet. Varsinkin kun ajaa huonopintaisella asfalttitiellä niin kuuluu selvää "kohisevaa" ääntä. Varmaan tuli ostettua vähän liian isot vanteet :)

Auto on varustettu tehtaan urheilualustalla.

Kulutus oli continentalin 205/55/16 kitkarenkailla matkaajossa 5.6 l/100km. Uusilla kesärenkailla hieman enemmän.

Laturin varoitusvalo (punainen akun kuva mittaristossa) syttyi viime viikolla kaksi kertaa ja huollossa sanoivat että tilataan uusi laturi. Toivotaan että vika korjaantuu tuolla toimenpiteellä.
hemu80 hemu80 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 29.04.2008, 17:30

itselläni ollut 1.4 tfsi reilu 4 kuukautta ja mittariin on tullut kilsoja n. 7 tkm, ja ei voi muuta kuin kehua. Talvirenkaat ovat 205/55/16" nokian rsi ja kesäl 225/45/17 pirellin rossot ja täytyy sanoa et renkasmelu lisääntyi kesärenkaisiin siirryttäessä jonkin verran ja kulutus nousi kans, mutta silti menee suht pienellä kun vanhoihin autoihin vertaa. Varusteita on ambition ja black styling paketit sekä vakionopeus säädin, keskikyynärnojaa hiukan kaipaa. Alustasta sen verran, et omasta mielestäni se on erittäin hyvä tämmöiseen sekalaiseen ajoon.
Muiro
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #5  
Vanha 30.04.2008, 14:42

Zeronero hossonvossot omassakin ja on kyllä ontuvan äänekäs rengas.
Ihme että vieläkin ensiasennusrenkaana tuollainen äänisaastelähde.
Muutoin pelkkää positiivista sanottavaa, paljoa näppärämpää autoa ajaa saa etsiä.
Muutoin pikkasen golfmaisempi kaiken kaikkiaan kuin isommat veljet.
Smooth Smooth ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 02.05.2008, 11:26

Ruostesuojaus/massaus kanssa vaimentaa melutasoa ja yleistä huminaa kapiinissa, mutta taitaa niilläki olla hintaa jo reilusti yli 1000e?

Renkaista senverran, että Michelinit ovat kyllä hiljasia renkaita (kesä/talvi).
Kaverin -98 Nissan Primerasta tuli hiljaisempi (mikä oli älyttömän äänekäs pirellin nastarenkailla) kuin omasta profiilin 100 ku laitettiin siihen Michelinin kesäpyörät alle koossa 195/65 r15, itsellä on SAVA merkkiset vannesuojat koossa 205/55 r16 ja ovat todella äänekkäät, talvipyörät on itellä nokian hkp4 195/65 r15 ja ovat paljo hiljasemmat mitä nuo savat :)
Seuraavat kesäpyörät on kyllä misukat, makso mitä makso.
.oO Marjastaja Oo. .oO Marjastaja Oo. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #7  
Vanha 05.05.2008, 20:40

Kannattaa tosiaan satsata siihen sporttialustaan mikä ei todellakaan ole liian jäykkä ainakaan jos ei laita mitään isoja pyöriä alla. Keskikyynärnoja on ehdoton. Sporttipenkit on ihan jees mutta pitkälle nekin on aika lyhyet ja reisituen ja ristikkäisselän säätö uupuu siitäkin. Bosen audio ei ole sen tuhannen euron arvoinen. Soi ihan puhtaasti paikallaan mutta ei mitään muuta. Liikkeellä rengasmelu syö kaiken basson (pieni subbari takana) ja vahvistin on aika heikko. Keskiäänet loistaa myös poissaolollaan ja diskantista tulee liian terävä. Harmittaa itse, että en ottanut sitä stronic:ia koska 1,8tfsi on niin alhaalta hyvin vääntävä kone, että se olis ollut ehdoton. Elikkä ota se ambition paketti niin saat lähes kaiken tarvitsemasi. Oma peli on vuoden vanha 1,8tfsi, ambition, phantom black, bose ja 235/35/19 rengastus.
Juhpe Juhpe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 06.05.2008, 12:39

No niin, Audi on tilattu. Tulossa siis on A3 Sportback 1.4 TFSI Attraction Plus Business varustelulla, Brilliant Black värillä ja lisävarusteina vakionopeudensäädin, keskikyynärnoja ja urheilualusta. Päädyin sitten kuitenkin tuohon Attraction-varustelutasoon. Tuntui se about 1500 euron lisähinta melko kovalta, kun ottaa huomioon että ainoastaan niitä sporttijakkaroita siitä jäin kaipaamaan, mutta kyllä niillä perusjakkaroillakin pärjää. 205/55R16 renkaat on minulle jo aivan tarpeeksi kovat ja meluisat, joten 225/45R17 kumit olisin jokatapauksessa vaihtunut pois ja ratin puolien lukumäärä ei ole itselle kovin tärkeä asia autossa. Ainoa huolenaihe tuossa autossa on vain se rengasmelu, mutta kaipa sen kanssa oppii tulemaan toimeen. Nyt sitten vain hermoja raastavaa odotusta tiedossa, kesäkuun alkupuolella pitäisi auto saada alle...
Murtsi Murtsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 06.05.2008, 18:57

Mammalle harkitsemme syksyllä tulevan facelift 1.4TFSI Sportbackin tilaamista.. Hinnastahan se toki on kiinni, mutta luulisi luottokauppiaan parhaaseen tarjoukseen pystyvän.

Edit: klik http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=150808
jf jf ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 06.05.2008, 21:26

Itsellä tehtiin kolmoseen joskus aikoinaan vaimennus. Ensin Stop Sonic:illa ja kun se virheen takia irtosi, korvattiin homma sitten rinkelin omalla kiveniskumassalla. Purkki per pyöränkotelo leikkasi terävimmät mölyt. Vaimokkeen kauppakassiin laitettiin keväällä Tectylin Noise Stopping joka tuntui ainakin vaikuttavan ihan mukavasti. Tectylin hintakin oli huomattavasti edullisempi, kuin Finikorin. Tottakai, pienellä askartelulla asioita voi parantaa entisestään, eli muutama paketti vaikkapa vibroplastia ja braxia verhoilun taakse auttaa kummasti. Takakontissa varapyörä kotelo ainakin aikaisemmin kaipasi eristystä. Ongelmahan tuon pohjalevyn autoissa on tuo äänien johtuminen tukivarsia pitkin koriin, joten pelkkä pyöräkoteloiden eristäminen ei riitä.
moikari moikari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 07.05.2008, 12:43

Moi,

Mulla on ollu uudesta A3 2.0 FSI SB vuodesta -05. Itse otin auton korotetulla alustalla (huonontien varustus), se on ollut myös jämäkkä alusta ajaa. Eikä pienimmät nypyt osu heti pohjaan. Edelleen helvetin hyvä ajettava. Tosin ajettu vain 50tkm. Meidän kolmihenkinen perhe kävi juuri sillä lapinreissun, kamat mahtuivat ok. Ilman boxia ei toisin olisi pärjätty. Mukana oli mm. 3 paria suksia, matkasänky, turvaistuin(tietenkin 9kk poitsulle),vauvan kärryt, pulkka, kelkkahaalarit, skimba kamat + muut normaalit kamat. Ja hattuhylly oli paikallaan! 8,2l/100km on ollut keskikulutus tässä kolmen vuoden aikana.
Alle seiskan kulutukseen pääsee matka-ajossa.

Takuuaikana autoon on vaihdettu: Katalysaattori, kaikki puolat ja kojelauta.

Kojelaudassa oli uudesta asti pieni halkeama, katalysaattorista lähti sisuskalut rämisemään ja puolat eivät kestäneet vettä....

Takuuasioissa ei ole ollut valittamista, kaikki mennyt putkeen. Kojelaudan vaihto vähän arvelutti mutta ei mitään valittamista vaihtotyön laadusta.

Tilasin autoni näillä herkuilla:

Ambiente paketti
7X1 Peruutustutka
3Y3 Aurinkoverhot taka- ja takaoven ik
WH5 Automaatti-ilmastointi
PID Etumatkustajan airbag päälle/pois
PSW Huonontien varustus
2Z7 Ilman kuutiotilavuusmerkintää
PI1 Informaatiojärjestelmä FIS
5MG Pähkinäpuulistat
8RX Lisäkaiuttimet
PKC Lokero- ja tavaratilapaketti
MET Metalliväri
4M6 Mukiteline
3S2 Kattokaiteet, mustat
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto
3PB Sähkösäät. kuljettajanistuin + oik
7P1 Sähkötoim. ristiseläntuki
4X4 Sivuturvatyynyt takana
PZA Suksipussi / läpilastausmahdollisu
6SJ Tavaratilan kääntömatto
PDY Varashälytin

Jos on jotain kysyttävää em. varusteista niin kerron mielänni lisää. Audin ja myyjien antama info on aika rajoittunutta.
Vänni Vänni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #12  
Vanha 07.05.2008, 13:17

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murtsi Näytä viesti
no johan oli artikkeli..
kuvia S3:ista, teksti kertoo mm. sisustuksen olevan A3:sista
tuntuu menneen puurot ja vellit sekasin
kiloWatti kiloWatti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 14.09.2010, 07:25

Moro, vedän kysymykseni samaan vanhaan ketjuun niin ei tule turhia samannimisiä topikkeja.

Eli A3 SB:tä hankkimassa. Mistäs voi säästää, liike tarjoaa moottorinlämmitintä asennettuna 330 eur ja sisäpistoke 225 eur. Mihis hintaan noi asentaa joku edullisempi liike ihan ammattitaidolla?

Renkaatkin tulis kaupasta, vai saako Euromasterilta edullisemmin - tässä nyt noksun kitkat 205/55-16 pellivanteilla hintaan 990 eur. Sori että kysyn renkaistakin, mutten ole yhtään perehtynyt. :)
Artsi1 Artsi1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 14.09.2010, 12:29

Joku voi olla eri mieltä, mutta itse antaisin suosiolla heidän asentaa uuteen autoosi lämmittimen + sisäspistokkeen, että on varmasti kaikki takuut kunnossa ja hoituu suoraan heidän kautta jos jotain ongelmia ilmenee.

Mukavempi kans kun luovutustilaisuuden jälkeen ei tarvi lähtiä viemään autoa heti toiseen paikkaan asennushommia varten. En tiedä miten paljon voi säästää jos itse tilaa lämmittimen (tarkkana että tulee oikea), ostaa sisähaaroitussarjan ja sitten vielä viedä auto sinne missä voi halvemmalla saada asennettua. Veikkaisin että luokkaa 100€-150€ maksimissaan, tai sitten ei edes tuon vertaa.

Auton hintaan aina itse suhteutan eri "säästötoimenpiteet" ja nopeasti huomaa että vajaa 1.5% auton hinnasta koostuva operaatio ei paljo kirpaise loppupeleissä. Jos saat vaikkapa sen 100€ säästettyä niin se merkitsee 0,3% säästöä suhteessa autosi hintaan :)

Renkaissa toki eri juttu, ne voi saada tuohon 990€ hintaan ihan 17" aluilla ja samat/vastaavat kitkat.
mremonen mremonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 14.09.2010, 12:52

Samaa mieltä Artsi1:n kanssa: lämppärissä, jos sen haluaa, ei kannata turhaa säästellä. Se on sitten valmiina ja liikkeen takuulla kun hakee auton. Jos tulee myöhemmin ongelmia, ei tarvitse miettiä että kuka on mokannut.

Sen sijaan renkaat kannattaa ostaa mistä halvimmalla samaa laatua saa. Tonnilla luulisi tosiaan saavan täyden sarjan aluilla.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 14.09.2010, 13:39

17" kitkoja aluvanteilla tuskin saa tonnilla kotimaasta. Johan nokian kitkat 17" koossa on lähempänä tonnia kun viittäsataa. 16" aluvannepaketin varmaan saa tonnilla, ja täälläkin foorumilla näyttää olevan lähes jatkuvasti uudenkarheita orkkisaluja myynnissä kohtuuhintaan.
kiloWatti kiloWatti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 14.09.2010, 21:15

Kiitos hyvistä kommenteista!
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 18.01.2016, 12:58

Vaimolle pitäisi hyvin suurella todennäköisyydellä löytää edullinen käyttöpeli työmatka-ajoon, joten kaivetaanpa vanha ketju esille.

Valikoimassa on nyt A3 8P 1.6fsi / 1.9tdi / 2.0tdi tai VW Golf V vastaavilla koneilla. Millaisia kulutuslukemia raadilla on ollut näillä koneilla? Tarkoitus on hankkia käyttökuluiltaan mahdollisimman edullinen peli. Oma valinta olisi todennäköisesti 1.9tdi ikimoottori, mutta entä nämä muut? Oletettavasti A3:n 2.0tdi:t eivät ole suutinongelmaisia? Oma entinen Golf V 2.0tdi BKD 4-motion vei matka-ajossa 5,5-6l / 100km ja mielellään pitäisi päästä alle tuon, joten tuleva hankinta raapii todennäköisesti edestä. Onko 1.9tdi merkittävästi taloudellisempi tässä korissa, tai kuluttaako 1.6fsi juurikaan enempää?
Wezq-Ape Wezq-Ape on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 18.01.2016, 18:49

2.0tdi -koneista 170hv -versioissa on Siemensin suuttimet jotka lahoaa jossain vaiheessa. Esson baari (Google) kertoi että vaihto-osat ovat mahdollisesti laadukkaampia joten sattavat olla vaihtuneet jo parempiin, jos kilometrejä on kertyny.
Facelift 8PA 2.0tdiq 140hv commonraililla menee kesäkelillä keskimäärin 5,4 l/100km, talvella näyttäisi menevän kuuden pintaan.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #20  
Vanha 18.01.2016, 19:36

FSI:ssä ketju ja karstaongelma.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #21  
Vanha 19.01.2016, 22:20

Muutama vuosi sitten oli suurinpiirtein samat vaihtoehdot tapetilla ja päädyin silloin 8P 1.9 TDIe -malliin. Sillä ei ollut temppu eikä mikään päästä maantiellä 4,5 litran kulutuksiin. Viisivaihteinen manuaali, jossa kolmonen ja vitonen normaalia pidemmät, oli ihan sopiva jopa lastuttamattoman ikiliikkujana tunnetun 1.9 TDI:n perään.

Harmillisesti nuo TDIe:t on lähes aina paljon ajettuja ja karvalakkivarusteilla. Suosittelen etsimään 8P:stä faceliftin eli led-päivävaloilla varustetun auton. Faceliftissa on paljon muutakin pientä kivaa muutosta prefaceliftiin verrattuna.
jaeger jaeger ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 22.01.2016, 15:22

Faceliftiin suosittelisin kääntymään myös, kun niissä on nuo uuemmat commonrail-kikottimet (suutinongelmat melko harvinaisia). 1.6 TDI etuvetosena pääsee vissiinkin alle tuon 5l/100km. Omalla 2.0tdiq 170hp SB:llä kuluu sen 6l/100km tienoilla kesällä 225/40R18 renkailla ilman että sukkasilleen ajaa. Nyt talvella sitten 8 paikkeilla webaston myötävaikutuksella.
Volver Volver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 23.01.2016, 00:43

Facelift 2.0tdi. 5,1 kaikkien ajojen keskikulutus itsellä. Maantiellä 80 nopeuksissa mennään tosi lähellä neljää.
Muutenkaan ei ollut mitään valittamista autossa, 2v/50tkm ei ainuttakaan vikaa.

Ja tosiaan eroja faceliftissä...
Ledit etu- ja takavaloissa + xenon
Digitaalinen nopeusmittari
Commonrail-dieselit
Päivitetty keskikonsoli
venudi venudi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 04.08.2016, 14:06 Audi A3 Sportback Land of quattro Edition 1,8 TFSI

Otsikon mukainen auto on kiikarissa vaimon kauppakassiksi. Vm-2014 ja 60t km ajettu.

Mitä kokemuksia ja uskaltaako ostaa ? Entä automaatin kestävyys ja toiminta ?

Sporttialusta ja penkit sekä drive select mukana.
Miten on ollut kulutus kaupunkiajossa ?
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #25  
Vanha 04.08.2016, 14:56

Kaksi vuotta ja jotain 36tkm oli tuollainen taloudessa. Ei mitään ongelmia sinä aikana. Voimalinjana 1.8TFSIq S-tronic. Kaupunkikulutus oli luokkaa kympin kun ajeli tässä Helsingin kantakaupungin alueella. Tuli ajettua pääsääntöisesti Efficiency-moodilla. Paha on olla suosittelematta.
arto s arto s on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #26  
Vanha 04.08.2016, 23:37

Nyt jos tuollaista 8P:tä olisi katselemassa, mitkä olisi sellaisia pakollisia, tosi hyviä ja ihan kivoja olla olemassa varusteita?

Ambiente-varustelu taitaa tuoda jotain? Kruisesta ei oikein osaa enää luopua ja kuskille kyynärnoja on viittä vaille pakollinen.

Nuo on melkoisia möykänpesiä, mutta kai vaimennettavissa. Mistä piti topata ja onko ero kuinka merkittävä A4:n verrattuna?
oopee oopee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 05.08.2016, 07:33 Audi A3 Sportback:ia ostamassa

Vaimolla on tuommoinen -06 vuoden ambiente. "Sporttipenkit", kolmipuolaratti, vakkari, FIS, 17" ja hieman matalampi alusta ainakin löytyy lisähöysteenä. Kyynärnojaa taas ei. Kuten mainitsit niin meluisahan se on (uusien Continentalien kanssa) jopa tuohon neloseenkin verrattuna, mutta muuten ihan mukava kaupunkirassi ajella. Lieneekö sitten uudemmissa varusteet muuttuneet tuossakin paketissa...

Viimeksi muokannut oopee 10.08.2016 22:50
Yak Yak ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #28  
Vanha 07.08.2016, 20:08

Tuollainen 8P taisi olla .. 8 vuotta mulla (julkaisusta lähtien). Kyynärnoja ei sit 8P:ssä ole sellainen minkä välttämättä haluat, nimittäin se on tiellä (vaihteiden vaihtokin tökkii jos se on etuasennossa). Kruise jos puuttuu niin ainakin ennen se oli vain viiksen vaihto joka ei paljon maksanut.

Meluisia, no .. enpä tiedä. Ei se mua niin hirveästi haitannut, enkä kokenut nykyistä A4:sta kovin paljon hiljemmaksi, kun tässä oli Dunlopit alunperin. Eli kunnon renkailla on suuri vaikutus, hiljaisempaa vaan alle (rengasmeteli on se A3:n pahin lähde kuitenkin).

Mukava auto kaikin puolin.
arto s arto s on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #29  
Vanha 10.08.2016, 22:35

Äidillä oli joskus '04-mallin ambiente varusteltu etuvetoinen 8P 1,6-koneella. Tuota moottoriahan ei saisi laittaa mihinkään Poloa isompaan, eikä mielellään siihenkään, mutta muuten laitteesta on tosi positiiviset muistot. Rengasmelu muistuu mieleen. Tienpinnan karkeuserot kuuluivat sisään todella selvästi.

Tässä on tarjontaa tutkittu ja viikonloppuna olisi meininki käydä tekemässä vertailua kolmosen ja nelosen välillä.
Monster Monster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #30  
Vanha 10.08.2016, 23:36

Rengasmeluun vaikuttaa todella paljon renkaat. Omaan A3 8P:hen vaihdoin juuri uudet kumit paremmalla pinnalla niin auto muuttui reilusti hiljaisemmaksi. Rengastus 225/45/17".
jaeger jaeger ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 11.08.2016, 05:17

Komppaan edellistä täysillä. Itellä contin sc5 alla nyt koolla 225/40r18 ja järkyttävä rengasmelu jopa talvirenkaisiin (contin nastat tuumaa pienempänä) verraten.
Hezekiel Hezekiel on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 11.08.2016, 09:11

Itsellä oli 2.0 TDI q -06. Näppärä laite oli. Pari ärsyttävää ominaisuutta siinä oli, eli cruise nyhtää ja nypyttää alamäessä kun nopeus meinaa karata yli, ja klima säätelee itseään melko mielivaltaisesti vaikka ei olisi AUTO-asennossa. Vakiot halogeeniajovalot ovat melko onnettomat. Cruisen asentaminen jälkikäteen vaatii ilmeisesti jonkun rattimodulin vaihdon, että pelkkä viiksen lisääminen ei välttämättä riitä?

Viimeksi muokannut Hezekiel 11.08.2016 09:21 Perustelu: Lisätty kommentti valoista
venudi venudi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 12.08.2016, 10:59

Paluu A3:een ei tapahtunutkaan :(

Automyyjän flegmaattinen asenne ja 120d xdriven "dynaamisempi" fiilis ja ajo-ominaisuudet käänsivät valinnan saman hintaiseen vm-13 M-sport Bemariin. Koeajoin myös 2.0 TDI quattron mutta pakko todeta, että 120d xdrive vei voiton ajo-ominaisuuksissa.

Kiitoksia kommenteista !
irspa irspa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Vanha 17.08.2016, 22:45

Otsikon mukainen laite eli 8P aiheuttaa kiinostusta myös täällä, tekniikkana eniten houkuttelisi 1.8 tai 2 litranen tfsi manuaali laatikolla. Mallina ehdottomasti SB, varusteista yrittänyt etsiä sporttipenkeillä olevaa.

Onko isompia vikoja ollut näkyykö kilometrit luotettavuudessa?

Vinkkejä, mielipiteitä tai kommentteja?
Esline Esline ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 23.03.2017, 23:20 A3 hakusessa, moottorivaihtoehdot?

Tere,
perheeseen ois hakusessa A3, vuosimalli jotakin 2005-2008. Lähinnä varmaankin bensa mutta ei diesel poissuljettu ole. Mikäköhän kone mahtaisi olla luotettavin tuossa ikä haarukassa? Tuo 1.8 BZB moottorilla kiinnostaisi, mutta siitä ei löytynyt hirveästi kokemuksia. Mitens se on kestänyt? Toisaalta perus 1.6, hullunlehmän moottorillakin, BSE:llä pärjäisi. Mitäs siitä pitäisi tietää?
Olisiko jotakin muita kestäviä vaihtoehtoja?
taski taski ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 24.03.2017, 06:44

Mulla on nyt vähän toista vuotta ollut -06 etuveto SP BSE-koneella. Lussuhan tuo on, mutta en ole kestävyyden suhteen kuullut moitetta, tuo lienee konsernin luotettavimmasta päästä jos olen oikein ymmärtänyt. 120tkm vasta mittarissa josta 22 tullut meillä, mutta ainakaan tässä vaiheessa ei tarvitse öljyä lisäillä 15k vaihtovälilläkään. Sekalaisessa ajossa reilu 7L/100km, matka-ajossa selvästi alle. Tähän saakka ihan tyytyväinen valintaan, sekä auton että moottorin suhteen.
maileri maileri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #37  
Vanha 22.04.2017, 13:49

1.6. BSE ei turbomurheita eikä muitakaan murheita, täälä taloudessa 165tkm takana tuolla. Laiskahan se on, mutta kyllä sillä pääsee siirtymään. Muutenkin vähävikainen malli, takalasinpyyhkimen moottori voi mennä ja jossain vaiheessa ruostetta voi tulla helmoihin ja etupyörien takana olevan peltisauman ympärille.
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #38  
Vanha 23.04.2017, 18:58

Eilen just katselin että viimeisimpien 8P-koristen 1.6 TDI-mallien hinnat on kovia. Samalla rahalla saa samalla voimalinjalla olevan 8V-korisenkin. Liitteessä kolme 8P:tä ja alimmaisena 8V.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2017-04-22-22-11-03.jpg‎
Views:	186
Size:	88,5 Kt
ID:	52689  
Terttu Terttu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 30.11.2017, 13:10 A3 hinta?

Mikä on Audi A3 TDI 2.0 8P. markkina arvo.Ei tunne arvo.
Ko.kiesillä ajettu 204000/vm.04.
Huollot merk.liik.lisäksi löytyy kaikki kuitit.Iskarit vaihdettu 166thk.
juuhok juuhok ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 30.11.2017, 13:11

Nettiauto on aika hyvä tommosen scopaamiseen. Nettiauto.com.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi A3 Sportback:ia ostamassa


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Audi a3 facelift valot hype76 Kori, valot, renkaat 6 23.08.2006 14:25
15" talvivanteiksi A3 Quattroon ? Piirimyyjä Kori, valot, renkaat 10 07.11.2005 13:05


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 07:38.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.