banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
aapov aapov ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 10.12.2013, 22:12 Risuja ja ruusuja autokorjaamoille

Jos tällainen keskustelu jo löytyy, tai tämä olisi järkevämpää kohdistaa vaikka vain pääkaupunkiseutuun, niin modet korjailkoon. Eli tarkoitus jakaa kokemuksia korjaamoista / huoltopaikoista

Samppasport, Järvenpää, erikoistunut mm. VAG-autojen huoltoon.
Risuja menee tälle korjaamolle. Etukäteen omistajan kanssa kommunikoidessa vaikutti todella asialliselta paikalta, mutta lopulta jäi kyllä paska maku suuhun.
  • Kun olin noutamassa autoa ja tarjoamassa maksua, huomattiin, että "Oho, öljyt on jääneet vaihtamatta". No, auto takaisin nosturiin ja puoli tuntia lisää odottelua. Kiitokset kuitenkin huoltopojalle, sillä hänellä meni selkeästi ylitöiksi.
  • Vetareiden kumit kuuluivat huoltoon. Kun öljyjä sitten alettiin vaihtamaan, huomattiin samalla, että toinen vetareiden kumien klemmari oli plumpsahtanut pois paikaltaan koeajossa - no onneksi huomattiin saman tien, eikä ensi keväänä.
  • Olin pyytänyt tarjouksen huollosta, joka sisälsi etupyörien laakereiden vaihdon. Laakerit kuitenkin päätin jättää pois huollosta ja ne jätettiinkin vaihtamatta. Silti minulta yritettiin laskuttaa niitä.
  • Kun tästä huomautin, vähennettiin loppusummasta (ilmeisesti) sisäänostohinnan verran (120€), vaikka tarjouksessa oli 150€ + työt. Ei ollut tarjousta mukana, niin en osannut tähän takertua.
  • Kuitissa jonka sain maksun jälkeen käteen, oli edelleen laakerit. Kun tätä alettiin korjaamaan, niin tipuin jo ihan kärryiltä, kun se laakereiden summa (150€) muuttuikin työksi + muuta säätämistä. En alkanut kuitenkaan enempää jankkaamaan, koska perstuntuman mukaan summa alkoi vaikuttaa suurinpiirtein oikealta (1700€). Nyt jälkikäteen alkuperäiseen tarjoukseen verrattuna, taisin tulla kusetetuksi n. 50€.

Tämä sekoilu ei siis tapahtunut omistajan toimesta, joka siis vaikutti asialliselta.

Viimeksi muokannut aapov 10.12.2013 22:29
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 10.12.2013, 22:18

Mitä kaikkea sai 1700 eurolla?
aapov aapov ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 10.12.2013, 22:26

Huollossa kävi siis A6 C5 Avant, 1.8T:
- Eibach B12 Pro-kit alustasarja
- Takapään iskareiden yläkupit / kiinnikkeet / mitkä lienevätkään oikeilta nimiltään
- Motonetin vahvistetun tukivarsisarjan asennustyö (sarja ostettu itse, eikä siis mukana tuossa 1700€:ssa)
- Öljyt + suodatin
- Vetonivelten ulommat suojakumit
- Nelipyöräsuuntaus
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Vanha 11.12.2013, 07:58

Henk.koht. väitän että jo ovat hinnan keksineet noille hommille....
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #5  
Vanha 11.12.2013, 08:09

Jos alustasarja on hinnassa mukana niin vaikuttaa ihan järkevältä, jos ei niin näyttää vähän siltä että kaikki työt on laskutettu aapisen ohjeajan mukaan erikseen.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #6  
Vanha 11.12.2013, 08:38

Sinällään kokonaishinnalla ei ole merkitystä, jos asiakas on hyväksynyt arvion. Kunhan siinä pysytään ja jos tulee muutoksia, niistä ilmoitetaan.
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 11.12.2013, 09:24

Eikun niin joo, jos tuo hinta sisälsi alustasarjan niin edelliswn viestin voi unohtaa.
aapov aapov ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 14.12.2013, 21:35

Autolla ajettu rempan jälkeen reilu 100km ja tänään loppui matka inhottavien kolahdusten kera huoltsikan pihaan. Pikaisen analyysin perusteella oikea vetari tuli ulos spooreistaan. Sama vetari, josta suojakumi oli irronnut heti koeajolenkillä. Että tämmöstä. Haistatan paskat tonne firmaan ja vien auton korjaamolle, jossa homma toimii.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #9  
Vanha 15.12.2013, 12:22

Vie vaan sinne missä mokakin on tehty. Ei ne muuten opi ikinä, saattavat vain nauraa partaansa jos korjautat heidän virheet omaan piikkiisi muualla.
tt_8 tt_8 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 17.12.2013, 22:40 Avaudun korjaamokokemuksestani..

Piti nyt kirjoittaa tänne saadakseni vähän näkökulmaa asiaan. TT:ni viat ovat siis suunnilleen tällaisia:

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...35#post1030635

Vein auton tänä aamuna eräälle Vantaalla sijaitsevalle korjaamolle, jota Audiclubin forumilla on suositeltu. Kaveri vaikutti asialliselta ja ihan asiakaspalvelijaltakin, monestihan nämä korjaamoyrittäjät tuppaavat olemaan aika juroa porukkaa. Soittelin päivällä kyselläkseni, onko vikaa löytynyt: ei ollut, oli käynyt ajelemassa ja mittailemassa. Iltapäivällä kait ajeltu lisää mutta kaikki arvot kuulemma normaaleja, eikä alipainevuotoja ollut. Kaverin kommenteista tuli vähän sellainen kuva, ettei autossa edes mitään vikaa ole, vaikka tyhjäkäynti on ihan selvästi epätasainen. Turbon toimintahäiriöt ovat sen verran tuurissaan, että ehkä juuri hänen ajellessaan vika ei sitten ollut päällä.

TT:ssä on APR:n Stage 2 ja korjaaja mietti, että ehkäpä tämä olisi ajettava uudestaan jos ongelma olisikin siinä eikä missään osassa varsinaisesti. Soitin sitten BSR:n edustajalle, hänen mukaansa ohjelmistopuoli ei voi mennä mitenkään sekaisin ajan myötä ellei sitä erikseen lähdetä sörkkimään. Edustajan mukaan vika on todennäköisimmin MAF - N75 - Bypass valve -akselilla. Korjaaja ei näistä maininnut mielestäni mitään, enkä itsekään oikein tajunnut lähteä forumin vinkeistä ohjeistamaan korjaajaa, jotenkin olettaisin että ammattilainen tietää jo näistä. Vianlukua oli kuitenkin tehnyt, hänen mielestään mikään osa ei voinut olla rikki kun kaikki arvot olivat normaaleja.

Lopputulos: 2 tunnin veloitus, yht. 148 €. Siis tuon verran alipainevuotojen tarkistamisesta ja sen toteamisesta, ettei autossa ole mitään vikaa. Maksettuani ja avaimet, selostepaperin ja kuitin saatuani hyppäsin autoon ja radiosuojus oli auki, siis pidän itse sitä yleensä kiinni ja radiotakin kuuntelen harvoin. Radio Rock alkoi soimaan. Ainakin musiikin kuuntelu oli maistunut, tämä tuntui oikein loppusilaukselta tähän korjaamokokemukseen.

Tällainen katkera kertomus. Kommentoikaa, olitte sitten mitä mieltä hyvänsä, ehkä tämä tästä vielä helpottaa.
Drunkenmunky Drunkenmunky ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 17.12.2013, 22:52

Tähänki ois löytyny topicki http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=130435
Sound Sound ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 17.12.2013, 23:01

Mainitsemasi vajaatehot kyllä todennäköisesti johtuvat "vikamoodista". Eli olisiko vikakoodeja tarjolla? Jatka tuonne alkuperäiseen topicciisi niin ihmetellään porukalla.
Jani R. Jani R. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 18.12.2013, 17:10

Merkkiliike eli Jyväskylän autotarvike (http://www.jklautotarvike.fi) oli laittanut 2 v sitten ns. purkkavirityksen autoni vaihdevivustoon. Se on siis korjattu rautasahan terän pätkällä. Osa, jonka sahanterä korvasi maksaa n. 80 €.
Silizium Silizium ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 18.12.2013, 23:06

Olikos tämä kyseinen auto sinun omistuksessa kun tämä purkkaviritys tehtiin?
peiponen peiponen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 19.12.2013, 00:43

Kyllä aika ihmeelliseltä kuulostaa, että merkkiliike tekisi moisia virityksiä, varsinkaan ilman asiakkaan suostumusta. Alkuperäisosan myyminen on kuitenkin kauppaa merkkiliikkeelle ja jonkun purkkavirityksen tekeminen taas riski, ei käy millään tapaa järkeen. En siis usko tarinaa ilman lisätietoja :)
Jani R. Jani R. ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 19.12.2013, 10:47

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
Olikos tämä kyseinen auto sinun omistuksessa kun tämä purkkaviritys tehtiin?
Ei. Edellinen omistaja, joka on varsin tarkka autosta, on teettänyt remontin (1300 €) ja lupasi käydä laittamassa palautetta. Hän ei uskonut korviaan kun kerroin. Vaihteisto siis irroitettiin eilen autosta ja silloin selvisi tuo viritys, joka on toiminut 45 tkm ajan. Vaihteisto hajosi ihan toisesta kohtaa...itseasiassa samasta laakerista, joka tuolla firmassa korjattiin.
AkiP AkiP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 11.04.2014, 19:41

Moro,

Mitäs suosittelette pk-seudulla? Mainitsinkin jo tuolla toisella foorumilla: A6 1.8T -03, 230 tkm, nykii 1800 rpm kohdalla etenkin kun vääntöä tarvittaisiin. Ilmeisesti joku tuttu multitronicin kuluminen tms. Eli pitäisi löytyä pk-seudulta joku asiallinen paja joka vinkkaisi mitä kannattaa tehdä, jos mitään. Kiitoksia vinkeistä!

Aki
gedu gedu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #18  
Vanha 13.04.2014, 21:16

JT-autofix (pulla foorumilla)
Sadsam Sadsam ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 13.04.2014, 21:43

MJ-Autofixaus
nimimerkki: Metsässä
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #20  
Vanha 13.04.2014, 22:12

Pk-seudun audihuolloille on ikioma topicci.

AkiP voi laittaa tänne risuja tai ruusuja tänne kun auto on saatu kuntoon.
steffu steffu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 03.06.2014, 16:39

Itte haluaisin antaa ruusun Savon Autotunelle. Vaikkas aina hommat ei mene sovitusti, niin sen ymmärtää kyllä, kiirettä kullakin. Silti yleensä aina ollut hyvä paikka laitella autoa, mitä kotona ei esim voi tehdä. Ja mielellään, kun päivittelee Motin osia, niin on se mukavaa, että koodaaja löytyy samasta rakennuksesta. :) Ja jos on ollut joku uusi homma, tai ei ole nuorella kaverilla taito riittänyt, niin apua aina saanut. :) Suosittelen kyllä, kuhan ei ole turhan tarkka ajan suhteen. Projekti autoissa esim: Mainio paikka. Hinta/laatu suhde kohdillaan. Tosta vielä pien vid pätkä :https://www.youtube.com/watch?v=nhX8SG_F0Zk. parhaita päiviä, kun yksin saanut olla pähkäilemässä :). Ihan OT:na miks Karjalan seuduilla ei ole APR jälleenmyyjää :)? täällähän ois optimaalinen olla :)
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 03.06.2014, 16:56

Lappeenrannan autosähkö

Risuja vain ja ainoastaan. Autoni oli kyseisessä liikkeessä moottorinvaihdossa tammi- ja helmikuun 2014. Muuten ei valittamista, mutta:


- Laskun mukana tulleessa erittelyssä maininta: "ei vikakoodeja". Kuitenkin imusarjan läppämoottori unohdettu kiinnittää ja täten antoi joka startilla koodin vaikka nollasi. Myöskin Boschin testerillä.

- Tulipellit murjottu väkisin katteihin kiinni.

- Vaihteiston kehäpultteja irti, löytyi vaihdelaatikon päältä rakenteista irrallaan, ei siis koskaan kiinnitetty.

- Etuiskunvaimentimen yläpää irti, räikkäsin Mannerheimintien laidassa kiinni, kun takana jo 1500 km. Ihmettelin, että mikä helevetti siellä kolisee.

- Apurunko miltei irti, mekaanikko ruuvasi pultit sormineen auki. Eikä tarvinnut edes puristaa.

Soitin paikanpäälle ja käskettiin laittamaan sähköpostia. Eivät ole ottaneet yhteyttä, aikaa kuitenkin kolme viikkoa. Ei voi sanoa, kuin vittu mitä toimintaa. En todellakaan vie uudelleen autoani pajalle, jossa työntekemisen laatu ja asiakkaan turvallisuus kiinnostavat kuin kilopaskaa. Rauhassakin annoin tehdä, minun puoleltani ei ollut mitään kiireitä.

Että sellaista. Kunhan joudan niin menen käymään paikanpäällä melkoisen kehityskeskustelun.

Ruusuja sen sijaan Vantaan Luxus Car Servicelle

Taas on öljyvuotoja tukittu ja homma toimi. Päivän sijaan menikin kaksi, mutta se johtuikin toisesta löytyneestä vuodosta johon piti tilata osat. Ei ole ikinä ollut valittamista, asiallista porukkaa.

Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi 03.06.2014 17:05 Perustelu: Lisätty ruusuja
Goldust Goldust ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 04.06.2014, 12:38

Lappeenrannan autosähköstä on isälläni hyvin samankaltaisia kokemuksia. Sovitut työt eivät onnistukkaan (jarruremontti jaguariin, tein sitten itse), Boschin akun takuuvaihto onnistui pitkän väännön jälkeen vasta kun toisesta liikkeestä oli hankittu raportti akun kunnosta yms. Kyseenalaistivat mm. autoon asennetun Defan akkulaturin laadun ja toimivuuden siihen asti kun muistutin että laite on heidän myymänsä ja asentamansa.
Viimeinen niitti oli oikuttelevan Webaston keissi. Lämmitin ei meinannut tulla kuntoon useista yrityksistä huolimatta tai laite toimi vain hetken korjauksen jälkeen. Selvitin asiaa itse ja ehdotin toimenpiteitä jota Webastolle voisi tehdä ja sain vastaukseksi naureskelua. Lopulta auto ajettiin Lappeenrannasta Espooseen Inchcapelle Jaguarin maahantuojalle tutkittavaksi, koska kyseessä oli tehtaalla asennettu Webasto ja Webaston toiminnassa oli ilmennyt häiriöitä alusta asti. Auto tutkittiin ja todettiin että Webaston polttoainelinjassa on imuvuoto, sekä seos oli liian rikkaalla, eli juurikin vikakohteet joita olin ehdottanut tutkittavaksi autosähkölle. Webasto tuli kuntoon ja on toiminut mallikkaasti siitä lähtien. Tästä siis ruusut Inchcapelle sillä auto hoidettiin goodwillinä kuntoon vaikka ikää autolla oli jo viisi-kuusi vuotta ko. hetkellä.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #24  
Vanha 04.06.2014, 12:54

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja steffu Näytä viesti
Itte haluaisin antaa ruusun Savon Autotunelle. Vaikkas aina hommat ei mene sovitusti, niin sen ymmärtää kyllä, kiirettä kullakin. Silti yleensä aina ollut hyvä paikka laitella autoa, mitä kotona ei esim voi tehdä. Ja mielellään, kun päivittelee Motin osia, niin on se mukavaa, että koodaaja löytyy samasta rakennuksesta. :) Ja jos on ollut joku uusi homma, tai ei ole nuorella kaverilla taito riittänyt, niin apua aina saanut. :) Suosittelen kyllä, kuhan ei ole turhan tarkka ajan suhteen. Projekti autoissa esim: Mainio paikka. Hinta/laatu suhde kohdillaan. Tosta vielä pien vid pätkä :https://www.youtube.com/watch?v=nhX8SG_F0Zk. parhaita päiviä, kun yksin saanut olla pähkäilemässä :). Ihan OT:na miks Karjalan seuduilla ei ole APR jälleenmyyjää :)? täällähän ois optimaalinen olla :)
Linkistä jälleenmyyjät, Mikkelissä on vasta aloittanut uusi.
http://goapr.fi/fi/jaelleenmyyjaet
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 04.06.2014, 15:35

Lappeenrannan autosähkö myös väitti, että moottorissani ei ole mitään vikaa vaikka Vantaalla paineet näyttivät 9bar ja ohivirtaus 45%. Auto vietiin siis liikkeen toimesta Lappeenrantaan korjattavaksi, ei minun päätöksestäni. Soittelin varmaan kuukauden verran perään ja vastaus aina: " Audi vie öljyä, mutta se on täysin ehjä". Lopulta painostin heidät lyömään motin auki ja kas vain, kolmossylinterissä useita naarmuja ja koneistuskelvoton. Sääliksi käy autonsa tuonne vieviä.
steffu steffu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 04.06.2014, 16:29

Pulla, ajattelinkin Niinkun Lappeenrannan suunnille :).

On toi Lpr autosähkö kyllä aika jännä. "Etsivät työntekijää:kin, kokemusta vähintään 5v korjaamo puolelta". Aika hauska, että tommosellakkaan kokemuksella ei työt suju. Itse pistin myös tonne silloin hakemusta. Sanoivat vain, että enemmän työkokemusta. No mistä sitä työkokemusta saa, jos kaikkialla halutaan väh. 5v työkokemusta! Tod ärsyttävää, pitäs vissii oma korjaamo pistää pystyyn, jos haluaa olla töissä siinä, mihin on valmistunut, Huoh. (OT:na tämä:)
HiTec HiTec ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 28.10.2014, 14:24

Ruusuja Autoklinikalle Herttoniemeen. Vaihtoivat A4 tuulilasin. Vein auton aamulla likaisena ja kävin äsken noutamassa sisäpuoli imuroituna ja ulkopuoli pestynä. Nätisti erottui rivistä hopeinen puhdas auto.
tpv! tpv! ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 03.11.2014, 22:50

Ruusuja Lahdessa toimivalle POWERBYTE:lle. Huollot hoituneet aina asiallisesti, jos on ollut kiirettä niin heput kyllä soittaa aina perään, uusi aika sovitaan ja homma hoidetaan. Ovat entisiä Laakkosen asentajia ja nyt alla oma yritys. Toivon menestystä.
By the way: Samassa pajassa näkyy vähän väliä jos jonkinmoista kilpuria rallista aina kiihdytysvehkeisiin asti, että kyllä siellä on senkin puolen tietoutta!
javis javis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 10.11.2014, 06:49

Power bytessä kyllä palvelu ja osaaminen kohdallaan. Viat kaivetaan esille ja auto on ollut heidän jälkeen aina kunnossa. Suosittelen!!
Late1.8t Late1.8t ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 10.11.2017, 18:34 Huoltokirja varastettu – korjaamolta saatu apu…

Tammikuussa autohallissa olevan Audini ikkuna pläjäytettiin rikki muiden tavaroiden ohessa varas vei huoltokirjan. Auton mittarissa on 140 tkm enkä jaksa muistaa milloin ja mitä huoltoja on tehty joten ajattelin ottaa yhteyttä siihen korjaamoon jossa auto on ollut ainakin neljä kertaa.

Kysyin sähköpostilla osaako korjaamo sanoa, mitä huoltoja lähitulevaisuudessa pitäisi tehdä kun 120 tkm kohdalla auto oli huollettu ko. korjaamolla ja jakohihna samassa paikassa aiemmin vaihdettu, en muista milloin. Kysymys oli ehkä tyhmä, mutta siihenhän olisi voinut vastata. ” Ei näillä tiedoilla voi sanoa” tms. Vastausta ei muutamaan päivään kuulunut joten toistin kysymyksen.

Sain vastaukseksi liitteenä 120 tkm huollon laskun toimenpiteineen, saattena maininta (suora lainaus): “liitteenä meillä tehdy ainoa huolto”

Totesin että tama ei pidä paikkaansa, myös esim. jakohihna vaihdettu.

Korjaamon vastaus:

“Niin haluatko siis koko historian vai mitä olet vailla?”

Se mitä oli ja edelleen olen vailla on alkuperäisessä kysymyksessä vaan kukapa sitä ehtisi kysymyksiä lukea ennen kuin niihin vastaa. Pahoittelin että olin ylipäätään mitään kysynyt mutta toivoin edes huoltohistoriaa tietooni jos vain mahdollista. Totesin myös että varsinainen (tyhmä?) kysymys on ihan samaisessa viestissä jossa hän ihmettelee mitä olen vailla. Munuaisen luovutusta?

Ymmärrän että yrittäjällä on rankkaa ja ihmiset kyselevät asioita mistä ei saa korvausta (tosin huoltohistorian toimittamisenkin voi laittaa hinnastoon niin voi laskuttaa). On kuitenkin yli 30 v. autoilun myötä kertynyt toisenlaistakin kokemusta asiakaspalvelusta.
Tolkkju Tolkkju ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 10.11.2017, 18:44

Turun marmorille kiitokset.

Olivat pesseet kasin-lotjakkeen tuulilasivaihtotoimen yhteydessä.
Se olikin melko suolassa, kiitos!
ADHWAU ADHWAU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 10.11.2017, 18:54

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late1.8t Näytä viesti

Kysyin sähköpostilla osaako korjaamo sanoa, mitä huoltoja lähitulevaisuudessa pitäisi tehdä kun 120 tkm kohdalla auto oli huollettu ko. korjaamolla ja jakohihna samassa paikassa aiemmin vaihdettu, en muista milloin. Kysymys oli ehkä tyhmä, mutta siihenhän olisi voinut vastata. ” Ei näillä tiedoilla voi sanoa” tms. Vastausta ei muutamaan päivään kuulunut joten toistin kysymyksen.

Sain vastaukseksi liitteenä 120 tkm huollon laskun toimenpiteineen, saattena maininta (suora lainaus): “liitteenä meillä tehdy ainoa huolto”

Totesin että tama ei pidä paikkaansa, myös esim. jakohihna vaihdettu.

Korjaamon vastaus:

“Niin haluatko siis koko historian vai mitä olet vailla?”
Siis mikä korjaamo? Että tietää välttää.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #33  
Vanha 10.11.2017, 19:35

Laitoin edellisen huollon tiedot, joka on ainoa joka meillä on tehty. On toki tehty myös jakohihnan vaihto, 2013? (en nyt enää muista) selasin historiaa mutta en ollut enää myöhemmin tänään hallilla, joten en päässyt vastaamaan postiisi.
Kysyit siis huoltoja ja tuo lähettämäni oli ainoa huolto joka oli tehty, olisiko ollut viime vai toissa vuonna.

Minulle jäi epäselväksi se, että koska vastasit että jakohihna vaihto tehty myös ja huoltokirja kadonnut, haluatko koko huoltohistorian mahdollisesti myös, koska ilmeisesti kuitteja ei ole tallessa ja koska huoltokirja viety.
Pahoittelut jos vastaus tuntui tylyltä mutta kyllä, kiireessä asia jäi hieman epäselväksi minun osalta.

Jos yksi huono s.posti on syy välttää korjaamoa, so be it. Valitettavasti meillä on tällä hetkellä todella kiire ja paljon töitä. Nyt joku sanoo ettei se saa olla syy. Mutta se vain on. Tällä hetkellä yritetään saada maaliin hallissa olevat ja kalenteriin varatut hommat kunnialla. Valitettavasti kiireessä tulee virheitä, jotka yritetään korjata parhaan mukaan.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 10.11.2017, 20:19

Itse olen erittäin tyytyväinen Lahden Laakkosen varaosamyyntiin. Aina on tullut apu, kun ei ole itse osannut hakea numeroa. Ostot tehdään sitten hinnan mukaan sopivista pisteistä. Suosin kyllä kyseistä merkkaria aina, kuin mahdollista.
ADHWAU ADHWAU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 10.11.2017, 22:01

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti

Jos yksi huono s.posti on syy välttää korjaamoa, so be it. Valitettavasti meillä on tällä hetkellä todella kiire ja paljon töitä. Nyt joku sanoo ettei se saa olla syy. Mutta se vain on.
Kannattaako se ottaa negaa asiasta, jonka voisi muutamassa minuutissa hoitaa asiallisesti? Etenkin vielä aikaisemmalle moninkertaiselle asiakkaalle.
"paha kello kauas kuuluu" jne.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #36  
Vanha 10.11.2017, 22:08

Tahtoo nuo asiakkaiden "muutaman minuutin" hommat olla niitä mihin tuhraantuu vartista puoleentuntiin aikaa...
ADHWAU ADHWAU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 10.11.2017, 22:48

Oletko itsekin jonkin (auto)firman pomo/työntekijä? Siinä sähköpostiviestissä ei muutamaa minuuttia kauemmin kulu.
Mikäli siis on rehellinen ja oikeasti ajattelee ja toimii firmansa (ja asiakkaankin) edun mukaisesti.
MikaSS MikaSS ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 10.11.2017, 22:52

Ei tietenkään kulu, mutta kun kaikenmaailman mailit ja puhelut eivät jää siihen yksi per päivä.
Itsekkin autokorjaamolla töissä olleena, niin se osaa olla aikamoista rumbaa. Palvella asiakkaita puhelimitse, maililla ja ihan vielä livenä. Kun pitäisi yrittää tehdä vielä asennustöitä.
ADHWAU ADHWAU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 10.11.2017, 22:59

Lainaus:
kaikenmaailman mailit
Itse otan, ja varmaan hyvin moni muukin, (jos en tiedä korjaamoa jo etukäteen luotettavaksi) yhteyttä sähköpostilla. Siitä vastauksesta näkee jo aika hyvin firman motivaation ja ammattitaidonkin töihin/korjaukseen, ja asiakaspalveluun. Usean kerran se palvelussuhde on tyssännyt jo juurikin siihen sähköpostiin.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #40  
Vanha 11.11.2017, 07:38

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ADHWAU Näytä viesti
Kannattaako se ottaa negaa asiasta, jonka voisi muutamassa minuutissa hoitaa asiallisesti? Etenkin vielä aikaisemmalle moninkertaiselle asiakkaalle.
"paha kello kauas kuuluu" jne.
Enkö selittänyt edellisessä viestissä asiaa tarpeeksi selvästi? Tein virheen kun kiireessä alunperin edes vastasin, olisi pitänyt odottaa parempaa hetkeä. Fakta on, että esim tällä viikolla se muutama minuuttikin on ollut tiukassa, prioriteettina on autot jotka odottaa pihassa valmistumista ja joille on luvattu valmistumisajankohta.

En minä negaa ota. Lienee minulla myös oikeus kertoa oma puoli asiasta, vaikka ei firman nimeä alunperin edes mainittu.

Meillä s.posti on juurikin se toivottu yhteydenottotapa. Vain siellä voin antaa töistä kustannusarvioita, jotta ne jää molemmille mustaa valkoiselle. Samoin ajanvaraukset, koska en ole aina komeen lähellä niitä ottamassa ylös.
amalin amalin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #41  
Vanha 11.11.2017, 11:10

Lainaus:
Tahtoo nuo asiakkaiden "muutaman minuutin" hommat olla niitä mihin tuhraantuu vartista puoleentuntiin aikaa...
Varmaan tarkotit puoleentoistatuntiin :D.
Tuo on kyllä ihan vakio, jos asiakas sanoo, että ihan vaan nopea homma, ei ikinä... siis IKINÄ.. oo nopee homma.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #42  
Vanha 11.11.2017, 13:42

Jonkinlaisena yrittäjänä parikytvuotta toimineena tuli mieleen kommentoida. Jos sitä alkaa jokasuuntaan säheltää päivänmittaan, niin illalla saattaa huomata että ei ole saanut mitään järkevää laskutettavaa aikaiseksi.

Tie helvettiin kun on kivetty hyvillä aikomuksilla ;)
Juzaari Juzaari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #43  
Vanha 11.11.2017, 14:33

Yksi syistä miksi olen siirtynyt täysin yksityisen korjaamon puoleen. Asiakaspalvelu. Nykyisin käyttämäni korjaamo veloittaa just sen mitä tekee työtä. Viimeksi laskulla oli työn osuus 15min. ja osat. Ei taida ihan toteutua "merkkikorjamolla" eikä muissakaan ketjujen hallinoimissa liikkeissä. Usein minimi työn veloitus tunti, meni sitten se tunti tai 15min.

Viimeksi muokannut Juzaari 11.11.2017 14:36 Perustelu: Lisäys
aakman aakman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 11.11.2017, 14:47

Paha yleistys joka ei pidä paikkaansa ainakaan Audi Center Oulu.
Kehno Kehno ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #45  
Vanha 11.11.2017, 15:24

Audicenter Airport hoiti aivan törkeen hienosti korjaukset ja huollot tuossa viime viikolla. Eli ostin käytetyn auton, joka kuului noihin öljyä kakstahdin tapaan kuluttaviin. AC Airport korjasi ja teki 60tkm huollonkin tuohon samalla ja viikon verran rallattelin vara-autolla. Tässä osa toki oli sovittu ostettaessa, mutta öljyn kulutus tuli hieman sivusta.

Lisäksi, JT carfix on hoitanut mulle hommat aina tosi hyvin, vaikka välillä oon raahannut vääriä osia sinne ja tehnyt viime hetken kekeilyjä esim sijaisauton suhteen.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #46  
Vanha 11.11.2017, 16:44

Kaikesta huolimatta parhaamme yritetään. Mikon kanssa on onneksi aina saatu joku kippo alle.
Late1.8t Late1.8t ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 11.11.2017, 20:08

Olen itsekin täysipäiväinen yrittäjä ja joudun tekemään välillä ns. ilmaista työtä kun erilaisia lausuntoja ja raportteja toimittelen varsinaisen maksetun työn ohella. Se vaan on osa duunia ja sille pitää myös varata aikaa. Se täytyy myös hinnoitella jotenkin, niin jokainen järkevä yrittäjä tekee. Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa huonon maineen. Se tuleekin sitten kalliiksi pidemmässä juoksussa. JT-Carfix ottaa tästä varmasti opikseen ja arvostan sitä että ko. yrittäjä kommentoi itse asiaa vaikka en firmaa nimeltä maininnut.

Viimeksi muokannut Late1.8t 12.11.2017 11:43 Perustelu: Epäsopiva ilmaus poistettu.
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 11.11.2017, 21:20

Lainaus:
Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa k*sipään maineen
En osaa millään tasolla yhdistää tota lausetta JT-carfixiin.
Late1.8t Late1.8t ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #49  
Vanha 11.11.2017, 21:59

Ei tarvitsekaan. Ei yksi moka mainetta pilaa.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #50  
Vanha 12.11.2017, 09:43

Asia on tältä osin käsitelty. Minä ja Late ei aiheesta enää tarvita keskustelua. Jatketaan seuraaviin risuihin ja ruusuihin.
Late1.8t Late1.8t ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 12.11.2017, 11:42

Samaa mieltä. Pahoittelen jos aiheutin kohtuutonta haittaa ja tuli käsitys että ko. firma hoitaisi asiat huonosti. Näin ei ole. Osaaminen ja palvelu on ollut hyvää, nyt vaan kävi näin ja varsinaisesti eniten tietysti harmittaa että autoon murtaudutaan ja tällaisenkin asian kanssa joutuu painimaan.
salonenm salonenm ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Sensei
ACF jäsen
Admin

  #52  
Vanha 12.11.2017, 14:59

Audicenter Airportille täytyy kyllä itsekin antaa taas ruusuja, ja miksei maahantuojalle/audin organisaatiolle. Hoitivat hienosti pari ässään liittynyttä ongelmaa ilman allekirjoittaneen kukkaron keventymistä huolestuttavissa määrin.
Paha Paha ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #53  
Vanha 27.11.2017, 23:14

Espoon Audi Centerille kasa ruusuja täältä suunnasta: moottoriremontin sijasta pelkkä öljypumpun vaihto riitti tällä kertaa, ja ilman asiantuntevaa apua olisin varmaan jo tilannut vaihtomoottorin - turhaan. Tähän päälle ystävällinen henkilökunta sekä asiakkaalle jäävä hyvä mieli.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #54  
Vanha 28.11.2017, 17:06

Kuulostaa pahalle ( no pun intended).
Mikä sai miettimään jo uutta moottoria?
Paha Paha ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Vanha 28.11.2017, 22:52

Nimenomaan pahalta se kuulosti, öljynpaineet katosivat yllättäen ja samantein alkoi kilinä ja kolina kuulumaan. Onneksi ei ehtinyt käymään kauaa kuivana, sllä meni liikennevaloissa tyhjäkäynnillä eikä esim. moottoritiellä täydessä laukassa.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Risuja ja ruusuja autokorjaamoille

Avainsanat
huolto, huoltoliikkeet, kokemuksia, korjaamot


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 00:50.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.