banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
mjarvine mjarvine ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 18.01.2017, 17:21 Varaosia euroopasta

Suosituksia varaosakaupoista maailmalta? Audiin, laadukasta tarvikeosaa osanumerolla. Mistä uskaltaa tilata ja hinnat kohdillaan?

Noi perinteiset topautopsat jne löytyy googlellakin, muita?
diudi diudi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2  
Vanha 18.01.2017, 17:48

Yksittäisiä osia ebay.de. Laaja kirjo merkeissä ja osissa. Myös jarruosat (levyt ja palat joka nurkkaan -settejä) edullisesti, perusautoissa ainakin halvimmatkin toimineet paremmin kuin hyvin. Jos on tarvittu enemmän osia olen tilannut autopartsmarket.fi. Osia löytyy monen merkkistä ja hintaista. Hinnat n. 20-70% halvemmat kuin kotimaan kivijalkaliikkeissä. Myös kotimainen Speed-Autoteile on hinnaltaa todella kilpailukykyinen vähemmällä menekillä olevien alkuperäisosien kohdalla. Toimitusajat edellä mainituissa yleensä 4-6 arkipäivää.

Lähes mistä vain uskaltaa tilata. Paypal tili kannattaa tehdä jos ei vielä omista.

Viimeksi muokannut diudi 18.01.2017 18:02
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 18.01.2017, 18:10

http://www.carparts-pros.com

Eestiäkin halvemmat hinnat, mutta kiinteät ja korkeahkot postikulut tappaa hyödyn pienillä ostoksilla.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 18.01.2017, 18:18

Jos originaali kelpaa, niin tuolla palikat oli noin puolet marmorin hinnasta. Etsivät varaosanumerolla myös jos ei ole kataloogissa. Eivät harrasta englantia.

https://shop.ahw-shop.de/
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 19.01.2017, 09:06

Tarvikeosat: www.spareto.fi
Orginaaliosat: www.original-teile.de (genuine parts)

Nuo kaks on ainakin hyväksi todettu.

Viimeksi muokannut okkim 26.01.2017 10:56 Perustelu: Linkki korjattu.
TN69 TN69 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 19.01.2017, 10:02

Mä olen tilaillut autodoc.fi sivustolta ja palvelu toiminut nopeasti ja ok. Esim.Sachsin iskarit ovat tuolla todella edullisia.
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #7  
Vanha 19.01.2017, 10:58

Itse käytän vain rexbo.de ja pkwteile.de. Rexbolla hyvin toimiva haku. Noilla taitaa olla suomeksikin jotain sisarsivuja, mutta itse olen käyttänyt vain noita saksalaisia. Postit luokkaa 10e.

Osanumeroita joutuu kyllä pläräilemään valmistajien kataloogien kautta, jos haluaa oikean osan. ETKA + e-catalogit + esim. rexbo.de. Muuten et löydä juuri sitä mitä haluat.

Ebaysta voi myös etsiä, kun on saanut lukittua osanumerot. Sieltä löytää välillä todella hyvin harvinaisempaakin ja edullisesti. Tosin varovainen toki pitää olla. 100e osaa ei saa 10e:llä edes ebaystä. Se 10e maksava ei ole sama osa.

Kommunikoinnin pyrin hoitamaan saksaksi, ellen nyt sitten joltain britiltä tilaa.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #8  
Vanha 19.01.2017, 11:51

PKWteile, Autodoc, Autonvaraosat24 ja pari muuta on kaikki samoja firmoja, lasku tulee aina samasta osoitteesta ja laatikot on yleensä Autodocin. :D
Squbbe Squbbe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 19.01.2017, 13:24

Spareto.fi on ollut omien kokemusten perusteella halvin ja lisäksi tilaukset tulee parissa kolmessa päivässä perille. Postikulut taitaa olla kiinteät tilauksen koosta riippumatta.
TN69 TN69 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Vanha 19.01.2017, 13:50

Nopeasti kun katsoin esim noita Sachsin iskareita niin Autodoc yli 10% edullisempi kuin Spareto, joka myös edullinen...
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #11  
Vanha 21.01.2017, 15:26

Lainaus:
PKWteile, Autodoc, Autonvaraosat24 ja pari muuta on kaikki samoja firmoja, lasku tulee aina samasta osoitteesta ja laatikot on yleensä Autodocin. :D
Tiedossa kyllä. Jotenkin vain tykkään mieluummin käyttää pkwteileä. Jokin illuusio pitää säilyttää :)

Joskus sieltä tulee eri merkkistä osaa ilman kysymistä voiko korvata. Tosin aina ollut listahinnaltaan (mikä lie todellinen hinta) aavistuksen kalliimpia millä korvanneet. Kerran tuli KYBin iskarien tilalle jotkut Starkit ja ATEn palojen tilalle Textarit.

Viimeksi muokannut jasso 21.01.2017 15:32
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 23.01.2017, 14:20

Varaosa24 voi kyllä suositella varauksetta! Ei siis ole mitenkään esim. tuohon autonvaraosat24 sivuun yhteydessä vaan on Tallinnassa toimiva oma firmansa. Lähemmäs 10 kertaa jo tilannut tuolta ja osat on aina olleet mitä pitää ja toimitus alle viikossa. Etusivulle voi näppäillä OEM-numeron ja yleensä antaa todella montaa eri merkkiä mistä saa valita osansa.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 25.05.2017, 00:24

Klikkasin autonvaraosat24:stä pyöränlaakerin 20.5. lauantaina. Tein taas sen tyhmän oletuksen, että kyllähän se ehtii tällä viikolla. No, tänään (25.5.) saivat sen jopa liikkeelle heidän varastosta ja toimitusaika on ensi viikon keskiviikko 31.5.! Pakko oli hakea paikallisesta tuplahintaan toinen laakeri, kun vähän juriseva laakeri muuttui väljäksi etupyöräksi aamulla.

Eli turha noista on tilata mitään sellaista, jonka luulee olevan perillä alle kahden viikon. Samaa perseilyä Sparetolla viimeksi. Tilattu viikonloppuna pikarahtina (36 e), kun auto seisoi ilman dampperia pihassa. Tiistai-iltana saivat sen lopulta käsiteltyä, eli osat liikkui vasta keskiviikkona. Toimitus seuraavan viikon maanantaina, PIKARAHTINA. Soitin ja peruin pikarahdin ja osat taisi tulla tiistaina...
jasso jasso ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #14  
Vanha 29.05.2017, 01:02

Sen viikon ne ovat aina melkein ottaneet eli jos viikonloppuna tilaa, niin yleensä ehtii vasta seuraavalle maanantaille, koska perjantaille ei helposti ehdi. Jos vain saldot osille vihreinä (poislukien harvinaiset osat, joissa saldovirhe tod.näköinen). Pikarahti on omien kokemusten mukaan tämän tyylin tilauksissa yhtä nopea kuin peruskuriirikin. Ei siis kannata, minkä jo huomasitkin.

Oikeastaan kaikki EU:n sisältä toimitettavat tilaukset tulleet aina muutamassa päivässä Suomeen. Kehä3:sen kupeeseen tosin ne ovatkin sitten jäänet usemminkin muhimaan melkein viikoksi...

Viimeksi muokannut jasso 29.05.2017 01:09
yhfgdgtdgd yhfgdgtdgd ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 29.05.2017, 08:22

Tämä Kehä3:lle jämähtäminen on tuttu ilmiö jo vuosien ajalta :(

Se on käsittämätöntä, että tilattu tavara tulee Suomeen kohtuuajassa, mutta sitten se jää jonnekin päiviksi. Sama ihmeellisyys koskee mahdollista seurantakoodia, jonka päivitys loppuu Suomen rajalla. Sen jälkeen paketin liikkeistä ei ole mitään tietoa.
Kannattaa aina käyttää jotain muuta, kuin postia kuljetukseen, jos se vaan on mahdollista.

Ei ihme, että jotkut nettimyyjät eivät toimita Suomeen ollenkaan.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 29.05.2017, 09:32

Itselläni kyllä on pakettien seurannat aina toimineet. Tosin suomeen niiden saapuessa joutuu yleensä etsimään joko suomen sivuilta, tai mieluiten posti, mh tms. ja nämä eivät näy alkuperäisen kuriirifirman sivuilla enää.

Itse tilailen ulkomailta, jos on aikaa se pari viikkoa, ellei ole, niin merkkarille vaan. Oman laakerini ostin riskillä juuri noin ja kuuntelin jurinaa sen seuraavat 2500km :)
aakman aakman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 29.05.2017, 09:47

Mä oon kaikki tilaukset Sparetolle tehny viikonloppuna ja yleensä ne on Ouluun asti kerenny torstaiksi, ihan aina viimeistään perjantaiksi. Toivottavasti en jinxaa itseäni ja myös tämä tuorein tulee samalla aikataululla, tarvin nimittäin muutamaa osaa ens viikonlopuksi enkä viitsisi Motonetin kautta lähteä kesälomareissulle :)

Muokkaus: ja osat saapuikin torstai-aamuna.

Viimeksi muokannut aakman 01.06.2017 09:44 Perustelu: ja osat saapuikin torstai-aamuna
ilyx ilyx ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 02.06.2017, 16:43

Melko tyypillinen tuo neljän päivän toimitusaika Sparetolta nykyisin, sekä pikana, että normi rahdilla. Kaksi päivää menee käsittelyyn, yön aikana paketti suomeen, ja sitten PostNord kuskailee 2-3 päivää pakettia edestakaisin. Jos paketin aikoo saada PostNordilla perille asti, vaatii se vähintään kaksi kertaa puolen tunnin jonotuksen asiakaspalveluun.
janhe janhe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 03.06.2017, 15:25

Viimeksi PostNordin aspaan jonotin 20 min. ja meni hermo. Soitin yrityspuolen numeroon, niin tokalla tuuttauksella vastasivat.
T.Hell T.Hell ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 03.06.2017, 15:41

Onko tuo postnord jossain välissä kuljetusketjua kun sparetolta tilaa? Itselle on ainakin aina DPD (jos nyt oikein muistin) kiikuttanut osat ovelle ja soittanutkin olenko kotona.
Sebastian Sebastian ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 03.06.2017, 16:28

Ainakin täälläpäin Sparetolta kun tilannut maanantaina niin torstaina osat kädessä.
DPD kuskaa ja aina soitetaan. Tarvittaessa ovat tuoneet työpaikalle jos ollut just töissä.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #22  
Vanha 03.06.2017, 16:54

Aikaisemmin oli DPD täälläkin, mutta nykyään Postnord. Mutta sekin on kyllä toiminut ihan hyvin.
ilyx ilyx ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 03.06.2017, 19:26

T.Hell, Lahdessa spareton paketit on jakanut Fågel, ja heillä homma toimii loistavasti. Täällä Espoossa viimeinen linkki on PostNord ja siitä ei olekaan mitään hyvää sanottavaa.
Olmi Olmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #24  
Vanha 08.10.2017, 18:38

Ensimmäinen ja varmaan viimeinen kokemus Autodocista. Tilasin osan, joka on ilmeisesti viallinen (asennettu huoltoliikkeessä ja sieltä lausuttua). Tein reklamaation, jonka seurauksena Autodocin asiakaspalvelu huomauttaa, ettei osa olisikaan oikea autooni. Osa siis tilattu auton rekisterinumero syöttämällä ja vertaamalla osan kuvauksessa olevaa vastaavaa oem-numeroa. Tämäkään ei asiakaspalvelun mukaan ole oikea tapa tilata. Täytyisi varmistua vielä noiden asioiden lisäksi asiakaspalvelusta, että tilattava osa on varmasti oikea. Eli melkoiselta venkoilulta vaikuttaa.
eke87 eke87 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #25  
Vanha 08.10.2017, 19:08

Vähän vastaava kokemus. Tuli puhelu missä kerrottiin että VIN koodin mukaan osa ei olisi ollut sopiva autooni. Menin heidän nettisivuille ja kysyin chatissä käykö tämä sama osa (mistä oli juuri puhelimessa juteltu) autooni jonka VIN numeron annoin ja vastaus oli että kyllä on sopiva.
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 08.10.2017, 22:09

Kannattaa etkasta etsiä aina orkkis numero ja etsiä sillä esim. valmistajan tms sivuilta vastaava tarvikeosa. Ja sillä sitten tilata noilta autodoc yms sivustoilta. Ne sivustojen oem numerotkin voi olla mitä sattuu.
Hege Hege ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 14.11.2017, 20:30

Autodocilla chat asiakaspalvelu toimii hyvin ainaking jos lontoo taipuu. Lupasi varmistaa, että kaikki osat on varmasti sitä mitä tilasin kun mainitsin että aiemmin tuli 1/4 tuotteesta eri merkkinen mitä tilattu, kun ei ollut varastossa. Siitäkin kyllä maksoi hyvityksen.

Katsotaan miten käy, muuten kyllä kaikki ollut sitä mitä on tilattu. Katsotaan mitä tuleman pitää.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #28  
Vanha 15.11.2017, 09:16

Minun pari tilausta Autodocista eivät menneet ihan putkeen. Yhdessä tilauksessa eivät toimittaneet koiranluuta, koska sitä ei muka ollut saatavilla vaikka tilaushetkellä tarkistin että on. Sanoivat että joku muu muka ehti ostaa sen. Jos näin on, niin niiden nettikauppasofta on paska. Eivätkä tarjonneet korvaavaa osaa. Soittelivat kyllä innokkaasti, mutta ei minua kiinnosta vääntää niiden kanssa puhelimessa, niitä kun ei saa talteen. Sitten yrittivät siirtää rahat minun Autodocin tilille, mutta enpä minä siellä halua rahoja säilöä.

Sitten toisessa tilauksessa tuli väärät jarrusatulat, vaikka rekisterinumeron perusteella kaivoin niiden sivujen mukaan sopivat. Support sanoi että minun vika, koska en tarkistanut sitä niiltä etukäteen. Mikäs järki siinä on että kaikki osat pitäisi tarkistuttaa ensin niillä! Tarkistin myöhemmin niiden osan sopivuuden, nini "yllättäen" ne eivät enää sovikaan. Eivät halunneet maksaa palauksen rahteja, vaikka EU:n laki niin edellyttää.

Support vastailee kyllä nopeasti, mutta eivät myönnä virheitään. Taidan kyllä jatkossa tilata muualta.
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 15.11.2017, 09:35

Mulla on kanssa edelleen ratkaisematon reklamaatio topautoosat.fi/buycarparts.co.uk ilmastoinnin kompurasta missä oli väärän kokoinen hihnapyörä. Verkkokaupan tiedoissa oli oikean kokoinen hihnapyörä ja oe-osanumero, toimitetussa osassa taas oli väärän kokoinen hihnapyörä. Olisi kuulemma pitänyt mitata tuo ennen asennusta ja senhän varmasti kaikki tekee kun vie osan vaihdettavaks korjaamolle.

Reklamaatiohan olisi ratkennut kun olisi toimittanut osan (pariksi kuukaudeksi) verkkokaupalle tutkittavaksi, ja laittanut auton odottamaan uutta osaa. Samaan tyyliin kuin Autodoc yllä.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #30  
Vanha 15.11.2017, 09:56

Taitaa olla samaa firmaa tuokin, sivusto näyttää samalta. Esim autonvaraosat24.fi on myös, sieltä tulee osat Autodocin pahvilaatikossa. Kusevat kyllä kovasti omaan nilkkaansa..
Olmi Olmi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 15.11.2017, 10:57

Autodocilta tilatessa kannattanee käyttää paypalia. Ainakin omassa tapauksessa sain sitä kautta (dispute) rahat paypal tilille kun selvitin tilanteen (viesti #24).
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #32  
Vanha 15.11.2017, 12:15

Minä käytin sitä, mutta saako sen avulla vielä puristettua rahtikulut takaisin?
Viltro Viltro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #33  
Vanha 15.11.2017, 12:48

Itse käyttänyt muutamaan otteeseen PayPalin omaa takaisin lähetystä kun firmat ei ilmaista sellaista tarjonnut ja korvasivat kummallakin kerralla kulut ja jopa postista ostetun laatikonkin mukisematta. Toinen firma sijsitsi Briteissä ja toinen Kiinassa. Pitää muistaa ottaa laatikosta ulkoa, sisältä ja kuitista kuvat.
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 15.11.2017, 16:07

Tänään tuli 10 eri artikkelia sisältänyt paketti Autodocilta, äkkiseltään katsottuna kaikki on sitä mitä pitääkin.

Ko. firman markkinointi suomi-soffa tyylisine alennuksineen on jokseenkin ärsyttävää (aina joku tarjous päällä), mutta muuten on pelannut ilman ongelmia, noin kymmenen tilauksen kokemuksella. Toimitusaika on välillä vähän pitkä, mutta toimituskulut on toisaalta pienet, tai isommalle paketille jopa ilmaiset.

Spareton ja Autodocin hinnat tuntuu olevan aika linjassa, tuotekohtaisesti voi joskus olla vähän isompia eroja.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #35  
Vanha 15.11.2017, 16:54

Tilaukset on olleet ongelmattomia tuolta autodocista itsellä, mutta nyt kun on ensimmäinen takuukeissi tankkiyksiköstä joka hajosi alle parissa viikossa, on tuo asiakaspalvelun kanssa vääntö aika turhauttavaa. Pitäs lähettää kuvia ja videota, mutta miten otat videota kun auto ei käynnisty. Vcds kuvakaappaus paineista onnistui kun sain kerran käyntiin. Ja mitä iloa on kuvasta ulkoisesti ehjästä pumpusta. Halusivat tarkistaa soveltuvuuden autoon, sanoin että tarkistin itsekin sen partslink24 ja tecdocin avulla, osa toimi jopa jonkin aikaa. No sieltähän tulee että osa ei soveltuisi autoon alustanumeron perusteella. No ei tosiaan sovellu, jotenkin nimittäin onnistuneet sotkemaan jonkin aivan toisen passatin alustanumeron minun rekkulaan. Tänään asiasta soitti joku todella huonolla englannilla. Vastasin jeessiä ja nouta eikä nyt ole ihan hirveästi edes käryä mihin vastasin.

No eniveis, voihan tuon katsoa loppuun mutta vaikutti semmoiselta pelleilyltä että tilasin vaan orkkiksen saksan marmorilta että saa auton joskus edes ajoon. Jos tulee rahaa takasin niin kiva. Hirveän kova luotto ei kyllä ole.

Viimeksi muokannut LauriJT 15.11.2017 17:42
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 15.11.2017, 17:38

Kyl se vaan valitettavasti menee niin että ei ne Suomessakaan pysty rekisterinumeron perusteella toimittamaan oikeaa osaa.Useasti joutunut varaosa tiskilläkin vaihdattamaan oikeanlaiseen kun valokuva näyttää eri osaa mitä autossa on.Pitää olla joko alkuperäinen numero tai oma mielikuva asiasta jota vertaa katalogin kuvaan. Ei se alkuperäisnumerokaan takaa oikeaa osaa, esim.Ebayssa ne korvaavuudet on ihan mitä sattuu.Suomessa varaosatiskiltä on toistaiseksi löytynyt oikea osa originaalinumeron avulla.Tarkoitan nyt siis muita kuin merkkiliikettä.Se että ulkomailta tilaamalla osan saa jopa 1/4 hinnalla mitä Ad-varaosamaailma pyytää on asia mikä ajattaa väkisin tilaukset sinne.Riskejä ja työtä siinä on enemmän mutta useammin ne vielä on onnistuneet kuin epäonnistuneet.Noissa ulkolaisissa verkkokaupoissa tuppaa olemaan aina englanninkielinen asiakaspalvelu vaikka olisi suomenkieliset sivut.
Ei ole toistaiseksi asiakaspalvelusta ollut valittamista tämän firman kanssa mutta englanniksi joutuu sinnekin sönkkäämään.
Www.iparts.fi.
Onko muuten tosiaan niin että Eu:ssa palautus pitäisi olla ilmaista ? Mulla on jäänyt kyllä toisenlainen kuva asiasta..
jannes jannes ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #37  
Vanha 15.11.2017, 17:53

Mielestäni tuo laki muuttui juuri jokin aika sitten niin, että palauttamisen ei enää tarvitse olla ilmaista. Tästä on kuitenkin myyjän ilmoitettava tilaamisen yhteydessä, muuten lain mukaan palautuskulut menevät heidän piikkiinsä, tosin tätä vaatimusta tuskin myyjät kovin innokkaasti noudattavat.
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 15.11.2017, 18:07

Näin muistelisin juu.Jäi sanomatta sama mikä pätee kaikessa varaosakaupassa oli sitten ala mikä tahansa.Jätä ne 10 ensimmäistä liikettä klikkaamatta mitä googlen haku tuo.Ne yritykset on niitä jotka ovat maksaneet isolla rahalla siitä google näkyvyydestä.Siitä taas yleensä aiheutuu se että joko hinnat tai asiakaspalvelu ei ole kilpailukykyinen. Kaikkeen ei pysty rahaa laittamaan...
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 15.11.2017, 20:37

Tarkennuksena että itsellä näytti olevan autodocilta neljä tilausta ja kaikki toimineet hyvin. Mutta sitten tuo topautoosat.fi-keissi... voi veljet kun tuote ei olekkaan tuotekuvauksen mukainen. Se on melkein kun keskustelisi asiakaspalvelurobotin kanssa, muutaman viestin jälkeen palataan alkupisteeseen. Kolme kierrosta jaksoin (vuonna 2014) kun siinä olisi neljännen viestin jälkeen pärjännyt lähettämällä vanhoja viestejä uudelleen. Voisihan tuonkin homman taas aloittaa ajankuluksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja reklamaatiolomakkeen vastaanottoilmoitus
Dear Customer,

Thank you for your email.
We will check this situation and we will get back to you soon.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä
Hello,

Two weeks have passed and I haven't had any mail regarding this matter.
Lainaus:
Dear Customer,

We would like to inform you that since this part has been already mounted in the car -
we cannot accept it for a return - only for a warranty request which we will forward to the manufacturer for checking,

and also it is written on our website that all the parts should be mounted by a qualified mechanic in a specialized car service centre

A qualified mechanic should have noticed that this part has a different diameter and the size of this part is different from the original part - which means that it might not fit the car or it might not work properly.

These conclusions must be done by a qualified mechanic before mounting the part.

If you return us the wrong part - we will forward it to the manufacturer for checking and if they approve the warranty - we will refund you for the part and all the expenses regarding this part (return shipping and installation etc ) - but you have to provide a copy of the bill for all the expenses together with the warranty request.

A new part will be sent out to you only after the manufacturer approves the warranty request or if you place a new order on our website,
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä
Hello,

This part has been fitted by a qualified mechanic in a car service center. This part is also a direct fit to my car except this new part has a wrong size belt pulley. Even with this wrong sized pulley this new part can be fitted without a problem into my car. Only the wrong size belt pulley makes the belt that drives that compressor not tight enough. So it can be fitted to replace the old part with out a problem.

So to summarize, there is very minor difference with the old and new part. It is difficult to notice with a visual inspection. And then you would be comparing old, dirty, worn and a partly broken part to a new one. So you are saying that a qualified mechanic should have noticed this difference that has to be noticed with a measuring device and by a side-by-side comparison.

Also I am wondering that why don't you say on your website that you sell wrong kind of products, that have to be ordered from web shop and every dimension of these product have to be checked and measured because they might not fit to a car that you sell it to and also advertise that... well, let me quote:

Even inexperienced car owners will be able to find necessary car part and order it. Enter your registration number, and you will immediately find the part you need for your car.


I'll be sure to share this negative buying experience with other potential car part buyers.
Ja tosiaan alkujaan tilasin siis pkwteile.de. Olisi pitänyt olla 110mm halkaisijalla hihnapyörä mutta olikin 100mm. Lopuksi annoin asiakaspalveluun negatiivista palautetta ja odotin... viiden viikon jälkeen muistutin heitä jolloin tuli taas suositus täyttää palautuslomake.

Eli tuossa tapauksessa:

- uusi osa oli Denson luettelon mukaan autoon käypäinen ja siinä olisi pitänyt olla 110mm hihnapyörä
- tuotteen myyntisivulla oli samat tiedot Denson luettelossa sekä mainittu käypäisyys asennettavaan autoon sekä ilmoitettu korvaavuus alkuperäiselle osanumerolle.

Onhan toi vähän nihkeää jos kohdalle sattuu että ennen asennusta huomaa virheellisen osan, niin joutuu ~2vko/suunta lähettelemään osia joten 6vkossa se ehkä olisi käsissä jos ensimmäinen vaihto onnistuu. Halvat hinnat ja kohtuu nopea toimitus, mutta paska asiakaspalvelu.
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 15.11.2017, 22:00

Täysin nuo eivät ole samaa puljua, koska ainakin osoitteet ja vastuuhenkilöt, sekä kaupparekisteritunnukset ovat eri. Samaa ketjua ilmeisesti kuitenkin, kun sivustotkin on kuin samasta muotista.

Autodoc:
Lainaus:
Ohjaaja: Alexej Erdle
Osoite: Autodoc GmbH
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Berlin
Saksa

Sähköpostiosoite:info@autodoc.fi
Liikeyhtiön numero rekisterissä: HRB 114045 B, käräjäoikeus Berlin-Charlottenburg
Arvonlisäveronumero: DE260634589
Topautoosat.fi
Lainaus:
Wemax Group GmbH & Co.KG
Französische Straße 12
10117 Berlin
Saksa

Email: info@topautoosat.fi

Toimitusjohtaja/pääjohtaja: Max Wegner
Arvonlisäveronumero: DE281524971
Liikeyhtiön numero rekisterissä: Piirioikeus Berlin, HRA 46262 B
Autonvaraosat24.fi:
Lainaus:
Ohjaaja: Robert Dryk
Osoite: Autodoc GmbH
Marzahner Str. 21
13053 Berlin
Saksa

Sähköpostiosoite:info@autonvaraosat24.fi
Liikeyhtiön numero rekisterissä: Piirioikeus Berlin, HRB 186168 B
Arvonlisäveronumero: DE312254450
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #41  
Vanha 15.11.2017, 22:18

Kyllä se valitettavasti menee niin että asentajan vastuulla on aina verrata uutta osaa vanhaan.Suomessa toki on niin että liike joka on myynyt osan monesti ottaa sen osan silti takaisin jos kyseessä on selkeästi katalogivirhe.Se että saako he rahansa edelleen pois omalta tavarantoimittajalta ei välttämättä ole varmaa.Ulkomailla oleva tavarantoimittaja tuskin palauttaa rahoja jos osa on ollut jo autossa kiinni vaikka vika olisi heidän katalogissa.Kulttuuri ja käytännöt on vaan erilaiset kuin Suomessa. Siinä että ostat sen varaosan paikalliselta varaosaliikkeeltä maksat samalla myös asiakaspalvelusta ja siitä että joku varastoi sitä osaa Suomessa.Kumpikaan niistä ei ole ilmaista Suomessa. Nuo kaksi asiaa kun jätät ostoskoristasi pois niin tippuuhan se hinta mutta minun mielestä se on oma valinta ja oma riski.Elämä on valintoja.
Hammurab Hammurab ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #42  
Vanha 15.11.2017, 22:20

Autonvaraosat24:stä on tullut jonkin verran osia tilailtua ja lähes aina ilman ongelmia. Kerran taisin porukoitten autoon jotain tilata ja tilauksen lähettäminen jostain syystä viivästyi. Kun tuosta asiallisesti tiedustelin niin sain myös asiallisen vastauksen sekä 30% alennuskoodin seuraavaa tilausta varten. Eiköhän tuota tule jatkossakin käytettyä ellei sitten jokin muu palvelu osottaudu vielä nopeammaksi ja halvemmaksi :D
Hammurab Hammurab ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #43  
Vanha 15.11.2017, 22:24

Pieniä on myyntivarastot Suomessa. Jos ei yleismallin varaosia ja ison menekin osia lasketa mukaan niin varaosaliikkeen yleisin vastaus toimitusaikatiedusteluun on "Parista päivästä viikkoon menee kun Ruotsin varastolta ennen neljää tilaan"
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 15.11.2017, 22:49

Toisena tarkennuksena, omalla kohdallani pyysin myyjän virheen vuoksi joustoa että saisi toimivan osan tilalle jotta ei joudu seisottamaan autoa 1-2kk. Olisin tietysti lähettänyt väärän takaisin kun saan oikean osan autoon. Mutta ei, ongelmanratkaisukaavion mukaisesti aina palattiin vaihtoehtoon "auto ajokelvottomaksi 1-2kk.

Rahoja en missään vaiheessa vaatinut takaisin.

Vähän sama kun Kufatecin johtosarjassa oli johtimet 1 ja 4 ristissä minkä seurauksena paloi himmentyvästä taustapeilistä elektroniikka. Ei sakemanni pystynyt myöntämään virhettään, ei vaikka korvauksen hyvittikin.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #45  
Vanha 16.11.2017, 06:18

Minäkin pääsin viimein siihen asti että osa onkin nyt sopiva autooni ja minun pitäisi täyttää takuukaavake. Helpommin sanottu kuin tehty sillä nettisivulta sitä ei löydy, haku ei semmoista hae ja tuon viestin lähettäjäkään ei sellaista tarjonnut omatoimisesti. Nyt pitäisi lypsää kaavake sieltä erikseen. Hohhoijaa, haisee väsytystaistelulle.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 16.11.2017, 07:26

4-5 tilausta on itse tullut Sparetolta tehtyä ja ilman isompia ongelmia mennyt. Viimeisessä tilauksessa työkaverin Corollan suuttimien prikat tjsp. tulivat väärän kokoiset ja jopa väärää materiaalia, mutta hyvittivät tuotteen ilman isompia mutinoita. Kerran jopa soittivat ennen tilauksen lähettämistä että haluanko oikeasti 2 paria jarrupaloja eteen (4 renkaaseen), mitä en siis todellakaan halunnut vaan tuli vahingossa tilattua tuplana.

Vaihtoehtojahan tuolla on lähes joka osalle aika kivasti ja isolla hintahaarukalla. Yleensä valitsen sen hieman tunnetumman merkin (Febi, Mann, Lemförder yms.) ja ainakin tähän saakka kaikki osat olleet ihan kuranttia tavaraa. Hinnat tosiaan sen ~30% edullisemmat kuin kotimaisessa kivijalkakaupassa myytävät halppismerkit. Toki kyllähän jotain saa joskus paikallisesti välillä jopa edullisemmin.
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #47  
Vanha 16.11.2017, 09:55

Jos ajatellaan tuota varaosien varastointia Suomessa niin jokaisella varaosia myyvällä liikkeellä on tänä päivänä olemassa järjestelmä joka kertoo faktana sen paljonko jotain tiettyä osaa myydään vuodessa.Autoja on Suomessa liikenteessä 70-luvun malleista 2017 vuoden malleihin asti niin ei ole mitenkään realistista ajatella että osat löytyisi hyllystä paikallisesti tai edes Suomesta. Jos noista edes pieni osa olisi Suomessa niin se vaatisi sen että joku tukkuri pitäisi useamman miljoonan euron edestä rahaa seisomassa. Ei se yhtälö vaan toimi, ei se ole kannattavaa liiketoimintaa.Se että saat paikallisesta liikkeestä jonkun osan heti kouraan kertoo vaan siitä että sitää osaa myydään juuri siitä liikkeestä pihalle niin paljon että sitä on järkevää pitää hyllyssä.
kook00 kook00 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 16.11.2017, 16:37

Minä olen tilannut monta kertaa autodocilta ja homma pelittänyt kyllä ihan ok:sti, mutta viimeisimmässä tilauksessa homma meni enemmän kuin hankalaksi:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä naamanetissä
Pari viikkoa sitten tuli itsekkin väännettyä noiden autodocin veijareiden kanssa:
Tilattavat kamat piti olla hyllyssä, mutta eivätpä olleetkaan. Halusin peruuttaa tilauksen, koska toimitusaika olisi venynyt liikaa. Eipä käykkään, vaan peruutukselle pitää olla jokin pätevä syy. Vetosinpa heidän omiin ehtoihinsa, jonka mukaan minulla on oikeus peruuttaa tilaus syytä ilmoittamatta.

Seuraava vastaus tulikin englanniksi ja jälleen tivattiin syytä tavaran perumiselle ja ilmoitettiin, että peruutus on mahdollinen vasta kun tavaran on saanut. Selitettyäni, että sehän tulee heille kalliimmaksi jos maksavat kuljetuskulut molempaan suuntaan, tarjottiin vihdoin hyvitystä.

Taino tuli sähköposti, jossa ilmoitettiin, että tällä koodilla saat seuraavasta tilauksesta nykyisen suoritukseni verran hyvitystä (ei voi yhdistää muihin tarjouksiin). Tähän pistin vastauksen, että ei mitään pirun koodeja vaan rahat takaisin tai pistän paypalin asialle. Hetken päästä tuli viesti, että koodi on mitätöity.

Koko seuraavan viikon aikana ei kuulunut mitään eikä Paypalissa näkynyt palautusta. Seuraavana maanantaina pistin Paypalista disputen, jonka jälkeen tiistaina tuli viesti, että rahat ovat palautettu.

Koko rumbaan kului kokonaisuudessaan kolme viikkoa tilauksesta rahojen palautukseen.
Autodocilta tilasin kamat 11.10. ja rahat tulivat takaisin 1.11.

Itse osien saanti onnistui soittamalla paikalliselle Fixukselle 17.10. ja osat noudin 19.10. Tavarat olivat mitä halusin ja hintaeroa tuli valtaisat ~45e vs. autodoc.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Vanha 16.11.2017, 23:38

Edelleen suosittelen www.varaosa24.fi. Osanumeron kun laittaa etusivulla valikkoon niin aina on löytynyt. Nyt varmaan tilannut jo yli 20 kertaa ja aina ollut mitä pitääkin. Ei ole siis samaa firmaa kuin autonvaraosat24.
Mikse Mikse ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #50  
Vanha 24.11.2017, 13:35

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
Täysin nuo eivät ole samaa puljua, koska ainakin osoitteet ja vastuuhenkilöt, sekä kaupparekisteritunnukset ovat eri.
Sen verran samaa puljua kuitenkin ovat, että tilasin Autonvaraosat24:n kautta osat mutta asiakastyytyväisyyskysely tuli Autodocin s-postista :D
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #51  
Vanha 24.11.2017, 13:56

Ja A24 paketit tulee Autodocin logoilla.
Jugoo Jugoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #52  
Vanha 24.11.2017, 14:38

Lähestulkoon kaikista noista autovaraosasivustoilta tilatuista tuotteista tulee Autodocin paketissa. Ite tilaan yleensä autodoc.fi tai .ee, aina tullut oikea paketti ja alta viikossa.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Varaosia euroopasta


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Master hallilämmittimien varaosia - mistä? paju Muu tekniikka 2 11.02.2010 23:51
Varaosia muualta kuin merkkiliikkeestä wilih Kori, valot, renkaat 1 07.06.2005 19:12


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:13.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.