banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #501  
Vanha 09.10.2016, 20:21

Automaattisesti himmentyvän peilin on/off?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #502  
Vanha 09.10.2016, 22:31

Automaattinen himmennys?
Onnea valinnasta, 3.2 on kyllä kiva laite dsg:n kanssa. Toki aina vois mennä lujempaa mutta kyllä sillä ehtii ja radallakin käsittääkseni varsin hyvä menijä.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #503  
Vanha 10.10.2016, 07:34

Ok, no enhän mä noin hienoihin varusteihin ole tottunut.
Joo ei tämä tosiaan mikään raketti ole, mut arkiliikkumiseen varmasti varsin hyvä kone. Äänet on kyllä ihan turhan vaisut, että niille täytyy yrittää jossain vaiheessa tehdä jotain.
marre marre ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #504  
Vanha 11.10.2016, 13:40

Ole pioneeri ja poista resonaattori. Kerro sitten täällä miltä kuulostaa :)
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #505  
Vanha 11.10.2016, 15:45

Joo tota alkuperäistä vois ensin kokeilla muokata, ennenkuin lähtee putkistoa hankkimaan. Sellanen R32-tyyppinen läppäsysteemi vois olla hyvä, niin sais sitten tarvittaessa hiljaisemmaksi.
Goldust Goldust ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #506  
Vanha 12.10.2016, 13:21

Automaattisen himmennyksen On/Off.
Demo: https://www.youtube.com/watch?v=3LjwblVtIME
Sulkanek Sulkanek ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #507  
Vanha 13.11.2016, 22:21 Audi TT ostoaikeissa.

Olen vaimon pirssiä TT -99 1,8T päivittämässä tälle vuosituhannelle ja kiikarissa on ollut noita -07/-08 vastaavia autoja. Tarjontana tuntuu olevan suhteellisen paljon 3,2 versioita, onkos nää Saksassa jotenkin mustalla listalla? Vai onkos jotain muuta sutta näissä, kuin vakuutus- ja huoltomaksut?

http://m.nettiauto.com/listAdvSearch...tmp_find_agent

Viimeksi muokannut Sulkanek 13.11.2016 22:37 Perustelu: Ei allekirjoituksia, varsinkaan Tapatalkin.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #508  
Vanha 13.11.2016, 23:09

Edellisessä sivussa keskustelu asiasta.
niko_s niko_s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #509  
Vanha 22.11.2016, 18:35

No niin, vaimon autokuume sai meikäläisen tänään poikkeamaan autokaupassa, joten TT-koeajoneitsyys tuli menetettyä. Vajaa 200tkm ajettu -99, 165kw quattro. Muuten kaiketi ihan OK, pientä kolinaa alustassa ym., muttei mitään dramaattista.

Mutta persdynoon ei tuntunut ihan odotetulta ja ahtojen noustessa kuului pieni suhina/puhina, lienisikö ahtovuotoa jossain? Vai onko normaalia 1.8t:n käytöstä? Ihan tasaisesti se koko kierrosalueen veti.

Ei sillä, en minä pientä remonttia pelkää, muttei nyt ihan heti viitsisi alkaa isompaan jumppaan.
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #510  
Vanha 22.11.2016, 19:03

Vakio 165kw ei oo mikää raketti. Jonkin verran pitää kuulua pihinää ja suhinaa, mutta ei paljoa.
niko_s niko_s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #511  
Vanha 22.11.2016, 19:16

Hyvä tietää, pientä puhinaahan tuo oli, eikä sitä enää maantievauhdissa kuullut. Mutta hauskala laitteelta TT tuntui, eli saattaa vaimo jossain vaiheessa päätyä moisen omistajaksi. Neloskoneen lätkätys tosin oli karmeaa kuultavaa V8:n jälkeen.
roadster roadster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #512  
Vanha 08.12.2016, 18:34 Au tt 180hp quattro/225 hp quattro ero

Eli mikä ero on moottorissa kun toinen tehokkaampi?

Ohjelmaero?

Turbo?

Suuttimet?

Nokat?

Putkisto?

Voimansiirto?

Viimeksi muokannut roadster 08.12.2016 18:47
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #513  
Vanha 08.12.2016, 18:47

Kolme ekaa +männät ja kiertokanget. Ja joitain merkityksettömiä pikkujuttuja.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #514  
Vanha 08.12.2016, 18:56

225:ssa versiossa tuplacoolerit.
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #515  
Vanha 08.12.2016, 19:13

Nokista sen verran, onko CarvaLakissa VVTi käytössä kuinka? Kun ainakin BAMissa pitäisi olla kierroksilla nokkien ajoituksissa muutoksia. Ja muutenkin, eikö noissa 180 heppasissa ole muutenkin vanhemman tyyppinen moottorinohjaus kuten APX-koneissa?

Pakoputkisto eroaa ainakin viimeisen palan osalta, voi erota muutenkin. Ja imusarjat on erilaiset noissa koneissa.

Viimeksi muokannut J-M Koopikka 08.12.2016 19:24
roadster roadster ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #516  
Vanha 08.12.2016, 21:53

No sit ei kannata 180 hp ostella :). Jos haluaa helpommin + 225 heposta :)
Dona Dona ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #517  
Vanha 09.12.2016, 11:33

Pidän muutenkin tuota APX moottoria parhaana noista 1.8t variaatioista.
diudi diudi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #518  
Vanha 06.01.2017, 21:19

Missä kunnossa mk1 TT:n kori yleensä on ? Onko ruosteherkkiä ? Ajatuksissa olisi ostaa vähän ajettu (max n. 200 tkm) mk1 TTq 225 hv -malli. Tietenkin kyseessä jo vanha auto, mutta etsinkö jotain mitä ei ole olemassa jos haaveissa on todella hieno ja ruosteeton yksilö ?
Jakke_ Jakke_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #519  
Vanha 07.01.2017, 11:04

Eivät ole ihan toivottomia, ikäistensä lajitovereiden kanssa samaa sarjaa ja isoimmat mätäpaikat näkyy yleensä päälle - kaaret ja helmat. Helmoissa poistoreiät menee umpeen ja kerää helman sisälle hiekkaa ja sitämyötä korroosio iskee eli kannattaa käyttää irti. Katon alumiinilistat hyvä silmäillä kun kupruilevat. Korin happaneminen ei ehkä suurimpia murheita näissä :)
Paha Paha ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #520  
Vanha 08.01.2017, 16:19

Saksan katsastustilastoissa TT (8J) on pärjännyt varsin hyvin:
www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005031716.html
http://www.moottori.fi/liikenne/jutu...sraportti-2016
Eemeli82 Eemeli82 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #521  
Vanha 15.01.2017, 17:15

Alkanut kiinnostamaan tuollainen 07-08 TTS. Onkos noissa jotain erityistä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota jos tollasen renkaita käy potkimassa?
Toinen vaihtoehto mikä kiinnostaa on saman ikäluokan S5. Täytys käydä sellastakin jossain välissä koeajamassa.
Skae Skae ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #522  
Vanha 19.02.2017, 16:42

Alkoi TT:n hankinta kiinnostaa, kun A5 lähtee työsuhdeauton alta pois, tuolla nettiauto-osiossa jo kyselin mielipiteitä yhdestä. Pistetäänpä nyt oikein aiheesta olevaan ketjuun yksi ehdokas...tunteeko joku kyseisen TT:n? https://www.kamux.fi/vaihtoautot/audi/tt/vvl-212
sunimh sunimh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #523  
Vanha 12.10.2017, 15:25

Vaan onko kellään kokemuksia tavallisen 147 kW 2.0 TFSI (Quattro, autom.) TT:n osalta? Ilmeisesti konekoodi on CCZA. Yksi 2010-vuosimallia oleva olisi kiikarissa, jonka tiimoilta soittelin Audi Centerin huoltopuolelle. Sieltä osasivat sanoa vain että heille näkyvässä huoltohistoriassa ei ole koneremontteja, mutta myös että heidän kokemuksensa mukaan 8J TT:eissä ei olisi juurikaan ollut öljynkulutusongelmia. Kyseinen auto on toki saksantuontitavaraa. Kaveri arveli puhelimessa, että TT:ssä saattaisi olla ollut käytössä vahvempilaatuiset männänrenkaat tms, mutta vähän käsien heiluttelulta kyllä kuulosti. TTS:ssä ilmeisesti näin onkin.

edit: yritin siis kysellä ko. koneen mahdollisista öljynkulutusongelmista (suhteessa vastaavan ikäluokan 2.0 TFSI-koneisiin). Viesti siirretty "Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro" -ketjusta.

Viimeksi muokannut sunimh 12.10.2017 16:22 Perustelu: viesti siirretty öljynkulutus-ketjusta
Eemeli82 Eemeli82 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #524  
Vanha 22.10.2017, 15:19

Itsellä poltellut jo kohta vuoden TTS mutta ei vielä ole tullut oikein sopivaa onneksi vastaan, joten eipä ole tarvinnut koeajolle edes lähteä ja rahatkin on säästynyt.
Itsekin olen ollut juurikin siinä käsityksessä, että noita öljynkulutusongelmia ei ilmeisesti TTS:ssä ole ollut. Olenkohan aivan hakoteillä?
Toinen mikä on nyt mietityttänyt on tuo magnetic ride alusta, minkälainen se on kestoltaan ja mikäli sitä tarvitsee uusia niin mahtaakohan kustantaa paljonkin?
JeeGo JeeGo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #525  
Vanha 31.10.2017, 16:13 tst tts

Juu eipä ole omassa TTS ollut öljynsyöntiongelmia ja ajettukkin se 158tkm. Joku joskus väitti että magnetic ride alustan vaihto olisin siinä 150-160tkm hujakoilla, mutta ei mulla ainakaan katastuksessa ollut mitään hälyttävää enkä usko et ny pariin vuoteen vielä joutuu sille mitään tekemään. 3-4 tonnin paikkeilla taitaa alustan uusiminen liikkessä kustantaa. Itseä tuo magnetic ride miellyttää kuin kalja juoppoa ja tarvittaessa tulee kyllä maksettua uudet tolpat, enkä lähde pihistelemään ja lyömään normitolppia. Tosiaan jos hinta hirvityttää niin on mahdollista lyödä ohittimet joka nurkkaan ja normialusta paikkaansa.
marre marre ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #526  
Vanha 01.11.2017, 09:07

Magride -tolppa antautui 100K kohdalla ja päästi mehut ulos. En kokenut saavani mr-alustasta niin paljoa rahalle vastinetta että olisin asennuttanut uudet tolpat joka nurkaan about 800 e/pala. Mielestäni sain miellyttävämmän alustan käyttäytymisen laittamalla kw:n säädettävän.
JeeGo JeeGo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #527  
Vanha 14.11.2017, 15:49 Tosiaan

Juu voihan se olla että nyt meikäläinenkin huutelee vielä mr-tolppien puolesta, mutta kun se maksun hetki tulee niin jääpi tolpat tiskille :D Aika näyttää ja vielä ollaan kyllä ihan tyytyväisellä linjalla.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi TT ostoaikeissa.


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Audi tt vs. PorSche vs. Audi tt Anonyymi Verkosta bongattua 7 27.03.2006 02:05
Viisaammat neuvokaa - Audi TT pätkii... Presto Moottori ja voimansiirto 6 12.09.2005 09:31
Meneekö TT polkimet A4 B5:een? sami-k Sisusta ja sähköt 2 27.01.2005 13:56


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 05:34.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.