banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
icemii icemii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 28.02.2017, 16:29 Audi Q5 ostoa harkitsemassa

Millaisia kokemuksia kyseisestä laitteesta raadilla ja millä moottorilla kannattaisi ostaa? Kulutuksella ei niin suurta painoarvoa, enemmän sillä että millä tekniikalla olisi luotettavin 2.0 TFSI, 3.2 FSI vai 3.0 TDI. Pikku diesel ei oikeen houkuttele tähän korimalliin. Muutenhan tuo taitaa perustua B8 A4 koppaan pitkälti. Laittakaas kommentteja ja mielipiteitä tulemaan.

Viimeksi muokannut Killeri 08.11.2017 20:22 Perustelu: Aiheet yhdistetty.
jaarli81 jaarli81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 28.02.2017, 21:23

Ite kattelin myös saksasta, mutta kolmannen perheenlisäyksen ilmestyessä suunnitelmiin niin unohdin. 3.0tdi oli ainut mitä katselin.

Vähävikaiseksi ainakin kaveri kehuu ja hintakin pitää aika hyvin.
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #3  
Vanha 28.02.2017, 22:28

Toisaalta löytyy eri koneista tarinaa, koskee myös tätä korimallia.
jcarlson jcarlson on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 01.03.2017, 10:09

3.0 TDI 240hv (CCWA/CAPA) moottori on luotettavin painos V6 dieselistä, vahva suositus sille.
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 01.03.2017, 10:22

CCWA Q5 oli pari vuotta, muuten aika viaton jos ei laske laatikkoremonttia. Egr vaihdettiin ja ovenkahvan koneisto. 7 - 8 väliin kulutti sekalaisessa ajossa.
Audiowille Audiowille ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #6  
Vanha 06.03.2017, 21:29

Q5 eri tomaattilaatikko kuin muissa? Aika paljon sattunut silmiin netissä ko. laitokseen automaatin kanssa suurimenoiset ongelmat. Topikkia lainaan, onko Q5 muka isompi matkustiloiltaan kuin B8 A4? A4 B8 kahden lapsen ja koiran kanssa alkaa tuntua ahtaalta ajatukselta. Tosin ennenhän Kuplaan mahtui 5 henkinen perhe matkatavaroineen
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 06.03.2017, 21:59

Q:ssa, ainakin meillä, liikkui takapenkki pituussuunnassa niin sai tilaa takapenkin matkustajille, kontin tilaa se sitten söi, boksi katolle niin saosan tavaroista sinne.
Greenboy- Greenboy- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 07.03.2017, 08:21

Q5 tossa ajossa ollu 2,4v ja 120t kilsoja tullu. koneelan caha 2l tid 125kw myllyllä. Oli ohjelmoitu mutta kun euro5 standardijupakka nin ajoivat päivitetyn ohjelman sisään.
Vikoja ollu senverran mitä ei kulutusosiks lasketa niin näyttön valot pimeni. Etuumpioiden drl ballastit.
Nii ja manuaaliaskilla oma niin en nosta tomaateista tiedä. Tiloista että on enemän kun A4 ainakin takajalkatilat kun takapenkit kiskoilla niin liikkuvat vähäsen.
Muuten vankka ja hyvä ajettava laitos.
Itse kattelin 3l tid mutta kun kilsoja tulee paljon ja ei tarve töajossa sitä vääntöö mitä se tarjoo niin päädyin 2 litraseeen ja en voi muuta kun kehuu.
Alla pari videoo mihin kaikkee ainakin pystyy toi 2litranen

https://www.youtube.com/watch?v=N0P858RwiSo
https://www.youtube.com/watch?v=ylaMWIX54Cw
https://www.youtube.com/watch?v=JUPh2lCR2L8
OoPee83 OoPee83 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 09.03.2017, 19:24

Neljä vuotta oli perheessä vm 2011 Q5, 2.0 TDi. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa, yhden kerran otti aivoon kun oli Webaston kauko-ohjaimesta loppunut patteri. Auto vaihtui vain ja ainoastaan vainon kyllästymisen vuoksi. Päättelin, että se on joko mies tai auto.
kenax kenax ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Vanha 03.09.2017, 20:16 Q5 2.0 TFSI hankinta?

Appiukko puntaroi otsikon auton hankkimista. Mielenkiinto on ainakin nyt kohdistettu erityisesti '11-'12 2.0TFSI quattro automaattiin.

Onko tuon ikäisissä jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko nuo 2.0tfsi moottorit minkälaisia? Onko öljynsyönti- tai jakopääongelmia? Onko noissa askit ok?
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 03.09.2017, 20:48

Päivittäin tulee noita ropailtua töissä ja voin suositella kyllä, jos auto muuten miellyttää. S-tronic kestää hyvin ja ei tunnu noi uudemmat TFSI koneet enää öljyäkään kuluttavan. Pyöränlaakereita ei mee samalla tavalla ku 8K, 8T tai 4G. Moottorikoodista tietty riippuen, että minkä verran potkua, mutta aika perusvarma tekniikka ko. malliin omasta mielestä :)
buzz buzz on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 03.09.2017, 23:03 Q5 2.0 TFSI hankinta?

Kyllä kai tuon ikäinen Q5 2.0TFSI koneella on hyvinkin potentiaalinen öljypoltin. Eikö tuo ole sama kone kuin pre-facelift B8:issa? Ex-naapurilla tuollainen ja öljyä menee varmaan joku 2litraa/1000km.
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 03.09.2017, 23:05

En osaa faktoihin perustaa, mutta ei ole kertaakaan tullut näitä vastaan, jotka öljyä kuluttaa. Eli puhdas omaan kokemukseen perustuva mielipide täältä :)
kenax kenax ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 04.09.2017, 08:35

Näin minäkin A5:sta hankkiessa olin käsittävinäni, että ainakaan sen osalta pre-faceliftiä ei bensakoneella uskalla ostaa. Tuo Q5 osuu juuri siihen aikaan, jolloin ainakin noissa aakkosissa alkoi uutta, ei öljyä syöviä kiuluja löytyä.

Onko tuon öljynsyönnin tutkimiseen autoa ostaessa jotain kikkavitosta, vai pääseekö siitä jyvälle vasta tuhansien kilometrien ajon jälkeen?
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #15  
Vanha 04.09.2017, 13:38

Kai sen moottorikoodista voisi jollain tasolla hahmottaa?
Jape Jape ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 04.09.2017, 17:51

Joskus tuota kysyin Laakkoselta edellisen auton ostamisen jälkeen (vm. 2012 A5 tfsi quattro) ja moottorikoodi oli sama kuin vm. 2009 A4sessa joka aikanaan söi öljyä. Ei ainakaan silloin tiennyt huoltopäällikkö että onko tuossa jo uuden malliset männät vai mitenkä tuo on. Kuitenkaan tuo facelifti ei vienyt öljyä.

Itse valitsisin hieman uudemman mallin kuin 11-12 ja ehdottoman tarkkana on oltava, että huollot yms. on tehty ajallaan ja asianmukaisesti. Tällöin käsittääkseni maahantuoja tulee reilusti mukaan korjauskustannuksiin mahdollisessa männänvaihtoremontissa.
^^tomppa^^ ^^tomppa^^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 04.09.2017, 19:26

Jaakon kanssa samoilla linjoilla. Toki voisi myös etsiä yksilön, johon olisi jo remontti tehty. Sellainen toki voi olla kiven alla, joten mahdollisimman tuore peli hyvällä historialla voisi olla löytämisen arvoinen
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 05.09.2017, 11:56

Voisiko etkan tiedoista päätellä ajankohtaa jolloin moottorin sisuskaluja on muutettu vähemmän öljyä kuluttaviksi? Ohessa kuvatuksia moottorikoodeille CNCD, CNCB ja CNCE.

Click image for larger version

Name:	Q5 kiertokanki.jpg
Views:	204
Size:	234,1 Kt
ID:	54673

Click image for larger version

Name:	Q5 mäntä.jpg
Views:	166
Size:	229,2 Kt
ID:	54674
kenax kenax ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #19  
Vanha 05.09.2017, 12:11

Kyllähän siinä selkeä revisiointi on tapahtunut..
Tapsa57R8 Tapsa57R8 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #20  
Vanha 08.11.2017, 18:00 Audi SQ5 Abt tehdastuunattu Tdi

Moi kerholaiset,
Toin saksasta tuollaisen eilen. Kellään kokemuksia? 360hvja 700Nm. Olisi mukava kuulla hyödyllistä tietoa ennen käyttöönottoa.
laituri laituri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 10.11.2017, 12:13

Oikea ketju olisi varmaan tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136239
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi Q5 ostoa harkitsemassa

Avainsanat
abt, sq5


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
2.0 TFSI Korkeapainepumppu (BGB) [Toni86] Moottori ja voimansiirto 2 05.02.2013 17:32
2.0 TFSI ja kytkin luistaa ohjelmoinnin jälkeen nemo Moottori ja voimansiirto 3 19.11.2009 17:54


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 11:38.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.