banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #601  
Vanha 16.09.2016, 13:15

On täällä pari vaativaa seuraajaa jos oikein pitää alkaa 0.000s tarkkuudella ilmoitella (myönnän kyllä hieman ripeämmänpuoleisen) harrastevehkeen kiihtyvyyksiä. Ja että lehtien testaajat vielä ammattitaidottomia.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #602  
Vanha 16.09.2016, 13:21

Tässä on seassa ihan mielenkiintoista asiaa. Yritetään pysyä aiheessa ja unohdetaan henkilökohtaisuudet.
Vaikka ihan otsikon aiheessa ei enää ollakkaan, niin jatketaan keskustelua, jos pysyy aisoissa.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #603  
Vanha 16.09.2016, 13:48

Eiköhän TM:n mittatarkkuus ole riittävä lehden lukijalle. Kuten on näiden tässäkin ketjussa käsiteltyjen vehkeiden mittatarkkuus riittävä siihen ympäristöön jossa niitä on tarkoitettu käytettävän. Niin kauan kun näitä ei ajeta vakioiduissa laboratorio-olosuhteissa, joku mittalaitteen 0.1s tarkkuus hukkuu mittaustulosten hajontaan.

Teknaria voi toki lukea myös joku työkseen atomikelloja kalibroiva mutta polttomoottoriauton kiihtyvyyden muutoksen mittauksiin riittävä tarkkuus on minusta joku 0.1-0.2s, vielä jos tulos on toistettavissa niin siihen voidaan jo luottaa.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #604  
Vanha 16.09.2016, 14:50

Plus että ulkoisella antennilla tarkkuus on tosta vielä parempi.
Ai niin paitsi ei olekaan kun pitää tehdä 100 toistoa neljän sijasta.

Tuli nyt tilattua ulkoinen antenni niin saadaan käytännössä samat tulokset mitä Peiseler-pyörällä ;)

Viimeksi muokannut hono 16.09.2016 15:34
elexter elexter ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #605  
Vanha 16.09.2016, 15:39

En mä tösissä mitään atomikelloja kalibroi, mutta kun pitää välikätenä luvata meidän omille asiakkaille mihin suorituskykyyn jonkun meille toimittamat laitteet kykenee tietyssä sovelluksessa, niin ihan mitätahansa ei viitsi lupailla. Usein jouttu siirtämään teknisten speksien ilmoittamasta tarkkuudesta vielä desimaalia yksi pykälä lisää, jotta voidaan omalle asiakkaalle luvata reaalimaailmassa riittävällä varmuudella kyseinen tarkkuus.

Tuo 0.1 s on mun mielestä ihan riittävä tarkkuus auton suorituskyvyn mittaukseen. Suurin osa autovalmistajistakin ilmoittaa lukemat juuri tällä tarkkuudella (sattumaako?). Se mitä minä (ja oman tulkinnan mukaan myös Repo) on yrittänyt tuoda tässä esille on, että on turhaa ilmoitella 0.01 s tarkkuuksia laitteella joka pystyy vain 0.1 s tarkkuuteen.

Ja se ulkoinen antenni ei lisää laiteen ilmoitettua tarkkuutta. Se kyllä auttaa saavuttamaan paremmin sen speksatun tarkkuuden kun häiriöt vähenevät. Eli siis ulkoisella antennilla saavutetaan valmistajan lupaama tarkkuus ja ilman sitä jäädään ästä hieman jälkeen.

Eli minä en ainakaan ole pyytämässä 0.00000 s takkuuksia jos mittalaitteet eivät sellaisia pysty luotettavasti mittaamaan. VBOX pystyy speksien ja testien mukaan hyvinkin luotettavasti mitaamaan näitä kiihdytyksiä 0.1 s tarkkudella, joten eikö se nyt olisi ihan fiksu ilmoitustarkkuus.

Sama pätee siihen tekniikanmaailmaan. 0.1 s on ihan riittävä tarkkuus tähän sovellukseen noilla testeillä. Sensijaan se että virallisesti 0.1 s tarkkuuteen pystyvällä mittarilla kuvitellaan saavuttavan 0.01 s tarkkuus vie vähän uskottavuutta. Tieteellisessä kokeessa 4 toistoa nyt on vaan niin vähäinen määrä, että sen tulos on liian paljon tuurista kiinni, erityisesti silloin kun testejä tehdään skesattujen arvojen ulkopuolella.

Oma loppuyhteenveto: Melkoinen katulaite Honolla. Jatka ihmeessä niiden seuraavien kymmenysten metsästystä. Jos sitten jossain vaiheessa homma menee niin totiseksi että ruvetaan pudottamaan niitä viimeisiä sadasosia,niin tarvii jo mittalaitettakin päivittää. Markkinoilla on kyllä niihinkin mittauksiin sopivia laitteita, mutta niiden hintalaput näyttivät sellaisilta että meille sivustaseuraajille kyllä varmasti riittä tuo kymmenyksen tarkkuus.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #606  
Vanha 16.09.2016, 16:16

Ihan rehdisti kysyn, et satu olemaan insinööri koulutukselta?
Meinaan toi: vaikka ulkoinen antenni ei paranna laitteen tarkkuutta vaikka se niinku vähän parantaakin kun se ilman sitä huonontaa, eiku.. on niin hauskaa luettavaa. Oikeasti, ilman vittuilua :)

Kiitos kehuista. Tarkotuis ois mennä ens kesänä paljon kovempaa kun toissa kesä meni laatikon ja tää kesä sekventiaalikepin kanssa tapellessa. Ens kesänä ihan uusin kujein..
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #607  
Vanha 16.09.2016, 16:37

Et vaan hono nyt ymmärrä, mitä tuolla antenniasialla ajetaan takaa. ;)
elexter elexter ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #608  
Vanha 16.09.2016, 17:02

Hieman jo OT, mutta arvasit Hono oikein. (Ehkä selittänee myös miksi tämä asia pääsee jo melkein menemään tunteisiin.)

Koitan vielä kerran kuvailla asian hieman "epäinsimöörimäisemmin" (minulle vaikea laji). Laitteen ilmoitettu tarkkuus on tuo 0.1s. Tämä siis saavutetaan kun olosuhteen ovat optimaaliset mittaukselle. Käytännössä GPS mittalaitteessa optimaalinen tilanne on se että laitteella on häiriötön yhteys useampaan satelliittiin. Useimmiten laite asennetaan auton sisälle. Auto taas on usein tehty metallista. Koska laitetta ympäröivä metalli haittaa radioliikennettä, ei yhteys sateliitteihin voi olla täydellinen auton sisällä (esim. havaitaanko suora signaali vai mahdollisesti sen heijastuma jostain pinnasta). Käytännössä siis laite toimii auton sisällä integroidullakin antennilla, mutta koska yhteys satelliitteihin ei ole parhaalla mahdollisella tasolla on mittauksessa normaalia suurempi virhe (tarkkuus huonompi kuin 0.1s). Ulkoista antennia käyttämällä, voidaan auton metallirakenteiden aiheuttamia häiriöitä minimoida ja saadaan parannettua tuota mittaussignaalin laatua. Tällä varmistetaan että laite pystyy toimimaan suunnitellulla tavalla ja saavutetaan se laitteen ilmoitettu tarkkuus. Mittaus siis edelleenkin voi olla lukuarvoa (resoluutio) vielä tarkempi, mutta valmistaja ei lupaa edes noissa olosuhteissa parempaa tarkkuutta kuin tuo 0.1 s.

Näiden asioiden "vääntäminen" foorumilla on jopa melko hauskaa puuhaa. Hieman tuhauttavampaa se on välillä kun näitä asioita pitää vääntää mittalaitteita valmistaville firmoille. ;)
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #609  
Vanha 16.09.2016, 17:16

Jotenkin arvasin :)
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Sen vaan voi sanoa Suomeksi että laite on tarkempi ulkoisella antennilla :)

Valmistaja ei lupaa parempaa tarkkuutta kuin 0.1s mutta laite on osoittautunut käytännössä tarkemmaksi. Niinkuin toi TM:n testikin todistaa.
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #610  
Vanha 16.09.2016, 17:29

Eikun laite on mahdollisesti epätarkempi sisäisellä antennilla auton sisälle sijoitettuna kuin esimerkiksi sisäisellä antennilla katottomassa autossa. Ulkoisella antennilla koppiautossa mittaustarkkuus lähinnä mahdollisesti palautuu spekseissä ilmoitetulle tasolle. TM-testissä ei mitenkään tuotu esille että ulkoisella antennilla tarkkuus olisi parempi eli parempi kuin speksissä ilmoitettu, vaan tarkkuus on ulkoisella parempi kuin verrataan sisäistä ja ulkoista antennia keskenään.

Kuuluuhan radiokin pommisuojassa huonosti, ulkoisella jatkoantennilla kuuluu taas yhtä hyvin kuin normaalilla antennilla taivasalla.

Kyllä, insinööri.
elexter elexter ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #611  
Vanha 16.09.2016, 18:12

TM testin 4 toistokertaa ei osoita että laitteen toistotarkkuus olisi parempi kuin valmistajan ilmoittama. Se kertoo että tuolla pienellä otoksella näytteet sattuivat osumaan melko hyvin samaan vertailuarvon kanssa, mutta se ei osoita että viides mittaus olisi yhtä tarkka.

Hyvä vertailukohta on tuo laitteen ilmoitettu paikoitustarkkuus (tässä topicissa ei siitä olla kiinnostuneita, mutta käytän sitä esimerkkinä).
Lainaus:
2D Position: ±3m 95% CEP
Meidän firman mitauksissa tuo ±3m olisi tietyissä sovelluksissa ihan riittävä tarkkuus. Kuitenkaan GPS:ää ei voida noissa sovelluksissa käyttää ilman DGPS ominaisuutta ja maa-asemaa, koska tuo 95% CEP on aivan liian huono luotettavuus. Tuo 95% CEP siis tarkoittaa että valmistaja lupaa että 95% mittaustuloksista on tuon ±3m tarkkuuden sisällä. Sama asia toisinpäin tulkittuna tarkoittaa, että joka kahdeskymmenes mittaus voi olla enemmän kuin 3 m pielessä.

Valmistaja lupaa että VBOX pystyy luotettavasti 0.1 s tarkkuuteen. Vaikka useimmiten osumatarkkuus olisi se 0.01-0.02s, millä varmistetaan ettei tällä kertaa osunut kohdalle epäonnistunut mittaus? Tämän vuoksi valmistaja lupaa vain tuon alhaisemman tarkkuuden 0.1s. Se saavutetaan jo melko varmasti joka kerta.

Tuo GPS- ja transponderi-mittauksen yhdistäminen/vertailu on ihan hyvä mittausmenetelmä. Tuolla kahdennetaan mittaus ja kun tuloksia vertaillaan toisiinsa, voidaan jossain määrin rajata nuo epäonnistuneet mittaukset pois. Eli kahden eri mittaustavan tulisi näyttää systemaattisesti saman luokan virheitä jokaisella toistetulla mittauskerralla. Kun tuo mittausten välinen virhe muttuu, voidaan tulos jättää huomioimatta, koska vähintään toisessa mittauksessa on tapahtunut virhe. Kahden laitten vertailulla ei voida vielä suoraan sanoa kummassa laitteessa mittavirhe on tapahtunut. Tällöin kuitenkin yleensä luotetaan enemmän siihen laitteeseen jolle on ilmoitettu parempi tarkkuus/luotettavuus.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #612  
Vanha 16.09.2016, 18:50

Kai meidän on sitten elettävä sen kanssa että mahdollisesti 5 mittaus voi ehkä heittää 0.1s. Riittää kyllä mulle.
ola ola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #613  
Vanha 16.09.2016, 20:24

Jos tähän väliin saa heittää tuloksia niin vedin mun vanhalla k-jet ilmajäähyllä 1.6 sekkaa kakkosella. R888:it ja performancebox mikä lie tarkkuus?
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #614  
Vanha 16.09.2016, 20:53

Pitäisi olla juuri tuo 0.1s :) tarkkuus sillä boksilla.
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #615  
Vanha 16.09.2016, 21:14

No, Motecin tiedonkeruun mukaan R8:lla tänään 100-200km/h 3,0 sekuntia. Toinen mikä tosta osu silmään, oli 3.1, mutta siinä mennään 110km/h asti puolikaasulla.

Radalla tulee aika vähän puhtaita alle satasesta vetoja kaasu pohjassa, joten ei tämän päivän ajoista ole enempää hyviä, täyskaasulla vedettyjä 100-200km/h aikoja.

Viimeksi muokannut Repo/promo 17.09.2016 00:35
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #616  
Vanha 16.09.2016, 21:15

Miten ihmeessä saatte pitoa ?
ola ola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #617  
Vanha 16.09.2016, 21:30

Multa löyty 100-140 1.7s mut sitten tulikin jo hiiidas vaihto ja 100-150 3.5s ja 100-200 7s.
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #618  
Vanha 16.09.2016, 23:18

Wayne, varmaa säkällä.

Toki 350mm levee kuuma slicksi auttaa.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #619  
Vanha 16.09.2016, 23:26

Pitoon vaikuttaa varmasti se, että Audilla on mietitty R8:n pyöräntuentaa enemmän, mitä B5:n tapauksessa. :)
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #620  
Vanha 16.09.2016, 23:46

No Audin miettiminen on eri asia, ku yksikään nikale ei ole siinä kohtaa kiinni siinä missä ne vakiona on.

Mut siis oliks se niin, että mä en oo validi argumentoimaan ku ei oo "mun auto"? Ja tähän sit ne pakolliset hymiöt.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #621  
Vanha 16.09.2016, 23:55

Noh noh, ettei nyt menis vähän turhan takia haastamiseksi. *tähän hymiö*
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #622  
Vanha 17.09.2016, 00:33

Joo. Parempi lopettaa turha tulella leikkiminen.

R8:ssa on anti squat geometria täysin muutettu, jotta isot tehot menis paremmin rataan. Nopeuden mukaan nouseva ahtopaine auttaa.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #623  
Vanha 17.09.2016, 09:43

Juu ei se, ettei B5 ympäristössä pito lopu toki vielä ollenkaan vaan se, että noilla R8 tehoilla/ajoilla alkaa olemaan hatun nostamisen paikka oli takavetoisena mitkä sliksit vaan, jos ei liimaradalla mittaile.
Tumppim Tumppim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #624  
Vanha 22.09.2016, 21:26

Hemmetin lujaa täällä vehkeet kyllä kulkee perhefarmarit ja mökkitielossit mukaan luettuna. Pitipä siis käydä porsasta kokeileen. 360whp ja ~1400kg.
0-100km/h 4,3s
80-120km/h 3,0s 3-vaihteella
80-120km/h 2,6s 2 ja 3-vaihteella
100-200km/h 9,3s 2, 3 ja 4-vaihteella
100-200km/h 9,0s 3 ja 4-vaihteella

Ei oikein toi 80-120km/h osu hyvin vetoalueelle 3:lla ja 2:nen ei riitä 120km/h. 70-110km/h näytti olevan 2s 2-vaihteella. Ens kesäks täytys varmaan keksiä tehoa jostain lisää :) Tulokset saatu Pboxilla.
MJF MJF ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #625  
Vanha 25.09.2016, 01:31

Paluuta maan pinnalle. B3 80 1,9 vaparidiisseli. 8-9 sekuntia videolta katsottuna. Tarkkuus riittävä, kuvattu perunalla.

http://s13.photobucket.com/user/matt...tml?sort=3&o=2
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #626  
Vanha 02.10.2016, 10:45

Tuomas, onko sulla logia tallessa possun vedosta? Varttimaili kiinnostaisi.

Mökkitielossille eli Allroadille hieman parannusta. Ajat mitattu Pbox+ulkoisella antennilla joten on tarkkoja:

0-100km/h 4,4s

Varttimailin kiihdytys loppui vahingossa n.370 metrissä, joten loppuja puuttuu hieman, aika ei varmaan olisi hirveästi parantunut. Imulämmöt melkein alusta saakka 71c (ambient 15c) joten "voimaa" puuttui varsinkin lopusta. Testataan uudestaan kun saadaan uudet kuulerit paikalleen. Lopussa "testiradalla" lievä alamäki:

60ft 1,85s
201m 8,1s@145km/h
402m 12,6s@173km/h

Ihan kohtuullisesti kulkee pakettiautoksi :)

Viimeksi muokannut hono 02.10.2016 10:54
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #627  
Vanha 02.10.2016, 21:31

Mitkä turbot siinä on? Aika hyvinhän tuo laukkaa, panssarivaunuksi ;)
Tumppim Tumppim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #628  
Vanha 03.10.2016, 10:03

Paras vartti näytti olevan 12,6s@187km/h. Pitäs olla kyllä ajan puolesta hiukan parantamisen varaa, kun kytkin luisteli jo sen verran, että joutu paikoiltaan lähteen aika varovasti. 60ft aikaa en huomannu katsoa. Muuten tommonen possu tuntuis kyllä lähtevän viivalta aika kivasti kunhan saa ton kytkimen kuntoon ens kesäks.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #629  
Vanha 03.10.2016, 13:34

Vähä uskallettu omaaki perhediisselia kiusia uudella ahtimella ja venajousilla. 60-120km/h kolmen vedon keskiarvona 3.9s, 2+3vaihteella. Pelkästään kolmosella menee jo sitten 4.7s, kun spoolailee vähän jo pahemmin epäsuotuisasti. 80-120 2.8s (2+3vaihde) ja 2.6s (3.vaihde). Mutta muuten tuntuis vetävän ihan kohtuullisesti jo, kun about sama oli aiemmin nossin kanssa. Vetää johonkin tohon 180 vauhtiin asti ihan raikkaan oloisesti, sen jälkeen tahtoo vähä jo alkaa hyytymään. Liekö sitten jo imulämmöt nousemassa kun alkaa vähä hyytymään selkeemmin. Parempi kun ei mittailisi noita. :P
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #630  
Vanha 03.10.2016, 17:28

Normi K04:set. Vartin vedossa en loggaillut kuin imulämpöjä, säätäessä mitattiin n.350g/s ilmamassoja.
jesse47 jesse47 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #631  
Vanha 14.10.2016, 07:47

https://m.facebook.com/photo.php?fbi...2401&source=56

Incar videosta on tullu katottua sellasia että hidastaa moviemakerissä 1:10 ja kattonu missä liikahtaa auto siitä 0.1s takasi ja kakkoselle rajottimeen (110 mittarinopeutta) tais olla 3.7-3.8s tuossa vedossa.
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #632  
Vanha 08.11.2016, 07:05

https://youtu.be/suLDH0wKLyw
Muutama vejätys 80-160kmh sekalaisesti ala-, ylämäkeen ja tasaisella. Jossain tunnelissa ja kuivalla kylmällä asfaltilla 225/40-18 nastarenkailla joissa paistovuosi 2008.
Mikse Mikse ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #633  
Vanha 08.11.2016, 15:32

Hyvinhän se Vilillä vetää. Sutiiko vai ulajaako nastat muuten vaan kun nopeus nousee tasaiseen.

Viimeksi muokannut Mikse 08.11.2016 17:48
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #634  
Vanha 08.11.2016, 16:49

No ei se kauheesti sudi, ujeltaa putkenpään takia mitä ilmeisemmin. Haarautuu lopussa jyrkästi y-haaraksi niin ollaan tultu kanssa harrastajien kanssa siihen tulokseen että ääni johtuu tästä. Renkaat ei ota kiinnikkään.
kenax kenax ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #635  
Vanha 08.11.2016, 21:17

Maukas meno kyllä, hyvin syttyy ja liikuttaa.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #636  
Vanha 25.11.2016, 21:12

Allroadiin tuli Wagnerin välkkärit XS-Powerien tilalle. Varttimailia ei viitti testata painavilla nastarenkailla mutta jotain dataa piti hakea.
Ajat mitattu Pbox+ulkoinen antenni, lievä alamäki:

80-120km/h 2,37s

100-160km/h 5,12s

100-200km/h 10,83

Ambient 0c, lähtö imulämmöt 9c. 3-4 ja hieman 5 vaihdetta imulämmöt 35c.

Ahdot karvan vajaa 1,5bar. Ilmamassoja meni parhaimmillaan 355g/s.

Hajosi sitten toinen Hitachi maffi parin kuukauden sisään. Kellään ongelmia maffien kestävyyden kanssa viritetyissä vehkeissä?
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #637  
Vanha 25.11.2016, 21:52

Oliko sulla jossain vastaavien vetojen aikoja XS-powereilla?

Hitachin maffia on väitetty kestävämmäksi kuin Boschia.
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #638  
Vanha 26.11.2016, 13:36

Miten sulla hajoaa se maffi? Itse vaihdoin turhaan aikoinaan Hitachin maffin uuteen vaikka vanha oli täysin ehjä, syy olikin lähes poikki oleva johto liittimen juuressa.
Ilmeisesti isompi maffiputki ja skaalattu softassa? Orkkiksenahan Hitachilla 5V = 336,9g/s. Diagnostiikkarajat myös nostettu?
Nikkee Nikkee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #639  
Vanha 26.11.2016, 14:29

Itselläni oli RS4:n boschilainen maffi joka kesti noin 1tkm, liekö joku maanantaikappale.. Filtterinä toimi tosiaan vaparifilsu.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #640  
Vanha 26.11.2016, 19:33

Ei ole kyllä täysin vertailukelpoisia aikoja Wagner vs XS. Tosin viittaisi että kesällä Wagneritkin on rajoillaan siksi niihin tulikin vesiruiskut.

Maffi ilmeni kun meni suojaohjelmalle, antoi koodit:

17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean (myös Bank 2).
Maffi tyhjäkynnillä lähemmäs 10g/s. Rikasti molempia bankkeja yli 25%.
Ei havaittavia imuvuotoja, bensanpaine ok, johdot ehjät.
Uusi maffi kiinni, tyhjäkäynti maf arvot n.4g/s. Taas pelasi.

85mm maffinputki (skaalattu), juuri ennenkuin tämä toinen maf hajosi tuli kartiofiltteri.

Tänään meni taas suojaohjelmalle antoi samat bank 1/2 lean koodit + 16514/16534 eli lambda bank 1 ja 2 malfunction in circuit.
Maf arvot ok. Koodien tyhjennys ja taas pelasi. Jotain muutakin mielenkiintoista on vikana...
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #641  
Vanha 26.11.2016, 20:06

Jotain ei kyllä täsmää, jos olisi hajonnut niin että lambda joutuu rikastamaan liian alhaisen signaalin takia täydet niin maf-arvo tyhjäkäynnillä olisi ollut liian pieni, esim. 2-3g/s kun pitäisi olla 4g/s. Jos virhenäyttämä olisi yli tuplasti liian iso (10g/s) sijasta niin ei pysyisi edes käynnissä.
Ettei olisi jotain muuta vikaa kuin varsinainen anturi ja sattumaa vain että korjautui samalla.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #642  
Vanha 26.11.2016, 20:43

Jännää kun itsellä Hitachi kestää, vaikka paremmat ilmat tulee XS-Powerilla. No mitäpä näistä.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #643  
Vanha 26.11.2016, 20:45

Ihan varmaan on muutakin vikaa kun lyö suojaohjelmalle ja antaa edellemainittuja koodeja. Tutkitaan.

Edellinen maffi hajosi ihan XS-Powerien kanssa ja nyt menee ilmaakin enemmän Wagnerien kanssa. Mitäpä näistä.

Viimeksi muokannut hono 26.11.2016 20:52
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #644  
Vanha 26.11.2016, 21:03

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viesti

Hajosi sitten toinen Hitachi maffi parin kuukauden sisään. Kellään ongelmia maffien kestävyyden kanssa viritetyissä vehkeissä?
Jännää on tuo teksti.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #645  
Vanha 27.11.2016, 13:47

No eikö se asia selvinnyt jo myöhemmissä postauksissa, vikaa lienee muuallakin.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #646  
Vanha 27.11.2016, 18:16

Niin, se on jännää kun osat hajoaa.

Löytyi savulla yksi vuoto huohottimen liittimestä. Katsotaan loppuiko loput koodit siihen.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #647  
Vanha 27.11.2016, 19:26

Pakkohan siinä on vikaa olla, kun ilmoja pitäisi olla reilummin. Pistä uusia lukemia, kun ehdit.
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #648  
Vanha 29.11.2016, 01:11

Jos on maffin putki vaihdettu, niin grammat voi olla mitä vain.

Ison maf-rungon voi skaalailla joko ilma- tai bensapuolelta. En tiedä kuka softaa peukaloi tässä, mutta jos noista ei ole varmuutta, niin grammoja ei kannata tuijottaa. Jos on vielä vaihdettu suuttimet, niin sitä suuremmalla syyllä.

Mutta siinä Carlson on oikeassa, pienempi g/s luku pitäisi johtaa isompaan trimmiin ja päinvastoin, eli jotakin muutakin on pielessä.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #649  
Vanha 08.05.2017, 17:13

Mitähän honolla arviolta powerii allroadissa? Menee aika samoissa aika-yksiköissä kuin oma 1.7tn perheauto.
Jonkun pätkänkin löysin tuubista nelosvaihteen testi. Vähänhän tuossa on vielä kovin suppea vetoalue, kun ei ihan pääse tuplaa nopeutta täyden powerin alueella.
Mikse Mikse ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #650  
Vanha 08.05.2017, 18:24

80-120kmh 2,0s
100-140kmh 1,7s

Huonommin alueella alle 100kmh ;/

Viimeksi muokannut Mikse 08.05.2017 20:06 Perustelu: typo, korjaus
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #651  
Vanha 09.05.2017, 10:07

VCDS logissa näkyisi olevan 1,9s sekä 80-120 että 1,9s 100-150 väli (sama veto). Kaasu polkaistu pohjaan n. 70km/h kohdalla.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #652  
Vanha 09.05.2017, 14:10

Powerii massojen mukaan vajaa 450. Piti mennä dynoon mut muutan vielä viinalle kuhan uus bensapumppu suvaitsee saapua. 040 alkaa olemaan jo varmaan kintaalla. Sitten aattelin dynottaa.

Kävin vetäsemässä painavilla 20" renkailla uudet vedot ja ihme ja kumma oli huomattavasti nopeampi 100-200km/h kuin kevyillä 18":lla.

100-160km/h 4,9s
100-200km/h 10,1s

Samat olosuhteet kuin viimeksi, vesiruisku välkkäreille käytössä tällä kertaa. Imulämmöt 7c alhaisemmat kuin viimeksi joka ei selitä melkein sekunnin parannusta. Ehkä osu vaihdot paremmin.

http://i99.photobucket.com/albums/l3...psbqujnktn.jpg

http://i99.photobucket.com/albums/l3...ps1zhermr2.jpg
ola ola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #653  
Vanha 09.05.2017, 14:40

Tai renkaan halkaisija?
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #654  
Vanha 09.05.2017, 15:53

Rankaan halkaisija ei Pboxiin vaikuta, mittarinopeuteen kyllä.

Jos meinasit että veto-alue olisi muuttunut paremmaksi (100-200km/h) renkaiden halkaisijan johdosta niin sekin on poissuljettu, rengasprofiili muuttui niin paljon että halkaisija lähes sama.

Todennäköisesti oon vaan veättänyt paremmin :)
Mutta silti paljon painavemmalla combolla (22kg/kpl vs 26kg/kpl) parempi tulos.
jipitkan jipitkan ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #655  
Vanha 09.05.2017, 16:27

Kevyemmän rengaspaketin etu katoaa aika äkkiä nopeuden noustessa ja hetkellisen kiihtyvyyden pienentyessä, ei tuossa tuloksessa mitään ihmeellistä ole. Satasen jälkeen voima hukkuu pääasiassa ilmanvastuksen voittamiseen, sitä enemmän mitä kovempaa mennään.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #656  
Vanha 09.05.2017, 16:43

Kun jaksaa, pitää käydä koittaa 0-100km/h onko paljon hitaampi noilla tiiliskivillä. Pääsee sitten taas vaihtamaan kytkintä..

80-120km/h oli sama n.2,4s kuin 18 tuumasilla.

Onko diffas noi ajat otettu mistä tossa videolla?
Tuli mieleen vaan tuttu joka oli videolta mitannut softatun BMW 335d:n 100-200km/h ajaksi n.9s. Särähti korvaan joten lainasin Pboxia ja tulos oli 14,2s :)
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #657  
Vanha 09.05.2017, 19:16

Ne on otettu koneenkierrokset + lasketut välitykset. Sekkari videoon juoksemaan ja siitähän se tulee. Esim. 2830rpm on 100kmh ja 5500 195kmh (+kaikki muutkin nopeudet) tässä tapauksessa. Ei välttis ihan niin absoluuttinen, kuin pbox, mut hyvin tarkka kyllä. Oonki joskus sanonut jos ei välityksiä tiedä niin joku perus 105-210 mittarinopeus on kohtuullisen lähelle myöskin. Ei ole nyt kokeillut videolle asti, mut tuntuis et vetäis paremmin ja pidemmälle. Harmi ettei racechronoa saa enään uusiin puhelimiin toimimaan, se oli kyllä aika hyvä ja tarkka ton gepsin kanssa. Viimeksi vissii lappeen Rannassa 2014 ajanut moinen käytössä 13.7sekkaa, että hyvinkin muutaman kymmenen yksikön voiman lisääminen on sekunnin pari pois napsinut. Kymppihän olisi varovainen tavoite :D
Hexa` Hexa` ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #658  
Vanha 09.05.2017, 21:04

Onko Honolla vakio alusta allroadissa ? Mietin vaan että niialeeko miten kiihdytyksissä :)
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #659  
Vanha 09.05.2017, 21:11

Vakio, 402 modilla. Eli edestä laskettu 30mm ja takaalta 20mm. Aikamoinen kivireki 1 asennossa. Ei hirveästi niiaile siinä.
jcarlson jcarlson ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #660  
Vanha 10.05.2017, 10:16

Autobahnilla 250km/h vauhdissa tuntui oma ex-allroad C5 aika löysältä vaikka sama modi oli. :) Oli kyllä hauska roikkua sillä helposti uudehkon Porschen kontissa, melko sleeper möhkö.

Viimeksi muokannut jcarlson 10.05.2017 10:38
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #661  
Vanha 13.05.2017, 16:10

Joo kyllähän toi aikamoinen lulla on kovemmissa vauhdeissa mutta ei paljon niiaile kun ei ole enää juurikaan joustovaraa :)

Pitää näköjään tätä panssarivaunua harrastella kun Coupen laatikko on vielä vaiheessa joten kävin testaa tota 0-100km/h ja varttia painavemmilla renkailla/vanteilla (Pbox+ulkoinen antenni).
"Testiratahan" on toi sama mikä ennenkin, lopussa vähän alamäkeä:

Ambient: +14c

Alku imulämmöt: 29c
Loppu imulämmöt: 51c

Kierroksia tartti lähtöön reilusti yli 5000 että ei kyykännyt viivalle (eikä edes pääse kytkinrempalle). Todennäköisesti uusilla Nankangeilla oli parempi pito kuin vanhoilla mutta silti taas painavammalla combolla nopeampi aika.
EDIT: Cuulerithan on eri mitä vanhassa vedossa, vaikea sanoa mitä vaikuttaa 0-100km/h aikaan?.

Ilmaa meni parhaimmillaan 364g/s ja painetta 1,54bar.

0-100km/h 4,2s

Vartti: 12,5@184km/h

http://i99.photobucket.com/albums/l3...psgt0zbgoo.jpg

http://i99.photobucket.com/albums/l3...ps31ec3lbk.jpg

Viimeksi muokannut hono 13.05.2017 16:28
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #662  
Vanha 13.05.2017, 23:48

Sulla on mennyt anturin paineet "tappiin" (2,5 barin mappi), ja VCDS ei näytä enempää ilmamassaa. Sillä varmankin logitit?
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #663  
Vanha 14.05.2017, 00:06

Jees, noi oli siis hetkelliset piikkinäyttämät, muuten hieman vähemmän.
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #664  
Vanha 14.05.2017, 21:15

Noniin kävin kaivaa esiin unohduksiin jäänneen E71 racechronolla ja 10hz gepsin ja ryntäilin muutamat vedot takapihalla. Ihan hyvin toistaa kyllä.

60-120

100-160
Zikke Zikke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #665  
Vanha 15.05.2017, 00:30

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viesti
Joo kyllähän toi aikamoinen lulla on kovemmissa vauhdeissa mutta ei paljon niiaile kun ei ole enää juurikaan joustovaraa :)

Pitää näköjään tätä panssarivaunua harrastella kun Coupen laatikko on vielä vaiheessa joten kävin testaa tota 0-100km/h ja varttia painavemmilla renkailla/vanteilla (Pbox+ulkoinen antenni).
Hyvinhän se panssarivaunu sysää.

Viimeksi muokannut okkim 15.05.2017 07:57 Perustelu: Lainausta siivottu.
Mikko.P Mikko.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #666  
Vanha 21.05.2017, 13:16

Tuli eilen käytyä lentokentällä mittailemassa kiihtyvyyksiä pitkäkattoisella. Mittalaitteena performance box + lisäantenni.

60 - 120 = 2,59s

80 - 120 = 1,78s

100 - 200 = 6,15s

0 - 100 = 3,84s rajusti sutien

Varttimaili 11.1s / 210km/h
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #667  
Vanha 22.05.2017, 14:28

Menikö Puhalla varttikin rajusti sutien?
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #668  
Vanha 22.05.2017, 14:58

Toi viimeinen ja nopein veto ei hirveen pahalta sutimiselta näyttänyt vierestä katsottuna, verrattuna aiempiin.
Mikko.P Mikko.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #669  
Vanha 22.05.2017, 18:33

Vikalla ilmeisesti ei tykännyt burniksestä, koska en saanut 0-100 aikaa ollenkaan. Tuo aika on ensimmäisestä vedosta, jossa sudittiin vielä 2-vaihteella...
TH TH ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #670  
Vanha 22.05.2017, 21:07

Ajelit vissiin vähän konservatiivisemmilla paineilla, kun loppuja dynolukemiin nähden puuttuu pikkasen reilu parikymppiä? Siistin näköinen paketti oli pannuhuone.
Mikko.P Mikko.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #671  
Vanha 22.05.2017, 21:19

Kyllä siellä 2.4 bar on ja pari astetta vähemmän ennakkoa kuin penkissä. Sitä en tiedä, millaista loppunopeutta pitäisi odottaa...
Mikko.P Mikko.P ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #672  
Vanha 03.06.2017, 20:42

Malmilta hieman päivitystä näihin:

80 - 120 = 1.57s

60 - 120 = 2.11s

100 - 200 = 6.00s

Erittäin liukas rata tuntui olevan kyllä kaikille. Muuten puitteet kohdillaan kyllä.
hono hono ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #673  
Vanha 27.07.2017, 00:08

Allroadi sai vihdoin viinat tankkiin. Eka veto nenä kiinni lambdassa, vähän vaikutti ajamiseen :)

Sama "testirata" mikä ennenkin. Pbox+ulkoinen antenni: EDIT: (suluissa vähän parannusta + 80-180km/h)

80-180km/h 7,56s

80-120km/h 2,29s (2,25s)
100-160km/h 4,59s
100-200km/h 9,20s (9.13s)


Viimeksi muokannut hono 29.07.2017 03:00
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #674  
Vanha 11.09.2017, 21:19

En nyt lähde videota panemaan juutubeen vaikka kännykästä löytyykin. Koulumatkavessa -02 Shitroen C5, 2.2 HDi, vähän rontti 430tkm ajettu alkuperäisellä ahtimella, DPF poistettu.

4. vaihteella vakiona 80->120km/h mitattu 11 sekuntia. Erikoismoottorin softalla sama pätkä samalla vaihteella 6,5 sekuntia.
jsahlman jsahlman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #675  
Vanha 28.09.2017, 10:08

Amusella asiakkaan auton testausta kun bensafile on jo kohtuudellakin valmis.
80-120km/h 2,1sek
100-200km/h 7,4sek (tämä vedetty pelkästää 4-vaihteella)

Seuraavaksi E85:sta tankkiiin ja katsotaan päässäänkö jo 6 alkavaan 100-200km/ kiihdytyksiin.

RS4 B5, rs6 turboilla ja liian kovalla rutulla.

Viimeksi muokannut jsahlman 28.09.2017 16:37
Lupe-81 Lupe-81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #676  
Vanha 28.09.2017, 12:54

Minkäslaisesta setupista on kysymys vai onko edes Audista?:)
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #677  
Vanha 28.09.2017, 14:13

No juu, Risan nelonen on soiva peli tohon vetoon vääntävillä hyrrillä.
jsahlman jsahlman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #678  
Vanha 02.10.2017, 20:36

Nyt olis sama RS4 B5 valmis.

Bensalla:
80-120km/h 2,1sek
100-200km/h 7,4sek (tämä vedetty pelkästää 4-vaihteella)

E85:lla
80-120km/h 1,9sek
100-200km/h 6,9sek

Ja ohjelmoinnistahan vastasi erikoismoottori.fi

Voi sanoa että vallan kivasti menee. Kostealla tiellä 2-vaihteella kiihdytettäessä pito katoaa aika yllättäen.
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #679  
Vanha 03.10.2017, 17:43

Janilla vetopyörätehoa --->800 hv?
jsahlman jsahlman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #680  
Vanha 03.10.2017, 21:15

Tuossa tehoa varmaan 700hv alle koneesta.

Otin omastani logia myös.
Bensa polttoaineena, ilman vesiruiskua ja ahdot karvan alle 1,5 bar.

80-120km/h otti aikaa 1,9sek.

Tuosta on hyvä kattoa miten se liikkuu sitten parill barilla ja e85:lla.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #681  
Vanha 04.10.2017, 07:52

No millos Janille tulee sitä painetta ? Johan sitä on monta vuotta menty noilla "matalapaineilla" :)
jsahlman jsahlman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #682  
Vanha 04.10.2017, 08:47

Heti kun koodari saa tehtyä. Ollut nuo tekijämiehet vähän hukassa, mutta eiköhän se porkkis siihen saa loihdittua menoa kunhan tässä päästään vain tehtyä.

Ja näyttäähän se menevän noilla pienemmilläkin paineilla jo kohtuudella.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #683  
Vanha 04.10.2017, 09:27

Okei eli Unicorn ei onnistunut ?

No eiköhän se Porkkis onnistu.
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #684  
Vanha 04.10.2017, 11:20

Petrille iskee kohta kauhia painostus päälle :)
jsahlman jsahlman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #685  
Vanha 04.10.2017, 21:09

Me otamme Petrin kanssa rennosti. Emme tunne edes sanaa stressi tai painostus. Saatama vaikka jättää sen kokonaankin tekemättä. :D

Unicornin tekemänä varmaan onnistuisiki ja onnistuikin mutta en viitsi odottaa 3 vuotta aina kun jonkun muutoksen tekee (nyt vaihdoin pienemmät suuttimet paikoilleen).
Ajettiin sillä välillä 2 bar ahdoilla mutta en silloin oikeastaan logittanut ja testaillut sitä sen kummemin. Se tuli huomioitua että pito karkaa kohtuu herkkään varsinkin kylmänä aamuna ja jos tie on kostea.

Mutta mielenkiinnolla odotan mitä saadaan aikaiseksi ja miten se rupeaa kulkemaan. Mihinkä esim pääsee 80-120 kulussa ja 100-200 vedossa. Ja varsinkin etanolilla.

Ja mitä tahan mennessä ollaan Petrin kanssa noita tehty niin työnjälki vakuuttaa kuten myös palvelu.
Ja vehkeet rokkaa paremmin kuin toisten koodareitten jäljiltä.

Viimeksi muokannut jsahlman 05.10.2017 11:23
Repo/promo Repo/promo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #686  
Vanha 08.10.2017, 01:45

R8:lla perjantaina 200-300km/h 6.1 sekkaa.
Mikse Mikse ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #687  
Vanha 07.11.2017, 17:28

Tuollainen ohitus löyty arkistosta.
https://www.youtube.com/watch?v=tThYxZqHFVE
Videolta kellotettua

80-180kmh n. 5s (ei lentävä)
100-180kmh n. 3,8s
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #688  
Vanha 08.11.2017, 23:35

Kaverin kanssa tänään testattiin 80:llä 0-100km/h Federalin semislickseillä kylmällä ja märällä asfaltilla 1:llä ja 2:lla sutia 4,4s.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #689  
Vanha 08.11.2017, 23:38

Mittalaitteena?
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #690  
Vanha 08.11.2017, 23:53

Niinkin tieteellinen kuin käsikellolla mitattu, tosin lähdetty vasta ku sanottu hep. Ei mikään absoluuttinen, vaan vähä suuntaa antava.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #691  
Vanha 09.11.2017, 15:56

Kunhan muistuttelen että mittauslaite myös viesteihin mukaan.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ohituskiihtyvyys 80-120km/h


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Audi 80 typ81 ajovalojen soveltuvuus albanzo Kori, valot, renkaat 8 25.03.2008 10:51
Audi 80 B4 ajotietokoneen kielen vaihto AnZA Sisusta ja sähköt 2 30.11.2006 19:33


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 05:32.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.