banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Hartza Hartza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 13.08.2011, 17:49 Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]

Moi!
Olen vaihtamassa nykyistä menopeliäni tuoreempaan, 4-vetoiseen malliin, ja Audiltahan niitä nelikkoja näyttää löytyvän. Sopivin olisi vm. 2004 tai 2005 4.2 V8 bensakoneinen malli. En ole ennen omistanut Audia. Olen toki tätä palstaa jo lueskellut, mutta ko. mallista on aika vähän juttua. Muutama kysymys asiantuntijoille:

1. Onko erityisiä tyyppivikoja?
2. Mitä kannattaisi erityisesti tarkastaa ostettavasta autosta?
3. Onko koneessa nokkahihna vai -ketju ja onko sillä vaihtoväli?
4. Kulutukseksi ilmoitetaan monessa ilmoituksessa 12l/100km, onkohan se edes lähellä todellisia lukemia?
5. Onko erityisen kalliita huoltokohteita?
6. Kaikki muukin tieto tai mielipide on tervetullutta!

Viimeksi muokannut arto s 26.03.2013 11:34 Perustelu: Aiheiden niputusta ja otsikon muokkaus.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #2  
Vanha 13.08.2011, 18:35

Et oo ilmeisesti tarpeeksi lueskellut kun tämä tuli väärään osioon.
Haulla löydät jokaiseen kysymykseen vastauksia.
Modet siirtäkoot!
8866 8866 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF rättivääpeli
ACF jäsen
Moderaattori

  #3  
Vanha 13.08.2011, 20:58

Tervetuloa foorumille.
Killeri kiteytti asian selvästi.
Selaile foorumia, käytä hakua (ei paras mahdollinen), kysy lisää jo olevissa keskusteluissa.
Tarkoitatko C5, vai C6 mallia? C5 löytyy kyllä keskustelua varmasti.
Hartza Hartza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 13.08.2011, 21:49

Tarkoitan korimallia C6. Auton tulee olla sedan-mallinen. Pahoittelut, jos viestiketju osui väärään paikkaan!
Jarkko Kalsi Jarkko Kalsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 13.08.2011, 21:59

1. vaikka ja kuinka. Pyöränlaakerit, pyöräntuenta jne. Jopa helposti ruostuvia.
2. Vikakoodien luku pakollsita
3. Jakoketju ja tyypillinen vikakohde. Korjausarvio useita tuhansia.
5. V8 maksaa huoltaa 2.5 kertaa neloskoneen verran. Akun vaihto vain merkkiliikkeessä.
6. Voimansiirrosta ei tarvitse olla huolissaan.
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #6  
Vanha 13.08.2011, 22:20

Olipa Jarkko masentava.

1. Foorumilta luettua että etupyöränlaakereita menee. Ei nyt ainakaan joka päivä, kun omastani ei 25tkm aikana ole mennyt. Ohjauslukoissa ollut vikoja. Voi olla hapettumaa+maalivikaa ovien alalistojen alla ja joissakin autoissa takavalojenkin alla ihan näkyvää.
3. Ketju koneen takapäässä. Jakopään kiristimiä on jo vaihdettu tai pitää vaihtaa joskus ellei ole. Ääni kuulemma on järkyttävän paha että ei tarvitse pohtia auton käynnistä onko vika päällä vai ei. Tämä koskee ainakin 2.4, 3.2 ja 4.2 koneita.
4. CO2 on 3.2:ssa 264g/km ja sillä oma sekalainen kulutus on 11 paikkeilla ja maantiellä pääsee parhaimmillaan noin 8.3:lla. 4.2:ssa co2 on hyvin vähän korkeampi, 270 jotain. co2 = kulutus. Tästä voidaan päätellä että mullakin pitäisi olla mielummin 4.2 :)
Realistisesti arvioiden rauhallisessa maantieajossa pääset varmasti alle ysillä ja ihan keskusta-ajossa menee varmasti yli 15.
5. Eipä oikeastaan. Akunkin voi vaihtaa ihan itse, jos asiaan vähän perehtyy. Minäkin olen vaihtanut.
6. Kannattaa lukea esson baarista C6 3.0tdi ostamassa -ketju. Siellä on paljon kaikkea korimalliin liittyvää. Kaukovalot on ihan paskat. Ilmajousitusta monet kehuu ja lienee kestävämpi kuin C5 allroadissa, jossa ollut paljon murheita. Vakuutukset on aika arvokkaita tähän koriin ison moottorin kanssa, mutta varmaan myös mahdollisissa vaihtoehdoissasi.

Pähkäilin jo aiemmin moista 4.2 nykyisen tilalle, mutta päätin odotella mekaanisesti ahdetun 3.0:n hintatason laskemista tasolle, johon rahkeet riittää.
oliver oliver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2013

  #7  
Vanha 14.08.2011, 08:05

1. V8 ja V10 malleissa tukevammat tukivarret kuin pienemmillä koneilla. Meneekö myös 92mm pyöränlaakereita samaan tapaan kuin 85mm?
Hartza Hartza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 12.10.2011, 20:55

Sain kuin sainkin kulkupelin hankittua n. kuukausi sitten. Tein kaupat yksityishenkilön kanssa, joka oli tuonut auton maahan kesällä. Kyseessä on siis 4F A6 4.2 vm. 2005, ajettu 180tkm.

Auto on musta päältä ja vaalea sisältä. Edelliset omistajat ovat tuunanneet RS-grillin ja alumiinin väriset ulkopeilien kuoret.

Auton pohjaa pääsin vilkaisemaan viime viikolla. Oli melko perusteellisesti peitetty muoviosilla, paljasta peltiä ei paljon näkynyt. Pitäisikö silti teetättää ruostesuojaus? Vai onko tehtaan jälki niin hyvää ettei tartte?

Voiko vaihdekepin vetää D-asennosta S-asentoon ajon aikana? Ei - en ole uskaltanut kokeilla...

Etuistuinten alunen on valaistu kun ovet avaa, onko kyseessä vakiovaruste? Hyvä keksintö talvi- ja syyshämärissä kun tavaroita kumminkin tipuu taakse jalkatilaan.

Mukavaa syksyn jatkoa foorumilaisille!
oliver oliver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2013

  #9  
Vanha 12.10.2011, 21:06

Ruostesuojauksella kauheasti merkitystä liene, kori on sinkitty.
Vaihdevipua voi vapaasti liikutella D-S sekä manuaalipuolelle siihen oikealle sektorille.
Muista käyttää kaasupoljinta syvälle, siitä se auto kuin kuljettajakin pitävät.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #10  
Vanha 12.10.2011, 22:20

Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta!!

C6 4.2 koneella ei taida löytyä joka kylästä, hyvä,hyvä.
Ei muuta kun osallistumaan ahkerästi forumiin, ja kertomaan kokemuksista Audin kanssa.

Kiitos ja hyvää syksyä sinullekkin :) !!
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 12.10.2011, 22:43

Pitää vain painaa sitä lukitusnäppäintä. Muuten ei mee S:lle. Ainakaan minulla. Ja onnea uudelle. Varmasti hieno laitos.
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #12  
Vanha 18.03.2013, 14:31 A6 ostoaikeissa (A6 C6 FSI)

Hei vaan kaikille!

Tässä kevään korvalla pukkaa autokuumetta, ja ajattelin siirtyä hyvin palvelleesta Mersusta takaisin Audin pariin. Kävin tuossa kokeilemassa mielenkiintoista A6:sta 2.4 V6 koneella, auto vuosimallia 2006. Auto on tosi siisti ja vaikuttaa muuten kunnossa olevalta, paitsi, että "vedättäessä" kuuluu sisälle raksutusta. Raksutus on samankuuloista kuin se, mikä kuuluu kylmästä autosta kovan pakkasen jäljiltä hetken liikkeelle lähdön jälkeen. Paitsi että koeajamassani autossa tämä raksutus kuuluu myös lämpimänä, kun antaa kierroksia. Kuuluu pelkästään sisällä, ulkona ei kuuluu, kun kaveri kävi autoa ajamassa. Ei kuulu myöskään tyhjäkäynnillä. Autossa käytetty long-life huolto-ohjelmaa. Mielestäni raksutus kuulostaa aika selvästi venttiilinnostajilta. Kannattaako siis kyseiseen auton sekaantua ollenkaan? Miten hyvin toimivia nuo 2.4-litraiset koneet ovat olleet? Goolettamalla löysin ainakin, että nokkavikoja olisi ollut.

Viimeksi muokannut arto s 20.03.2013 09:06 Perustelu: Otsikko yleispätevämpään.
an13 an13 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 18.03.2013, 14:43

Venttiilikoneiston ongelmat kuuluvat kyllä kovempaa konepelti auki ja korva venttiilikopassa. Eivät voi kuulua sisälle kovempaa. Vikaa voi olla hydraulisissa venttiilinvälyksen säätäjissä, lopettavat välyksen poiston ja nostajat tikittää. Osa kympin kappale mutta vaihto vaatii nokka-akselin irroituksen eli ~150€:llä tiivisteitä ja pultteja ja massoja ja 8h duuni.

Säätäjien ongelma voi olla öljynsuodatinjalan takaiskun vuotaminen ja tällöin käynnistyksessä kuuluu hetken rallatus ennenkuin saa paineita.
Elsa neuvoo lämpimällä moottorilla, nostamaan kierrokset paikallaan 2500rpm:ään 2 minuutiksi. Tämän jälkeen jos ei rallatus lopu niin osia vaihtoon. Voi myös mitata välyksen venttiilikopan aukaisemalla liuskalla perinteiseen tyyliin.

Raksutus voi olla myös jakoketjun kiristäjät:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121891
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 18.03.2013, 15:24

Huh huh, kiitokset vastauksesta. Venttiilikopasta en kyllä kuullut mitään erityisesti poikkeavaa, enkä kyllä muutenkaan konehuoneesta mitään ylimääräisiä ääniä havainnut, ja kokeilin eri kierrosalueilla. Raksutus kuuluu pelkästään ajossa ja sisälle. Esim, kun lähtee kiihdyttämään, niin siinä 1500rpm-5000rpm kuuluu. Jakoketjun rallatuksen kyllä tunnistan, ja sitä tämä ei ole. :) Kertomasi perusteella vaikuttaisi siis vahvasti, että raksutus tulee tuolta venttiilinvälyksen säätäjistä. Mitenkäs jos kyseisen vian omaavalla autolla vain ajelisi? Onko vähän kuin tikittävä aikapommi? "Uutta" autoa kun ei heti viitsisi alkaa remppaamaan. Sinänsä harmi, jos kyseisen auton hankinnasta joutuu luopumaan tuon vian vuoksi, sillä auto vaikutti muuten hyvältä ja värimaailmakin olisi itselle mieluinen.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 18.03.2013, 15:53

Itse tuollaisella vuotta vanhemmalla 5 vuotta ajaneena sanoisin että etsi terve yksilö, ei tuon pitäisi pitää mitään ääntä.
Make_ Make_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #16  
Vanha 20.03.2013, 08:16

Jep. Katsoin auton historiatiedot, ja kyseinen lotja seissyt liikkeessä pian vuoden päivät. Varmaan tuota käynnistys-sammutus "ajoa" kertynyt liikaa.. Mutta eipä siinä muuta kuin siirrytään seuraavaan vaihtoehtoon, ja lisätään kriteereihin vielä neliveto. :)
jokes911 jokes911 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 20.03.2013, 10:19 A6 F4 3.2FSI

Mitäs ongelmia tämän moottorin kanssa ollut tai mitä kannattaa ottaa huomioon?

Nokkaketjuissa kai yleisesti ongelmaa joten mitä yleensä nokkaketjujen vaihtojen yhteydessä vaihdetaan? Vaihdetaanko kaikki ketjut, ohjurit ja kiristimet vai säästetäänkö merkkihuollossakin jossakin kohtaa?

Onko tällä foorumilla ollut samoja ongelmia tuon tiptronicin (6v ZF laatikko) kanssa kuin Bemareiden (myös Land Roverin ja Jaquarin) kanssa eli turbiinin lukituksen ongelmista johtuvat humppaamiset ja nykimiset?

Entäs tuo quatron jakolaatikot / haldex (oliko tässä haldex?) Onko noissa ollut pahasti ongelmia?
juudas juudas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 20.03.2013, 10:40

Auto on A6 4F ja on torsen nelivedolla. Voimansiirroissa ei ole mitään ongelmia (poislukien se tiptronic)

Oikein huollettuna laatikko kestää, mutta outoja ominaisuuksia niissä kyllä kieltämättä on. Sama laatikko kuin saman ikäluokan bmw, jaguar...

Viimeksi muokannut arto s 26.03.2013 11:33 Perustelu: Aiheiden niputuksen yhteydessä tehtyä säätöä.
jokes911 jokes911 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 20.03.2013, 15:10

Joo, sama laatikko kun kyseessä niin yleensä myös ongelmat. Itsellä E61 BMW joten tuttu laatikko. Ajeetin vain kysäistä tuoko tuo quatro jotain erityisiä ongelmia laatikon toimintaan mikä ei todellakaan hyvä ole vaikka olisi ehjäkin.

Onko tuosta 3.2 koneesta kommentteja? En löytänyt haulla juurikaan kokemuksia tällä foorumilla?
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #20  
Vanha 20.03.2013, 15:14

Tuo 3.2 FSI kone on vähän väliinputoaja. Käytännössä samalla kulutuksella voi hankkia myös 4.2:n (vanhemmat epäsuoralla suihkutuksella, uudemmat FSI) taikka 2.4:n. Tottakai 2.4 kuluttaa vähän vähemmän kuin 3.2 ja selvästi vähemmän kuin 4.2 mutta vastaavasti suorituskyvyssä ero on suurempi kuin kulutuksessa. Myös 4.2:n äänieristys ja varustelu on paremmat kuin pikkukoneissa joten senkin vuoksi 4.2 on monen valinta +200hv bensakoneisissa. Monelle myös uudempi 3.0T (kirjaimesta huolimatta kompressoriahdettu) on kiinnostampi vaihtoehto 3.2 FSI:n sijaan.

Tässä keskustelua tuosta 4.2-koneesta ja yleisesti muutenkin 4F -korisista autoista:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=784322
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114012

Viimeksi muokannut TeroPee 20.03.2013 15:19
R.U.F R.U.F ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 23.03.2013, 09:35 Nyt kaikki S6:sta.. (C6 5.2 FSI)

Emännän takinkäännön takia auton hankinta muuttui tosimaasturista "normaali" henkilöautoon. Eli ei G-maasturia tule. Parin viikon Saksan komennuksen aikana tuli mielleyhtymä, että olisiko S6 käyttöautona mahdoton ajatus. Trebsenissä hotellin pihalla tupakilla olleessani, Audi s6 starttasi itsensä pienestä kohmeesta. Ääni sai aikaiseksi, että mitä vittua? mikä tuo on?. En uskokkaan, että oli vakioputkisto paikoillaan, mutta aiheutti sellaiset fipat, että oksat pois. Autossahan ei onneksi ole turboja, joita karsastan kovasti autossa. --> suoraan verrannollinen huolto/korjaus kustannuksiin. Sylintereitä, s.tulppia, puolia yms. autossa on 10kpl. Bensaakin varmasti kuluttaa rajusti, mutta alle 10.000km vuosisuorituksella ei ole ongelma ja kun sitä saa vielä. Vaihteisto on pakosti automaatti, mutta kuinka kauan se haluaa vaihtaa vaihteita silloin kun pitää? Auton hankintahinta on tänäpäivänä sellainen, että sen pystyy ostamaan velaton ja lapseton reissumies. Mutta jaarittelu sikseen. Miten on tämän auton huolto/korjaus kustannukset. Niitä tuskin on ajateltu tämän hintaluokan laitteessa suunnittelupöydällä. Mutta ne asiat konkretisoituu siinä vaiheessa kun normaali palkansaaja hankkii tämän auton. Vaatiiko S6 toisen työn päätyön rinnalle, niin kuin kuulemma RS6 C5 vaatiin käyttökustannuksien takia?. Normaali kustannuksin selviäminen ei varmasti ole mahdollista, mutta miten paljon sitä rahaa pitää olla valmiina isoa huolta varten? Alustan kestävyys kiinnostaa myös, onhan auto aikamoinen malmikasa.
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 23.03.2013, 10:45

Ota yhteyksia oliver-nimimerkkiseen henkiloon talla foorumilla, lienee kattavin tieto siella.
oliver oliver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2013

  #23  
Vanha 23.03.2013, 19:16

Pimpelipom, Oliver ilmoittautuu.
Iso-ässä on hiton hieno perheauto. Instant voimaa kaikkiin tilanteisiin ilman turboviiveitä. Pitää mukavaa ääntä eikä kiinnosta ulkonäöllään kateellista naapuria tai marketin parkkipaikkaväkeä. Lähtee paikaltaan kuin sukupuolitauti opiskelija-asuntolasta ja jää turbolaitteille vasta laittomien nopeuksien alueella.
Neljän vuoden ajeluiden aikana kulutus seka-ajossa 50/50 kaupunki/maantie kotimaassa kesällä 12+ ja talvella litran enemmän. Enkä ikinä kaasua painaessa ajatellut kulutusta. Renkaita kuluu kyllä koska kaksi tonnia ja kamala vääntömomentti vaativat veronsa (pintakaasulla ei kuulu kympin juttelua). Ainoa merkittävämpi huoltokulu muodostuu suuresta öljytilavuudesta. Tulpat vaihdetaan kerran ihmiselämässä. Jarruosat eivät maksa munuaisia. Iskarit vaihdoin satkussa koska olen neuroottinen alustan toiminnasta, nekin ovat ihan tavallisia kaasuiskareita. Orggis alustan parantaminen ei ole helppoa, on niin hyvä vakiona.
Ajokortti täytyy vetää sinkilänaulaimella oikeaan reiteen kiinni että muistaa painaa vain vähän. Rouvani sanoin: "kamala auto, siinä kun muilla kiihdytetään suurimpaan sallittuun nopeuteen, tällä jarrutetaan siihen!" Voima tulee kuin sähkömoottorista. Tyhjäkäynniltä yli seitsemässä tonnissa olevaan rajoittimeen veto on täysin saumatonta ja helppoa, eli ei tunnu miltään mutta menee kyllä. Rajoittimen poistamalla n.295 todellista, kapeilla renkailla enemmänkin.
Parhaita arkiautoja mitä olen ajanut ja referenssiä on paljon.
RS_2 RS_2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 23.03.2013, 19:34

Kävin hakemassa pariviikkoa sitten kaverille A6 3,2 Q FSI farkun kaikilla herkuilla. Linkin S6 oli myös ehdokkaana, mutta kaverini kallistui normi pelin puoleen.

http://www.blocket.se/stockholm/Audi...=11&w=1&last=1
gedu gedu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 23.03.2013, 19:57

Sen mitä Ollin ässän kyydissä istuin Alastaron moottoriradalla, niin todella eleetön kehonliikutin. Samalla saamarin nopea.
quattro quattro ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 23.03.2013, 21:15

Tuon Ollin sepustuksen jälkeen on vaikea olla ostamatta. ;)
oliver oliver ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2013

  #27  
Vanha 23.03.2013, 21:53

Höh, tuli mieleen tuo rakkaan rouvani lausuma vuosien takaa. Hänellä on omana referenssiautona Q7 4.2 FSI joka ei mikään paikallismoottori ole sekään. Pelästyi ensilainalla kun törkkäsi ramppia motarille peruspolkaisulla, kaikki tulivat ihan helevetisti takaperin vastaan kun mittarissa yli 180, rampilla.

Nyt kun on runsas puoli vuotta takana tuolla pienperhe-ässällä, joka on kiihtyvyysarvoiltaan verrannollinen muttei mene mihinkään. Ison vaparin hetivoima on oikeasti amerikkalaisten lausuman mukaista - there is no substitute. Vaikka remmiahdettu toimii viiveettä, tarvitsee se kuitenkin kierroksia ennen toimituksen alkua. Kun isossa oli 400Nm 1500kierroksesta alkaen ja yli 500 kolmesta tonnista niin nykyisen 400 kolmesta tonnista ei toimita. Okei, nykyinen KÄÄNTYY. Mutta se on taas toisen topicin juttu.
PJKK PJKK ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 25.03.2013, 10:53

Lainaus:
Tuon Ollin sepustuksen jälkeen on vaikea olla ostamatta. ;)
Kuume nousi täälläkin!

Käveltiin talvella himoksen "huipulle", kun ohi ajoi S6:n. Meidän porukan (miesten) päät kääntyili jokaisen ohiajavan (3kpl) nelikon kohdalla ja jostain syystä S6 kuski polkaisi juuri meidän kohdalla auton poikittain ylämäkeen. Meinannut saada unta sinä iltana niiden äänien takia :D

Edit: Kurkkasin mitä noista pitää maksaa veroja, VITTU - ei anna luonne oikein periksi tukea verottajaa moisella summalla.

Edit2: Toisaalta kansantalous tarvitsee tukea...

Viimeksi muokannut PJKK 25.03.2013 11:11 Perustelu: masennustiedon lisäys
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #29  
Vanha 26.03.2013, 11:35

Niputtelin samaa asiaa koskevia topikkeja (bensiini-C6).
R.U.F R.U.F ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 06.06.2013, 11:32

Ulkomaan tarjontaa selanneena näyttää siltä, että suomen hinnat ovat linjassaan ulkomaan hintojen kanssa, eli ei taida juurikaan olla kannatusta hakea s6:sta ulkomailta. Suomesta kun liikkeestä ostaa niin tuotetakuukin pelaa paremmin, kuin lähteä mahdollisessa vikatilanteessa karhuamaan saatavia/korjauskustannuksia ulkomailta. Sinänsä absurdia miettia ko. autoa vakavemmin, koska pyörän laitto on ajankohtaisempaa. Noh onpahan ensikesälle viisas kun on asiat jo mietitty valmiiksi ja hintatietoisuus on hanskassa.
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #31  
Vanha 06.06.2013, 11:34

En ny niin sanoisi, että suomen hinnat olis niin linjassa... ~20keur vs 50keur...., mut joo samoihin tuontiauton hinta tulee verotettuna, kuin liikkeessä. Tämä pätee ihan mihin tahansa "hauskaan" autoon, jossa on ~50% kateusvero
R.U.F R.U.F ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 07.06.2013, 18:37

Juu, nimenomaan tarkoitin Suomessa kilvissä oleva hinta.


Joku joskus sanoi, että jos pakoputkiston/katalysaattoireiden kanssa tulee ongelmia, niin siinä vaiheessa kannattaa turvautua tarvikevalmistajien rosterituotteisiin. Alkuperaisten hinta on kuulemma vähintään pyörryttävä.
Tuskin nyt tulee ongelmia moisten asioitten kanssa, autothan ei vat ole vielä hirveän vanhojakaan.
Muija innostui kovasti aikonaan kun ehdotin S6 audia seuraavaksi autoksi. Hänkin hiukan ymmärtää autoista. Hänen autohistoria on mm. M-B 500sl, Audi TT, BMW 540i AC Schnitzer. Kovasti oli jo, että nyt lähdetään koeajamaan Audia.

Viimeksi muokannut R.U.F 10.06.2013 18:26 Perustelu: Aika kuluu ja mikään ei ole ikuista..
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #33  
Vanha 21.06.2013, 11:31

Mitä tuollaisesta -08 s6:sta kannattaa tarkistaa?
Työmatkat väheni, joten c4:lla pärjää niillä.

Mitä huoltoja tulee ohjelman mukaan 100tkm jälkeen?
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 24.06.2013, 19:11

Kävin yhtä S6:sta nyt testaamassa ja muutama asia siinä ilmeni.
Lainaus:
3. Ketju koneen takapäässä. Jakopään kiristimiä on jo vaihdettu tai pitää vaihtaa joskus ellei ole. Ääni kuulemma on järkyttävän paha että ei tarvitse pohtia auton käynnistä onko vika päällä vai ei. Tämä koskee ainakin 2.4, 3.2 ja 4.2 koneita.
Onko 5.2 koneessa vastaavaa ongelmaa? Moottorista kuului tyhäkäynnillä takaosasta vaimeeta sivuääntä,j jota ei odottaisi tuollaiselta koneelta ja vähän kun kierroksia antoi niin kierrosten mukaan kuului kilkatusta tai naputusta mitä venttiilinostimesta vois kuulua. Lämmöillä eikä huoltolappusen mukana öljyillä ole vaikutusta ääneen.
Ameriikan netissä puhelevat, että FSI koneissa on tuota karstottumista, joka aiheuttaisi ongelmia. Siitä ei taida selvitä kuin ottamalla kannet pois ja putsaamalla paikat.

Toinen juttu oli, että valoissa auto pyrki hieman eteenpäin, kuten ehkä tippilootaselta odottaisi, mutta se oli sellaista nykivän tuntusta. Laatikko pelas muuten ilman ongelmia kyllä vähän reippaammassa ajossakin.

Ilmastointikaan ei pelannut. Mitään muuta vikaa en ensimmäisellä nopealla testauksella autosta löytänyt.

Viimeksi muokannut Puuhapete 24.06.2013 19:24
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #35  
Vanha 24.06.2013, 21:20

Kun ei ääntä voi näin verkon yli kuunnella eikä ajaa, niin oma ehdotus on jättää auto ostamatta noiden varjolla.
Käy ainakin ajamassa toista yksilöä ja vertaa siihen. Tuohon koneeseen kun mikään ei ole halpaa.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 24.06.2013, 21:48

Ajattelinkin noiden sivuäänien analysoinnin olevan lähes mahdotonta, mutta tuo kone lienee kunnossa ollessaan samanmoinen V8:ien kanssa, eli liiemmin mitään sivuääniä ei pidä kuulua ja muutenkin käy tasaisesti.

Lupasivat tsekata mikä se on, koska ko ääni oli jo tiedossa.
Harmittavan vähän vertailukappaleita näillä main :)
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 24.06.2013, 22:00

Jaa kävit koeponnistaas sen seinäjoen yksilön :) No hyvä että kävit mun puolesta, noi viat selittääkin sitten sitä "halpaa" hintaa
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #38  
Vanha 24.06.2013, 23:41

Se oli käyny kyllä merkkihuollossa, mutta eivät olleet keksineet mikä siinä vois olla. Ölynvaihdolla sitä olivat kokeilleet huoltaa. Ääni siis vaimenee tai katoaa kun kierrokset nousee
Muuten se oli ihan passelin oloinen, mutta tarkempi syyni tullee tehtyä jos asiassa edetään.
R.U.F R.U.F ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #39  
Vanha 25.06.2013, 06:07

Lähden taas Saksaan loppuviikosta, niin jos jää aikaa, voisin yrittää ottaa selvää tuosta outolinnusta. Siellä niillä on varmaan jo kokemusta tuosta v10 koneesta. Harmi vaan kun on todella kiirereissu, että jääkö aikaa pohdiskeluille.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 11.07.2013, 15:45

Valkeakoskella olisi musta S6:nen myytävänä, mutta on Nettiauton vähinten ajettu ja samalla myös halvin. Ymmärtäisin, jos olisi yksityisellä, mutta on liikkeessä myynnissä.
Mahtaako joku tietää kyseisestä yksilöstä jotain tai sitä myyvästä liikkestä?
http://www.nettiauto.com/audi/s6/5724542
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #41  
Vanha 11.07.2013, 18:04

Puuhapete, mielestäni se on tämä peli (LPY-777):
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...16583_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...430646049.html
http://www.hs.fi/kotimaa/Katso+kuvak...a1305550018361
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #42  
Vanha 12.07.2013, 00:24

Jopas on ollu lento. Jos on sama niin ei oikein houkuttele enään.
mauku mauku ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 20.07.2013, 21:22

Sama peli. Uudestaan taas myynnissä samassa liikkeessä pienen tauon jälkeen.
Itellä kanssa kuumottelee c6 koppanen farkku ässä, ei tosin tuo kyseinen yksilö:)
Ajossa itsellä a6 c6 4.2 V8. Vähän ruutia pitäis saada persiin alle lisää.
Ei kukaan haluis ostaa vähän ajettua veekasia?
Amideus Amideus ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #44  
Vanha 29.07.2015, 15:57

Uusia kokemuksia vailla S6:sta, kun niitä Nettiautossa selailin. Vakuutus If:ssä näkyisi olevan n. 900e/v (täyskasko+liikenne) Paljonko huollot maksaa? Kulutus? Ajo olisi pääasiassa taajama-alueella...Kilometrejä vuodessa alle 10tkm. Järkeähän tuossa ei olisi mutta viis siitä...
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #45  
Vanha 07.09.2015, 16:11

S6:ssa taajama-ajossa kulutuksen voi laskea noin 20 litraa satasella. Ei ole kokemusta itsellä, mutta jo A8 V8 koneella vei helposti 16-18 litraa kaupungissa.

Merkkihuollossa jos teetättää huollot niin saa varmasti kaivaa tosi syvältä taskusta viimesetkin killingit. Periaatteessa kaikki maksaa tuplan normi nelipyttyseen, kun kaikkia on vähintää tuplasti vaihdettavana.

Remmiongelmaa ei ole, mutta ilmeisesti jakopäätä vaivaa sama laaharien kulahtaminen kuin 3,2 ja 4,2 koneissa. Harvinaista ei liene sekään, että pytyissä olisi sanomista. Kaikki taitaa ennen kaikkea riippua siitä miten autolla on ajettu.

Itse tollasta olen katsellut, ja eihän C6 koppasen S6:n ostamisessa ole kauheasti järkeä. Vaikea myydä tulevaisuudessa, ja nyt. Pahimmassa tapauksessa saat pistää 10te koneremppaan ja jakopäähän jossain vaiheessa. Kuluttaa ihan hemmetisti yms. Toisaalta ne vähät kerrat mitä itse olen tuollaista testannut, niin joka kerta se v10:n rykäsy käyntiin saa lievästi hymyilemään. Mielisairautta varmaan.
maneesi maneesi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #46  
Vanha 07.09.2015, 20:41

Kaikki me, jotka ostamme tunteella. Saamme elämyksiä...
Toyhyndaista niitä tuskin saanee:)
En tiedä tosin, jäänyt kokematta.
arkon arkon ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 12.04.2016, 07:22 Ostelemassa

Nyt olis aika luopua vanhasta kulkineesta ja ostaa toinen vanha tilalle.
Tähtäimessä Audi A6 Avant vm.2006 2.0 TFSI Multitronic, ajettu 185tkm. täydellisellä h-kirjalla näyttäis olevan. Vaihteistoöljyn vaihdosta ei ole merkintää, mutta jakohihna vaihdettu 125tkm.

Perhanan timanttiselta vaikuttais päälisin puolin ja hyvä ajoltaan. Ei nykimisiä, vastaa hyvin mutta tuo koneen käyntiääni on kyllä mielenkiintonen.

Kokemuksia kaipailisin kyseisestä laitoksesta jos joku on erehtynyt moista laittamaan. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
miccomus miccomus ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 12.04.2016, 08:23

No mielestäni en erehtynyt vaan päinvastoin olen ollut tyytyväinen vastaavaan kulkineeseen kuin mitä arkon on hankkimassa. Tosin onhan se vaihteistoöljyjen vaihto aika merkittävässä roolissa tuossa kulkineessa...

ja luultavasti käyntiäänikin on ihan normaali jos kuulostaa mielenkiintoiselta :D

Viimeksi muokannut miccomus 12.04.2016 08:24 Perustelu: känytiääni...
nicklasuusitalo nicklasuusitalo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #49  
Vanha 28.06.2016, 21:42 Audi A6 C6 2.4 V6 multitronic ostamassa

Hei, löysin tähän liittyviä viestejä/ketjuja jonkinverran, mutta niistä suurin osa oli joko erittäin vanhoja tai muuten vain sellaisia ettei niistä ollut kovasti hyötyä. Eli otsikon mukaista Audia harkitsemassa. Luin täältä että jakopää on miltei kaikilta kilkannut viimeistään 180 tkm paikkeilla ja laatikoissakin ongelmia ilmeisesti ollut jonkin verran. Eli kannattako tällaista ostaa alkuunkaan vai kannattaako varmistaa, että laatikonöljyt on vaihdettu ja jakopää remontoitu? Entä onko muita ns. tyyppivikoja? Ja mitenkä jakopäät remontin jälkeen ovat kestäneet, onko 360 tkm paikkeilla luvassa uusi erittäin kallis remontti?
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #50  
Vanha 28.06.2016, 21:53

Onhan noissa multitronikeissa omat kotkotuksensa, mutta en olisi huolissani jos löytyy dokumentit että öljyt on vaihdettu 60 tkm välein. Ojainlaitteita noista menee, mutta nykyään niitä korjataan hyvinkin edullisesti, joten senkään suhteen en yöuniani menettäisi.
elexter elexter ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #51  
Vanha 29.06.2016, 06:35

Ei nyt itsellä ole kokemusta tuosta konetyypistä, mutta epäilen melko vahvasti, että kaikista laukeaa jakopää 180tkm kohdalla. Kyseinen moottori ei ole kovin suuressa suosiossa harrastajien keskuudessa, ja näin ollen foorumeille tulee tekstejä oikeastaan ainoastaan jos jotain isompaa sattuu hajoamaan.

Eli eiköhän tuolla maailmalla ole melkoinen määrä noita 2.4 koneita, joilla rullataan autuaan tietämättöminä "tyyppivioista". Foorumit vaan antavat yleensä vähän huonon kuvan, kun ihmisillä ei ole tapana kirjoitella siitä että kaikki on toiminut kuten pitääkin.

Ja tietysti auton käyttö ja uollot on isossa asemassa, joten myös tämän moottorin osalta palataan käytetyn auton ostamisen peruskysymykseen: Minkälainen historia autolla on?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #52  
Vanha 29.06.2016, 07:44

En lähtisi yleistämään, että kaikista laukeaa alle 200tkm. Se otanta mitä meillä on autoja käynyt tai mitä entisessä elämässä niitä näki, ei 2.4 pitäneet juurikaan meteliä verrattuna esim. V6 TDI koneisiin.
Syy miksi en ottaisi ko.konetta on sen hengettömyys, 2.0TFSI on parempi vaihtoehto, joskin sen mukana voi saada taas öljynkulutuksen. Neliveto V6 yhteyteen on ainoa plussa.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #53  
Vanha 15.01.2017, 19:43 A6 3.2 FSI ostamassa

Tervehdys

Olen tässä nyt mahdollisesti vaihtamassa merkkiä Bmw:stä Audiin ja tämmöistä olen nyt menossa katsomaan. Nykyinen kulkine siis Bmw 530xd 2006 ajettu 280tkm josta itse rullaillut 100tkm. Bensaan nyt siirtymässä, koska vuotuiset ajokilometrin on enää vain n. 10tkm.

http://www.nettiauto.com/audi/a6/8354420

Eli 3.2 FSI kiikarissa Olen mielestäni lukenut kaikki ketjut mitä olen haulla ja muuten löytänyt tyyppivioista ja kokemuksista. Tässä nyt pari kysymystä jos kukaan kehtaa vastailla.

Linkin auto siis saksan tuonti. 2 omistajaa saksassa. Huoltokirjasta löytyy kaikki huollot tehty huolto-ohjelman mukaan. (long-life...) Todella siistissä kunnossa pidetty. Moottori käy siististi eikä rallatuksia kuulu.

Kysymys kuuluukin kun autoa katsomaan menen niin mihin pitää kiinnittää huomiota?

Jakoketjun ja nokkaketjun kiristimet näissä pettää ilmeisesti ja se aiheuttaa ketjun venymisen ja vaurioittaa moottorin. Kysymys kuuluukin, että jos tähän yksilöön ei ole tehty ketjun kiristimen vaihtoja niin onko tämä tikittävä aikapommi? Eli jos nyt tästä kaupat tulee niin millä tavalla se venyvä ketju oireilee vai laukeaako koko kone saman tien? Ilmeisesti ääni on ainakin karmea ja pitäisi siitä jo tunnistaa mutta onko vahinko jo siinä vaiheessa käynyt ja puhutaan 4000-7000 euron korjauskustannuksista?

Mitä nykyään maksaa tuo kiristimien ja ketjujen vaihto? Ilmeisesti saman verran, koska ketju sijaitsee siellä sisemmällä puolella ja joudutaan purkamaan paljon osia pois joten työn osuus on reilusti suurempi kuin osien? Kannattaako tätä huoltoa tehdä ennaltaehkäisevästi? Saman verran se varmaan maksaa myös silloin? Tietenkään silloin ei ole kone vaurioitunut ketjun venymisestä ja jaon pomppaamisesta johtuen.

Tässä yksilössä on ilmajousitus minkälaisia vikoja tästä voidaan odottaa ja maksaako mansikoita?

Automaattilaatikko on sama kuin BMW:ssä joten kierrosten humppaaminen ja mekatroniikka sekä venttiilikoneisto-ongelmat on tullut tutuksi. Tarkoitus onkin tehdä tähän huuhtelulla öljyjen vaihto laatikkoon, jos tämä nyt tulee ostettua.

Aika vähän näitä 3.2 on myynnissä nettiautossa johtuuko siitä, että nämä on jo ajettu paaliin ketjun venymisestä aiheutuvan moottoririkon vuoksi vai onko omistajat niin tyytyväisiä, että ajavat vieläkin autolla eikä edes harkitse myyntiä?

4.2 myös voisi olla vaihtoehto, mutta ei oikein itseä miellyttävää yksilöä löytynyt nettiautosta. Tuntui myös, että noita 4.2 enemmän myynnissä kuin näitä 3.2 vehkeitä... ja samalla tai halvemmalla hinnalla.

Tässäpä nyt näitä ajatuksia mitä tuli näin mieleen jos joku viitsisi vastailla.

T: Mahdollisesti tuleva Audin omistaja
M-I M-I ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #54  
Vanha 16.01.2017, 06:28

Eikö tuossa ole sellaset 5000€ liikaa pyyntiä...
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #55  
Vanha 16.01.2017, 10:24

Ei ketjuongelma tapaa johtaa moottorivaurioon. Joku kiristin pettää ja meteli on kamala. Ei jää epäselväksi. Omaani tein ketjuremontin 204tkm mittarissa, kun kiristin petti. Osat maksaa jonkin matkaa toista tonnia edullisia kanavia pitkin ja parin korjaamopäivän duuni on kyseessä. Moottori tai vaihteisto on irroitettava hommaan.
Alkaa olemaan sen verran iällä nämä autot, että isommin vaurioitunutta moottoria ei kannata alkaa remontoimaan vaan vaihtaa ehjä tilalle ja laittaa samalla ketjut.

Yläkiristimet pystyy vaihtamaan aika sukkelaan kone/vaihteisto paikallaankin.

3.2 on kierroskone, joka sopii hyvin automaatin kaveriksi.

Kulutusmielessä 4.2 kohdalla kannattaa valita vähän tuoreempi auto FSI-koneella. Siinä on tietysti vastaava jakopää :)

Rattilukon toiminta kannattaa varmistaa. Pitäisi kuulostaa reippaalta eikä väsyneeltä. Vaikea kuvailla paremmin. Vikatilaan mennessään halvaannuttaa auton niille sijoilleen.
Lämmityslaitteen vesiventtiili tuohon lienee jo vaihdettu.

Laita yksityisviestiä jos 30tkm sitten ketjurempattu sedani suunnilleen vastaavilla varusteilla (ei ilma-alustaa, mutta s-line + eberi) ja huomattavasti pienemmällä hinnalla voisi olla vaihtoehto :)
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #56  
Vanha 16.01.2017, 10:33

Kiitokset vastauksista.

On tosiaan joo yläkanttiin hinta, mutta hyvittää reilusti enemmän tosta bemarista kuin muut autoliiikkeet vaihdossa joten ero kuittaantuu sillä. Tuttu myyjä ja olen ostanut bemarinkin häneltä joten tietää tarkasti auton historian ym...

Sedan menisi muuten mutta 2 lasta niin kyllä se avant pitää olla..

Unohdin tuosta voimansiirrosta kysellä eli tässä on ilmeisesti torsen? Mites etu ja takaperän sekä jakovaihteiston öljynvaihto? Ei vissiin kuulu huolto-ohjelmaan, mutta millä välillä suosittelette vaihdettavan? Entäs kesto? onko ollut ongelmia.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #57  
Vanha 16.01.2017, 10:56

Ei ongelmia. Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos 100tkm välein vaihtaa niin se on jo paljon.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #58  
Vanha 16.01.2017, 12:08

Kiitokset vastauksista!

Mites muuten, jos auton avaimen vie marmorille niin saako sieltä vielä yksityiskohtaisemmat tiedot kuin huoltokirjassa olevat huoltomerkinnät? Huoltokirjasta siis löytyy merkinnät leimojen kanssa mitä tehty.

Kajaanissahan ei audin varsinaista huoltoa ole, mutta vw ja skoda marmori löytyy pörhön yhteydestä. Varmaan he voisivat avaimen lukea?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #59  
Vanha 16.01.2017, 13:00

Avaimessa ei ole mitään luettavaa.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #60  
Vanha 16.01.2017, 13:06

Okei,

Ei siis toimi niin kuin bmwllä että avain tökätään siihen laitteeseen ja Antaa tietokoneelle auton historian huoltokäynneistä yms.
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #61  
Vanha 16.01.2017, 14:05

Rekkarilla/runkonunerolla näkee pörhöllä huoltohistorian. Tosin eivät saa tätä luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Eli jos kysyt niin toteavat että on huollettu, tai että ei ole.
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #62  
Vanha 20.01.2017, 08:04

Kyllä vastaavaa avaintoiminnallisuutta Audeissakin on. 4F korissa ei vaan ole sellaista avainta. Eihän E60:ssäkään ollut aluksi ja ovat saman aikakauden tuotteita.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #63  
Vanha 20.01.2017, 10:34

Kiitokset kaikille vastauksista.

Kyllä nyt vahvasti näyttää siltä että audimieheksi tässä siirrytään. Pitää käydä koittaa kyselemässä tuolta pörhöltä auton historiaa vielä josko nyt sattuisi sitä luovuttaa.

Mites käykö tuohon kendalin victory m5 5w-40 moottoriöljy. Jää tuosta bmwstä yksi 4 litran kanisteri niin aattelin käyttää sen hyödyksi tuohon.
Näyttäisi ainakin kendalllin sivuilla olevan 3 paras vaihtoehto eli tuskin mitään vaurioita saa aikaiseksi. Öljytilavuushan tässä oli vissiin 6.5l?
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #64  
Vanha 20.01.2017, 10:35

Käy se, mutta onko se iso murhe jos yksi öljypönttö jää käyttämättä, kun autoa vaihtaa? Pistää suosiolla LL öljyt sinne, jos LL on käytössä.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #65  
Vanha 20.01.2017, 10:36

Ei ole :)
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #66  
Vanha 20.01.2017, 10:40

Monasti on vaihtoehtosia öljyjä riippuen onko auto vaihdettu kiinteälle huoltovälille vai onko vielä Longlife.
LongLife öljyt on hieman parempia, mutta ongelma ei tule öljystä vaan liian pitkistä huoltoväleistä Suomen olosuhteissa.
Moottori ei sinänsä tiedä siitä mitä öljyä sinne laittaa.

Riippuu hieman miten tulee kilsoja. Kerran vuodessa /15tkm välein on jo varmasti riittävä vaihtoväli. JOissain Volvoissa näin jopa 50-60tkm huoltovälejä ja se on jo aika karua.
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 20.01.2017, 10:43

Joo. Kilometrejä tulee noin 10000 vuosi joten aikomus vaihtaa 1v välein jatkossa. Saksassahan tuo on hoidettu long life huolloin...
Rawpower Rawpower ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #68  
Vanha 26.01.2017, 09:49

Noniin, nyt on auto ajossa. On kyllä mahtava ajettava. Itsellä kun ei kokemusta näistä bensiini V6 ole niin laitan nyt pari ääninäytettä vielä moottorista. Onko normaalia vai onko nokkaketjun kiristäjät jo pettänyt tai pettämässä?

Tässä linkit videoihin.

https://www.youtube.com/watch?v=sCjij8lvCno

https://www.youtube.com/watch?v=Kg9hAnuHwJ8

Aika karun kuuloista vien auton vielä pörhölle tänään tarkastukseen. Kone siis lämmin näissä videoissa.

Edit: Ja kylmänä siis ei ollut mitään lisääniä vaan kuulosti samalle

Viimeksi muokannut Rawpower 26.01.2017 09:56
an13 an13 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #69  
Vanha 26.01.2017, 10:27

Nokkaketjun kiristäjien vian ja ketjun venymisen ääni siinä kuuluu eli ketju menee löysällä. Kun ketju venyy ja ohjurit kuluu niin kiristäjä joutuu kiristämään liikaa se menee liikealueensa yli ja räikkämekanismilla takaisin mäntä ajautuu sisään, räikkä kun pitää sen esikirityksessä myös ilman öljynpainetta mutta palaa liikkeen alkuun kun on mennyt tarpeeksi pitkälle ulos. Eli kiristäjän säätöalue ei enää riitä. Pelkkä kiristimen vaihto ei välttämättä enää auta.

Normaali ääni konehuoneessa on tikitys joka kuuluu FSI suutinmekanismeista.
joshuyo joshuyo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #70  
Vanha 16.04.2017, 17:59 Audi A6, Avant 2.0TFSI Multitronic, 2007

Ehtoota kaikille. Sain juuri tämän foorumin tilin aktivoitua, joten häiriköin heti teidän rauhaanne.

Olen pistämässä mersuani kiertoon ja löysin yhden Audi A6, mikä omaan silmään sopii. En ole ikinä Audia omistanut, mutta koeajon jälkeen tekisi kyllä mieli siirtyä Audien maailmaan. Siksipä haluaisin tutustua hieman Audien sielunmaailmaan.

Tällä kyseisellä Audilla on ajeltu jo 222000km, joten olisiko teillä heittää jotakin vinkkejä, mitä pitäisi katsoa, tai olisiko jotakin mistä pitäisi huolestua?

En ole vielä selannut huoltokirjaa läpi, mutta itselleni tulisi mieleen öljyn/tiivisteenvaihto ja tuohon multitronikkiin varmana pitää vaihtaa myös jollakin vaihtovälillä öljyt? Autoon haki myyjä juuri leiman, kun huomautin että se siitä vanhenee ensi kuussa.

Koeajossa en huomannut mitään ongelmia, tasaisesti kiihtyy ja kone käy normaalisti. Tähän on jossakin välissä vaihdettu se moottorin ketjukin, kun oli aikaisemman omistajan huoltajakaveri sitä suositellut ennakoivana toimenpiteenä.

Kiitos paljon avustanne ja mahdollisista ideoistanne.

Viimeksi muokannut Killeri 16.04.2017 23:52 Perustelu: Allekirjoitukset turhia täällä.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #71  
Vanha 16.04.2017, 19:48

Multitronicin öljynvaihtoväli on 60 tkm ja kannattaa nyt varmistaa, että sitä on myös noudatettu.
joshuyo joshuyo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #72  
Vanha 16.04.2017, 21:10

Ok, kiitos! Tarkistan asian heti kun saan huoltohistorian käsiini.
Jucci90 Jucci90 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #73  
Vanha 11.07.2017, 22:17 Audi A6 2,0 TFSI multitronic vm 06

Terve,

Nyt olisi perheenlisäyksen johdosta tarvetta isompaan autoon nykyisen Volvo V50:sen tilalle ja automaatti on ehdoton varuste autossa..

Uskaltaako ko. yhdistelmää ostaa, edes harkita kun sillä on ajettu 200tkm? Olen lukenut ja plarannut nyt ko. moottorista ja vaihdelaatikosta.. Toinen kehuu.. Toinen haukkuu.. Jos nyt ko. auton päädyn koeajamaan, mitä minun kannattaa tuossa tapahtumassa huomioida?

Itse ymmärrän autojen päälle sen verran, että renkaat vaihdan, sekä pissapojan ja tankin saan täyteen.

Kiitos ja anteeksi.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #74  
Vanha 11.07.2017, 22:28

Kun autofoorumeita tarpeeksi kauan lukee, niin mitään ei uskalla ostaa :)

Sekä moottorissa että vaihteistossa on omat ongelmansa, mutta noin lähtökohtaisesti jos huollot on tehty sekä moottoriin että laatikkoon ajallaan niin aina parempi. Kyseinen laatikko on itselle tutumpi ja sen osalta voisin sanoa sen, että mitään nykimisiä eikä ylimääräisiä ääniä saisi esiintyä. Kun kiihdyttää tai ajaa tasaisella nopeudella, niin vedon tulee olla tasaista. Nelosmoottoreiden yhteydessä on multitronicin kysessä oleessa kaksoismassavauhtipyörä, kannattaa siis tarkkailla ettei siltä suunnalta kuulu kilinöitä ja kolinoita eikä vedätettäessä täristä. Oma multi oli tosin jo hyvän matkaa yli 300tkm ajettu ennen kuin kaksoismassa tuli tiensä päähän.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 12.07.2017, 13:46

Se on kyllä totta. Ja sekin on tavallaan etu, jos ei tekniikka puolta tunne.
En ole mikään mekaanikko tms, mutta tiedän jotain tekniikasta ja lähes jokaisessa käytetyssä autossa mitä olen käynyt koeajamassa on jotain mikä vaikeuttaa ostamista.

Kaikki ei hajoa vaikka tyyppivikoja autoissa onkin.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #76  
Vanha 24.09.2017, 13:54 Öljynvaihto pitkäksi

Nyt on autokaupat todella lähellä, mutta suurin huoli kohdistuu Multiin... Kyseessä siis 4F 2.0TFSI 2006 ja Multi. Myyjän mukaan huoltokirjassa on vain yksi merkintä laatikon öljynvaihdosta, 85tkm jonka jälkeen ei tietoa. Nyt mittarissa pikkasen päälle 200tkm. Myyjän mukaan laatikko toimii normaalisti, paitsi S-asennolla kuulemma jotenkin arpoo kauan... Ne pari Multia jotka olen ajanut, niin niissä ei S-asentoa edes ole.
Eli onko tuo laatikko sitten varma pommi?
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #77  
Vanha 24.09.2017, 14:38

Jätä kauppaan.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 24.09.2017, 15:37

Aika selvä vinkki... taidanpa tehdä näin.

3 vaihtoehto on seissyt vuoden ... eli ehkä sitä pitää sitten ottaa se ainut jota on käynyt katsomassa ja kokeilemassa... oli ainakin aukoton historia ja multi tuntu toimivan kuten pitää. Koukku puuttui mutta ehkä sellaisen inhimilliseen hintaan saa ja eipä ole ainakaan mitään painavaa vedelty.

Viimeksi muokannut Killeri 24.09.2017 18:11 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Fromi Fromi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #79  
Vanha 01.11.2017, 14:08 Uskallanko ostaa Audi RS6 C6 ?

Olisi todella mielenkiintoinen auto, ja alkaisia olemaan jo järkevissä hinnoissa. Kilsoja kertyy n. 5-10tkm vuodessa. Olen katsellut siistiä yksilöä, jossa kilsat pyörisi 100tkm paikkeilla

Kaipaisin rehellisiä vastauksia auton ylläpitokustannuksista ja ongelmista, etten laita kättäni liian syvälle saveen.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]

Avainsanat
2.0tfsi, 2006, multitronic


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
kompuran sopivuus? shemeikka Sisusta ja sähköt 3 18.01.2005 14:00


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:23.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.