Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS 3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ehkä oikeampi olis S3 lanka mutta numeroiden perusteella päätin kirjoittaa tänne:
    Focus RS (4WD) tuotantoversio esiteltiin ja tulevat ainakin Suomessa vahvasti hinta edellä.
    52000 € alkaen
    teho 350hv
    0-100 4,7s
    huiput 266km/h

    Mersuhan nosti A45 tehoa ja hintaa, nyt 72t€. Kiihtyvyys 0,1 nopeampi kun RS3

    Comment


    • Vaikka Fordi ei ihan hirveästi(vähän kyllä) herätä omistamisen haluja niin mahtavaa että lähtevät kilpailemaan hinnalla!

      Hyvällä tuurilla muutkin lähtevät edes vähän mukaan ja tämän tarkoittaisi että 10-15v päästä voisi olla itsellä mahkuja käytettynä ostaa.

      Comment


        ABT Stage1

        http://youtu.be/EEi_D7SG-gE

        Comment


        • Tonni ajettu nyt "Pikku Myyllä". Niin, vaimo sen nimen keksi ja kuvaa oikein hyvin auton olemusta ja luonnetta, pikkunen ja välillä tarvittaessa vähä kiukkunen.

          Hiukka on nyt annettu kierroksiakin koneeseen, 5 tonnia kuiteskin ylärajana. Sisäänajoa maltillisesti on tehty, vaihtelevasti ajellen ja välillä sportilla jotta ei tuu liikaa vedätystä matalilla kierroksilla koneella.

          Tää vakioalusta ainaskin näin käyttiksenä vastaa odotuksia ja kirjoituksia joita luin ennen ja jälkeen hankintaa. Jonkun aikaisemmin epäilemää pintakovuutta ei omasta mielestäni alustassa tunnu. Ohjaus on kyllä hemmetin hyvän tuntuinen, nopea ja tarkka. Okei, edellinen oli toi kutvonen niin kait tää menopeli tuntuu toki ketterämmältä kaikessa suhteessa. Perus Sport penkit jotka tähän valitsin tuntuu mukavilta ja kelvollisilta. Niin täytyy sitten muistaa jotta tää auto on tosiaan hankittu ihan käyttikseksi, en lähde poissulkemaan jotta kupimpi penki ei olis parempi jos tarvetta sellaiselle on.

          Kaikkihan tän ulkonäön tietää, ei siitä enempää, väriksi "Katalonian punainen" valikoitui. Se olikin vaikeampi rasti kun Suomessa ei vielä siinä vaiheessa ollut livenä kuin tuo maahantuonnin Sepangin sininen kun tilausta tein. Hieno väri on tuo ja sen halusin, meille tuli sitten toi punainen, ei siitäkään sitten enempää.

          Lopuksi sitten se fiilis minkä autosta saat. Sitä ei sisäänajon vielä kesteässä pysty täysin kuvailemaan. Tää seuraavaa, vaikka tulee mun päästä, kuulostaa varmaan kuin jostain maksetulta mainokselta: helvetti kun dynamic mode on päällä niin se on vaan niin brutaalia sointua mitä sieltä ulos tulee!!!! Se on helvitinmoinen sinfonia kun painaa sitten joskus täydellä pedaalilla sisääänajon jälkeen! Okay, en ikinä leiju, aina on nopeampia ja kalliimpia, tää ei jonkun mittapuun mukaan ole vielä mitään, mulle on. Mulle tää on the auto, isoilla kirjaimilla, RS, racing sport. Joku tästä kirjoitti jottei tää täytä RS:n vaatimuksia, paremminkin on kuin joku GT. Noh, siitäkkän en mitään mutta rapoan kun sisäänajo on tehty ja ulosmitataan kunnolla tehoja.

          Comment


            RennSport ;)

            Comment


            • Oliks mun kirjoitus liian mahtipontinen vai?:)

              Comment


                Ehei, kunhan muistutin mistä RS on lyhenne :)

                Comment


                • Noh nyt tajus hidaskin;) Mutta onhan tuo mun kirjoitus silti mahtipontinen kun sitä nyt jälkeenpäin tavailee. Mutta kirjootin minkä kirjootin olkoonkin että höpinavesi ehkä vaikutti adjektiivien valintaan.

                  Comment


                  • No, kyllä RS3:sta voi hieman hehkuttaakin. Jos ihan fiilispohjalta pitäisi valita RS3:n ja RS6:n välillä, päätyisin kolmoseen. Sillä voi edes teoriassa Suomessa välillä räpätäkin, kutosella ei niinkään.

                    Comment


                      Pakko kompata Mattia tuossa vertauksessa - RS3:lla voi pitää hauskaakin siinä missä RS6:lla ollaan tässä maassa raastuvan puolella pohtimassa mitä tuli vaarannettua. Yhtään järkisyytä RS3 ostoon on vaikea keksiä, mutta eipä tuplakonsonantteja järjellä ostetakaan. Eiköhän Seppo ainakin tuosta omastaan hyvin iloa saa!

                      Comment


                      • Täältä kans ääni "pienille" RiSoille, näppärämpiä/ketterämpiä Suomen oloissa. Tietenkin autobaanalla taas RS6 ois parempi.

                        Comment


                        • No niin, pari tonnia takana ja tänään uudet ölkyt ja filtteriä sisuksiin Jerellä. Maltoin aika pitkään ja tänään olikin sitten ensimmäiset kunnon "vedot". Dynamic mode ja ratista vaihtelin. Kyllä se vastaa odotuksia. Niinku Peke totesi ja eritoten kun taajamaa tulee paljon niin tällä on näppärä pyöritellä. Onhan noita menopelejä mullakin liuta ollut, tämä tuntuu nyt kyllä siltä että tässä olis täys vastine rahoille. Tän kärryn monimuotoisuus mun mielestä on plussaa. Voi ajella sivistyneesti ja pehmeemmin ja tarvittaessa sitten lähteekin kohtuullisesti. Kyllä tätä voi suositella käyttikseksi jos ei tartte paljon kamaa roudailla.
                          Mistä sitten en pitäisi tai tuntuu oudolta. Rauhallisesti ajaessa vaihtaa mun mielestä isoa pykälää päälle niin aikaisin jotta semmonen tuntu että mennäänkö siinä väännön rajoilla? Niinpä ajelenkin välillä sportilla, kierroksia vähän koneeseen normiajossakin.

                          Niin se jäniskevennys. Nuoremman broidin avo ei ollut nähnyt vielä tätä. Käytiin pikku lenkillä. Ajelin ihan hissukseen ensin. Sitten tuli semmonen mukava suoran pätkä, paikaltaan lähdin. En oikein erottanut pitikö broidin avokas vai kone isompaa meteliä;)

                          Comment


                          • Naisia noilla on helppo huudattaa. :D

                            Comment


                              Sachsenring lap:
                              http://youtu.be/GY6-gIkmrs8

                              Osaavissa käsissä näyttää todella vakuuttavalta. Aliohjautuvuutta ymmärrettävästi esiintyy, mutta löytyy tarvittaessa hienoa vastapainoa ja karakteeria. Ainakin kyseisellä profiililla toimii myös kelloa vastaan.

                              AMG A 45 1:38,47
                              RS3 1:40,13
                              Type R 1:41,16
                              M135i 1:41,35

                              Comment


                              • "Control of the multi-plate clutch is integrated into the Audi drive select system. With its very sport configuration, it uses all handling-relevant information, such as the steering angle. In dynamic mode and when the ESC Electronic Stabilization Control system is set to sport mode, power is transferred sooner and in greater amounts to the rear axle for even better handling, giving the new Audi RS3 Sportback very agile and direct turn-in. This enables the driver to even perform controlled drifts on low-friction road surfaces. The front axle pulls the car back onto a straight line when exiting a bend."

                                Onko kukaan RiSa-kuskeista kokeillut ylläolevaa ominaisuutta käytännössä? Noin ihan lukemalla mietittynä toihan vois olla hyvä lumikeli-moodi. Itse en lähde kokeilemaan yleisillä teillä;)
                                En tiedä oliko tää mahdollisuus jo 8P:ssä mutta onhan täällä puikkomiehiä jotka on pyöritellyt tätä 8V:kin.

                                Comment


                                • Ei ollut 8Pssä tuota. Löytyy siis uudesta TTstä ja RS3sta. Monimutkaisesti sanottu että sähköisen monilevykytkimen toimintaa ihjataan nyt muunkin tiedon perusteella kuin etupyörien luiston

                                  Comment


                                  • Jos voittaisin lotossa päätyisin edelleen S3-malliin jos RS3 ei ole saatavilla manuaalilootalla. ;)

                                    Comment


                                    • Poistin, sori kun kirjoitin ohi.
                                      Viimeksi muokannut Vinsu; 28.11.2015, 11:31. Perustelu: yllä syy

                                      Comment


                                      • Kyllä itse ottaisin RS3:n jo ihan äänien puolesta.

                                        Comment


                                          Vuoden 2015 ensirekisteröinnit Suomessa 9kpl

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
                                            Ei ollut 8Pssä tuota. Löytyy siis uudesta TTstä ja RS3sta. Monimutkaisesti sanottu että sähköisen monilevykytkimen toimintaa ihjataan nyt muunkin tiedon perusteella kuin etupyörien luiston
                                            Joo, ei tuosta tekstistä selviä oikein miten se on toteutettu.

                                            Nythän tässä on päässyt testailemaan aika huolella jo. Kyllä pusku loppuu ainakin näin talvikeleillä kun ESC:n napauttaa sportille dynamic-tilassa . Tää onkin tullut vakioasetukseksi näin lumikeleillä.

                                            Yhden miinuksen olen löytänyt. Pesun jälkeen jos auto on käyttämättä useamman päivän niin etujarrut jämähtää aika miehekkäästi kiinni. Kerran kuului pieni pamauksin peruuttaessa niin piti oikein tsekata irtosko sieltä jotain. Sen verta askarrutti että selvittelin asiaa ja ei ole kuulemma epätervettä, sen verta on iso toi kiinni nappaava pinta-ala että voi tehdä tuota. Tästä lähin pitää heittää hieman lenkkiä pesun jälkeen jos vaikka jeesais.

                                            Comment


                                              Ja jos isot jarrut->lähellä vannetta->kuumilla jarruilla parkkiin->lumet vanteesta sulaa, ja jäähtyessään jäätyy jarruihin. Saanut tuon kokea tänä talvena A4:lla muutamaan kertaan ennenkun oppi ettei jarruta täysiä pihaan tullessa..

                                              Comment


                                              • Onko kellään ilmennyt öljyä vuotavaa ohjautehostimen "pumppua" joka näyttäisi olevan aitoa Kiinalaista premium laatua RS3:ssa?

                                                Comment


                                                • Mielenkiinnosta paljon Tuomaksella kilometrejä Risassa kun tehostin alkoi oireilemaan? Tuohon Kiina-ilmiöön ei tietämykseni riitä.

                                                  Comment


                                                  • Kuopiossa on yksi 8V korinen RS3. Kuulin, että tuossa yksilössä oli myös ongelmia vaikka kilometrejä oli hädin tuskin 5 tuhatta. Öljynpainevaloa herjasi ja viaksi selvisi öljypumppu. Makia, että noinkin tärkeä komponentti porsii jo alkukilometreillä. En siis ihmettele yhtään skeletoR:in autossakin jo joku paikka vuotaa.

                                                    Comment


                                                    • Autolla on ajettu 9 tonnia, vuotanut varmasti jo hetken aikaa jäljistä päätellen.

                                                      Soitin tänään Hertsikkaan asian tiimoilta, pitää käydä näyttämässä siellä ja lupasit joustavasti kyllä hoitaa asian.

                                                      Comment


                                                      • Ainahan nyt jotain vikaa saattaa olla, oli sitten auto uusi tai vanha, suurempi yllätys oli että tämän(kin) tyyppisessä autossa noinkin oleellinen komponentti on Kiinalaista alkuperää.

                                                        Comment


                                                        • Jeps, vähillä kilsoilla antautui. Tuota Kiina-hommaa itsekkin ihmettelin, noh halvemmallahan se sieltä tulee, ei vaan oikein sovi mielestäni auton brändiin niinkuin mainitsit.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viesti
                                                            Kuopiossa on yksi 8V korinen RS3. Kuulin, että tuossa yksilössä oli myös ongelmia vaikka kilometrejä oli hädin tuskin 5 tuhatta. Öljynpainevaloa herjasi ja viaksi selvisi öljypumppu. Makia, että noinkin tärkeä komponentti porsii jo alkukilometreillä. En siis ihmettele yhtään skeletoR:in autossakin jo joku paikka vuotaa.
                                                            Tiedoksi jotta tutkivaa journalismia harrastin. Kuopion tapauksessa öljyn määrän varoitusvalo oli syttynyt muutaman kerran ja osottautui softabugiksi. Oli syttynyt muutaman kerran ilman syytä ja lakkasi syttymästä jo ennen softapäivityksen asentamista, semmonen tapaus. Eipä siinä mitään pumppua sitten vaihdettu. Nää jutut tahtoo vaan muuttua matkan varrella kun monen mutkan varrelta kuulee.

                                                            Comment


                                                            • Hyvä homma kun korjasit. Ei sitten näköjään paikallinen huolto itsekkään tiennyt miten asia korjattiin. Sieltä suunnalta tämän kuitenkin kuulin. ;D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X