Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyytyväiset audistit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyytyväiset audistit

    Kävin tuossa autoliikkeessä tsekkailemassa vaimolle autoa ja tuli myyjän kanssa puheeks siinä audi-merkki minkä itsekin omistan ja myyjä tuumas, että kallis auto ylläpitää ja kaikenmaailman keskustelupalstatki kuhisee haukkumisia vika-alttiina autona. Muistan tosin itsekin ku ostin ekan audin viime keväänä entisenä japsi-autoilijana ja kävin täällä lukemassa keskusteluja, nii meinasin jo perääntyä audista. No joka tapauksessa tämä viestiketju on tarkoitettu vain hyville kokemuksille audista.

    Itse omistan 205tkm. ajetun A6-4f avantin 2.0 TDI BRE-koneella vm.-06 jolla oon ny ite ajanu 10tkm ja täytyy sanoa, että oon ollu tosi tyytyväinen. Ainoastaan penkinlämmittimen korjauksen ja pienen maalipaikkauksen oon joutunu teettää myyjän piikkiin. Teknisesti auto on pelannu loistavasti ja pakkasiakin on piisannu, sekä mikä parasta auto on loistava ajettavuudeltaan. toivottavasti jatkuu kokemukset samalla meiningillä ettei tartte siirtyä japsiin takaisin :)

  • #2
    Täältä ilmottautuu myöskin tyytyväinen omistaja :) Seittemän vuotta nyt ollu itellä tuo eikä oo moittia tarvinnu. Emännän B6, vaikkakin on karvalakki ni pidän kyllä ehdottomasti ajettavuudesta vaikka onki etuvetonen. Oma seuraava on B6/7 Avant, quattrona tietty. Vikoja tulee joka autoon, se tiedetään mut siitä on turha nyt ruveta jauhaan :)

    Comment


    • #3
      Siitä täytyy itse olla tyytyväinen että ainakin jompikumpi autoista on aina ajokunnossa. Täytyy varmaan lähteä koputtelemaan puuta ettei molemmat päädy pajalle samaan aikaan. :)

      Onhan tuo AEB ainakin vakuuttanut, ~80tkm takana omaa ajoa, 250tkm yhteensä ja toimii kuin junan vessa edelleen kulutusosat poislukien, ässä vielä niinsanotusti hieman testailuvaiheessa.

      Comment


      • #4
        Onhan audin ratissa paljon mukavempi kuin tojotan tai foordin ratissa. Foorumi antaa vähän vääränlaisen kuvan kuitenkaan ei kukaan jaksa jokapäivä kertoa miten se audi taas lähti ku palmun alta ja tarjosi oikeen mukavan ajonautinnon, silloin yleensä kun/jos jotain hajoaa niin sen kyllä jaksaa jakaa foorumilla.

        Comment


        • #5
          Jep, vanha vertaus liikealalta oli "hyvästä kokemuksesta kerrotaan keskimäärin kolmelle ihmiselle, huonosta kolmelletoista" tjsp.

          Ihmisten tekemiähän nämä on ja sikäli kaikkea muuta kuin täydellisiä, ja kun itse ajelen yli kymmenvuotiaalla kulkineella (kuten oli edellinen kasikymppikin) niin toki se näkyy huolto- ja korjaustarpeissa, mutta ajettavuus ja laadun tunne on ihan eri tasolla kuin niissä "ei-premium"-ajokeissa joilla on tänä aikana tullut ajettua. Ja kyllä tämä 13-vuotias B5 nelkku tuntuu ikäistään selvästi nuoremmalta; samaa ei voinut sanoa näitä edeltäneistä idän ihmeistä.

          Comment


          • #6
            Itselläni tosiaan ollu 3 Audia, valitettavasti niissä on ollu jonkun verran korjattavaa. Mutta eihän sitä voi uutta autoo vaatiakkaan jos vanhoja ostaa.

            Tosiasia kuitenkin on että Audit on tosi mahtavia ajettavia! :) Vanhatkaan ei kilise ja kolise. Ja siksipä meidän perheessä tulee aina olemaan audeja. :)

            Comment


            • #7
              Oma käyttis on rippikouluiässä, eikä huoltamiseen ole riittänyt ihan öljyn ja suodattimien vaihto. Vaikka aika ajoin onkin mieleen hiippaillut ajatus auton vaihdosta johonkin tuoreempaan, se kyllä häviää nopeasti, kun asiaa alkaa ajatella ja koittaa keksiä, mihin tuon vaihtaisi.

              Neliveto, ~7 litran kulutus, automaatti-ilmastointi ja kokolailla hiljainen koppa; löytyyhän niitä vaihtoehtoja, mutta hinnankin saa kertoa aika monella. Ehkä tässä joutaa vielä paikkailemaan tuota nykyistä, kyytihän on kuitenkin oikein hyvä, jopa vuoden vanhaan Naurikseen verrattuna.

              Comment


              • #8
                Radio rockilla ainakin pyörii mainos talviautoilusta ja Audista... nostattaa hymyn korviin.
                Joo kaikissa autoissa on vikoja, ne missä enemmän tekniikkaa, sitä enemmän korjattavaa. Plussaa on Audissa niin paljon ajettavuudessa, laadun tunteessa, suorituskyvyssä, että miinuksiakin saa olla aika paljon ennen...
                En ole kyllä varma, ajaisinko Audilla, jos Suomessa ei olisi lunta ja talvea :O

                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=QzXqB3IBCRs[/ame] Saikohan tähän laittaa videota?

                Comment


                • #9
                  Tottahan se on että Audi on kallis ylläpidettävä jos se sen pään ottaa, että rupeaa juonittelemaan. A6 C5 on ollut minulla nyt 8 vuotta (240 tkm) ja huolimatta matkanvarrella olleista vioista, olen ollut autoon varsin tyytyväinen. Vaimolle hankittiin reilu vuosi sitten A1 ja eipä siitäkään ole pahaa sanottavaa ollut. Jos näitä foorumeita ryhtyy oikein tarkkaan lukemaan, niin mitään et uskalla ostaa, näille foorumeille kun raportoidaan vain ne ongelmatapaukset.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä ne audit vaan on kuitenkin niin hyviä, itellä ollu coupe 3 ja puol vuotta eikä mitään kummempaa vikaa ole ollut vaikka tuosta 2,8 kuulee haukkuja todella paljon. Tosiaan nämä vag:t ajettavuudeltaan tosi hyviä. Hetken oli lötkökin itellä ja sekin oli mun mielestä hyvä ajaa, tiedä sitten mihin tottunut :D Tommosia pikkuvikoja moottoripuolella taitaa olla enemmän ku japseissa, mutta pysyypähän ainakin audissa kori ympärillä :D

                    Comment


                    • #11
                      Ei voi valittaa auton valintaa. -97 A4 2.8q:ssa 3,5 vuoden ja 53000 kilometrin aikana korjattavaa on ollut:
                      -Painelaakeri, vaihdoin samalla koko kytkin paketin
                      -Yksi etutukivarsi, vaihdoin samalla kaikki
                      -Oikea takapyörän laakeri
                      -1 murros
                      Eli noin 1 vika/vuosi. Auto kuitenkin täyttää keväällä 16v ja kilsoja 301000. Mielestäni varsin harmitonta ajelua. Ja on hyvä auto ajaa.
                      Tuossa vanhemmassa (-84 80q) nyt on vähän enemmän ollut laittamista mutta johan sille vuoden päästä tulee 30 vuotta täyteen. Varsin harmiton ikäisekseen seki kuitenkin on ollut. Viettää nyt eläkepäiviä puhtaasti harrasteautona.

                      Comment


                      • #12
                        Neljäs rinkelikeula nyt alla ja toinen quattro. En olisi niin merkkiuskollinen jos ei näistä olisi hyviä kokemuksia. Ainoa vähän huonompi oli entinen B6 1.8tq, jonka tosin ostinkin osin projektikuntoisena. Sillä tuli kalliita kilometrejä. Volkkaria kokeilin välissä ja kyllä siinä vaan on olympiavolkkariin eroa. Nykyisin tosin vähemmän, mutta niin on hinnassakin enää pieni ero jos vertaa esim. Passat vs. A4.

                        Comment


                        • #13
                          Perheestä on kokemuksia nyt kahdesta Audista ensimmäinen oli A6 C6 2.4 v6:lla 2006-2008 se oli meillä ja uutena ostettu. Kilometrejä siinä oli n. 100tkm kun se meiltä lähti ja siihen mennessä ei tarttenu muuta tehdä kuin öljyjä vaihdella ja tankata. Tällä hetkellä on sitten B8 A4 3.0TDiq jolla on mittarissa 180tkm-200tkm en muista nyt tarkkaa. Auto tuli myös uutena meille ja kävi königillä, kun pistettiin ABT:n korisarja + ABT:n virit. Jarrulevyt kertaalleen vaihdettu ahvenisto ajelujen takia ja toisen puolen xenon polttimon vaihdoin n.½vuotta sitten, mutta muuten tässäkin menty vain öljyjä+tankkaus linjalla.

                          Comment


                          • #14
                            Erittäin tyytyväinen tuohon vanhaan A4 B5:een. Toki vanhassa autossa vanhan auton viat, mutta ainakin mm. ilmasuodattimet ja öljysuodattimet on halvempia Audin marmorilla kuin äidin Nissaniin Nissanin marmorilta (ostin tarvikkeet sitten toisaalta). 70tkm ajettiin tuolla B5:lla ja sinä aikana tuttavapiirissä vaihtui myös autot lähinnä Audeihin, nelikkoja kaikki. Nyt sitten A4 B8 haettu Saksasta ja sen kanssa ei ole ollut ongelmaa ja erittäin nautinnollinen ajaa.

                            Summarum.. kyllä ne "kansan" autojen varaosatkin osaavat olla kalliita ja samanlaisia sähkövikoja niissäkin on. Kalliimmat osat tilaa Saksasta niin tiedä vaikka halvempaa pitää Audia. Audissa toki kalleus tulee siitä on konepellin alla on yleensä muutakin kuin se 1.6 litranen vapari. Joten karvalakki Audi pikkumoottorilla on varmasti parempi ajaa kuin se toinen merkki ja huolloltaan ihan vastaavaa.

                            Comment


                            • #15
                              Tyytyväinen omistaja ilmoittautuu neljän Audin, kolmen quattron ja 15v Audi -kokemuksen perusteella. Nykyinen auto vieläpä tuolla "pahamaineisella" 2.5 V6 TDi:llä, joka on minua palvellut varsin hyvin.

                              Autolla yli 300tkm mittarissa ja hienosti menee. Jos erästä vesivahinkoa ei lasketa, niin autolle tehty vain perushuoltoja sekä kuluvien osien; jarrujen, pyöränlaakerien, tukivarsien vaihtoa. En usko, että montaa merkkiä maailmasta löytyy, joihin ei ole em. osia tarvetta vaihtaa näillä kilsoilla. Ensi keväänä menee harkintaan tuulilasin vaihto, koska näillä kilsoilla se alkaa olemaan aika naarmuinen. Kevään vasta-aurinkoon ajellessa ei näkymä ihan täysin kirkas ole, mutta kuluva osa tuo lasikin tietty on.

                              Kuitenkin suurin syy Audin omistamiseen on tietenkin pomminvarma ja erittäin luotettava quattro -tekniikka sekä loistava ajettavuus. Sinkkikorin ja hyvän alustan ruostesuojauksen tuoma huono ruostuvuus ei ehkä enää 2000 -luvun autoissa ole kilpailutekijä, joka kannattaa mainita, kun lähes jokaisella kilpailijallakin täyssinkityt korit on, mutta silläkin saralla Audi voidaan laskea edelläkävijöihin.

                              Suuri syy Audin omistamiseen löytyy myös tästä foorumista, Audiclubista, vuosien varrella löytyneistä varaosa/huoltokanavista ja tietenkin VCDS:tä unohtamatta mukavia kerhoveljiä ja -sisaria, joihin Clubin/foorumin kautta on ollut ilo tutustua.

                              Niin kauan, kuin Suomessa on 5kk vuodesta quattrokelejä ja minulla tarve vetää autolla venettä, niin autona on ja tulee olemaan quattro. Edellämainitut tekijät huomioiden varteenotettavaa kilpailijaa quattrolle ei ole näköpiirissä.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllähän sitä tyytyväisiä ollaan vaikka vähän laitettavaa ollutkin. Mutta tällä hetkellä taitaa talous sen verran tiukalla olla että tarvii vaihtaa audia johonkin toiseen, luultavammin tdi audiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Pakko sen Audin on hyvä auto olla koska jokaisella kerralla kun Quattrolla ajaa on hymy vähintään korviin asti..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin kauan, kuin Suomessa on 5kk vuodesta quattrokelejä ja minulla tarve vetää autolla venettä
                                    No pakko oli tässä yhdellä työkeikalla vetäistä tuolla vajakilla dino xt työmaalle, paino paritonnia ja talvikelissä. Hyvin tuli vajakinkin perässä isotkin ylämäet;). Oli varsinainen vetopeli sillä kertaa huollossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audin ajettavuus! Jotain parasta :P vaikka vajaavetoinen onkin, mutta silti :P Tuo oma A4 on Paaaaaaaaaaljon parempi ja mukavampi ajaa kuin isän 08 Ford Mondeo :P Ja käyntiinlähtemistä ei tartte pelätä, ei mitään ongelmia ole ollut :P

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jumalaut, taas arvostaa tota omaa qltaa, tommoisen 350km Yaris Versolla, tuolla ylikokoisella mopoautolla, ajelun jälkeen, kun tuolla tuppas q-keliä ja pääkalloa kilpaa Hki-Mäntsälä-Lahti-akselilla, ja tietenkin niitä "hyvin" aurattuja teitä joutui kulkemaan. Ja se vatkaus ja kolinat motarilla takaspäin - kuolemanpelkoa ja paskankäryistä kilometria, huh... Mutta ei auttanu ku mennä sillä mikä oli vapaana ko. hetkellä :|

                                        Kiitos Audi Gmbh & neljä Auto Unionin perinnerinkulaa!

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                          Vaikka aika ajoin onkin mieleen hiippaillut ajatus auton vaihdosta johonkin tuoreempaan, se kyllä häviää nopeasti, kun asiaa alkaa ajatella ja koittaa keksiä, mihin tuon vaihtaisi.
                                          Jep, tästä oli meillä arto s:n kanssa jossain kesätapahtumassa keskustelua, itse yli 20 vuotta Audeilla ajaneena, en osaisi ajaa muilla, sanokoot muut että mulla aina Audilasit päässä ;) !

                                          Yhdyn täysin siihen että ajettavuus on parasta, vaikka ajan vajakkilla.

                                          Jos ajatellaan että Cabrion alusta on melkein sama kuin B3:ssa, siis kasarisuunnittelua, kuinka helppo ja looginen ajettava auto se on, vaikka avona kori on veltompi kun C5-kori.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2013, 21:53. Perustelu: äh..suomen kieli

                                          Comment


                                          • #22
                                            JPohjaa lainatakseni: :)
                                            Pakko sen Audin on hyvä auto olla koska jokaisella kerralla kun Quattrolla ajaa on hymy vähintään korviin asti...

                                            Eilenkin kattelin kun jollakin mersulla teki tiukkaa valoista lähtö, suti vaan...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jumalaut, taas arvostaa tota omaa qltaa, tommoisen 350km Yaris Versolla, tuolla ylikokoisella mopoautolla, ajelun jälkeen, kun tuolla tuppas q-keliä ja pääkalloa kilpaa Hki-Mäntsälä-Lahti-akselilla, ja tietenkin niitä "hyvin" aurattuja teitä joutui kulkemaan. Ja se vatkaus ja kolinat motarilla takaspäin - kuolemanpelkoa ja paskankäryistä kilometria, huh... Mutta ei auttanu ku mennä sillä mikä oli vapaana ko. hetkellä :|

                                              Kiitos Audi Gmbh & neljä Auto Unionin perinnerinkulaa!
                                              Juu, on se aika hienoa että 80-pohjaisetkin autot tarjovat kunnossa ollessaan tänäkin päivänä vielä mukavaa varmaa ja hiljaistakin kyytiä. Jotenkin sen laadukkuuden tuntee vieläkin n. 20 vuotta vanhana. Tulee sellainen tunne just että on sentään jonkun verran vehkeen suunnitteluun uhrattu. Voi kunpa olisi itellä vielä neliveto.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hammaslääkärin odotushuoneessa lueskelin aamupäivällä Tekniikan Maailmaa. Testasivat premium farkkuja. Audin ylläpitokulut taisi olla halvimmat ja mukana oli BMW 320, Citroen DS5, MB C 250 ja Volvo V60.

                                                Lisäksi silmään pisti se, että muistini mukaan Mesen ja Audin kiihtyyys oli samaa luokkaa vaikka Newtonit oli Mesen eduksi jotain 500-300. Eikös se vääntö ollut se kiihdyttävä tekijä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Autossa on varmasti vikaa siellä täällä. Kaikkea sähköllä toimivaa on kuitenkin paljon jne.

                                                  Audi on oma valintani, koska se on ainoa automerkki, joka täyttää seuraavat kriteerit:

                                                  -Premium-vehkeitä
                                                  -Isoja koneita (turboja ja veekaseja ja vaikka mitä)
                                                  -Nelivetoja joka kokoluokassa
                                                  -Vanhoja saa halvalla
                                                  -Kattava osavalikoima (saa joka paikasta, esim. nelivetovolvoon ei saanut metriä lähemmäksi takapäätä yhtään osaa muualta kuin Wetteriltä).
                                                  -VCDS, ei ole muille automerkeille käytännössä olemassa. BMW:lle on joku salaseura, josta tulee kenkää, jos et tuo sisältöä sinne diagnostiikkafoorumille.

                                                  Subaru menis muuten, mutta ei miellytä muotoilun takia ja hevostelukoon autot puuttuvat, premiumista puhumattakaan. Mersulla ei ole kaikista kovimmilla kiukailla vehkeitä nelivetoina (V12) ja diagnostiikkapuolta ei juuri ole julkisesti. BMW on sen verran jatke mielestäni ja ne ohjaamot eivät miellytä, etten ole edes harkinnut koskaan. Volvo nyt on mitä on ja Bentleyt sekä muut Rolls-Roycet maksavat hinajaa, ei ole edes varaa.

                                                  Näin ollen Audi on ainoa merkki, jossa ovat kaikki haluamani asiat. Jos haluaisin välttää vikoja ja vain ajaa autolla, mulla olis Toyota. Meinasin kuolla harmitukseen kun jouduin ajamaan yhden Primeran tallista ulos tässä eräänä päivänä. Silloin tuli jo S8:aa ikävä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oon kyllä itekkin ollu helvetin tyytyväinen tähän b6:n. Kohta vuoden ollu tossa pihassa, ja kaikkee pientä tehny ja laitellu. Kuluvia osia vaihellu yms. Jotain tonni vissiin vuodessa nyt menny tohon audiin ja ihan tyytyväinen olen. Kulku puolessakin tajuttoman iso ero verrattuna tässä ja entisessä A3:ssa. :) Omaksikin muuttuu tässä pikkuhiljaa... :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse olen jo reilun vuoden ajellut rinkelikeulalla ja, kun marraskuussa 2011 ostin 93 mallisen 80 quattron ja ajoin sen jyskälästä vesilahteen niin päätös oli selvä! audi sen olla pitää. Sillä ajoin sitten en 20tkm vanhan auton vikoja korjaille ja olin tyytyväinen kutosen tarjoomiin kyyteihin ja autosta luovuttiinkin vasta kansipahvi vian myötä, kun aika ei riittänyt korjata loppuun.
                                                      Sitten pihaan tuli 10 vuotta nuorempi etusuti a4, joka ei tosin ollut, kun ekojen liukkaiden yli, kun tuli quattroo ikävä.
                                                      Nyt on sitten tuo saman ikäinen a4 quattro BFB koneella ja kyytiin oon ollut tyytyväinen. Varmasti olen myös vastaisuudessa, kunhan saadaan paikannettua vika, että miksi herjaa laihaa seosta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ostin joku aika sitten ensimmäisen Audini eli TT Quattron ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Toimii kuin unelma ja on juuri tarkoituksiini sopiva vähän ajettu (110tkm) harrasteauto.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tyytyväistä pitää olla. Vaikka ensimmäinen auto olikin Nissani joka lähti aina kuin palmun alta (ja ruostui käsiin) niin on nämä rinkulakeulat ihan eri planeetalta ajossa. Nykyinen (A4 b8 2.0tfsiq) nyt on sen verran uusi ettei hirveästi hiplattavaa edes pitäisi löytyä. Edellisessäkään (A3 8l 1.8t) ei ollut muuta haastetta kuin puolan pimentyminen yhden kerran (jumalmoottorin ominaisuus). Ja onhan tää b8 kopan A4 kaara aivan mahtava ajaa!

                                                          Tuosta audin radiomainoksesta mulla tulee enemmänkin mieleen, että ensimmäinen ääni tulee vetovammaisesta, mutta se toinen (q:n ääni) tarkoittaa että on liian vähän woimaa!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Molempiin kaseihin (kyllähän sitä alta kuukaudessa tietää jo auton metkut, eikös joo) oon ollu kaikinpuolin tyytyväinen. C5:t (A6 ja RS6) olivat kyllä semmoisia ylläpidettäviä autoja.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X