Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ja jossei osaa suomentaa fiksusti niin kokeile englantia, saksa-englanti käännön toimii yleensä paljon paremmin kuin suomi, yleensä käännän tuolla suoraan englanniksi jos en jotain saksankielistä ymmärrä
    Juu, suomeksi käännös oli täyttä siansaksaa, mutta englanniksi tuosta sai jopa suht hyvin selvän.

    Lähinnä kysymys oli se että mistä tuollainen yleensä johtuu ja onko yleistä? Tuolla myyjällä oli kuitenkin muistaakseni yli 4000kpl palautteita ja niistä 99,7% positiivisia. Saas nähdä tuleeko paketit perille...
    Viimeksi muokannut Dieselman; 14.7.2009, 10:46.

    Comment


    • Vaikea sanoa tuotetta tietämättä, mutta jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka tuossa yllä mainitut paidat, niin kysessä voisi olla vaikkapa tekijänoikeusrikkomus. Ei nyt tosin luulisi, että ylläpito puuttuu ihan pienimpiin juttuihin.

      Tunnus voi olla myös jonkin huijarin varastama. Niille kelpavat yleensä hyvin tunnarit, joilla on paljon positiivista palautetta.

      Comment


      • Kyseessä on Rc-auton laturit. Nyt kuitenkin näyttää olevan taas samalla myyjällä tavaraa myynnissä mutta juuri tuon malliset laturit puuttuu, eli jotain tekijänoikeus hämminkiä saattaa hyvinkin olla. Edellinen positiivinen palautekin on tältä päivältä.

        Comment


          Helvetti noita saksalaisia. Pitäisi saada ostettua sieltä ovet, mutta eivät suostu lähettämään kuin Saksaan!

          Olisko kenelläkään tarjota vinkkiä/apua miten ne saisi sieltä tänne?

          Comment


          • dhl noutopalveluna? itte olen saanu tollakonstilla vannesarjat helposti suomeen

            Comment


            • Nonni, nyt on ensimmäinen oikee ebay-ostos, vanteet, tehty ja tilisiirtona maksettu yksityiselle. Toivotaan toivotaan ettei heti osu kusipää kohdalle, kun ei ollu ihan halvat pyörät.. On sillä sentään 550 kauppaa ja 100%, muttamutta..

              Comment


                Näköjään ovat kääntäneet ebayn myös suomen kieliseksi, tosin vain osin.

                http://global.ebay.com/

                Comment


                • tuo global.ebay.com on vähän...noh... ei ainakaan mun mieleeni. mä ostan tavaroita paljon silleen, että kun löytyy jokin mitä haluan niin laita myyjälle kysymyksen että lähetätkö sieltä saksasta tai jostakin suomeen jne. Niin ne parhaat ostokset tulee yleensä tehtyä.
                  Jos oikein laiska olen niin Saksasta olen silleenkin tehnyt, että kylmästi huutanut itselle ja pistänyt sitten viestiä että kaveri asuu Saksassa, mutta olis kiva jos voisit suoraan Suomeen lähettää. Kertaakaan ei Jaakkoa ole vielä tarvinnut vaivata, eli aina ovat suostuneet DHL:ää käyttämään.Tai Hermestä pyöränrungon kun ostin. kesti kauan mutta oli halpa.

                  Comment


                  • On ihan kohteliasta kysyä myyjältä, että olisiko lähetys Suomeen mahdollinen ja ehdottaa vielä kuljetusta (esim. DHL Paket International). Lähes poikkeuksetta myyjä vastaa kyllä, varsinkin, kun kysely on tehty hänen äidinkielellään, mitä hän ei ehkä odottanut -)

                    Jos myyjä kuitenkin pakkaa tuotteen kuljetusta varten, on se jokseenkin sama, kulkeeko se paketti samalla pakkaamisen vaivalla hieman pidemmän matkan.

                    Comment


                    • Juu, Saksassa saksa on must. Ei ne oikein englantia aina jaksa alkaa tulkkaamaan itselleen.

                      Hallo!
                      Versand nach Finnland?
                      danke schön

                      MFG, omanimi

                      tuosta saa copypasteta =)

                      Comment


                        Joo, itse olen käyttänyt UK puolen ja Saksan ebaytä ihan sujuvasti vaikka en saksaa osaakkaan. Ajattelin vain kun jollakin tuottaa myös lontoo ongelmia eikä pysty kattelemaan sen puolelta tavaroita.

                        Comment


                          Kyllähän sitä itsekkin vastaisi mielummin äidinkielellä esitettyyn kysymykseen kuin jollain vieraalla kielellä. Eli Saksaa ko. maan myyjille ja Englantia taas muualle, varmemmin saa vastauksia.

                          Comment


                          • Kertokaapa joku viisaampi, että kaupataanko tuossa tosiaan 2 kpl xenon umpioita kaikilla varusteilla vai mikä koira tohon on haudattuna?
                            http://cgi.ebay.de/Audi-A6-S6-C4-94-...item3a5b65dbe1

                            Comment


                              Jos selviää totuus niin vois kiinnostaa kanssa.

                              Comment


                                Kertokaapa joku viisaampi, että kaupataanko tuossa tosiaan 2 kpl xenon umpioita kaikilla varusteilla vai mikä koira tohon on haudattuna?
                                Äkkiseltään näyttäis olevan aftermarket umpiot mihin on väsätty aftermarket xenonit. Taitaa tyyppihyväksyntä xenoneille vaan puuttua.

                                Eikait noi umpiot maksa edes kahtasataa ja siihen joku xenon setti päälle niin sama tulos satasen halvemmalla. ;)

                                Siis jos noi on mallia "TYC" umpiot.

                                Comment


                                  Tyyppihyväksyntää kun ei nykyisillä koodeilla ole alkuperäisissäkään. Lähivalon tunnus (HR/DR) puuttuu siis lasista kokonaan ja sen tilalla on "erillishyväksynnän" koodit lasissa, tuo hyväksyntänumero vaan ei tuota voittoa kun sillä yrittää etsiä tuloksia.

                                  Comment


                                  • Kiinnostaisko ketää pk aluellaa asuvaa auttaa ebay tilaamisessa? Itse en omista luottokorttia ja pitäísi tilaa osia audiin.

                                    Comment


                                      Aina ei tarvi luottokorttia. Esim. electron riittää ja moni kauppias hyväksyy myös tilisiirron.
                                      Eu:sta kun tilaa niin ei mee tilisiirrosta maksujakaan.

                                      Comment


                                      • Nyt testataan, miten toimii Ebayn "Buyer Protection".

                                        Ostin jonkinaikaa sitten Saksan ebaysta Cobran valoraudan Multivaniin. Kuvauksen mukaan tuote oli ok eikä yhdestä pienestä kuvasta saanut selkoa tuotteen kunnosta. Maksoin tuotteesta ihan kunnon hinnan, joten minulla oli aihetta olettaa, että tuote on kunnossa.

                                        Kun sain tuotteen haltuuni, totesin siinä olevan rekkaritelineen vieressä selkeästi näkyvä noin puolen putken syvyinen kolhu. Luonnollisesti tuollainen näyttää sen verran pahalta, että sellaista rautaa en autooni laita.

                                        Myyjään yhteyttä otettuani hän oli sitä mieltä, että rauta on käyttökelpoinen (toki näin onkin teknisesti) ja ehdotti, että laittaisin samoilla spekseillä kiertoon ebay.kauppaan, mihin ei kuitenkaan meikäläisen moraali venyisi. Koska olin maksanut tuotteen tilisiirrolla, uskoin, että nyt kusetettiin gringoa kunnolla.

                                        Laitoin kuitenkin ebay-valituksen kehiin (yllättäen reklamaatio ohjattiin ebay.comin sivuille). Otin tuotteesta kunnon kuvat ja selvitin asiani asiakaspalvelulle ja senkin, mitä myyjä minulle kertoi. Varsin nopeasti tuli vastaus, että lähetä tuote takaisin myyjälle ja ilmoita ebaylle seurantanumero.

                                        Kun myyjä on saanut tuotteensa takaisin, eli paketti on kuitattu vastaanotetuksi, ebay maksaa minulle tuotteen hinnan ja alkuperäisen postituksen summan Paypal-tililleni. Tuote on nyt postitettu, jään seuraamaan tilannetta. Harmi vain, että tuotteen takaisin postitus maksoi tuplaten sen, mita sama kyyti maksaa sieltä tänne -tuosta en saa mitään korvausta.

                                        Comment


                                        • Ois parit puskurit ebayssa myynnissä, mitkä on Itävallasta ja haluaisin ne Suomeen, niin onko kokemuksia paljonko tuo mahtaa puskureiden kuljetus kustantaa ja mitä rahtifirmaa kannattaisi käyttää? TNT:n laskuri antaa hinnaksi n. 500€ ja DHL:n tonnin, että mahtaako tuolta olla oikeasti noin kallista lähettää verrattuna saksaan.

                                          Comment


                                          • Onko kyseessä pelkkä puskurin nahka? Painon mukaanhan nuo taitavat mennä, viimeksi, kun olen Caravellen vastaavan osan tilannut, on rahti kustantanut noin 25€. Suomesta ulkomaille vastaavien osien rahdit taidetaan laskea tilavuuden mukann, joten kustannukset voi hyvin arvata.

                                            Comment


                                            • Kyseessä on tuollaiset normaalit muovipuskurit, eli paljonhan ne ei paina. Laskureihin laitoin painoksi 10kg ja kooksi 180cmx40cmx40cm/kpl.

                                              Comment


                                              • Kysy myyjältä, tietävät yleensä paremmin. Suomesta lähetettynä kaikki maksaa. Joskus jotain läppärin paketin kokosta 3kg pakettia uuteenseelantiin lähettelin. Ostaja kyseli FedExiä kun "se on edullinen". Sanoin, että Suomesta FedExillä saa maksaa 600 euroa.

                                                Comment


                                                • Noin kuukausi sitten tuli Saksasta paketti, jonka lähetyskuluiksi myyjä oli saanut 32?, kun meni karvan verran yli kymmenen kilon. Lähetin viime viikolla samaisen tuotteen takaisin hieman kevyemmin pakattuna, Itellan kuljetuksella, jolla se oli minullekin tullut. Rahti 66?.

                                                  Comment


                                                    Itselle maksoi etupuskurin rahti viimeksi 100€, josta varmasti osa meni myyjän taskuun. Aiemmin oli kummallisen vaikeaa saada ihan samanlainen puskuri Suomeen, osa firmoista ei muka kuljeta niin isoa pakettia, toiset taas halusivat melkein 300€ rahdista. Kuitenkin se tuli Puolasta DHL:llä ihan nätisti kun myyjä sen lähetti.

                                                    Comment


                                                    • Mitä olen itse tavaraa Saksasta tilannut, DHL Paket Internationalilla hinnoittelu menee aika selkeästi painon mukaan, esim. 30 kg paketti maksaa 32€.
                                                      Itellalla suomessa on aivan käsittämättömiä tilavuuspainoindeksejä, paketin ulkomitan muuttuessa viidellä sentillä hinta voi tuplaantua.

                                                      Comment


                                                      • Lähettämisestä: Ostin eräästä saksalaisesta purkaamosta osia ja nyt ne pitäisi saada tänne pohjoiseen edullisesti. Liike tarjoaa kuljetusta, mutta omasta mielestäni hinta on tähtitieteellinen (220€ n. 30kg). Myyjä ei millään suostu lähettämään DHL:n kautta vaan haluaa käyttää jotain Transportteria(?) kuljetukseen.

                                                        Katsoin DHL:n sivuilta Paket International palvelua ja se vaikuttaisi minulle sopivalta palvelulta. Oletteko käyttäneet palvelua siten, että olette tilanneet DHL:n nettisivuilta paketin kuljetuksen, maksaneet sen ja lähettäneet rahtikirjan myyjälle. Ilmeisesti sitten lähetti käy hakemassa paketin (+3€) ja vie sen terminaalin, josta se kulkeutuu joskus omalle ovelle maarahtina.

                                                        Ymmärsinkö oikein DHL:n palvelun?

                                                        http://www.dhl.de/en/paket/privatkun...nal/paket.html

                                                        Hinnat ovat kyllä vähintäänkin kohtuullisia liikkeen pyyntiin verrattuna (42€ vs 220€).

                                                        Comment


                                                          Olikos tämä vielä täällä? http://www.eim.ebay.fi/

                                                          Comment


                                                          • anotsook, kerran oon briteistä Parcelforcen kuriiripalvelua käyttänyt. En muista mikä oli rahtaava yhtiö, mutta toimi näppärästi. ei kai sille myyjälle välttämättä rahtikirjaakaan mene, kunhan on paikalla siihen aikaan kun pitäiskin. Ei taida Parcelforce toimia kuin Briteissä, mutta en usko että DHL ainakaan huonommin toimii Saksassa.

                                                            edit_ ja Hermes on se halvin tapa, pyöränrunko 30€. kestää tosin kauan enkä tiedä hakevatko ovelta asti.

                                                            Comment


                                                            • Jos kieli taipuu ja jaksaa lukea sivutolkulla, niin ohessa Ebay-vinkkiä. Mutta kuten kaikki intternjetissä, tämäkin on kaikkien nähtävillä ja n. 100 miljuunaa käyttäjää jo noudattaa näitä "ohjeita". Ehkä tuossa on enemmän aloittelijalle vinkkejä (älä innostu, älä maksa liikaa, korota vasta viimeisellä sekunnilla). Lisäksi tietysti hyvä on tuo resepti miten erottaa hyvä myyjä mahdollisesta huonosta.

                                                              http://www.kenrockwell.com/tech/ebay/index.htm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X