Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paypal ja kortin aktivointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paypal ja kortin aktivointi

    kuinka voin aktivoida korttini pay palissa?
    tililtäni on pay pal ottanyt sen n.2 euroa ja olen ottaut siitä sen numeron jolla se pitäis aktivoida mutta en löydä sieltä pay pal sivulta sitä kohtaa minne netissä on neuvottu se numero sarja laittamaan...

    kertokaa nyt joku!!

    hermot meinaa mennä jo... :D

    #2
    Oliskohan jopa tullut aiheesta sähköpostia paypalilta?
    Kannattaa sitten olla postien kanssa tarkkana jatkossa. Nimittäin itselle ainakin tullut myös paypalin näköistä spammia. Yrittävät tunnuksia kaivella.

    Comment


    • #3
      ei kyllä ole mun mielestä tullu. olisin kyllä huomannu. tietysti on se vaara että olen poistanu sen ku oon poistanu roskapostit...

      Comment


        #4
        Tämmönen ohje tuli minulle paypalilta:

        Until you enter your Expanded Use Number, you may be limited in the amount of money you are able to send. To find out how much you can send before entering your Expanded Use Number:

        1. Log in to your PayPal account. After you have entered your Expanded Use number, your enrollment will be complete, and you will be one step closer to becoming Verified. Once you are Verified, your sending and withdrawal limits will be lifted. View your remaining steps to complete the Verification program: As you requested, the PayPal Expanded use Number has just been sent to your credit card. If your card issuer enables you to check your credit card statement online, your Expanded Use Number will be displayed on it in 2-4 working days. Else, you can wait for the hard copy of the statement to be mailed to you by the card issuer.* Once you retrieve your Expanded Use Number, all you have to do is complete the verification process of your PayPal account: click the below link and insert the 4 digits of your Expanded Use Number in the corresponding field:
        [COLOR=#0000ff]https://www.paypal.com/it/[/COLOR]

        How to enter your Expanded Use Number

        PayPal has charged a 1.50 EUR Expanded Use Fee to your credit card. You can obtain and enter your Expanded Use Number by following the steps below:

        1. In the item description section of your next credit card statement, your 4-digit Expanded Number will be printed next to the 1.50 EUR PayPal Expanded Use Fee (example, PayPal 1234*(EXPUSE)). Check your next statement to find your unique Expanded Use Number.
        2. Go to [COLOR=#0000ff]https://www.paypal.com/row/[/COLOR] and type in your unique Expanded Use Number.If you access your credit card statement online, it may take up to 4 business days for your Expanded Use Number to appear. If you don't have online access to your credit card statement, please wait for your printed statement to arrive in the mail.*

        After you have entered your Expanded Use Number, your enrollment will be complete.


        Thank you for using PayPal!
        The PayPal Team

        * PayPal strongly discourages users from calling their credit card companies in order to obtain their PayPal Expanded Use Number before receiving their monthly statements in the mail. If PayPal receives a complaint from Visa, MasterCard, or your card issuer regarding your account, your PayPal account may be permanently closed.




        PROTECT YOUR PASSWORD

        Nuo linkit ei sitten ole valideja mitä tossa ohjeessa on.
        Viimeksi muokannut Ilkka L; 23.11.2007, 10:58.

        Comment


        • #5
          joo, on mulle tullu toi maili.
          siinä linkissä jossa kielitaitoni mukaan käsketään laittaa se "expanded use number" niin se menee aina siihen kohtaan jossa laitetaan uuden kortin tiedot "add credit or debit card". sitten jos kirjotan siihen korttini tiedot niin se sanoo että tämä kortti on jo järjestelmässä.

          en kyllä ymmärrä että toimiiko se mun kortti nyt vai..??
          sitä numeroa en ole kyllä laittanut mihinkään ku en oo löytäny sille paikkaa.

          Comment


            #6
            Minulla toimi paypal heti rekisteröitymisen jälkeen. Tuo edellisessä viestissäni mainittu hässäkkä liittyy siihen, että sen kun tekee, niin saa enempi "credittiä" paypalilla maksaessa. Voit siis maksaa kalliimpia ostoksia paypalilla. Ilman tuota Expanded Use Number -rekkautumista voit maksaa paypalilla vaan johonkin 1500€ asti, mikä varmaan aika monelle ihan riittävä.

            Comment


            • #7
              ahaa, no se 1500 euroa kyllä riittää mulle.
              kiitoksia vaan tiedosta.
              pitää yrittää ostaa jotain ja maksaa niin näkee että se varmasti toimii.

              Comment


              • #8
                Ainakin aiemmin sieltä on löytynyt paikka "get verified". Sieltä pitäisi löytyä.

                Comment


                • #9
                  ostin ebay:sta tavaraa ja yritin maksaa sitä niin ilmestyi tuollainen viesti ku mun piti jostain syystä laittaa kortin tiedot.


                  This card has been disabled for entry into the PayPal system. Please add a different card. You may also contact us using this form.


                  Ymmärsin sen verran tuosta että mun kortti on jostain syystä tuhottu tai poistettu pay pal:sta. kyllähän se kuitenkin toimii jos pay pal on vienyt mun tililtä sen 1.50 euroa. ihmeellistä hommaa...
                  nyt vaan pitäis saada maksettua toi tavara tonne ebay:n myyjälle.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos täällä porukka tehnyt toista tiliä näitä ulkomaan ostoja varten tai paypallin käyttöön?

                    uskaltaako nuo paypal tunnukset tehdä tuonne "pää" tilille jos tuleekin jotain ongelmia jossain vaiheessa ja häviää rahat tililtä :)

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                      Minulla toimi paypal heti rekisteröitymisen jälkeen. Tuo edellisessä viestissäni mainittu hässäkkä liittyy siihen, että sen kun tekee, niin saa enempi "credittiä" paypalilla maksaessa. Voit siis maksaa kalliimpia ostoksia paypalilla. Ilman tuota Expanded Use Number -rekkautumista voit maksaa paypalilla vaan johonkin 1500€ asti, mikä varmaan aika monelle ihan riittävä.
                      Se 1500€ on kumulatiivinen eli sen rajan tullessa täyteen, maksu ei enää onnistu. Muistan itsekin aikanaan tapelleeni koodien kanssa kun en ymmärtänyt että se koodi piti hakea omalta tiliotteelta.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viesti
                        Onkos täällä porukka tehnyt toista tiliä näitä ulkomaan ostoja varten tai paypallin käyttöön?

                        uskaltaako nuo paypal tunnukset tehdä tuonne "pää" tilille jos tuleekin jotain ongelmia jossain vaiheessa ja häviää rahat tililtä :)
                        Tiliä? Pankkitilistäkö puhut? Eiköhän turvallisinta kaikin puolin ole käyttää luottokorttia PayPalin kanssa.

                        Comment


                          #13
                          Jumppakuutio tuskin ne rahat minnekkään häviää ellei itse PayPal sitten rupea ryöstelee asiakkaiden tilejä, joka on tosi epätodennäköistä.

                          Siis ideahan tuossa on juuri se että hyväksyt itse juuri sen summan minkä kauppias kertoo. Eli ei tarvitse antaa jonnekkin kiinalaiseen erotiikkapainotteiseen motivaatioliikkeeseen omia luottokortin tietoja, vaan pelkästään salatun yhteyden kautta paypal tunnukset. Kannattaa toki varmistaa että antaessa noita paypal tunnuksia se sivu on oikeasti paypalin ja suojattu eikä mikään kopio look-a-like.

                          Tällä estetään että liike ei voi jälkikäteen vaikka sitten vinguttaa sulta tiliä tyhjäksi koska paypal on suojaamassa välissä.

                          EDIT:

                          PayPalia paljon käyttävät voivat haluta ehkä ottaa kurssimuunnokset oman kortin mukaan eikä paypalin mukaan (joskus paypal ottaa iloiseen välistä muutamia egejä)
                          Kurssin voi muuttaa paypalin asetuksista kun on kirjautunut sitään:

                          -Mene Paypal tilillesi ja klikkaile My Account -> Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion Options.
                          -Valitse vaihtoehto "Bill me in the currency listed on the seller's invoice." ja klikkaa Submit. Tästä eteenpäin saat Paypal kuitit alkuperäisellä valuutalla ja maksut menevät tililtäsi euromääräisenä kuten ennenkin mutta valuuttamuunnoksen hoitaa nyt pankki sinulle suotuisammalla kurssilla.
                          Viimeksi muokannut sv; 21.7.2009, 13:00. Perustelu: lisäys

                          Comment


                          • #14
                            On kai noillakin joskus huonoja päiviä:

                            http://www.paypalsucks.com/

                            Kiisto: itsellä ei mitään ongelmia vaikka olen muutaman kerran käyttänyt joten kaikki on kuulopuhetta.

                            Kiitokset Aleksille tuosta valuuttamuunnosvinkistä, oli piilotettu tosi kauas.

                            Comment


                              #15
                              Olen tässä just rekisteröitymässä Paypaliin ja nyt kysellään, että haluanko Paypal-tilin vai haluanko maksella luottokortilla.
                              Kumpaa suositellaan??

                              Comment


                              • #16
                                Sama asia ne kai molemmat on. Itse en PayPal tilillä rahaa pidä vaan käytän vain luottokorttimaksuihin ja PayPal on välikätenä. Joskus ollut jotain rahaa PayPal tilillä, mutta olen ne siirrellyt pankkitilille, kun se on mahdollista ja ilmaista jos siirto yli 100e.

                                Comment


                                • #17
                                  Mä oon ite myös uusi paypal käyttäjä niin hoitaako se nätisti euroista dollareihin vaihdon vai kannattaako siirtää paypal tilille ja sitä kautta hoitaa maksu?
                                  Esim Oon ostamassa jenkeistä putkistoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Paypal hoitaa automaattisesti jos tarkoitat sitä että omalla tililläsi oleva raha on euroja ja kauppa josta ostat puhuu dollareista. Ei tarvitse erikseen siirrellä paypalin tilille rahaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Luin nuo ohjeet http://paypalohje.blogspot.com/2009/10/paypal-ohje.html

                                      Ymmärsinkö ihan oikein, eli paypal-käytössä ei tarvita ollenkaan luottokorttia tai mitään erillistä maksupäätettä? Riittää kun on visa electron ja osaa rekisteröityä paypaliin?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Electron kortit toimivat monissa Visaa hyväksyvissä paikoissa maksuvälineenä, ainakin siinä tapauksessa, jos käytössä on Verified By Visa (jolloin Visan sivu ohjaa oman pankin sivuille hyväksymään maksun, kuten normaalissa verkkomaksussa). Nettimaksaminen pitää erikseen aktivoida esim. pankin verkkopankin kautta. Sen jälkeen maksu tapahtuu kuten kädessä olisi Visa luottokortti, paitsi maksu lähtee debit puolelta, kun creditiä ei ole.

                                        Teknisesti PayPal tilille voi siirtää rahaa kortilla etukäteen (en suosittele) tai sitten maksaa suoraan ilman PayPal rahaa ja PayPal tekee veloituksen kortin tiedoilla (jotka on tallennettu PayPaliin). Sitten jos PayPal tilillä on rahaa minkä haluaa siirtää tavalliselle tilille, niin yli 100 euron siirrot tapahtuu kuluitta parissa päivässä normaalina IBAN siirtona, tiedot pitää vain syöttää PayPaliin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eipäs toimikaan osuuspankin/paikallisosuuspankin visa electroneilla. Ja niinhän tuossa kortissakin lukee että "electronic use only". Turha kortti.
                                          Pitänee vissiin ottaa nordea-tili tai laittaa sisko ostoksille.

                                          Mikäpäs on muuten tuo google checkout? Toiminee samalla periaatteella?
                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 16.2.2010, 18:22.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ainakin emännän OP Electroni toimii tietyissä verkkokaupoissa. Onko se aktivoitu sulla verkkopankin kautta verkkoostoksiin ja mahdollinen ostoraja on asetettu?

                                            Comment


                                              #23
                                              Mullahan on vaan tuo Lehtiosuuspankki/paikallisosuuspankin tili, ja sehän ei toimi edes aktivoimalla. Osuuspankin visa electron luultavasti toimisi. Täytyy huomenna kävästä aukaisemassa tili osuuspankkiin, voi samalla ottaa tuon visa debit-kortin https://www.op.fi/op?cid=151013094&srcpl=3

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipäs toimikaan osuuspankin/paikallisosuuspankin visa electroneilla
                                                Kyllä mulla toimii ainakin OP:n Visa Electron Paypallissa ongelmitta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eipäs toimikaan osuuspankin/paikallisosuuspankin visa electroneilla.
                                                  Korjatkaa toki jos olen väärässä, eihän Osuuspankilla ja Paikallisosuuspankilla ole keskenään mitään tekemistä?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ainoa Paypal ketju joten laitetaas tänne.

                                                    Ei ole tämäkään mitenkään edullinen rahansiirtomuoto vaikka yleisesti käytetty onkin. Just luin uusista ehdoista tosin noi velotukset ei muuttunut mutta valuutanvaihtoehdot muuttui ja aika rajut velotukset niistäkin on.


                                                    valuuttamuutokset:
                                                    A3.1.1 For currency conversions of amounts in your PayPal account that do not form part of a specific transaction into or out of your account (e.g. converting your balance to another currency) and for transactions involving a currency conversion for which the seller has agreed to bear the conversion fee: 2.5% above the Base Rate.

                                                    A3.1.2 For all other transactions involving a currency conversion and for which the seller has not agreed to bear the conversion fee: 4.0% above the Base Rate.”

                                                    Ostovelotus:

                                                    Tili Finland lähettäjä
                                                    Kulut
                                                    balance.................. credit/bank account

                                                    Northern Europe
                                                    0.4%.........................3.8% + Fixed Fee

                                                    US, Canada, Europe I
                                                    0.5%.......................... 3.9% + Fixed Fee
                                                    Europe II
                                                    1.0% ........................ 4.4% + Fixed Fee
                                                    All other countries^^
                                                    1.5%......................... 4.9% + Fixed Fee

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kappas, ei tullut luettua sitä noin tarkkaan. Paska homma, mutta moneen paikkaan se on ainoa maksutapa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eikai sieltä ole valuutanvaihdosta poistettu vaihtoehtoa käyttää luottokorttiyhtiön kurssia?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          ei poistettu, mutta se mitä niitäkin olen tutkinut niin ne on tosi piilossa ne kulut ja aika korkeita nekin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Harmi kun ei ole tainnut ainakaan toistaiseksi ilmaantua mitään vakavasti otettavaa kilpailijaa PayPalille. Varmaan ennen pitkää kyllä ilmaantuu, kun jatkuvasti nousevat kulut alkavat tarpeeksi närästää niin myyjiä kuin ostajia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X