Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onks toi laivakuva HDR? Pitäis itsekin perehtyä niiden ottamiseen (pikkusen vaikutti että olis ;) ).
    Ei ole HDR, enkä vielä tuolloin kuvannut edes rawina joten ei pääse ihan kaikkea muokkaa. Lisäksi näköjään rookie moka eli iso 400. :)
    Suurempana kohisee kivasti.

    Tässä olis HDR laiva sulle :)
    Josta näkee että on HDR kun ei olisi mahdollista saada laivaa ja auringon-nousua näkymään hyvin ilman HDR prosessia.
    Viimeksi muokannut quattro20v; 2.2.2009, 16:47.

    Comment


    • Komeita on kuvat taas kerran. Onko tossa ekassa laivakuvassa sitten kikkailtu valkotasapainolla jos ei kerran HDR? :) Vai onko tosiaan tommoset sävyt ihan luannostaan?

      Comment


      • http://hedelma.pp.fi/pics/

        tuolta löytyy jotain satunnaisia meikäläisen tuotoksia :)

        Comment


          Komeita on kuvat taas kerran. Onko tossa ekassa laivakuvassa sitten kikkailtu valkotasapainolla jos ei kerran HDR? :) Vai onko tosiaan tommoset sävyt ihan luannostaan?
          Mitäs kaikkea sitä tuli säädettyä.... Ainakin photoshopissa levels, shadows/highlights, contrastia, reduce noise ja lopuksi smart sharpen. :)

          Ja croppasin myös oikeasta laidasta vähän pois.

          Comment


            Hyvä kuvaus asento&paikka:

            http://i.gizmodo.com/5153327/this-is...rally-car-race

            NOT.

            edit. olisi ehkä sopinut paremmin kerättyjä videoita topicciin. Saa siirtää.

            Sori.

            Comment


              Kävin kuvaamassa ensimmäistä kertaa ihmisiä. Aiemmin en ole kuvannut juurikaan immeisiä tai niiden tekemisiä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
              Tällä kertaa erittäin Audihenkinen pariskunta sai toisensa komiasti ystävänpäivänä.
              Voin sanoa, ettei sää kuvaushetkellä ollut mitenkään trooppisen lämmin. Tästä johtuen piti kameran ja salamojen asetukset olla abaut haarukassa ennen kuin morsmaikku otettiin pihalle ajokista.
              Speksit: järven jää, pakkasta -11, tuuli, salamat vastusti pakkasta sekä sormet ja varmaat aivan tunnottomat.



              Ja sit vielä se Audi.

              Comment


                Wau! Jotkut ne vaan osaa...

                Comment


                  Kaverille teen tuotekuvausta:

                  Comment


                  • Mikä näistä kohteista on itse tuote? Aika paljon on tavaraa yhdessä kuvassa..
                    Vai onko kyseessä palvelu?

                    Mitä varten myös tuo nettiosoite ja nimi lukee kuvassa jos ne ei erotu?
                    Kuvassa siellä missä tarkuutta on, on se myös todella laadukasta.

                    Ei kiitos herneitä ;)

                    Comment


                    • Mielestäni myös syväterävyyttä voisi olla ehkä pikkaisen enemmän, jotta kuvasta selvästi selviäisi mitä tuotetta kuvataan/mainostetaan. Sommittelultaan ja väreiltään kuva on hyvä.

                      Comment


                        Kuvassa myydään tuota magneettista huoltoalustaa RC-käyttöön.
                        Rekvisiitta on omasta hyllystä. :)

                        Kuvia tulee tuotteen alle useita ja tämä on vain yksi niistä.
                        Valmistaja pyysi muutamia tällaisia "taidekuvia" ja oli näihin erittäin tyytyväinen.

                        Myös varsinaisia tuotekuvia tuli myös räpsittyä.
                        Niissä ei mitään ihmeelistä.

                        Comment


                        • Ai sekös siinä kuvauksen kohteena olikin. :)

                          No sitten on tällainen kuva varsin hyvä, vähän niinkuin teaseri kyseessä olevalle tuotteelle.

                          Sai vaan tuosta sinun ensimmäisestä postauksesta, missä tuo kuvakin oli, sellaisen käsityksen, että tuo on ainut kuva mitä kyseisestä tuotteesta on otettu. :)

                          Comment


                            Mikkelistä viikonlopulta:





                            Comment


                              Oulusta

                              Lifeguard office:



                              Winter cafe:



                              Jalkis:



                              Klikkaamalla isompi versio.

                              Comment


                                Vähän off-topic, mutta ehkä nämä luontokuvista menevät (kuva Lohjanjärven jäältä hiihtoreissulla tehdystä löydöstä). Klik ja kokonaiskuvan saamiseksi klik. Jollain ollut hieman nälkä, koska tuo supikoira on syöty varsin nopeasti (lunta kuitenkin tullut aika paljon edeltävinä päivinä). Liekö sitten joku ahma tai muu peto.

                                Comment


                                • Suljinaikaa isommaksi eli siis lyhyemmäksi, hieman terävämmäksi pitäisi saada, mutta eihän sitä paikan päällä koskaan huomaa.

                                  Comment


                                  • /ot

                                    Kovvaa kammaa tuo Japen 1.9TDI teksti! :)

                                    Comment


                                    • Tuolla aiemmin oli esimerkkikuva syväterävyydestä. Yksi varjopuoli tästä kennojen koon kasvamisesta on: syväterävyys kärsii. Noin kymmenen vuotta vanhan digikameran syväterävyys oli melko häkellyttävä: normaalioptiikan isoimmallakin aukolla kuva oli terävä paristakymmenestä sentistä äärettömään.

                                      Comment


                                      • Itse koin pokkarissa syväterävyyden hallitsemattomuuden juuri puutteena, kuvan objektia saanut irti taustasta millään. Vähän isomalla kennolla onnistuu mitenkuten,

                                        Comment


                                        • Khöhömm... joo :D

                                          Selittäkääpä tyhmälle miten kennon koko vaikuttaa syväterävyyteen. :)

                                          Comment


                                          • Tuolla on jotain juttua asiasta. Itse asiassa kymmenen vuotta sitten digikameroita ei ollutkaan kuin pokkariversioina, eikä kuvan laatu "oikeaan" valokuvaukseen edes riittänytkään.
                                            Kun aikanaan kuvasin 6x9 (kennon koko 60x90 mm) koon filmikameralla, jossa oliautomaattitarkennus, oli ison kennon takia työn ja tuskan takana saada teräviä kuvia reilusti himmentämälläkään.

                                            Comment


                                            • Samilla toimii hienosti nuo kuvat. Viimeisessä on aika paljon ykstyiskohtia minun makuuni, mutta oikeastaan silti toimii parhaiten noista. Hyviä kyllä kaikki.

                                              Kissi 1 ja 2.

                                              Minä olen tuossa muutaman kerran käynyt kuvailemassa kissoja ja niiden kanssa on ollut aika paljon uusia ongelmia. Mm. terävyys ja väritasapaino.

                                              Nyt minä sain ensimmäisen kerran sen värisiä kuvia, mitä halusin, mutta tiedostin kyllä asetuksista, että niiden pitäisi olla liian punaisia. Silti ne näyttävät minun silmääni sellaisilta kuin halusin.
                                              Mietin tuossa, että tökkiikö tuossa nyt puna/viher-sokeus vai onko kummankin kannettavan näyttöjen värit poskellaan.
                                              Olen huomannut, että kaverin koneessa on selkeästi tuhdimmat värit. Mutta silti minun kahden koneen värit tuntuu kyllä muuten olevan aika hyvät. Vai onko se vaan tuo punainen mukavampi minun silmään kuin vaihtoehtona oleva siniseen kallistuva.

                                              Comment


                                                Osa varmaan johtuu ihan kameran dynamiikasta ja kyllä niissä näyttöjen icc profiileissa on eroja. Itse sain värit kohdalleen spyder pro:lla. Vanhaa samusngin näyttöä ei saanut säätöihin millään. Ei se huono ollut, mutta ei siitä ihan hyvääkään saanut edes säätämällä.

                                                Comment


                                                • Kyllä kamera niitä punaisiksi sanoo, mutta sen näkemys oikeasta valkotasapainosta ei taas miellytä minua. Ja itseasiassa minäkin näen sen ylipunaisuuden toisinaan, mutta toisinaan en.
                                                  Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla WB-autom. asetusta ja siitä hienosäätää sen mahdollisen pelivaran +3 lämpöisempään suuntaan.

                                                  Limitedin ulkoilutusta. :)

                                                  Comment


                                                    Eikös WB:n voi jättää automaatille ja rawia vaan muokkaa sitten kohilleen.

                                                    Comment


                                                    • Photoshop 7.0 jota käytän, ei ymmärrä RAW:ista sen enempää kuin minäkään.
                                                      Tuo WB-autom. on toiminut muuten ihan kelvollisesti, mutta tuossa yhdessä huoneistossa se tekee kuvista tosi kylmiä.
                                                      Johtuu kai siitä, että seinämaalin valkoisessa on paljon sinistä seassa.
                                                      Jotenkin se salama pamauttaa sen kylmyyden sieltä aivan liian vahvasti kuvaan, vaikkka mistä heijastelisi.

                                                      Comment


                                                        Eikö kameran mukana tullut mitään softaa mikä ymmärtää rawien päälle, itse en kyllä ota enään yhtäkään kuvaa jpeg muodossa. Itse käytän CS3:sta

                                                        Comment


                                                        • Itselleni tuli ainakin Olympuksen oma ohjelma mukaan millä on melko kätevä muokata ja kehittää RAW-kuvia. Täällä on myös jpeg-muotoisten kuvien ottaminen jäänyt vähemmälle.

                                                          Comment


                                                            Kyllä siihen fotariin pitäis raw plugin löytyä.

                                                            Comment


                                                            • Ymmärsin, että 7.0 on sen verran jo iäkäs, ettei siihen saa ladattua RAW-plugia. Seuraavaan sitten jo saa.

                                                              Kameran mukana tuli joku ohjelma, mutta en ole siihen perehtynyt, koska kuulin, että se on vain joku kokeiluversio ja vanhenisi kuukaudessa. Toki asia ehkä kannattaisi tarkistaa, eikä luottaa kuulopuheisiin. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X