Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGR:n poiston vaikutus koneen lämpöihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGR:n poiston vaikutus koneen lämpöihin

    Onkos kokemuksia miten egr.n poisto on vaikuttanut koneen lämpöihin. Itellä 4.2tdi ja lämmöt n 70 max 85. En tiedä voiko egrien poisto vaikuttaa noin paljon vai onko näissäkin koneissa vag termari ominaisuus eli aina paskana.

    #2
    Vaikuttaa lähinnä lämpöjen nousun nopeuteen, ja miten hyvin pitää lämpönsä taajama/kaupunki ajossa. Ja tämäkin lähinnä pakkasella. Eli eiköhän se ole termarin vaihdon aika, tai vaihtoehtoisesti lämpöanturin.

    Comment


      #3
      2.0 bitdi portteri ei meinaa lämmetä pikkupakkasilla edes käyntilämpöiseksi kun egr kokonaan softattu pois toiminnasta. Webaston avulla lämpenee normaalisti mutta nytten kun webasto pimeni kaverilta niin on tullut egr lämmittävää ominaisuutta ikävä :D

      Comment


      • #4
        Hyvin vahva veikkaus että laatikon vesilinjassa oleva termostaatti (4E0121113) päästää läpi. Näin ainakin mulla teki ja heikosti piti lämpöjä kone.
        Viimeksi muokannut LapeT; 8.11.2017, 02:37.

        Comment


          #5
          En ole huomannu mitään vaikutusta lämmöissä.

          Comment


          • #6
            Suuri vaikutus. Egr: llä yksi lämpimimpiä talviautoja(1.9), ilman tulee webastoa ikävä.

            Comment


              #7
              Onko se siitä enemmän kiinni onko vesijäähdytetty EGR. Kylmä imuilma ei yksin jäähdytä konetta niin paljoa.

              Comment


                #8
                Oliko tuo kysymys vai toteamus? Eikös kaikkissa egr laitteissä ole nykyään jäähdytin? Oli jo mk4 golfissakin.

                Comment


                  #9
                  Se oli ääneen pohdintaa. Ei ole kaikissa. Esim meidän Caddyn EGR:ään ei mene mitään vesiletkuja. VM2000 Automaatti Passatissa oli, mutta manuaalissa ei.
                  Sitä en tiedä onko kaikissa uudemmissa, mutta tässä keskustellaan yleisesti.

                  Mitä olen noita omia EGRiä tulpannut niin ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut lämmöissä. Kaikki mun dieselit on kovemmilla pakkasilla jäähtynyt taajama-ajossa. Vain Webastolla saa pidettyä lämmöt yllä.

                  Ihan sama oli 2012 Passatissa.

                  Comment


                    #10
                    Joo eihän siihen itse egr:ään mene mitään letkuja, ellei ole jäähdytin integroitu siihen. Toki jäähty -10 pakkasilla taajamassa, oli egr tulpattu tai ei. Lämpenee nopeamin kun kylmänä lähtee ajamaan, ja puhaltaa sisälle lämmintä, vaikka itse moottori hieman jäähtyisikin. Juurikin tuon egr jäähyn ansiosta. Taisi myös vaikuttaa palotapahtuman lämpöön tuo egr jotenkin, joka osaltaan auttaa konetta lämpiämään. Vai olenko ihan hakoteillä? Joku pro voisi vahvistaa tai kumota epäilyt.

                    -02 golf ja -00 passat ainakin muuttui jääkaapimmaksi kun egr:n tulppas.

                    Comment


                      #11
                      Edellisessä2,5tdi aanelkussa en havainnut EGR:n tulppauksella mitään vaikutusta moottorin lämpenemiseen. Huonostihan nuo dieselit lämpenevät paukkupakkasilla taajama-ajossa oli siellä EGR toiminnassa tai ei.

                      Comment


                      • #12
                        Keulahan olis kannattanut teipata mustalla jesseteipillä jo lokakuun alussa umpeen. Toki sen vieläkin ehtii, pesee vaan ensin kurat pois. Saavuttaa 90 astetta nopeempaa ja pienentää ilmanvastusta. Eikä ylikuumene vaikka kuinka joku pelottelis.

                        Comment


                        • #13
                          Ilman EGR´ä on palotapahtuma kuumempi.
                          Omasta kahdesta autosta egr poistetty ja en ole huomannu mitän eroa.

                          Comment

                          Working...
                          X