Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avautumista Audin huoltohinnoittelusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Samanlaiseen lopputulokseen tulin itse. Arvaanpa vain että tuohon 270? hintaan ei
    sisälly yhtään sekuntia ylimääräistä ö-vaihtoon verrattuna. Jos vaikka parkki on
    palanut tai paisuntasäiliö tyhjä niin laskussa näkyy sekin sitten. Jos itse vaikka nyt
    sitten huoltaa niin tietää ainakin sitten itse mikä on oman auton tilanne.

    Comment


    • Maksaako longlife-öljy todellakin noin paljon?

      Comment


        No maksaahan ne, shellin 18,90?/l, ja joutuu itse raahautumaan prismaan.

        Comment


        • Suomessa jollain on kate noissa öljyissä(kin) kohdallaan. Samaa litkua saa purkin keskieuroopasta kotiin kannettuna liki samaan hintaan kuin paikallisesta motonetistä. Saati jos tilaa muutaman purkin kerrallaan..

          Comment


          • Siinäpähän viikon päästä näkee, mitä maksaa 120 tkm huolto, jakopää, multin öljyt ja takajarrupalat myös. Joka tapauksessa toista tonnia pitkän matkaa...

            Sinänsä kyllä huoletonta ajoa, ei ole ollut vikoja vieläkään. Mitä nyt radion volumet aina silloin tällöin lyö nollille....

            Comment


            • Nyt pitää taas vetää kehut takaisin. Audi center Espoo oli pistänyt aluvanteet toiselta puolelta LL-huollon yhteydessä pulttipyssyllä siten kiinni etteivät pultit irronneet ristikkoavaimella. Jatkovarrella sentään lähti.

              Se tuossa vituttaa että selvästi on palat ja muut katsottu huollossa vain toiselta puolelta sillä toisella puolella oli kaikki pultit momentissa kuten pitääkin. Hyvä että sattui elämän ensimmäinen rengasrikko ennen LL-huoltoa niin sai renkaan vaihdettua sillä nysä-avaimella mikä löytyy kontista. Ei varmasti olisi kyllä onnistunut huollon jälkeen.

              Pistää taas miettimään että mistä sitä lisähintaa maksetaan... ei ainakaan työn laatu, valvonta ja tarkkuus ole niitä asioita.

              Comment


                Mikähän on muuten pääkaupunkiseudun Audi Centereiden kanta jos raahaa omat Castrol SLX Longlife III 5W30 öljyt LL määräaikaishuoltoon?
                Onko joku vienyt omat öljyt kyseisiin paikkoihin ja onko vaikuttanut huollon työhintoihin jollain tavalla ?

                Aika iso säästö syntyy jos tilaa saksan Ebayn kautta vaikka parin vaihtokerran öljyt kotiin ja vie ne huoltoihin kun ovat ajankohtaisia.
                Ebaystä esim. Castrol SLX Longlife III 5W30 10x 1 Liter Motorenöl
                VW 504.00 + 507 00 Longlife II und III EUR 79,90 +EUR 19,90 Rahti kotiovelle eli kokonaishinta 10 litralle on n. 100 euroa, tuolla ei taida saada Audi Centerin huollon yhteydessä kuin vajaat 5 litraa samaa kamaa.

                Comment


                • Köyhänä miehenä kannoin viimeksi Mobilin ESPit mukanani ja ei ongelmia. ESPit siksi, että oli pysynyt edellisellä vaihtovälillä sisässä eikä syönyt tuota, joten en viitsinyt vaihtaa merkkiä.

                  Viime talvena muuten Takkatien VV-Auto tarjosi Nesteen Longlifeä 20,-/l huollon ainoana vaihtoehtona joten kannattaa tarkistaa mitä litkua sinne laitetaan.

                  Comment


                  • Ite kanssa harmitellut tuon longlife öljyn litrahintaa. Käytän nyt Castrol SLX Longlife III 5W30:sta ja litra tosiaan maksaa esim. motonetis sen pyöreet 20e/l. Saako sitä suomesta mistään edes isommassa pöntössä kuin litran ja ehkä hieman halvemmalla litrahinnalla? Pitäs varmaan tehdä joku kimppatilaus kohta.

                    Comment


                      Mites nuo huollot suhtautuu ei-longlife öljyjen käyttöön esim. 10tkm välein vaihdettuna?

                      Comment


                        Minua vähän kyllä ihmetyttää jatkuva nussutus Audi Centerin / Laakkosen huoltohinnoittelusta. Jos ei ole varaa maksaa, tai ei halua maksaa, AC:lle, niin vie häntä sitten auton jollekin muulle halvemmalle korjaamolle huollettavaksi, tai huoltaa itse jos on paikka, aikaa ja taitoa tehdä se. Turku-Tampere -akselillla toimii mm. LMS Service, joka on jonkin verran AC:ä halvempi mutta työ ja palvelu ainakin Tampereella ihan yhtä laadukasta.

                        Nykyään auton omistaja voi äänestää jaloillaan -tai renkaillaan - rullaamalla autonsa jonnekin muualle kuin valtuutettuun autohuoltoon, eikä tarvitse edes pelätä tehdastakuun raukeamista, jos nyt sellainen sattuu vielä voimassa olemaan. Riittää kun huollot on tehty huolto-ohjelman mukaisesti. Sitä minä myös ihmettelen, että on kyllä varaa ostaa 30...40k?:n auto, mutta sitten persaus aukeaa kun pitää alkaa autoa huoltamaan.

                        Tässä tulee mieleen eräs juttu, joka lienee jonkin sortin urbaanilegenda, mutta sopii tähän vuodatukseen:

                        Kaksi miestä oli tankkaamassa autojaan samalla mittarilla. Toisella puolella oli uudehko MB ja toisella puolestaan uudehko Bentley. Mersukuski puhisi tuohtuneena: "Minä en ymmärrä kuinka joku voi laittaa noin paljon rahaa autoonsa. Bentleytä tankannut herrasmies totesi: "Enkä minä ymmärrä sitä kuinka joku voi laittaa kaikki rahansa autoon..."

                        Jos nyt joku veti palkokasvia nenään niin pyydän nöyrimmin anteeksi.

                        Comment


                          Itselleni pystyn kyllä perustelemaan autoni hintaa, mielestäni saan tuotteen joka on hintansa
                          arvoinen. Pointtini oli siinä että samaa ei koske näitä "huoltoja", joissa vaihdetaan öljyt hintaan
                          vajaat 300?. Olisiko tehdastakuun kannalta nyt kuitenkin niin, että ko. vaihtoehtohuoltopaikan
                          tulee olla jonkin verran "valtuutettu" tjms, joka kyläpajan tekemiä huoltoja ei varmaan takuu-
                          tapauksissa hyväkstytä kuitenkaan. Ei virheitä pallukoita täällä ainakaan :)

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                            Tässä tulee mieleen eräs juttu, joka lienee jonkin sortin urbaanilegenda, mutta sopii tähän vuodatukseen:

                            Kaksi miestä oli tankkaamassa autojaan samalla mittarilla. Toisella puolella oli uudehko MB ja toisella puolestaan uudehko Bentley. Mersukuski puhisi tuohtuneena: "Minä en ymmärrä kuinka joku voi laittaa noin paljon rahaa autoonsa. Bentleytä tankannut herrasmies totesi: "Enkä minä ymmärrä sitä kuinka joku voi laittaa kaikki rahansa autoon..."
                            joku on joskus sanonut myös seuraavaa:

                            "Auto kertoo miehestä onko rahaa vai ei, tai yrityksestä peittää jompikumpi."

                            Comment


                              Sitä minä myös ihmettelen, että on kyllä varaa ostaa 30...40k?:n auto, mutta sitten persaus aukeaa kun pitää alkaa autoa huoltamaan.
                              Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
                                Juurikin näin.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                  Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
                                  Touché, juuri mitä olin sanomassa.

                                  Comment


                                  • "Useimmissa Audeissa on keskimääräistä vähemmän vikoja, mutta silti Audit vetelehtivät pitkään korjaamolla. Selitys löytyy huoltopalvelun ongelmista. Huoltoon täytyy jonottaa ja vikojen korjaaminen Audi-huollossa on hidasta heikon työn laadun vuoksi."

                                    Näin olivat ruotsalaiset tutkineet. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toy.../1135240897698

                                    Ehkä sitä seuraavaksi pitäisi testata vaikka bemaria kun tuntuvat pärjäävän kaikilla osa-alueilla vähintään yhtä hyvin kuin audi ;) Noo paljon saa kyllä tapahtua mm. muotoiluosastolla että näkisin itseni kyseisen merkin ratissa.
                                    Viimeksi muokannut hookoo_; 7.11.2008, 18:44.

                                    Comment


                                    • 120 tonnin huolto, takapalat, vaihteistoöljyn vaihto ja renkaan paikkaus, rapiat 1200 euroa. Kyllä siinä varmasti ihan kohtuukate firmalle jää, mutta niinpähän nämä isot huollot tahtoo maksaa muillakin...

                                      Comment


                                      • Tuon sigun a6:n apu-moottorin jakopääremppa + vaihteistoöljyn vaihto paikallisessa skodaliikkeessä (p*rhöä ei tueta) 405?. Ainostaan vaihteistoöljyt olivat omasta takaa, muut palikat tulivat korjaamon kautta. Mielestäni tämä oli erittäin kohtuullinen hinta ja palvelu oli hyvää.

                                        Comment


                                        • Ymmärrän hyvin tuon kun puhutaan, että "ei haluta maksaa tekemättömästä työstä".

                                          Itse olen tällähetkellä työharjottelussa isolla valtuutetulla korjaamolla ja pieni esim, sieltä mikä hiukan hirvittää/harmittaa itseäkin juurikin tuon hinta/työnmäärä suhteesta asiakkaanpuolesta.

                                          Asiakas tuo autonsa perus A-huoltoon mikä sisältää, moottorin öljyn ja suodattimen vaihto + jonkinverran tarkastuksia (rengaspaineita, alustan väljiä, nesteiden tarkistuksia jne jne..) ja tuo huolto tulee maksamaan ~250e hujakoille, ellei enemmänkin ja nopeimmat jätkät tekee tuon huollon 15minuuttiin ja se on siinä.
                                          En osaa kuvailla tässä, että miltä se homma tuntuu kun seuraa vierestä tai itse tekee tuon huollon, siis noin pienen mitättömän työn ja siitä kehdataan pyytää se lähelle 300e, se on mielestäni kohtuutonta.

                                          Comment


                                          • Asiakas tuo autonsa perus A-huoltoon mikä sisältää, moottorin öljyn ja suodattimen vaihto + jonkinverran tarkastuksia (rengaspaineita, alustan väljiä, nesteiden tarkistuksia jne jne..) ja tuo huolto tulee maksamaan ~250e hujakoille, ellei enemmänkin ja nopeimmat jätkät tekee tuon huollon 15minuuttiin ja se on siinä.
                                            En osaa kuvailla tässä, että miltä se homma tuntuu kun seuraa vierestä tai itse tekee tuon huollon, siis noin pienen mitättömän työn ja siitä kehdataan pyytää se lähelle 300e, se on mielestäni kohtuutonta.
                                            No ei itseäni hirveästi harmittaisi maksaa näitä hintoja mitä olen nyt maksellut LL-huolloista ja jakopäänrempoista jne. mutta kun ne tosiaan joka kerta tehdään vähän hutiloiden ja jotain menee vähän reisille... itsellä olikin hieman tuollainen epäilys, että vain pakolliset hommat tehdään ja nekin hirveällä kiireellä ja sitten nuo tarkastukset tehdään jos sattuu sellainen kaveri joka ne viitsii tehdä.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                              Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
                                              Kysymys kuuluu: Mistä tietää että määräaikaishuoltoon kuuluvia töitä ei ole tehty. Huonosti tehty työ on varmasti helpompi tunnistaa, mutta että työ on kokonaan tekemättä? Okei, jos huolto-ohjelmaan kuuluu ovien ja luukkujen saranoiden rasvaaminen, on sen työn tekemättäjättäminen helppoa todeta. Mutta huolto-ohjelmassa on lukemattomia muita töitä joiden tekemättäjättämisen toteaminen on vaivalloisempaa. Itse en ainakaan viitsi vaivautua huollon jälkeen tutkimaan autoani huolto-ohjelman kanssa että onko kaikki tehty kuten on pitänytkin. Jos näin olisi, tekisin samalla vaivalla huollot itse.

                                              Kahdenkymmenen vuoden ajan ja reilun 10 auton omistajana olen poikkeuksetta tehnyt kaikki huollot ja korjaukset autoihini itse. Nykyisen Audin olen poikkeuksetta huollattanut Tampereen AC:llä eikä minulla tähän päivään mennessä ole ollut mitään huomautettavaa heidän palvelun laadusta. On jopa käynyt niin, että he ovat autoa haettaessa kertoneet, että seuraavalla kerralla olisi syytä huoltaa/vaihtaa se ja se...kerran kävi jopa niin, että minulle kerrottiin että jarrupalat alkavat olemaan vaihtokunnossa ja jonkin ajan kuluttua alkoi jarrupalojen kulumisvaroitin ilmoitella itsestään. Voisin jopa sanoa, että kahdenkymmenen vuoden ajan olen itse huoltamalla säästänyt niin paljon selvää rahaa, että nyt saan huoletta tuhlata niitä rahoja surutta autoni huollattamiseen muilla. On jo tuota ikääkin sen verran, ettei millään viitsi enää olla nyrkit savessa autojen kanssa, kun sen voi teetättää muilla.

                                              Olen toki samaa mieltä, että luokattomasta palvelusta ei kannata maksaa. Mutta sekin on väärin, että joidenkin yksittäisten korjaamoiden huonon palvelun takia leimataan kaikki saman merkin korjaamot ryöstäjiksi tai epäammattitaitoisiksi korjaamoiksi.
                                              Edelleen ymmärrän sen, että jos viimeisetkin pennoset on autoon uhrannut, niin huollot haluaa saada ilmaiseksi.

                                              Raha ja sen kiertäminen on se joka tätä yhteiskuntaa pyörittää. Joku haluaa maksaa merkkihuollon palveluista ja joku ei, mutta se on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.

                                              Comment


                                              • Kyse on vaan siitä että ihmiset eivät halua maksaa tekemättömistä/huonosti tehdyistä töistä ja sen lisäksi syytää rahojaan 100% katteilla myytäviin varaosiin. Ei kyse ole köyhyydestä, vaan siitä että ymmärtää jotain rahan arvon päälle ja osaa kyseenalaistaa hintapolitiikan, jossa ei ole mitään järkeä. Jostain syystä näillä ihmisillä on rahaa ostaa noita 30-40te autoja; miksiköhän?
                                                Paremmin ei voi enään asiaa ilmaista...

                                                Asia on kuitenkin henkilökohtainen...jokainen vie autonsa sinne mistä saa mielenrauhan itselle ja on tyytyväinen kokonaisuuteen.

                                                Comment


                                                • Hyvä että Tampereella on Audi Center hyvälaatuinen. Täällä on tullut kokeiltua sekä Herttoniemen AC että Takkatien VV-auto (valtuutettu Audi-huolto) ja molempien työnjäljessä on joka kerta sanomista. Joko jotain on tehty päin helvettiä, rasvattu vaalea sisustus saranoiden ohella tai jätetty jotain tekemättä.

                                                  Tai kun huoltoon viedessä jäähdytysnesteen nestepinta oli melkein ylämerkissä ja oli täytetty sitten yli sen ylämerkin ja laitettu laskuun ½l nestettä täyttöineen...

                                                  Comment


                                                  • No ainakin täällä olen sanonut jo alusta lähtien, että sulkia ei vaihdeta, eikä nesteitä lisäillä, koska ne kaikki maksaa erikseen, ja varsinkin nesteet maltaita verrattuna siihen, mitä halpa-hallista ostettuna maksaa...audi-merkkistä nestettä ei kannata ostaa.

                                                    Comment


                                                    • "Voisin jopa sanoa, että kahdenkymmenen vuoden ajan olen itse huoltamalla säästänyt niin paljon selvää rahaa, että nyt saan huoletta tuhlata niitä rahoja surutta autoni huollattamiseen muilla. On jo tuota ikääkin sen verran, ettei millään viitsi enää olla nyrkit savessa autojen kanssa, kun sen voi teetättää muilla."

                                                      Ei kannata vielä luovuttaa autoharrastusta ,vaikka rahaa onkin ;) ,"autoharrastusta" se on pelkkä ajaminenkin.
                                                      Itse saan parasta tuntumaa autoiluun huoltamalla autoa mahdollisimman paljon itse ,tietysti se vaatii oikeat työskentelytilat oman tai vuokra-tallin.
                                                      Nykyautojen takuu ym.muut merkkihuoltovaatimukset on eri asia.
                                                      Tietysti käyttöauto voi olla työsuhdeauto tai "optio"-auto ja harrasteauto erikseen.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Teukka Näytä viesti
                                                        Hyvin sanottu!
                                                        Mun mielestä merkkikorjaamot ovat YLIARVOSTETTUJA.Hinta ja laatu ei kohtaa.Jos katselen esim myynti-ilmoja, niin niissä ei meinaa hittoakaan se että merkki"huollettu".
                                                        Mä itse olen niin pilkun halkoja että kun itse teen niin tulee kans tehtyä.Tiedän kyllä erään pikkukorjaamon pitäjän joka on ihan samanlainen.Edukas hinta ja hyvä laatu.
                                                        Tämä Teukan viesti valaisee aika hyvin sitä millä periaatteella olen itse liikkeellä.

                                                        Comment


                                                        • Espoon VW autossa mukavat hinnat. Hyvä palvelu, ystävällisiä ihmisiä.

                                                          Mainitaan nyt vaikka Esa Rantanen, Eero Tirri, Pekka Lind eikä vähäisimpänä Herra Hertskoi. Huippu tyyppejä. Kiitos!

                                                          Kaikki hommat mennyt aina putkeen, ajallaan.

                                                          Comment


                                                          • Audi center tampere
                                                            Jakopää, käyttöhihnat, ohjaustehostimen letkut, öljynvaihto + suodatin, ilmansuodatin + raitisilmasuodatin = ~700€

                                                            8.12 menee sinne ottamaan valohoitoa jota tohon 700€;roon sisältyy ainakin 150€
                                                            Pelkästään öljynvaihto kaikkineen maksoi 125€ :D hahahha köyhää naurattaa.. mut maksampa silti :)

                                                            Comment


                                                            • Öljynvaihto Salon Traktoautossa 115? ja kyseessä Mobilin paremmat perusöljyt (eli ei kalleinta ölppää). Ajotietokoneen kielen muutos 21? :)

                                                              Noh, positiivista että etupäästä tukivarret tutkailtiin pyynnöstä läpi ilman laskua. Näiltä osin siis ihan hyvä mieli jäi, vaikka ne pelkästä öljystä maksetut 60e olikin aika suolaiset kun sama ölppä on Motonetissa >puolet halvempaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X