Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mielenkiinnolla odotellen koskeeko tuo ongelma myös 2015 fl CRTD/CRTE/CRTF moottoreita.. vaikka omani pois vaihdoinkin.
    Sen sijaan nordicaudilta itse bongasin että MY16 3.0TDI malleissa on ollut nokka-akseleita virheellisellä karkaisulla jotka murenevat palasiksi ja kaupan päälle vielä uudemman generaation ECU jota ei ainakaan vielä saa softattua.
    Edit: Olihan siellä tuollainen uudempikin, JouniH:n linkkaama kuva nimenomaan 218hv facelift mallista eli MY15.

    On se kumma homma kun ei noita V6:n ketjuja saada kestämään ongelmitta.
    Viimeksi muokannut jcarlson; 6.10.2016, 11:02.

    Comment


    • Vaikuttaisihan tuo myös facelift mallia koskevan tuo ketjuongelma.
      https://nordicaudi.com/forum/thread/120280
      Tuollahan tuo nordic audin foorumilla joku kirjoittaa, että kyseessä 218 hevosvoimainen kone ja 26000km jo kiristinvikainen, eli facelift malli.

      Comment


        Harvoin annan tällaisten asioiden haitata auton ostoa, mutta nyt kyllä meni jarru päälle.
        Haaveissa oli 3.0TDI mutta ei hitto jos ketjun kanssa joutuu pelaamaan, kun ei kiristintä saa välistä vaihdettua, niin saa jäädä kauppaan. Vaikka vika ei varmasti tule kuin vähemmistöosaan autoja, niin ei kyllä nappaa yhtään.

        Ajetaan vanhalla ja käytetään rahat leluun. ( vai oliko tää vain hyvä tekosyy ostaa se lelu....)

        Comment


          Samaa olen vähän itsekin kelannut, 3Bit kiinnostais paljon, mutta mutta alkaahan tämä olemaan ihan käsittämätöntä rämpimistä. Jos homma on kunnolla tehty, niin mun mielestä kolme litrasen diiselin pitäisi ihan heittämällä kestää yli 300tkm ilman mitään fatal erroreita. Onko kutos- ja kasi- bensoissa tullut eteen mitään fataalia moottorin kanssa?

          Comment


          • 3.0TFSI (remmiversio) on ollut kiristimen rutinoita mutta ne sentään saa vaihdettua konetta tiputtamatta. Muuta fataalia ei ole silmiin sattunut.
            4.0TFSI ei ole osunut silmään minkäänlaisia ongelmia vaikka olen kahlannut kaikki ulkomaiset foorumit läpi niitä etsien.
            Huohotuskin tuntuu näissä toimivan eli FSI mähmäongelmia ei vaikuttaisi olevan. 167tkm ajetun 3.0TFSI imukanavat tarkistin ja mönjää ei löytynyt.

            Hauskaa kyllä, 4.0TFSI kuluttaa nätissä ajossa saman verran tai jopa aavistuksen vähemmän kuin 3.0TFSI remmillä. Toki raskaalla kaasujalalla soppaa saa menemään sitten..

            Comment


              3.0TFSI (remmiversio):
              muistaakseni jossain myynti-ilmoituksessa mainittiin katalysaattorien sulamisesta ? Ei vissiin ongelma Suomen nopeuksilla...

              Comment


              • Onhan noita sulanut ja oli omassakin sulanut (ei tietoa milloin). En tosin laske kauhean fataaliksi viaksi, ehjä käytetty löytyi saksan ebaysta parilla satasella. Vaihto oli hieman työläs mutta ei vaatinut moottorin tai vaihteiston irroitusta, toisella puolella autoa tosin näytti olevan vielä vähemmän tilaa.

                Comment


                  Eiks 4.0TFSI ole COD kone vai muistanko väärin?

                  Comment


                  • COD on kaikissa 4.0tfsi joo. Sehän löytyy eri viriasteissa ainakin S6/S7, RS6/7, A8/S8 ja Bentley Continentalista.
                    Mitään vikoja tuohon liittyen ei ole tullut vastaan, joskin oma tarkka perstuntuma huomaa joskus vaihdon moodien välillä, tosin jos mittaristosta tuijottaa niin 99% ajasta perstuntuma ei sitä havaitse.

                    Comment


                      Ainakin noissa aiemmissa 3.0TFSI:ssä on ollut noita kattiongelmia kaikissa koreissa/viriasteissa - joten varmaankin sitä samaa settiä. 4.0TFSI:n osalta alkaa kuulostamaan "mielenkiitoiselta", vaikka toki kaikissa versiossa joutuu kaivamaan taskua aika syvältä. Onkohan nuo ässän laatikot kestäneet lievää vireistämistä, Ronsussahan sitä ongelmaa ei varmaan ole...

                      Comment


                      • Mitä olen jenkkifoorumeita lukenut niin ei ole ässän s-tronicceja voimasta hajonnut, muuten vaanhan ne voi kyllä särkyä kuten muissakin.
                        Muiden 4.0tfsi jatkonahan onkin 8hp zf, ei ole tullut vastaan viallisia vielä ja väännönkesto ei ainakaan lopu kesken.

                        Comment


                          Joo ei ole ässien s-tronicit hajonneet.

                          John, niin meinasin että cod on varmaan syy miksi menee lähes hajulla tasakaasulla.

                          Comment


                          • Komppaan tuota Pullan aikaisempaa kommenttia, että on kyllä totaalisesti mennyt maku näihin kolmelitrasiin tuon jakopään takia. Jakopään ongelmia on siis ollut since 2005 kattaen bensat ja dieselit. Vaikka konstruktiota onkin päivitetty niin aivan samankaltainen ketjuhimmeli se on vieläkin jolla varmistetaan aftermarket ja huoltotoiminnon liikevaihto vuosiksi eteenpäin.

                            Olin melkein satavarma että tuohon uudemman malliseen kutoseen tämän vanhan 4F:n vaihtaisin, mutta nyt taidan kallistua muuhun (merkkiin).

                            Comment


                              Joka mallissa ja merkissä on omat murheensa. Yleistäen mersut ruostuu ja niissä on elektroniikan kanssa murhetta. Bemareissa on koneissa omat murheensa.
                              Tietysti, jos on olemassa huoltotiedote ongelmasta, niin tehdas tietää ongelman. Se on siis melko laaja ongelma.

                              Nyt vain korjaamoille tehtävä. Opetelkaa tekemään homma edullisesti niin töitä piisaa.

                              Comment


                                Kyllä meillä pääsee alle marmorihintojen ihan helposti. Mutta maksaa se silti tonneja.

                                Comment


                                  Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

                                  Onko se korjauksen jälkeen erilainen = kestää paremmin?

                                  Siis se 3.0tdi?

                                  Comment


                                    Uusimmasta en osaa sanoa. Kiristin ainakin vaihtuu erilaiseen. Ketjujen numeroista en tiedä.

                                    Comment


                                      Puuhapete: olen samaa mieltä. VW-konserni tuntuu vaan pilaavan kaikki moottorit jollain tavalla. Harmi, koska aika moni olisi muuten hyvä moottori.
                                      Viimeksi muokannut pasi_; 7.10.2016, 22:20.

                                      Comment


                                      • Taas hellitti näitä lukemalla kuume päivityksestä uudempaan...

                                        Comment


                                        • Uskaltaako tuollaista 160tkm ajettua 150kw:sta hankkia ollenkaan, kun näitä lueskelee. Yhden bemarin yläpään korjauttaneena ei persusta oikein kestäis toista tuhoa.

                                          Comment


                                          • Uskaltaa, hyvinkin. Samoin kuin muillakin koneilla. Minultakin saa 128 ajetun hyvillä vermeillä ja historialla vieläpä samalta kylältä. Iski nimittäin möhkö-maasturikuume juuri.

                                            Comment


                                            • Löytyykö täältä ketään jolla olisi ollut Q5? Minkälainen ajettavuus niissä on verrattuna A6 C7?

                                              Comment


                                              • Etsinnässä a6 c7 3.0tdi quattro s-tronic. Tämän theadin luettuani rupesi mietityttämään, uskaltaako kyseistä laatikkoa hommata laisinkaan? Itsellä oli käsitys, että s-tronic olisi hyvä ja kestävä laatikko?
                                                Mitä mieltä olette, joilla ko. Kampe on?
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 22.10.2016, 21:28. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                Comment


                                                • Joillakin mennyt 2massavauhtipyöriä tuosta, tiedä sitten onko ennenaikaista vai miten. Omassa oli 150k mittarissa kun alkoi oirehtia. Mekatroniikkaongelmaa on myös joissakin tapauksissa ollut, muttei vissiin kovin yleinen harmi. Osaa se massapyörä porsia manuaalistakin.

                                                  Comment


                                                    Oma on toiminut moitteetta 178 -> 194 tkm. Puolen vuoden kokemuksella voin suositella.

                                                    Jok'ikisessä moottorissa/vaihteistossa/korimallissa löytyy joku "tyyppivika", jos niitä alkaa pelkäämään, niin ei voi hankkia mitään kärryä, tämä oma mielipide.

                                                    Comment


                                                      Mulla on ollut kaksi 4G:tä s-tronicilla, 3.0tdi ja 3.0tfsi.
                                                      Dieselissä meni öljynjäähdyttimen nesteet vaihteistoöljyn sekaan jossain 185tkm kohdalla (ei kylläkään ollut enää minun omistuksessani). Tarina ei kerro lopullista korjauskustannusta, mutta tuhansia kuitenkin.
                                                      Bensassa meni vaihteiston ajoaluetunnistin 152tkm kohdalla. Itse tunnistin joitain satasia, mutta työtä mukava määrä kun vaihteiston irroitus ja avaus kuuluu tietysti toimenpiteeseen. Tämä meni autoliikkeen piikkiin, mutta kulut olisi ollut itse maksettuna jotain 4k€. (jos siis olisi teettänyt työn marmorilla)

                                                      Tietysti erittäin huonoa tuuria, että molempiin minulla olleeseen autoon on jouduttu vaihteistoremppaa tekemään, mutta silti sen verran luottamus s-troniciin karisi, että nykyisessä ei sitä enää ole.
                                                      Ehkä sitten taas seuraavassa ;)
                                                      Viimeksi muokannut 0000360; 23.10.2016, 16:52. Perustelu: kirjoitusvirheitä.

                                                      Comment


                                                      • ZF:n 8-vaihteisiin momentinmuunnin vaihteistoihin vaihdellaan mekatroniikkaa ihan yhtä yleisesti. Manuaaleista menee vauhtipyörät. Kaikki on huonoja ja mitään ei voi ostaa.
                                                        Ei näitä ~100 tonnin vehkeitä kannata käytettynä ostella jos jokainen tonnin meno saa aikaan paskahalvauksen, jossain vaiheessa joku pilli tai vihellin kuitenkin hajoaa oli merkki tai malli mikä tahansa. Silloin on tonni vielä aika pieni raha. BMW:n F10/11 5-sarjan vikalistatkin on aika karua luettavaa esimerkiksi btcf:n foorumilla, jos niitä haluaa lukea ja murehtia.
                                                        Omallani olen nyt pyyhkinyt 49tkm vuoden aikana ilman vikoja. Aiemmin kettuillut takaluukun potkaisu-avauskin alkoi toimimaan kun nosti jalan lähemmäs puskuria.
                                                        Älkää jännittäkö, ostakaa autoja ja ajakaa niillä. Siitä ne autot tykkää ;)

                                                        Comment


                                                        • Erittäin hyviä pointteja. Kokemuksia haluankin kuulla ja saa laittaa lisääkin. Edellinen auto oli 530d zf:n laatikolla ja juuri siksi haluan nyt jotain muuta. Tykkään paljon suorakytkentälaatikon toiminnasta.

                                                          Comment


                                                          • S-tronic yhdessä ison dieselin kanssa toimii mielestäni paljon paremmin yhteen kuin ZF:n 8-vaihteisen kanssa, ZF arpoo vaihteita jatkuvasti edes-takas ja tuntuu että aina on väärä pykälä päällä. Olen testannut aika montaa konetyyppiä ja eri autoa ZF:n kanssa, mutta tämähän on vain minun kokemukseni asiasta ja joku toinen varmasti ko laatikosta tykkää.

                                                            Comment


                                                            • Manukki:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että toi ZF arpoo tietyissä tilanteissa todella paljon. Joskus se taas toimii loistavasti, kuten esimerkiksi kiihdytyksissä (kunhan välttää kickdownia).

                                                              Ehkä sellaisessa humppaavassa tasanopeudessa toi arpominen tulee eniten esille. Silti pidän sitä ihan pätevänä laatikkona.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X