Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kyrmiintyminen Androidiin!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyrmiintyminen Androidiin!

    Ensiksi. Miten sillä tallenetaan muistikortille. Pitääkö jotenkin valita(windows) mihin tallennat? Ajattelin ostaa pari kirjaa matkalle, mutta ei ole pirun hajua miten. Samoin TV-ohjelmat. Mihin ne voi tallentaa? Näitä laitteita ei kannattaisi myydä niille, jotka näkivät Jeesuksen kävelevän järven jäällä, joka tosin oli jäässä. Ikä ei tule yksin, vaan yleensä akan kanssa, joka on se syy ikääntymiseen. Ja jos ehdottaa hakua, niin kerro millä nimellä mä haen. Asia on nuorille ihan (piece of cake), mutta mulla tökkii tosi kovasti. Olen taas hakannut 2vk päätä seinään ja tiedän, että vastaus on: paina sitä pitkään. En vaan tiedä mitä!
    Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 13.3.2014, 13:25. Perustelu: Pitääkö

    #2
    Ilmeisesti kyse on tabletista?

    Ja mitä ohjelmia käytät? Jos sinulla on esim. Elisa Viihde -paketti, niin asentamalla Elisa Viihde -ohjelman Android-kaupasta, voit sieltä valita tallennettavan ohjelman.

    Comment


    • #3
      Kertoisitko vähän tarkemmin laitteesta, onko tabletti vai puhelin ja suuntaa antavaa mallitarkennusta. Yritätkö ladata/siirtää tietokoneelta laitteeseen, vai laitteella selaimella vai "Play Store"'sta. TV ohjelmia harvemmin voi tallentaa laitteeseen, nykyisin suurinosa tulee suoratoistona (Esim. Netflix, BooxTV(suomalaiset ilmaiset kanavat.) ). Tietokoneelta voi toki siirtää ladattuja videopätkiä (leffat yms.) laitteeseen, joko sisäiseen muistiin tai SD kortille.

      Sovellukset voivat olla eri nimillä eri laitteissa. ( Testissä käytin Samsung Galaxy Tab 2 10.1 )

      Suurinosa ns. "E-Kirjakaupoista" toimittaa kirjat PDF-tiedostona, järjestelmä toimii näin;

      - Ostat kirjan sivustolta, jos ostit kirjan käyttäen tietokonetta, voit joko siirtää kirjan piuhaa pitkin tietokoneesta laitteeseen. (Vaihtoehtona s-posti.)
      - Metsästät kirjan laitteestasi. Jos käytit laitteesi selainta PDF- tiedoston lataamiseen, kirja löytyy helpoiten "Lautakset" sovellusta käyttäen. Jos siirsit kirjan(PDF tiedoston) tietokoneeltasi piuhaa pitkin, Löydät sen "Tiedostonhallinta" sovellusta käyttäen. Avattuasi "Tiedostonhallinta" sovelluksen, etsi kirja joko SD-kortilta, tai laitteen sisäisestä muistista, riippuen minne sen laitoit.


      Kaikista helpoin ja kätevin tapa on ladata/ostaa kirjat suoraan "Play-Storesta". (Kirjat ovat englannin kielisiä, ellei toisin mainita.)

      - Avaa laitteellasi Play-Kauppa sovellus.
      - Etusivulla lukee "Sovellukset, Pelit, Musiikki, Kirjat" paina kirjat.
      - Käytä hakua tai selaa. (Suurennuslasi Oik. yläkulmassa.)
      - Kun löydät halutsemasi kirjan, paina sormellasi kirjasta.
      - Kirjan tiedot ja hinta avautuu, paina painikkeesta "Osta: [Hinta] "
      - Jos olet linkittänyt pankkikorttisi tunnukset Google tiliisi, Hyväksy maksu painamalla "Ok/Hyväksy"
      - Kirja latautuu laitteellesi, jonka jälkeen voit painaa "Osta: [Hinta] " painikkeen tilalle tullutta "Lue" -painiketta, josta kirja aukeaa.
      Vaihtoehtoisesti metsästä sovellusvalikosta "Play-kirjat" sovellus.

      Itse suosittelen "Elisa Kirja" sovellusta. Lisää täällä.
      Viimeksi muokannut Luihuable; 13.3.2014, 15:37. Perustelu: Hirrveästi kirjoitusvirheitä.

      Comment


      • #4
        Tabletti on Lenovon idea tab 6000
        Mitä täytyy tehdä, että voin tallentaa jotain ohjelmaa jamiten sen löytää sieltä muistista.

        Comment


          #5
          Et voi tallentaa ohjelmia, jos sinulla ei ole jonkun operaattorin viihdepakettia. Silloinkaan ohjelma ei tallennu itse laitteelle, vaan sen katseluun tarvitaan internet-yhteys. Kannattaa käydä kysymässä oman operaattorin palvelupisteestä.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
            Et voi tallentaa ohjelmia, jos sinulla ei ole jonkun operaattorin viihdepakettia. Silloinkaan ohjelma ei tallennu itse laitteelle, vaan sen katseluun tarvitaan internet-yhteys. Kannattaa käydä kysymässä oman operaattorin palvelupisteestä.
            DNAn MatkaTV:ssä on mahdollisuus "tallentaa laitteelle" - kun laite mulla on känny, niin en ole tätä kokeillut ...

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja helmi Näytä viesti
              DNAn MatkaTV:ssä on mahdollisuus "tallentaa laitteelle" - kun laite mulla on känny, niin en ole tätä kokeillut ...
              Niin, siis on mahdollisuus ladata tallenne jälkikäteen laitteelle.

              Tuolta ohjeita jos on DNA:n tuote kyseessä: http://www.dna.fi/tuki-matkatv

              Comment

              Working...
              X