Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paras tallentava digiboxi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Itse kannatan kovalevyllä varustettua polttavaa DVD-laitetta. Sen avulla levylle poltto on niin helppoa että sitä tulee jopa käytettyä! 3,5 vuoden aikana olen polttanut n. 200 levyllistä kamaa, niin vanhoja VHS-äänityksiä kuin sarjoja ja dokumentteja sekä elokuvia. Teen siis niin että tallennan kovalevylle (toki suora polttokin olisi mahdollinen, mutta silloin ei voisi editoida) ja editoin ja nimeän sen valmiiksi ja sitten poltan levylle.

    Aina kuulee kommentteja että "onhan näissä digibokseissa usb-liitäntä jolla saa tehtyä siirron tietsikalle", mutta sitten kun kysyy kuinka paljon ihmiset ovat oikeasti matskua tietokoneella editoinut ja poltellut, niin on aika hiljaista. Minulla menee n. 20 minuuttia siitä kun alan editoimaan vaikkapa tallennettua elokuvaa, siihen että se on poltettuna DVD:lle ja kirjahyllyssä kansineen.

    Itselläni on sen sukupolven laite (Pioneer DVR-520H), että siinä on vain analogiviritin, mutta toisaalta, kun minulla on yhdistetty satelliitti-antenni-digiboksi, niin joka tapauksessa pitäisi siirtää ohjelmaa toiselle laitteelle, vähintään satelliitilta tulevaa ohjelmaa varten. (Siis kovalevyllinen digiboksi ei auttaisi kuitenkaan mitään.) Mutta nykyään noissa yhdistelmälaitteissa on jo digivirittimiä mukana. Ominaisuudet ovat kuitenkin rajatummat kuin varsinaisissa digibokseissa, joten se on tietysti ihan mieltymyksistä kiinni mihin panostaa. Yhdellä laitteella ei tulla koskaan saamaan kaikkia ominaisuuksia käyttöön, joten kyse on vain rajanvedosta.

    Laatu ei ole niin hyvä kuin jos matsku pysyisi digimuotoisena koko siirtoketjun matkan (tulee yksi ylimääräinen DAD-muunnos), mutta se on aivan riittävän hyvää. Ja tärkeimpänä juttuna tietysti se että matskua tulee edes polteltua. Vanha valokuvaajan sanonta sopii tähänkin: kohinainenkin kuva on parempi kuin ei kuvaa ollenkaan. :)

    Tämä vaan yhtenä vaihtoehtona...

    Comment


      #62
      Jossain vaiheessa puhuttiin pahaa DVD-digi-kombojen vakaudesta ja softan bugisuudesta. Kaipa tosin nekin ovat jo ihan kohtuullisia.

      Comment


      • #63
        Top Field Tf5100pvr chdmi Kaikki mahdolliset
        Ei toimi ainakaan tuon sonyn kanssa hdmi Sony kdl40d36608 fullhd


        Maximum t/c-8000 cx-ci Kaikki mahdolliset, M Pc voittaja.

        Mutta eipä tuo hdmi kaapelinkaan kuva niin huippu ole..

        Comment


        • #64
          Minkä kokoisia tallentavat digiboksinne fyysisesti ovat? Lähinnä syvyys kiinnostaa kun pitäisi saada boksi mahtumaan kirjahyllyyn jonka syvyys on 26cm.
          Antennikaapeleita löytynee kulmaplugilla ja scart-liitännän saisi ehkä askarreltua 2cm:iin, joten itse boksin syvyys pitää olla alle 24cm.
          Löytyykö tallentavia bokseja tässä kokoluokassa? Ne mallit joiden mittoja netistä löysin, ovat 26,5cm syviä.

          Comment


            #65
            http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0555
            Jos oikein pientä kaipaa, niin tuon kokoluokan "boksejakin" löytyy. Laadusta ja käytettävyydestä en osaa sanoa.

            Comment


            • #66
              Topfield 5100 on itsessään noin 26 cm syvä.
              Lisätilaa vievät takana antennin hyppykaapeli, paksu HDMI -kaapeli ja USB -pistoke.

              Comment


              • #67
                265mm syvä topfield 5100

                Comment


                • #68
                  Mulla on tällainen 80g levyllä: http://www.compusat.fi/product.asp?s...a=1&tk=1130042
                  Ei oo halpa, mutta ominaisuuksia riittää, esim ajastukset netin kautta...

                  Comment


                  • #69
                    Halpahan tuo on verrattuna volyymimalleihin. Sitä voikin ihmetellä, miksi digiboksi maksaa saman verran kuin hinnat alkaen -läppäri, jossa paljon vastaavia komponentteja. Kuitenkin digiboksista puuttuvat läppärin suhteellisen kalliit yksittäiset osat, näyttö, näytönohjain ja näppäimistö.

                    Comment


                      #70
                      Sitä voikin ihmetellä, miksi digiboksi maksaa saman verran kuin hinnat alkaen -läppäri
                      "viihde-elektroniikassa" on enemmä katetta.

                      Comment


                        #71
                        Hommasin taannoin Sonyn RDRxxxxjotain, terrestiaaliverkkoon. Laitteessa on 160 GB:n kiintolevy ja polttava DVD -asema. Todella näppärää poltella kiintolevyltä DVD-levyille. Muutenkin olen ollut kaikin puolin tyytyväinen Sonyyn, se on toiminut täysin moitteettomasti. Miinuspuolena on se, että siinä on vain yksi digiviritin. Tosin samalla rahalla saa myös kahdella virittimellä olevan ja reilummalla kiintolevyllä olevan digiboxin. Mutta tämä nyt on puhtaasti makuasia, ja niistähän ei kannata kiistellä =D

                        Comment


                          #72
                          Pc-puolella on kieltämättä melkoisen raaka kilpailu, verratuna digibokseihin.

                          Comment


                          • #73
                            Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                            Hommasin taannoin Sonyn RDRxxxxjotain, terrestiaaliverkkoon. Laitteessa on 160 GB:n kiintolevy ja polttava DVD -asema. Todella näppärää poltella kiintolevyltä DVD-levyille. Muutenkin olen ollut kaikin puolin tyytyväinen Sonyyn, se on toiminut täysin moitteettomasti. Miinuspuolena on se, että siinä on vain yksi digiviritin. Tosin samalla rahalla saa myös kahdella virittimellä olevan ja reilummalla kiintolevyllä olevan digiboxin. Mutta tämä nyt on puhtaasti makuasia, ja niistähän ei kannata kiistellä =D
                            Ite oon kans suunnitellu tollasen Sonyn RDRxxxxjotain hankkimista ton mun KDL-40S2000:n kaveriksi...

                            Comment


                            • #74
                              RDR-HXD760 on ainakin ihan pätevä laite. Toimii huomattavasti paremmin, kuin philipsin vastaavat. Ainoa miinushan tosiaan noissa on se, että niissä on ainoastaan yksi viritin. Mutta nykyäänhän monella rupee olemaan jo taulu, jossa digi. Tällöin ajaa mielestäni asiansa ihan ok. Olen noita jokusen asiakkaille hukuttanut ja ihan positiivistä palaute on ollut. Pari tullut huoltoon vuoden sisällä dvd-asema viasta. Rätisee ikävästi luettaessa levyä. Liekö sitten jossain satsissa ollut huonot asemat.

                              Comment

                              Working...
                              X