Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden telkkarin ostoon vinkkejä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1080p ON Full HD, siis paneeli (1080x1920). Virittimet on sitten asia erikseen. Eli jos sulla on HD matskua, niin tuolla ruudulla saat kaiken irti.

    Comment


      2003 hankittu Sonyn 32 tuumainen putkitöllö pimeni illalla, ilmeisesti lopullisesti, vilkuttelee vaan punaista valoa virtakatkaisijassa.

      Plasma haussa, kokoluokka 42 tuumaa ja edullinen saisi olla. Käyttö lähinnä telkkarilähetysten katselu tunnin verran päivässä. Kaapeliverkko, digiboksi välissä.

      Pikaisella selaamisella voisi harkita Pixmaniasta Samsung PS42B451 hintaan 515? + rahdit:
      http://www.pixmania.com/fi/fi/268266...-ps42b451.html
      Kellään tuosta mielipiteitä puolesta tai vastaan, ilmeisesti ei ole Suomimalli kun ei googlella oikein kotimaista tietoa irronnut.

      Comment


        Nythän HD-virittimestä on iloa antennitalouksissakin, kun DNA näyttä olympialaiset HD:na. PK-seudulla ja lähiympäristössä on useita lähettimiä, Hyrylässä asti yksi. Lahdessa on sitten kunolla tehoa lähettimessä, että näkyy Lahden seudullakin vissiin hyvin.

        Mäntsälässä katsotaan kuitenkin Lahtea, joten eiköhän tuo DNA näy Mäntsälässä ihan hyvin. Jos tosin on ottanut sen vanhan UHF-antennin jo pois, niin sitten ei näy. Lahdesta tulee testikuvaa käsittääkseni jo nyt.

        Comment


          Ei ole tässä talossa antennia koskaan ollutkaan, suoraan mentiin kaapeliin silloin kun rakennettiin 2000/01.

          Taidan kuitenkin ostaa videotykin kun on tuota seinäpintaa riittävästi ja hinnat tulleet kivasti alas. Pitää joku sähkäri varmaan kutsua kun pistorasioita tarvii lisää/lähemmäs kattoa.

          Comment


          • Jasso: Ei oo mitään iloa nykyisten laitteiden antenniverkon HD-virittimistä, vaikka DNA mitä lähettäisi. Eli jos on hankittu ns HD-virittimillä oleva kone niin vain kaapeliverkossa tulee sellainen suomessa toimimaan. Tämä johtuu siitä, että telkkareiden virittimet tukevat vain antenniverkon DVB-T- standardia, mutta suomessa antenniverkon HD-lähetykset tulevat DVB-T2-standardin mukaisessa formaatissa. Tätä ei saa softapäivityksellä korjattua nykyiseen laitekantaan eli hd-digiboxi tai uus telkku hankintaan, kunhan uutta standardia tukevaa laitekantaa tulee markkinoille kuluvan vuoden mittaan. Uudet mallithan tulevat markkinoille toukokuussa ja itse ainakin olettaisin suurimmilta valmistajilta tulevan DVB-T2 yhteensopivia laitteita.

            Comment


              DNAn Vancouverin lähetykset tulee DVB-T:nä eli onhan siitä iloa :) Pekingkin tuli vastaavasti ja Karjala-turnaus myös. Jatkossa varmasti tulee vielä lisää.

              DVB-T2-lähetyksiä ei ole edes näköpiirissä vielä. Siinä vaiheessa kun tulevat, varmaan telkkakin jo ehtinyt vaihtua...

              Comment


              • Tämäpä omituista =) Tein juuri hiljattain ison tutkimuksen DVB-tekniikoista kouluprojektina, enkä mistään löytänyt mainintaa, että HD-lähetyksiä tulisi T-formaatissa... Sitävastoin juuri nimenomaan T2-koelähetyksiä on tehty jo jonkin aikaa ja DNA nimenomaan sai toimiluvan antenniverkon HD-lähetyksille siksi, että se rakentaa T2-standardia tukevan verkoston, jonka pitää kattaa tietty määrä maan asukkaita tiettyyn vuoteen mennessä (en muista ulkoa, mitkä luvut olivat). Käsittääkseni lähetykset alkaisivat viimeistään ensi vuoden aikana. Toisaalta hyvä jos nykyisiä virittimiä on voitu käyttää niin eivät ole menneet ihan hukkaan =)

                EDIT: Tässähän tämä, löytyi wikipediasta:

                Tähän asti Digita on hoitanut Suomen maanpäällistä tv-lähetysverkkoa yksinoikeudella. Vuoden 2010 tilanne muuttuu, sillä valtioneuvosto myönsi teräväpiirtokoelähetysten toimiluvan Dna:lle kesällä 2009. Toimilupa jatkuu vuoteen 2016, edellyttäen, että teräväpiirtolähetykset kattavat 60 % Manner-Suomen asukkaista vuonna 2011. Digita, Anvia ja Telemast Nordic hävisivät teräväpiirtolähetysten jakelun tarjouskilpailun Dna:lle. Kilpailutusta perustellaan monopolin avaamisella, sillä tv-kanavat ovat arvostelleet Digitaa monopolihinnoista. Teräväpiirto-ohjelmiston toimiluvat tulevat hakuun syksyllä 2009, jolloin selviää, millaisia ohjelmia kanavilla nähdään. Teräväpiirtolähetysten katsominen vaatii teräväpiirtonäytön (FHD) lisäksi uuden vhf-antennin ja uuden digivastaanottimen [7].

                Aiemmassa digisiirtymässä antennit piti vaihtaa ja digiboksit hankkia. Teräväpiirtosiirtymä ei aluksi ole kaikille pakollinen, sillä tavalliset digilähetykset jatkuvat nykyisellä tekniikalla toistaiseksi. Teräväpiirto-ohjelmat vaativat kuitenkin uudet antennit ja digiboksit näkyäkseen terävänä. HDTV standardi ei määrittele millä tekniikalla kuvaa tulee siirtää. Lähetyksiä voi välittää satelliitit, maanpäälliset lähetysasemat, kaapelioperaattorit, tietoverkot tai muu HDTV:tä yhteensopiva jakelulaite - vaikkapa kännykkä. Maanpäällisessä HDTV-verkossa tullaan alustavien suunnitelmien mukaan käyttämään DVB-T2-standardia, kun ensimmäiset lähetykset alkavat vuonna 2010. Koelähetyksiä on Suomessa tehty kesästä 2008 alkaen

                Kuitenkin DNA:n omilla sivuilla mainitaan, että koelähetyksiä tehdään esim. Tämän vuoden helmikuussa eikä siihen tarvitse kuin MPEG4-virittimellä varustetun tv:n eli pitäis näkyä perus DVB-T-vehkeillä. Mihinköhän suuntaan tämä nyt oikeasti on menossa :D

                EDIT2: http://www.dna.fi/DNAOy/Media/Tiedot...tLahdessa.aspx

                Tuollahan se kaikki on selitetty. Eli lähetykset tulee ja ovat jo testissä DVB-T2-muodossa, mutta lahden ja pk-seudun alueella tulee poikkeuksellisesti lähetyksiä HD:na DVB-T-muodossa.
                Viimeksi muokannut Jeppaa; 1.2.2010, 10:08. Perustelu: takennusta sisältöön

                Comment


                  Tuota en tiennyt, että ovat jo päättäneet oikeasti aloittaa sitten pysyvän verkon vuoden päästä. Hienoa, että etenee.

                  Comment


                  • Tästä humaxin purkki dvb-t2 testilähetyksille UK:sta. Voi vaatia firmis päivitykset toimiakseen Suomessa. On dvb-t yhteensopiva. Hintaluokka noin £170

                    http://www.hdfreeviewbox.com/reviews...ox-review.html

                    Comment


                    • Vielä vinkki boxin hankkijoille: Kannattaa katsoa tarkkaan, että mistä hankkii ja mitä versiota ko. maassa käytetään DVB-T tai -T2- standardista. DVB:n takana on iso Eurooppalainen organisaatio nimeltään DVB-Project. Heidän sivuiltaan löytyy oikeastaan kaikki mahdollinen, osoite on www.dvb.org. Suomessa DVB-T:ssä käytetään MPEG2-koodausta, mutta esim. virossa ja norjassa MPEG4:sta, joten niistä maista ostetut boxit eivät toimi suomessa, softapäivityksellä siitä ei selviä. DVB-T2:ssa otetaan suomessa käyttöön uusin pakkaustekniikka eli MPEG4 AVC. Kunhan katsoo, että boxi tuota tukee niin kaikki pitäs olla kunnossa =) Humax on osoittautunut digiboxeissa varsin kestäväksi (työskentelen kodintekniikka-alalla), joten voin suositella sitä ainakin merkkinä =)

                      Comment


                        Eikö MPEG4-purkaja tue MPEG2:sta?

                        Comment


                          Koko DVB-järjestelmä suunniteltiin alunperin MPEG2 formaatille, joten epäilisin että jokaisen DVB-T laitteen tulee olla taaksepäin yhteensopiva MPEG2:n kanssa saadakseen logon kylkeensä. Voin olla tietty väärässäkin.

                          Kuitenkin DNA:n omilla sivuilla mainitaan, että koelähetyksiä tehdään esim. Tämän vuoden helmikuussa eikä siihen tarvitse kuin MPEG4-virittimellä varustetun tv:n eli pitäis näkyä perus DVB-T-vehkeillä.
                          MPEG4 taas ei ole mikään itsestäänselvyys (ainakaan vanhemmissa laitteissa), eli ihan perus DVB-T vehkeillä ei vielä olympialaisia katsota. Ainakaan HD:na ;)

                          Comment


                          • Mielestäni ei ole itsestäänselvyys, että MPEG4-purkaja tukisi MPEG2:sta, mutta tästä ei ole mitään faktatietoa itsellä - pitäisi vissiin selvittää =) Normaaleissa taulutelkkareissa, joissa on teräväpiirtovirittimet (DVB-T MPEG4) on niiden lisäksi myös DVB-T MPEG2-virittimet peruslähetyksille. Eli, kun vehkeet sopivat sekä antenni-, että kaapelitalouksiin on virittimiä koneessa kaikkiaan neljä kappaletta. Tämä kuitenkin puoltaisi väittämääni siitä, että MPEG4-purkaja ei välttämättä tue MPEG2:sta, koska muutenhan ei tarvittaisi noita lisävirittimiä teräväpiirrolle.

                            alpi:lle: Tarkoitin tuossa perus DVB-T-vehkeillä näitä nykyisiä MPEG4-virittimillä varustettuja laitteita, kieltämättä hieman epäselvästi sanottu. Tuo "perus" viittaa siihen, että kyseessä ei ole vielä DVB-T2 =)

                            Comment


                              Eikö itse lähetysmuoto ole molemmissa tuo DVB-T ja pakkaus sitten vain vaihtelee? Molemmat pakkaukset siis pystytään ihan hyvin ottamaan vastaan samalla virittimellä, mutta sitten se vastaanotettu data pitää vielä purkaa, pakattua kun on. Oli MPEG2 tai MPEG4, niin ihan samalaisella signaalilla ne tulevat, sisältö vain erilaista?

                              Tämän takia tuntuukin hölmöltä, että toisissa telkuissa on DVB-T/C, mutta MPEG4 purku vain kaapelille. Ikään kuin jätetty vain ohjelmointi puolitiehen. Tai no ihan standardikikkahan moinen olisi, että jätetään koodista jokin pätkä pois ja myydään sitten tuplahinnalla se laite, missä on koko koodi.

                              En kyllä oikesti tiedä, kun en tunne lähetystekniikka käytännössä yhtään. Kun minusta pystyy kyllä virittäytymään ihan normidigiboksilla MPEG4-pakatulle kanavalle, mutta et vain pysty katsomaan sitä, kun boksi ei osaa purkaa pakkausta. Eli kanava kyllä otetaan vastaan ja signaali saadaan biteiksi, mutta boksi ei ymmärrä sitä koodausta eikä siten pysty näyttämään mitään.

                              Onkohan tässä minun pohdinnassa mitään perää?
                              Viimeksi muokannut jasso; 7.2.2010, 22:58.

                              Comment


                                Oli MPEG2 tai MPEG4, niin ihan samalaisella signaalilla ne tulevat, sisältö vain erilaista?
                                Tässä ollaan asian ytimessä, lähetystekniikka ja materiaalin pakkausmuoto ovat toisistaan riippumattomia. Voihan tuon DVB-T:n yli lähettää vaikkapa laitteiden firmware-päivityksiä. Alkujaan DVB-T on kuitenkin nimenomaan tarkoitettu MPEG2 -muotoisen materiaalin lähettämiseen.

                                Kun minusta pystyy kyllä virittäytymään ihan normidigiboksilla MPEG4-pakatulle kanavalle, mutta et vain pysty katsomaan sitä, kun boksi ei osaa purkaa pakkausta.
                                Monesti normiboksi onnistuu vieläpä purkamaan kanavalta AC3-pakatun 5.1-äänen, mutta kuva ei vain näy.

                                Comment


                                • Joo, näinhän se asia menee, kun sitä alkaa järkeilemään =) Taisin itse olla jo illalla hieman unen tarpeessa, kun tuota kirjoitin.

                                  jasso: Missä tv-malleissa on MPEG4-purku vain kaapeliverkkoon? Käsittääkseni alunperin, kun nuo MPEG4-purun osaavat koneet tulivat markkinoille, kaikissa oli sekä C- että T- verkkoihin se purku. Nykyään sitä mainostetaan vain C-koneisiin, vaikka se on siellä myös T-puolelle. Syy on juuri tuo siirtymä T2-siirtotekniikkaan, eli T-puolella ei MPEG4 tule toimimaan, tuota Lahden poikkeusta lukuunottamatta.
                                  Eli nyt ollaan varmaan yhtä mieltä siitä, että lähetysmuoto ei vaikuta pakkaukseen ja että kanavan näkyminen on kiinni tuosta pakkauksenhallinnasta? =) Kaupoilla vaan aina puhutaan noista MPEG4-virittimistä, vaikka kyseessä siis oikeasti on vain toisen pakkauksenhallinnan lisääminen jo olemassaolevaan virittimeen.
                                  Nyt taisi vielä jäädä auki se asia, että pystyykö MPEG4-purkajalla varustetulla boxilla katsomaan MPEG2-pakattua lähetystä?

                                  Comment


                                    Samsungeissa ainakin jopa omien sivujen mukaan ilmoittavat vain kaapelille MPEG4-pakkauksen. Kalliimmissa sitten T+C.

                                    Ei kai tämä nyt vaan mene siihen, että enää ei pysy mukana edes alan tekijät näissä sotkuissa ja tavan tallaajalle sitä kautta syötetään puutaheinää ja pelkoja :) Ja sitten Jorma Kaaleppi suuttuu ja soittaa Yleen, että mustavalkokuva takaisin!

                                    Kyllä ehkä uskaltaisin jo väittää, että DVB-T MPEG4 boksit aina purkavat myös alempia, varsinkin jos löytyy DVB-logo boksista. En löytänyt varsinaista viittauksen lähdettä, mutta tämä teksti ainakin antaa sinne päin suuntaa: http://www.afterdawn.com/news/archive/5763.cfm
                                    Viimeksi muokannut jasso; 10.2.2010, 01:00.

                                    Comment


                                    • Kävin itsekin mulkaisemassa nuo Sampan sivut ja yhden esim 4-sarjan 32"-mallin, joka pitäs mun tietojen mukaan olla eka malli, jossa MPEG4-virittimiä on, teknisissä tiedoissa sanotaan näin:
                                      DVB-T/C MPEG4 Kyllä
                                      DVB-T (MPEG2) Kyllä
                                      DVB-C (MPEG2) Kyllä
                                      DVB-T (MPEG4) Ei
                                      DVB-C (MPEG4) Kyllä

                                      (EDIT: Halvimman 3-sarjan kohdalla näemmä on vain kaapelissa MPEG4, mutta mulla on silti sellainen käsitys, ettei 3-sarjassa ole MPEG4-kilkkeitä ollenkaan...)

                                      Mites tuota nyt pitäs tulkita? Ensin sanotaan, et on ja sit sanotaan, että ei?
                                      Itsehän olen kodinkoneliikkeessä töissä (koulun ohella) ja tää alkaa mennä siihen suuntaan, et varmaan kohta pakko soittaa edustajalle ja varmistaa asia, kun ei enää itsekään ota selvää :D

                                      No, tässähän tämä:

                                      The mpeg2 decoders that are implimented in the typcial STB's is pretty much hardwired in silicon. All do use some level of firmware decoding (the IBM chipsets in particular) however all the firmware does is control a set of hardware tools, all of which are mpeg2 focused.

                                      The bottom line is that none of the mpeg2 SOC (system on a chip) designs used in mpeg2 STB's has either the ability or the power to implement mpeg4. Chip manufacturers have developed completely new (and significatnly more complex and expensive) chipsets to implement mpeg4, these chips naturally also do mpeg2

                                      Eli kyllä se mpeg2 taittuu mpeg4-boxilta =)

                                      Palatakseni vielä tuohon tv-asiaan, niin mielestäni nuo mpeg4-virittimet antennipuolelle edelleen ovat siellä, mutta niitä ei mainosteta Suomessa. Varmistan tämän vielä edustajalta niin saadaan piste asialle =)
                                      Viimeksi muokannut Jeppaa; 10.2.2010, 09:34.

                                      Comment


                                        Päivitin eilen töllöön firmiksen. Meni aika näppärästi, muistitikku kiinni telkkariin ja valikosta "päivitä". Pari minuuttia ja homma oli valmis. Valikosta löyty vielä mahdollisuus palata vanhaan firmikseen jos uusi ei toimi kunnolla.

                                        Samalla laitoin puhelimeen uuden softan, alkoi "naurattamaan" kun ajattelin että kohta saa leivänpaahdintakin olla päivittämässä kerran kuussa kun "kaikessa" on jo softaa. Paistinpannuun ei taida tulla firmistä ikinä? ;-)

                                        Comment


                                        • UK:n DVB-T2 koelähetyksestä suttuinen video. " BBC HD Terrestrial broadcast from Crystal Palace. Prototype 3view box with DVBT2 tuning card. Viewed in High Wycombe Buckinghamshire UK 9.2.2010 "

                                          http://www.youtube.com/watch?v=ongXP_rcDik

                                          Tulispa tuo nyt nopeasti Suomeenkin. DNA:n DVB-T2 testilähettimet on jo pystyssä:
                                          http://fin.afterdawn.com/uutiset/art..._olympialaiset

                                          " Lähettimistä kaksi sijaitsee Espoossa (Järvikylä ja Lahnus), yksi Helsingissä (Oulunkylä), yksi Tuusulassa (Hyrylä) ja yksi Lahdessa (Radiomäki), joten sijoittelu suosii Etelä-Suomessa asuvia kuluttajia. "

                                          http://www.prosessori.fi/uutiset/uutinen2.asp?id=55188

                                          Sonyltä tullee ensimmäisenä dvb-t2 virittimellä varustetut televisiot myyntiin UK:ssa. Joten samaa voisi veikata Suomessa.

                                          EDIT:

                                          DNA:n DVB-T2 signaali oli Lahdessa päällä joulukuulta liki tammikuun viimiselle viikolle, jonka jälkeen laitettiin DVB-T muotoinen lähete päälle. Olympialähetysten jälkeen laitetaan Lahden signaali takaisin DVB-T2:ksi ja pääkaupungin 4:llä lähettimellä tehdään DVB-T2 signaalilla testejä maaliskuun puolen välin jälkeen.

                                          Suomessa dvb-t2 verkko ei tule olemaan kopio BBC:n verkosta,josta puuttuu salaus, eli kaikki BBC-kanavat ovat vapaasti jaettavia. Suomessa HD-jakeluissa kaapelitelevision puolella edellytetään ns. Conax Shipset Pairing –ominaisuutta (korttiparitus, lisätietoa www.kaapelitelevisio.fi ). Jos dvb-t2 ohjelmistoluvan haltija saa sellaiset maksuTV-kanavat, jotka ovat jo kaapelissa, niin tämä salausominaisuus tullaan vaatimaan myös antenniverkon HD-jakelusta. Tätä salausta ei BBC:n spekseissä ole.

                                          Melkein voisi todeta, että BBC:n systeemi edustaa vapaampaa periaatetta. Suomessa on siis hyvin todennäköisesti pakko hommata salauskortti per laite yleisradion terrestial hd-lähetteiden purkamiseen. Sanoisko "tv-maksulupakortti" pakollinen.
                                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 11.2.2010, 11:40.

                                          Comment


                                          • Paras kombinaatio 500-600 euron hintaluokassa? LG 32" 8000-sarjalaista kyttäilin kärkkäisellä.. Kaikki herkut ja rensselit löytyis. Onko kokemusta tai muita suosituksia?

                                            Comment


                                              Vanhalla 20" sharpilla ei oikein enää jaksa ps3:sta pelailla, ja kun tuo gt5:kin on tulossa niin pakko hommata uus töllö.

                                              En oikein ole vakuuttunut vielä uusista led-telkkareista, ja niiden hinnatkin on oman budjetin yli, joka olis 700-900?. Eli tavallinen fullhd lcd-töllö kelpaa.
                                              Vaihtoehtoina olis

                                              46" samgsung (50Hz)
                                              http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=31790
                                              -huonoa
                                              tuo 50Hz
                                              -hyvää
                                              koko

                                              42" LG (200Hz, mitä tuo vaikuttaa, kuva terävämpi, värit syvemmät, nopeampi ruudun päivitys?)
                                              http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=35353
                                              -hyvää
                                              200Hz
                                              -huonoa
                                              kokoa lisää

                                              Vai hommaanko suosiolla jonkun Sonyn FullHD:n? Sonylta vaan saisi 40" noilla hinnoilla. Jos sonyn hommaa niin silloin tv-n kaukosäätimellä voi ohjata myös ps3:n elokuva ja nettipuolta.

                                              Comment


                                                46" ei tuota sitten yhtään wow-efektiä. Kooltaan perustelkku. Vitosella alkavat tuumakoot vähintään, jos leffoja vähänkin katselee.

                                                Nuo hertzit taitaa olla enemmänkin mainoshapatusta.

                                                Comment


                                                  Eli jos kokoa hakee niin pitäskö ostaa plasma tv?
                                                  http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=53365

                                                  Tuo 42" LG riittäisi hyvinkin mun kämppään ja ps3 pelailuun. Ja silloin tällöin leffoja katsoessa mikä vaan isompi lcd on parempi kuin tuo vanha 20" kuvaputki. Onko syytä miksei LG:tä kannattaisi ostaa? Epäselvä käyttöliittymä/valikot ei haittaa.

                                                  Ja onhan noita led-taustavalaistujakin jo edullisesti
                                                  http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=25516
                                                  Mut halvinta ei varmaan kannata ostaa.

                                                  Comment


                                                    Pakko sanoa että kun entinen plasma 42" samsung levisi ja se korvattiin philipsin 40" led töllöllä on kuvan laadussa eroa kun yöllä ja päivällä. Aivan uskomaton ero. Samsung tosin oli vaan HDready ja uusi fullHD. Hinta tais olla about 900e ledillä.

                                                    Comment


                                                    • Sillä on sitten paljon eroa jo, että miltä aikakaudelta paneelit on. Esim gigantista taitaa saada tyyliin 599e 50" plasma tv mikä on hd ready ja kun sillä katsot normaalia dvb televisio lähetystä jostain 2-4 metrin etäisyydeltä niin saattaa nähdä ns postimerkin kokoista puuroa.
                                                      Myös mallisarjoissa on eroja paljonkin. Esim sonyakin taitaa saada jo 40" alle 500e mut se kuva ei sit oo mitään terävää välttämättä.
                                                      Eli halvempi hinta isossa tuuma koossa kertoo aina, että kyseessä on vanhempaa teknologiaa, eli kuva ei ole yhtä hyvä/tarkka, kuin pienemmän tuuma koon kalliimmissa malleissa. Ei ne ihan turhaa halvemmalla isoa myy. Eli full hd tvssä ei kerro kaikkea. Lcd/plasma tv:tä on tehty nyt useita vuosia ja vuoden sisään on tainnut tulla aina noin 2 sukupolvea malleja.

                                                      Kaikkein paras on kun menee ihan liikkeeseen katsomaan ja pyytää, että laittavat normaali digi tv verkon päälle. Monesti sielä pyörii full hd kanavat/elokuvat jolloin kuva ei välttämättä kotona ruuvattuna näytä lähellekkään samalta. Jos eivät suostu vaihtamaan niin voit sanoa et kävelet seuraavaan putiikkiin. Asiakkaitaan palveleva liike kyllä täyttää asiakkaiden toiveita.

                                                      Nykyiset led tv:t eivät ole vielä aitoja led tv:tä vaan niissä on vain taustavalaistus ledeillä toteutettu.

                                                      Katselu etäisyyskin vaikuttaa sitten hirveästi siihen koon valintaan. Toki jotkut sanoo et etäisyys kuin etäisyys niin se pitää olla se 60" oleva ala. Sillä kun alkaa katsomaan dvb lähetystä 2-3 metristä niin alkaa olemaan kivan näköistä. Myös full hd tykkiä kannattaa miettiä normi tv:n rinnalle jos haluaa isoa kuvaa leffa/pelikäytttöön. Ne kun eivät ihan mahottomia maksa ja jos ne on "rinnalla" niin se lamppukaan ei paljoa pala, kun niillä taitaa olla 500 vai jopa 1000 tuntia takuutakin nykyään.
                                                      Katselu etäisyyteen taitaa olla "ohjeena" metri etäisyyttä per 10 tuumaa tv:n kokoa.
                                                      Toki täytyy sanoa et kertaakaan tosiaan ei 40" ole wow efektia aiheuttanut n. 3.5 metrin katseluetäisyydeltä.
                                                      Viimeksi muokannut PaSilba; 21.10.2010, 09:01.

                                                      Comment


                                                        Nykyiset led tv:t eivät ole vielä aitoja led tv:tä vaan niissä on vain taustavalaistus ledeillä toteutettu.
                                                        Ja harva on edes valaistu taustasta vaan reunoilta. Vaikka on led-tv, niin ei se tarkoita sitä, että ledit olisivat näytön taustalla. Useimmissa tapauksissa niillä on vain korvattu katodiputket panelin reunoilta ja se ei musta täytä led taustavalaisun kriteereitä. Myyjä voi olla toki eri mieltä.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                                          Ja harva on edes valaistu taustasta vaan reunoilta. Vaikka on led-tv, niin ei se tarkoita sitä, että ledit olisivat näytön taustalla. Useimmissa tapauksissa niillä on vain korvattu katodiputket panelin reunoilta ja se ei musta täytä led taustavalaisun kriteereitä. Myyjä voi olla toki eri mieltä.
                                                          Ja aito ledtv tarkoittaa sitten jo sitä, että jokainen pikseli on omalla led valollaan ja siihen on vielä kohtuu pitkä matka. Mutta vuosi vuodelta tulee uutta tekniikkaa mikä korvaa vanhan ja tekee vanhasta aina vain halvempaa. Osa odottaa aina uutta, mut silloin joutuu ikuiseen kierteeseen. Esim tällä hetkellä on 3d lasi tv:t, ens vuonna alkaa tuleen tod näk lasittomat 3d:t, jossain vaihees nuo kunnon ledtv:t, siinä välissä on varmaan vielä joku välimallin led ratkaisu ym. Puhumattakaan et noita yritetään ohuemmaksi ja kevyemmäksi vuosi vuodelta. Myös varmaan saattaa tulla vielä uusi tarkkuuskin. Tähän astihan on ollut hd ready->full hd->100hz->led->3d aikalailla vuosi per asia jolloin hinnat ym on aina saatu sovitettua uuteen tekniikkaan.

                                                          Comment


                                                            Meinaakos sitten tuo 200hz, että on 3D, vai mitä?

                                                            Comment


                                                            • Kaikki ei ole niin 3D:tä mitä myydään. Lastentauteja esiintyy vielä ja hinta kova.
                                                              Tässä 3D huonoimmasta päästä, mutta muikeaa I S O A kuvaa 2D:nä:
                                                              http://www.youtube.com/watch?v=rDkZt...e_gdata_player
                                                              http://www.youtube.com/watch?v=Ttk4c...eature=channel
                                                              - 1090p ja full screen päälle
                                                              - Kannattaa lukea uusin Mikrobitti-Hifi ja edellinen TM 17 testi 3D:stä, jos kiinnostaa.

                                                              Videon lopusta.... Täältä TV-vertailuja (ja paljon muuta rompetta testattuna) :
                                                              http://www.which.co.uk/technology/tv-and-dvd/


                                                              * Technology
                                                              o TV & DVD
                                                              o Computing
                                                              o Camcorders
                                                              o Photography
                                                              o Audio
                                                              o Phones
                                                              o Software
                                                              * Home & garden
                                                              * Cars
                                                              * Money
                                                              * Baby & child
                                                              * Environment & saving energy

                                                              3D content niin harvinaista vielä, että ei kannata sen perusteella siirtyä 3D:hen, mutta parempi ostaa telkkari, jossa se jo on, tai odottaa vuosi vielä hintojen laskua ja laadun parantumista. Tuntuisi kuitenkin siltä, että vuodessa telkkarit ovat parantuneet reilusti SD-kuvan käsittelyn osalta. Esim. tuon youtube-videon pikkuvelisampaa 8705 55" antaa aivan uskomattoman hyvää kuvaa antennisignaalilla kanavilta 1,2,3,4 ... ! TM testissä se ei kuitenkaan pärjännyt.
                                                              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 21.10.2010, 10:50.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X