Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suurin kriteeri on ollut väri (musta) ja tehoa 225hp. Näitä on nyt tässä viimeisen reilun puolen vuoden aikana ilmennyt vain pari myyntiin nettiautoon. Ensimmäinen kerkesi mennä ja toinen olikin sitten kysymysmerkki tehojen suhteen joten jätin sen suosilla väliin kun oli muutenkin niin kulahtanut sisältä. Toinen tiukka kriteeri on ollut että auto olisi mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa ilman mitään ylimääräisiä "tuunauksia" (ulkoisesti tai moottorin puolelta).
    Muita tiukkoja kriteereitä ei ole ollut, tietenkin plussaa olisi jos autosta löytyisi nahka/mokkanahkajakkarat, vakkari ja Bosen kajarit. Olen myös pitänyt lähtökohtana että hihna+mittarista olisi ollut fiksattuna, autot on kuitenkin pääsääntöisesti olleet sen n. 150tkm ajettuja. Budjetti mulla on täysin auki, mutta olen valmis heti sijoittamaan tuon 15k€ jos löytyisi hyvä musta TT.

    Edit: Niin ja tietysti 200tkm mittarissa on ollut "turnoff" myös, eli pitäisi löytää myös vähemmän ajettu ja mieluummin vaikka vm. 2000-2005

    Edit2: Jos autosta on vaihdettu turvatyyny niin voiko olettaa että sillä on mällätty? Rupes kiinnostamaan nimittäin tämä auto http://www.nettiauto.com/audi/tt/4671576
    Viimeksi muokannut Miikka; 25.3.2012, 22:12. Perustelu: lisäys

    Comment


    • Itse kiertelin tuossa noita TT:tä läpi, ja tuota Tampereella olevaa sinistä kävin kastomassa. Otin auton historiasta selvää, ja on ollut melkoinen kiertopalkinto viimeaikoina. :D Ei tarvinnut edes koeajolla käydä, kun tiesin jo, että sitä en ota. Tuulilasi on halki, paljon lommoja, etupuskuri osunut maahan usein ja lämpömittari näyttää omiaan.

      Tuusulassa yhdessä autoliikkeessä olin jo varma, että nyt se löytyi, mutta koeajolla vaihdetta vaihtaessa ja kiihdyttäessä kuului outo kolahdus, joten kaupat tyssäsivät siihen.

      Kävin katsomassa seitsemän TT:tä, ja yksikään ei ollut sellainen, mitä olisin loppujen lopuksi voinut harkita ostettavaksi. Tuosta Kotkassa olevasta hopeasta autostakin soittelin, mutta myyjältä en saanut oikein selvää vastausta, että koska se jakopää nyt on tehtykään, joten kiinnostus loppui siihen.

      Noh, kesä kuitenkin lähestyy, ja coupe oli saatava, joten päädyin hakemaan tämän: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/4510293, eikä nyt ainakaan vielä harmita, vaikka ei se TT olekaan. :D

      Tai no sen verran nyt harmittaa, kun katselin noita myytyjä TT:tä, ja silmään sattui osua tämä: http://www.nettiauto.com/audi/tt/4399872. Tuota olisi kyllä tehdyt mieli käydä katsomassa.

      Noh, täytyypä kokeilla TT:n etsintää paremman onnen kanssa parin vuoden kuluttua. :)

      Comment


      • Miikkalle:
        Käy katsomassa tämä: http://www.nettiauto.com/audi/tt/4428156
        Itse meinasin käydä, mutta myyjä ei vastannut puhelimeen lainkaan.

        Comment


        • Hyvä maku sulla Make on autojen suhteen; itse katselin juuri tuota kyseistä mersua myös kun se oli vielä myynnissä :D

          Paljon on ollut vaihtoehtoja, mutta huomaan kuitenkin aina palaavani nettiautossa TT kantaan. Joku ihme siinä viehättää muita enemmän, ehkä sillä pääse lähimmäksi sitä "urheiluauto" fiilistä tuossa hintaluokassa =)

          Olen myös yrittänyt tavoittaa tuota linkittämääsi autoa melko laihoin tuloksin, ilmeisesti kaverilla ei ole mikään kiire siitä luopua? Sain nyt tuosta aiemmin linkittämästäni mustasta TT:stä myös tiedot ja ajattelin sitä käydä lähemmin tarkastamassa. Myyjä laittoi sähköpostitse 21 sivua merkkihuollon kuitteja + huoltokirjan joten siltä osin näyttää hyvältä, tosin jakohihna on kuitenkin vaihtamatta (ajettu 170tkm). Eli se menis remppaan + autosta löytyy jos jonkimoista naarmua/kolhua sekä ruostetta helmoista, pitäisi vähän kartoittaa millä kustannuksilla nämä saisi suunnilleen hoidettua kuntoon? Muuten perusviat näytti olevan hoidettu (mittari vaihdettu, ikkunoiden mikrokytkimet, mankka jne.)

          Olisko kenelläkään mielenkiintoa lähteä katsomaan mun kanssa tätä autoa?(auto helsingissä) Mielellään ottaisin toisen mielipiteen jos yksityiseltä lähden ostamaan.
          Viimeksi muokannut Miikka; 26.3.2012, 16:56.

          Comment


            Kai tuota voi lähteä mukaan katsomaan. En nyt TT:stä erityisesti tiedä, mutta voin toki ottaa VCDS kaapelin mukaan (läppäriä ei itselläni juuri tähän hätään ole).

            Tuo, kun on näköjään "naapurissa" vieläpä.

            Comment


            • http://www.nettiauto.com/audi/tt/4673284

              Eikös tuossa olisi hyvä vaihtoehto, jos vaan väri miellyttää?

              Comment


              • Joo, joku selkeästi kuuli "pyyntöni" kun näitä ilmestyi nyt useampikin kerralla myyntiin =D
                Gedu, laitoin viestiä tulee!

                Comment


                • Miikalle laitettu priva viesti.

                  Comment


                  • Onko muuten kenelläkään tietoa mitä maksaa suunnilleen 180tkm huolto pääkaupunkiseudulla teeTToseen? Ja missä se kannattaisi teettää, ilmeisesti kuitenkin aika tyyris remppa tiedossa?
                    Viimeksi muokannut Miikka; 27.3.2012, 14:52.

                    Comment


                      Marmorilla about 1,5 keur.
                      Se on iso huolto, jakopää,vesipumppu, termari,moniurahihna kiristimineen, tulpat, suodattimet.
                      En tiedä pitäisikö haldex ölpät vielä?, :( !!

                      Comment


                        Haldex ölpät 30tkm välein, suodatin 60tkm välein. Miten tuo remppa voi maksaa noin paljon, omaani oli maksanu rapian 600€ v.2008. 8N TTssä on kuitenkin hyvin tilaa tehdä tuo remppa. Oikealta rengas ja muovi vaan pois, remmi irtoaa autosta alta tunnin perus työkalullakin.

                        Comment


                        • Soittelin VV-autoon (varmaan nyt se kallein mesta ylipäätänsä huollattaa) ja koko paketin huolto (sisältäen Killerin mainitsemat romut + öljyt joka lähtöön) = max. 2000e...
                          Lämmitti tuo huoltomiehen "pahimmassa tapauksessa n. 2000e" kommentti =D
                          Viimeksi muokannut Miikka; 27.3.2012, 16:17.

                          Comment


                            Kysyppä JT-carfixistä (pulla täällä forumeilla)

                            Comment


                            • Pullalle lähti viesti =)

                              Comment


                              • Joko Miikka löysi itselleen TT:n

                                Viimekesänä kun etsiskelin itselleni TT:tä niin olin suuresti hämmästynyt joissain yksilöissä kun kilometrit oli 100 tkm + niin etupenkki ja ratti oli kuluneita/venähtäneitä, ja sitten kävin katsomassa nykyistä autoani ~200 tkm ajettuna ja etupenkki oli ryhdissään ja ratti ei ollut kulunut, heräsi vaan kysymys että voiko nuo vähäiset kilometrit pitää paikkaansa...

                                ja toinen asia mitä noiden kilometrien osalta ihmettelin oli että kuka omistaa auton ja ajaa sillä alle 10 tkm vuodessa, näitä luulisi olevan aikas harvassa jopa saksan maassa.

                                Mutta nämä oli vaan asioita joita itse pohdiskelin viimekesänä, ja kun vielä tiedämme että nuo mittaristot on rikki menevää mallia... Mutta kyllähän se vcds paljastaa totuuden jollei ole ecuakin käyty muuttamassa (muistan nähneeni artikkelin tm:ssä tai vastaavassa lehdessä)

                                Comment


                                  Meidän taloudessa on 2 TTtä, coupe ja roadster. Coupeen tulee n.10tkm ja avoon 2-3tkm vuodessa. Tämän vuoden aikana avoon on tainnu tulla jopa 15km :D

                                  Comment


                                  • Mulla ollu TT kohta 4 vuotta. Ja tällä aikaa siihen on tullut mittariin 40tkm lisää (total 179tkm auto vuosimallia -00). Auto on päivittäisessä ajossa. Aiemmin kilometrejä tuli vähemmin, koska työmatka oli ~1.5km suunta (joka piti toki kulkea autolla :)) Mutta nykyjään työmatkaa 15km suunta. Siltikään mittariin ei tule kun ~12tkm/vuosi. Eli itse en ymmärrä taas sitä, että miten autoon saa enemmin kilometrejä päivittäisessä ajossa, jos työmatka ei ole ~50km suunta! Itse en ainakaan jaksa ajella pillurallia ympäri kyliä ja vaikka ajaisikin, niin ei kaupungissa paljon kilometrejä synny.

                                    Omasta autosta voi sanoa vielä sen verran, että etupenkki on sivutuesta hanakka kulumaan sisään ulos ramppaamisen seuraamuksena. Vaikka oma penkki on melko takana, niin silti on vaikea saada tämäkin perse sen sivutuen yli ilman osumista! En ole edes kovin läski ;)

                                    Comment


                                    • Itsekkin olen melko skeptinen näitä "99-vuosimallia, ajettu 100tkm" kohtaan, ei tietenkään mahdottomuus mutta kyllä se aika vähältä omaan korvaan kuullostaa. Varsinkin kun itse on tullut ajettua moottoripyörällä viimeisten parin kesän aikana jotain +30tkm... Mutta meitä on moneksi, kilometrit riippuu varmasti siitä onko auto harrastus vai työkäytössä =)

                                      Huomenna on tarkoitus mennä koeajamaan yhtä TT:tä ja toiveet on kovat sen suhteen että se olisi nyt hyvä. Viime syksynä kävin kolmea koeajamassa, ensimmäinen oli vm. 2003, toinen 1999 ja kolmas 2000.
                                      Ensimmäinen (2003, "saksa-auto") oli aivan bränikkä sisältä, ulkoisesti oli jotain pieniä naarmuja/kolhuja ja mittarin ledit osittain rikki. Tehot tuntui olevan tallella ja muutenkin mallikas laitos.
                                      Toinen (1999, "suomiauto") ratti suorastaan häikäisi kiillollaan, penkin vasen kylki lähes tulkoon puhki ja kaikkea muuta pientä kulumaa niin ulkoa kuin sisältä. Auto myös tervehti komealla vinkumisella kun se laitettiin käyntiin, myyjä halusi nopeasti viedä minut sisälle tarkastelee papereita "siksi aikaa kun auto lämpeää" =D
                                      Kolmas oli samaa kaliiberia kuin toinen, melkoisen väsynyt sisältä ja tuntui tehojenkin puolesta olevansa jo ehtoopuolella.

                                      Okei, olihan näillä 3-4 vuotta eroa, mutta kaikilla kuitenkin ajettu se n. 150tkm. Jos en olisi mittarilukemaa nähnyt niin olisin veikannut että vanhemmilla on ajettu reilusti yli 200tkm ja uudemmalla taas max. 100tkm. Vieläkin harmittaa että jäi ostamatta tuo 2003, tai siis se että se kerkesi mennä. Ei tosiaan ollut edes tarkoitus TT:tä ostaa ja menin ihan muuta autoa koeajamaan, mutta löysinkin itseni sitten TT:n ratista. Halusin ottaa selvää tyyppivioista ym. muista joten kauppoja ei lyöty suoralta kädeltä lukkoon -> auto myyty seuraavana päivänä. Näin jälkikäteen asioita selvittäneenä/TT:itä nähneenä täytyy myöntää että se on ollut selkeästi paras mitä olen koeajanut, ei vaan tietämättömänä tajunnut sillä hetkellä tarttua tilaisuuteen. Ja prkl se oli vielä musta kaiken lisäksi...

                                      Comment


                                      • Käytetyn auton kaupassa nopeat syövät hitaiden eväät... itse olen tässä oppinut ajan saatossa että kun löytyy hyvä, tai edes ikäisekseen hyvä yksilö on kaupat lyötävä lukkoon heti.

                                        Mutta onnea metsästykselle, TT on kiva kapistus, mutta ehkä nyt harkitsisin vakavasti avoa ennemmin kuin coupea...

                                        Comment


                                          Itse pidän tuota 10tkm vuodessa ihan normina. Jos ei asu maalla, jossa kaikki on kaukana, niin ei sillä autolla tule oikeasti ajettu paljon. Siirtymät pääosin alle 15km ja kuitenkin monta päivää vuodessa auto vain seisoo pihassa. Ytimeen on turha ängetä autolla, ellei ole ihan pakko. Oma auto tasan 5v ja mittarissa 52tkm.

                                          Comment


                                          • Avo polttelisi kyllä itseäkin, tosin sitten vaihtuisi leiri Bemarin tai Porschen puolelle... Ei, kyl mä nyt sen TT:n ostan =)

                                            Comment


                                              Kyl avo ihan kiva on, jos pääsee sinuiksi sen aevan mahottoman tavarankuljetus kapasiteetin kanssa :)

                                              Comment


                                              • Koeajo suoritettu ja hinnasta sovittu, vielä gedun mielipide autosta ja ehkä ensi viikolla ajelen omalla TT:llä =)

                                                Comment


                                                  Siis vikakoodit luettu ja katsottu VCDS:llä?

                                                  Comment


                                                  • Ei vielä ole luettu kun mulla ei ole piuhaa, mut tähän on apuja tulossa kun saadaan vielä aikataulut sovitettua kaikkien osapuolien kanssa yhteen. Jos se puoli on kondiksessa niin sitten tehdään autosta paprut =)

                                                    Comment


                                                    • Kyllä se 10tkm/vuosi saattaa olla ihan uskottavakin vuotuinen kilometrimäärä, kun kyseessä on TT:n tyyppinen auto. Tietenkin "Saksa-autoissa" sitä todellista ajomäärää on vaikea selvittää, mutta todennäköisemmin Saksasta tuodun ajomäärä pitää paikkansa kuin Virosta tuodun. Baltiasta tuoduissa autoissa on lähes aina ongelmia päästöjen kanssa.

                                                      Noniin, toivottavasti Miikka saa pian TT:n alle! :)

                                                      Comment


                                                        On nuo alhaiset kilometrit mahdollisia. Oma TT on ikääntynyt jo 7,5 vuotta ja mittarissa vasta 59 tuhatta ja risat. Tottakai silti pitää epäillä ja tutkia parhaansa mukaan, jos auton historia ei ole tarkasti tiedossa. Maailmasta valitettavasti löytyy myös epärehellisiä yksilöitä. Milloin nähdään Miikan TT livenä miitissä?

                                                        Comment


                                                          Ja vaikuttaahan noihin kilometreihin muunmuassa sekin, montako autoa taloudesta löytyy. Jos vaikkapa kolmekin autoa, ja kilsoja tulee yhteensä se 20tkm vuodessa ja kaikkia autoja käytetään, ei niitä kilsoja vain kerry :)

                                                          Comment


                                                          • Toivon mukaan mahd. pian nähdään miitissä! (pääsette vastaamaan mun tyhmiin kysymyksiini =D)
                                                            Tänään mennäänkin nyt sitten Killerin avustuksella katsomaan/ajamaan auto vielä uudemman kerran ja saadaan tsekattua nuo vikakoodit yms. Eli siis tästä kyse. http://www.nettiauto.com/audi/tt/4671576

                                                            Itseä on nyt ruvennut mietityttämään autossa ruosteen "alku" oikean etulokasuojan kulmassa. Tosin tätä olen löytänyt poikkeuksetta jokaisesta näkemästäni TT:stä, mutta tietenkin se olisi hyvä "pysäyttää" ja hankkia ne rumat roiskeläpät eteen. Toinen asia joka kummastutti on "kuluma" takakontissa (näkyy ilmoituksen kuvassa, oikea alakulma). Tuli ensin mieleen että onko siitä tullut vedet sisään tai säilytetty pitkään jotain "märkää" joka sitten imeytynyt tuohon pohjaan.

                                                            Mut katotaan mitä Killeri sanoo ku näkee kikottimen livenä :)

                                                            Comment


                                                            • Älyttömän iso kiitos vielä Killerille ja Jarpaleelle avusta auton tsekkauksen suhteen, jäsenhakemus lähtee vetämään kun muodollisuudet auton omistajan vaihdosta on tehty =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X