Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autoon ajotallennuskamera?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oman virran olen ottanut ihan tupakansytyttimestä. USB pistoke tupakansytyttimeen tarpeeksi pitkä USB johto jonka toinen pää sama, kun kamerassa sitten laittanut johdon menemään toppausten sisällä siten ettei johto näy lainkaan.

    Comment


      Mä laitoin Motonetistä sulakehaaroittimen ja siihen jatko-abikolla kiinni tupakansytytin-haaroittimen. Tuohon taas laitoin kameran laturin ja perus usb-laturin joka syöttää virtaa puhelintelineelle, tuo tupakansytytin-haaroitin on kiinni kojelaudan sisällä kaksipuolisella teipillä. Tupakansytytin-haaroittimen miinuksen laitoin vaan kojelaudan kiinnityspulttiin. Kameran laturijohto taitaa olla tuo kuvassa näkyvä musta johto, sen työnsin A-pilarin ja tuulilasin väliin sekä kattoverhoilun ja tuulilasin väliin.

      Sulakerasialta mittasin yleismittarilla sulakkeen joka on virtalukon perässä, kun tuossa kamerassa on ominaisuus että se menee latauksen perusteella valmiustilaan ja alkaa kuvata kun havaitsee liikettä.

      Suunnittelin ensin kunnon kiinteää asennusta mutta bongasin jostain tuon sulakehaaroittimen ja sillä on kyllä ihan naurettavan helppo tehdä tuo asennus.
      Attached Files

      Comment


        Minulla on kahdessa autossa sähköt otettu katosta, toimii hyvin eikä johdot ole tiellä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Mara Näytä viesti
          Olisiko heittää vinkkiä mistä hankkia edullinen ajotallennuskamera?
          Alkaa jo niin v**uttamaan tämä oululainen liikennekulttuuri, että kamera laitettava. Keskellä risteystä tänäänki Omegakuski vaihtoi kaistaa kiilaamalla eteen...


          Aliexpress tai eBay laittais tilauksen ja tietäisi mikä malli ei nyt heti samalla viikolla heitä toimimasta :)
          Samat on tunnelmat. Mulla on pari vuotta sitten Mätänetistä ostettu halpiskamera, mutta sen kiinnike on normaaliin kiinalaistyyliin mennyt väljäksi eli kamera tärisee ajossa. Uuden hankinta edessä.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
            Minulla on kahdessa autossa sähköt otettu katosta, toimii hyvin eikä johdot ole tiellä.
            Miten olet toteuttanut tämän? Tuli vaihdettua autoa niin ei tarvitsisi vetää sitä johtoa 5m verran

            Comment


              Etsin sieltä kattoluukun sähköistä sellaisen paikan mihin tulee virrat kun autoonkin tulee. Aika helppo etsiä yleismittarilla.

              Comment


              • Pahoittelen tästä, mutta saattaa olla melko pöljä kysymys. Sulakerasiasta löytyy varmaan paikka mistä tulee jatkuva virta? Mietin jos tekisin tuollaisen sulakehaarotus kikan sinne. Jatkuvavirta vasen vuoksi, että saa pusäköidessä jätettyä auton kameran päälle mahdollisten kolhioiden tallentamiseksi. Akut noissa on kuitenkin niin pieniä. Timelapse modea olen tuossa kamerassani käyttänyt. Löytyisi kyllä myös liiketunnistin, mutta se tarvitsee taas "paljon" liikehdintää jotta alkaa tallentamaan.

                Comment


                  Kyllä siellä jossain kohtaa on jatkuva virta. Esim radion muistille tulee aina virta.

                  Comment


                    En kyllä kattoluukuttomasta B6 suomiauton sähkökaaviosta muistaakseni löytänyt kattovalon nurkilta jatkuvaa +12V, premiumvarustelluissa edustusautoissa erikseen. Tuo sulakehaaroitin on todellalla kätevä kun voi sulakerasialta katsoa yleismittarilla, mille sulakkeelle sähköt tulee virtalukon tai jatkuvan virran mukaan ja kytkeä siihen sulakehaaroitin.

                    Comment


                      Ei minullakaan jatkuvaa virtaa katolle tullut, mutta avainta kääntämällä tuli, ja sehän riitti minulle.

                      Comment


                      • Tuleeko kattovaloon jatkuva?

                        Comment


                          Kyllä tulee koska saahan valon päälle ilman virtojen päällelaittoa.

                          Comment


                            Viofon A119S näyttää ihan mielenkiintoiselta. Mistäs olette noita ostellut?

                            Comment


                              Tarkennan, tarkoitin pulssileveysmoduloitua sähköä tuli pelkästää eli tätä kattovaloille tulevaa himmennettävää polttimonvalvontasähköä.

                              Comment


                              • Viofo on hyvä. Kuvanlaatu on huomattava parannus omaan vanhaan kameraan. Tuo irroitettavuus on ehdottoman hyvä. Mulla on tuo GPS jalka, johon tulee virta ja kaapelin saa nätisti piiloon. Laatikossa tuli muutama ylimääräinen "tyhmä" jalusta. Menee joko tuollaisenaan kesäautoon, tai sitten tilaan siihenkin GPS palikan. Mikki tuossa on huonompi kuin vanha. Auto on tyhjäkäynnillä pihalla ja kamera tallentaa ihan tolkutonta tärinä ääntä. Myös sekunnin syklillä toistuva siritys kuuluu jatkuvasti. Myöskään radiota ei voi kuunnella niin isolla kuin vanhalla. Tämä tuskin on tärkein ominaisuus näissä.

                                Minun kamera on A119. S mallissa ei näytä olevan linssin vaakasäätöä.
                                Ostin omani eBaystä.

                                https://youtu.be/Z39sF5QcN_s Tuossa ääni ja kuvanäytettä eri valaistuksista. Kellonajat näkyvät oikealla alhaalla.

                                Comment


                                • Oon miettiny jonkun kameran hankkimista ja tuli mieleen että pystyisinkö nykyistä goprota hyödyntämään siinä. Eli kysymys kuuluukin onko kukaan käyttänyt goprota tuulilasikamerana?

                                  Comment


                                    En tiedä miten gopro toimii autokäytössä, mutta se saattaa lähteä ohikävelevän narkin matkaan, jos on vähänkin arvokkaampi malli.

                                    Comment


                                    • Tuossa DOD ls460w on kirkkaampi kuva hämärässä mitä goprossa. Ite meinasin alussa myös hankkia gopro.

                                      Comment


                                      • Ei mikään huippumalli enää kyseessä hero 3 black. Täytyy koittaa vaikka ensin kuvailla erilaisissa keleissä ja katsoa minkä tasoinen kuvanlaatu on.

                                        Comment


                                          Tuli youtubesta selattua parit muutkin videot lävitse ja A119S lähti tilaukseen, ei nyt muuta syytä oikeastaan sen suuntaan kuin parempi kenno hämärässä.

                                          Comment


                                          • Sulakehaaroitin hankittu. Vielä tuo tupakansytytin pitäisi hakea niin asennuksen voisi suorittaa sitten vaikka sunnuntaina :)

                                            Comment


                                              Olisi hankinnan paikka eli mikä olisi nykyään hinta/laatusuhteeltaan hyvä ?

                                              - Nopeus pitäisi näkyä.
                                              - Ei mitään kiinteitä asennuksia, kun vaihtuu kulkineesta toiseen.
                                              - Mahdollisimman automaattinen, liiketunnistus parkissa plussaa.
                                              - Ison muistikortin mahdollisuus.

                                              Comment


                                                Itsellä on Mio:n kameran jalkaan modattu GoPro:n kiinnike. Autossa tuulilasissa sitten sellainen GoPro:n tarralätkä, sellaista suosittelen jos nuo imukuppikiinnitykset ei kiinnosta. Luulisi toimivan usean auton käytössä ihan kivasti.

                                                Comment


                                                • Minä pistin molempiin autoihin omat kamerat. Luulin että tuo siirtely olisi ollut kätevää. Tuo Viofo A119 kamera on kyllä erittäin siirreltävä tuon telakan ansiosta. Tuee liimalla kiinni lasiin ja on tukeva. Tilasin molempiin autoihin gps telakat, mutta kummassakaan ei toimi gps palikan kautta syötetty virta. Gps toimii kyllä vaikka virran syöttää suoraan kameraan. En ole koittanut liiketunnistinta koska virrat menee avaimesta.

                                                  Comment


                                                    Tämä näyttää muotoilultaan mulle passelilta, jää peilin jalan taakse piiloon. Miten toimii muuten pl tuo gps-palikan ongelma? Mitä tuo gps-palikka yleensäkin tekee?
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 15.8.2017, 08:51. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                    • GPS palikka antaa sijaintitiedon sekä nopeuden. Valikoista saa päälle "full info" tai "Speed only". Muuten toimii kyllä kivasti ja kuvanlaadusta onkin video tuolla ylempänä. Kamera tärisee jonkin verran telineessä ja sen kuulee äänessä. Tärinän saa haltuun vaikka mustalla teipillä jonka kiilaa kameran ja telinen väliin. Kameran hinta tippunut oman hankinnasta, mutta gps palikan hinta vastaavasti noussut.

                                                      Comment


                                                        http://www.dx.com/p/g50-full-hd-1080...-sliver-323001

                                                        Tämmöisen tilasin. Vaikuttaa erittäin toimivalta. En ole vielä kerennyt itse tsekkaamaan yökuvausta, mutta youtubesta löytyy useampi pätkä.

                                                        https://www.youtube.com/watch?v=xdV72QLIkM0

                                                        Löytyy parkkipaikkavahti, vähän kun sormen päällä tökkäsee kameraa, se lähtee nauhoittamaan.

                                                        Comment


                                                          Ei nopeutta tohon saanut millään ?

                                                          Comment


                                                            Ei vissiin saa. Mihin sitä välttämättä tarvitsee?

                                                            Comment


                                                              Mä vaan mahdollisiin tilanteisiin haluan nopeuden nauhalle kanssa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X