Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tarkentava kyssäri: maksoitko tavarat millä tavoin?

    Kyllähän tuo saattaa joskus asiat hieman kestää saksanmaalla, toisaalta ettei myyjä vastaa mitään on outoa.

    Comment


    • Pankki siirtona maksoin. Ja tosiaan kuittauskin tuli että rahat on saatu.

      Comment


        Voi paska mikä flaksi. Mulla on itsellä jo varmaan 63 ostosta ebaystä ja koskaan ei oo tommosta tapahtunut. Kerran ostin motskarin rungon ja myyjä hieman hangoittelin paypallin kanssa, koska se rouhaisi sen kokoisesta summasta jo ihan kiitettävästi välistä. Tehtiin semmonen diili, että minä maksoin paypalista aiheutuneet kulut ja siihenmyyjä sitten suostui. Pikku hinta se olis siitä, että ZX-9R runko olisi jäänyt mahdollisesti tulematta. Silloin myyjälläkään ei oo syytä enää siihen, ettei paypal sopisi maksuvälineenä.

        Comment


        • Mä sain saapumatta jääneesta Texasin laskimesta paypalilta rahat takaisin, vaikka myyjällä oli rahtitunnuskin näyttää...Liike oli mikä myi jenkkilän ebayssa.
          aina käytän paypalia kun voi, olen kyllä tilisiirtonakin liikkeistä tilaillut saksasta ja jenkeistä.

          edit_
          2002rs, onko se myyjä kadonnut vai?

          Comment


            Ebay disputea auki vaan. Mielummin ennemmin kuin myöhemmin, koska siinäkin joku hölmö aikaraja.

            Comment


            • Minulle kävi hieman kuten joku kuvaili aiemmin. Huusin tavaraa hyvän palautteen omaavalta myyjältä ja maksoin EU-pankkisiirrolla. Tavara ei koskaan saapunut ja aloitin asian selvittämisen (saksaksi), ensin myyjän ja sitten EBAYn kanssa.

              Myyjä ei ensin vastannut mitään ja sitten lähetti tekosyitä, kuten osoitteeni olevan väärin. Tämä oli roskaa, koska olen saanut kymmenkunta pakettia Saksasta EBAY ostoksina. EBAY vastasi valitukseeni ja ehkä lähetti viestejä myyjälle. Sitten heidän kolme kuukauttaan kuluivat loppuun, jonka jälkeen sanoivat kaupan poistuneen tietokannastaan. Pesivät kätensä asiasta ja pyysivät tekemään ilmoituksen poliisille. Tiesivät kyllä, ettei poliisi tee asialle mitään pienen summan ollessa kyseessä.

              Tämä oli herätys opittuani liian luottavaiseksi muutaman onnistuneen kaupan jälkeen. EBAY kauppa ei ole sen varmempaa kuin tuntemattomalle rahan lähettäminen huutonetin kautta. Siellä sentään raha menee kotimaahan. Onneksi oppirahat eivät olleet liian suuret. Enemmän arsytti loputtomien Saksankielisten viestien vääntö.
              Viimeksi muokannut petriv; 11.1.2009, 01:12.

              Comment


              • huutonetti on vaan vihoviimeisen raivostuttava systeemi, ja ainaiset älyttömän korkeat hintavaraukset vievät sen viimeisenkin innon etsiä sieltä mitään.

                Itsellä taitaa olla yhden ACF:n kautta myydyn turbon rahat saamatta, pitääkin alkaa taas karhuamaan.kohta puoli vuotta ollut...

                Comment


                • Porkkis ilmotus tehtiin jo hyvissä ajoin. Tuskimpa asia johtaa enää mihinkään.. "Me ollaan hävitty tää peli" :D Noo otimpas opikseni jatkoa ajatellen..

                  Comment


                  • Ebaylle tehtävät reklamaatiot myyjästä ovat yhtä tyhjän kanssa, ne eivät johda mihinkään. Kun ebay on myyjältä komissionsa saanut, se vähät välittää siitä, saako ostaja tavaransa vaiko ei. Ebay pesee kätensä kehottamalla tekemään rikosilmoituksen, joka harvoin johtaa toimenpiteisiin, koska asian käsittely tulee niin kalliiksi.
                    Ennakkomaksu myyjän tilille on aina riski, mutta onneksi PayPal on yleistynyt.

                    Comment


                      Itse olen tehnyt pari "disputea" kun tavaraa ei ole tullut, mutta minkäänlaista korvausta/apua ei ole eBaysta tullut. Siellähän on sellainen lupaus että ne korvaa jonkin verran maksusta, mutta paskanmarjat.

                      PayPal on tosiaan yleistynyt aika mukavasti, mutta röyhkeimmät pyytävät jopa 13% lisää hintaa provisioiden takia. Aika paljon!

                      Comment


                        Muutenkin se ebayn palautesysteemi on aivan hanurista. Et voi jättää edes neutraalia palautetta, ilman että se johtaa johonkin jatkokäsittelyyn. Sitten kirjootelet tyhjänpäiväisiä selostuksia sinne tänne siitä mitä on tapahtunut ja saat itse negative feedbackia lopulta. Itse teen niin, että en jätä palautetta ollenkaan, jos palvelu ei ole miellytänyt. Mitään muuta ei voi oikein edes tehdä. Negative feedbackin jättämisestä seuraa semmonen viestirumba, ettei sitä jaksa millään. Siinäkin vaan pyritään lopulta siihen, että kaikki myyjät saisivat vaan positiivista palautetta ja ebay saisi lisää rahaa....

                        Comment


                          no onhan se parantu ihan merkittävästi ku myyjä ei voi kostolla negatiivista laittaa.

                          Comment


                            Osaisko joku vinkata miten asian eteen kannattais toimia. Eli tilasin pyörän navat ebaysta ja ei pakettia ala kuulua. Kaveri oli rahat saannu jo 8.12.08 ja lähettänyt kuulemma samantien paketin matkaan. Mutta nyt ei vastaa postiin kun pyysimme seurantakoodia paketista. Kaverin nimimerkki
                            [COLOR=red]lehnchen818[/COLOR] ja kaupitellut rs2 osia jonkin verran. Vai viipyykö tosiaan noin kauan matkalla joskus?
                            Voisi se varmaan kestää noinkin kauan. Minulla kesti edellisen paketin saapuminen Saksasta pikkuisen yli kolme viikkoa ja silloin ei edes ollut jouluruuhkaa. Ehkä vielä ei kannata vaipua epätoivoon ja ryhtyä ranteita avaamaan vaikkei tilauksen perille saattamiseksi oikein mitään hyödyllistä voi tehdä.
                            Viimeksi muokannut Ilkka L; 14.1.2009, 10:41.

                            Comment


                            • Joulun ja uudenvuoden yli saattaa todellakin paketin tulo kestää, joten ei tuo kuukausi kuulosta ollenkaan pahalta.

                              Comment


                                no onhan se parantu ihan merkittävästi ku myyjä ei voi kostolla negatiivista laittaa.
                                Toisaalta myyjä ei voi laittaa ostajalle negaa jos maksua ei koskaan tule. Ja luulen, että eBay ottaa kyllä omat palkkionsa vaikka loppujen lopuksi tuote ei myynytkään.

                                Mulla on nyt kesken yks kauppa. Kaveri osti yhden kortin $199 buy-it-now:lla. Viestintä tökkii pahemman kerran, tai on ainakin helvetin hidasta. Tuo artikkeli sulkeutui joulukuun alkupuolella ja vieläkään ei maksua ole kuulunut. Sanoi kyllä lähettäneensä sen käteisenä ja kirjattuna jo ennen joulua. Paypalia kuulemma ei juuri nyt pystynyt käyttämään. Kanadan posti on kylläkin parhaimillaankin tosi hidas, mutta aiemmin kirjatut on kyllä tulleet reilussa viikossa. Vaikkei mulla tossa kai muuta menetettävää ole kuin eBayn komissiot, kortti ei kuitenkaan lähde ennen kuin maksu on täällä.

                                Tuossa tulee korvausvaatimuksen teossa vastaan sellainenkin, että jos viestintä ja postinkulku on tosi hidasta, niin se aikaraja (olikohan 60 päivää) voi tulla vastaan. Sitten teet reklamaation ja viikon päästä tavara tuleekin perille. Sillä aikaa olet jo voinut saada negatiivisen palautteen tuon reklamaation takia. Sitä kun ei kovin helposti taida pois saada, jää turha merkintä rekisteriin.

                                Lisäksi on pari kertaa käynyt niin, että en koskaan saanut tuotetta. Kummassakaan tapauksessa myyjältä ei vastauksia herunut. Toinen oli jotain 10 taalan luokkaa, mutta toinen vajaa 200. Ekasta en mitään reklamaatiota edes tehnyt, jälkimmäisestä kyllä. Sanoivat eBaysta kyllä keskustelleensa myyjän kanssa mutta ei sieltä koskaan mitään hyvityksiä tullut. Varmaan eurooppalaisten kanssa vähän nihkeämpää tuo touhu.

                                Comment


                                  Nahkahousu ei halunnut ilmoittaa tilinumeronsa ostaessani vanteita häneltä. Pelkäsi kai
                                  jääkarhujen tulemista teutoniaan. Pistin negaa asiasta ja se palaute on kyllä (kuten tuotekin)
                                  hävinnyt listoilta. Olisiko se 60 päivää mennyt umpeen ja kauppa avoinna.

                                  Aina ei voi voittaa, vaikka ebay huudon voittaisikin.

                                  Comment


                                    Pystyisikö joku kertomaan henkilön sähköpostiosoitteen minulle vai saako sitä tuolta selville? Eli ei saa.

                                    Kiitos!
                                    Viimeksi muokannut Niso; 14.1.2009, 08:03.

                                    Comment


                                      Syksyllä ostin itävallasta auto-osakaupasta vanteet, siis ebaysta.
                                      Maksoin suoraan (tollo) nopeuttaakseni homman kulkua. Pari päivää myöhemmin kauppiaan profiili olikin muuttunut ammattilaisesta hyvällä palautteella yksityiseksi pelkin miinuksin. Huijari oli onnistunut hakkeroimaan ammattilaisen sivut. Ebay omalla intimiteettisuojallaan varjeli kauppiaan henkilöllisyyden paljastumiselta. Oli metkuillut monen maan sivuilla. Summa oli vähäinen, mutta harmittaa kun yhteiskannetta ei voi tehdä ebayn kautta. Suomen poliisi ei kahvirahojen vuoksi katsettaan nosta.

                                      Comment


                                      • No voi elämän kevät tänään sitten saapui napalähetys. Hetken jo kerkesin ajatella lähettäjää positiivisesti mutta ei.. Laatikon avattuani paljastui ettei takanapoja ole ollenkaan mukana! Ja etunavatkin on kaivettu jostain ojan pohjalta laatikkoon. Täysin eri tavarat kuin ebayn kuvissa. Tällasta tällä kertaa..D

                                        Comment


                                          Oletteko keksinyt tapaa kiertää viisaasti uutta ebay-rajoitusta, joka estää huutamisen ellei kohteessa ole lähetystä ilmoitettu suomeen?
                                          Sakemanneilla ainakin taitaa olla oletuksena vain saksaan lähetys ja aika harvassa muutettu. Kysymällä tulee aina rahtikulut, mutta kun samalla pyydän että voisiko kohdetta muuttaa siten että voisin huutaakin, ei yksikään ole vielä muuttanut. Melko monelta on tullut pyydettyä jo ja olen tasan luovuttanut.

                                          Comment


                                            Minä vaihdoin profiilistani asuinpaikan Saksaan. En tiedä oliko viisain tapa mutta toimiva.

                                            Comment


                                              Mulle on taas joka kerta lisätty suomi toimitusmaihin ja sillä homma on korjaantunut. Näin on käynyt varmaan 10 kertaa.

                                              Comment


                                                Oletteko keksinyt tapaa kiertää viisaasti uutta ebay-rajoitusta, joka estää huutamisen ellei kohteessa ole lähetystä ilmoitettu suomeen?
                                                Itsellä ei ainakaan tuo haittaa kun käytän ebay.de:tä suoraan ja vaikka asuinpaikka on Suomi.

                                                Comment


                                                  Ehkä vika on sitten mun saksassa :) Millä rimpsulla Juhana olet pyytänyt vaihtamaan?
                                                  Kyllä haittaa ebay.de:ssä nykyään myös. Koska Jarilla viimeisin huuto? Jos on "Versand nach: Deutschland" niin ei pysty huutamaan.

                                                  Comment


                                                    Minä järjestin saksalaisen osoitteen, mutta siitä huolimatta jätti Güntheri tilinumeronsa kertomatta. Kielteinen palautteeni poistettiin. Meni kyllä vähän usko tuohon, vaikka monta monta kertaa on toiminut hyvin. Vaikuttaa siltä että ebay suojaa myyjiä enemmän kuin ostajia.

                                                    edit: Minulla siis suomalainen osoite, ja kyllä minä voin huutaa "versand nach: deutschland" tavaroissa?

                                                    Comment


                                                      Minulle on joskus tullut tuo ettei voi huutaa kuin saksassa asuva, joten olen muuttanut asuinmaan saksaksi ja huutanut sitten. Kun kauppa on valmis, vaihdan maan takaisin, helppoa ja toimii :) En ole pyytänyt myyjiä lisäämään Suomea sinne.

                                                      Comment


                                                      • Tuo huutorajoitus toimii kai vain jos kaupassa vaaditaan välitöntä maksua esim. Paypalilla tai käytössä on muuten BUY IT NOW -hinta. Itse en ole tuohon törmännyt kuin kerran jenkkilän Ebayssa.

                                                        Comment


                                                          Periaatteessa kotipaikan väärentäminen on ebayn sääntöjen rike, josta voi saada lähtöpassit. Muutenkin se on kyseenalaista minun mielestäni. Tämä minun tapaukseni oli mielestäni vielä outo että vaikka versand oli deutschlandiin niin ei sittenkään suostunut viemään kauppaa loppuun.

                                                          Comment


                                                            Eilen viimeisin huuto, vain Saksa ja onnistui, ja jenkki ebay sanoo heti etten voisi ostaa (tosin viesti sanoo ettei jenkkehin, outoa...).

                                                            Tosin voi olla siitä kiinni, että olen aikanaan avannut ne tunnarit ekaksi Saksalaiseen ebayhin.

                                                            Ei mielestäni vaikutusta maksutavalla.
                                                            Viimeksi muokannut jta; 2.2.2009, 16:34.

                                                            Comment


                                                              Oon vaan kertonut, että yritin ostaa tavaran, mutta se ei onnistunut, koska Suomi ei ole toimitusmaiden listalla. Hyvin pian on sen jälkeen korjattu tuo murhe ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X