Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lakiapua autokauppaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lakiapua autokauppaan

    Eli kävin koeajamassa autoa ja välillä puhalsi lämmintä ja välillä kylmää.Veikkasin,että kasipahvi vika.Huoltomies kävi ajamassa ja ilmoitti termostaatti vika.Sitten huomasivat paisuntasäiliön korkin tiiviste huonosti,vika kuulemma johtui siitä.No tein kaupat,mutta kun lähdi ajelemaan kotiin niin edelleen sama vika.Soitin myyjälle ja sovittiin,että vien auton takaisin niin vaihtavat termostaatin.Seuraavana päivänä tuli soitto kansipahvi vika ja nyt minun tarvisi suostua kaupanpurkuun tai maksaa osa remonttikuluista.Eli miltäs kuulostaa,maksanko???

    #2
    Pääset varmaan helpommalla purkamalla kaupan.

    Comment


    • #3
      Onko se jotenkin erityisen spesiaali laite kun tuota edes pitää kysyä? Itse ainakin purkaisin jos kansivika, se voi olla ollut pitempäänkin ja tehdä muutakin hallaa kuin kansipahvin. Etenkin jos liike sitä jo itse ehdottaa.

      Comment


        #4
        Ois hinta/laatusuhde kohdillaan.Sitä vaan miettinyt,että eikös liikkeen pitäs laittaa kuntoon omaan piikkiin?

        Comment


          #5
          No sitähän ne tuossa tarjoaa. Purkavat kaupan, laittavat kuntoon ja uudestaan myyntiin. Luonnollisesti korjauskulut uuteen hintaan sisällytettynä.

          Comment


          • #6
            Ei se käytetyn kanssa pakko ole maksaa, voivat myös tosiaan purkaa kaupan.

            Comment


            • #7
              Pura kauppa, mieti hermojasi ja hyvinvointiasi. Kyllä niitä autoja riittää.
              Ei tahdo enää itse jaksaa hymyilyttää kun kuukauden vääntänyt autoliikkeen kanssa.

              Onneksi vika oli jo ostaessa päällä, mutta meinasi silti olla takkuista, nyt pikku hiljaa alkaa näkymään valoa.
              Mitäs sitten jos samaan autoon tulee uusi vika päällensä ja joudutte taas vääntämään?

              Comment


              • #8
                Mikäli ymmärsin oikein niin kauppaa ei nimenomaisesti tehty VIALLISESTA autosta. Myyjän vaatimus/tarjous on perusteeton. Suosittelen kaupan välitöntä purkua johon sinulla on juriidinen oikeus (tavara rikki). Myyjän ehdotus kertoo hänen sielunelämästään aika paljon. Härskiä touhua. Sitten kun ne ryssisivät kansipahvin niin vaatisivat vielä lisää. Älä missään tapauksessa suostu tilanteeseen jossa hyväksyt kaupan viallisesta autosta (esim. hiljaisesti hyväksymällä).

                Comment


                • #9
                  Jos olen nyt oikein ymmärtänyt niin myyjä on ehdottanut kaupan purkua mutta asiakas ei tätä haluaisi.
                  Viimeksi muokannut okkim; 17.12.2017, 17:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    #10
                    tuossahan myyjä nimenomaan ehdottaa joko kaupanpurkua tai osallistumista korjauskuluihin. ei luulis olevan kyllä vaikea päätös

                    Comment


                      #11
                      Aika erikoinen liike autokaupalta jos haluavat kaupan purkaa. Yleensä eivät mitenkään taivu moiseen. Itse suostuisin tosiaan sen enempää miettimättä.

                      Toisaalta jos auto on juuri sellainen mitä on etsinyt niin ei tuo tiivisteen vaihto kovin kummoinen homma ole. Tosin tässä ei ole mainittu mitään koneen tyypistä/mallista. Olisiko mahdollista neuvotella mahdollinen korvaus tuosta ja käyttää auto jollain nyrkkipajalla korjauksessa (halvempi kuin esim. marmori)

                      Comment


                        #12
                        Eräs täkäläinen isohkon autoliikkeketjun myymälä täällä harrastaa sitä että jos autosta löytyy vikaa niin hyvin helposti ehdottavat että liikkeen (liikkeiden) valikoimasta saa vaihtaa saman hintaisen auton.

                        Comment


                          #13
                          Purin kaupat.

                          Comment


                            #14
                            Olisko tossa semmosta käänteistä psykologiaa, että asiakas saadaan pitämään auto, kun liike onkin perumassa "helmen" kauppoja (vaikkei nyt niin käynytkään).

                            Comment


                              #15
                              No nyt kun tuli selvitettyä tota asiaa,niin tommosta 10v. ja 380tkm ajettua autoo ei kannata liikkeestä ostaa jos ei saa yhtä halvalla kun yksityiseltä.Kuluttaja neuvonnan mukaan ostajan osuus korjauksesta nousee todella suureksi.Eli tässä tapauksessa oli rehti liike.Tosin ois ne voinu koeajaa sen ensin,niin oisivat huomanneet vian.

                              Comment

                              Working...
                              X