Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eikö 4G:ssä kuuluisi olla 245/45R18 ja 255/40R19 jos orkkiskoossa haluaisi pysyä?

    Comment


    • Siinä tapauksessa 255/40r19 kiinnostaa myös mutta erityisesti vannespeksiin kaipaisin jeesiä :)

      Comment


        Jään myös kuulolle sillä omaan 4G:hen 19" talvivanteet haussa.

        Comment


          Meneekö överiksi nuo A6 4F 17" OEM vanteet, jos meinaa laittaa ne A4 b6?

          Pulttijako täsmää ja 225 rengas menee. Mutta tuo ET25 taitaa tulla reilusti pyöränkotelosta ulos?
          Ei taida paljoa pystyä tuohon mitään muokkauksiakaan järkevään hintaan tekemään.

          Comment


            Kuinka leveä tuo OEM-vanne on? Saattaa vaikka mahtuakkin kun olisi vaan tarkat speksit mihin verrata.

            Comment


            • Onko 4g bitdissä tilaa tuoda oem-tasosta 17.7mm sisemmäs? Kuulostaa paljolta. Spacerilla ratkeaa sisäpuolen ongelma mutta tuleeko 16mm spacerilla liikaa jo ulos? Oon huomenna menossa hieromaan kauppaa ko. vanteista eikä mulla ole pääsyä auton äärelle mittaamaan ennen sitä, joten tips approved!

              Tällainen tilanne siis nykyasetelma vs. ajatus uudesta https://www.willtheyfit.com/index.ph...h=9&offset2=44

              Comment


                Minulla on tuossa omassa bitdissä orkkis vanteet spekseillä 20x8,5 ja muistaakseni et on 45. Noita saisi tuoda suunnilleen kilometrin ulospäin että ovat kaarella :)

                Comment


                • Sisäreuna on niissäkin lähes samassa kuin noissa omissa nykyisissä OEM-vanteissa.

                  Comment


                    Reilusti käsi mahtuu sisäpuolellekin väliin. Ja tuossa minun A4:ssä on 19x9,5 et 35 ja mahtuu hyvin pyörimään, niin mahtuu kyllä aika satavarmasti nuo sinun ajatuksissa olleet vanteet kutosessa pyörimään.
                    Viimeksi muokannut pide; 7.9.2018, 22:00.

                    Comment


                    • Tein eilen kaupat sarjasta tällaisia; https://www.original-felgen.com/4e0601025ad1h7.html eli C5 RS6 winterfelgen lookilla varustetut D3:n lisävarustevanteet (9x19" et44). Vien ne huomenna sorvaamoon jotta saadaan keskireikä oikeaan kokoon ja sen jälkeen kumit päälle. Seuraavaksi sarja alle ja jännittämään, että miten ne istuu. Saahan nuo spacerilla sopimaan varmasti, mutta mieluummin ilman.

                      Comment


                        Vaihtoehtoja talvivanteiksi tuohon 4G FL Competitioniin 19"? Etujarrut rajaa vaihtoehtoja jonkin verran.

                        Renkaiksi ajattelin kietaista testivoittaja Continental Vikingcontact 7 kitkat.

                        Comment


                        • OZ Superleggera / Ultraleggera jos vaan vanteen kantavuus riittää, olikohan noissa 630kg tai 690kg kappaleelta.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                            Tein eilen kaupat sarjasta tällaisia; https://www.original-felgen.com/4e0601025ad1h7.html eli C5 RS6 winterfelgen lookilla varustetut D3:n lisävarustevanteet (9x19" et44). Vien ne huomenna sorvaamoon jotta saadaan keskireikä oikeaan kokoon ja sen jälkeen kumit päälle. Seuraavaksi sarja alle ja jännittämään, että miten ne istuu. Saahan nuo spacerilla sopimaan varmasti, mutta mieluummin ilman.
                            Itse itselleni vastaten; hienosti istuu ja mahtuu, niin 12mm spacerilla kuin ilmankin. Kesäksi tulee kierros 10x19" et35 vanteita ja niiden ympärille 255/40 kumit.

                            Comment


                              Talvivanteissa miettisin myös sitä puhtaanapidon helppoutta, olkoonkin että OZ Ultra-/Superleggera kevyt ja ihan tyylikäs vanne onkin.

                              Comment


                                Karin kanssa samoilla linjoilla, haussa harjalla pestävät mutta ei hammasharjalla.

                                Ultraleggera sopii kyllä omaan silmään. :)

                                Comment


                                • Autona A5 3.0TDIQ. Kesärenkaina toimii 265/30 20.

                                  Kuinka mahtaa taasen olla talvirenkaiden suhteen.
                                  Valitsenko Kitkat / Nastarenkaat myös samoilla arvoilla 265/30 vai onko syytä valita tai mahdollista myös eri arvoilla?
                                  Viimeksi muokannut jeremiah; 9.11.2018, 11:47.

                                  Comment


                                    Anna menna samoilla mitoilla vaan, kitkat.

                                    Comment


                                    • Onkos kellään ollut nämä Trianglen kohunastat jo ajossa? Oisko mistään kotosin?

                                      Comment


                                        Nastoista en tiedä, mutta mulla oli viime talven tuollaiset Trianglen kitkat alla BMW 320d e46:ssa.

                                        2 kertaa olin niiden kanssa kiinni, molemmat täysin omasta tyhmyydestä johtuvia tilanteita. Normaalissa ajossa hyvin sekalaisissa olosuhteissa en renkaista mitään isoa moitittavaa löytänyt. Nuo tulivat auton mukana ja olivat omalla tavallaan ihan positiiviset yllätykset, ristiriitaisista testituloksista huolimatta.

                                        Comment


                                        • Itse vaihdoin viime talvena Corradon all apyörineet Hankookin nastat (Niiden testiyllättäjien vähänestaiset versiot) Trianglen kitkoihin. Muutos oli tuossa parempaa suuntaan. Ei nuo Trianglet Corradon alla toki yhtä hyvää talviajettavauutta tarjoa kuin Continetalin kitkat 4F A6 alla.

                                          Oman kokemuksen mukaan noiden Trianglen ominaisuudet vastaavat aiankin niitä testejä jotka itse olen lukenut: trianglen itse teettämssä testissä ominaisuudet mainittiin hieman paremmaksi kuin Nokian R. Myöhemmässä testissä sitten Triangel jäi hieman jälkeen Nokian R2 kitkoista. Itsellä on kokemusta noista kolmesta eri kitkasta (toki eri autoissa) ja itse rankkaisin ne paremmasta hunompaan R2 -> Trinagle -> R.

                                          Parhaat premium kitkat ovat ihan varmasti melko paljon paremmat kuin Trianglet, mutta hintakin on ihan eri luokassa. Jos Triangle vastaavasti vertaanttuu hyvin muutaman sukupolven takaisiin premium renkaisiin, niin eivät ne silloin ihan hengevaaraliset ole.

                                          Comment


                                            Mitäpä on arvon raati mieltä, kannattaako A4 B8:iin laittaa 19" kiekkoja alle S-Line-alustalla? Tuleeko traktori? Netistä olen koittanut kuvia selailla, mutta ei niistä oikein selkoa saa; jotkut näyttää huonoilta ja jotkut taas siedettäviltä. Kiikarissa oleva setti olisi luokkaa 19x9-9.5 ET35-40 255/35.

                                            Tarkoitus olisi tiputtaa autoa vielä tulevaisuudessa, muttei millään viitsisi ostaa väliajaksi 18" renkaita.

                                            Comment


                                            • Tarttis vinkkiä gen 1 R8:n talvirengastuksen kanssa. Nokian Renkaat pudottanut 235/35R & 295/30R19 kombinaation pois nasta/kitka valikoimista, ja nyt tarttiskin miettiä sopivaa settiä.
                                              Löytyykö foorumilta kokemusta? Koot meinaa olla haastavia, varsinkin takanen, mutta vaihtoehtoista mitään kukaan käyttänyt?

                                              Comment


                                              • Talveksi pykälää isommat pyörät alle ja nostat molemmissa profiilia yhdellä?

                                                Hiukan hassulta myös vaikuttaa tuo vakiorengastus, takaset kun ovat 12mm halkaisijaltaan suuremmat. 275 leveät takaset osuisi halkaisijaltaan samoihin.

                                                Comment


                                                • Mahtuuko b8.5 audiin 20x9 et29 vanteet 245/30 kumeilla H&R -40mm jousilla?

                                                  Comment


                                                  • Mahtuu, mulla sama setti A5ssa, mutta vanteet ET32 ja 20 mm spacerit vielä välissä.
                                                    Viimeksi muokannut moilantti; 11.1.2019, 12:01. Perustelu: Kuva mukaan

                                                    Comment


                                                    • Mitä mieltä raati on, näyttääkö 17" 8x17 ET 35 vanteet toivottoman pieneltä farkku-B7:ssa S Line-alustassa? Nykyiset vanhat 17" Superturismot tekisi mieli päivitellä uusiin Ultraleggeroihin, mutta IMO haluaisin priorisoida matkustusmukavuutta. 17" vanteiden sisään pitäisi mahtua 320 milliset sport editionin etujarrut kuitenkin.

                                                      Comment


                                                        Vastaus riippuu vastaajasta, jos priorisoit mukavuutta, 17" olisi valinta kun profiili 45. kun mennään 18" 40,mukavuus kärsii jo puhumatta 19" 35/30 profiileista. 320mm jarrut mahtuu hyvin 17" vanteisiin.
                                                        Mutta olen jo pappaiässä :D.

                                                        Comment


                                                          Ei ne nyt "pieneltä" näytä, ja eikös ne sport editionin orkkis 17" vanteet ole 7,5x17 235/45 renkaalla?

                                                          Omasta mielestäni berttaseiskaan paras yhdistelmä on, jossei autoa ole tuosta s-line alustasta tarkoitus enää madaltaa ja matkustusmukavuuskin säilyy, 8x18 vanne 235/40 gummilla sekä talvella että kesällä. Et edessä 25-35 ja takana 20-30 riippuen siitä miten kaarelle vanteet haluaa.

                                                          Comment


                                                            Google löysi tämmöisen. Makuasia tosiaan, itsellä oli B6.ssa 235/45R17 eikä ne nyt toivottoman pieneltä näyttäneet - mitä nyt nykytrendin mukaan pienet.

                                                            Comment


                                                            • Ensimmäisen maailman ongelmistahan tässä puhutaan, mutta vaikeita valintoja. Superturismo LM/Ultraleggera/17/18" akselilla nyt pallottelen. BBS:t menee jo liikaa budjetin yli. Ulkomaisilla foorumeilla juttua, että Ultraleggerat eivät kestävimmästä päästä keveytensä takia olisi. Aika suhteellista tosiaan kenelle mikä on iso tai pieni vannekoko. Vielä 90-luvulla melko isoissakin autoissa tehtaalta 16" vanteet, oisko jopa jonkun 850i V12 peruskoko ollut.

                                                              Sport edition on 7.5x17 vanteilla tullut tehtaalla. BUL-koneisissa DTM-malleissa on Ronalin valmistamat Superturismoa muistuttavat 8x18 pyörät.
                                                              Viimeksi muokannut Kraftwerk; 12.1.2019, 20:41.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X