Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pesuhuoneen lattialämmitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja kimmo paakkanen
    vaan jos suihkussa käydään vaikka 4henk, niin sinä aikana lattian lämpötila nousee niin suureksi ???, että se katkaisee lämmön kaikilta osin kunnes suihkunlattian lämpötila on sama kuin pesutilassa.
    Mitäs siinä ihmeellistä on? Jos lämpö nousee riittävästi, lämmitys katkeaa ja kun lämpö taas laskee se kytkeytyy päälle. Noinhan sen pitääkin toimia. Ei sillä ole mitään väliä mistä syystä se lämpö nousee. Lopputulos on kuitenkin se että huoneilman lämpötila pysyy tasaisena. Ei tuo minun mielestäni mitenkään perustele sitä ettei lämmitystä laitettaisi suihkun alle. Eihän tuollaisessa ohjeessa ole mitään järkeä! Lattia ei kuivu, jalkapohjassa tuntuu ilkeän kylmältä, ja sitten joku peränurkka jossa ei edes olla, hohkaa lämpöä kuin kiuas. :/

    Termostaatin sijoittaminen on kokonaan toinen juttu. Se laitetaan tietysti sellaiseen kohtaan joka on mahdollisimman tasalämpöinen, eli ei ainakaan suihkun alle.

    Comment


    • #32
      Samaa mieltä. Itse olen töissä laittanut vesikiertoisia lattialämmityksiä muutamiä kymmeniä, niin uudis-, kuin remontti kohteisiin ja auta armias jos asiakas huomaisi ettei suihkun tai WC:n edustalla ole riittävästi lämpöä :)

      Comment


      • #33
        Kommunikointihäiriö tässä on käynyt molemmin puolin.
        Sähkäri kävi kattomassa tilannetta ja totesi saman kuin tekin, eli suihkuun kuuluu lämpö.
        Asennusohjeilla saa kuulemma pyyhkiä jotain, minne Aurinko ei paista ;-)

        Comment


          #34
          Kysymys alan experteille.
          Asumme vuokralla kerrostaloasunnossa, jossa on oikeen vuokrasopimuksessa todettu että sauna ja pesutiloissa on lattian mukavuuslämmitys. Noh, viimeisen puolivuotta olen tapellut isännöitsijän kanssa tuosta asiasta, kun tuo lämmitys ei toimi. Suunnittelija on kuulemma suunnitellut minimilämpötilaksi lattialle 24C mutta nyt päästään vain 22-22.5C lämpöihin. Pesutiloissa ei ole muuta lämmitystä. Onko jotain rakennusmääräystä tms. joka antaisi kosteatilojen lattialämmitykseen jonkin minimiarvon?
          Vuokranantaja on vedonnut RT 07-10564-ohjeeseen (jota meille ei ole toimitettu, enkä sitä ole mistään löytänyt), jossa lattialämpötilaksi uudisrakennukseen on hänen mukaansa annettu ohjearvoksi 20C. Riittääkö tuo lämpö tosiaan mukavuuslämmitykseksi, koska se ei todellakaan siltä tunnu?

          Comment


          • #35
            Noista lämmöistä en tiedä, mutta nuota RT ohjeita/kortteja kai saa pientä korvausta vastaan ostettua, en nyt muista mistä. Olen ymmärtänyt, että sellaisia "hyviä käytäntöjä" ohjeita rakentajille eri asioista.

            EDIT: www.rakennustieto.fi korteista on kyse. Jostain luin, että niitä sai yksittäinkin 10-15 euron hintaan tms.

            EDIT2: https://www.rakennustietokauppa.fi/r...95-/RT_2639/dp
            Viimeksi muokannut jounii; 7.5.2012, 14:45.

            Comment


            • #36
              Ebecolla on tuote puurakenteisten lattioiden lämmittämiseen: sellainen ohut kalvo, johon isketään sellaisilla liittimillä piuhat kiinni, ja laminaatti päälle.

              Itsellä on tällainen yläkerran huussissa laminaatin alla (matalajännitteinen 40V versio) ja eteisessä laminaatin alla normi sähköllä. Hyvin ovat toimineet ainakin viitisen vuotta.

              Comment

              Working...
              X