Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onkos kukaan mahtanut tilata vähään aikaan mitään tuosta kitupiikki.netistä? itse tilasin heinäkuun lopulla ipod adapterin josta ei vieläkään kuulu mitään ja kitupiikin päässä ei vastata puhelimeen eikä maileihin. yksi vastaus tuli 29.8 mutta sen jälkeen ei mitään. 2 autosoitinta olen sieltä aikasemmin tilannut ja ne tuli hujauksessa. pikkuhiljaa alkaa hermot mennä..

    Comment


      Vanha uutinen kitupiikistä, mutta taitaa olla edelleenkin ajankohtainen:
      http://www.iltalehti.fi/digi/200702165748738_du.shtml

      edit: hidas

      Comment


        no voi helevetti ku ois tuonki taas tienny ajoissa....

        Comment


          Nyt ovat laittaneet eston päälle ettei voi huutaa kohdetta jossa ei ole toimitusta Suomeen. Olen aikaisemmin ostellut jonkin verran tavaraa ja pyytänyt toimituksen kaverilleni Saksassa, nyt ei onnistu ellei myyjä muokkaa ilmoitustaan.

          Pitääkö tässä käydä muokkaamassa omaa käyttäjäprofiilia ja muuttaa osoite Saksaan.

          Comment


            Joillakin on tosiaan nihilistinen tapa olla toimittamattamatta muualle kuin germaaniaan.

            Helpompi varmaan muuttaa omat toimitustiedot saksalaiseen osoitteeseen, kun alkaa myyjän kanssa vääntämään kättä. Voihan sitä vääntöä tietysti yrittää sitten sen jälkeen, jos voittaa huudon.

            Comment


              Minä olen tehnyt niin että olen kysynyt tuossa tapauksessa etukäteen että toimittaako Suomeen. Sitten olen vaihtanut tiedoistani maan Saksaksi, ja huutanut tuotetta. Sittan vaan vaihdoin sen takaisin oikeaksi.

              Kävi tässä vähän aikaa sitten ihme homma yhden myyjän kanssa miltä olen ostanut aiemminkin tavaraa. Huusin pari osaa ja maksoin ne PayPalilla.

              Odottelin ja odottelin vaikka kuinka kauan (välissä laitoin myyjälle mailia ja kysyin ja valitin), ja kahden kuukauden päästä tein PayPaliin valituksen etten ole saanut tavaroita.

              Jossain vaiheessa laitoin huonot palautteet myyjälle, joka (yllätys yllätys) antoi heti kostopalautetta. Myyjän kommentti oli minun valitukseen että osoite on muka väärä! No eipä sitä kiinnostanut vastailla minun kysymyksiin, eikä osoitteessakaan ollut oikeasti mitään vikaa. Siihen asti en ollut saanut minkäänlaista kontaktia myyjään. Sitten myyjä laittoi mailia että jos lähettää osat niin otetaanko palautteet pois. Minulle se kävi, koska minulla oli aiheeton palaute jota en sinne halunnut, kunhan vaan saisin osat nopeasti.

              Kesti vähän aikaa kun PayPalilta tuli ilmoitus että saan rahat takaisin. Ja kohta oli postissa myös ostamani osat! :) Tahallanikaan en laita rahoja takaisin myyjälle (49?), koska oli alusta alkaen jostain syystä kusipää. Koko hommassa meni noin kolme kuukautta!

              Comment


              • Allekirjoittanut taas on käyttänyt suomalaisia rahtifirmoja, nyt syksyllä on tullut sekä vannesetti että rengassetti Saksasta. Yllättäen kaikki Saksan päässä on toiminut oikein, suomalaisen kuljetusyrityksen sössimiset ovat olleet välillä aika uskomattomia.

                Olen siis huutanut suomalaisena ja kaupan yhteydessä (joko huudon aikana tai jälkeen) ilmoittanut että hoidan itse rahdin noutorahtina myyjältä. Ei kummallakaan kerralla mitään ongelmia.

                Comment


                  Miten tuo noutorahtihomma oikein toimii? Joskus olen jotain isoa harkinnut ostavani, mutta olen sitten jättänyt ostamatta kun en tiedä miten sen saisi tänne. Eikä myyjä ole suostuvainen itse lähettämään.

                  Comment


                  • Vaatii Y-tunnuksen, olen käyttänyt kaverin firmaa toistaiseksi kun ei ole ollut (vielä?) suurisuuntaisempaa maahantuontibusinesta mutta tilataan suomalaiselta firmalta kuljetus noutona ja haetaan paketti Pasilan tavaraterminaalista. Ja maksetaan lasku jälkikäteen.

                    Noin yksinkertaistettuna prosessina :)

                    Comment


                      Ok. Ja firmoina voi käyttää...? (DHL, ? , ? , ?)

                      Comment


                      • Itse olen tilaillut Varova Oy:n kautta jolla näkyy olevan suhteet ja valmiit prosessit miten homma menee mutta kahdesta tilauksesta toinen oli alunperin unohdettu hakea luvattuna päivänä ja toisen laskutus muistutti brittiläistä sketsiä niin muitakin suomalaisia huolintafirmoja varmaan voi kokeilla.

                        DHL/UPS/GLS ovat oleellisesti kalliimpia. Deutsche Post on pikkupaketeissa (alle 20 kg määrämittainen) oikein kilpailukykyinen rahtifirmojen kanssa, noiden vanteiden tai rengas-vanne -settien paino menee sille tasolle että rahtipuulaakit kannattavat.

                        Comment


                          Mihin perustuu se, että joissakin kohteissa esim. Saksan ebayssä on salattu huutajien nimimerkit? Lienee myyjän määriteltävissä siinä kohdin kun laittaa esinettä myyntiin?

                          Toinen juttu, mikä on tässä perusskeptisenä ihmisenä tullut mieleen on se, että monilla myyjillä on varmaan "bulvaani" kirittämässä huutoja, jos meinaa mennä tavara kaupaksi liian pienellä. On siellä tietysti paljon porukkaa kytiksellä, jotka huutavat tavarat pois, jos ei tule kunnon huutokilpailua. Olen ollut huomaavinani, että sama käikäle ilmestyy myyntiin joskus myöhemmin "uudelta myyjältä".

                          Vainoharhainen ajatukseni kulku on seuraava: pistän kohteen myyntiin ja kaverini osallistuu huutokauppaan "kirittäjänä". Jos sitten käy niin, että kaverini huuto jää korkeimmaksi, niin hoidetaan maksut "kaverien kesken" ja pannaan kohde jonkun ajan päästä uudelleen myyntiin. No menee tuossa tietysti se ebayn komissio...

                          Comment


                            Juu, osa myyjistä haluaa huutajat salata, melko metka tapa, ei ainakaan lisää tuotteen mielenkiintoa.

                            Itse kyllä pääsääntöisesti pelkkiä buyitnow tuotteita, ja sellasia vielä että luvataan lähettää, tai sitten olen kysynyt erikseen, ei jaksa muutaman euron perässä juosta jos sitte on vaara et rahat menee mutta mitään ei tule.

                            Comment


                              Hakkerit Ebayn kimpussa???

                              Nyt kannattaa sitten olla tarkkana Ebay-ostosten kanssa! Allekirjoittanut kuvitteli ostaneensa DVD-soittimen, mutta ilmeisesti en sitten osatanut...ainoastaan maksoin (lienee samaa tavaraa, kuin se Soneran Saksasta ostama ilmatila).

                              Tuli juuri ilmoitus, että joku hakkeri (ryhmä) on ilmeisesti pistänyt haisemaan kunnolla:

                              Sinänsä viattomilta näyttävät myyjät (palautepuoli kunnossa) vedättävät huutoja arvokkailla tavaroilla ja niitä on myynnissä (eri nimimerkkien suojissa) sitten rekkakuormittain... Mukana oli kalliita merkkivaatteita, viihde-elektroniikkaa (DVD-soittimia, läppäreitä, vahvareita, kameroita, navigaattoreita jne), ammattilaissähkötyökaluja (Hilti, Bosch) you name it!

                              Tällä hetkellä ebayn keskustelupalstalla, johon sain kutsun ko. ostokseni takia, näytti laskuri jo kymmeniä tuhansia euroja tavaroista, jotka on maksettu, mutta joita siis ei ilmeisesti ole olemassa. Onneksi ei tullut takkiin kuin se parisataa eemeliä, en oikeen jaksa uskoa, että noita rahoja enää näkyy.

                              Huutojen päätyttyä nuo nimimerkit on pikkuhiljaa kadonneet (odottivat toki maksun saapumista). En tiedä miten tuo temppu onnistui, mutta ilmeisesti tuota nimimerkin palautepuolta on päästy kopeloimaan, tiedä sitten oliko nimimerkit myöskin varastettuja. Mun tapauksessakin oli nimerkki avattu jo 2003 ja palaute 98,7% plussalla (1 negatiivinen palaute koko listassa) Taidan jatkossa siirtyä pelkästään PayPal -maksajaksi...Tosin noitten Audiin osteetujen varaosien kanssa ei ole kyllä ikinä ollut mitään vastoinkäymisiä (kop kop...)

                              Jos olet viime viikkoina ostanut eebaystä tavaraa, eikä ala kuulumaan, niin tarkista, ettei tavara ole "tulossa" joltain seuraavista nimimerkeistä:

                              dmx_busta
                              yako1337
                              tatanka77
                              azubi7530
                              coeina_mue
                              oli.naddel03
                              sportfasion2
                              loster6
                              harder43
                              subbandi28
                              fashertoni
                              andy362o
                              sebastion32
                              schulzsport
                              alterschwert
                              ehert41
                              vante*21
                              lasse573
                              verkauf37
                              modeverkauf37
                              hendriverkauf
                              imonsport
                              antonia05d
                              sportfashion*02
                              lucasprinter2
                              jason4surf
                              andola23
                              alles-schnell02
                              tabeasport
                              skawalker23
                              eisen-hart19

                              Niin, se linkki:

                              [COLOR=#810081]http://groups.ebay.de/accept.jspa?code=MTcwMDAwMDAxMDE6MTcwMDAwMDExMDU6M TcwMDAwOTQ2NDM6VEc3Q3o2a3E%3D[/COLOR]
                              Viimeksi muokannut Tolkkju; 25.10.2007, 11:56.

                              Comment


                                Laitatko linkin sinne keskustelupalstalle, voisi vähän seurata tilannetta.

                                Comment


                                  Mikäs toi Afterbuy oikein on ? Tuolla ebay.de:stä hommasin tavaraa ja huomasin lopussa maksun menevän tuon Afterbuy hommalla.

                                  Laitoin kyllä kyselyä siirrosta PayPal:iin.

                                  Sen siitä saa kun ei saksaa ymmärrä ja ei selvitä kunnolla vaihtoehtoja....

                                  Comment


                                    Mulle ei ole tullut tuollaista vastaan. Sellainen kun "second change offer" on tullut, eli jos olen ollut toiseksi eniten tarjonnut ja voittaja onkin jotenkin perunut huutonsa. Sillä tavalla joku yritti kusettaakin, kun oli huomannut minun tunnuksen jossain huudossa. Se teki sitten oman "second change" "tarjouksen", jossa myi samaa osaa. Jotain eroa siinä oli yhteystiedoissa tms josta oli helppo huomata huijaus.

                                    Mulla on nyt odottanut yksien osien postikulutieto varmaan kuukauden. Voitin huudon tosi halvalla, ja nyt myyjä ei ilmeisesti halua myydä osia sillä hintaa. Olen uhkaillut huonolla palautteella, mutta jos sen tekee oikeasti sieltä tulee varmasti jotain kostopalautetta.

                                    Mitenkähän tuo kannattaisi hoitaa niin ettei se voi sitä antaa? Odottaa sen 3 kk (jonka aikana palautteen voi antaa) ihan viime sekunnille? Vai onko sillä vielä mahdollisuus sitten vastata siihen?

                                    Comment


                                      Liekö ollut tsägää matkassa, mutta rahat palautui tililleni tässä taannoin.
                                      Tosin ystävämme Nordea halusi 25 eemeliä selvittelykuluja, mutta siis tappion määrä tässä ostoksessa kutistui tuohon summaan.

                                      Ei siis edelleenkään juurikaan pahaa sanottavaa Eebayn ihmeellisestä maailmasta. DVD-rieskan pyörittimenkin hankin kuin kiusallani ko. paikasta (palautuneet rahat riitti lähes passelisti)

                                      Okkim: Jos sille myyjälle heittäis ehdotuksena jonkun summan, jonka itse arvioit rojujen lähetyskuluiksi? Olen yhden tuotteen noin ostanut, eli ehdotukseni kelpasi, kun tyyppi ei itse viitsinyt ottaa selvää kustannuksista. Tein siinä mielessä typerästi, että en kysynyt toimituskuluja ennen huutoa, ja sitten vielä voitin kaupan! Sitten tyyppi ilmoitti, että ei toimita kuin Saksaan.

                                      No tulihan se paketti sieltä lopulta sitten joskus 4-5 viikon kuluttua maksusta, mutta pari kertaa piti kysellä, että joko olet lähettänyt -häh?
                                      Viimeksi muokannut okkim; 10.1.2008, 15:07. Perustelu: Yhdistetty

                                      Comment


                                        Täytyy itse odotella vastausta, toi Afterbuy oli sen verran sekava, etten sillä rahoja minnekkään laita. Varsinkin kun PayPal oli listassa mukana mutta automaattisesti meni Afterin puolelle...

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Mikko Väinölä
                                          Mikäs toi Afterbuy oikein on ? Tuolla ebay.de:stä hommasin tavaraa ja huomasin lopussa maksun menevän tuon Afterbuy hommalla.
                                          Laitoin kyllä kyselyä siirrosta PayPal:iin.
                                          AfterBuy on "online-myyntityökalu", ei se itsessään ota kantaa maksumetodista. Jos/kun myyjä hyväksyy paypalin niin sillä maksaminen onnistuu hienosti AfterBuyn kauta. Ja saa sen puhumaan englantiakin.

                                          Comment


                                            Miten saan maksettua ton sitten PayPal:n kautta ? Samanlainen lappu mullakin eli noin lukee lapussa:

                                            Shipping method: Ebayversand
                                            Method of payment: Vorkasse versichert

                                            Siis mitä mitä ? :)

                                            Comment


                                            • Jos myyjä on konffannut oman paypal- tilinsä yhdeksi maksuvaihtoehdoksi omaan AfterBuy- sivuunsa niin sieltä on suorat linkit paypaliin. Mitä ilmeisimmin myyjäsi ei ole näin tehnyt kun tarjottelee etukäteismaksua/tilisiirtoa ainoaksi vaihtoehdoksi.

                                              Tietty jos myyjälle kelpaa noin muuten paypal niin ruksii tuolla afterbuy'issä nextillä eteenpäin, sehän muistaakseni vaan näyttää sivulla myyjän tilitedot ja kehoittaa maksamaan ilmoitetun summan pikimmiten. Maksaa sitten paypalilla myyjälle "ohi" afterbuyi'in. Tälläisessä tapauksessa paypalin kelpaavuus kannattaa toki tarkistaa myyjältä etukäteen.

                                              Comment


                                                Joo tollainen tilanne on, laitoin kyselyä myyjälle. Suoria PayPal linkkejä ei tullut, vaikka myynti-ilmossa luki PayPal olevan käytössä kanssa.

                                                Edit: Asia etenee, myyjä antoi linkin, joka piti mennä suoraan PayPal:iin mutta menikin suoraan sen sähköpostiin :) No eiköhän se tosta kohta selviä.

                                                Edit2: Lähti lopulta PayPal:in kautta rahat liikeelle, sähköpostiosoite varmistui Paypal:iin liitettäväksi.
                                                Viimeksi muokannut vayne; 11.1.2008, 10:11.

                                                Comment


                                                • Tarkkana sitten niiden ebay salasanojen kanssa. Itseltäni murrettiin brute-forcella käyttäjätili auki ja läheteltiin spämmiä muille käyttäjille.

                                                  (Ja vikahan löytyy peiliin katsomalla, mulla oli liian heikko salasana..)

                                                  Comment


                                                  • Syyskuussa ostamani tavara ei sitten koskaan saapunut. Olin maksanut EU -maksulla ja reklamoinut asian normaaleja ebayn reittejä, mutta en saanut tavaraa enkä rahojani. Myyjäkin oli poistunut ebayn listoilta, joten tein rikosilmoituksen, koska myyjän nimi ja osoite oli tiedossa.

                                                    Kihlakunnansyyttäjältä tuli juuri ilmoitus, että "esitutkinta lopetetaan prosessuaalisella perusteella". Syyttäjä jatkaa: "...syyllinen asuu ulkomailla ja lievää petosta koskevassa jutussa aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia epäiltyyn tekoon verrattuna." Tokihan voin nostaa siviilikanteen, mutta todennäköisesti asia soviteltaisiin ja koituneet kulut olisivat mittavat.

                                                    Kyse on onneksi vain 122? summasta, mutta koska Ebayn ylläpito minulle lähettämässään kirjeessä oikein kehotti tekemään asiasta ilmoituksen ja lupautuivat vielä auttamaan kaikin tavoin, jää tuollaisesta paskan maku suuhun. Tästä lähtien olen taas hieman varovaisempi tilisiirtoa käyttävien kauppiaiden kanssa -varsinkin, jos palautteessa on sanomista.

                                                    Comment


                                                    • Lainaan vähän topikkia, kun löysin kivat sivulistat kutoseen, mutten oikein tajua tarkoittaako tämä nyt niitä oven alareunassa olevia listoja, vai koko kyljen mittaista listaa kaaresta kaareen. Eli mitäs tässä seisoo: Seitenschweller Audi A6 alle Modelle (Rocker Panell)?

                                                      Comment


                                                        Seitenschweller tarkoittaa minun täydellisellä saksanautosanastolla sivuhelma :) Eli ei ovilista.

                                                        Comment


                                                        • Kun olen nahkahousulta volkkariin Seitenschwellerit ostanut, olen saanut alahelmat aka. helmalevikkeet. Sivulistoja voi hakea esim. sanalla "Zierleisten" tai Türleisten.
                                                          Viimeksi muokannut jtlukkari; 18.3.2008, 08:03.

                                                          Comment


                                                          • Tuosta löytyy ainakin.
                                                            Viimeksi muokannut Dieselman; 18.3.2008, 12:53. Perustelu: Päivitetty linkki uudempaan

                                                            Comment


                                                            • Jawohl, eli sivulistahan se tässä haussa on, kun allekirjoittanut ei osannut syksyllä vaihtaa renkaita ilman, että tunkki olis pyörähtänyt ja hajottanut toisen sivulistan. Näitä listoja katselin Dietrichiltä Kuva1 Kuva2 Kuva3
                                                              Tarkoituksena siis olis uusia ne pitkät listat. Ajatusleikki; jos vaihdan nämä Dietrichin RS6:sen tyyliset pitkät listat, mutta jätän oven alareunojen (pienillä pullistuksilla olevat) listat paikoilleen, tulisikohan siitä pöljän näkönen... RS6:sessahan nämä ovilistat ovat ilman pullistuksia ja se alalista pullistettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X