Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tietoa. Miten tarkka on Gambian tulli?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ihan ohuesti asiaan liittyeen: jos viinisi ei miellytä frouvaa, niin miksei frouva sitten ihan itse osta sitä viiniä mikä maistuu? Ihan toimii tämä menetelmä Suomessa niin toimii varmaan Afrikan mantereellakin-

    Comment


    • #32
      No, antaa tämän asian olla. Vastauksia tuli paljon, mutta ei oikeasti mitään järkevää. Totta hitossa, muija voi viedä omat viinit maahan, mä saan A-luokan matkan, voin joutua kaappiin, pääsen seur. koneella Eurooppaan jne. Mutta kukaan ei osannut sanoa, mitä siitä voi seurata. Kiitti vastanneille, vaikka ei niistä pirunkaa hyötyä ole. Miinus jari74.

      Comment


        #33
        Pirunkaan hyötyä? Odotitko kenties että porukka on laukannut Gambiassa tie kuralla ja asiantuntijoita riittä Gambian tullimuodollisuuksiinkin. Minun mielestä tuli paljonkin hyviä vinkkejä, siitä että osta viinit paikallisesti ja pääset pienimmällä riesalla. Jos matka maksaa 1100 euroa ja sitten ruvetaan saitailemaan ruokajuomissa, niin kannattaisiko jättää reissu tekemättä ja laittaa nekin rahat kotimaassa laadukkaisiin ruokajuomiin.

        Comment


          #34
          Olihan tuolla jo linkki mahdollisista seurauksista.
          Ylipäätään jo kysymys on sitä luokkaa, mihin ei voi antaa vastausta. Tullissa on ihmisiä töissä joilla on jokaisella omat mielipiteensä ja joihin vaikuttavat monet asiat. Paha täällä nyt on sanoa kenellä on kuinka tarkat silmät ja miten esimerkiksi itse käyttäydyt tullissa.
          Loppuviimein näyttää siltä ettet saanut sitä vastausta minkä haluat kuulla, eli ei sitä kukaan huomaa. Anna mennä vaan.

          Comment


          • #35
            Janekkille. Jos ei juokse Gambiassa, niin missä sitten? Kaikkialla kannattaa käydä. Kyllä sinustakin tulee vanha, ettet enään pysty/voi lähteä mihin vaan. En minä halua tietoa Rhodoksesta tai jostain Thaimaasta. Niiden tulli hommat löytyy netistä tai matkatoimistosta. Tjäreborg(matkatoimisto) ei tiennyt mitään Gambian tulli säännöistä. Kyllä se lopulta löytyi WCO:on sivuilta.Ei se vieläkään ole rahasta kiinni, vaan koska Te olette niin rikkaita,että kannattaa maksaa mitä vaan, niin siitä vaan. Mä nyt en vaan ole niin hölmö. Kyllähän Kanarialle tai Kreikkaan pääsee vaikka pyörätuolilla, mutta et varmaan lähde Afrikkaan tai Himalajalle siinä kunnossa. Antaa nyt tän asian olla.

            Comment


              #36
              Jos tässä nyt tuo satasen säästö pitää ehdottomasti rikoksella ansaita, niin helpompaa olisi pölliä jonkun sammuneen lompakko tai tekaista pari olematonta myynti-ilmoitusta. Kiinni jäädessä seuraukset ovat todennäköisesti lievemmät.

              Comment


                #37
                Kiittämättömyys on maailman palkka. Kukaan ei ole tiennyt oikeaa vastausta, mutta minusta esim. Se että kehotetaan olla rikkomatta sääntöjä on hyvä ohje. Mitä itse olen kehitysmaissa reissannut, niin Aasiassa kuin etelä-Amerikassa, niin tullin kanssa pelaaminen ei tulisi mieleenikään. Afrikka ei 100% varmasti poikkea joukosta, kuten annoin esimerkin kaverini kohtalosta, siinä kyseessä oli keksitty 10€ lisämaksu jostain. Meille pieni raha, heille todella iso.

                On tyhmää maksaa turhasta, olet oikeassa, mutta jos loma on viinistä kiinni, olisi syytä miettiä prioriteetit uusiksi. En tunne sinua henk.koht. ja kuva jonka kirjoituksista saa on ehkä väärä, mutta ei kovin mairitteleva.

                Comment


                  #38
                  Kelatkaa, että jotkut asuvat näin ihan joka päivä!

                  Comment


                  • #39
                    Sellasen kaverin etit oppaksi kuin Eliman Gassama. On asiallinen ja fiksu tyyppi. Esiintyy reilusti omalla nimellään, eikä millään Sexy tai Jonny B tai Killah nimellä joita ne muut oli. Hauskoja tyyppejä nekin mutta Elimanin kanssa tultiin hyvin toimeen. Sanot multa terkkuja vaan. Käytiin Elimanin kotonakin jossa koko suku tuntui asuvan ja vietiin iso säkki riisiä, niin ne kutsui meidät syömään perinneruokaa Jassaa. Harvase ilta istuttiin Happycornersissa ruohoa poltellen ja ghattia järsien. Hauska ja todellakin silmiä avaava reissu. Ainut miinus tosiaan oli ne perkeleen rahan vonkaajat, mutta nekin yleensä hävisi kun Eliman oli messissä. Voin postata Photobucket linkin kuviin jos kiinnostaa.

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hilakitkutin
                      Mä nyt en vaan ole niin hölmö.
                      Hölmöyttä vain sattuu olemaan monenlaista. Jos oikeasti rupeat miettimään järjellä hommaa, niin ymmärrät varmasti että on erittäin idioottimainen ajatus salakuljettaa suomesta pois päin viinaa, etenkin jonnekkin kehitysmaahan.
                      Ja mikäli oikeasti olet reissannut ns eksoottisissa maissa, niin luulisi sinun tietävän että monissa niissä lait ovat jonkin sortin ohjenuoria joita sovelletaan asiakkaan naamakertoimen ja lompakon mukaan.

                      Comment


                      • #41
                        Ok. Jokainen, sanoo, ettei kannata roudata viiniä Afrikkaan. Taatusti olette oikeassa, mutta alkukysymys oli, että mitä siitä voi seurata. Yksi sanoi kaappiin, toinen rahalla selviää, kolmas kone Eurooppaan jne. Mä en oikein ymmärrä, miten tämä kysymys oli väärin kysytty? Ei mua kiinnosta paljonko mä säästän, vaan se, mitä siitä voi seurata. Ei akka vedä 2-plo päivässä(paitsi pahimmillaan), joten ei se ole ongelma. Jos kaikki muut olette niin pirun rikkaita, niin senkun tuhlaatte. Mä vaan haluaisin tietoa(en neuvoja) En ole ikinä käynyt Afrikassa, joten kaikki on ihan uutta. Pari kertaa olen ollut Intiassa( Delhi, Mumbai,Jaipur,Agra,Shimla ym. Goa muutaman kerran) Sun muut Romania, Albania ym. ym.

                        Comment


                          #42
                          Eiköhän tämä nyt ala olla tässä. Juttu menee alkuperäisen kysymyksen vierestä niin, että ei edes tukka hulmahda. Toisaalta ihan turha alkuperäisen kysyjän narista vastauksista. Jos esittää kysymyksen tyyliin:

                          "MOI nyt tarvittaisiin TIETOA onko comorosin eläintensuojelu miten tiukkaa, vaimo haluis piestä anjouan sunbirdin hengiltä, mut saako siitä sakkoa vai tuleeko jotain muita sanktioita? Jos vaimo ei saa hakata pikkulintujan hengiltä niin sitten se narisee koko loman"

                          Voi olla ihan varma, että tätä pidetään perjantaiheittona ja kun selviää ettei ole, saat vihjauksia, siitä mikä on JÄRKEVÄÄ. Esim. akan vaihtaminen johonkin, jolla ei korvaan huudettaessa kaiku vastaa (tämä vain liioitellusti tuohon yllä olevaan pikkulintuihin viitaten). Dumo muuten esitti ihan hyviä odotusarvoihin perustuvia kannattavuuslaskelmia. Näin niitä riskejä tupataan oikeasti laskemaan.

                          Comment

                          Working...
                          X